-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 11/07/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر تعامل قوا از عملکرد هیئت‌رییسه مجلس در مورد اعلام وصول‌شدن طرح سؤال از رییس‌قوه مجزیه انتقاد کرد.
زهره طبیب‌زاده، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سؤال از رییس‌ دولت دهم به خبرنگار شبستان گفت: سخنان مقام رهبری برای قاب‌کردن و گذاشتن در ویترین‌ها نیست بلکه باید فرمایشات ایشان را اجرایی کرد.
وی اظهار کرد: مخالفت فراکسیون اصولگرایان با سؤال از رییس‌دولت اصلا دفاع از احمدی‌نژاد نیست زیرا دولت ولی اشکالاتی داشته است که این اشکالات قابل نقد است و وظیفه نمایندگان نیز نقد عملکرد دولت است.
طبیب‌زاده تصریح کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی و تحریم‌های فلج‌کننده برای نظام وجود دارد اگر قرار باشد مسئولان نظام نیز به جان همدیگر بیفتند و درگیری را تشدید کنند، فایده‌ای ندارد.
وی ادامه داد: سؤال‌کردن از رییس‌دولت و احمدی‌نژاد شخصا به چالش‌کشیدن در جایی که بخش مهمی از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برمی‌گردد، فایده‌ای ندارد.نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط اقتصادی نقش سران قوا این است که به تعامل مشکلات را حل کنند و با سؤال‌کردن از رییس‌دولت و توهین یک نماینده به رییس‌دولت و متقابلا توهین وی به یک نماینده آیا مشکل ارز یا سکه و یا مشکلات اقتصادی و گرانی حل می‌شود.
وی با اشاره به کارگروه دولت و مجلس برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور گفت: این کارگروه چندین راهکار اقتصادی ارایه کرده‌اند و باید بدانیم بحث‌های اقتصادی با کشمکش مجلس و سروصدا و دادوفریاد حل نمی‌شود.طبیب‌زاده با اشاره به برنامه فراکسیون اصولگرایان برای سؤال از رییس‌دولت گفت: امروز صبح بین نمایندگان در جلسه غیرعلنی جنگ اتفاق افتاد یعنی نماینده‌ای موافق دولت در حال حرف‌زدن بود که نماینده مخالف دولت این‌قدر فریاد زد که اجازه نداد وی حرفش‌ را بزند وقتی نمایندگان خودشان قدرت تحمل حرف‌های همدیگر را ندارند فکر می‌کنند جلسه با رییس‌دولت بهتر از این است.وی تصریح کرد: موضوع اصلا تفاهم و تعامل نیست بلکه موضوع سؤال‌کنندگان بگیر و ببند است که به یکدیگر فحش دهند.
نماینده تهران در مجلس ادامه داد: مسایل اقتصادی با بحث‌های کوچه و بازاری حل نمی‌شود بلکه این مسایل را باید در جایگاه خودش متخصصان و کارشناسان حل کنند.
وی با طرح این سؤال که آیا همه دولت‌ها بعد از انقلاب فعل به فعل درست عمل کرده‌اند، گفت: دوستان باید طرح سؤال طراحی دیگری همچون بحث‌های سیاسی دارند در زمان هاشمی رفسنجانی قیمت دلار ۷ تومان به ۷۰۰ تومان رسید یعنی صد برابر شد و آن موقع هر یک گفته بود دلار را به ۱۰۰۰ تومان می‌رسانم، آیا باید با این اوصاف قیمت کنونی ارز بعد از تحریم صددرصدی نظام چیز جدیدی است.
طبیب‌زاده تأکید کرد: مقام رهبری گفته‌اند بحث‌های اینچنینی را در مراکز تخصصی انجام دهید نه در صحن علنی مجلس آنها را مطرح کنید و درگیری ایجاد کنید.
وی اضافه کرد: همین امروز صبح نماینده‌ها همدیگر را نزدیک بود بزنند و قطعا فردا که احمدی نژاد به مجلس بیاید احتمال چنین رفتارهایی است و خوراک تبلیغاتی برای VOA، BBC‌ و رسانه‌های غربی ایجاد می‌شود.
وی گفت: معلوم نیست قصد آقایان اصلاح جامعه است یا ایجاد درگیری و تنش در کشور است.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اگر جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس علنی بود خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه درست شده بود، قطعا با این سیستم نمی‌شود مجلس را اداره کرد و یا همه را خفه کرد زیرا عملا هر نماینده‌ای که مخالف نظر آقایان (هیئت‌رییسه) در مجلس باشد، بایکوت است.وی خاطرنشان کرد: مشکل اقتصادی راه‌حل و راهکار دارد و به این شکل نمی‌شود آن را حل کرد.


 


امروز: حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه با اعلام تحریم‌های بین‌المللی به عنوان منشاء اصلی گرانی‌ و تورم در ایران٬ ادعا کرد مردم در برابر این فشار‌های اقتصادی «مقاومت» خواهند کرد.
به گزارش دیگربان، روز سه‌شنبه (۱۶ آبان) روابط عمومی سپاه٬ آقای سلامی این مطلب را طی سخنانی در مراسمی که در اردبیل برگزار شده بود بیان کرده و گفته است: «ما هیچ راهی جز مقاومت {در برابر تحریم‌ها نداریم.»
آقای سلامی افزوده است: «امروز دشمن می‌خواهد با تحریم٬ ایران را به زانو در‌آورد٬ اما هرقدر گرانی و تورم که دسیسه استکبار است بر ایران وارد شود، ملت ما به‌‌ همان میزان مقاومت از خود نشان خواهند داد.»
فرماندهان سپاه با نمایان شدن تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و افزایش نابسامانی‌های اقتصادی هر روز مردم را دعوت به تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی و صبوری در مقابل گرانی‌ها می‌کنند.
این فرماندهان از مردم می‌خواهند با صرفه‌جویی و تحمل گرانی‌ها در طرح «اقتصاد مقاومتی» علی خامنه‌ای شرکت کنند تا جمهوری اسلامی بتواند برنامه هسته‌ای خود را به پیش ببرد.
مراجع تقلید و روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنرانی‌های خود این استراتژی را دنبال می‌کنند و از مردم می‌خواهند به خاطر علی خامنه‌ای و «امام زمان» سختی‌ها را تحمل کنند.
گروهی از روحانیون نیز با انتقاد از اعتراض‌های مردمی نسبت به افزایش گرانی‌ها از آن‌ها خواسته‌اند کمتر «نق» بزنند.


 


امروز: مجید سعید عرب که طی سال گذشته وکالت مهدی خزعلی را به عهده داشت نیز جز بازداشت شدگان جلسه سرای اهل قلم است.

به گزارش ندای سبز آزادی، وی هفته گذشته بعنوان مهمان در جلسه سرای اهل قلم شرکت کرد که به دنبال حمله نیروهای امنیتی به این جلسه به همراه ده ها تن از شرکت کنندگان بازداشت شد.

مجید سعید عرب در یکسال گذشته وکالت مهدی خزعلی را در دادگاه انقلاب و پرونده های امنیتی وی بر عهده داشته است

وی همچنین یک ماه قبل بود که شکایت مهدی خزعلی علیه صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان را انجام داده بود.

پیش از این نیز تعدادی از وکیلان به جرم دفاع از موکلان خود بازداشت شده بودند. نسرین ستوده، محمد سیف زاده و عبدالفتاح سلطانی از جمله این وکیلان هستند.

هر چند ساعاتی بعد از بازداشت بیش از پنجاه تن از بازداشت شدگان آزاد شدند، اما هنوز از سرنوشت مجید سعید عرب اطلاعی در دست نیست.

مهدی خزعلی نیز بعد از بازداشت اعتصاب غذای خود را شروع کرده و در حال حاضر در زندان انفرادی است.

وضعیت جسمی این زندانی سیاسی بعلت اعتصاب غذا مساعد نیست.


 


امروز: مسعود باستانی و مهسا امرآبادی دو زوج روزنامه نگار زندانی روز گذشته با یکدیگر در زندان اوین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، ملاقات روز گذشته این زوج روزنامه نگار که یکی در زندان رجایی شهر محبوس است و دیگر در زندان اوین، حدود یک ساعت بوده و در دفتر دادستانی اوین صورت گرفته است.

همچنین این ملاقات در حالی صورت گرفته که به مسعود باستانی گفته نشده بوده که برای ملاقات همسرش به اوین می رود و از این رو او به گمان اینکه راهی بیمارستان می شود برای ادامه معاینات پزشکی با پرونده پزشکی از رجایی شهر خارج می شود. مسعود باستانی پس از آنکه به اوین می رسد نیز از این ملاقات متوجه نمی شد و گمان می برد که برای بازجویی و یا تفهیم اتهام جدید به اوین آورده شده که به ناگهان خود را در دفتر دادستانی در مواجه با همسرش می بیند.

مسعود باستانی و مهسا امر آبادی دو زوج روزنامه نگاری هستند که، یکی در زندان رجایی شهر کرج و دیگری در زندان اوین دوران محکومیت را سپری می کند. باستانی از تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. او تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوین به سر می‌برد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ در اقدامی خلاف قانون و بر خلاف اصل تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمین خطرناک است، منتقل شده و اکنون در این زندان نگهداری می شود. مهسا امر آبادی نیز نخستین بار در خرداد سال ۸۸ بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی ۲۰۹ سپری کرد. پس از حضور مسعود باستانی در دادگاه های نمایشی و فرمایشی، مهسا از زندان آزاد شد اما در نهایت توسط شعبه ۲۸ داداگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید گردید.امرآبادی دومین بار در اسفند ۸۹ به بهانه حضور در تجمعات اعتراضی به حصر مهندس موسوی و مهدی کروبی توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد و اکنون نیز دوران محکومیت خود را سپری می کند. مهسا امر آبادی از جمله زندانیان زنی بود که هفته گذشته در پی رفتار توهین امیز صورت گرفته ماموران زندان در هنگام تفتیش و جست و جوی بند زنان دست به اعتصاب غذا زد.

مهسا و مسعود از زمان اجرای حکم مهسا امرآبادی، یعنی از ۲۱ اردیبهشت ملاقات های هفتگی خود را از دست داده اند، هرچند که پیش از این نیز به دلیل قوانین زندان رجایی شهر ملاقات های آنان دو هفته یک بار بود، اما با زندانی شدن امرآبادی همین ملاقات ها نیز از بین رفت و نهایتا پس از اجرای حکم مهسا امر آبادی آنان پس از ۸۰ روز یکدیگر را در اوین ملاقات کردند. همچنین مسعود باستانی هنگامی پس از سه سال به مرخصی آمد که همسرش در زندان بسر می برد و تمام این سه سال را برای مرخصی مسعود در حال رفت و آمد و تلاش در دادستانی بود. البته در طی مدت مرخصی باستانی به این زوج دو بار در زندان ملاقات حضوری دادند.


 


امروز: سایت شبکه ایران، درباره بازداشت تعدادی از مدیران وزارت ارشاد به دلیل تخلفات مالی اعلام کرد که این پرونده مربوط به پرداخت غیرقانونی ۳ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به خانمی بوده که به عنوان منشی در سازمان سینمایی مشغول به کار بود. این فرد هم کنون به کشور کانادا گریخته است.

براساس این گزارش اخیرا چند تن از مدیران و کارکنان وزارت ارشاد در پی کشف برخی تخلفات مالی بازداشت شده‌اند.

بازداشت این افراد مربوط به سه پرونده مالی است. اولین پرونده مربوط به پرداخت غیرقانونی ۳ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به خانمی بوده که به عنوان منشی در سازمان سینمایی مشغول به کار بود که این فرد هم کنون به کشور کانادا گریخته است.

روزنامه دولت همچنین خبر داده که پرونده دوم مربوط به تبانی مالی در مرکز رسانه‌های دیجیتال است که طی آن با تصویب کمک‌های بلاعوض به پروژه‌های صوری و سندسازی، مبالغ قابل توجهی از بیت المال برداشت شده است.

همچنین سومین پرونده به سرپرست یکی از دفاتر زیرمجموعه‌ این وزارتخانه مربوط می‌شود.وی به دریافت رشوه و فروش مجوزهای صادره مشغول بوده و از محل آن مبلغ قابل توجهی تحصیل مال نامشروع داشته است.


 


امروز: با وجود اعلام خبر ۱۰ برابر شدن آمار واردات گندم به کشور طی ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که میزان واردات گندم در سال جاری را نمی توان افشا کرد. او ضمن آن اعلام کرده که آمار صادرات گندم صفر بوده است.

به گزارش کلمه، خودداری معاون وزیر دولت احمدی نژاد از ارائه آمار واردات گندم در شرایطی است که موضوع گندم وارداتی و تعیین قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان از جمله محورهای طرح سوال از رییس دولت است.

براساس نامه نمایندگان مجلس در طرح سوال از محمود احمدی نژاد در اثر سخت‌گیری در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم و صرف نکردن این قیمت برای کشاورزان، بخشی از گندم تولیدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نیز به کشورهای همسایه قاچاق شده است و در نتیجه دولت ۲٫۵ میلیارد دلار صرف واردات گندم کرده است. موضوعی که روشن شدن آن بستگی به سرنوشت طرح سوال نمایندگان مجلس از رییس دولت خواهد داشت.

عباس قبادی در خبری که خبرگزاری مهر گزارش داده، به نظر می رسد از مجموعه خود اعلام تبری کرده که گفته: میزان واردات گندم را افشا نمی کنم ولی بر اساس همان میزانی که در برنامه از سوی ستاد تدابیر ویژه دولت تکلیف شده است، با حفظ شرایط کیفی و با نظارت قاطعانه دستگاههای نظارتی صورت گرفته است.

ظاهرا اشاره او در مورد کیفیت گندم های وارداتی، به رسانه ای شدن خبر واردات گندم های آلوده هندی است. پیش از این در گزارش ها آمده بود که هند از ایران خواسته است در عوض نفتی که می خرد، گندم بیشتری به ایران صادر کند که توازن تجاری برقرار شود؛ توازنی که از سویی قرار است بر مبنای پرداخت روپیه انجام گیرد و از سوی دیگر با تحویل گندم هایی که پیش از این آلودگی آنها فاش شده ، صورت پذیرد.

قبادی وزارت صنعت و معدن با خودداری از اظهار نظر در مورد میزان گندم وارداتی، تنها به بیان این مطلب اکتفا کرده که این کار براساس تکلیف «ستاد تدابیر ویژه دولت» صورت می گیرد! نام محترمانه تری که ظاهرا دولت برای «ستاد تحریم» انتخاب کرده است.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که دولت در ادامه سیاست نفت در برابر غذا، در حال واردات گندم از آمریکا و آلمان است.

این در حالی است که طبق آمار جدید همزمان با افزایش تحریم های کشورهای غربی، آمار واردات گندم به کشور طی ۷ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر شده است. محسن صادقی فر، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با ارایه آمار واردات ۷ ماهه غلات به کشور اعلام کرده است: تنها از طریق بندر امام خمینی(ره) که بزرگترین بندر واردات غلات کشور است تا کنون ۷ میلیون تن غلات وارد کشور شده است به این آمار، محموله‌هایی به حجم ۷٫۵ میلیون تن غلات هم اضافه کنید که مقرر شده به زودی عازم ایران و وارد بنادر کشور شود.

در همین حال، علیرضا کبریایی، معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با رد شایعات کاهش ورود غلات و گندم به کشور تنها به ذکر این جمله بسنده کرده که " کافی است یک بازدیدی از بنادر کشور داشته باشید تا همه چیز مشخص شود، چون در حال حاضر انبارهای ترانزیتی بنادر که مختص امور دیگری است به دلیل بالا بودن حجم واردات، مملو از گندم و غلات است."

ارایه این آمار و ارقام در حالی است که انتقادها به عملکرد دولت در برخورد با تولید گندم کشاورزان رو به افزایش است. به گفته یونس اسدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در حال حاضر نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۴۲۰ تومان است که باید این میزان به ۵۰ درصد قیمت فعلی افزایش یابد که در این شرایط نیز فقط کشاورزان متحمل ضرر می شوند، زیرا تولید این محصول برای آن ها سودی ندارد.

طبق اعلام او خرید تضمینی گندم پایین تر از نرخ جهانی این محصول است و این امر موجب شده تا کشاورزان با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم کنند.

او به سایت خانه ملت گفته دولت باید به جای اینکه با قیمت بالا از خارج از مرزها نسبت به واردات گندم اقدام کند، این میزان ارز را در اموری دیگر نظیر اشتغال و تولید هزینه کند.

پیش از این نیز منصور حقیقت‌پور نماینده مجلس به فارس خبرگزاری سپاه گفته بود: از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده تنها دو میلیون تن به دولت فروخته شده و بیش از ۱۲ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده و به جای مصرف انسانی به سمت مرغداری‌ها سوق پیدا کرده است.

عبدالکریم رجبی دیگر نماینده منتقد دولت هم با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت افزوده: گندم را با نرخ بالاتری نسبت به داخل از خارج کشور وارد می‌کند و این دقیقا بر خلاف شعار دولت مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان است.

طبق اعلام او، زمانی که دولت واردات گندم را با نرخ بالاتری نسبت به داخل کشور آغاز کرد، بسیاری از کشاورزان اقدام به فروش گندم خود به واسطه‌ها کردند و بسیاری دیگر نیز به جای فروش به دولت گندم‌های خود را در شرایط نامناسب و غیر استانداردی نگهداری می‌کنند.

در همین زمینه غلامرضا تاجگردون عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس بند۲۹ قانون بودجه سال ۹۱ را به دولت یادآوری کرده و انتقاد کرده است که دولت نتوانسته رویکردهای حمایتی خود را اجرایی کند.

بدین سان، شاهدیم که اقتصاد مقاومتی و سوق دادن کشور به سمت سیاست نفت در برابر غذا، هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. کشور عزیز ما، با سابقه برپایی جشن خودکفایی گندم در سالیان نه چندان دور، این روزها به مقصدی تبدیل شده است برای گندم هایی از کشورهای مختلف. در گزارش کلمه در ابتدای همین هفته آمده بود که بعد از فروش تهاتری نفت با گندم از کشورهایی چون چین و هند و پاکستان، حالا خبرها حاکی از آن است که قرار است گندم های آمریکایی هم به جای بدهی شرکت نفتی "رویال داچ شل" روانه ایران شوند؛ تا تنها فروش نفت نباشد که با مبادله کالا صورت می گیرد، بلکه بعد از تحریم معاملات بانکی، مطالبات نقدی ایران هم نه به صورت نقدی، بلکه با کالا تسویه شود.

کلمه پیش از این هم گزارش داده بود که این روزها دولت احمدی نژاد دارد با یک تیر دو نشان می زند؛ هم تولید ملی را نابود می کند و هم به سرمایه های جبران ناپذیر نفتی کشور چوب حراج می زند. می خواهند منابع نفتی را به هر قیمت بفروشند؛ حتی به بهای اینکه در عوض آن گندم وارد شود، ولو این گندم ها آلوده هم باشند، و حتی اگر این واردات به بهای هدر شدن زحمات و تولیدات کشاورزان تمام شود.

بر اساس گزارشی که همین خبرگزاری فارس فاش کرده بود، تولید گندم کشور برای امسال به ۱۴ میلیون تن رسیده است؛ نیاز مصرفی کشور ۱۰ میلیون تن برآورد شده؛ با این حال دولت تصمیم گرفته ۶ میلیون تن گندم وارد کند؛ نیمی از این میزان یعنی ۳ میلیون تن گندم نیز قرار است از هند وارد شود، کشوری که یکی از معدود خریداران فعلی نفت ایران است.

همچنین پیش از این در کلمه گزارش شده بود که دولت با همت مضاعفی که امسال برای نابودی تولید ملی به خرج داده، می خواهد گندم کشاورزان هموطن را با قیمتی معادل کاه بخرد و همزمان از هند گندم آلوده وارد کند. پیش تر از آن هم کلمه گزارش داده بود که کار اقتصاد مقاومتی حاکمیت فعلی به اجرا خودخواسته سیاست نفت در برابر غذا رسیده و نیز از آمار تکان‌دهنده نابودی محصولات کشاورزی خبر داده بود.


 


امروز: با گذشت هشت روز از اعتصاب غذای خشک مهدی خزعلی، این فعال منتقد دولت گفته است که "جنازه ام هم در برابر ظلم می ایستد."

به گزارش ندای سبز آزادی، مهدی خزعلی که هفته پیش در جلسه سرای اهل قلم به همراه ده ها تن از شرکت کنندگان بازداشت شد، در زندان انفرادی در حال اعتصاب غذای خشک است.

این زندانی سیاسی که طی هفته گذشته بعلت خودداری از خوردن هر گونه غذا و آشامیدنی از وضعیت جسمی مناسبی برخورد نیست، گفته است که هر چند توان ایستادن بر پاهای خود را ندارم، اما جنازه ام هم در برابر ظلم خواهد ایستاد و تسلیم این بی عدالتی و ظلم نخواهم شد.

در حال حاضر مهدی خزعلی، در سلولی سرد و نمور به طور انفرادی نگهداری می شود.

این زندانی سیاسی از روزی که بازداشت شده هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته و به خانواده نیز تاکنون اجازه ملاقات داده نشده است.

طی هشت روزی که گذشت، به علت خبرهای رسیده از اوین به خانواده این رزمنده خیبر، همسر و فرزندانش در نگرانی و اضطراب زیادی به سر می برند و تلاش آنان برای کسب هر گونه خبر بی نتیجه مانده است.

این در حالی است که ساعاتی بعد از دستگیری ده ها نفر در جلسه سرای اهل قلم، بیش از 50 تن از آنان آزاد شدند و به گفته شاهدان از همان ابتدای بازداشت، مهدی خزعلی را را از دیگران جدا نموده اند و تنها خبر دریافتی از ایشان از طرف یکی از بازداشتی ها یی بوده است که وی را در زندان وزارت اطلاعات دیده است.

هفته گذشته، سه شنبه شب، بعد از آنکه مهدی خزعلی بازداشت شده بود، آخرین نوشته وی در سایت شخصی اش با عنوان به سرورم حسین اقتدا می کنم! منتشر شد.

در این نوشته وی با اشاره به تماس های اخیر ماموران اطلاعات تاکید کرد که باز دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.
مهدی خزعلی تاکنون شش بار بازداشت شد است. آخرین بار وی پس از ۷۰ روز اعتصاب غذا با قرار کفالت مادرش آزاد شد.

این فعال سیاسی در این مدت بر اثر اعتصاب غذا بیش از سی کیلو وزن کم کرده و شدت ضعف بدنی او به حدی بود که این اواخر دیگر رمق راه رفتن نداشته و برای راه رفتن به ناچار از عصا استفاده می کرده است.

این نویسنده ی منتقد و رزمنده دوران دفاع مقدس از روز اول بازداشت خود و در اعتراض به خشونت مامورین امنیتی هنگام بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود.

خشونت ماموران وزارت اطلاعات در هنگام بازداشت به حدی بود که موجب شکستگی دست و آسیب دیدگی دندان و پایش شده بود که پس از بازداشت به مدت سه هفته دست ایشان در گچ بود.

درمدت بازداشت بارها حال جسمی وی وخیم شد تا آنجا که یک بار بر اثر حمله قلبی منجر به بستری شدن در بخش سی سی یو بیمارستان طالقانی شد و در آنجا نیز نیمه شب توسط مامورین امنیتی به بیمارستان دیگری منتقل شد تا تحت نظر مامورین امنیتی باشد.

آیت الله خزعلی، پدر این زندانی سیاسی که پیش از این فرزند خود را عاق کرده بود، از وی خواسته است که به اشتباهات خود اعتراف کند.

مهدی خزعلی، چشم پزشک چهل و هفت ساله، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح و از منتقدان جدی سیاست های احمدی نژاد می باشد.

هشتمین روز اعتصاب غذا مهدی خزعلی


 


امروز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم می گوید: درصورتی که بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین نشود، احتمال تعطیل شدن فعالیت‌های این دانشگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری، درباره پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: نگران پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که بودجه مورد نیاز دانشگاه‌‌های علوم پزشکی تأمین نشود احتمال تعطیل شدن فعالیت‌های این دانشگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس کمیسون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده تمامی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان در پایان آبان مشکل دارند.


 


امروز: خانواده ستار بهشتی می گویند ماموران امنیتی تهدیدشان کرده اند که حق ندارند در زمان تغسیل جنازه او حضور داشته باشند. ماموران گفته اند که خودشان کار شست و شوی جنازه را انجام خواهند داد.

به گزارش کلمه، در حالی که خانواده ستار بهشتی روز گذشته گفته بودند ماموران پلیس امنیت اطلاع داده اند که این زندانی جوان، جان خود را از دست داده و آنها باید روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند، اظهارات اعضای این خانواده حاکی از آن است که شوهر خواهر وی صبح امروز به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کرده است، اما هنوز خبری درباره رویت جنازه و برنامه های تشییع و تدفین احتمالی او در دست نیست.

با این حال یک منبع موثق در پزشکی قانونی کهریزک به کلمه اطلاع داده که جنازه جوانی که بر اثر شکنجه کشته شده بود، دیشب در این محل بوده است.

نام پزشکی قانونی کهریزک، با نام دهها تن از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گره خورده است که جنازه های آنها در این محل به خانواده هایشان تحویل داده می شد.

یک منبع مطلع دیگر هم از مسئولان پلیس فتا نقل کرده که ستار بهشتی طاقت بازجویی ها را نداشته! و به این خاطر درگذشته است. به گفته این منبع، گفته شده که وی همکاری نمی کرده و به این خاطر تحت فشار بوده است.

تلاش ها برای تماس با پلیس فتا در تایید یا تکذیب این خبر تاکنون ناکام مانده است.

خانواده ستار بهشتی هیچ اطلاعی از محل نگهداری وی در دوره بازداشت و بازجویان و اتهامش ندارند و تنها افرادی که خود را مامور پلیس امنیت معرفی کرده اند، با آنها تماس گرفته و درگذشت ستار را به آنها اطلاع داده اند.

خواهر ستار بهشتی صبح امروز گفت که ماموران در تماس با همسرش از وی خواسته اند با مدارک شناسایی ستار بهشتی و مادرش به سردخانه کهریزک مراجعه کنند. به گفته وی، ماموران همچنین تاکید کرده اند که مراسم شست و شوی ستار بهشتی توسط آنان انجام خواهد شد و هیچیک از اعضای خانواده حق حضور ندارند.

وی که منتظر تماس تلفنی همسرش از بهشت زهرا بود، می گفت که مطمئن است ستار را کشته اند. خانم بهشتی در مقابل این سوال که با چه اطمینانی می گویید که از پلیس فتا با شما تماس گرفته اند، می گوید که این شماره ای بوده که بارها از طرف پلیس فتا با آنها تماس گرفته شده است؛ اما اشاره ای به زمان و علت این تماس ها نمی کند.

همانگونه که پیش از این در گفت و گوی خانواده ستار بهشتی عنوان شده بود، پلیس فتا در رفتاری عجیب، خانواده را درباره این احتمال که وی از قبل مشکل جسمی داشته است یا نه، مورد سوال قرار داده اند. خانواده این قربانی بر سلامت جسمی کامل ستار بهشتی تا قبل از بازداشت تصریح دارند.

بر اساس گزارش هفته پیش کلمه، ستار بهشتی که در بازجویی ها تحت فشار برای اعتراف و پذیرفتن خواست بازجویان فتا بوده است، پس از مقاومت به صندلی بسته می شده و مورد ضرب و شتم قرار می گرفته است.

‌بازتاب اولین سایت جریان اصولگرا است که به خبر درگذشت ستار بهشتی اشاره کرده و او را وبلاگنویسی معرفی کرده که "توسط پلیس فتا دستگیر شده بود، حین بازجویی درگذشته است."

بازتاب در این باره نوشته است: درگذشت تاسفبار این جوان که احتمالا به دلیل قصور یا تقصیر عوامل دخیل در پرونده وی صورت گرفته است، یادآور خاطرات تلخی نظیر مرگ زهرا کاظمی در زندان اوین، مرگ زهرا بنی یعقوب، پزشکی در همدان، مرگ هاله سحابی و پرونده کهریزک است که تا کنون، هیچ یک به نتیجه قطعی نرسیده است. البته موضوع دفاع از مواضع این وبلاگنویس یا دیگر افراد نیست؛ سخن این است که به پرونده هر متهمی با هر مواضعی باید مطابق قانون و با رعایت کلیه حقوقش رسیدگی شود تا چنین وقایع ناگواری رخ ندهد.

نویسنده این سایت خاطرنشان کرده است: رسیدگی دقیق و علنی به پرونده ستار بهشتی و محاکمه قاصران و مقصران این پرونده، انتظاری است که افکار عمومی از مقامات قضایی، به ویژه دادستان تهران دارند تا بدون اثرپذیری از فشارها، اعتماد مخدوش شده به اقتدار دستگاه قضایی در پرونده های مذکور را ترمیم کند.


 


امروز: بر اساس گزارش ها، روز گذشته (سه شنبه) یک مقام قضایی حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را به دلیل فعالیت غیر قانونی صادر کرد.

به گزارش مهر، روز گذشته یک مقام قضایی در دادسرای تهران حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا را به دلیل فعالیت غیر قانونی صادر کرد. قرار بود این حکم صبح امروز اجرا شود ولی پلیس هنوز اقدامی برای اجرای حکم انجام نداده است.

در متن حکم قضایی آمده است: نظر به بررسیهای صورت گرفته در مراجع ذیصلاح وزارت کشور، اداره ثبت شرکتهای تهران، سازمان امور مالیاتی تهران و با توجه به قوانین دادرسی و قانون تشدید مجازات اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری پس از صورت جلسه از اثباب و اثاثیه داخل دفتر مرکزی نسبت به ادامه فعالیت اتحادیه سراسری کانونهای وکلا جلوگیری انجام شود.
دادگستری.jpg
اواخر سال گذشته آزمون وکالت توسط کانون وکلای مرکز برگزار شد که با اما و اگرهایی همراه بود به طوریکه برخی داوطلبان در مقابل ساختمان کانون بارها تجمع کردند. معترضان مدعی بودند که مطابق ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶، کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور مکلفند حداقل در سال یک مرتبه آزمون جذب کارآموزان وکالت برگزار کنند که تا پیش از تصویب این قانون، کانونهای وکلا تکلیفی بر جذب کارآموز نداشتند و به صلاحدید خود، اقدام به جذب کارآموز می کردند.

این در حالی است که در ماده ۲۸ آیین نامه لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۳۴ آمده است "هر ساله پروانه کارآموزی وکالت به تعداد لازم داده می‌شود و به علاوه به نسبت ۱۰ درصد وکلای پایه دار هر کانون پروانه کار آموزی داده می شود". اما در این میان کانونهای وکلا به درستی این ماده قانونی را اجرا نکرده و مدعی بودند که این ماده بعد از تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در سال ۷۶نسخ شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد وکلای تحت پوشش کانون وکلای مرکز ۱۵هزار وکیل بوده که بر اساس ماده ۲۸ حداقل ۱۰ درصد این تعداد یعنی یکهزار و ۵۰۰ کارآموز علاوه بر تعداد تعیینی کمیسیون ( که در سال جاری یکهزار و ۲۲۰نفر بوده است) برای سال ۹۰ پذیرش شوند که جمع این تعداد حدود دو هزار و ۷۰۰کارآموز می شود ولی در یک اقدام عجیب و غیرقانونی کانون وکلای مرکز در سال جاری تنها یکهزار و ۲۲۰ نفر کارآموز را در نوبت پذیرش قرار داده است.

نحوه پاسخ گوئی کانون وکلا موجب شد تا معترضین برای نخستین بار در تاریخ کانونهای وکلا در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران اقامه دعوا کنند.

حامد -خ و محسن - ش دو نفر از شاکیان پرونده تخلف کانون وکلای مرکز در گفتگو با مهر در مورد دلایل تخلف کانون وکلا در پذیرش کارآموزان سال ۹۰اعلام کردند: برای نخستین بار است که از کمیسیون تعیین تعداد کارآموزان وکالت کانون وکلای مرکز شکایت می شود و این شکایت تنها به دلیل اجرا نکردن ماده ۲۸ و ۳۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال وکالت دادگستری توسط این کمیسیون بوده است.

ماجرای شکایت معترضین و پیگیریهای قضایی موجب شد تا اسناد جدیدی از کانون وکلا مطرح شود.

جعل عنوان ریاست توسط رئیس کانون وکلا
در جریان اعتراضات عمر هیئت رئیسه کانون به پایان رسیده و هیئت مدیره جدید مسئولیت کانون را به دست می گیرند. در اولین اقدام گودرز افتخار جهرمی رئیس جدید کانون وکلای مرکز در تاریخ ۵ فروردین ماه سال ۹۱ طی نامه ای به ریاست شعبه ۲۵ دادگاه کیفری تهران می نویسد اقامتگاه شاکیان در محدوده کانون وکلای مرکز تلقی نشده و این شکایت فاقد وجهه قانونی است.

معترضان و شاکیان کانون وکلای مرکز با ارائه سندی اعلام می کنند که رئیس جدید کانون وکلای مرکز جعل عنوان کرده و دادگاه را فریب داده است. در این سند عنوان شده است که افتخار جهرمی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۱ رئیس کانون شده در حالی که وی در تاریخ ۵ فروردین زمانی که رئیس نبوده با جعل عنوان ریاست به دادگاه نامه نوشته است!

سکوت کانون وکلا در مقابل نامه دادستان کل کشور
در ادامه شاکیان پرونده به دنبال به نتیجه نرسیدن، شکایت خود را در تاریخ ۲۸تیرماه ۹۱ نزد دادستان کل کشور محسنی اژه ای بردند. وی هم به رئیس کانون وکلای مرکز نامه ای نوشته و از وی خواست تا پاسخ نامه معترضان را بدهد. ولی پاسخی از سوی کانون ارائه نشد. همچنین در مورخ ۴شهریورماه ۹۱ ،دفتر دادستان دوباره به کانون وکلای مرکز نامه نوشت که پاسخ چه شد؟

در نهایت پیگیریهای معترضان موجب شد تا بالاخره از سوی دادستانی حکم پلمپ اتحادیه سراسری کانونهای وکلا صادر شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته