-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 11/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: پس از افزایش ۱۰۵ درصدی نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های ایرانی نیز درصدد افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی خود برآمدند.

به این ترتیب شرکت‌های هما و آسمان در ابتدا با افزایش قیمت بلیت تعداد محدودی از مسیرهای پروازی خارجی، بازاریابی کرده و به آرامی افزایش نرخ تمام مسیرها را آغاز کردند.

بر اساس آنچه به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شده است، نرخ بلیت پروازهای خارجی هما از دوم آذرماه با افزایشی ۶۰ تا ۹۰ درصدی ثبت شده است.

هما ارزان‌ترین کلاس پروازی خود را در مسیرهای مختلف با افزایشی بین ۶۰ تا ۹۰ درصدی ثبت و برای فروش از روز پنجشنبه - دوم آذرماه - به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است.

بر مبنای ابلاغیه جدید هما، نرخ بلیت تهران - پاریس - تهران که پیش از این ۸۲۰ هزارتومان فروخته می‌شد با افزایشی ۷۰ درصدی به یک میلیون و ۴۱۹ هزار تومان رسیده است.

نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران - لندن نیز افزایشی ۸۵ درصدی داشته است. به طوری که بلیت ۹۰۰ هزار تومانی این مسیر از دوم آذر ماه در ارزان‌ترین کلاس یک میلیون و ۷۵۷ هزار تومان فروخته شد.

نرخ بلیت دو طرفه تهران - هامبورگ نیز از ۷۸۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان افزایش یافته که رشدی ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

نرخ بلیت پرواز تهران - کوالالامپور - تهران نیز بر اساس افزایش نرخ بلیت‌های هما از ۸۵۰ هزار تومان با ۶۰ درصد افزایش به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

البته بنا به گفته مسئولان فروش آژانس‌های هواپیمایی به دلیل پر بودن ارزان‌ترین کلاس این پرواز، مردم مجبور به تهیه بلیت رفت و برگشت تهران - کوالالامپور با نرخ حداقل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هستند.

بلیت تهران - دبی - تهران نیز ۶۰ درصد افزایش داشته است به طوری که از ۳۸۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان و بالاتر فروخته می‌شود. تهران - میلان - تهران دیگر مسیر پروازی بین‌المللی هما است که با ۷۰ درصد افزایش در ارزان ترین کلاس به فروش می‌رسد. به این ترتیب از دوم آذرماه بلیت این مسیر یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان است در حالی که در گذشته ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای بین‌المللی از سوی ایرلاین‌های ایرانی افزایش هزار تومانی نرخ سوخت این پروازهاست که از ابتدای آذرماه این افزایش اعمال شده و سوخت شرکت‌ها با مبلغ جدید ۲۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود

رییس شورای رقابت از مذاکره با رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

جمشید پژویان، درباره بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی در شورای رقابت تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای رقابت با رییس سازمان هواپیمایی کشور تبادل نظر صورت گرفت و اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: بنا شده که مرکز ملی رقابت بررسی‌های لازم را انجام دهد تا مشخص شود که آیا ورود به بحث قیمت بلیت هواپیما در حوزه اختیارات شورای رقابت قرار دارد یا خیر.

پژویان همچنین ابراز امیدواری کرد که این بررسی سریع‌تر صورت بگیرد تا در جلسه بعدی شورای رقابت که پس از تعطیلات برگزار می‌شود بر روی قیمت بلیت هواپیما پرداخته شود.


 


امروز: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با انتشار نامه ای خطاب به نسرین ستوده از این زندانی سیاسی خواسته اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.


به گزارش امروز، خانواده های زندانیان سیاسی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی نسرین ستوده از وی خواسته اند تا با پایان دادن به اعتصاب غذای خود بیش از این تن رنجور خویش را نیازارد و پیگیری خواسته های به حق خود را به عهده خاموشان نظاره گری بسپارد که تن فربه تری دارند.

در بخشی از این نامه آمده است: " بس است نسرین تمامش کن تا تمام نشده ای! خدا می داند. ما می دانیم. دنیا می داند که تو و خانواده مظلومت را از حقوق اولیه تان محروم کرده اند. خودشان هم که می دانند! از ابتدا می دانسته اند که قرار است با یک وکیل حق طلب آزادی خواه چه کنند این که تازگی ندارد. اما تو همه توانت را برای تأدیب این نظام حقوقی ناراست به کار بردی بس است نسرین. بعضی کژی ها را زمانه باید راست کند، از تن نازک و رنجور تو برنمی آید نازنین!"

متن کامل این نامه که در اختیار نوروز قرار گرفته است در پی می آید:

و خداوند انسان را مسئول آفرید...

نسرین سلام

ساده و بی تکلف می گوییم. مادرانه، خواهرانه، پدرانه، برادرانه، دوستانه، فرزندوار!

ساده و بی تکلف می گوییم. ما نه مانند تو زبانمان حقوقی است و نه مانند گزمه ها و جبّاران کرسی نشین خشونت بلدیم. ما هنوز کودک مانده ایم انگار نسرین، وقتی با بچه هایی روبرو می شویم که مادرشان را می خواهند بی کم و کاست بی برو برگرد. راستش را بخواهی این روزها زبان کودکانه و روان مهراوه و بلکه بیشتر نیما را بهتر از زبان حقوقی عالمانۀ شهروندی تو می فهمیم. آقا رضا که زبانش میان این دو دالان دراز نامتناهی گم شده است. انگار لکنت زبان گرفته نه می تواند تو را به بچه ها بفهماند نه بچه ها را به تو نسرین! و نه حتی شماها را به ما و ما را به تو!

ساده و بی تکلف می گوییم. مادرانه، خواهرانه، پدرانه، برادرانه، دوستانه، فرزندوار!

بس است نسرین تمامش کن تا تمام نشده ای! خدا می داند. ما می دانیم. دنیا می داند که تو و خانواده مظلومت را از حقوق اولیه تان محروم کرده اند. خودشان هم که می دانند! از ابتدا می دانسته اند که قرار است با یک وکیل حق طلب آزادی خواه چه کنند این که تازگی ندارد. اما تو همه توانت را برای تأدیب این نظام حقوقی ناراست به کار بردی بس است نسرین. بعضی کژی ها را زمانه باید راست کند، از تن نازک و رنجور تو برنمی آید نازنین!

ساده و صمیمی از تو تمنا می کنیم که رویمان را زمین نگذاری در این شب عاشورا نسرین جان!

کاش صدایمان را به تو می رساندند در شبی که کربلا غوغاست. صدای ما و رضا و مهراوه و نیما را و مادرپیرت را که اشکش بند نمی آید از هراس مانده جانی که فدیه اجرای قانون می دهی در این محرم و این عاشورای محزون!

ترازوی عدالت در پهنه سیمای تراشیده ات نقش بسته بس است نسرین! قرار نبوده و نیست که یک وکیل به تنهایی جور همۀ بی عملی ها و بی ارادگی ها و انفعال عرصه های حقوقی را بردوش نازک خویش بکشد. هرچند توانایی تو زبانزد خاص و عام شده و عالم گیر شده است اما چه کنیم که ظاهرا قرار است کینه و حقد و حسد و لجاجت و دنائت بر فراز ترازوی عدالت جلوه گر باشد. نمی گوییم کوتاه بیا که فلسفه قیام حسین(ع) برپاخاستن مقابل ظالم است. می گوییم تو دِینت را ادا کردی دیگر. تو ایفای وظیفه کردی برای تو کافی است. لطفا بقیه اش را بسپار به عهده خاموشان نظاره گر! بسپار به کسانی که تن فربه تری دارند و فرزندانشان زیر بار این همه فشار له نشده اند و همسران و خانواده هایشان در کشاکش بی قانونی دیار قانون کش امروز ما رنجور و خسته نشده اند.

بس است نسرین خدارا خدا را بس است. بچه ها مادرشان را صحیح و سالم می خواهند. مادرانه تصمیم بگیر و آغوش گرمت را بار دیگر بر روی مهراوه و نیما بگشا. خدا با توست و با دل بچه ها که به لبخند تو گرم می شود.

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

شب عاشورای 91


 


امروز: مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد: تاکنون ۲۵۰ اصله درخت پارک جنگلی جهان‌نما توسط پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی قطع شده که متاسفانه بخشی از این درختان درخاک دفن و بخشی دیگر با لودر قطع و به صورت غیرکارشناسی در خاک کاشته که صد درصد خشک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، میررجبی گفت: پیش ازاین توافق‌نامه‌ای میان منابع طبیعی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده بود تا بر این اساس محوری برای ساخت این آزادراه انتخاب شود که کمترین خسارت و قطع درخت را در برداشته باشد اما وزارت راه و شهرسازی مسیر دیگری را برای ساخت انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه از ادامه ساخت و ساز در این مسیر جلوگیری شده است، تاکید کرد: توافق‌نامه‌ای تهیه شده و تا زمانیکه وزارت راه این توافق‌نامه را امضا نکند از صدور مجوز معذوریم.
میرجبی خاطر نشان کرد: برای این پروژه توافق‌نامه‌ای چهارجانبه میان استانداری استان البرز،‌ وزارت راه و شهرسازی، اداره منابع طبیعی استان البرز و اداره محیط زیست تهیه شده است.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اظهار کرد: طبق قانون، خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی باید توسط دستگاه متولی پرداخت شود که در خصوص این پروژه باید وزارت راه و شهرسازی یا خسارت بپردازد یا محدوده‌ای را که معرفی می‌کنیم، جنگل‌کاری کند.
وی افزود: در پروژه عمرانی درختی نباید قطع شود بلکه باید به گونه‌ای اصولی از خاک درآورده شود که قابل کاشت باشد اما اکنون براساس شواهد موجود حدود ۲۵۰ اصله درخت توسط پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی با لودر قطع شده و به صورت غیر کارشناسی هم کاشته شده که صد درصد خشک خواهند شد.
میررجبی گفت: با توجه به این که وظیفه منابع طبیعی حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است باید برای ساخت پروژه‌ها یا خسارت پرداخت شود یا محدوده‌ای تحت جنگل‌کاری قرار گیرد که وظیفه منابع طبیعی به عنوان حافظ عرصه‌ها انجام شده و پاسخگوی حقوق مردم باشیم.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ابراز امیدواری کرد مسوولان وزارت راه و شهرسازی به اهمیت منابع طبیعی پی ببرند تا بتوانیم حقوق مردم را حفظ کنیم.


 


امروز: نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: قاضی دادسرا به زودی نظر خود را درباره روزنامه شرق اعلام می‌کند.
به گزارش مهر، قاضی ناصر سراج نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه شرق اظهار کرد: بعد از اعلام نظر هیئت نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف این روزنامه، پرونده روزنامه شرق به دادسرا رفته و دادسرا باید در این زمینه اعلام نظر کند.
وی افزود: اینکه داسرا چه زمانی بخواهد درباره این روزنامه تصمیم بگیرد، مشخص نیست، اما به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.
سراج تاکید کرد: من نمی‌توانم فعلا و پیش از صدور رای دادسرا درباره سرنوشت این روزنامه نظری بدهم. باید دید قاضی دادسرا چه حکمی صادر می‌کند.
وی تاکید کرد: هنوز حکمی برای این روزنامه صادر نشده است. هیئت نظارت رای بر توقیف داده است، اما اینکه حکم توقیف باقی بماند و یا به شکل دیگری تغییر کند به نظر قاضی بستگی دارد.
نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: اگر کیفرخواست و یا قرار مجرمیت از سوی دادسرا برای این روزنامه صادرشود و پرونده آن به دادگاه بیاید، دادگاه کیفری استان تهران برای روزنامه شرق تعیین وقت می‌کند.
روزنامه شرق ۵ مهر ماه به دلیل انتشار کاریکاتوری که از سوی برخی از نمایندگان مجلس "توهین‌آمیز" خوانده شد، توقیف شده است.


 


امروز: دیپلمات های غربی به تازگی بر اساس تصاویر ماهواره ای و تردید هایی که در خصوص پاکسازی سایت پارچین مطرح می کنند مدعی شده اند که ایران مقادیری خاک به سایت نظامی پارچین در جنوب شرق تهران وارد کرده است. این همان سایتی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمستان گذشته خواستار دسترسی به آن است و در ماه های اخیر نیز ادعای پاکسازی آن مطرح شده است. اما تهران ضمن تکذیب بازرسی از پارچین تا کنون با بازرسان بین المللی اجازه نداده به این سایت وارد شوند.
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از دیلی استار، دیپلمات ها می گویند تصاویر ماهواره ای که در جریان نشست پشت درهای بسته اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شده، حاکی از آن است که ایران به پنهان کردن مدارک جرم در ارتباط با هر گونه فعالیت هسته ای غیر قانونی ادامه می دهد. این اتهامات تنها چند روز پس از انتشار گزارش آژانس مطرح می شود که اعلام کرده بود از زمستان گذشته فعالیت هایی در پارچین در حال انجام است که لزوم دسترسی بازرسان به آن را بیشتر می کند.
آژانس ادعا می کند که ایران در این سایت فعالیت هایی در ارتباط با مواد منفجره انجام می دهد که برای توسعه سلاح هسته ای کارایی دارد. جدیدترین تصویری که تاریخ آن به 7 نوامبر یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز می گردد، حاکی از آن است که توده هایی از خاک به این سایت وارد شده است. یکی از دیپلمات های حاضر در نشست آژانس که به میزبانی هرمان نکائرتس، بازرس هسته ای برگزار شد، مدعی شه است که در سایت پارچین فعالیت های حفاری زمین انجام شده و اکنون واضح است که ایرانیان می خواهند سطح جدیدی از زمین در این سایت ایجاد کنند. به گفته وی توده های خاک در پارچین قابل مشاهده است و حصارها نیز پایین کشیده شده است.
گفتنی است دیلی استار اعلام کرده است که هیچ یک از مقامات هیات ایرانی در آژانس برای پاسخگویی در زمینه ادعاهای مطرح در دسترس نبوده اند.
در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی به عملیات حفاری و برداشت خاک در پارچین و همچنین ایجاد پوشش برای مساحتی 25 هکتاری اشاره شده بود.
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان سفر اخیر به پاریس اعلام کرد فعالیت های متعددی در پارچین انجام شده است و برخی از آنها بسیار مهم بوده اند. ایران و آژانس قصد دارند در 23 آذر مذاکرات خود را در تهران از سر بگیرند اما دیپلمات های غربی در خصوص ثمربخش بودن این مذاکرات چندان امیدوار نیستند.
دور آخر مذاکرات بین مقامات تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تابستان برگزار شد. اما طرفین نتوانستند به هیچ پیشرفتی دست پیدا کنند. در این نشست مقامات آژانس بار دیگر درخواست دسترسی به پارچین را مطرح کردند اما پاسخ تهران به این درخواست دست کم مثبت نبود.
این در حالی است که به موازات اصرار آژانس بر ورود بازرسان به پارچین گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) خواستار توقف برنامه های غنی سازی 20 درصدی در ایران است.
اما طبق برآورد های منتشر شده در گزارش آژانس، ایران نه تنها غنی سازی 20 درصدی را متوقف نکرده بلکه ظرفیت آن را دو برابر کرده است. از سوی دیگر علاوه بر اینکه به بازرسان بین المللی اجازه داده نشده به پارچین وارد شوند، فعالیت های مختلفی نیز در آن در جریان بوده است.


 


امروز: ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد نسبت به آن چه «نقض مکرر حریم هوایی ایران توسط نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان» خواند اعتراض کرده و نیروی دریایی آمریکا را متهم به انجام «اعمال غیرقانونی و تحریک‌آمیز» کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۴ آذر خبر داد که محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی در این خصوص را با ارسال همزمان نامه‌ای به بان گی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، و شورای امنیت اعلام کرده‌ است.

در این نامه آمده‌ است که هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا طی ماه اکتبر «در هفت مورد» بر فراز مناطق ساحلی بوشهر پرواز کرده‌اند و اخیراً نیز در تاریخ یکم نوامبر یک پهپاد آمریکایی «تمامی هشدارهای رادیویی را نادیده گرفته» و وارد حریم هوایی ایران شده‌ است.

جمهوری اسلامی در این نامه از بان گی‌مون خواسته‌ است تا به آمریکا در مورد «ادامه اعمالی که ناقض قانون بین‌الملل» است هشدار دهد و «پیامدهای نامطلوب هرگونه عمل تحریک‌آمیز و خطرناک که مسئولیت آن به پای ایالات متحده خواهد بود» را به آن کشور گوشزد کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این نامه روز جمعه ارسال شده و کاخ سفید تا جمعه شب هنوز واکنشی به این نامه نداشته‌ است.


 


امروز: داستان پرداخت نشدن چندین ماه حقوق ۳۰ هزار بازنشسته ذوب آهن اصفهان که هر بار با تجمع اعتراض‌آمیز آن‌ها و بسته شدن خیابانی که کانون بازنشستگان ذوب آهن در آن قرار داد، سر و صدایی به پا می‌کند و پس از قول مسوولی، تا ماه بعد فراموش می‌شود، نزدیک به یک سال است که تکرار می‌شود و کاسه صبر این بازنشسته‌ها و خانواده‌هایشان را لبریز کرده است.

به گزارش ایلنا، به فاصله کمتر از دو ماه از اعتراض و تجمع قبلی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در برابر کانون صنفیشان، این ماجرا دوباره تکرار شد، آنهم در حالی که استاندار اصفهان و حتی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق بازنشستگی فولاد کشور خبر از حل دائمی این مشکل داده بودند.

اختلاس به ما مربوط نیست

در تجمع‌های روزهای اخیر، صد‌ها نفر از این بازنشستگان و تعدادی از خانواده‌های آن‌ها از تاخیر سه چهار - ماهه در پرداخت حقوقشان گلایه دارند.

مرد میانسالی که در جمع معترضان حاضر بود به خبرنگار ایلنا گفت: این تاخیر‌ها علاوه بر مشکلات اقتصادی که برای خانواد‌ها ایجاد کرده و زندگی روزمره‌مان را مختل کرده، به اعتبار و آبروی یک خانواده بازنشسته ذوب آهن ضربه زده و باعث شده مردم به چشم اقشار ضعیف و کم در آمد به ما نگاه کنند.

زنی که خود را «بیوه‌ای که با حقوق بازنشستگی شوهرش، سه فرزندش را اداره می‌کند» معرفی می‌کند، از مسوولان خواست جوابگوی مشکلاتی این خانواده‌ها باشند و تاکید کرد: شوهرم در زمان فعالیت و اشتغال خود در کارخانه ذوب آهن، هر ماه پول خود را به صندوق بازنشستگی پرداخت کرده و اگر اختلاسی انجام شده به آن‌ها مربوط نیست.

پیرمردی هم که همراه با نوه خود کنار در ورودی کانون بازنشستگان ذوب آهن نشسته بود، گفت: ۳۱ مرداد، آخرین حقوق خود را که مربوط به ۳۱ تیر ماه بود دریافت کرده اما از آن زمان به بعد معوقات بازنشستگان به مدت ۴ ماه به تعویق افتاده است و تاکنون نیز مسئولان به این مشکل رسیدگی نکرده‌اند.

زندگی ۳۰ هزار خانواده فلج شده است

مجتبی احمدی، سخنگوی بازنشستگان معترض ذوب آهن اصفهان نیز در پاسخ به این پرسش که چرا باوجود قولهای مسوولان استان و کشور، این مشکل هر چند ماه یکبار تکرار می‌شود، به ایلنا گفت: این قول‌ها تاکنون مشکلی را حل نکرده و بیش از ۵۶ هزار بازنشسته عضو صندوق فولاد کشور همراه با خانواده‌هایشان به دریوزگی کشیده شده‌اند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در بند ۵۹ بودجه سال ۹۱ برای پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان صنعت فولاد کشور، افزود: هیات دولت نیز برای اجرای این موضوع یک مصوبه دارد که در تاریخ ۲۲ مهرماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد که محتوای آن واگذاری سهام ذوب آهن، فولاد مبارکه، دخانیات، زغال سنگ کرمان و برخی دیگر از صنایع و معادن کشور به این صندوق بود.

کسری ۹۴ میلیارد تومان حقوق در هر ماه

احمدی با توجه به طولانی بودن روند عرضه سهام این واحدهای صنعتی و معدنی در بورس و انجام مقدمات خصوصی سازی آن‌ها، تصریح کرد: اگر قرار باشد برای حل مشکلمان تا اتمام این روند صبر کنیم سال‌ها باید منتظر شویم در حالی که معیشت هزاران و بلکه میلیون‌ها خانواده به این موضوع بستگی دارد.

نماینده و سخنگوی بازنشستگان معترض ذوب آهن حقوق تمام اعضای صندوق بازنشستگی فولاد کشور را ۹۴ میلیارد تومان در ماه اعلام کرد و ادامه داد: خواسته ما از وزیر صنعت، اقتصاد و تعاون این است که با توافق یکدیگر راهکار عملی و زودتری برای تامین حقوق بازنشستگان پیدا کنند.

هنوز حقوق مهر را نگرفته‌ایم

این بازنشسته ذوب آهن اصفهان، با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان ذوب آهن از مهرماه تاکنون گفت: بیش از ۸۴ هزار نفر در سراسر کشور و ۳۰ هزار نفر در اصفهان با مشکل تاخیر دریافت حقوق ماهانه خود دست و پنجه نرم می‌کنند که از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

وی اقدامات انجام شده در گذشته برای حل این مشکل را موقتی و سطحی عنوان کرد و یادآور شد: هفته گذشته نیز نشستی با مسوولان وزارت اقتصاد و صنعت داشتیم و قول دادند به هر نحو که شده حقوق ماهانه اعضای صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور را تامین کنند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

احمدی افزود: حق بازنشسته صنعت فولاد که عمری در این کارخانه‌های عظیم زحت کشیده این نیست که اکنون و در زمان نیاز به اندوخته و پس انداز یک عمر خود، برای تامین معاش در مضیقه بماند و هر ماه دغدغه دریافت یا تاخیر حقوقش را داشته باشد.


 


امروز: به گفته یک کارشناس حوزه مسکن آزاد سازی خرید و فروش مسکن مهر،بازار رانت خواری را افزایش می دهد.

به گزارش ایلنا، كمال اطهاری با بیان اینكه ‏هیچیك از وعده های دولت در مورد مسكن مهر محقق نشده، اظهار داشت: ازاد سازی خرید و فروش مسكن مهر، به ضرر طبقات پایین جامعه بوده و موجب افزایش هزینه تحمیل شده به دهك های 1 و 2 جامعه می شود.

این كارشناس اقتصادی با تأكید بر این كه طرح مسكن مهر برای دهك های 1 و 2 سیاستگذاری شده است، خاطر نشان كرد: این درحالی است که مشاهده شده كه این طزح به گروه های هدف اشاره شده اختصاص داده نشده است.

وی در مورد میزان سزمایه گذاری دولت در این طزح،عنوان كرد:تا كنون 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و به همین میزان نیز متقاضیان در این طرح سزمایه گزاری كرده اند،حال آنکه باوجود سرمایه گزاری 120هزار میلیارد تومانی از سوی دولت ومتقاضیان به دلیل نا كارامدی سیاستگزاری این طرح‏‎‏ پروژه های مسكن مهر همچنان به علت نبود تاسیسات زیربنایی و خدمات شهری قابل سكونت نیستند.

به گفته اطهاری در شرایط فعلی كه اقتصاد كشور با ركود تورمی مواجه شده است، ادامه این طزح به علت کمبود نقدینگی با مشكل مواجه شده است.


 


امروز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:افرادی که تاکنون از دولت امکانات و تسهیلات نگرفته اند و فرم «ج» آنها سبز است در اولویت خرید واحدهای مسکونی مهر از دارندگان این واحدها هستند.

به گزارش فارس، احمد اصغری مهرآبادی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش مسکن مهر بلامانع است،افزود: خرید و فروش مسکن مهر آزاد است و اعیانی این واحدهای مسکونی قابل خرید و فروش است اما عرصه و زمین این واحدها در اختیار دولت است.

وی اضافه کرد: مردم اعیانی واحدهای مسکونی مهر را می‌توانند خرید و فروش کنند اما عرصه به نام دولت باقی می‌ماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحت دارد که واحدهای مسکونی مهر تنها به افرادی که فرم «ج» آنها سبز شده باشد به فروش می‌رسد، گفت: احتمالاً این افراد در اولویت هستند و کسانی که از دولت امکانات نگرفته‌اند در اولویت‌ هستند.

وی ادامه داد: مالکانی که در پروژه مسکن مهر دارای سند مالکیت هستند، می‌توانند واحد مسکونی خود را به فروش برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیران عضو کارگروه مسکن تصویب کردند، نقل و انتقال اعیان واحد مسکن مهر و عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی که دفترچه فروش اقساطی آن صادر شده است، در صورت نداشتن بدهی معوق به بانک عامل و نداشتن بدهی معوق بابت اجاره زمین در اراضی دولتی پس از تائید وزارت راه و شهرسازی و طبق شرایطی امکان پذیر است.

شرایط نقل و انتقال مسکن مهر به این ترتیب اعلام شد که خریدار واجد شرایط مسکن مهر با فرم ج سبز باشد و پس از قرمز شدن فرم ج خریدار نقل و انتقال انجام می شود. همچنین نقل و انتقال مسکن مهر باید بین دو مالک مسکن مهر باشد.

*130 هزار مسکن آماده افتتاح در شهرهای بالای 25 هزار نفر

مهرآبادی در خصوص اینکه چه تعداد واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد گفت:در 21 استان کشور و نزدیک به 130 هزار مسکن مهر آماده افتتاح است، بنابراین منتظر حضور مقامات مسئول کشوری برای افتتاح این واحدهای مسکونی هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر این عدد به 600 هزار مسکونی خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ تاکنون نزدیک به 350 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر افتتاح شده و 130 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است که جمع این واحدهای مسکونی به 480 هزار واحد مسکونی می‌رسد ،بنابراین تلاش می‌کنیم تا این عدد تا پایان سال‌جاری به 600 هزار واحد مسکونی برسد.

وی ادامه داد: از یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر که سهم سازمان ملی زمین و مسکن است در حال حاضر 610 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است و 300 هزار واحد مسکونی هم در مرحله نازک کاری قرار دارد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته