-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

Latest News from 30Mail for 11/09/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/8/18





سازمان گزارشگران بدون مرز روز پنج شنبه، ۱۸ آبان ماه، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن سرنوشت ستار بهشتی، وبلاگ نویسی درگذشته در زندان شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در این بیانیه از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته تا «در این باره به شکل رسمی تحقیق و بررسی کنند و نتایج آن را برای عموم انتشار دهند.»

در این بیانیه تاکید شده که «جامعه جهانی نباید اجازه دهد جنایات رژیم در زندان‌ها ادامه یابد و مسئولان آن از مصونیت از مجازات برخودار باشند.»

الیستر برت، معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه بریتانیا، نیز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن ستار بهشتی، وبلاگ نویس بازداشت شده زیر فشار بازجویی، اعلام وضعیت دقیق او از سوی مسئولان جمهوری اسلامی را خواستار شده‌است.

روز گذشته گزارش شد که ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد جمهوری اسلامی در حین بازجویی کشته شده است. وب‌سایت کلمه نوشته که این وبلاگ‌نویس در زندان و تحت شکنجه کشته شده است.

ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد جمهوری اسلامی بود که در آخرین پست وبلاگی خود نوشته بود که او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

سایت بازتاب، نزدیک به محسن رضایی نیز علت مرگ ستار بهشتی را «نامعلوم» دانسته٬ اما احتمال داده که جان باختن این وبلاگ‌نویس ناشی از «قصور یا تقصیر عوامل دخیل در پرونده» بوده باشد.

در همین زمینه مسیح علی نژاد، روزنامه نگار نیز با رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس هم صحبت کرده که می‌توانید از اینجا بشنوید.

منبع: گزارشگران بدون مرز و رادیو فردا

پیشینه

درگذشت ستار بهشتی، وبلاگنویس، در حین بازجویی؛ «کلمه: ستار را زیر شکنجه کشتند»
وزارت خارجه بریتانیا خواستار توضیح درباره مرگ ستار بهشتی شد‎

 




 
 

1391/8/18





معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید واردات کالاهای لوکس در ایران که از جمله آن خودرو، موبایل و کامپیوتر است به طور موقت ممنوع شده و دولت در روزهای آینده، تصمیم‌گیری‌ها در این ارتباط را نهایی می‌کند.

حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه، ۱۷ آبان به خبرگزاری مهر گفت که ممنوعیت واردات شامل اولویت‌بندی ارزی ۹ و ۱۰ است که طبق تعریف دولت کالای لوکس و غیر ضروری محسوب می‌شوند.

بر این اساس، واردات ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی غیرضروری، موبایل و کامپیوتر و اجزای آن که در رده اولویت نهم تخصیص ارز دولتی قرار دارند تا اطلاع ثانوی اجازه ترخیص از گمرکات ایران را ندارند.

همچنین وارد کنندگان اسباب بازی و وسایل تزئینی هم که جزو اولویت دهم است باید منتظر تصمیم دولت برای چگونگی فعالیت در روزهای آینده بمانند.

ارزش واردات کالاهای لوکس به ایران، مطابق اعلام مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ۱۲ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

در پی نوسانات ارزی گزارش شده که دولت، تامین ارز به نرخ مرجع را برای بعضی از کالاها از جمله اولویت ۹ و ۱۰ که کالاهای لوکس و غیر ضروری محسوب می‌شوند، تامین نخواهد کرد.

منبع: مهر و مردمک




 
 

1391/8/18





گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۹ ایران که روز چهارشنبه، ۱۷ آبان، در مجلس قرائت شد نشان می دهد که دولت محمود احمدی‌نژاد بیش از «۱۲ میلیارد دلار از پول نفت را به خزانه واریز نکرده است و آن را صرف پوشش کسری بودجه خود کرده‌است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش آمده‌است که دولت برخلاف قانون، این مبلغ را که سهم حساب ذخیره کشور بوده است به حساب درآمد عمومی واریز کرده تا کسری بودجه خود را جبران کند.

این گزارش می‌افزاید که این اقدام دولت موجب عدم پرداخت تعهدات حساب ذخیره ارزی شده است به طوری که تعهدات قطعی‌شده پرداخت نشده‌اند.

در بخش‌های دیگری از این گزارش به تخلف‌های مالی و قانونی متعدد دیگر توسط دولت دهم اشاره شده و آمده‌است که «مقدار ۱۴ هزار و ۶۹۴ بشکه نفت خام تولیدی از میدان نفتی مبارک در محاسبات شرکت ملی نفت لحاظ نشده‌است.»

در ماه های اخیر گزارش های متعددی از ادامه نابسامانی‌ در بودجه‌بندی دولت ایران منتشر شده است به طوری که شهریورماه امسال‌، نمایندگان دولت محمود احمدی‌نژاد با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که «تنها ۲۵ درصد از بودجه‌های عمرانی دولت در سال ۹۱ قابل تحقق است».

در همین حال در بودجه سال ۹۱ کل کشور جدولی تحت عنوان «جدول شماره ۱۲» وجود دارد که به گفته نمایندگان، حاوی «۸۵۰ میلیارد تومان بودجه بی حساب و کتاب» است و هیچ نظارتی بر هزینه این بودجه انجام نمی‌شود و نحوه هزینه آن نیز مشخص نیست.

با وجود روی آوردن دولت به این گونه تخلفات برای تعدیل بودجه خود، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، مهرماه امسال‌ در اظهار نظری کم‌سابقه اعلام کرد که دولت به لحاظ بودجه تحت فشار است و حتی گفت بودجه بسیاری از سازمان‌ها قطع شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیش‌بینی‌ کرده‌است که دولت جمهوری اسلامی تنها در سال جاری، «۷۴ هزار میلیارد تومان» کسری بودجه داشته باشد.

منبع: مهر و رادیو فردا




 
 

1391/8/18





یک مقام وزارت امور خارجه بریتانیا خواستار توضیح درباره مرگ مشکوک ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد دولت شد‎.

الیستر برت، معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه بریتانیا، در واکنش به خبرهای مربوط به ستار بهشتی با صدور بیانیه‌ای گفته است که «در صورت صحت این گزارش‌ها» دولت ایران به اقدامی شرم‌آور در جهت سرکوب آزادی بیان شهروندان خود دست زده است.»

وی با ذکر اینکه «مقامات ایرانی در تأمین صحت و سلامت بهشتی در زندان مسئولیت کامل داشته‌اند»، از این مقامات خواسته است «سریعاً مشخص کند چه بر سر او آمده است.»

او در بیانیه خود گفته است: «متاسفانه شاهد موارد بسیاری بوده‌ایم که ایرانیان به صرف داشتن عقاید و فعالیتهایی اینچنین بازداشت شده و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.»

روز گذشته گزارش شد که ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد جمهوری اسلامی در حین بازجویی کشته شده است. وب‌سایت کلمه نوشته که این وبلاگ‌نویس در زندان و تحت شکنجه کشته شده است.

ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد جمهوری اسلامی بود که در آخرین پست وبلاگی خود نوشته بود که او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

سایت بازتاب، نزدیک به محسن رضایی نیز علت مرگ ستار بهشتی را «نامعلوم» دانسته٬ اما احتمال داده که جان باختن این وبلاگ‌نویس ناشی از «قصور یا تقصیر عوامل دخیل در پرونده» بوده باشد.

منبع: وزارت خارجه بریتانیا

پیشینه:
درگذشت ستار بهشتی، وبلاگنویس، در حین بازجویی؛ «کلمه: ستار را زیر شکنجه کشتند»

 




 
 

1391/8/18




 

بهمن دارالشفایی
آق بهمن

حدود ۱۰ روز پیش ماموران پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) ریخته‌اند توی خانه‌ای در رباط کریم در جنوب‌غربی تهران در حاشیه جاده ساوه و پسر ۳۵ ساله خانه به نام ستار بهشتی را که یک کارگر ساده بوده با کتک با خودشان برده‌اند. ستار بهشتی وبلاگ می‌نوشته و در وبلاگش از حکومت انتقاد می‌کرده. تو بگو فحش می‌داده.
چند روز بعد او را می‌برند به بند ۳۵۰ اوین. در حالی که حسابی کتکش زده بودند و همه جایش کبود بوده. بعد هم دوباره از بند می‌برندش. معلوم نیست کجا. دیروز (سه‌شنبه) به خانواده‌اش زنگ زده‌اند که بروید قبر بخرید. چند ساعت بعد هم به عمویش زنگ زده‌اند که فردا (یعنی امروز چهارشنبه) بیایید پزشکی قانونی کهریزک، کهریزک، کهریزک جنازه‌اش را تحویل بگیرید.

هیچ معلوم نیست که ستار بهشتی در این مدت کجا بوده. دست ماموران نیروی انتظامی یا وزارت اطلاعات یا سپاه. مامورهای نیروی انتظامی (بخصوص آگاهی) عادت دارند به کتک زدن. کتک زدن آن‌هایی که خودشان بهشان می‌گویند اراذل و اوباش، تا به دزدی یا قتل یا هر جرم دیگری اعتراف کنند. می‌دانند اگر بلایی سر هر کدام این‌ها هم بیاید کسی را ندارند که پیگیرشان شود و به جایی نباید جواب بدهند. رسانه‌ها هم که قربانت.
 
یکی از خبرنگارهای مجلس جایی نوشته بود که نماینده‌ها هم خبردار شده‌اند و عده‌ایشان پیگیر هستند و می‌خواهند مسئولان پلیس فتا را به مجلس بکشانند. شاید شاید شاید این فشار به اندازه‌ای باشد که از این به بعد ماموران نیروی انتظامی وقتی می‌خواهند به جان یک آدم بی‌پناه بیفتند کمی دستشان بلرزد. و به نظر من هدف فشارهای این روزها باید بیشتر همین باشد.

واقعیت دردناک این است که آن‌چه سر زندانی‌ها و بازداشتی‌های عادی در ایران می‌آید در بیشتر موارد خیلی بدتر از چیزی است که سر زندانی‌های سیاسی می‌آید. از رعایت آیین دادرسی در موردشان گرفته تا وضعیت بندهایشان در زندان‌ها و حتی برخورد با خانواده‌هایشان در دادستانی و دادگاه و ... و درست است که به قول هوشنگ گلشیری "آن‌قدر عزا بر سر ما ریخته‌اند که فرصت زاری کردن نداریم" اما من فکر می‌کنم دلیل این‌که درد زندانی‌های عادی را فریاد نمی‌زنیم فقط این نیست که فرصت نداریم. یک مانعی هست که ما را از آن‌ها جدا می‌کند. و روی دیگر این جدایی، سکوت آن‌ها در بعضی زمان‌هایی است که ما درد می‌کشیم و دردمان بیشتر می‌شود وقتی سکوت و به زعم ما بی‌تفاوتی آن‌ها را می‌بینیم. البته ما این توجیه را داریم که درد ما اگر نه فقط برای آن‌ها که برای کل جامعه است، اما آن‌ها این‌طور نمی‌بینند. البته بوده‌اند کسانی مثل عمادالدین باقی و مهدی محمودیان و ضیا نبوی و دیگرانی که سعی کرده‌اند این فاصله را کم کنند و کاش کاش کاش خون ستار بهشتی و اعتصاب غذای راحله ذکایی و تک‌اتفاق‌های شبیه این‌ها باعث شود که ما هم به این فاصله حساس شویم و سعی کنیم که کمترش کنیم.
 
blogs@30mail.net



 
 

1391/8/18




 

زن روزهای ابری

آقای خاتمی ! مادر ستار هم می بخشد ؟
تقلب نشده ؟ حتما سهراب و محسن و کیانوش  را هم نکشته اند . ندا و امیر را هم . 
حتما خبر مرگ ستار بهشتی هم دروغ است - که ای کاش دروغ باشد - انتخابات هم هرچه پرشور تر . روزنه های دموکراسی هنوز باز است . هی فراخ تر . بروید و این ها را هم به آقای موسوی بگویید . زندانیش نکرده اند که . نشسته توی خانه اش دارد نقاشی می کند . عصرها دست زنش را می گیرد می روند پیاده روی . بروید بگویید تمام این چهار سال دروغ بود .
حقیقتا دنیای نکبتی ست که شما مخاطب این نوشته اید . 
 
* تیتر از سی‌میل
blogs@30mail.net

 



 
 

1391/8/18




 

حجت قندی
اقتصادانه

اول اینکه می دانم اکثریت قریب به اتفاق شما مدافع انتخاب مجدد اوباما بوده اید. اگر من هم می توانستم رای بدهم در رقابت بین اوباما و رامنی به اوباما رای می دادم. اما اگر درسی هست در این انتخابات امریکا، آن درس در سخنرانی رامنی است که پس از شکست در انتخابات ایراد کرده است. همه سخنرانی درباره آداب شکست خوردن است. دمکراسی، بدون افراد مسئولی که بدانند چگونه شکست بخورند و همه چیز را به هم نریزند بسیار مهم است.
 البته مهم است که رای مردم شمرده شود. اگر شمرده نشود دیگر دمکراسی ندارید. اما دوام دمکراسی به این است که کسی که 49 درصد آرا را بدست می آورد تعظیم کند و آینده را به مردم و منتخبشان بسپارد.

این هم لینک سخنرانی:
https://www.youtube.com/watch?v=aQruYgVP2SY

 
blogs@30mail.net



 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته