-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 11/12/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/8/21





در پی واکنش‌ها به مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ایرانی که گفته می‌شود در زمان بازداشت در زندان درگذشته است، نایب رئیس مجلس از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی مرگ این وبلاگ‌نویس خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس ایران گفته است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را بررسی کرده و کمیته‌ای را برای "پیگیری" تشکیل داده است.

گزارش شده است که آقای ابوترابی این توضیح را در واکنش به نطق احمد توکلی، از نمایندگان تهران در مجلس ارائه کرد.

بازدید از زندان
احمد بخشایشی، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که اعضای این کمیسیون به زودی برای بازدید به زندان رباط کریم خواهند رفت.

او اضافه کرد که این نمایندگان مجلس، علاوه بر دیدار از زندان رباط کریم و ملاقات با مسئولان آن، با زندانیان در رباط کریم هم دیدار خواهند کرد "تا ابعاد پرونده مرگ" این وبلاگ‌نویس روشن شود.

آقای بخشایشی نیز با انتقاد از عملکرد قوه قضائیه در این زمینه تصریح کرد: "قبل از اینکه اتفاق مذکور دستمایه رسانه‌های بیگانه شود، قوه قضائیه باید در این باره وارد عمل می‌شد و تحقیقات لازم را به عمل می‌آورد و افکار عمومی کشور را اقناع می‌کرد تا مردم برای دسترسی به اخبار، به رسانه‌های بیگانه مراجعه نکنند."

منبع: مهر و بی‌بی‌سی

پیشینه:

گزارشگران بدون مرز خواستار روشن شدن سرنوشت «ستار بهشتی» شد

۴۱ زندانی سیاسی زندان اوین: ستار بهشتی شکنجه شده بود

درگذشت ستار بهشتی، وبلاگنویس، در حین بازجویی؛ «کلمه: ستار را زیر شکنجه کشتند»

وزارت خارجه بریتانیا خواستار توضیح درباره مرگ ستار بهشتی شد‎


 




 
 

1391/8/21





احمد توکلی در واکنش به مرگ ستار بهشتی به مقامات جمهوری اسلامی توصیه کرد به جای «سخت‌گیری به وبلاگ‌نویسان به دنبال مسئولان فاسدی باشند که بلایی شبیه سرنوشت ستار بهشتی بر سر مردم می‌آورند.»

آقای توکلی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مرگ ستار بهشتی٬ وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله در حین بازجویی در زندان از مقام‌های قوه قضائیه و وزارت امور خارجه پرسیده چرا درباره علت مرگ وی به مردم توضیح نمی‌دهند.

احمد توکلی افزود که مرگ ستار بهشتی "باعث شده است رسانه‌های خارجی در روزهای اخیر موضع‌گیری‌هایی را در این خصوص داشته باشند."

آقای توکلی گفت: "دولت‌های خارجی غوغا به پا کردند، چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی‌دهند؟ مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود."

ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد جمهوری اسلامی بود که در آخرین پست وبلاگی خود نوشته بود که او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

روز گذشته نیز ۴۱ زندانی سیاسی زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای شهادت دادند طی ساعاتی که ستار بهشتی در بند ۳۵۰ این زندان با آن‌ها هم بند بوده است، آثار شکنجه و ضرب و شتم را بر بدن وی مشاهده کرده‌اند.

منبع: بازتاب

پیشینه:
گزارشگران بدون مرز خواستار روشن شدن سرنوشت «ستار بهشتی» شد

۴۱ زندانی سیاسی زندان اوین: ستار بهشتی شکنجه شده بود

درگذشت ستار بهشتی، وبلاگنویس، در حین بازجویی؛ «کلمه: ستار را زیر شکنجه کشتند»

وزارت خارجه بریتانیا خواستار توضیح درباره مرگ ستار بهشتی شد‎

 




 
 

1391/8/21




۴۱ زندانی سیاسی زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای شهادت دادند طی ساعاتی که ستار بهشتی در بند ۳۵۰ این زندان با آن‌ها هم بند بوده است، آثار شکنجه و ضرب و شتم را بر بدن وی مشاهده کرده‌اند.

به گزارش وبسایت کلمه، این زندانیان سیاسی که در میان آن‌ها عبدالفتاح سلطانی، ابوالفضل قدیانی، عبدالله مومنی و محسن میردامادی نیز حضور دارند، به نقل از ستار بهشتی گفته‌اند وی در مقر پلیس امنیت شکنجه شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت ایران، حدود دو هفته پیش (۹ آبان ماه) توسط پلیس فتا در منزل خود دستگیر شد و تنها یک هفته پس از دستگیری منابع خبری گزارش دادند که وی بر اثر شکنجه در زندان اوین کشته شده است.

در شهادت نامه زندانیان سیاسی همچنین آمده هنگامی که ستار بهشتی به بند ۳۵۰ زندان اوین آورده شد، «صورت وی زخمی، سر او متورم، مچ دست‌های او کبود شده بود و آثار آویزان شدنش از سقف روی مچ‌های او به چشم می‌خورد. در بخش‌هایی از بدن وی از جمله دور گردن، شکم و کمر وی آثار ضربه و کبودی دیده می‌شد.»

این زندانیان سیاسی ادامه دادند ستار بهشتی در حالی که به دلیل ناراحتی دست به سختی قادر به نوشتن بود، طی چند سطر شکایت نامه‌ای را از برخورد پلیس امنیت به مسئول بند ۳۵۰ تحویل داده و خواهان پیگیری آن شده بود.

زندانیان سیاسی یادشده افزودند که روز یازدهم آبان ماه هنگام انتقال ستار بهشتی از زندان به مقر پلیس امنیت، وی «بسیار نگران» بود و به افراد بند گفت که «این‌ها قصد کشتن من را دارند و ۴ روز پس از انتقال وی نیز خبر مرگش به خانواده‌اش داده شد.»

ستار بهشتی، کارگر ۳۵ ساله اهل رباط کریم، پیش از این در جریان اعتراضات دانشجویی سال ۱۳۷۸ نیز بازداشت شده بود و سابقه محکومیت قضایی داشت.

منبع: کلمه

مرتبط:

وزارت خارجه بریتانیا خواستار توضیح درباره مرگ ستار بهشتی شد‎
 




 
 

1391/8/21




رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌گوید مصوبه اخیر دولت پیرامون ممنوعیت موقت واردات کامپیو‌تر به ایران سبب افزایش چند برابری قیمت کالاهای کامپیوتری و افزایش قاچاق این کالا‌ها خواهد شد.

سیدمهدی میرمهدی به خبرگزاری مهر گفته است که با این تصمیم «شفاف سازی و ورود از کانال گمرک جای خود را به ورود کالاهای قاچاق به کشور خواهد داد و دولت باید متحمل هزینه بسیاری برای جلوگیری از قاچاق شود.»

کمتر از یک هفته پیش دولت ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثبت سفارش واردات ۷۵ قلم کالااز جمله کالاهای کامپیوتری و موبایل به دلیل «لوکس» بودن آن‌ها به این کشور متوقف شده است.

آقای میرمهدی افزوده که تاوان این تصمیم غیرکار‌شناسی دولتمردان را مردم به عنوان خریداران نهایی باید پرداخت کنند و پیش بینی‌ها حاکی از افزایش ۳ تا ۵ برابری قیمت کالاهای کامپیوتری ست.

منبع: مهر




 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته