-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 24 آبان 91


سلام،

چهارشنبه 24 آبان 91، 14 نوامبر 2012 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه مرگ ستار بهشتی، این کارگر وبلاگ نویس، کماکان موج تاسف و تاثر و همینطور کمپینها و کارزارهای مختلف را برانگیخته و فشار زیادی را بر روی حکومت آورده که شروع کردند به واکنش نشان دادن. 18 زندانی سیاسی دیگر با گذاشتن نام خود در زیر اطلاعیه ای در بند 150 اوین اعلام کردند که ستار بهشتی از جهنم روی زمین آمده بود همان چند ساعتی که در بند 350 بود و به شدت مورد شکنجه واقع شده بود. سازمان گزارشگران بدون مرز هم خواستار این شده که کمیته مستقلی برای رسیدگی به مرگ ستار بهشتی تشکیل شود. آقای محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم مطرح کرده که اگر با مسببین کهریزک درست برخورد می شد چنین اتفاقی برای ستار بهشتی نمی افتاد. روزنامه جمهوری اسلامی هم همین حرف را زده و گفته که اگر به عاملین پست داده نمی شد و با آنها برخورد می شد این قبیل فجایع پیش نمی آمد. آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران خبر داده  از اینکه چند نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند اما جالب است حسب معمول کار این آقایان نگفته که این چند نفر کی هستند، نگفته که چه کاری کردند و کی دستگیر شدند. آقای رادان هم که خودش از جنایتکاران سرشناس است دستپاچه آمده و گفته که در کمیته ای رسیدگی شده و قول می دهیم که برخورد شود. به هر حال تجربه پرونده های گذشته و فجایع کهریزک نشان می دهد که این حضرات وقتی اینطور زیر فشار قرار می گیرند از این حرفها می زنند اما در نهایت چون مسبب اصلی و سراصلی ماجرا دست شخص آقای خامنه ای و بیت رهبری است، از یکجایی به بعد مسئله متوقف خواهد شد و سعی می کنند که چهار نفر رده پایین را دراز بکنند و آنها را هم  بعداً به نوعی فراری می دهند. آقای سعید حدادیان از مداح های سرشناس تهران و منصور ارضی که با شکایت سفندیار رحیم مشایی بعد از مدتها کش و قوس در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست آقای پیرعباسی محاکمه شدند، در آخر در واقع یکی از آنها، آقای حدادیان، به 50 هزار تومان جریمه که این روزها شاید پول یکی دو کیلو گوشت هم نباشد محکوم شده و آقای منصورارضی هم تبرئه شده. دیروز خبر رسیده از اینکه 12 نفر دیگر از متهمین مواد مخدر در زندان رجایی شهر اعدام شدند و به این ترتیب در چند هفته گذشته ماشین اعدام جمهوری اسلامی سرعت و شتاب بیشتری گرفته.

نکته دوم اینکه در کارخانه سیمان بجنورد 400 نفر از رانندگان بونکرهای سیمان که سیمان حمل می کنند در طی دو هفته گذشته دراعتراض به عدم افزایش نرخ حمل سیمان دست به اعتصاب زدند. 100 کارگر نساجی مازندران هم جلوی مجلس شورای اسلامی دیروز تجمع داشتند بعد از اینکه بارها در مازندران  و جلوی فرماندرای قایمشهر، محل کارخانه و استانداری مازندران تجمع کرده بودند و نتیجه ای نگرفتند بالاخره جلوی مجلس آمدند. 27 ماه حقوق معوقه طلبکارند و خواستار این هستند که سرمایه گذاراهل ترکیه که قرار بوده این کارخانه را بازسازی کند و هیچ کاری نکرده حداقل از کارخانه کنار گذاشته شود. ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم خبر داده از اینکه به دلیل تحریم های بین المللی امکان تامین درآمدهای نفتی نیست و در بودجه سال 92 باید سهم نفت به شدت کاهش پیدا کند. آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد که در ماه اکتبر متوسط صادرات نفت ایران نسبت به ماه سپتامبر اندکی افزایش داشته و به 1.3 میلیون بشکه در روز رسیده. البته با سقوط قیمت نفت بازهم در مجموع تغیری در درآمد حکومت پیدا نشده. همین آژانس اعلام کرده که آمریکا تا سال 2015 اولین تولید کننده گاز و تا سال 2017 اولین تولید کننده نفت خواهد شد و در واقع به تبع آن نقشه جغرافیای سیاسی - اقتصادی انرژی و نفت در دنیا تغییر خواهد کرد.

نکته سوم اینکه بعد از اینکه اتحادیه عرب و 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس اتحادیه مخالفین سوریه را به رسمیت شناختند، دولت فرانسه هم اعلام کرد که دولت موقت مخالفین سوریه را وقتیکه تشکیل شود به رسمیت خواهد شناخت. دولت ترکیه هم اعلام کرده که وقتیکه دولت موقت تشکیل شود به آنها اسلحه خواهند داد برای اینکه می دانند به دست چه کسی اسلحه داده می شود. بنا برآمار جدید اعلام شد که 2.5 میلیون نفر از مردم سوریه تاکنون آواره شدند و موج آوارگی به طور فزاینده ای ادامه دارد.

نکته چهارم اینکه هندی ها اعلام کردند که بعد از سال 2014 و خروج آمریکا از افغانستان به کمک افغانستان خواهند آمد. موضوعی که احتمالاً کابوس پاکستان خواهد شد و وزیر دفاع آمریکا هم هندی ها را تشویق کرده که چنین نقشی را بازی بکنند. به هر صورت کاملاً دیده می شود که افغانستانی که کاملاً بیش از همه به ایران نزدیک است، اگرایران سیاست درستی را در پیش می گرفت می توانست به خوبی نقش اول و جدی را در افغنستان و بازسازی این کشور و همراهی با مردم آن در پیش بگیرد به جای اینکه در گیر گروهای تروریست و مخالف و طالبان و القاعده و غیره شود و فشار مضاعفی را بر مرم افغانستان ایجاد کند.

و نکته آخر اینکه مجدداً دچار تراکم خبر آخر شدیم که سه موضوع را انتخاب کردم که خدمت شما عرض کنم. یکی اینکه جناب آقای محسن رضایی هم فرمودند که ولایت فقیه در انقلاب مشروطه و ملی کردن صنعت نفت نقش داشت. آقای علی سرلک نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر فرمودند که اومانیسم سبب درست شدن خانه های مجردی در ایران شده. آقای عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری هم فرمودند که رئیس جمهور آینده باید توان بالایی در اجرای دستورات رهبری داشته باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

 تا فر دا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته