-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

Latest News from Emrooz for 11/23/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران درگذشت مادر محمد سلامتی از اعضای پیشکسوت سازمان را به وی تسلیت گفت. متن پیام تسلیت سازمان در پی می آید.


بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای محمد سلامتی درگذشت مادرتان را به شما و کلیه بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند متعال آمرزش برای آن مرحوم و صبر و بردباری برای شما و بازماندگان مسئلت داریم.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
3 آذر 1391


 


امروز: وضعیت متلاطم نرخ ارز در چند ماهه اخیر موجب مشکلات عدیده ای برای آزمایشگاه های کشور شده و بسیاری از آزمایشگاه های کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

به گزارش فرارو، دکتر حسین غلامی معاون درمان بیمارستان شهید باهنر می گوید: علاوه بر مشکلاتی نظیر ناتوانی مالی در تامین تجهیزات و مواد مصرفی و تغییر شیوه تامین آنها در نتیجه شرایط جدید ارزی، فعالان این عرصه از عدم وصول مطالباتشان از بیمه و عدم حمایت مسئولین شکایت می کنند.

وی می افزاید: «مواد مورد نیاز آزمایشگاه‌ها یا به صورت کلی و آماده و یا تمام مواد اولیه برای تولید به کشور وارد می‌شود که متاسفانه نوسانات ارز و افزایش تحریم‌ها، واردات مواد را به کشور با مشکل مواجه کرده است. »

معاون درمان بیمارستان شهید باهنر با انتقاد از عدم حمایت از آزمایشگاه های کشور می افزاید: «به همین دلیل به معنای واقعی آزمایشگاه‌های کشور از جمله مراکز دولتی به صورت کامل ورشکسته شده‌اند.»

دکتر غلامی همچنین با تاکید به این نکته که از ابتدای مرداد ماه تا پایان مهر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ۷۰ تا ۲۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است تصریح کرد: «این در حالی است که در آبانماه سال‌جاری این نوسان قیمت به ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.»

وی با اشاره به گستردگی مشکلات موجود در کشورو کاهش مراجعه افراد به آزمایشگاه‌ها عنوان کرد: شرایط کنونی مردم جامعه را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است به گونه‌ای که از مراجعین به آزمایشگاه‌ها تا حد زیادی کاسته شده است و مردم قادر به پرداخت هزینه‌های موجود نیستند.

تحقیقات میدانی هم حاکی از آن است که پیش از نوسانات ارز تعداد مراجعینی که برای آزمایشات چکاپ (check up) کامل به آزمایشگاه ها مراجعه می کردند بیشتر بوده است اما با شروع نوسانات ارز و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم تعداد مراجعان این گونه آزمایشات به طور چشمگیری کاهش یافته است و تنها در موارد ضروری مراجعین درخواست اینگونه آزمایشات را دارند.

دکتر غلامی با بیان اینکه هیچ گونه اقدام عملی از سوی وزارت بهداشت و مسوولان مشاهده نشده است گفت: اعتراضات به سازمان نظام پزشکی و همچنین دکتر سعید مهدوی، رییس آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت منتقل شده اما متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای بدست نیامده است.

این در حالی است که دکتر 'سعید مهدوی' مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت می گوید که طی سال های اخیر، توانمندی داخلی برای تولید ابزار پایه تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد شده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در داخل تولید می شود.

به گفته مهدوی تولید تمام تجهیزات آزمایشگاهی در کشور نیاز به زمان دارد اما هم اکنون مشکل حادی در زمینه کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، وجود ندارد.

تماس با چند آزمایشگاه حاکی از آن است که هزینه نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی هم افزایش چشمگیری داشته است. به گفته یک کارشناس تعمیر و نگهداری هزینه یک دوره سرویس یک دستگاه حدود ۲ میلیون تومان است که این تعمیرات دوره ایی می بایست هر ۶ ماه انجام شود. این در حالی است که قیمت برخی از تجهیزات آزمایشگاه در چند ماه اخیر ۳ برابر شده است. دستگاه self conter که در بخش خون شناسی (هماتولوژی) آزمایشگاه کاربرد اساسی دارد از قیمت ۲۴ میلیون تومان به ۴۸ میلیون تومان در عرض چند ماه رسیده است.

دکتر مجید مصلایی نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی نیز چندی پیش با اشاره به مشکلات تامین تجهیزات گفت: شرکتهای وارد کننده که قبلا به صورت مدت دار با آزمایشگاهها معامله می کردند، حالا فقط به شرطی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را در اختیار ما می گذارند که پول آن را نقدا بپردازیم. در واقع، اعتماد بین شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها کم رنگ شده است.

وی با اشاره به کمبود برخی کیتهای آزمایشگاهی در بازار تجهیزات پزشکی کشور، افزود: شرکتهای وارد کننده جنس دارند اما می گویند تا زمانی که تکلیف بازار ارز روشن نشود، جنس توزیع نمی کنیم.

مصلایی در خصوص مطالبات معوق آزمایشگاه ها از بیمه تامین اجتماعی، با اعلام اینکه آخرین پرداختی بیمه تامین اجتماعی مربوط به فروردین امسال است، ادامه داد: تاخیر طولانی مدت بیمه ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاهها، مشکلات ما را تشدید می کند.

با توجه به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی در میان لیست کالاهای اولویت اول و دوم تخصیص ارز مرجع قرار ندارند به نظر می رسد که مسئولین در وزارت بهداشت می بایست نگاه ویژه ای به این موضع داشته باشند.


 


امروز: مصطفی بادکوبه‌ای، شاعر منتقد دولت، جهت اجرای حکم ۱۸ ماه حبس، خود را به زندان اوین معرفی نمود.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۱ آذر ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح دکتر مصطفی بادکوبه‌ای برای اجراء حکم ۱۸ ماه حبس به زندان اوین رفت.

پیش‌تر آقای باد کوبه‌ای در حوادث پس از انتخابات بازداشت و نزدیک به ۲ ماه در بازداشت انفرادی بود.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود که حکم او در دادگاه تجدید نظر به ۱۸ ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از شعر خوانی در انجمن‌های ادبی و ۳ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل گردید.

مصطفی بادکوبه‌ای پس از انتخابات ۱۳۸۸ به سرودن اشعار در انتقاد از دولت احمدی‌نژاد و حمایت از جنبش سبز پرداخت.


 


امروز: احمد زید آبادی، دبیر کل سازمان ادوار تحکیم و زندانی سیاسی که روز گذشته برای درمان امکان چند روز مرخصی استعلاجی را یافته، شرحی مختصر از وضعیت خود را در صفحه فیس بوک پسرش منتشر کرد.

این روزنامه نگار طی پست فیس بوکی ضمن قدردانی از تمامی دوستانِ پیگیرِ وضعیتِ خود نوشت: "شش ماه پیش به بیماری پوستی قارچ مبتلا شدم، اما در زندان مداوا شدم. پس از آن سرما خوردم که تبدیل به برونشیت شد اما با مصرف آنتی بیوتیک ها قوی آثار برونشیت بر طرف شد ولی سینه و گلویم همچنان ناراحت بود. دکتر زندان رفلکس معده را سبب این ناراحتی تشخیص داد و از بیرون زندان دارو برایم تهیه شد. در همین زمان گلو و حنجره ام پر از آفت شد و جوش های کوچکی زد که پنداری گلویم پر از خار و خاشاک شده است. معالجات داخل زندان باعث بهبود نشد و تپش قلب شدید هم به خصوص در نیمه های شب به این بیماری اضافه شد. پس از آن با تشخیص پزشکی قانونی و موافقت دادستانی برای مداوا به بیمارستان خارج از زندان منتقل شدم.طبیبان معالج در جستجوی علت این ناراحتی ها هستم اما همگی می گویند که این ناراحتی ها قابل رفع است. بنابراین ضمن سپاس از همه ی دوستانی که در این باره حساسیت نشان دادند تاکید می شود میزان ناراحتی همین مقدار است و کم یا بیش از آن صحیح نیست."

این فعال ملی- مذهبی، که در جریان اعتراضات حق طلبانه جنبش سبز در سال ۸۸ و بلافاصله بعد از انتخابات بازداشت شد، هم اکنون دوران حبس خود را در زندان رجایی شهر می گذراند.


 


امروز: پس از ماه ها تلاش برای طرح سوال از رییس هیات دولت، سرانجام سرنوشت این طرح سوال با سخنان رهبری خاتمه یافت و نمایندگان مجلس به حکم حکومتی تمکین کردند.

علی مطهری یکی از طراحان سؤال از احمدی نژاد در گفت‌وگو با تابناک»درباره پس گرفتن سؤال از گفته است:این حکم حکومتی، احمدی نژاد را در برابر اشتباهات احتمالی بعدی مصون نخواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: سرانجام سؤال با توجه به سخنان رهبری، خود به خود منتفی است. در واقع سخنان ایشان، حکم حکومتی بود. با توجه به اینکه ایشان در سخنانشان فرمودند که نمایندگان متوقف کنند، خود به خود حکم حکومتی تلقی و سؤال از رئیس‌دولت منتفی می‌شود. بعضی وقت‌ها، ایشان به عهده نماینده‌ها می‌گذارند و می‌فرمایند نظر من این است، ولی بعضی وقت‌ها مانند الان بسیار صریح گفتند که تا اینجا خوب است؛ ضمن تشکر از هر دو جناح که هم به وظیفه خود در خصوص سؤال پرسیدند و هم پاسخگو بودند، می‌فرمایند که سؤال متوقف شود.

وی درباره اینکه با توجه به این شرایط مجلس، چه راهکاری برای پاسخگو کردن رئیس‌ دولت هست و یا اینکه تا پایان دوره ایشان چه باید کرد، گفت: نمی‌دانم، باید منتظر ماند تا این چند ماه بگذرد.

علی مطهری در خصوص اینکه آیا این حکم حکومتی، رئیس‌ دولت را از دیگر ابزار حکومتی مجلس هم در امان می‌دارد یا خیر و این که اگر در آینده کارهایی کند که مشمول سؤال یا استیضاح شود، گفت: اکنون می‌توان به تذکر بسنده و رئیس‌دولت را با تذکر کتبی و شفاهی کنترل کرد.

مطهری درباره اینکه این حکم حکومتی را در خصوص این سؤال از احمدی نژاد صادق می‌داند، یا این که این حکم رئیس‌ دولت را از دیگر مسائل در ماه‌های آتی در امان می‌دارد، گفت: نه این حکم قطعا برای این سؤال صادق هست و نمی‌توان آن را به همه امور تسری داد، ولی برای دیگر امور، قطعا روال معمول خودش جاری هست.

وی در پایان گفت : امضاهای نمایندگان پای سؤال از احمدی نژاد، پس گرفته نمی‌شود،‌ ولی چون ایشان حکم کردند، ما تابع هستیم و سؤال منتفی می‌شود.


 


امروز: آیت الله دستغیب در سخنرانی خود در هفتمین شب از دهه اول محرم امسال، گفت: چه کسى مى‌تواند انسان را از حال حیوانى بیرون بَرَد و توجّه دائمى به پروردگار را برایش به ارمغان آورد؟ درست است که استاد نقش مهمّى دارد، امّا همان استاد هم باید «حسینى» باشد و ابتدا نفس خود را سرکوب کرده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: براى تشخیص چنین کسى هیچ علامتى در ظاهر وجود ندارد و باید خود خداى تعالى کمک کند، حتّى چیزهایى مثل خبر دادن از خیال و مستجاب الدعوه بودن و اطّلاع از آینده، دلیل بر استاد بودن شخص نیست. استاد کسى است که بداند چگونه نفس دیگران را سرکوب کند و حالات غلط آنها را بدون هیچ ترسى به آنها گوشزد نماید. البتّه همین هم علامت کامل استاد نیست و باید خدا عنایت نماید.

مشروح سخنان این مرجع تقلید که در وب سایت حدیث سرو منتشر شده، به شرح زیر است:

«اِلَهِی کَمْ مِنْ طَاعَةٍ بَنَیْتُهَا وَ حَالَةٍ شَیَّدْتُهَا هَدَمَ اعْتِمَادِی عَلَیْهَا عَدْلُکَ بَلْ أقَالَنِی مِنْهَا فَضْلُکَ»

«اى خدا چه بسیار شد که بناى طاعتى گزاردم و عزم محکم نمودم و آن عزم و بناى مرا عدل تو منهدم ساخت، بلکه فضل تو مرا از آن عزم برگرداند.»

اگر قرار باشد خداى تعالى طاعات و عبادات بندگان را با میزان عدل خود بسنجد، هیچ کس اهل نجات نخواهد شد؛ چراکه بدن انسان از خداوند است و اعضا و جوارح و قدرت یادگیرى و قدرت انجام اعمال نیز از او است. پس انسان چیزى از خود ندارد که کارى با آن کرده باشد و سزاوار اجر و مزد گردد، لکن این فضل پروردگار است که در مقابل عمر چند روزه‌ى انسان و عبادت‌هاى دست و پا شکسته‌اش، میلیون‌ها و میلیاردها سال، بلکه تا ابدالآباد او را بهره‌مند از بهشت عدن و نعمت‌هاى بى‌پایان آن مى‌کند؛ بهشتى که هر روزش مقام جدید و نعمت تازه‌اى است؛ (کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فی شَأنٍ) (الرحمن، ۲۹)

اگر کسى دائم در حال عبادت و ذکر باشد یا همه‌ى عمرش را به تحصیل علم دین بگذراند، امّا آتش کبر و عُجب به جانش بیفتد و خود را به خاطر علم و عبادتش از دیگران بالاتر ببیند، خرمن اعمالش به خاکستر بدل مى‌شود.

رسول خدا صلّى الله علیه و آله فرمودند:

«ثَلاثٌ مُهْلِکاتٌ: شُحٌ مُطاعٌ وَ هَوًى مُتَّبَعٌ وَ اِعْجابُ المَرءِ بِنَفْسِه»

«سه چیز موجب هلاکت است: بخلى که از آن اطاعت شود و هواى نفسى که پیروى شود و خودپسندى.»

شخص خودبین و خودپسند، گاه به اعمال صالح و ریاضت‌هاى شرعى‌اش مى‌بالد ـ مخصوصآ وقتى مکاشفات و خواب‌هاى خوبى هم ببیند ـ و گاه با جمال و مال و مقام و نعمت‌هاى مادى‌اش. البتّه شکل اول بدتر و زیانبارتر است و آخرت انسان را به فنا مى‌دهد، لذا امام خمینى رحمت الله علیه مى‌گفت: تعریف مرا نکنید. من هم نفس دارم.

حتّى کسانى هم که به مقام فنا رسیده‌اند، خود را در معرض تعریف دیگران قرار نمى‌دهند و از عُجب فرار مى‌کنند؛ چراکه این تعریفات براى نفس بسیار مضرّ است.

تهذیب نفس به این نیست که انسان نماز شب بخواند و ذکر بگوید، باید منیّت خود را بشکند؛ باید از خدا بخواهد که با اسباب مختلف از جمله اساتید خوب، اژدهاى نفس را مهار کند و مجال حرکت به او ندهد. براى کشتن نفس باید اژدها کش بود. کسى که نفسش مهار شود، از حیوانیت بیرون مى‌رود و انسان مى‌شود و این کار آسانى نیست و به این زودى‌ها حاصل نمى‌شود. صحبت از ناامیدى نیست، صحبت از سختى و اهمیّت کار است. کسى که بر امام حسین علیه السلام اشک مى‌ریزد و عزادارى مى‌کند، مورد عنایت خداى تعالى قرار مى‌گیرد؛ گناهانش مى‌ریزد و بهشت و حور نصیبش مى‌شود، امّا مقاماتى که انسان را بالا مى‌برد و در ردیف بزرگان قرار مى‌دهد، به سادگى به دست نمى‌آید، حتّى با ریاضت کشیدن هم به دست نمى‌آید. باید از خدا خواست و استقامت کرد و صبور بود. در این راه حتّى اگر یک بار هم دم از «من» بزند، سقوط مى‌کند.

عالمى که نتوانسته با تهذیب نفس، عجب را از خود دور کند و اسیر خودبینى و خودپسندى است، مى‌تواند باعث گمراهى و توقّف عده‌ى بسیارى شود؛ چراکه او نقش واسطه‌ى میان مردم و امام معصوم را دارد و باید آنها را به امام زمان عجّل الله تعالى فرجه متّصل و به صفات حسناى الاهى متّصف کند، لذا نباید اثرى از خودش وجود داشته باشد، که اگر اسیر خودش باشد، مردم را به خود متوقّف مى‌کند و مانع پیشرفتشان مى‌شود.

«اِلَهِی اِنَّکَ تَعْلَمُ أنِّی وَ اِنْ لَمْ تَدُمِ الطَّاعَةُ مِنِّی فِعْلاً جَزْماً فَقَدْ دَامَتْ مَحَبَّةً وَ عَزْماً»

«اى خدا! تو خود مى‌دانى که اگر من در مقام عمل مداومت به طاعتت ندارم، در دل عزم محبّت و طاعتت را همیشه دارم.»

پروردگارا! اگر مایحتاج مادّى من، از خواب و خوراک و همنشینى با دیگران، مرا از عبادت تو باز مى‌دارد، امّا عشق و محبّت من به تو و عزمى که براى تو دارم همیشگى است.

وقتى از حضرت زین العابدین پرسیدند که چرا پدرتان فرزندان کمى داشتند (شش فرزند) فرمود: همین هم تعجب است زیرا او در هر شب هزار رکعت نماز مى‌خواند.

کسى چون حسین علیه السلام در حالى قرار داشت که رکوع و سجود نداشت، امّا همیشه در حال نماز و قیام و رکوع و سجود بود؛ خوشا آنان که دائم در نمازند...

چه کسى مى‌تواند انسان را از حال حیوانى بیرون بَرَد و توجّه دائمى به پروردگار را برایش به ارمغان آورد؟ درست است که استاد نقش مهمّى دارد، امّا همان استاد هم باید «حسینى» باشد و ابتدا نفس خود را سرکوب کرده باشد. براى تشخیص چنین کسى هیچ علامتى در ظاهر وجود ندارد و باید خود خداى تعالى کمک کند، حتّى چیزهایى مثل خبر دادن از خیال و مستجاب الدعوه بودن و اطّلاع از آینده، دلیل بر استاد بودن شخص نیست. استاد کسى است که بداند چگونه نفس دیگران را سرکوب کند و حالات غلط آنها را بدون هیچ ترسى به آنها گوشزد نماید. البتّه همین هم علامت کامل استاد نیست و باید خدا عنایت نماید.

تا عنایت حسین بن على علیهما السلام نباشد، نه از دست استاد کارى بر مى‌آید و نه از دست خود شخص. همه‌ى ائمه اطهار این گونه‌اند امّا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام مورد عنایت خاصّ خداى تعالى قرار گرفته و مى‌تواند انسان را از خود بیرون بکشد. این کار، کار یک روز و دو روز نیست، باید همیشه دست توسّل به دامنش داشت و هرگز یاد او را فراموش نکرد. لازم نیست هر روز روضه بخواند و مجلس بگیرد، مهم این است که یاد او را فراموش نکند و دست از او برندارد. اگر هم واسطه‌اى مى‌خواهد از خود ایشان بخواهد.

خداى تعالى یاد حسین بن على علیهما السلام را از ابتداى خلقت، در زبان و قلب همه‌ى پیامبران خود انداخت و این یاد تا روز قیامت و تا ابدالآباد فراموش نخواهد شد.

آدم ابو البشر چون از بهشت رانده شد، روى توبه به درگاه پروردگار آورد. در این هنگام ساق عرش را دید که در آن نام پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام نوشته شده بود. جبرئیل نازل شد و به او تلقین کرد که این کلمات را بگوید :

«یَا حَمِیدُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ یَا عَالِی بِحَقِّ عَلِیٍ یَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ یَا مُحْسِنُ بِحَقِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ مِنْکَ الإحْسَانُ»

حضرت آدم موقع اداى این کلمات، چون نام حسین علیه السلام بر زبانش آمد، دلش شکست و قطرات اشک از چشمانش سرازیر شد. گفت: چرا وقتى نام پنجمین ایشان را ذکر مى‌کنم قلبم مى‌شکند و اشکم جارى مى‌شود؟ جبرئیل گفت: «اى آدم! بر این پسرت مصیبت جانسوزى وارد مى‌شود که همه‌ى مصیبت‌ها در مقابل آن کوچک است». پرسید: آن مصیبت چیست؟ جبرئیل گفت: حسین علیه السلام با لب تشنه و تنها و غریب و بى‌یار و یاور کشته مى‌شود، اگر او را در آن روز ببینى، چنین صدا مى‌زند : «وا عَطَشاه! وا قِلَّةَ ناصِراه»

شدّت تشنگى، بین او و آسمان را همچون دود مى‌کند و هیچ‌کس جواب او را جز با شمشیر نمى‌دهد.

در این هنگام جبرئیل و آدم همچون زنان پسر مرده، بر مصیبت حسین علیه السلام گریستند. (بحار الأنوار، ۴۴، ۲۴۵)

امام حسین علیه السلام مجبور به تن دادن به واقعه‌ى عاشورا نبود، که اگر از سر اجبار به مشیت خدا تن داده بود، فضیلتى برایش محسوب نمى‌شد و صاحب این مقام نمى‌گشت. او با اختیار خود و از سر عشق و محبّت به پروردگار، همه چیزش را در راه او فدا کرد.

وقتى که نوح قوم خود را نفرین کرد، خداوند او را به ساختن کشتى فرمان داد. جبرئیل نازل شد و پنج میخ براى او آورد که هر یک به نام یکى از پنج تن آل عبا بود. وقتى که چهار میخ اول را به کشتى مى‌کوبید، احساس فرح مى‌کرد امّا چون به میخ آخر رسید، دلش شکست و اشکش جارى شد. علّت را پرسید و جبرئیل روضه‌ى حضرت ابا عبدالله را برایش خواند.

کشتى نوح چون به کربلا رسید، به تلاطم افتاد. نوح به پروردگار عالم عرضه داشت: بار خدایا! آیا قرار است ما هم بدین دریا غرق شویم؟ پاسخ آمد: اینجا کربلاست. این همان سرزمینى است که حسین علیه السلام به شهادت مى‌رسد. نوح دل‌شکسته شد و کشتى آرام گرفت.

فاطمه زهرا سلام الله علیها به رسول خدا صلّى الله علیه و آله عرض کرد: از وقتى به این طفل حامله شده‌ام، غمگین و اشکبار گشته‌ام. پیامبر فرمود: این فرزند در راه خداى تعالى کشته مى‌شود. عرض کرد: اى پدر! فرزندى که چنین شود را نمى‌خواهم. پیامبر فرمود: اى نور دیده! از نسل او امامان معصوم خواهند آمد که آخرین آنها قائم این امّت است و عالم را پر از عدل و داد خواهد کرد. پس از تولد امام حسین علیه السلام، تا چند روز غذاى آن حضرت از زبان و انگشت مبارک رسول الله بود.

روزى پیامبر صلّى الله علیه و آله بر منبر بودند که حسین علیه السلام وارد مسجد شد و به سمت منبر پیامبر رفت. در راه پایش گیر کرد و بر زمین افتاد. پیامبر سراسیمه از منبر پایین آمدند و فرزند گرامى خود را در آغوش گرفتند و فرمودند: «اى مردم نمى‌دانید از افتادن حسین تا چه حد ناراحت شدم!» پس از آن درباره شهادت امام حسین علیه السلام گفت و مردم گریستند. سپس فرمود: امروز شما مى‌گریید امّا در آینده بعضى از شما مسبّب خون او خواهید بود.

وقتى امیرالمؤمنین در راه جنگ صفین از کربلا عبور کرد، به ابن عباس فرمود: اى ابن عباس! آیا اینجا را مى‌شناسى؟ ابن عباس گفت: اى امیرالمومنین نمى‌شناسم. فرمود : اگر مثل من آن را مى‌شناختى، از آن عبور نمى‌کردى تا آنکه مثل من سرشک از دیده مى‌باریدى. آنگاه گریست و اشک از دیدگان بر محاسن و از محاسن بر روى سینه‌اش جارى شد. مى‌فرمود: آه آه! مرا با آل ابو سفیان و حزب شیطان و اولیاى کفر چه کار است؟ اى ابا عبد الله صبر پیشه کن که پدرت نیز از ایشان همان را دید که تو مى‌بینى. پس از آن مدّتى خوابید و وقتى بیدار شد، فرمود: ابن عباس! در خواب دیدم که این صحرا دریاى خون گشته و حسینم در میان آن صدا مى‌زند : «هل من ناصر ینصرنى هل من معین یعیننى»


 


امروز: ۵۰ کارگر ساختمانی که در میان شعله‌های آتش محصور شده بودند، با حضور سریع و به موقع نیروهای آتش نشانی مشهد نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از مشهد، عصر دیروز -پنجشنبه ۲ آذرماه- ۵۰ کارگر، در ساختمانی در حال احداث مشغول کار بودند که با شعله‌ور شدن آتش و سوختن ساختمان خود را در میان شعله‌ها محصور دیدند اما حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی مشهد مانع آسیب‌ دیدن آنان شد.

این گزارش سلامت تمامی کارگران را پس از نجات تایید می‌کند و می‌افزاید پس از حضور نیروهای آتش‌نشانی، آتش به سرعت مهار شد.

گفتنی است سال گذشته نیز چنین حادثه‌ای در یکی از ساختمان‌های نیمه کاره مشهد رخ داد که منجر به فوت ۶ کارگر مشهدی شد.


 


امروز: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح مسائلی در موضوع مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا اظهار داشت: ایران هیچ گونه مذاکره محرمانه ای با آمریکا نداشته و هر مذاکره ای در این موضوع به صورت علنی برگزار می شود. البته در اینجا مواضع طرف مقابل ایران واضح نیست. تاثیر تحریمها به اندازه ای نیست که غربیها از آن دم می زنند. واقعیت این ااست که علاوه بر تحریمها، سوء مدیریت اقتصادی نیز در ایجاد شرایط اخیر اقتصادی دخیل بوده است و من تاثیر این مورد را بیشتر از تحریمها می دانم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه الجزیره که امروز پخش شد، مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد و افزود: ایران هیچ گونه مذاکرات محرمانه ای با آمریکا نداشته است.

به گزارش مهر، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه لقاء الیوم (گفتگوی روز) برنامه الجزیره که دقایقی پیش پخش شد، پاسخگوی سوالات مختلف خبرنگار این شبکه در تهران بود.


رفتار دوگانه غربیها درباره سوریه و بحرین
وی درباره تحولات سوریه اظهار داشت: در سوریه مردم و دولت خواهان اصلاحات هستند اما نباید از اصلاحات به عنوان دستاویزی برای مجازات سوریه در مواضعش علیه رژیم صهیونیستی استفاده شود. کشورهای غربی در نظر دارند با حمایت از خشونتها در سوریه ، به سمت اهداف موردنظرشان که تحقق اصلاحات عنوان می شود، گام بردارند که این راه حل صحیحی نیست.

از طرفی باید مدنظر داشته باشیم که برخی رژیم های دیکتاتوری در منطقه وجود دارند که با هیچ فشاری از سوی غرب مواجه نیستند و این دوگانگی قابل توجیه نیست. در وقایع بحرین مشاهده شد که با وجود قیام مردمی ، برخی کشورها تانک و نظامی به این کشور گسیل داشتند.

متاسفانه برخی کشورها همزمان با کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه با ارسال سلاح و نظامی علیه مردم وارد عمل شده اند که این مسئله بیانگر سیاستهای دوگانه آنهاست.

لاریجانی با اشاره به روابط ایران با جریانهای مخالف سوری تاکید کرد: ما هرگز اقدامات مخالفان مسلح را تایید نمی کنیم. این نکته واضح است که آمریکا و اسرائیل به عنوان حامیان اصلی مخالفان مسلح در سوریه عمل می کنند که این بسیار شک برانگیز است.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی در سوریه، افزود: ما با راه حل سیاسی در سوریه موافقیم و از این تلاشها حمایت می کنیم. در گام نخست دو طرف باید سلاح را کنار بگذارند. در مرحله دوم باید مخالفان پای میز مذارکه حاضر شده تا شرایط برای حل اختلافات فراهم شود. در مراحل بعد نیز باید انتخابات برگزار شود.


انتظار ایران از حماس در تحولات سوریه
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایتهای ایران از فلسطین ، تاکید کرد: سفر اخیر برخی مقامات کشورهای عربی به نوارغزه گامی مثبت تلقی می شود، اما کافی نیست. باید راهکاری اندیشیده شود که اسرائیل از تجاوزات علیه غزه پشیمان شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلافات ایران و حماس در موضوع سوریه اظهار داشت: شاید با آنها در برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشیم اما این به معنای پایان روابط نیست. البته ما انتظار داشتیم حماس در موضوع تحولات سوریه با توجه به حمایتهای همیشگی دمشق از گروههای مقاومت، با حکمت بیشتری عمل کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه غزه هم اکنون بسیار قویتر از قبل شده ، افزود: حمایتها از غزه نسبت به بیشتر شده است. البته ما از طرفهایی که سلاح برای مخالفان سوری می فرستند تقاضا داریم ایم تسلیحات را برای گروههای فلسطینی در غزه ارسال کنند.


پیشنهاد رفع تحریمها علیه ایران
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره مذاکرات در موضوع هسته ای ایران، اظهار داشت: چرا بقیه کشورها حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و پیشبرد توانمندی خود را در این زمینه دارند و ایران تنها نباید از این حق برخوردار باشد؟ متاسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت اوامر آمریکا فعالیت می کند که این بسیار منفی است.

لاریجانی درباره پیشنهادات ارائه شده به تهران اظهار داشت: راه حل توقف تحریمهای غرب علیه ایران در برابر توقف غنی سازی 20 درصد مورد توافق است اما متاسفانه آنها به وعده های خود عمل نمی کنند.

وی افزود: ما هرگز در پی دستیابی به تسلیحات هسته ای نیستیم و حقوق خود را از طریق برمبنای موازین بین المللی دنبال می کنیم و در این زمینه هیچ فشاری را نمی پذیریم.


مذاکره محرمانه با آمریکا نداشته ایم
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح مسائلی در موضوع مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا اظهار داشت: ایران هیچ گونه مذاکره محرمانه ای با آمریکا نداشته و هر مذاکره ای در این موضوع به صورت علنی برگزار می شود. البته در اینجا مواضع طرف مقابل ایران واضح نیست.

لاریجانی با رد ادعای رسانه های غربی درباره تاثیر شدید تحریمها علیه ایران، اظهار داشت: تاثیر تحریمها به اندازه ای نیست که غربیها از آن دم می زنند. واقعیت این ااست که علاوه بر تحریمها، سوء مدیریت اقتصادی نیز در ایجاد شرایط اخیر اقتصادی دخیل بوده است و من تاثیر این مورد را بیشتر از تحریمها می دانم.


می توانیم نامزد انتخابات صادر کنیم
علی لاریجانی در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار الجزیره، که درباره حضور احتمالی وی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری 92 بود، اظهار داشت: وقت زیادی برای این مسئله داریم. رقابتهای انتخاباتی در ایران مشابه کشورهای دیگر نیست و کمی دیرتر آغاز می شود. ما نامزهای متعددی در انتخابات داریم و حتی می توانیم نامزد انتخابات به کشورهای دیگر صادر کنیم.


 


امروز: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزنامه مغرب خبر داد.

به گزارش فارس، پدارم‌ پاک‌آیین اظهار داشت: روزنامه مغرب تا کنون تخلفات زیادی داشته که یکی از آنها درج کاریکاتور امروز در صفحه نخست این روزنامه است.

وی گفت: کاریکاتور و تیتر یک صفحه نخست امروز این روزنامه از جمله تخلفات یاد شده و موضوع شکایت وزارت ارشاد از این روزنامه است.

مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصریح کرد:در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات که بلافاصله بعد از تعطیلات ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار می‌شود به تخلفات این روزنامه رسیدگی و با استفاده از ظرفیت های قانونی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

پاک‌آیین با اشاره به این مطلب که رعایت حدود قانونی از تکالیف مطبوعات است ادامه داد: کاریکاتور صفحه نخست امروز روزنامه مغرب متضمن تخلف آشکار از ماده 6 قانون مطبوعات است و درج چنین کاریکاتوری در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به وحدت و انسجام بین قوای سه گانه کشور تاکید کردند باعث تاسف و حاکی از بی توجهی به منافع ملی و تکالیف قانونی است که با شناختی که بنده از هیئت نظارت بر مطبوعات دارم مطمئن هستم که از این تخلف چشم پوشی نشده و با آن برخورد قاطع می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تخلف زیاد این روزنامه از حدود قانونی مطبوعات و مصوبه شورای عالی امنیت ملی از آن شکایت کرده و انتظار داریم قوه قضاییه هرچه زودتر در این زمینه تصمیم گیری کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد افزود: ماده 6 قانون مطبوعات بخش عمده ای از حدود قانونی مطبوعات را بیان می‌‎کند که هم تخلف امروز و هم سایر تخلف‌های این روزنامه عدول از این ماده است.

وی اضافه کرد: تاکنون تذکراتی به این روزنامه داده شده بود که این روزنامه به آن توجه نکرده و شاهد استمرار تخلفات این روزنامه طی ماه ها و هفته‌های اخیر بودیم.


 


امروز: مصطفی مصلح‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن می‌گوید که ایران آماده است دربرابر صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، تا ۳۰ سال نفت مجانی در اختیار اردن قرار دهد.

به گزارش رادیوفردا، به نوشته روزنامه اردنی الدستور، مصلح‌زاده شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با برنامه «فی الصمیم» شبکه تلویزیونی محلی جوسایت یادآور شد که دستیابی به این توافق نیازمند مذاکراتی میان هیات‌های اردنی و ایرانی است تا درباره مراحل اجرایی به توافق برسند.

سفیر ایران همچنین گفت که روابط میان اردن و ایران پابرجاست و تهران تلاش می‌کند روابط دیپلماتیک و تجاری را میان دو طرف ارتقا دهد.

مصلح‌زاده افزود: «دشمن ما یکی است و همگان این را می‌دانند. این دشمن همچنان سعی می‌کند که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند تا بر منطقه چیره شود.»

سفیر ایران در پاسخ به سوالی درباره سرکوب پیروان مذهب تسنن در ایران گفت: «اینها اتهام‌های باطلی است. اهل سنت در ایران در آزادی کامل به سر می‌برند و در ایران صد‌ها مسجد متعلق به آن‌ها وجود دارد که بدون هیچ گونه دخالتی از سوی مقام‌های مسئول، به فعالیت می‌پردازند.»

سمیح معطایه سخنگوی دولت اردن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره سخنان سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: «دولت موظف است که تمام طرح‌هایی را که به پایان دادن به بحران سوخت کشور کمک می‌کند، بررسی کند.» او در عین حال تاکید کرد که اردن با وجود «تاخیر در ارائه کمک‌ها» بر ادامه روابط با کشورهای عربی خلیج فارس تاکید دارد.

در اردن شماری از اماکن تاریخی وجود دارد که برای مسلمانان به شکلی عام و برای شیعیان به شکلی خاص، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از جمله آنها یک بارگاه زیارتی در منطقه کرک در جنوب امان پایتخت اردن است که گفته می‌شود به جعفر بن ابی طالب تعلق دارد.

سخنان سفیر ایران در حالی مطرح شده است که اردن برای دومین هفته پیاپی شاهد اعتراض‌هایی علیه تصمیم دولت در افزایش قیمت فراورده‌های نفتی تا ۵۴درصد بود. این تصمیم دولت برای مقابله با کسری بودجه هنگفتی گرفته شده که با آن موجه است.

از سویی این سخنان با انتقاد مقام‌های اردنی به کشورهای عربی خلیج فارس به دلیل نادیده گرفته شدن بحران و راهپیمایی‌های اردن که در آن شعار سرنگونی نظام داده شده نیز همزمان شده است.

عبدالله نسور نخست وزیر اردن چند روز پیش با لحنی عتاب‌آمیز خطاب به کشورهای عربی خلیج فارس سخن گفت و به آنها گوشزد کرد که بی‌ثباتی در اردن می‌تواند به بی‌ثبانی در آن کشور‌ها منجر شود.

روابط میان ایران و اردن در وضعیتی سرد به سر می‌برد. تماس‌ها میان مسئولان دو کشور در پایین‌ترین سطح خود است. همچنین عبدالله دوم پادشاه اردن به دعوت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را نپذیرفت و تنها به فرستادن نماینده‌ای بسنده کرد.

شبکه خبری الجزیره با رحیل غرابیه از رهبران برجسته جنبش اسلامی از گروه‌های مخالف نظام حاکم بر این کشور تماس گرفته و نظر او را درباره سخنان سفیر ایران جویا شده است.

غرابیه گفته است که افکار عمومی اردن اعتراض‌هایی شدید به نقش ایران در منطقه به ویژه «در حمایت از نظام حاکم بر سوریه در مقابل انقلاب این کشور» دارند. او افزود: «یک ناظر سیاسی باید به این سخاوتمندی ناگهانی ایران دربرابر مسائل خاورمیانه و منطقه با دید شک و تردید نگاه کند.»

غرابیه ادامه داد: «باید ببینیم هزینه‌ای که می‌خواهیم پرداخت کنیم چیست؟ اگر با دید منافع به این ماجرا بنگریم باید ببنیم ایران کدامیک از منافع خود را با این پیشنهاد می‌خواهد تامین کند و چه نقشی می‌خواهد در پایان دادن به بحران اردن ایفا کند در حالی که از ظلم و استبداد در سوریه حمایت می‌کند؟»

اما ماهر ابو طیر یادداشت نویس روزنامه اردنی الدستور نوشته است با اشاره به جدل‌هایی که سخنان سفیر ایران در اردن به وجود آورده تاکید کرده که این سخنان بیشتر با هدف بالا بردن جایگاه ایران در افکار عمومی اردنی‎‌ها مطرح شده است.

او همچنین خاطرنشان کرده است که هیچ کس نمی‌داند این سخنان تا چه اندازه می‌تواند جدی باشد چرا که چنین پیشنهادهایی از راه تماس‌ میان دولت‌ها و مقام‌های مسئول ارائه می‌شود نه از راه رسانه‌ها.

ابوطیر با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران و تاثیر آن بر زندگی ایرانی‌ها نوشته است: «گمان نمی‌کنم هیچ دولتی در ایران بتواند نفت مجانی توزیع کند آن هم در حالی که ایرانی‌ها به شدت به پول و نقدینگی احتیاج دارند.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته