-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 11/11/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه ای با ابراز تأسف از جان باختن یک شهروند منتقد، آن‌هم بر اثر شکنجه، مراتب اعتراض خود را نسبت به تداوم سرکوب بی‌رحمانه و ضدانسانی علیه شهروندان ابراز کرد.

شورای هماهنگی راه سبز امید در بخشی از بیانیه خود خواهان پیگیری و پاسخگویی شفاف نهادهای مسئول و به ویژه قوای قضائیه و مقننه در این باره و تشکیل کمیته حقیت یاب مستقل متشکل از شخصیتها و حقوقدانان مورد اعتماد مردم شده و تاکید کرده است: انتقاد و پرسش از وضع بحرانی ایران و نحوه‌ی اداره کشور، حق شهروندان است، چنان‌که ابراز عقیده به تصریح قانون اساسی، حق ایرانیان و آزاد است. متاسفانه پاسخ حاکمان اقتدارگرا به اعتراض و انتقاد و پرسش شهروندان، از فردای کودتای انتخاباتی خرداد ۸۸ تاکنون، تهدید و ارعاب و خشونت بوده و زندان و شکنجه و گلوله. رفتاری که نه تنها گرهی از بحران‌های رو به تزاید اقتدارگرایان حاکم برکشور نگشوده بلکه بر فاصله‌ی شهروندان آگاه از حاکمان افزوده و بحران مشروعیت حاکمیت را تشدید کرده است.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به‌نام خدا

«مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا»

«هرکس فردى را بجز به‌خاطر قصاص یا به‌دلیل کیفر فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى تمامی مردم را کشته باشد»

(قرآن مجید، آیه ۳۲ سوره مائده)

شاهدی دیگر برای ستم و استبداد از راه رسید. شهیدی دیگر برای مردم مظلوم ایران. «ستار بهشتی» جوان ۳۵ ساله‌ای که در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی هموطنانش، سخن می‌گفت، به شکلی ناجوانمردانه و ضدانسانی بر اثر شکنجه جان باخت. تمام جرم زنده‌یاد ستار بهشتی، تنها پسر مادر بیمارش آن بود که در وبلاگ خود، به انتقاد از خودکامگان و حاکمان بی‌کفایت کشور می‌پرداخت.

این کارگر ساکن رباط کریم از تنها ابزار در اختیارش (وبلاگ) برای بیان مخالفت و اعتراض به اوضاع اسف‌بار کشور سود می‌جست. نهادهای امنیتی او را مورد تهدید قرار دادند، و سرانجام در روز ۹ آبان ۱۳۹۱ پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی) او را به شکلی غیرقانونی بازداشت کرد. دو روز بعد، زنده‌یاد بهشتی با پیکری مجروح و رنجور از خشونت‌های شدید و شکنجه‌ی ضدانسانی، تنها برای ساعاتی به بند ۳۵۰ اوین منتقل می‌شود. زندانیان سیاسی این بند، شاهد پیکر به شدت مجروح این شهروند منتقد بوده‌اند. او در نامه‌ای به مسئول بند ۳۵۰ اوین، از بدرفتاری شدیدی که با او شده، گزارش می‌دهد و شکایت می‌کند. با کمال تأسف، روز ۱۶ آبان خانواده مرحوم ستار بهشتی از خبر جان باختن وی مطلع می‌شوند. پیکر وی بدون حضور خانواده، و بدون رعایت آداب و آیین تشییع و تدفین، مخفیانه به خاک سپرده می‌شود. از آن هنگام تاکنون، هیچ مقام مسئولی در نیروی انتظامی، و دستگاه‌های مسئول قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، نسبت به این فاجعه، حاضر به توضیح نشده است. رسانه‌های رسمی حکومت نیز در سکوتی موحش، حاضر به انعکاس و انتشار خبر این قتل نشده‌اند.

شورای هماهنگی راه سبز امید، با ابراز تأسف شدید از جان باختن یک شهروند منتقد، آن‌هم بر اثر شکنجه، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تداوم سرکوب بی‌رحمانه و ضدانسانی علیه شهروندان ابراز و خواهان پیگیری و پاسخگویی شفاف نهادهای مسئول و به ویژه قوای قضائیه و مقننه در این باره و تشکیل کمیته حقیت یاب مستقل متشکل از شخصیتها و حقوقدانان مورد اعتماد مردم می باشد. انتقاد و پرسش از وضع بحرانی ایران و نحوه‌ی اداره کشور، حق شهروندان است، چنان‌که ابراز عقیده به تصریح قانون اساسی، حق ایرانیان و آزاد است. متاسفانه پاسخ حاکمان اقتدارگرا به اعتراض و انتقاد و پرسش شهروندان، از فردای کودتای انتخاباتی خرداد ۸۸ تاکنون، تهدید و ارعاب و خشونت بوده و زندان و شکنجه و گلوله. رفتاری که نه تنها گرهی از بحران‌های رو به تزاید اقتدارگرایان حاکم برکشور نگشوده بلکه بر فاصله‌ی شهروندان آگاه از حاکمان افزوده و بحران مشروعیت حاکمیت را تشدید کرده است.

هنوز پرونده‌ی ده‌ها شهید جنبش سبز (ازجمله شهدای مظلوم کهریزک)، مرگ دکتر رامین پوراندرجانی، قتل خانم زهرا کاظمی روزنامه نگار، خانم دکتر زهرا بنی‌یعقوب، و بسیاری قربانیان مظلوم دیگر که با نقض اشکار موازین ابتدایی حقوق بشر, تعهدات بین المللی دولت ایران و همچنین اصول قانون اساسی و قوانین عادی کشور بازداشت، شکنجه و کشته شده‌اند، مفتوح است. وجدان ایرانیان آگاه و آزاد، تا حصول به نتیجه ی مشخص و قانع کننده، و مشخص شدن آمران و عاملان این قتل‌ها و جنایت‌ها، پیگیر حقوق هموطنان مظلوم و جانهای قربانی شده، خواهد بود.

یاد و خاطره‌ی زنده‌یاد ستار بهشتی که در پای نوشته‌هایش امضا می‌کرد: «زنده و پاینده ایران و ایرانی، جانم فدای ایران»، گرامی باد و زنده.

شورای هماهنگی راه سبز امید

۲۰ آبان ۱۳۹۱


 


امروز: روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به صف منتقدان بی توجهی دولت در تخصیص اعتبارات مالی پیوستند. روسای دانشگاه های علوم پزشکی در نامه منتشر نشده ای به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اصلاح روند تخصیص هزینه‌های دانشگاه‌ها و همچنین بازنگری در اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی را خواستار شدند.

به گزارش خبرآنلاین، افزایش میزان کسری بودجه در دانشگاه های علوم پزشکی، بی توجهی شرکت های بیمه گذار در پرداخت مطالبات بیمارستان های دولتی، افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی و نارضایتی بیماران، کادر بیمارستان ها و احتمال افزایش اعتراضی های دانشجویی از موارد مهم اشاره شده در این نامه سرگشاده است.

دست تنگ روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در شرایطی است که در هفته جاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: این نگرانی برای بسیاری از روسای دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد که نتوانند حقوق آبان ماه کارکنان خود را پرداخت کنند.

همچنین روسای دانشگاه های علوم پزشکی اوضاع نا بسامان بازار دارویی کشور مورد انتقاد قرارد داده اند و در نامه سرگشاده خود عنوان کرده اند: سختی تامین دارو و ملزومات پزشکی در بیمارستان‌ها به علت عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی از سوی بیمارستان‌ها و همچنین عدم وجود نقدینگی کافی جهت خرید موارد فوق به صورت نقدی مشکلات متعددی را به ما تحمیل کرده است. این در حالی است که روز گذشته عضو کمیسین بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ذخابر دارویی کشور را تنها برای دو ماه کافی دانست.

کاهش ۱۴۶۹ میلیارد تومان اعتبارات عمومی دانشگاه ها

در نامه روسای ۴۸ دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور خطاب به مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری آمده است:«خدمت به مردم در حوزه سلامت ودیعه‌ای الهی است که خداوند به مردان و زنانی بی‌ادعا و بی‌ریا در دورترین روستاها تا مراکز اصلی درمان تخصصی و فوق تخصصی عطا نموده است. تردیدی نیست که همگان می‌دانند حوزه سلامت جزو ارکان حاکمیت کشور و از ضروریات متقن و مولفه‌های اجتماعی موثر است؛ موضوع اصلی خدمت‌گذاری در این حوزه جان انسان‌ها می‌باشد و خدمتگذاران در این بخش بی‌هیچ مدعایی به وظیفه خطیر خود واقف هستند و در ارتقای سطح تندرستی جامعه گام برمی‌دارند؛ شاهد این ادعا رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی و پژوهشی کشور است. تردیدی نیست که این موفقیت‌ها در پرتو حمایت‌های همه‌جانبه دولت خدمتگذار بوده است.»

در ادامه نامه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:« با عنایت به اینکه هر ساله اعتبارات بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به صورت غیرواقعی و همراه با کسری مصوب گردیده است و در سال جاری نیز با توجه به تعیین سقف تخصیص ۱۲ ماهه، اعتبارات هزینه‌ای عمومی مصوب قانون بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی از مبلغ ۵۸۱۱۱ میلیارد ریال به ۴۳۴۲۰ میلیارد ریال کاهش یافته است و با توجه به اینکه کل اعتبار ۵۸۱۱۱ میلیارد ریالی بابت حقوق و مزایای ۳۸۵ هزار نفر از شاغلین و ۱۵۵ هزار نفر بازنشسته (حق عائله‌مندی، حق اولاد و عیدی) هزینه می‌گردد، کاهش ۱۴۶۹۱ میلیارد ریالی اعتبارات عمومی، دانشگاه‌های علوم پزشکی را در پرداخت‌های پرسنلی با چالش جدی مواجه می‌نماید. همچنین با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت ارز، قیمت تمام شده دارو و ملزومات مصرفی پزشکی تا ۳۵۰ درصد افزایش یافته و تامین آنها به سختی صورت می‌گیرد. مزید بر موارد فوق شرکت‌های تامین کننده دارو و ملزومات پزشکی از فروش غیرنقدی خودداری می‌نمایند.»

نارضایتی مردم به دلیل دریافت خدمات با کیفیت پایین

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ادامه نامه خود آورده‌اند:« تورم ناشی از تغییرات نرخ ارز نیز در تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی که در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده، لحاظ نگردیده و سازمان‌های بیمه‌گر پایه با همان تعرفه‌های پایین نیز صورتحساب بیمارستان‌ها را با تاخیر ۶ تا ۸ ماهه پرداخت می‌نمایند. این در حالی است که درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها می‌بایست صرف ارائه خدمات مطلوب به بیماران، تهیه دارو، پرداخت کارانه کادر بالینی، هزینه‌های حامل‌های انرژی، هزینه‌های مرتبط با هتلینگ، تهیه ملزومات مصرفی پزشکی و سایر مایحتاج مورد نیاز بیمارستان گردد و امکان پرداخت حقوق و مزایا از محل آن وجود ندارد.»

در ادامه این نامه آمده است:« تامین نشدن اعتبار کامل موارد مهمی از قبیل اجرای قانون بهره‌وری کادر بالینی با بار مالی ۲۳۰۰ میلیارد ریالی، عدم تامین بار مالی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به میزان ۹۶۰۰ میلیارد ریال، احکام صادره از طرف دیوان عدالت اداری، افزایش ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۱، عدم درآمدزایی حدود ۴۰۰ بیمارستان واقع در مناطق محروم و همچنین افزایش مراجعه بیماران جهت اخذ تخفیف به علت فشار ناشی از تورم موجود باعث ایجاد مشکلات و چالش‌هایی شده که تعدادی از آنها به شرح ذیل است؛

نارضایتی مردم: نارضایتی مردم به دلیل دریافت خدمات با کیفیت پایین و عدم دسترسی به خدمات مورد نیاز که ناشی از مشکلات تهیه دارو و ملزومات مصرفی پزشکی می‌باشد.

نارضایتی کادر درمانی: نارضایتی کادر بهداشتی و درمانی و کاهش انگیزه کاری به خصوص در بخش درمان به علت عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا و کارانه

نابسامانی بازار دارویی: سختی تامین دارو و ملزومات پزشکی در بیمارستان‌ها به علت عدم پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی از سوی بیمارستان‌ها و همچنین عدم وجود نقدینگی کافی جهت خرید موارد فوق به صورت نقدی.

افزایش مشکلات دانشجویی: امکان بروز اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل تنگناهای بوجود آمده در تهیه غذای دانشجویان، تامین خوابگاه دانشجویی و سایر موارد رفاهی و فرهنگی.

هزینه های بالای لوازم و تجهیزات پزشکی: فشار مضاعف هزینه‌های سنگین خرید لوازم و مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها در رشته‌های مختلف که دارای واحدهای عملی و آزمایشگاهی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، رشته‌های آزمایشگاهی، بیوشیمی و ...) می‌باشند و افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا.

عدم تخصیص اعتبارات عمرانی: معطل ماندن پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی و آموزشی و اورژانس دارای مصوبه سفرهای استانی هیات محترم وزیران می‌باشد به خصوص طرح‌های مهر ماندگار به علت عدم تخصیص اعتبار.

عدم تامین اعتبارات پزشک خانواده: عدم تامین اعتبار کامل برنامه پزشک خانواده به عنوان برنامه راهبردی نظام سلامت که تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه می‌باشد.

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در پایان نامه خود از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواسته‌اند تا جهت جلوگیری از بروز موارد فوق، نسبت به اصلاح تخصیص هزینه‌ای دانشگاه‌ها در سقف ۵۸۱۱۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب و همچنین تخصیص اعتبار به طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۳۹۲ به صورت واقع‌بینانه، اقدام شود.»


 


امروز: محمد نوریزاد با بیان اینکه نیمه شب گذشته عده ای از لباس شخصی ها و به تعبیر وی "شعبون بی مخ ها" با قوطی های رنگ پاش به در خانه ی روستایی که پدر و مادر او در آنجا زندگی می کنند رفته و در و دیوار آنجا را با ناسزاها و فحش های متداول خود آلوده کرده اند در وب سایت خود نوشته است: همان کاری که با در و دیوار خانه ی سردار علایی کردند. و با در و دیوار خانه ی حجة الاسلام کروبی.

بر اساس نوشته ی نوریزاد مادر وی گفته است: اگر اینطور که اینها بر در خانه ی ما نوشته اند، خانه ی ما خانه ی فساد و خانه ی شیطان است، پس ببین خانه ی آنهایی که شب و روز از دیوار مردم بالا می روند و همچنان وزیر و وکیل اند خانه ی چیست؟

وی ادامه داده است: در سالهای جنگ، گاه می شد که چهار تن از اعضای خانواده ی من همزمان در جبهه بودند (همسرم که اکنون پیر است و نای حرکت ندارد و سه پسرم محمد و احمد و صمد). چگونه است که حالا خانه ی من که مادر یک جانباز هفتاد درصدم خانه ی فساد شده و خانه ی دزدان و خیانت کاران خانه ی خدا؟

بر اساس این گزارش سال گذشته بعد از آنکه یازده نفر از مأموران اداره ی اطلاعات سپاه به همین خانه ی روستایی داخل شده و ابزار و وسایل فیلمبرداری نوری زاد را بار می کنند و می برند، مادر نوری زاد کمی دیر سر می رسد و از ماجرا خبردار می شود. همو به نوری زاد می گوید: برو به این مأمورها که وسایلت را بار کرده و برده اند بگو: یک بطری بسازید قد منِ نوری زاد. و مرا داخل آن بکنید و درش را محکم ببندید. من با همان چند نفسِ باقی مانده روی شیشه ی این بطری بخار ایجاد می کنم و با انگشتم عقایدم را روی آن می نویسم.

چندی پیش نیز نوری زاد در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات با جماعتی از همین لباس شخصی ها مواجه شده بود.
nori.jpg
nori1.jpg


 


امروز: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت برای پرداخت یارانه‌ها به مردم تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد که با ارائه لایحه‌ای به مجلس سعی دارد از محل افزایش قیمت برق، آب و گاز این کسری خود را جبران کند.

به گزارش خانه ملت، احمد سجادی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها تا پایان سال به علت کسری بودجه نمی‌توانیم یارانه‌های پرداختی به مردم را ادامه دهیم، گفت: ما باید عددی حول و حوش ۴۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعبتار کسب کنیم و از این محل به مردم یارانه دهیم در حالیکه ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری داریم.

نماینده مردم سرخس، فریمان، نظریه و احمدآباد در مجلس افزود: نظرات نمایندگان دولت و حتی نمایندگان مجلس این که در کمیسیون‌های تخصصی انرژی و برنامه و بودجه بر سر کسری بودجه بحث کرده‌اند مبنی بر این بوده که برای جبران کسری بودجه و توان پرداخت یارانه به مردم قیمت حامل‌های انرژی یعنی آب و برق و گاز را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: حتی دولت برای اینکه افزایش قیمت‌ها را اعمال کند لایحه هم به مجلس ارائه داده است و برخی از نمایندگان اظهار می‌کنند چاره‌ای جز افزایش نرخ حامل‌های انرژی نداریم تا بتوانیم یارانه‌ها را پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی یادآور شد: دولت تا پایان سال که حدود ۵ ماه از آن باقی مانده است از نرخ کنونی حامل‌های انرژی حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند در حالیکه باید حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی ریختن بنزین به‌روی آتش

سجادی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید در مقطع کنونی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دنبال کرد، تصریح کرد: بنده شدیداً با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستم چرا که هرگونه افزایش قیمتی مانند ریختن بنزین به روی آتش است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار مضاعف بر مردم وارد می‌شود، یادآور شد: بهترین راهکار برای جبران کسری بودجه دولت حذف سه یا چهار دهک‌ از لیست یارانه بگیرها است که به هیچ وجه نیازی به این یارانه‌ها ندارند.

سجادی با تأکید بر اینکه به ۷۰ میلیون جمعیت یک کشور با درآمدهای متفاوت به شکل یکسان یارانه دهیم، افزود: شناسایی دهک‌های کم درآمد و متمایز کردن آن‌ها از دهک های پردرآمد به روشنی مشخص است و با توجه به اینکه نام افراد در لیست یارانه‌ها ثبت شده به راحتی می‌توان دهک‌های پردرآمد را حذف کرد.

۱۰ میلیون نفر باید حذف شوند

وی با اشاره به اینکه با حذف ۳ دهک از جامعه ۱۰ میلیون نفر از لیست یارانه بگیرها حذف می‌شوند، گفت: اگر ما دست به چنین اقدامی بزنیم دیگر نیازی به افزایش فشار به مردم نیست و بودجه دولت برای پرداخت یارانه‌ها را هم کسری نمی‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: برای عملیاتی شدن چنین پیشنهادی نیاز به مصوبه مجلس است که ما باید هرچه سریع‌تر این اقدام را انجام دهیم.


 


امروز: سعید مدنی از فعالان ملی -مذهبی پس از ۱۰ ماه حبس در بند امنیتی ۲۰۹ روز گذشته شنبه به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کلمه، سعید مدنی که هفدهم دیماه سال گذشته توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، دو ماه ونیم در سلول انفرادی نگهداری شد و در جلسات بازجویی متعدد تحت شدیدترین فشارها و شکنجه ها قرار گرفت. این استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی پس از بازداشت بیش از سه ماه از هرگونه ارتباطی با خانواده خود محروم بود.

در ابتدای تیر ماه سال جاری به دستور بازپرس پرونده و علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات وی به بند ۳۵۰ منتقل شد که به دستور بازجویان یک روز بعد مجددا به بازداشتگاه ۲۰۹ بازگردانده شد. در همین حال و با آغاز دور جدیدی از فشارها به این فعال سیاسی و پژوهشگر جنبش سبز یکبار دیگر مقامات امنیتی با انتقال وی به بند ۳۵۰ زندان اوین مخالفت کردند.

بازجویان سعید مدنی از ابتدا به وی تاکید کرده بودند که تنها در صورت اعتراف به خواسته های آنها با انتقال او به زندان عمومی موافقت می کنند که این خواسته هیچگاه از سوی وی مورد قبول واقع نشد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مدنی در تاریخ ۳ آبان سال جاری در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباسی برگزار و قرار است دومین جلسه این دادگاه نیز ۲۴ آبانماه برگزار شود.


 


امروز: به دنبال اعتراض زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین به برخورد توهین آمیز ماموران زندان، با مساعدت مسئولان کل نگهبان ها، مسئولین و رئیس بند زنان زندان اوین به زندان قرچک منتقل شدند.
به گزارش کلمه، پس از اعتراض زندانیان سیاسی و اعتصاب غذای تعدادی از آنان که به برخورد توهین آمیز ماموران زندان اعتراض داشتند، مسئولان مربوطه در واکنش به این اعتراض همه ی نگهبان ها، مسئولین و رئیس بند زنان زندان اوین به زندان قرچک منتقل کردند.
بر اساس این گزارش به جای عبدالحمیدی، رئیس قبلی بند زنان، فردی به نام رضوان که پیش از این مسئول بند زنان زندان گوهر دشت بوده به زندان اوین منتقل شده است.
پیش از این گروهی از زندانیان سیاسی زن در اعتراض به رفتار غیر انسانی ماموران زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و پس از چند روز در پی وعده مسئولان زندان برای پیگیری موضوع و برخورد با خاطیان، به اعتصاب خود پایان دادند.
بر اساس این گزارش اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان بند زنان اوین پس از آن صورت گرفت که ماموران زن یگان حفاظت زندان اوین به این بند هجوم آوردند و با خشونت و تندی به جست و جوی بند و تفتیش بدنی زندانیان حاضر در آن پرداختند؛ آن هم با رفتاری که در نامه ۳۳ زندانی این بند به رئیس زندان، وحشیانه و مصداق بارز تعرض و هتک حرمت توصیف شده است.


 


امروز: هفتصد نفر از کارگران در شهر سندج در نامه ای به رئیس قوه قضاییه نسبت به بی قانونی های که در حق آنها اعمال می شود اعتراض کردند.
به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، تعاونی مسکن کارگران تعمیرکار اتومبیل سنندج که بالغ بر ۷۰۰ نفر عضو دارد در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد. پس از تاسیس این تعاونی در سال ۷۹ بر اساس قراردادی که با کارگران تعمیرکار برای دریافت زمین مسکونی منعقد گردید مقرر شد اعضا این تعاونی هر کدام در قبال پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان صاحب یک قطعه زمین مسکونی برای ساخت سر پناهی برای خود و خانواده‌هایشان شوند.
پس از گذشت ۱۲ سال از پرداخت این پول توسط کارگران، نه تنها هیئت مدیره سابق این تعاونی، زمینهای خریداری شده را در اختیار این کارگران قرار نداده است بلکه در حال حاضر از ۲۶ هکتار زمین خریداری شده، فقط ۴ هکتار آن در اختیار هیئت مدیره جدید قرار داده شده است و احتمال آن می‌رود که مابقی این زمین‌ها توسط هیئت مدیره سابق این تعاونی به فروش رفته باشد.
کارگران عضو این تعاونی با شکایت از هیات مدیره سابق و طی مراحل قانونی، پیگیر حق خود مبنی بر واگذاری زمین مسکونی شدند اما دادگاه رای بر برائت رییس هیات مدیره سابق داد که این امر اعتراض کارگران عضو این تعاونی را بر انگیخت و پرونده توسط آنان به معاونت قضایی رییس قوه قضاییه ارجاع شد.
کارگران عضو این تعاونی می‌گویند از آنجا که تاکنون توجهی به اعتراض آنان در قوه قضائیه نشده است احتمال دارد آنان دست به اقدامات اعتراضی تری جهت دست یابی به حقوق حقه خود بزنند.


 


امروز: محمد احمدی نژاد در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری با بیان اینکه مطالبات پرداختی به بازنشستگان پاسخگوی نیازهای آنها نیست، گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارها نمی‌توان گفت پرداختی‌ها موثر است اما دولت از هیچ خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهد بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر خزانه دولت پر پول باشد اولویت اول حل مسائل و مشکلات بازنشستگان است دو مشکل عمده را پیش روی دولت دانست.

احمدی‌نژاد گفت: یک مشکل این است که دشمن دست و پا می‌زند تا برای ما محدودیت ایجاد کند اما انشاءاله به سرعت از این مرحله عبور می‌کنیم و روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که می‌خواهند فضا را زمستانی کنند.

وی ادامه داد:‌ مشکل دیگر این است که به محض تصمیم دولت برای اینکه پولی در جیب مردم برود، از 80 جا افراد بسیج می‌شوند که نگذارند این اتفاق بیفتد.

احمدی‌نژاد گفت: ‌این کشور متعلق به ملت است و دولت، مجلس و قوه قضائیه نوکر ملت هستند اما همین که می‌خواهیم نصف پول‌هایی که برخی برده‌اند و پس نیاورده‌اند به بازنشستگان بدهیم فریادها بلند می‌شود.


 


امروز: یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: جوان‌ترین قاتل دنیا پسر ۴ ساله‌ای در ایران است که با تپانچه‌ای دخترعموی دو ساله خود را کشته است و این نشان از کاهش سن خشونت به ۴ سال دارد.

به گزارش ایلنا، مجید ابهری بابیان این مطلب گفت: جدی‌ترین آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کنند اعتیاد و طلاق است زیرا این معضلات نه تنها خودشان به عنوان آسیب هستند بلکه آسیب‌های دیگری را نیز سبب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصداز سرقت‌های خشن و قتل‌های فجیع ناشی از مصرف مواد مخدر روان گردان است، افزود: فرد از سر توهم فکر می‌کند همسرش به او خیانت کرده است از همین رو او را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی در مورد افزایش خشونت بین زنان در جامعه گفت: باید مطالعه کنیم که چرا خشونت بین زنان افزایش یافته است، چه می‌شود که زن به عنوان عالیترین مظهر عاطفی خلقت، شوهر، فرزند، همسر و حتی خودش را می‌کشد.

ابهری مظهر خشنوت را درگیری فیزیکی و قتل دانست و افزود: هم اکنون اصفهان در درگیری فیزیکی بین زنان رتبه اول، تهران رتبه دوم و اهواز رتبه سوم را دارد.

وی تصریح کرد: افزایش آمار خشونت در بین زنان در آن سطح نیست که یک آسیب جدی تلقی شود اما به طور کلی افزایش خشونت در جامعه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی با اشاره به اینکه جوان‌ترین قاتل در دنیا در ایران است؛ افزود: این پسر ۴ ساله، سال گذشته با تپانچه‌ای دخترعموی دو ساله خود را کشته است.

ابهری با بیان اینکه این تپانچه متعلق به پدر این پسر بچه بوده است، افزود: این تپانچه بر روی دیوار آویزان بوده و این پسربچه آن را برمی دارد و به دختر عموی خود شلیک می‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است گفته شود این تپانچه قدیمی بوده که همین طور هم است اما این موضوع مطرح است که اگر این بچه با خشونت و اسلحه آشنا نبوده است تپانچه را به سوی دیگر می‌گرفته و اصلا آن را داخل دهان خود می‌کرده است نه اینکه به طرف دختر عموی خود شلیک کند.

وی افزود: همچنین یک پسر ۵ ساله حدود هفت ماه پیش در کرمانشاه با قمه همکلاسی و همبازی ۷ ساله خود را به قتل رسانده است.

ابهری به دلایل بروز خشونت در کودکان اشاره کرد و افزود: آلودگی‌های محیطی، دیدن فیلم‌های ماهواره‌ای خشن و غیراخلاقی، بازی‌های رایانه‌ای خشن، کتک کاری درخانواده، یقه گیری و کتک زنی در جامعه همه از عواملی است که موجب می‌شود یک فرد در بستری ازخشنوت رشد کند.

ابهری ۸۹ درصد از اسباب بازی‌های موجود در بازار را اسلحه و ابزار خشنونت عنوان کرد و افزود: نمی‌دانم چرا وقتی تلویزیون آهنگی را پخش می‌کند، ساز آن را نشان نمی‌دهد اما انواع اسلحه را به نمایش می‌گذارد.

این متخصص علوم رفتاری خاطر نشان کرد: یک نوجوان ۱۵ ساله اگرآلات موسیقی را در خانواده ندیده باشد، از او پرسیده شود ویالون چیست نمی‌داند اما انواع اسلحه‌ها به دیوار خانه‌شان آویزان است.


 


امروز: بهروز نعمتی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری، به تعویق چند ماهه حقوق كارگران صنایع فولاد پرداخت.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی به مشکلات کارگران صنعت نفت فولاد اشاره کرد و گفت: الان ۸۸ هزار نفر از کارخانه صنعت فولاد از حقوقشان محروم شده‌اند. وزیر اقتصاد و صنعت معدن و تجارت باید به این موارد رسیدگی کنند و حقوق از دست رفته آن‌ها را بدهند چرا که آن‌ها ۲ الی ۳ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند بهتر است به این موارد رسیدگی شود تا زن و بچه آن‌ها در خیابان نمانند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته