-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

Posts from Global Voices Farsi for 11/19/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



شورای امنیت سازمان ملل، چهارشنبه شب یک جلسه اضطراری برای صحبت در مورد حملات هوایی اسرائیل به غزه و حملات راکتی حماس به اسرائیل تشکیل خواهد داد. از طرف دیگر اتحادیه عرب اعلام کرده شنبه آینده یعنی 17 نوامبر 2012 در مورد آخرین تحولات جلسه خواهد داشت. کاربران اینترنت در جهان عرب با عصبانیت و تمسخر به این بی‌عملی واکنش نشان داده‌اند.

امر کویپ در توئیتر می‌نویسد:

@3amrB: - اونا امشب دارن مردم رو می‌کشن! – باشه، سه روز دیگه راجع بهش صحبت می‌کنیم.

او اضافه می‌کند:

@3amrB: چه‌وقت دنیای عرب به یک تکنولوژی پیشرفته برای برگزاری کنفرانس تلفنی دست پیدا می‌کند؟

Brazilian Carlos Latuff shares this cartoon on the latest Gaza-Israel conflict

کارلوس لاتوف برزیلی این کارتون را در مورد منازعات غزه – اسرائیل به اشتراک گذاشته است

او ادامه می‌دهد:


@3amrB
:وزرای امور خارجه را پشت خط تلفن تصور کنید، هیچ‌کدامشان نمی‌دانند کدام دگمه را فشار دهند، همه با هم در یک لحظه حرف می‌زنند و هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی در حال حرف زدن است.

لیلیان وقدی مصری می‌گوید: [ar]:

وليه اجتماع الجامعة العربية يبقى يوم السبت؟ امال لو مكانش اجتماع طاريء كانوا هيعملوه امتى؟!

@lilianwagdy: چرا جلسه اتحادیه عرب در روز شنبه برگزار می‌شود؟ زمانی که برای آن در نظر گرفته شده زمان یک جلسه اضطراری نیست.

اکتاویا نصر از ضعف اتحادیه عرب می‌گوید:

@octavianasr: قابل توجه اتحادیه عرب: جلسه اضطراری آدم‌های مسوولیت‌پذیر سه روز بعد برگزار نمی‌شود!! #Israel #Gaza #Syria

ویدئوی فلسطین اضافه می‌کند:

@PalestineVideo: چون وزرای امور خارجه اتحادیه عرب خیلی سرشان شلوغ است مایلند اعلام کنند جلسه برای بحث در مورد حمله اسرائیل به غزه را تا روز شنبه به تأخیر می‌اندازند.

او ادامه می‌دهد:

@PalestineVideo: گزارش می‌رسد اتحادیه عرب آماده برگزاری نشست اضطراری است. البته به محض رسیدن غذاها و نوشیدنی‌های مورد نظر.

سکر سوریه‌ای هم می‌گوید:

@syrianews: اتحادیه عرب یک نشست “اضظراری” برگزار می‌کند. فردا یا شاید هم چند روز دیگر.


 


یک استرالیایی ساکن بوسنی در وبلاگش درباره‌ی پیاده‌روی سِناد هادزیک (Senad Hadzic) از شهری در شمال بوسنی تا مکه می‌نویسد - در اینجا و اینجا بخوانید [انگلیسی]; یک صفحه‌ی فیس‌بوک نیز به این «زیارت با پای پیاده» اختصاص داده شده است که از اینجا قابل دسترسی است [بوسنیایی].


 


باراک اوباما برای دور دوم برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شد؛ اما وب‌نشینان در جهان عرب چه واکنشی به این مسئله دارند؟ در اینجا گوشه‌ای از مکالمات توییتری پس از انتخاب مجدد او به عنوان رئیس جمهور را آورده‌ایم. واکنش‌ها متنوع بودند و در حالی که بسیاری از سیاست خارجی آمریکا در منطقه راضی نبودند، دیگران خوشحال بودند که اوباما برده است.

عصام الزامل از عربستان صعودی به سراغ تئوری‌های توطئه می‌رود [عربی]:

إسرائيل كانت تفضل فوز رومني. رغم ذلك خسر. غريبة!! ما كانوا يقولون إن إسرائيل والصهاينة يتحكمون العالم ويحركوننا كأننا بيادق على رقعة شطرنج؟!

@essamz: اسرائیل ترجیح می‌داد [میت] رامنی پیروز شود. با این حال،‌ او مغلوب شد. چه عجیب!!! مگر نمی‌گفتند که اسرائیل و صهیونیسم تمام دنیا را کنترل می‌کنند و ما را مانند مهره‌های شطرنج حرکت می‌دهند?

گیگی ابراهیم»« از مصر در این فکر است که اگر اوباما رییس‌جمهور کشوری عربی بود، واکنش پس از پیروزی او [قدردانی از همسر و دخترانش] چگونه دریافت می‌شد:

@Gsquare86: Obama telling Michelle how he loves her publicly and speaking to his daughters haha imagine Morsi or any egy pres doing that

@Gsquare86: اوباما در ملع عام به میشل [همسرش] ابراز علاقه می‌کند و با دخترانش سخن می‌گوید. هاها! تصویر کنید مورسی یا هر رییس‌جمهور مصری دیگر چنین کاری کند.

و الساغر کویتی نیز به موضوع مشابهی فکر می‌کند:

اوباما يحتضن زوجته بعد الفوز بالرئاسة وربعنا يفوز بانتخابات جمعية يتزوج على مرته !! هههههههههههه

@alsaqar_87: اوباما پس از پیروزی همسرش را در آغوش می‌گیرد در حالی که دوستان ما اگر یک انتخابات شهری هم ببرند می‌روند و زن دوم می‌گیرند!! هاها

سیاست‌مدار کویتی دکتر اصیل العوضی به سخن‌رانی پیروزی اوباما ادای احترام می‌کند:

خطاب اوباما بعد اعلان فوزه يجب ان يدرس كمادة اساسية لكل القيادات العربية. نستورد منهم كل شئ ليش ما نستورد نوعية خطابهم السياسي؟

@AseelAlawadhi: سخنرانی اوباما بعد از اعلام پیروزی‌اش باید به عنوان درس به تمام رهبران آموخته شود. ما که همه چیزمان را از آن‌ها وارد می‌کنیم چرا خطابه‌های سیاسی‌شان را نمی‌آموزیم؟

و با لحن طعنه‌آمیز، بنت الرفیع از سوریه به دستگاه حکومتی اوباما ادای احترام می‌کند:

@BintAlRifai: Obama admin… Mastering the art of lip service

@BintAlRifai:حکومت اوباما…تسلط اوباما بر هنر زبان‌بازی

رفعت رُحَيّم از مصر از در دلالت در می‌آید و می‌گوید سیاست خارجی آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کند:

الناس العبيطة اللي مفكره أن سياسة أمريكا الخارجيه هتتغير لو رومني فاز، والنبي آتوكسو. لو كيم كارداشين بقت الرئيس السياسه مش هتتغير يا مواشي


@Raafatology:
مردم احمق فکر می‌کنند سیاست خارجی آمریکا در صورت پیروزی میت رامنی تغییری می‌کرد. کیم کاردشیان هم رییس‌جمهور شود سیاست‌شان فرقی نمی‌کند.

روزنامه‌نگار مصری اَیمان محی‌الدین خاطر‌نشان می‌شود:

@AymanM: 2 years of campaigning, billions of dollars spent, obama wins, democrats control senate, republicans run house but will it change anything?

@AymanM:بعد از ۲ سال کمپین، میلیاردها دلار پول خرج کردن، اوباما پیروز می‌شود، دموکرات‌ها مجلس سنا را در دست می‌گیرند و جمهوری‌خواه‌ها مجلس نمایندگان را..آیا چیزی عوض خواهد شد؟

در همین حال نسیم طراونه در مورد ارتباط اوباما با اسلام به طنز گویی می‌پردازد:

@tarawnah: If President Obama thanks Allah during his victory speech he will freak everyone out. EVERYONE.

@tarawnah:اگر رئیس‌جمهور اوباما توی سخن‌رانی پیروزی‌اش از الله تشکر کنه همه از ترس کَپ می‌کنند. همممه

هم‌زمان، فادی زغموت از اُردن به پشتیبانی از اوباما در می‌آید:

@ArabObserver: As a world citizen, I would vote for Obama in the #USElection #ivoted

@ArabObserver:به عنوان یک شهروند دنیا، من در انتخابات آمریکا به اوباما رای خواهم داد

و اضافه می‌کند:

@ArabObserver: Thank you my Americans friends who voted for sanity yesterday. This is a win for all of us. Congratulations!

@ArabObserver:متشکرم دوستان آمریکایی که دیروز به عقلانیت رای دادید. این یک پیروزی برای همه‌ی ماست. تبریک!

و نادیا العوادی مصری برای آمریکای آرزوی موفقیت می‌کند:

@NadiaE: Nice to wake up this morning to the news of #Obama's win. Good luck, America.

@NadiaE:خیلی خوب بود امروز صبح با خبر پیروزی اوباما بیدار شدن. آمریکا، موفق باشی!


 


تصویری از صفحه اول وبلاگ ستار بهشتی  http://magalh91.blogspot.se

پس از انتشار اخبار بهت‌آور مرگ وبلاگ‌نویس بازداشت شده که برای اولین بار توسط وبسایت‌های مخالف حکومت منتشر شد فعالان ایرانی واکنش‌های شدیدی نسبت به این موضوع در فضای اینترنت نشان دادند. بر اساس مصاحبه‌‌ای با خانواده ستار بهشتی که در وبسایت‌های حقوق بشری منتشر شده او در تاریخ 28 اکتبر 2012 دستگیر شد و حدود 10 روز بعد خبر فوتش به آن‌ها ابلاغ شد.

ستار بهشتی. منبع: فیسبوک کمپین برای ستار بهشتی

41 زندانی سیاسی در اقدامی شجاعانه با انتشار متنی شهادت داده‌اند که آثار شکنجه را بر روی بدن ستار دیده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی از جمله گزارشگران بدون مرز از حکومت ایران خواسته‌اند در مورد مرگ این وبلاگ‌نویس شفاف‌سازی کند و از جامعه جهانی خواسته‌اند اجازه ندهد مرگ او بدون پاسخ بماند.

ظاهراً فعالیت مجازی بهشتی از جمله وبلاگ شخصی او منجر به این بازداشت وحشیانه و شکنجه و مرگ ناگهانی او در سن 35 سالگی شده است. شعار وبلاگ او اینست: “انتقاد. زنده وپاینده ایرانی وایران جانم فدای ایران.” به نظر می‌رسد آخرین مطلب او در 26 اکتبر نوشته شده است. او دو روز بعد از این تاریخ دستگیر شد.

او در آخرین مطلبش به انتقاد از علی لاریجانی رئیس مجلس پرداخته است. او در این مطلب لاریجانی و جمهوری را به علت انتقاد از نقض حقوق بشر در سایر کشورها به دورویی متهم می‌کند. او می‌نویسد:

شما از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، بحرین و غرب سخن می‌گویید …. انگار شما ایران را بهشت روی زمین کرده‌اید. نه این‌طور نیست. اگر واقعاً ایران بهشت است چرا از مردم نمی‌خواهید بیایند و آن را ببینند؟

فعالان ایرانی در اینترنت نسبت به این “جرم” واکنش نشان داده‌اند که دوباره به ما یادآوری می‌کند ممکن است وبلاگ‌نویسان زندگی خود را به خاطر فعالیت مجازی‌شان فدا کنند.

صفحه‌ای در فیسبوک با عنوان “مسئولان مرگ ستار بهشتی باید محاکمه شوند.” آغاز به کار کرده است.

احمد شریفی توئیت کرده:

وبلاگ نویس مملکت رو گرفتن به جرم وبلاگ نویسی تو زندان اوین کشتن. بعد رییس جمهور مملکت رفته اجلاس جهانی دموکراسی از دموکراسی غرب انتقاد میکنه

They took a blogger in custody and killed him in prison, and then the president goes to the World Summit for Democracy in Indonesia, criticizing Western democracy.

حسن اجرایی در پروفایل گوگل‌پلاسش نوشته:

اونجا چه خبره که هر چند وقت یه بار یه نفر باید توش کشته بشه؟ مگه با کسی که بازداشت شده چیکار می‌کنن؟ با زهرا بنی‌یعقوب چیکار کرده بودن توی بازداشت که کشته شد؟ با زهرا کاظمی چیکار کرده بودن که کشته شده بود؟ با دیگرانی که در حین بازداشت کشته شدن چیکار می‌کنن؟ می‌دونم در بازداشتگاه‌های ایران خبری از شکنجه و زور و ضرب و اینا نیست، ولی رییس قوه قضاییه لطف کنه بیاد توضیح بده اونجا چه خبره؟ ایشون دیروز داشتن می‌فرمودن که قوه قضاییه خیلی مستقله و اصلا حرف نداره. اگه مستقله، باید مسئولیت‌پذیر هم باشه دیگه. ها؟ نباید باشه. خب ببخشید. عذر می‌خوام.

سه سال قبل امیدرضا میرصیافی دیگر وبلاگنویس ایرانی هم در شرایطی مشکوک در زندان درگذشت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به globalvoices-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به globalvoices@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته