-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 4 آذر91

 

سلام

شنبه 4 آذر 91، 24 نوامبر 2012 میلادی


واکنش مردم مصر به مرسی: او فرعون جدید است
تجمع مردم مصر در میدان قاهره و نقاط دیگر به صدر اخبار دنیا تبدیل شد. در واقع بعد از اینکه آقای مرسی، رئیس جمهوری مصر، فرمانی را امضا کرد مبنی بر اینکه فرامین او غیرقابل تجدید نظر است و مجلس قانون اساسی را که اسلامگراها در آن اکثریت را دارند نمی توان منحل کرد، بسیاری از اقشار مردم و جناح های مختلف به دفاع از دموکراسی نوپای مصر پرداخته و با شعار "مرسی، فرعون جدید" به خیابان ها آمدند. در پاره ای شهرها دفاتر اخوان المسلمین را به آتش کشیدند. آمریکا عنوان کرده است که بهتر است موضوع با گفت و گو حل شود. به هر حال تحولات مصر برای همه ی ملت های منطقه اهمیت دارد.
آقای علی لاریجانی هم در این گیر و دار به سوریه مسافرت کرده و با قصاب دمشق آقای بشار اسد ملاقات کرده است. آقای لاریجانی نگرانی خود را از استقرار موشک های پاترویت ناتو در مرز ترکیه و سوریه اعلام کرد.

انتقاد از نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران
تلویزیون پی بی اس که تلویزیون عمومی آمریکاست دیروز در معتبرترین برنامه ی خبری خود گزارش نسبتا مفصلی را پخش کرد که در آن نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران را نشان می داد و انتقاد شدیدی کرد از آنچه بر سر روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در ایران می رود. نکته ی جالب در این گزارش این بود که جنبش در ایران چگونه زنده است و مقاومت زندانیان سیاسی چگونه روح مقاومت را در میان مردم زنده نگه می دارد.
پارلمان اروپا هم دیروز با انشتار قطعنامه ای به انتقاد از نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران پرداخت و مرگ ستار بهشتی را نمونه ی غم انگیزی از اعمال سیستماتیک شکنجه دانست. نسرین ستوده این وکیل مدافع آزادی بیان در سی و هفتمین روز اعتصاب غذای خودش همچنان مدافع حق ساده ی ملاقات با فرزندان خودش است و رفع ممنوع الخروجی دخترش. مهدی خزعلی هم با این شرط اعتصاب غذای خود را پایان که تمام کسانی که در سرای اهل قلم بازداشت شده بودند آزاد شوند.
آقای دکتر تقی کروبی که پزشک است، از حال پدرش ابراز نگرانی کرده و با اشاره به کاهش وزن شدید، سرگیجه و بی اشتهایی آقای کروبی انتقاد کرده است که مقامات امنیتی در انتقال ایشان به بیمارستان تعلل می کنند. 9 شهروند عرب اهل خوزستان از روستاهای اطراف شوش دستگیر شدند و با شوک الکتریکی به آنها تفهیم اتهام شده است. موج خشونت در خوزستان به خصوص در مورد شهروندان و هممیهنان عرب ما چندین برابر نقاط دیگر است، آنچنان که همین وضع در کردستان و بلوچستان نیز دیده می شود.
وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از روزنامه ی مغرب به خاطر چاپ کاریکاتوری از آقای احمدی نژاد شکایت کرده و البته بهانه ی شکایت هم این است که چون سوال کردن از احمدی نژاد منتفی شده، چرا این روزنامه می خواهد اختلاف افکنی کند.

موج تازه ی قدیس سازی از خامنه ای
موج جدیدی برای بزرگ کردن آقای خامنه ای شروع شده و اغراق های عجیب و غریبی در مورد ایشان می شود. آقای مهدوی کنی که در جوانیش در حوزه ی علمیه حداکثر شرح لمعه درس می داده، دست به فتوا دادن زده و گفته است که پشتیبانی از امام خامنه ای واجب و تضعیف معظم اله حرام است. امام جمعه ی بوشهر دیروز در نمازجمعه عنوان کرد که ارزش هر شخص نسبت به تبعیت او از رهبری مشخص می شود. امام جمعه ی چهارمحال و بختیاری هم گفت که سرسپردگی به ولایت فقیه رمز رستگاری است. آقای محمد جعفر اسدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم عنوان کرد که بدبخت کسانی هستند که فکر می کنند از مقام رهبری بیشتر می فهمند. بنابراین دیده می شود که اغراق در مورد آقای خامنه ای و هزینه کردن از دین و خدا و پیغمبر حدی ندارد و حضرات برای بازسازی کمان نشسته ی آقای خامنه ای و مشروعیت او به اغراق های عجیب و غریب متوسل شده اند.

استراتژی جنبش
نکته ی بعدی ادامه ی بحث ما در مورد استراتژی متصور برای جنبش است که دیروز مطرح کردیم می تواند بر شش مسیر استوار باشد. 1. گفتمان انتخابات آزاد و حاکمیت صندوق رای 2. سازماندهی مقاومت مدنی مردم با تکیه بر جنبش کارگری 3. ایجاد شکاف در حکومت و به ویژه ماشین سرکوبش 4.  بسیج جامعه ی جهانی در جهت دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران 5. تشکیل یک چتر فراگیر از نیروهای مخالف با به رسمیت شناختن تنوع میان آنها 6. استفاده از رسانه های فراگیر همچون تلویزیون، رادیو و اینترنت تا بتوان مجموع این کارها را با ملت درمیان گذاشت.
در خصوص محور اول که گفتمان انتخابات آزاد است، چند نکته را باید در نظر گرفت. اول اینکه از دوگانه سازی هایی که کار خود حکومت هم هست باید اجتناب کرد. حکومت تلاش می کند مردم با مخالف ولایت فقیه یا موافق آن، طرفدار نظام یا مخالف آن و انقلابی، ضد انقلابی و ... تقسیم کرده و خط کشی کند. پاره ای از افراد دیگر بدون اینکه متوجه باشند به این دوگانه سازی ها دامن می زنند. دوگانه هایی همچون برانداز یا اصلاح طلب، داخل کشوری یا خارج کشوری و .... که این ادبیات را به کار بردن به درد خط سیاه و سفید کشیدن می خورد و با نگرش دموکراتیک فاصله دارد. در نگرش دموکراتیک مردم را به شکل یک طیف باید نگاه کرد که ممکن است نسبت دوری و نزدیکی شان با دموکراسی و نظام فعلی متفاوت باشد. البته احتیاط در این خصوص شرط اول است. در مورد انتخابات آزاد مشکل اولی که پیدا می کنیم این است که انتخابات در درون نظام باید باشد یا در بیرون نظام؟ در این مورد باز هم فردا صحبت مان را ادامه خواهیم داد.

خواستگاری پلیسی
آقای علیرضا تراشیون، مسئول فرق و مذاهب حوزه ی علمیه ی قم فرمودند که خواستگاری دختر از پسر باید یک کار پلیسی باشد و نه عاشقانه!




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته