-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

Latest News from Emrooz for 11/16/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: بیت آیت الله منتظری در آستانه سومین سالگرد رحلت ایشان اطلاعیه ای را به شرح زیر صادر کرد:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

السّلام علیک یا أبا عبد الله و علی الأرواح التی حلّت بفنائک

ماه محرّم، ماه پیروزی خون بر شمشیر فرارسید، ماهی که یادآور حماسۀ عظیم سیّدالشهداء أباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشوراست.

آن حضرت فرمود: «انّی لم اخرج اشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انّما خرجت لطلب الإصلاح فی أمة جدّی رسول الله»؛ "همانا قیام من از روی خودخواهی و سرخوشی و یا برای فساد و ستمگری نیست بلکه برای اصلاح در امت جدّم رسول خداست"؛ امتی که در غیاب پیامبر(ص) به ناخالصی‌ها‌ آلوده شده و تبلیغات ارباب قدرت وصیت «انّی تارک فیکم الثقلین» را از حافظه تاریخی‌شان زدوده بود.

زنده نگاه‌داشتن یاد این حماسۀ بزرگ، چراغ راه همۀ انسان‌های آزاده و حق طلبی است که برای رهایی انسان از جهل و ظلم و استبداد تلاش می کنند. آن حضرت فرمود: «لکم فیّ اسوة»؛ "عمل و راه من برای شما اسوه و الگو است".

سومین روز از ماه محرم امسال مصادف با سومین سالگرد رحلت فقیه عالیقدر و مرجع بزرگوار آیت‌الله العظمی منتظری، یکی از پیروان راستین آن امام همام است. بزرگ اندیشمندی که سراسر زندگی پرفراز و نشیب خود را در تلاش برای شناخت صحیح از دین و پاسداری از حقیقت و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی گذراند و کارنامۀ درخشان و ماندگاری از خود برجای گذاشت.

عالم عامل و زاهد وارسته‌ای که از امتحانات و ابتلائات سخت موفق و سربلند بیرون آمد؛ ترک دنیا را انتخاب نمود و زندان و شکنجه و تبعید و حصر و تهمت و تهدید و هتک حرمت او را از انجام وظیفه بازنداشت.

امر به معروف و نهی از منکر را در هیچ شرایطی ترک نکرد و مصلحت اندیشی‌های عافیت طلبانه در مرام او نبود.

او آزاده بود و همگان را به آزادگی سفارش می‌کرد؛ همان گونه که امام علی(ع) فرمود: «لاتَكُنْ عَبْدَ غَيْرِكَ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّه حُرّاً»

او به کرامت انسان و حقوق بشر اعتقادی راسخ داشت و آن را از آموزه‌های اساسی اسلام عزیز می‌دانست.

با کمال تاسف، با گذشت سه سال از رحلت آن فقیه عالیقدر همچنان ممنوعیت مطلق در مورد نشر آثار علمی و فقهی ایشان حاکم است و پس از رحلت آن بزرگمرد حتی کتاب شرح نهج البلاغه نیز اجازۀ انتشار نیافته است و دفتر و حسینیۀ شهداء، محل تدریس ایشان، همچنان در اشغال غاصبانه می باشد.

بیت آیت‌الله العظمی منتظری با تقدیر و تشکر از همۀ کسانی که خواهان شرکت در مراسم گرامی‌داشت آن عزیز می باشند، اعلام می‌دارد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته در شهر قم مراسم سالگرد برگزار نخواهد شد و ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف نجف‌آباد، در مجالسی که در آن شهر برگزار خواهند نمود، شرکت خواهیم کرد.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

آبان ماه 1391 - محرم الحرام 1434

بیت آیت الله العظمی منتظری(ره)


 


امروز: احمد شاهرضایی، فعال سیاسی که به تازگی در تاریخ ۲۰ آبان ماه از زندان آزاد شده بود، پس از احضار به دادگاه انقلاب جهت پاسخ به چند سوال مجددا بازداشت شد. این فعال سابق دانشجویی در دوم آبان ماه سال جاری دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از هیجده روز بازجویی و فشار شدید در ۲۰ ام همان ماه با وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

فرزانه شاهرضایی، خواهر احمد شاهرضایی با اشاره به بازداشت مجدد برادرش توسط وزارت اطلاعات به سایت ملی - مذهبی می گوید: "روز شنبه با گذاشتن وثیقه برادرم را آزاد کردند اما مجددا دادگاه انقلاب او را احضار کرد و به او گفتند چند تا سوال داریم اما پس از مراجعه برادرم او را به زندان بردند. نمی دانیم این چه مدلی است که می گویند بازجویی اش تمام نشده و باید برای ادامه بازجویی دوباره زندانی شود. در پیگیری هایی که می کنیم هیچ پاسخی در خصوص علت بازداشت او نمی دهند و به دادسرا که مراجعه می کنیم قاضی می گوید که قرار تمدید شده و باید پرونده تکمیل شود. به ما هم می گویند منتظر باشید تا خبرتان کنیم."

پیگیری های خانواده شاهرضایی در مراجعه به نهادهای قضایی تاکنون به نتیجه نرسیده است و آنها بشدت نگران وضعیت او هستند. این در حالی است که احمد شاهرضایی در اولین بازداشت خود درجریان اعتراضات پس از انتخابات مورد شکنجه قرار گرفت و شنوایی یکی از گوش‌هایش را از دست داد.

فرزانه با ابراز نگرانی از شرایط نگهداری برادرش ادامه می دهد: "بعد اینکه آزاد شد وضعیت روحی او بشدت بد بود حتی از دفعه پیش هم بدتر بود. در این هیجده روز در انفرادی بشدت تحت فشار بود و پس از آزادی شرایط بسیار نگران کننده ای داشت. گویا در بازجویی ها تهدیدش می کردند که در انفرادی نگهش می دارند و از اینگونه فشارها... الان هم بخاطر همان شرایط خیلی نگران هستیم. به خصوص مادرم که مدام گریه می کند و منتظر است تا خبری بدهند. مخصوصا وقتی خبر ستار بهشتی را شنیدیم واقعا حال خوبی نداشتیم. من خودم وقتی صدای خواهر ستار را که با یکی از رسانه ها مصاحبه کرده بود را شنیدم چنان منقلب شدم. یک لحظه خودم را جای او گذاشتم و حالم بد شد و اصلا نمی دانم چطور احساسم را بیان کنم..."

ستار بهشتی وبلاگ نویسی است که سه شنبه نهم آبان ماه سال جاری توسط عده ای لباس شخصی به محل نامعلومی برده می شود. پس از چند روز اخباری مبنی بر انتقال ستار بهشتی با بدنی کبود و کتک خورده به بند ۳۵۰ منتشر می‌شود. خانواده ستار بهشتی پس از شنیدن این اخبار به مسئولین امنیتی مراجعه می کنند اما هیچ پاسخی به آنها داده نمی‌شود تا روز سیزده همان ماه خبر مرگ او را (بر اثر شکنجه) به آنها می‌دهند.

خواهر احمد شاهرضایی با ابراز ناراحتی از بی خبری مطلق از وضعیت برادرش می افزاید: "بار اول که او را بازداشت کردند و بیش از هیجده روز تحت بازجویی بود ما هیچ تماس و اطلاعی از او نداشتیم. الان هم تماسی با منزل نگرفته و نمی دانیم در چه شرایطی است. خود برادرم می گفت در این مدت هیجده روز که در بند امنیتی ۲۰۹ در بازداشت بوده یکسری اتهاماتی به او زدند که او هم قبول نکرده و بعد از آزادی فرصت نشد ما دقیق در مورد اتهامات بپرسیم یعنی اصلا آزادی او طولی نکشید و دوباره بازداشتش کردند. جالب است که وثیقه ما هم هنوز داخل است و برادرم در بازداشت!"

احمد شاهرضایی در ٢٢ خرداد ماه سال هشتاد و نه همزمان با سالگرد حوادث پس از انتخابات در خیابان انقلاب دستگیر شد. وی پس از بازداشت به انفرادی بند دو الف منتقل شده و پس از مدتی به انفرادی های بند ٢۴۰ منتقل می شود و چند ماه در آنجا در سلول انفرادی نگهداری می شود. بر اثر شکنجه های تحت بازجویی شنوایی گوش سمت راست وی به شدت آسیب دید.

احمد شاهرضایی در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یکسال و نیم کاهش پیدا کرد.

خواهر این فعال سیاسی خاطرنشان می کند: "احمد سال هشتاد و نه بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و پس از برگزاری دادگاه به اتهام شرکت در تظاهرات و اقدام علیه امنیت ملی یکسال و نیم حکم گرفت و آذر سال نود هم دوران محکومیتش تمام شد. در آن سال که بازداشت شد خیلی تحت فشار بود تا جایی که بر اثر ضرب و شتم شنوایی گوش سمت راستش هم خیلی کم شد..."


 


امروز: در حالی که متهمان اصلی جنایت کهریزک هنوز محاکمه نشده اند، سازمان قضائی نیروهای مسلح با تشریح روند رسیدگی به پرونده کهریزک تاکید کرد:رسیدگی به اتهامات سایر متهمان این پرونده ادامه خواهد داشت.

در توضیح این سازمان آمده است: دادگاه در خصوص افرادی که نسبت به آن‌ها اعلام رضایت شده از جنبه عمومی جرم اقدام به رسیدگی و صدور مجازات خواهد کرد؛ اما این رضایت ارتباطی با سایر متهمان ندارد و رسیدگی به اتهامات این افراد دنبال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سازمان قضائی نیروهای مسلح در واکنش به انتشار مطلبی با این مضمون که درباره این که اگر با خاطیان کهریزک برخورد شده بود اتفاق اخیر باعث مرگ وبلاگ نویس نمی‌شد در یکی از روزنامه ها اعلام کرد: مطلب طوری تنظیم شده بود که عدم برخورد با خاطیان شامل هر دو بخش می‌شد در حالی که تشکیلات قضائی نیروهای مسلح با بخش انتظامی برخورد قضائی کرد وپرونده مربوط به این بخش در موقع مقتضی رسیدگی شد و احکام صادره نیز به اطلاع عموم رسید و روزنامه جمهوری اسلامی نیز اطلاعیه مربوط به آن را به چاپ رساند.

از آنجا که هر وقت از ماجرای کهریزک مطلبی گفته می‌شود یا در مطبوعات به چاپ می‌رسد، این دو بخش از همدیگر تفکیک نمی‌شوند، لازم است بار دیگر بخش‌هائی از گزارش مربوط به رسیدگی به بخش مربوط به نیروی انتظامی که توسط تشکیلات قضائی نیروهای مسلح[سازمان قضایی نیروهای مسلح] دادرسی شد را یکبار دیگر از نظر خوانندگان گرامی بگذرانیم.

۱- پس از ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی تهران با همکاری ضابطین قضایی بررسی‌های جامعی در این ارتباط آغاز و بخش‌های مختلف بازداشتگاه کهریزک مورد بازدید و بازرسی دادستان نظامی تهران و قاضی پرونده قرار می‌گیرد. در ادامه با اخذ لیست کامل اسامی متهمان اعزامی به بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث بعد از انتخابات، تمامی آنان شناسایی و ۹۸ نفر شکایت خود را به دادسرای نظامی تهران اعلام می‌کنند و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.

۲- در روند رسیدگی به پرونده، با تدبیر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان در نهایت تعداد ۵۱ نفر از آنان، رضایت خود را اعلام می‌نمایند.

۳- به دلیل جان باختن ۳ نفر از بازداشت شدگان به نام‌های مرحوم محسن روح الامینی، مرحوم امیر جوادی فر و مرحوم محمد کامرانی و شکایت اولیاء دم، تحقیقات جامعی در این خصوص از متهمان، شهود و مطلعین صورت گرفت و از پزشکی قانونی خواسته شد که با توجه به معاینه اجساد ضمن اخذ نظر هیات تخصصی پزشکی قانونی نظر خود را درباره علت فوت آنان اعلام کند. پزشکی قانونی در نظریه خود با رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلاء به بیماری مننژیت، با تایید وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام می‌نماید.

۴- تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که بازداشتگاه کهریزک از شرایط نامناسبی به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده و شکات نیز بدون رسیدگی‌های لازم پزشکی در کنار برخی افراد سابقه‌دار و شرور نگهداری می‌شدند و به دلیل ظرفیت محدود بازداشتگاه، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در فضایی محدود و وضعیتی سخت ایام بازداشت خود را سپری کرده‌اند. در مجموع بازداشتگاه کهریزک فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری متهمین بوده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است.

۵- پس از تحقیقات اولیه، عوامل دخیل در پرونده به عنوان متهم به دادسرای نظامی احضار و از آنان بازجویی به عمل آمده و تا پایان تحقیقات در مجموع ۲۲ نفر از رده‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی و افراد مرتبط به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

۶- دادسرای نظامی تهران در نهایت پس از تحقیقات جامع با توجه به اقاریر و اظهارات متهمان، گواهی شهود، مدارک و اسناد موجود، اظهارات شکات و مطلعین، معاینه محل وقوع جرم، استعلامات متعدد از مراجع ذیربط، نظریات پزشکی قانونی در خصوص چگونگی و میزان جراحات و صدمات وارده به شاکیان و علل فوت متوفیان، مواجهه حضوری و سایر قرائن موجود در مجموع ۱۲ نفر از متهمان را مجرم شناخته و در خصوص آنان کیفر خواست صادر و نسبت به سایر متهمان حسب مورد قرار منع پیگرد و موقوفی تعقیب صادر نموده است.

۷- براساس مدارک و شواهد موجود و نظریات پزشکی قانونی، دادسرای نظامی تهران جان باختن مرحوم محسن روح ا لامینی، مرحوم امیر جوادی فر و مرحوم محمد کامرانی را به استناد بند "ب" ماده ۲۰۶ "قانون مجازات اسلامی" از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و در همین ارتباط از دادگاه نظامی برای ۳ نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه کهریزک به اتهام مشارکت در ایراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات نموده است.

به دنبال صدور کیفرخواست علیه ۱۲ نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعیه قبلی اعلام گردید، پرونده به دادگاه نظامی یک تهران ارجاع شد و رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمین و وکلای آنان صورت پذیرفت. طی جلسات اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصیل شکایات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نیز به طرح دفاعیات خود پرداختند.

پس از پایان رسیدگی، دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده، نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و ۹ متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم نموده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده است. حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۸۹ سخنگوی قوه قضائیه، در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت پرونده کهریزک با توجه به اعلام رضایت سه ولی دم این پرونده مبنی بر گذشت از قصاص دو محکوم حادثه، گفت: رضایت اولیای دم به دادگاه نظامی اعلام شده، منتهی این رضایت در خصوص محکومین به قصاص بوده است. طبعا دادگاه در خصوص افرادی که نسبت به آن‌ها اعلام رضایت شده از جنبه عمومی جرم اقدام به رسیدگی و صدور مجازات خواهد کرد؛ اما این رضایت ارتباطی با سایر متهمان ندارد و رسیدگی به اتهامات این افراد دنبال خواهد شد.


 


امروز: در تازه ترین دور فشارها بر روی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین پس از اعلام شهادت مکتوب و حضوری درباره ی مشاهدات خود از بدن شکنجه شده ی ستار بهشتی، ابوالفضل عابدینی که در آستانه ی اولین مرخصی خود بود به زندان اهواز تبعید شد. وی در اعتراض به این مسئله اعلام کرده که دست به اعتصاب غذا خواهد زد. همچنین امروز دیگر زندانیان سیاسی این بند نیز در حمایت از وی از پذیرش غذا اجتناب کردند.

به گزارش کلمه، ابوالفضل عابدینی یکی از زندانیان سیاسی سبز حاضر در بند ۳۵۰ زندان که طی روزهای گذشته بعنوان شاهد مقابل بازپرس ویژه قتل ستار بهشتی حاضر شده و در مورد وضعیت و نامه ستار بهشتی شهادت داده بود، پنجشنبه بدون اطلاع قبلی به زندان اهواز تبعید شد.

ستار بهشتی در مدت حضور خود در بند ۳۵۰ علاوه بر تنظیم شکایت نامه تمام جزئیات شکنجه ها و هتاکی های بازجویان را به اطلاع ابوالفضل عابدینی و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی رسانده بود.

ابوالفضل عابدینی نصر به هنگام ترک بند ۳۵۰ ضمن سخنانی گفته است: بارها به عنوان شاهد به بازپرسی ویژه احضار شده و روایت خود را از شنیده ها و دیده ها و آثار شکنجه های ستار بهشتی گفته ام و همچنین در حضور بازپرس تاکید کرده ام که مانند پرونده های قبل (اشاره به حوادث کهریزک) نباید جای شاهد با قاتل در پرونده عوض شود و قاتل نباید همچون دفعات قبل تا بالاترین مقامات ارتقاء پیدا کند.

همچنین این زندانی سیاسی به هنگام ترک بند ۳۵۰ اعلام کرده که اعتصاب غذای نامحدود خود را در اعتراض به تبعید غیرقانونی خود و حوادث پیش آمده آغاز کرده و عواقب هرگونه رخدادی در این خصوص بر عهده مقامات قضایی خواهد بود.

وی همچنین در مراسم ترحیمی که زندانیان بند برای ستار بهشتی برگزار کرده بودند نیز سخنرانی کرده بود.

زندانیان بند ۳۵۰ به هنگام خارج شدن ابوالفضل عابدینی از بند با شعارهای همچون "خون ستار می جوشد زندانی می خروشد"، "بازجو جنایت می کند رژیم حمایت می کند"، "یا حسین میر حسین"، "مرگ بر دیکتاتور" از وی حمایت کرده و با خواندن سرود "ای ایران"، "یار دبستانی"، "مرغ سحر" و "سر اومد زمستون" وی را بدرقه کرده اند.

انتقال وی به زندان اهواز در حالی صورت گرفته است که کارشناسان پرونده با مرخصی وی موافقت کرده و اعلام کرده بودند که در روزهای آینده وی را به مرخصی خواهند فرستاد.

در همین راستا روز پنج شنبه زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین با برگشت دادن ظرف های ناهار و شام از ابوالفضل عابدینی حمایت کرده و به اقدامات غیر قانونی مقامات قضایی و زندان اعتراض کرده اند.

زندانیان سیاسی این بند پیش از این نیز در شهادت نامه ای از آنچه که درباره ی شکنجه شدن ستار بهشتی دیده بودند خبر داده و تصریح کرده بودند که آثار شکنجه هایی که این وبلاگ نویس درباره ی آن سخن گفته بود را مشاهده کرده اند.

همچنین صبح امروز کلمه خبر داده بود که به رغم تلاش های پلیس فتا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت اخیر، جمع بندی گزارش های ارائه شده به نهادهای مسئول حاکی از آن است که این زندانی سیاسی در بازجویی ها توسط بازجویان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به طوری که این شکنجه‌ها باعث از کار افتادن کلیه و مرگ او در روز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۱ در بازداشتگاه پلیس فتا شده است.

در همین راستا صبح امروز آملی لاریجانی با بیان اینکه عناوینی مثل کهریزک ۲ تلاش‌های بیگانگان است مدعی شده است که افراد آگاه و ناآگاه داخلی دارند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. این در حالی است که این اصطلاح را ۴۱ زندانی سیاسی گفته بودند و بی شک اگر شهادت این ها و سند شکایت ستار به رییس زندان اوین وجود نداشت این فاجعه نیز مانند بسیاری دیگر از موارد مشابه دیگر در سکوت و یا تکذیب و پنهان کاری مسئولان مربوطه به فراموشی سپرده می شد.

ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده‌ی قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود. او در طول دوران محکومیت ۱۲ ساله اش بند ۶ زندان کارون و بند ۳۵۰ زندان اوین از حق استفاده از مرخصی با وجود داشتن بیماری قلبی محروم بوده است.


 


امروز: روز چهارشنبه پدرام نصراللهی فعال کارگری پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد.

به گزارش تارنمای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، این فعال کارگری از اعضاء کمیته هماهنگی بود. وی جهت گذراندن حکم ۱۹ ماه زندان صادره، که در دادگاه تجدید نظر تایید شده بود، روانه زندان مرکزی سنندج شد.

کمیتهٔ هماهنگی ضمن محکوم کردن بازداشت پدرام نصرالهی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط وی و همه کارگران و فعالان دربند شده است.


 


امروز: علی اکبر اولیاء گفت: محدودیتی در تعداد سوال از رئیس دولت برای بررسی صلاحیت رئیس دولت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم یزد در مجلس هشتم با بیان این مطلب افزود: در صورت طرح سوال و قانع نشدن بیش از نیمی از نمایندگان، سوال از رئیس دولت به قوه قضائیه ارسال می‌شود و این قوه موظف است خارج از نوبت موضوع را رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۶ کارت زرد به ازای هر طرح سوال و در نتیجه بررسی صلاحیت رئیس دولت در پیش نویس اولیه بود، گفت: این پیش نویس در ‌‌نهایت حذف شد و در حال حاضر نصابی برای بررسی صلاحیت دولت توسط مجلس به لحاظ تعداد سوال وجود ندارد و بررسی صلاحیت دولت تنها در تشخیص مجلس است.

این فعال اصلاح طلب گفت: در مجلس هشتم، حداقل ۳ مورد تخلف دولت و رئیس دولت طبق ماده۲۳۳ آئین نامه مجلس به قوه قضائیه ارجاع شده ولی تاکنون خبری از رسیدگی به آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه قوه قضائیه تابحال درقبال تخلفات دولت رسیدگی لازم را نکرده و برخورد فعال و به موقعی نداشته است.

این نماینده سابق مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به رفتارهای دولت گفت: حداقل اقدام مجلس در قبال رفتارهای دولت، سوال از رئیس دولت است.

وی با اشاره سابقه سوال از رئیس دولت در مجلس هشتم گفت: امضاءکنندگان طرح سوال از طرق مختلف تحت فشار قرار می‌گیرند و با این وجود نصاب تعداد امضاء کننده طرح سوال حفظ شده است.

او همچنین سوال از رئیس دولت در مجلس نهم را از برکات این اقدام در مجلس سابق دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مجلس هشتم، تابو در این قضیه شکسته شد و این مسیر سریع‌تر از دفعه قبل طی شده است.

اولیاء همچنین درخصوص حساسیت‌های ایجاد شده بخاطر سوال از رئیس دولت گفت: متاسفانه حامیان دولت اعلام می‌کنند کشور نیاز به آرامش دارد ولی از طرفی خودشان در مقابل یک وظیفه قانونی مجلس جنجال آفرینی می‌کنند.

وی گفت: تاثیر حداقلی سوال از رئیس دولت پاسخگو شدن دولت در قبال اعمال خود به ملت و مجلس است.

علی اکبر اولیاء همچنین در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی میزان تاثیرگذاری تحریم‌ها در افزایش نرخ ارز گفت: مقصر معرفی کردن دلال‌ها در قضیه ارز نشانگر ضعف دولت است.

وی تاکید کرد: کاملا مشخص است مدیریت حساب شده‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.

نماینده سابق مجلس با بیان یک نمونه مبنی بر عدم تخصیص ارز مرجع به نیاز‌های اولیه کشور و از سوی دیگر واردات خودرو با ارز مرجع گفت: این امر شائبه‌هایی را به ذهن متبادر می‌سازد چراکه افرادی از رانت ارز برخوردار بوده‌اند.

وی بیان داشت: امروز بر همه مشخص شده سوء مدیریت‌ها و سهل انگاری‌ها کشور را به این وضع رسانده و دولت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.


 


امروز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد مراکز داده‌های داخلی کشور برای اجرای مرحله‌ دوم اینترنت ملی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا تقی‌پور گفت: مرحله‌ اول اینترنت ملی که تفکیک داده‌ها بود و انجام شده و مرحله‌ دوم آن که ایجاد مراکز داده‌های داخل کشور است نیز تا پایان سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی اینترنت ملی نیز که بومی‌سازی همه‌ی نرم‌افزارها، سرویس‌ها و خدمات است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در اجلاس اخیر اکو پیشنهاد ساخت ماهواره مشترک ارایه شد که در مرحله‌ی امکان‌سنجی توسط ایران است، گفت: قرار بر انجام امکان‌سنجی ساخت ماهواره مشترک توسط همه‌ی کشورهای عضو اکو است تا در صورت حصول توافقات کلی وارد فاز اجرایی شویم.

وی افزود: این ماهواره با مشارکت همه‌ی کشورهای عضو انجام می‌شود ولی مرحله‌ی امکان‌سنجی آن در حال حاضر توسط ایران انجام خواهد شد.

تقی‌پور همچنین گفت: صحبت درباره‌ی انتخابات زود است ولی همان‌طور که مقام رهبری فرمودند فضا باید فضای اتحاد، انسجام و همدلی باشد. رقابت‌های انتخاباتی و مسائل حاشیه انتخابات گذراست. مهم حفظ وحدت ملی و یکپارچگی ملت در تبعیت از مقام رهبری است.

او در واکنش به طرح سوال از رییس‌دولت نیز گفت: امیدوارم سوال از رییس‌دولت در فضای همدلی، انسجام و وحدت انجام شود تا این سوال به فرصت تبدیل شود.


 


امروز: احمد خاتمی در نماز جمعه گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات چیزی است که نظام ما رابیمه کرده است و باید برای تمام گروهی که در داخل نظام فعالیت می‌کنند فضای انتخاباتی باز باشد.

وی گفت: فعالین در کشور که قانون اساسی و خط امام و رهبری را قبول دارند می‌توانند در انتخابات حضور فعال داشته باشند. فعالیت و اجازه حضور در انتخابات برای کسانی است که در سال ۸۸ طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزانده و چراغ سبز به دشمنان نشان داده‌اند وجود ندراد و اگر این گروه از مردم و ملت عذر خواهی نکنند نخواهند توانست در انتخابات حضور یابند.

وی در ادامه اظهار داشت: طرفداران فتنه با پرویی تمام اعلام می‌کنند که باید ارزشی‌ها از نظام و ملت عذر خواهی کنند. من از همین تریبون به صراحت به فتنه گران می‌گویم که حضور سلائق گوناگون در انتخابات آری و حضور فتنه گران و کودتاچیان مخملی هرگز و اما در این زمینه تنها یک راه باقی است که این گروه از پیشگاه ملت و رهبری عذر خواهی کنند.


 


امروز: معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: ‌ با وجود طی کردن تمامی مراسم قانونی هنوز ریالی از فاینانس خط ۴ مترو به حساب شهرداری واریز نشده است.

به گزارش ایلنا، حسین محمد پورزرندی در پاسخ به اینکه آیا از ۷۵ میلیارد تومانی که وزارت کشور به شهردرای‌ها پرداخت کرده است، سهم شهرداری تهران نیز واریز شده است. اظهار کرد: ‌ با اعلام این خبر، برای مطمئن شدن از موضوع با شرکت‌های مترو و اتوبوسرانی تماس گرفتیم اما متاسفانه شهرداری تهران مبلغی از دولت تاکنون دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه حتی به حساب‌های مستقیم دولت به شهرداری نیز مبلغی واریز نشده است، تصریح کرد: ‌ شهرداری تهران به تمامی تعهدات خود در برابر دولت عمل کرده است و حتی سهم خود را از مجموعه ارزش افزوده را به حساب واریز کرده است اما با این وجود دولت نسبت به تعهدات قانونی خود بی‌تفاوت است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران درباره واریز شدن فاینانس خط ۴ متروی تهران، تاکید کرد: ‌ با وجود طی کردن هفت خوان برای دریافت فاینانس اما تاکنون ریالی از آن به حساب شهرداری واریز نشده است تا بنوانیم از آن استفاده کنیم.

پورزندی افزود: در آینده نزدیک اطلاعات دقیقی از روند و مشکلات دریافت این فاینانس در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه می‌کنم.


 


امروز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای كانون نمایندگان ادوار غرب كشور در مجلس شورای اسلامی، سخنان نمایندگان مردم را برآمده از درد و نیاز جامعه و ضروریات حاكم بر كشور خواند و با اشاره به معضلات كشور، گفت: نباید اجازه داد اوضاع جامعه اسلامی به جایی برسد كه دوستان انقلاب دل‌خون و دشمنان كشور شاد و امیدوار گردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با توجه به مشكلات كشور در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی، اخلاقیات، اعتقادات و وضع معیشت مردم تصریح كرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و شروع بازسازی كشور، علی‌رغم وجود خرابی‌های بسیار، كسری بودجه 51 درصدی و دشمنی‌های خارجی، اتحاد و همدلی مردم، اخلاق، صبر و وفاداری آحاد جامعه و وحدت دلسوزان و نیروهای انقلاب از همه سلایق، سرمایه عظیم كشور برای سازندگی ایران اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تفرقه، پراكندگی و بدبینی را آفت یك جامعه پویا و در حال رشد خواند و با اشاره به وجود ساختارها و بنیان‌های محكم و خوب به‌جا مانده از دولت‌های پس از جنگ افزود: اگرچه امروز كارها سخت شده، اما می‌توان با بازسازی سرمایه‌های اجتماعی كشور، در پیش گرفتن عقلانیت و مدیریت صحیح در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد وفاق و ائتلاف بین نیروهای وفادار به نظام از سلایق و جناح‌های گوناگون به سرعت كاستی‌ها و ضعف را تبدیل به كارآمدی و رشد و توسعه كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت وحدت ملی را بر پایه حضور نیروهای وفادار و كارآمد جناح‌ها و سلایق گوناگون و تحت حمایت رهبری انقلاب ممكن دانست و تصریح كرد: موضوع وحدت ملی با شانتاژهای جاهلانه یا مغرضانه مورد هجمه تندروها قرار می‌گیرد در صورتی كه منظور، تشكیل دولت وحدت ملی است كه می‌تواند گره‌گشای مشكلات و معضلات كنونی جامعه باشد.

ایشان افزود: انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر، مهمترین نمود و تجلّی مشاركت مردم در اداره كشور است و همین امر زمینه حضور سلایق گوناگون در مجلس، دولت و سایر اركان نظام را فراهم می‌كند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه در حال حاضر مردم و مسئولان لزوم وحدت و یكپارچگی را بیش از همیشه احساس می‌كنند، در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول و منطقی با اصرار بر احقاق حقوق حقه جمهوری اسلامی را یكی دیگر از نیازهای كنونی ایران اسلامی خواند و گفت: آنچه كه موجب اقتدار و عظمت ملت ایران در قبال دشمنان ریز و درشت خارجی است، وحدت و اتفاق مردم و مسئولان است و تفرقه و تشتت، مانند خوره به كشور از داخل لطمه می‌زند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های بسیار حاضران برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و نیز انتخابات آینده، به وجود نیروهای دلسوز، كارآمد و توانمند كه می‌توانند بار مدیریت صحیح كشور را به عهده گیرند، اشاره و تأكید كرد: خوشبختانه در كشور قحط‌الرجال نیست و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود كه عرصه ورود و فعالیت نیروهای دلسوز، فعال و لایق در كشور فراهم شود. زیرا در شرایط كنونی هر كس دلش برای انقلاب و نظام اسلامی می‌سوزد، باید اشتباهات را شناسائی و برای جبرانش تلاش كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور 60 ساله خود در عرصه مبارزه و انقلاب و نظام اسلامی تصریح كرد: در تمام این مدت هیچ چیزی را برای خود نخواسته‌ام و هر آنچه خواسته و تلاش كرده‌ام برای خدمت به انقلاب، نظام و مردم وفادار ایران بوده و تا پایان عمر هم از تلاش برای خدمت و اصلاح امور دست بر نخواهم داشت.

در ابتدای این دیدار آقایان حشمتیان، داریوش قنبری، احد طهان، كریمان، سیدمحمد تویسركانی، محمدعلی كریمی، حاصل راسه، علی ططری (فرزند مرحوم اسماعیل ططری)، علی‌اكبر متین، حسنی، محمدیان، یعقوبی، ساداتیان و محمد محمدرضایی در سخنان خود محورهای زیر را بیان كردند:

- درخواست با اتفاق جمع حاضر برای كمك آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از مشكلات كشور.

- لزوم تلاش برای دور ساختن كشور از كید دشمنان و مخاطرات خارجی.

- لزوم تشكیل كمیته‌های گوناگون از نخبگان و استفاده از تجربیات و توانمندی آنان برای حل مشكلات كشور.

- كشور بزرگ، مستعد و توانمند، به مدیریت بزرگ و كارآمد نیز نیاز دارد.

- لزوم برقراری عدالت قومیتی و استفاده از توانمندی اقوام و اهالی مذاهب گوناگون در اداره كشور.

- حفظ انقلاب همانند پیروزی آن تنها با حمایت مردم و احترام به آنان امكان‌پذیر است.

- لزوم ارائه تفسیری رحمانی از دین و نظام اسلامی در داخل و سطح بین‌الملل.

- لزوم بازسازی سرمایه‌های اجتماعی برای بهره‌برداری بهتر از امكانات و استعدادهای جامعه.

- تشكر از خدمات و اقدامات دولت سازندگی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده كشور و عمران و آبادی فراوان.

- تحت‌الشعاع قرار گرفتن مسائل و معضلات اجتماعی با برجسته شدن مسائل اقتصادی و سیاسی.

- نگرانی از سست شدن اعتقادات و ارزش‌ها نزد جوانان.

- لزوم حضور و مشاركت گرایش‌ها و سلایق گوناگون در عرصه سیاسی وانتخاباتی كشور.

- تكاپوهای اجتماعی نشان‌دهنده امیدوار بودن جامعه به اصلاح امور است

پایان عمرم از تلاش برای خدمت و اصلاح امور دست بر نخواهم داشت


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته