-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

Latest News from Emrooz for 11/08/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: سهم سپاه از بودجه عمرانی دولت چقدر است؟ بنا به اعتراف مظفری شمس، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، سپاه هر سال ۳ هزار میلیارد تومان یعنی رقمی معادل اختلاس تاریخی کشور از بودجه عمرانی کل کشور را به جیب می زند. با این وجود او مدعی است که قرارگاه نخواسته بیش از این وارد اجرای پروژه ها شود، چرا که‌ معتقد است نباید رقیبی برای بخش خصوصی باشد!

به گزارش کلمه، فرماندار قرارگاه خاتم الانبیاء این سخنان را در گفت و گو با سایت خانه ملت اعلام کرده و گفته است: از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال جاری که در ردیف های بودجه آمده بود سهم قرارگاه تقریبا ۸ درصد است. او البته در حساب و کتاب خود از متوسط فعالیت های سالیانه این قرار گاه با درصدی که اعلام نموده به خطا رفته و این رقم را به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. در حالی که یک حساب سرانگشتی اعداد و ارقام نجومی معال سه هزار میلیارد تومان را پیش رو قرار می دهد، و البته ممکن است یک صفر ناقابل در این بین از قلم افتاده باشد.

از سوی دیگر میزان ۸ درصدی سهم سپاه از کل بودجه عمرانی در مقایسه با سهم سال گذشته این ارگان نظامی بنا به اظهارات سال گذشته همین فرماندار، حکایت از افزایش ۳ درصدی سهم سپاه از بودجه عمرانی کل کشور دارد. هر چند این رقم اعلام شده نیز قابل اعتماد نیست و در مورد این سهم با توجه به حجم پروژه هایی که قرارگاه غصب می کند آمار بالاتری نمایان می شود.

در این مورد حتی میان ادعاهای مسوولان سپاه تناقض وجود دارد. این اختلاف با مرور گفته های مسئولان ارشد سپاه در تابستان سال قبل آشکارتر می شود: پس از آنکه رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت به دولت رفت، ابوالقاسم مظفری شمس به عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم منصوب شد. فرمانده جدید، با اشاره تلویحی به اینکه نسبت قراردادهای این قرارگاه به کل بودجه عمرانی کشور از ۵ درصد فراتر رفته، وعده داد که سقف ۵ درصد را برای این نسبت حفظ خواهد کرد تا "بخش خصوصی آسیب نبیند." اما فرمانده جدید خبر نداشت که فرمانده پیشین کمی قبل از تحویل مسئولیت، در پایان اردیبهشت ۹۰ و در هنگام امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی تحقیقاتی قرارگاه خاتم با دانشگاه امیرکبیر، سهم این قرارگاه از بودجه عمرانی را "کمتر از ۴ درصد" اعلام کرده بود. افزایش یک درصدی رقم ادعایی در عرض چند ماه، به روشنی حکایت داشت گزارش دو فرمانده از سهم خود از بودجه ملت تا چه حد واقعی است. رقمی که حالا به ۸ درصد رسیده است.

به هر رو با فرض صحت رقم سه هزار میلیاردی سپاه می توان آن را اثباتی دانست بر پایبندی این سهم خواهی مظفری که گفته بود "قرارگاه خاتم الانبیا پروژه های کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان را برعهده نمی گیرد." این خوش اشتهایی البته با رنگ و لعاب "لحاظ کردن جایگاه بخش خصوصی" اعلام شده تا باز مشخص شود که این قرارگاه برای خود شأنی بالاتر از بخش خصوصی قائل است و لابد به همین خاطر هم هست که وارد رقابت نمی شود و قراردادهای مورد نظر خود را بدون مناقصه و تشریفات قانونی برمی دارد.

او البته در سخنان جدید خود اعلام کرده که به همین سهم فعلی رضایت دارد و گفته است: "فکر نمی کنم سال ۹۲ هم بیش از این شود" که منظور او همین سهم ۸ درصدی از بودجه کل کشور است. این رقم وقتی تکان دهنده تر می شود که توجه کنیم اختصاص این میزان در سالی است که بخش عمده ای از بودجه عمرانی سال های اخیر در کشور جذب نشده و همچنین دولت احمدی نژاد بخشی از بودجه عمرانی کشور را برای پرداخت یارانه نقدی برداشت کرده و از سویی معضل کسری بودجه این روزها اقتصاد کشور را با معضل جدی مواجه کرده است.

کسری بودجه ای که به گفته نمایندگان مجلس با اعداد و ارقام ۷۴ هزار میلیارد و ۵۴ هزار میلیارد تومان همراه شده است. جالب آنکه به گفته غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کل بودجه عمرانی کشور در سال‌جاری با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می شود تا پایان سال تنها ۵ هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمرانی کشور تحقق یابد، که در این صورت سهم واقعی سپاه از بودجه عمرانی ِ محقق شده به ۶۰ درصد می رسد!

نکته دیگر آنکه فرماندار قرارگاه خاتم تصریح کرده این قرارگاه بیشتر برای اجرای پروژه های مهر ماندگار که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشند ورود می کند که مشخص نیست این با احتساب سهم ۸ درصدی اعلام شده از سوی او بوده یا این ورود را نیز باید به این سهم افزود که در این صورت بنا به گفته مصباحی مقدم برای اجرای این طرح‌ها نیز یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

در چنین شرایطی، مشخص نیست سهم بخش خصوصی از طرح های عمرانی چه میزان است؛ هر چند نگاهی به لیست تعدادی از پروژه هایی که قرارگاه خاتم در دست اجرا دارد و فهرست آنها به طور رسمی در وب سایت این قرارگاه اعلام شده، خود حکایت مفصلی است . از جمله : طراحی نهایی و عملیات برداشت داده های لرزه نگاری سه بعدی میدان نفتی بندکرخه، اجرای عملیات لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی در منطقه میدان نفتی آزادگان شمالی، انجام عملیات لرزه نگاری سه بعدی در منطقه تیماب؛ طراحی، ساخت و نصب مخازن ذخیره فرآورده های نفتی در شهرهای تبریز، همدان، اهواز، یاسوج؛ احداث مخازن سوخت ۳۲۰۰۰ متر مکعبی در نیروگاه شهید سلیمی نکا؛ طراحی، ساخت و نصب مخازن LNG و LPG در بندر تمبک عسلویه؛ ۲۳ دستگاه مخزن ذخیره فرآورده های نفتی به ظرفیت ۴۲۴۰۰۰ متر مکعب در ۱۱ شهر کشور؛ انبار نفت ماهشهر و نهایتا ۶ دستگاه مخزن ۰۰۰ / ۱۰۰ بشکه ای پالایشگاه اصفهان؛ تعمیرات اساسی و بهینه سازی سکوهای نفتی نصر، نصرت و ایلام در خلیج فارس؛ طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر؛ آب رسانی از سد تنظیمی کرخه به دشت آزادگان و شهرهای مرکزی استان خوزستان؛ خطوط انتقال آب از سد تالوار تا شهر همدان، از سد گاوشان به شهر کرمانشاه؛ احداث خط دوم آبرسانی به تبریز؛ خط انتقال آب شیراز از سد درودزن و آب زاینده رود به یزد؛ دهها پروژه در حوزه صنایع معدنی؛ سدهای گتوند، رودبار لرستان، کوچری، هایقر، سومار، سیلوه، صفا، پلرود، آزادی، لیلان چای، کلقان چای، چراغ ویس، ایوشان و نرگسی؛ فاز ۲ طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، بندر خدماتی تمبک - فاز ۱۲ پارس جنوبی، توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، بندر LNG، شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس، حوض های خشک مجتمع کشتی سازی خلیج فارس، استحصال زمین در مجتمع پتروشیمی عسلویه، موج شکن شرقی مجتمع بندری کاسپین انزلی وطرح توسعه اراضی شرقی بندر نوشهر؛ خط ۷ متروی تهران، خط ۲ قطار شهری مشهد، اجرای عملیات انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیر زمین در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران، تونل صدر ـ نیایش بخش شرقی، قطعه ۲ تونل انتقال آب سد تنظیمی کرج به تهران، تونل انتقال آب زاینده رود به کاشان، تونل انتقال آب کانی سیب، تونل کمکی فاضلاب ابوذر، سامانه انتقال آب سبز کوه به چغاخور، تونل انحراف سد بختیاری و اجرای عملیات تونل های کوهسار مهدی و فضیلت؛ زیرسازی قطعه اول راه آهن سریع السیر قم - اصفهان، قطعه ۳ محور پاتاوه دهدشت

باند دوم محور ماهشهر- آبادان، زیرسازی قطعه ۴ راه آهن میانه - اردبیل، زیرسازی قطعه سوم راه‌آهن همدان- سنندج، قطعه دوم باند دوم محور گناباد - قائن، احداث باند دوم محور شیراز - دشت ارژن و احداث بزرگراه زابل - دوست محمد؛ شبکه آبیاری و زهکشی دشت قره ضیاءالدین، اجرای کانال اصلی انتقال آب سد گاران به مریوان، شبکه آبیاری و زهکشی دویرج و بازسازی سد انحرافی و کانال انتقال آب چالوس، قطعه دوم؛ ساخت ایوان مرکزی و شبستانهای مصلی امام خمینی(ره)، طراحی واجرای پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه صدر، احداث تقاطع های ادامه بزرگراه رسالت با جاده قدیم کرج (کاروانسرای سنگی)، اجرای تقاطع غیر همسطح رسالت با آزادراه کمربندی غرب تهران، اجرای تقاطع غیر همسطح بزرگراه همت با بزرگراه آزادگان و اجرای اتصال اتوبان شمالی به جنوبی و تقاطع های غیر همسطح شهر تبریز.

هر چند به نظر می رسد فهرست پروژه های این قرارگاه به مراتب گسترده تر از اینها باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از سویی دیگر تاکید کرده است: تمرکز قرارگاه براجرای پروژه های بزرگ است. این در حالی است که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه چندی قبل اعلام کرده بود قرار گاه سازندگی خاتم، ۱۱ هزار پروژه عمرانی کوچک را به بهره برداری رسانده است.

بخش دیگری از سخنان فرمانده قرارگاه درباره میزان بدهی های دولت به قرارگاه است که با خرسندی اعلام کرده است که " خوشبختانه در سال گذشته بخش اعظمی از بدهی‌هایمان ازسوی دولت به صورت تهاتر و تملک دارایی به قرارگاه واگذار کند."

این خرسندی از دست اندازی سپاه بر اموال مردم از مسیری تحت عنوان تهاتر است که طی آن، سپاه به جای مطالبات خود پروژه های دولتی را تصاحب می کند. نمونه آن واگذاری سد بختیاری است که از آن به عنوان بلندترین سد بتنی جهان یاد می شود، این سد که قبل تر به چین واگذار شده بود و قرار بود شرکت چینی سایند هیدرو با دو میلیارد دلار این پروژه را در ده سال اجرا کند که با "مجوز ترک تشریفات مناقصه" به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران واگذار می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران در توضیح این واگذاری گزارش داده بود: قرارگاه خاتم الانبیاء "تامین اعتبار این پروژه را برعهده می گیرد و وزارت نیرو از طریق فروش و اموال و دارایی ها" به صورت "تهاتری" هزینه ساخت سد بختیاری را دریافت می کند.

قبل از این طرح نیز پروژه شیرین سازی و انتقال آب خزر به مناطق مرکزی ایران به قرارگاه خاتم واگذار شد و دولت در ازای اجرای آن دو میلیارد دلار از سهام شرکت های پتروشیمی را به این قرارگاه وابسته به سپاه واگذار کرد.


 


امروز: و سال پیش زهرا رهنورد به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، نامه ای سرگشاده در باره زنان مبارز ایران، خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشت. زنانی که یا خود به جرم آزادی خواهی این روزها در زندان اند و یا همسران و فرزندان مبارزشان در بند هستند.

او در نامه خود خطاب به رییس قوه ای که باید مظهر عدالت و راست گویی باشد نوشت: " زنانی که به جرم آزادیخواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان و فعالیت علیه تبعیض جنسیتی و فعالیت برای تصحیح قوانین ناقص و یا غلط خانواده که فرسنگها از دین و دنیای مدرن دور است، طرفداران حقوق بشر، به جرم روزنامه نگاری، به جرم دفاع از حق تحصیل ،به جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست به جرم سوال فرزند من کجاست؟ گرفتار خشونت سیاسی شده اند. اما قرار نیست همیشه زبان سرخ سر سبز را به باد دهد ،زیرا مولایمان علی (ع) جان برکف نهاد و سر به تیغ دشمن سپرد که چنین نباشد. این سیاهه حاکی از ضرب و شتم و شکنجه و احتمال تجاوز و اعدام و ترور شخصیتی و فیزیکی و زندانهای طویل المدت بر زنان زندانی با ادعاهایی نظیر محارب و اقدام علیه امنیت ملی است ."

دو سال پیش زهرا رهنورد هشدار داد، هشدار نسبت به شکنجه های درون زندان، هشدار به دربند شدن مادران، هشدار به دوری مادر از فرزند، هشدار نسبت به مادرانی که چشم به در بودند تا فرزندانشان از زندان رها شوند، هشدار نسبت به آه مادران سیاه پوش، مادران عزادار، مادران دور از فرزند.

اما کسی آن هشدارها را نشنید؛ تو گویی گوش ها کر، چشم ها کور و وجدان ها و شرافت تعطیل است. قاضی القضاتی که می بایست ترازوی عدالت را محکم در دست می گرفت و قضاوت می کرد، ترازوی عدالت از دست رها کرد و شمشیر در دست راه تهدید و ارعاب پیشه کرد. او قاضی القضات حکومت اسلامی شده که ادعای پیروی از حکومت علی (ع) دارد و میراث داری اسلام ناب محمدی، اما خود خلخال از پای زن مسلمان بیرون می کشد.

خبرها را یک به یک مرور می کنی، دختر در زندان است، هاله سحابی یک زن مبارز، پدر مریض، مهدس عزت الله سحابی پس از سال ها مبارزه در راه آزادی دیگر توانی در بدن ندارد، بالاخره دختر به مرخصی می آید تا روزهای آخر را در کنار پدر باشد، پدر بیشتر از این تحمل رنج ندارد و می رود، دختر تمام روز کنار جنازه پیچیده در پرچم ایران، قرآن می خواند، صبح است و لحظه وداع ابدی، معلوم نیست از کجا آمده اند که هیچ از انسانیت و مسلمانی نمی دانند، حرمت ها شکسته می شود دختر خیلی زود زیر تابوت به پدر می پیوندد.

نرگس محمدی مادر دو فرزند خردسال، شوهرش در تبعید ناخواسته، از فرزندان جدا می شود و راهی زندان، دو کودک آشفته می خواهند کفش های مادر را بهم بدوزند تا او دیگر به مدرسه اوین نرود برای درس آزدی. مادر از زندان رها می شود؛ مریض، رنجور و ساکت، او تمامی فعالیت های خود را رها کرده، در سیاست و در اجتماع محوش می کنند تا بتواند مادر بماند.

نسرین ستوده، مادر است، او را نیز از دو فرزندنش جدا کرده اند، مهراوه و نیما این روزها مسیر اوین را بهتر از پارک و شهر بازی بلد هستند، کودکی آنها با شوق دیدار مادر در پشت شیشه ها سپری می شود، شوقی که از آنها و از مادر گرفته اند. مادر برای رفع فشار ها از خانواده، برای تغییر روز ملاقات، برای ابتدایی ترین حقوق اعتصاب غذا می کند، در بالای آن تپه ها فریاد رسی نیست، مادر راهی انفرادی می شود، مادر ممنوع الملاقات می شود، مادر در سلول های انفرادی به مهراوه و نیما فکر می کند و به تمام فرزندان این سرزمین و محکم تر به اعتصاب غذایش ادامه می دهد.

خبر کوتاه اما ویران کننده است، ماموران به بند زنان یورش برده اند تا ممنوعه ها را پیدا کنند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند، دو مامور زن باید زن های زندانی را بگردند، دست های آلوده و بیمار است که تن پاک ترین زنان این کشور را لمس می کند و ۹ زن در اعتراض به این عمل دست به اعتصاب می زنند، داستان انقدر تلخ و تکان دهنده هست که نهایتا مسوولان اوین قول به پیگیری بدهند اما اتفاقی رخ داده که به این آسانی ها سیاهی اش پاک نمی شود.

این ها فقط چهار نمونه از هزاران اتفاق است وگرنه باید از داغ دل مادر سهراب و ندا و اشکان که هیچ وقت کهنه نمی شود، از داغ دل مادر و خواهر ستار که تازه است و تازه می ماند، از دختران جوان که سه سال است دور از شوهران خود روزگار سپری می کنند، از دو زوج روزنامه نگار زندانی که ماه به ماه همسران خود را نمی بینند و از صدها زندانی گمنام که مادران و خواهرانی دارند که قربانی این خشونت شده اند نوشت و گفت.

زهرا رهنورد در نامه خود چه خوب به آملی لاریجانی نوشت که " به طور معمول، همیشه ما زنان از تبعیض های متعدد خشونت آفرین در زمینه های فرهنگی، حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده ایم و این جانب از سی سال پیش یعنی آن زمان که قلم به دست گرفتم و با مصائب زنان آشنا شدم ، تبعیض ها، اجبارها و خشونت های جنسیتی را متذکر شده ام اما این بار و این سالها علاوه بر آن همه مصائب محنت آفرین خشونت سیاسی و نظامی به زنان، برگ جدیدی ست که بر این کتاب قطور افزوده شده است....دخترانی که در آرزوی سعادت ملت و تحقق آزادی، دخمه های سیاه زندان را بر رخت سپید عروسی و شادیها و هلهله ها و چراغانی ها ترجیح داده اند، از یار و محبوبشان دور مانده اند .مادرانی در فراق فرزندانشان که اینک تنها درخیال، کودکان خردسالشان را به آغوش می کشند .در همان حال هم بچه های بی پناه اشک ریزان و ضجه زنان درپی دامان پرمهر مادر این سو و آن سو سرگردانند. زنانی که فقدانشان ، اسارتشان به خاموش شدن روشنایی کاشانه اشان منجر شده و همسران رشیدشان بی صبرانه انتظار دیدنشان را دارند و دلهاشان نگران پاکی و معصومیتی است که به اسارت بازجویان در آمده است . بسیاری از آنها را، با انواع قرص ها و مخدرها و داروهای روانگردان به اعترافاتی پوچ و غیرواقع وادار کرده اند و ره اورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماریها مانند فلج شدن و... بوده است ."

و چقدر خوب قاضی القضات پاسخ رهنورد و امثال او را داد. نتیجه دلسوزی ها، هشدارها، پیش بینی این روزها، پیش بینی هتک حرمت ها در زندان، قتل ها، رفتن دختر زیر تابوت پدر، جدایی مادر از فرزندان، شکنجه ها و آزارها و نتیجه تمام این سخنان شد در حصر شدن خود زهرا رهنورد و ظلمی دیگر بر یک زن و تکرار ظلم ها بر او و دیگر زنان و مردان حق طلب و مظلوم.

آقای لاریجانی! این روزها در سراسر این کشور زندان درست کرده اید، از اوین و کهریزک و گوهر دشت تا بهبهان و ایذه و بابل و ساری و کرمانشاه و مشهد و شیراز و اهواز، همه جا را را پر کرده اید از زندانی و مادران و همسران را چشم انتظار نگه داشته اید. آقای لاریجانی! هشدارها را جدی بگیرید، هشدار رهنورد و رهنوردها را با دقت بیشتری بخوانید، بس است مادران سیاه پوش و عزادار، بیش از این مادران این سرزمین را داغ دار نکنید، آه مادر خانمان برانداز است و جهانی را می سوزاند چرا که بهشت زیر پای آنان است.

منبع: کلمه


 



امروز: معاون امور بین الملل محمود احمدی نژاد با اعتراف به در دست اقدام بودن تبادل نفت و گاز در برابر غذا و اقلام خوراکی اعلام کرده که در قبال دادن انرژی و امکانات دیگر از پاکستان برنج، گوشت و گندم وارد خواهیم کرد.

به گزارش کلمه، علی سعیدلو این معامله تهاتری نفت در برابر غذا را در جمع خبرنگاران به عنوان دستاوردهای سفر محمود احمدی نژاد به پاکستان ذکر کرده است؛ آن هم در هشتمین ماه از سالی که رهبری سال تولید ملی نام گذاشته بود و البته پس از چند ماه به اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد.

در خبر ایسنا از دستاوردهای اعلام شده ی معاون احمدی نژاد، به انجام مقدمات انتقال حدود ۲۰۰ مگاوات برق به پاکستان و افزایش آن به هزار مگاوات دیگر با توجه به نیاز پاکستانی ها و پیگیری طرح خط لوله صلح هم اشاره شده است.

او اما از دستاوردهای دولت در نابودی تولیدات داخل کشور از جمله گندم های باقی مانده روی دست کشاورزان آماری ارایه نکرده که به دلیل واردات و سیاست تهاتری نفت در برابر غذا محصولات تولید داخل سر از مرغداری ها درآورده و یا سرنوشت آنها با قاچاق رقم خورده است.

کلمه پیش از این گزارش داده بود که دولت در ادامه سیاست نفت در برابر غذا، در حال واردات گندم از آمریکا و آلمان است.

حجم واردات گندم طی ۷ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۰ برابری در مقایسه با مشابه سال قبل روبرو است اما اخیرا معاون وزارت صنعت و معدن اعلام کرده که نمی تواند این آمار را افشا کند. آنچه مشخص است براساس گفته قبادی دولت این کار را در «ستاد تدابیر ویژه دولت» انجام می دهد! نام محترمانه تری که ظاهرا دولت برای «ستاد تحریم» انتخاب کرده است.

این در حالی است موضوع گندم وارداتی و تعیین قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان از جمله محورهای طرح سوال از رییس دولت است. براساس نامه نمایندگان مجلس در طرح سوال از محمود احمدی نژاد، در اثر سخت‌گیری در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم و صرف نکردن این قیمت برای کشاورزان، بخشی از گندم تولیدی به صورت خوراک دام مصرف شده و بخشی نیز به کشورهای همسایه قاچاق شده است و در نتیجه دولت ۲٫۵ میلیارد دلار صرف واردات گندم کرده است. موضوعی که روشن شدن آن بستگی به سرنوشت طرح سوال نمایندگان مجلس از رییس دولت خواهد داشت.


 


امروز: عربستان سعودی در نامه ای به بان کی مون مدعی شد ایران بارها مرزهای دریایی این کشور را نقض کرده است.

به گزارش عصر ایران، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت ریاض از اقدامات ایران در نقض حریم تاسیسات نفتی فراساحلی خود در خلیج فارس شکایت کرد و گفت: عربستان سعودی حق واکنش و پاسخگویی را برای حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش برای خود، محفوظ می داند.

عبدالله المعلمی ادامه داد: یک فروند بالگرد ایرانی در ماه گذشته میلادی چند مرتبه بر فراز تاسیسات در میدان نفتی الحصبه پرواز کرد؛ همچنین دو شناور نظامی ایران مانع از حرکت یک فروند کشتی متعلق به پیمانکار شرکت آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان سعودی) در میدان نفتی العربیه شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وی توضیح داد: براساس توافقنامه امضای شده میان تهران و ریاض در سال 1968، میدان نفتی الحصبه متعلق به عربستان سعودی است. براساس توافق 1968 دو کشور مرزهای دریایی خود را در میدان های نفتی فراساحلی تعیین کرده اند.

در این نامه اضافه شده است: دولت ریاض حق اتخاذ هر گونه اقدام مناسب برای حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش را برای خود محفوظ می داند و مسؤولیت کامل همه عواقب احتمالی را برعهده مقامات ایرانی می داند.

همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی نیز نامه ای را در این باره به وزارت خارجه ایران ارسال کرد و از تهران خواست چنین اتفاقاتی تکرار نشوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که مقامات ایرانی در روزهای اخیر از توقیف یک فروند شناور عربستان سعودی به دلیل ورود غیرمجاز به آب های استان بوشهر در جنوب ایران خبر دادند.

ایران تمامی ساحل شمالی خلیج فارس و عربستان سعودی بخش عمده ساحل جنوبی این دریا را در اختیار دارند.

عربستان سعودی بارها شناورهای ایرانی را به بهانه ورود غیرمجاز به آب های خود توقیف کرده بودند.


 


امروز: محمدعلی آسودی٬ رئیس اداره تبلیغات سپاه می‌گوید مردم ایران «حاضرند هزاران بار قطعه قطعه، کشته و خاکستر شوند٬ اما همچنان با جان و دل نوای لبیک یا ولی زمان سر دهند.»
به گزارش دیگربان به نقل از «خبرگزاری دانشجو» آقای آسودی این ادعا را روز چهارشنبه (۱۷آبان) طی سخنانی در جمع گروهی از اعضای نیروی دریایی سپاه در مشهد بیان کرده است.
وی گفته که «مردم ما میراث دار کسانی هستند که در سخت‌ترین شرایط شعب ابیطالب، دست از آرمان خود برنداشتند.»
آسودی افزوده است: «ملت ما در پرتو فرهنگ عاشورا٬ صبورانه و مجاهدانه بر سر آرمان مقدس خود ایستاده است و تسلیم بدخواهی جریان کینه توزانه خارجی و برخی مهره‌های داخلی نخواهد شد.»
این فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به «همسویی» برخی جریان‌های سیاسی در ایران با «دشمنان» جمهوری اسلامی اشاره کرده که با «سوء‌مدیریت برخی مدیران نالایق» به نظام «خیانت» می‌کنند.
آسودی نامی از این جریان‌ها نبرده است٬ اما گفته آنها با «توسل به پاره‌ای از زد و بندهای سیاسی و دزدی و احتکار بنا دارند با جبهه دشمن همراهی کنند.»
گروهی از محافظه‌کاران از دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان مهمترین عامل نابسامانی‌های اخیر اقتصادی یاد می‌کنند.
آنها معتقدند احمدی‌نژاد با دامنه زدن به بحران‌های اقتصادی قصد انتقام گرفتن از علی خامنه‌ای به خاطر مخالفت با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات را داشته است.
این دسته از محافظه‌کاران همچنین می‌گویند احمدی‌نژاد با بحرانی کردن شرایط اقتصادی ایران تلاش می‌کند رهبر جمهوری اسلامی را «وادار» به قبول مذاکره با آمریکا کند.
فرماندهان سپاه در پی آشفته شدن وضعیت اقتصادی مردم بر اثر تحریم‌ها و سیاست‌های دولتی٬ همه روزه از آنها می‌خواهند فشار‌ها و مشکلات را تحمل کنند.


 


امروز: بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که هفته ی گذشته برای درمان و شرکت در مراسم ترحیم پدر همسرش به مرخصی آمده بود روز دو شنبه صبح به زندان بازگشت.

نبوی پس از انتخابات خرداد ۸۸ در تاریخ ۲۳خرداد ماه بازداشت شد و تا اسفند ۸۸ که به مرخصی آمد را در سلول های بند دو الف ویژه سپاه سپری کرد. وی به همراه شش تن دیگر از چهره های شاخص اصلاح طلب پس از شکایت از سردار مشفق به زندان بازگردانده شد و درحال سپری کردن دوران محکومیت زندان خود در بند دو الف ویژه سپاه می باشد.
بهزاد نبوی که از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب به شمار می رود و سالیانی از عمر جوانی اش را در زندان شاه سپری کرده است و از اینرو در عرصه سیاست ایران به «چریک پیر» یاد و نامبرده می‌شود.
نبوی در کارنامهٔ فعالیت‌های اجرایی خود پس از انقلاب معاون نخست وزیر در امور اجرایی در دولت محمدعلی رجایی، محمدرضا مهدوی کنی و میرحسین موسوی، وزیر صنایع سنگین در دولت میرحسین موسوی، نماینده و نایب رئیس مجلس در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان بسیج اقتصادی در دوران جنگ ایران و عراق را داشته‌است.وی دارای فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه پلی‌تکنیک می‌باشد.
نبوی با این سابقه و هفتاد سال سن شاخص ترین و پیرترین زندانی سیاسی سبز می باشد که به رغم بیماری دیسک کمر بصورت انفرادی در بند دو الف سپاه نگهداری می شود و با مقاومت خود زنده بودن جنبش سبز ملت ایران را فریاد می زند.


 


امروز: مهدی هاشمی که از روز دوشنبه به دلیل عارضه قلبی از اوین به بیمارستان دی منتقل شده بود، لحظاتی پیش مورد عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که طی این مدت روزانه دوبار در بیمارستان حاضر شده است دقایقی پیش نیز با حضور در بیمارستان دی در جریان روند بهبودی فرزند خود قرار گرفت.

خانواده هاشمی که منتظر نظر پزشک در مورد نتیجه آنژیوگرافی هستند تاکید دارند که خبری درخصوص زمان انتقال مهدی هاشمی به اوین انچنان که برخی رسانه اعلام می‌کنند، ندارند و به آنان در این زمینه مطلبی گفته نشده است.

برخی رسانه‌ها اعلام كرده بودند كه مهدی هاشمی امشب به زندان منتقل می‌شود.


 


امروز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای چهارمین نشست مجلس كارگری، بابیان اینكه از جوانی با مشقات و سختی‌های كارگران و كشاورزان آشنا و آنرا احساس كرده‌ام، گفت: كارگران علیرغم اینكه همواره قانع بوده حقوقشان به درستی ادا نشده، اما كمترین هزینه، خطر و دردسر را برای كشور داشته‌اند و در مقابل با صداقت و سخت‌كوشی نیازمندیهای جامعه را تا حد توان تأمین كرده‌اند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع اقتصادی كشور، تصریح كرد: در حال حاضر درآمد و هزینه این قشر در كشور باهم تطابق ندارد و بسیاری از مزدبگیران در تأمین معاش خانواده خود مشكل دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به درآمدهای سرشار و بی‌سابقه نفتی كشور در سالیان اخیر اشاره كرد و با بیان استعدادهای بی‌نظیری چون نیروی انسانی تحصیلكرده، جوان و مواهب مادی و معنوی خدادادی تأكید كرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی و كشاورزی در حالت نامطلوبی به سر می‌برند، و افزایش تعداد بیكاران و تعطیلی بخشی از كارخانه‌ها با شعار ایجاد شغل تطبیق ندارد. باید اشكال را شجاعانه شناخت و درصدد رفع معایب و سوء مدیریت‌ها برآمد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وضع كنونی كشور را نتیجه تلاقی مدیریت ناكارآمد و طمع قدرتهای استكباری خواند و با ابراز تأسف از این وضع گفت: استكبار جهانی همواره به دنبال تأمین منافع خود است و ما نیز می‌توانیم مدبرانه، حقوق خود را تأمین و از عظمت مردم متمدن ایران و نظام و انقلاب اسلامی دفاع كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم ایران با ایثار و فداكاری، انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و عرصه‌های دیگر را با موفقیت به سرانجام رساند و با ساخت زیربناها، كشور را در موقعیت جهش بزرگ قرار داد، لذا مسئولین كشور باید قدر این نعمت را بدانند و تدبیر، تلاش، پیشرفت و توسعه را به مردم عزیز ایران ارزانی دارند.

در ابتدای این دیدار آقای كمالی عضو شورای مركزی خانه كارگر با تشریح اوضاع اقتصادی كشور، وضعیت معیشتی كارگران را نتیجه سوء مدیریت و ناكارآمدی سیاست‌های اقتصادی حال حاضر خواند و گفت: نتیجه حاكمیت سرمایه این شده است كه واحدها و صنایع تولیدی در وضعیت اسفناك تعطیلی و نیمه‌تعطیلی قرار گرفته‌اند و قشر كارگر بیشترین صدمه را از بدتدبیری‌های اقتصادی دیده است.

همچنین آقای علیرضا محجوب با تشریح چگونگی برگزاری چهارمین نشست مجلس كارگری، این تشكل را حاصل اراده خانه ملت دانست و گفت: جامعه كارگری، آن چیزی را كه دارد مرهون زحمات و تلاشهای بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است.

مسئولان زمینه را برای انتخابات قانونی و آزاد فراهم کنند


 


امروز: علی مطهری با بیان این‌که «مواضع آقای حداد درباره سوال از رییس‌دولت با بیانیه فراکسیون اصول‌گرایان جور درنمی‌آید» گفت: در بیانیه می‌گویند ما تابع قانون هستیم و در مصاحبه می‌گویند تلاش می‌کنیم سوال را متوقف کنیم.
به گزارش ایسنا؛ نماینده تهران در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل اظهار گفت: آقای حداد عادل با اشاره به طرح سوال از رییس‌دولت گفته‌اند نمی‌خواهم در بازار مسگرها ما هم ضربه‌ای وارد کنیم و سروصدا درست کنیم در حالی که بازار مسگرها را خود آقای حداد راه انداخته است.
وی ادامه داد: ایشان سوال مجلس هشتم را ناموفق خوانده است، در حالی که آن سوال برکات زیادی داشت و مسائل زیادی برای مردم روشن شد. این که آقای رییس‌دولت برخی حدود را رعایت نکرد به معنی ناموفق بودن آن سوال نیست. به علاوه آیین‌نامه، اصلاح‌شده و این بار سوال مؤثرتر خواهد بود.
وی افزود: تعجب من از این است که چرا امثال آقای حداد این مقدار نسبت به انجام وظایف نمایندگی و حل مشکل اقتصادی مردم و دفاع از حقوق ملت بی‌تفاوت‌اند و چرا می‌خواهند برداشت خود از سخن رهبری را بر مجلس تحمیل کنند.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم عنوان کرد: شاید این‌ها تعهدی به دولت داده‌اند برای منتفی کردن سؤال، و شاید این مواضع بی‌ارتباط با انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نباشد.
وی با اشاره به دیدگاه اخیر رهبرجمهوری اسلامی که هر گامی در دامن زدن به اختلافات را خیانت دانست گفت: نسبت دادن تصمیمات مهم مجلس به رهبری، خواست مخالفان نظام است. آن‌ها همواره می‌گویند مجلس در جمهوری اسلامی یک دکور و ظاهرسازی است و از بالا اداره می‌شود و قادر به اتخاذ تصمیمات اساسی نیست. آقای حداد و دوستان‌شان در مجلس ناخودآگاه همین حرف را تبلیغ می‌کنند، در حالی که ما می‌گوییم مجلس مستقل است و بر اساس وظایف و اختیارات خود تصمیم می‌گیرد و اگر در یک مورد حیاتی برای نظام، رهبری حکم حکومتی صادر کنند به آن عمل می‌کند؛ لذا ما به یک مجلس واقعی که مظهر دموکراسی است اعتقاد داریم نه موجودی بی‌خاصیت برای خالی نبودن عریضه.
وی هم‌چنین درباره اعلام وصول نامتعارف در مجلس و از حد نصاب افتادن احتمالی سوال قبل از اعلام وصول و این‌که در اعلام وصول سؤال از سوی هیات رییسه تخلفی صورت گرفته باشد نیز گفت: اگر ایرادی به هیات رییسه باشد این است که پس از یک هفته مهلت قانونی مقرر در آیین‌نامه، پس گرفتن امضا را قبول کرد و به جای آن‌که سؤال را با ۸۵ امضا به رییس‌دولت ابلاغ کند با ۷۷ امضاء ابلاغ کرد و الا در حد نصاب امضاها تردیدی نیست. ضمنا هیات رییسه وظیفه‌ای در اعلام اسامی امضاکنندگان و پس‌گیرندگان امضا قبل از ابلاغ سوال به رییس‌دولت ندارد.
مطهری درباره تنش‌زا بودن سوال از رییس‌ دولت دهم در شرایط خاص کشور گفت: این‌گونه نیست. رهبر انقلاب تأکید دارند که نمایندگان مجلس وظایف خود را به طور منطقی و اخلاقی و بدون جنجال انجام دهند. اکنون این آقای حداد و دوستان‌شان در فراکسیون اقلیت مجلس هستند که در حال ایجاد تنش هستند. اگر این افراد که خود را ولایتمداران واقعی معرفی می‌کنند به این رفتار خود ادامه دهند، من درباره سابقه برخی از آن‌ها در رژیم شاه صحبت خواهم کرد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته