-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۳, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 11/13/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


دقایقی پیش رضا خندان از آخرین وضعیت همسرش نوشت:

امروز نيما از در زندان كه بيرون آمد اول از همه بوس مامان‌اش را از لپ‌اش كند و چسباند به لپ من.
گفت:
"مامان گفتش كه اين بوس را نگه‌دار، رفتي بيرون بچسبان به لپ بابا"

اينچنين بود كه به دنبال اتفاقاتي كه ديروز افتاد، ديشب از زندان تماس گرفتند و گفتند كه امروز بچه‌ها را براي ملاقات بياوريد.
بچه‌ها براي دقايقي در محلي خارج از سالن ملاقات در حضور ماموران امنيتي دقايقي با مادرشان ملاقات كردند.
صحبت‌هايي كه رد و بدل شده بود همه مربوط به مسائل بچه‌ها بوده است. از درس و مشق تا بازي‌ها و مشغوليت‌هاي آنها.
متاسفانه به هيچكدام از ماها اجازه ندادند همراه بچه‌ها نسرين را ملاقات و يا تا محوطه‌ي زندان آنها را همراهي كنيم تا با خيال راحت از رديف ماموران ورودي زندان عبور كنند.
اعتصاب او همچنان ادامه‌دارد.

 
 

خبرنگاران سبز:

 ستار بهشتی را مدعيان اسلام در منزل اش ربودند شکنجه اش کردند و زير شکنجه جانش را انتساف کردند. صدای ستار چه غم و گرمايی داشت . ستار گفت مردن شرف دارد از زندگی کردن در اين شرايط .اين زندگی نيست بردگی است.

کمی به عقب برگرديم هنگاميکه رئيس دولت کودتا به بهانه ديدار با جوانفکر معاون مطبوعاتی خود درخواست ديدار از زندان اوين را مطرح کرد و آن داستان تو بگو من بگوی آملی لاريجانی با رئيس بی کفايت دولت و دخالت دوباره علی خامنه ای و پاسخ تند احمدی نژاد به وی در رسانه ها عنوان شد.

درست در همان زمان بازداشت به يکباره ستار بهشتی احمدی نژاد از ورود به زندان اوين منع می شود و وی در لفافه بحث نبود امنيت در زندان های نظام را مطرح و  شائبه های متعددی را در همان خصوص بیان می کند. حال چه می شود که در همان بازه زمانی جروبحث رئيس قوه مجريه با رئيس قوه قضائيه يک زندانی سياسی بيگناه بازداشت، شکنجه و سربه نيست می شود؟ به راستی در زندان های جمهوری اسلامی چه می گذرد که سران نظام از وحشت آن نه به رئيس دولت دست نشانده خود اجازه سرکشی به آنجا را می دهد و نه به مقامات اروپايی مجوز ورود به کشور و ديدار با زندانيان شناخته شده سياسی را می دهد؟

ستار بهشتی نه پدری داشت همچون محسن روح الامينی که به مدد نام پدر و جايگاه پدرش رهبری نظام را مجبور به بازگو کردن جنایات و تعطيلی موقت بازداشتگاه کهريزک کند و نه آنچنان شناخته شده بود همچون زندانيان اصلاح طلب که قبل از مرگش بازداشت اش رسانه ای شود . به راستی در قبل و بعد از شهادت اش مظلومانه شهيد شد.

و چه بسیارند همچون ستار بهشتی در زندان های مخوف جمهوری اسلامی که وضعيت اشان بهتر از ستار نيست. بطور مثال دو تن از همکاران خبرنگاران سبز ( علی ...و احسان ...)  از ۲۵ بهمن ۹۰ تا کنون در بازداشت سپاه پاسداران قرار دارند که به دليل مراعات حال خانواده های آنان و تهديد نيروهای امنيتی برای سکوت خبری، خبرنگاران سبز مجبور به سکوت شده است.

ستار بهشتی در سکوت خبری رسانه های داخلی که لعن خدا برآنان باد جانش را از دست می دهد، ۱۶ تن مخفيانه در سراسر کشور به بهانه های تکراری و دروغين اعدام می شوند و نسرين ستوده به نشانه اعتراض به عدم ملاقات خود با خانواده اش به اعتصاب غذای خود در ۲۶ امين روز ادامه می دهد اما دريغ از بيداری وجدان مقامات نظام .

آری تاوان قلم زدن و نقد در نظام جمهوری اسلامی در مقام روزنامه نگاری و وبلاگ نویسی زندان شکنجه و نهایتن مرگ است .

خبرنگاران سبز که با شرمندگی خود را محکوم به سکوت ديده است شهادت ستار بهشتی جوان آزاده ايران را تسليت عرض می کند.


وحید زادقی


 
 

اگر در ششصدمين روزهای اين حبس کشدار، خبردار می شدم مردمی که آن عهد را فراموش کردند و به زندگی شان چسبيدند و حقيقت را واگذاشتند؛ امروز دارند دلار ۴۱۰۰ تومانی می خرند و هنوز هم سکوت کرده اند، حتما" به آنها "سلام" می فرستادم! سلامی که هم مهر و محبتم را به آنها برساند و هم دلگيری ام را از سکوتی که کردند، از قدمی که برنداشتند، و از رضايتی که بر ادامه اين ظلم ها دادند! کمی که خود را به جای ميرحسين بگذاريم، می بينيم چرا با دقت گفته سلام مرا به "ملت ايران" برسانيد! من در «سلام» ميرحسين، هم مهر يافتم، هم سرزنش! سلام او هم بوی «دلجويی» می داد، هم نشانی از «دلگيری» داشت.

وحید زادقی

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته