-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 11/20/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: رضا صديق، روزنامه نگار و مسوول روابط عمومى فيلم "فصل كرگدن" در گفت و گو با ندای سبز آزادی، به نقل از بهمن قبادى كارگردان كرد ايرانى خبر از بازداشت "بهروز قبادی" داد.

بهروز قبادی برادر کوچک بهمن قبادی است که در سنندج بازداشت شده است.

به گفته آقای صدیق، بهمن قبادی در این باره بیانیه ای نیز صادر کرده که مسوول روابط عمومی فیلم "فصل کرگدن" آن را در اختیار خبرنگار ندای سبز آزادی قرار داده است.

طبق گفته ی قبادی، برادر کوچکش پس از یک ماه از به دنیا آمدن پسرش در کردستان عراق، برای دیدن مادر به تهران سفر کرده بود. او در سفر دیگری که برای ملاقات با اقوام خود به سنندج داشته است اما در راه بازگشت به تهران بازداشت شده است.

لباس شخصی های وزارت اطلاعات، سوار بر دو خودرو، حدود پانزده کیلومتری سنندج تاکسی حامل بهروز قبادی را متوقف و او را دستگیر می کنند.

به گفته آقای صدیق، پس از کوچ اجباری بهمن قبادی از ایران، سرپرستی مادر و خانواده قبادی به دلیل فوت پدرشان بر عهده ی بهروز قبادی بوده است که با شوک دستگیری او توسط نیروهای امنیتی، مادر پا به سن گذاشته ی قبادی در شرایط جسمی خوبی به سر نمی برد.

گفته می شود که فیلم "فصل کرگدن"، آخرین ساخته بهمن قبادی دلیل بازداشت انتقام جویانه برادر او بوده است. این درحالی است که بهروز قبادی ارتباطی با ساخت این فیلم نداشته و صرفا با کارگردان و نویسنده آن نسبت دارد.

پيش از اين بازداشت و رفتارهايى از اين دست با اشخاص هنرمند و آثارشان اتفاق افتاده بود که جعفر پناهی نمونه ی بارز آن است اما اين اولين بار است كه برادر یک هنرمند و كارگردان را فقط به دليل اين كه برادرش فيلمى ساخته كه خلاف ميل حكومت است دستگير مى كنند.

فيلم "فصل كرگدن" فيلمى غير سياسى است و بر حسب التزام داستان، روايت گر برخى از اتفاقات و انقلاب سال پنجاه و هفت، زندان هاى دهه ى شصت و نوع رفتارهاى بازجويان است كه گويا همين امر موجب گروگان گيرى، به قصد تحت فشار قرار دادن اين كارگردان مطرح کرد ايرانى شده است.

رضا صدیق می گوید، بهمن قبادى كه اين روزها به دليل اين رفتار غير انسانى و خلاف حقوق بشر از نظر روحى روزهاى خوبى را نمى گذارند و نگران حال خانوده و برادرش هست، در بيانيه اى اين رفتار جمهورى اسلامى و دستگاه هاى امنيتى را محكوم كرده و خواستار آزادى سريع برادرش بدون قيد و شرط شده است.

در اين بيانيه، قبادى با تاكيد بر اصل هنر و ذات هنر، رفتار حكومت ايران را با دستگيرى برادرش كه هيچ نقشى در ساخت اين فيلم نداشته و تنها به دليل نسب فاميلى و برادر قبادى بودن دستگير شده است غيرانسانى و خلاف اصول حتى اسلام خوانده است.

متن كامل بيانيه ی قبادى به اين شرح است:
برادر کوچک من، بهروز قبادی، بیش از دو هفته پیش ناپدید شد، بعد از چندین روز جستجو ما متوجه شدیم که ایشان توسط مقامات ایرانی و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده است. من و خانواده ام مطمئن هستیم که او بی گناه است و ناتوان از چنین اقداماتی. ما به شدت نگران سلامتی ایشان هستیم و از مقامات ایرانی آزادی فوری او را خواستاریم.
ما در حال حاضر می دانیم که بهروز توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده است. در طول دو هفته گذشته، او ازحقوق اولیه از جمله تماس با خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده است. ما به زندان های مختلف سر زدیم و از قوه قضائیه ایران خواستیم که اگر از ایشان اطلاع دارند به ماخبر بدهند، اما هیچ کس پاسخ گوی ما نبود.
در اوایل صبح روز یکشنبه، 4 نوامبر، بهروز، سنندج را بایک تاکسی ، به مقصد تهران برای رسیدن به پروازش ترک می کند. در حدود 15 کیلومتری خارج از شهر سنندج، لباس شخصیها سوار بردو خودرو، تاکسی را متوقف و او را دستگیر می کنند.
بهروز هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته است و در هیچ گروهی اپوزیسیونی عضویت ندارد. او به سینما علاقه مند است و در چند فیلم من به عنوانه مدیر تولید فعالیت کرده است و چندین فیلم کوتاه نیزساخته است. او هم اکنون ۴۰ سال دارد و شهروند کرد ایرانی اهل سنت است و سال گذشته به کردستان عراق مهاجرت کرده است و در آن جا مدیر یک فروشگاه لوازم بهداشتی است. بهروز و همسرش در کردستان عراق زندگی می کنند و ماه گذشته صاحب یک فرزند پسر به نام هرمانگ شدند.
ما به شدت نگران بهروزهستیم، به ویژه به دلیل مسائل مربوط به سلامتش. او بدلیل تصادفی که چند سال پیش در کردستان، ایران داشته است در هر دو پاهایش پلاتین دارد. او همچنین نیاز به مراقبت و دارو برای مریضی نقرس ، قلب ضعیف، و مشکلات تنفسی دارد. ما از مقامات ایرانی می خوهیم که اورا هر چه سریعترآزاد کنند.

بهمن قبادی
19، نوامبر 2012


 


امروز: در پی بروز مشکلات جسمی برای احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ساعاتی پیش این زندانی سیاسی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ادوار نیوز، احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل زندانی سازمان ادوار تحکیم وحدت احمد زیدآبادی که مشغول گذران ایام محکومیت شش ساله خود در زندان رجایی شهر است به دلیل شرایط نامناسب زندان رجایی شهر کرج مدتهاست که دچار مشکلات حاد ریوی شده است و سرانجام پس از چندین بار درخواست خانواده وی برای انتقال احمد زیدآبادی به بیمارستان و درمان، وی شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر 1۹۱ از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد.

احمد زیدآبادی خرداد ۸۸ تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم از سوی ماموران امنیتی بازداشت و ۱۴۱ روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰زندان اوین تحت شکنجه برای حضور در دادگاه نمایشی قرار گرفت اما با وجود شکنجه های شدید جسمی و روحی حاضر به پذیرش اعترافات ساختگی نشد.

وی در آذر ماه ١٣٨٩ از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد و ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر شد.

احمد زیدآبادی برنده جایزه قلم طلایی سال ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات و جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ۲۰۱۱ است.


 


امروز: گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، پیرامون ستار بهشتی، وبلاگ نویس کشته شده در بازداشتگاههای امنیتی جمهوری اسلامی گفت: "حتی اگر من نتوانم با دولت ايران در اين باره صحبت کنم ، اما اين که يک مرد جوان زير شکنجه ماموران امنيتی کشته شده خبر معتبری است و شواهد هم در اين مورد به اندازه کافی وجود دارد تا فردی مثل من را متقاعد کند تا من نگرانی خودم را از اين مسئله اعلام کنم ."

به گزارش رادیو اروپای آزاد، احمد شهید طی گفتگویی خاطرنشان کرد "برغم اينکه دولت ايران با من همکاری نمی کند اما کار من ادامه دارد. و اسناد و مدارکی که من برای تهيه گزارش از آن استفاده می کنم از چند منبع مختلف تاييد شده است."

متن گفتگوی احمد شهید با این رادیو به شرح زیر است:

آقای احمد شهيد، تعداد زيادی از ايرانيان در خارج از کشور در سفری که شما به اروپا داريد به ديدار شما می آيند و به عنوان شاهد يا قربانی نقض حقوق بشر در ايران با شما صحبت می کنند. تا چه حد گفته های آنها به عنوان سند برای تهيه گزارشتان از وضعيت حقوق بشر در ايران معتبر است؟

من مايلم با دولت ايران گفت و گو کنم. تا بتوانم مستقيما نظر آنها را بدانم. چون آنها يک طرف اين مسائلی هستند که ما درباره آن صحبت می کنيم.

اما اين عدم همکاری دولت ايران باعث می شود که جا و نظر يک طرف قضيه خالی بماند.
ولی اين موضوع من را از ادامه کارم بازنمی دارد. بسياری از موارد نقض حقوق بشر در ايران کاملا آشکار و شناخته شده است و می توان به عنوان يک واقعيت معتبر آنها را پذيرفت.

موارد زيادی هست که افراد ، شخصا با شما درباره آن گفت و گو می کنند. چگونه درباره آن تحقيق می کنيد؟ چگونه به جزييات آن موارد دست پيدا می کنيد؟

من اين امکان را دارم و می توانم اطلاعاتی را هم از ايران بگيرم. بعد هم با توجه به گفته های شاهدان همه را با هم مقايسه، تنظيم و تدوين می کنم و آنوقت است که به صورت گزارش به سازمان ملل ارائه می دهم. و توجه آنها را به اين اسناد جلب می کنم.

هفته پيش بار ديگر خبر مرگ يک وبلاگ نويس - ستار بهشتی- در زندان منتشر شد. حتی اگر من نتوانم با دولت ايران در اين باره صحبت کنم ، اما اين که يک مرد جوان زير شکنجه ماموران امنيتی کشته شده خبر معتبری است و شواهد هم در اين مورد به اندازه کافی وجود دارد تا فردی مثل من را متقاعد کند تا من نگرانی خودم را از اين مسئله اعلام کنم .

البته دولت ايران گفته است که قصد دارد در اين مورد تحقيق و بررسی کند. من اميدوارم که شاهد اين باشم که درباره اين واقعه بررسی و تحقيق دقيق و در بخش های مستقل انجام، و نتيجه آن در اختيار عموم قرار گيرد.عاملان اين جنايت شناسايی و محاکمه شده و به خانواده قربانی خسارت پرداخت شود.

به هر حال برغم اينکه دولت ايران با من همکاری نمی کند اما کار من ادامه دارد. و اسناد و مدارکی که من برای تهيه گزارش از آن استفاده می کنم از چند منبع مختلف تاييد شده است.

اما دولت جمهوری اسلامی ايران گزارش شما را معتبر نمی داند و می گويد که بر اساس اطلاعات رسانه های غربی و ضد ايرانی تهيه شده است. نظر شما درباره اين مواضع دولت ايران چيست؟

من فکر می کنم ايران در سطح جامعه بين المللی خيلی مطرح است. اگر نگاهی به کشورهای بحران زای جهان بياندازيم ، ايران يکی از کشورهای مطرح است.

يعنی بدون کار من هم ايران هميشه در صدر خبرهاست. گاهی حتی لازم نيست که گزارشگر برای تهيه گزارش در محل باشد.

چون اخبار دولت ايران همه جا پخش و مطرح است. من وقتی کارم را شروع کردم از ايران خواستم با من همکاری کند. چون در اصل ماموريت من گفت و گو با دولت ايران است.
اما وقتی اين گفت و گو و ديالوگ وجود ندارد، ماموريت من آن خواهد بود که توجه جهان را به نقض حقوق بشر در ايران جلب کنم.

يعنی حال که نمی توانم با دولت ايران صحبت کنم مجبورم مرتب به اعضای سازمان ملل يادآوری کنم در ايران آن چنان نقض حقوق بشری وجود دارد که بايد درباره آن چاره ای انديشيد.
اگر دولت ايران علاقمند است از زير ذره بين رسانه های غربی و توجه افکار عمومی جهان خارج شود، بايد تلاش هايی را آغاز کند.

برای اين کار مثلا بايد استقلال قوه قضائيه تامين شود. اجازه دهد کارشناسان سازمان ملل يا گزارشگر سازمان ملل از اين کشور ديدار کند.

يعنی مردم ببينند که مرزها باز شده، بدون ترديد به محض اينکه ايران برای بهبود وضع حقوق بشر گامی بردارد، از صدر خبرهای جهان خارج خواهد شد.

شما در حال تهيه گزارش ديگری برای ارائه به نشست بعدی شورای حقوق بشر سازمان ملل هستيد.
فکر می کنيد اين بار گزارش شما همراه با جزييات و شواهد بيشتری خواهد بود؟ نظرتون درباره گزارش های قبلی تان چيست؟ آيا از آنها راضی هستيد؟

گزارش های من به شورای حقوق بشر و کميته سوم سازمان ملل بود و اگر به بحث های اين دو اجلاس نگاه کنيد می بينيد که علاقمندی به مسائل ايران افزايش يافته است.

در ماه مارس گذشته بحث ها درباره ايران طولانی تر از مدت زمانی بود که برای آن در نظر گرفته شده بود.

خيلی از کشورها نگرانی خود را درباره وضعيت ايران مطرح کردند و شمار رای ها در رابطه با مسائل ايران بالا رفته است.

رای ها به قطعنامه های در رابطه با ايران هم اين را نشان می دهد. چون ميزان رای ها بار آخر تا بيش از ۸۰ هم رسيد که تازگی داشت. به همين دليل هم فکر می کنم گزارش هايی که درباره وضع حقوق بشر در ايران داشته ام تاثير بسيار خوبی داشته است.

فکر می کنم اين مسئله را می توان در واکنش مقام های ايران وقتی من با آنها صحبت می کنم هم مشاهده کرد.

به نظر می رسد آنها هم به اين آگاهی رسيده اند که بايد با من همکاری کنند.

آقای احمد شهيد، بسياری از خانواده ها و بستگان اعدام شدگان دهه ۶۰ و تابستان سال ۶۷ در ايران خواستار آنند که شما درباره آنچه در آن سالها گذشته و آن اعدام ها، تحقيقی انجام بدهيد. آيا چنين قصدی داريد؟

ماموريت من سال پيش شروع شد و اين نشانگر اين است که من بايستی درباره وضعيت کنونی حقوق بشر در ايران تحقيق کرده و گزارش تهيه کنم.

با اين همه من با شمار زيادی از ايرانيانی که بستگانشان قربانيان سال ۶۷ هستند ملاقات داشته ام. من به درستی نمی دانم برای عزيزان آنها چه پيش آمده است؟ شايد به دليل سالها فاصله هيچ وقت هم نتوانم به اين مسئله خيلی نزديک شوم و مستقيما به آن بپردازم.

اما دردی که حالا آنها دارند، اين که نمی دانند چرا و چگونه و کی عزيزانشان اعدام شده اند؟ يک مسئله کنونی است و از اين نظر به کار من مربوط می شود و نمی توانم آن را ناديده بگيرم چون اين درد و نگرانی که وجود دارد از نگاه من يک مسئله حقوق بشری است.

آيا شما باز هم از مقامات جمهوری اسلامی تقاضای سفر به ايران را کرده ايد؟

من بارها به دولت ايران نوشته و خواسته ام که از من برای ديدار از اين کشور دعوت کنند. از همان روز اول تا کنون.
چند بار هم با چند تن از مقام های ايران صحبت کرده ام. آنچه از طرف من لازم بوده انجام داده ام. اگر از من دعوت شود به سرعت به ايران سفر خواهم کرد.


 


امروز: فرج‌الله سلحشور کارگردان جنجالی سینما خواستار اعدام آن‌دسته از سینماگرانی شد که به اعتقاد وی به جمهوری اسلامی «خیانت» می‌کنند.
به گزارش دیگربان، آقای سلحشور روز دوشنبه (۲۹آبان) در گفتگو با سایت «افکار‌نیوز» از فیلم «یک خانواده محترم» با عنوان یکی از مصادیق «خیانت» به نظام نام برده و خواستار برخورد با عوامل آن شده است.
وی گفته اگر جمهوری اسلامی چهار سینماگر «خائن» به نظام را اعدام کند٬ «حساب کار» دست سایر فعالان سینمایی «خائن» خواد آمد.
سلحشور افزوده است: ‌«با اجرای احکام قوی هیچ کس جرات خیانت پیدا نمی‌کند و می‌فهمد که نظام اهل مماشات بر سر اصول نیست و باید این حاشیه امن را از بین برد و اقدام انقلابی کرد.»
فیلم «یک خانواده محترم» خشم بسیاری از محافظه‌کاران در جمهوری اسلامی را برانگیخته است به طوری که در هفته‌های اخیر حملات و انتقاد‌های تندی به این فیلم و عوامل آن می‌شود.
مخالفان می‌گویند در این فیلم به روح‌الله خمینی٬ بنیانگذار جمهوری اسلامی و ارزش‌های نظام «توهین» شده است.
فیلم «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی و به تهیه کنندگی محمد آفریده و یک فرانسوی است که در جشنواره کن به عنوان تنها نماینده ایران حضور پیدا کرد.


 


امروز: «باشگاه خبرنگاران جوان» در گزارشی اعلام کرد بیمارستان‌های ایران به خاطر تاخیر بیمه‌ها در پرداخت بدهی خود به «فلاکت» اقتاده‌اند.
به گزارش دیگربان، این سایت روز شنبه (۲۷ آبان) به نقل از یک کار‌شناس نوشته ۸۵۰ بیمارستان در ایران با کسری بودجه مواجه هستند و نگرانی‌های آن‌ها در ماه‌های پایانی سال‌ جاری رو به افزایش است.
عبد‌الله میرعمادی٬ سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان هم اعلام کرده که این سازمان با ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بدهی وارد سال ۹۲ خواهد شد.
شهاب‌الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی هم امروز در یک نشست خبری گفته در حال حاضر بیمارستان‌های خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌های تکمیلی طلب دارند.
آقای صدر همچنین بدهی بیمه به بیمارستان‌های دولتی را ۱۴۰۰ میلیارد تومان و بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های دارویی را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.
بیمارستان‌های ایران در چند ماه اخیر با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی در شرایط ناگواری قرار گرفته‌اند.
در دو ماه گذشته اعتراض‌ها و انتقاد‌های گسترده‌ای از بی‌توجهی دولت احمدی‌نژاد به مشکلات و کمبود‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شده که دولت همچنان به این انتقاد‌ها بی‌اعتنا است.
گروهی از نمایندگان مجلس تهدید کرده‌اند چنانچه مشکلات بیماران و بیمارستان‌ها ادامه یابد٬ وزیر بهداشت را استیضاح خواهند کرد.


 


امروز: حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نیرو‌های بسیچ و مردم خواست در مواردی که دستورات علی خامنه‌ای را «درک» نمی‌کنند نیز از وی پیروی کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای فیرو‌زآبادی روز دوشنبه (۲۹ آبان) این درخواست را طی سخنانی در مراسمی که در تهران به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود٬ بیان کرده است.
وی خطاب به نیرو‌های بسیج گفته است: «الزام عملی به ولایت فقیه یعنی هر چه ایشان فرمودند را بپذیریم حتی اگر قدرت درک آن را نداشته باشیم و یا به ضرر ما باشد.»
این فرمانده نظامی با این تعریف از ولایت فقیه و نسبت بسیچ با آن٬ خواستار گسترش چنین «تفکری» در جامعه به خصوص فضای مجازی شده است.
فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفته «بسیج باید از مبارزه با فساد در جامعه حمایت کند و مدافع قوه قضائیه باشد.»
از نیرو‌های بسیج به عنوان یکی از مهم‌ترین بازو‌های سرکوب در جمهوری اسلامی نام برده می‌شود که در سه سال گذشته به طور منسجم و هدفمند٬ سازماندهی شده‌اند.
نیروی‌های این سازمان شبه‌نظامی در سه گردان امنیتی «امام علی»٬ «امام حسین» و «بیت‌المقدس» سازماندهی شده‌اند.
تربیت عقیدتی این نیرو‌ها در قالب طرحی با عنوان «شجره طیبیه صالحین» انجام می‌شود.


 


امروز: یک میلیون کارگر اصفهانی، هر ماه بخشی از حقوق خود را به بیمه تامین اجتماعی می‌سپارند تا هنگامی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان به بیماری مبتلا شد، درد و رنجی جز پرستاری و بهبودی مریض نداشته باشند اما درست در زمان نیاز، همین رایگان بودن خدمات بهانه‌ای برای کم توجهی و تعیین قوانین دست و پاگیر در دو بیمارستان دکتر شریعتی و غرضی اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طولانی شدن فاصله تشخیص بیماری و بستری فرد برای جراحی تا درمان، ممنوعیت ورود همراه به بخش‌های مختلف و کم توجهی پرستاران و پزشکان به بیمار، آزار دهنده‌ترین مشکل بیمارستان‌های تامین اجتماعی است که در سالهای گذشته قشرهای زیادی از کارگران و کارفرمایان را زیر پوشش این بیمه آوده‌اند اما تغییر چندانی در فضا و امکانات درمانی خود ایجاد نکرده‌اند.

دو بیمارستان و ۷۰ هزار بستری و ۳۸ هزار جراحی در سال

به گفته مدیر ۴۳ ساله درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، آخرین آمار نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار نفر اصفهانی زیر پوشش این بیمه قرار دارند که ۶۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

حسین عطایی با اشاره به رشد ۶ درصدی تعداد بیمه شدگان در سال گذشته می‌گوید: سه بیمارستان شریعتی، غرضی و فاطمه زهرا (س) نجف آباد با ۸۱۵ تخت، وظیفه درمان مستقیم بیماران زیر پوشش بیمه را به عهده دارند که بیشترین تخت بیمارستانی مربوط به بیمارستان شریعتی است.

وی تعداد ویزیت سرپایی پزشکان مراکز درمانی ملکی در سال گذشته را ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۷۱ هزار بیمار نیز در سه بیمارستان ملکی بستری شدند و ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیز مورد اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

ناز و غمزه پزشکان برای بیماران بیمه شده

گذشته از این آمار، گذری کوتاه در دو بیمارستان غرضی و شریعتی اصفهان نشان می‌دهد، مشکلی که مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان چندی پیش در نشست خبری خود به صورت گذرا به آن اشاره کرد، در عمل به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های درمان کارگرانی تبدیل شده که خواهان استفاده از امکانات مراکز درمانی تامین اجتماعی هستند.

دکتر عطایی تعرفه‌های پایین بیمه را مانعی بزرگ برای همکاری پزشکان با این بخش اعلام کرد و گفت: دلیل شلوغی مراکز درمانی و انتظار چندماهه برای برخی خدمات مانند رادیولوژیست همین نکته بوده است.

بر اساس مشاهدات می‌دانی خبرنگار ایلنا، این شرایط باعث شده پزشکان محدودیت‌های عجیب و آزار دهنده‌ای برای ویزیت، جراحی و درمان بیمار تعیین کنند، یکی از آن‌ها ممنوعیت ورود همراه به داخل بخش‌ها در زمان حضور پزشک و کادر درمانی و عدم امکان ملاقات با آن‌ها قبل، هنگام و حتی پس از درمان است.

نگرانی خانواده بیمار به توان بی‌خبری

نسرین احمدی، همراه پسر جوانی که شنبه برای عمل آپاندیس به بیمارستان شریعتی اصفهان مراجعه کرده بود در این باره به ایلنا گفت: از دیشب که بیمارستان را ترک کردم تا بعد از عمل جراحی، یعنی ساعت ۱۲ امروز اجازه ملاقات با بیمارمان را نداشتیم، نگهبانان و مسوولان بخش هم در پاسخ به درخواست‌های ما برای اطلاع از وضع بیمارمان می‌گفتند این خواسته پزشکان است که از صبح که برای معاینه در بخش حاضر می‌شوند تا ظهر، همراهی وارد نشود.

بتول کریمی، همراه بیمار بخش زنان و زایمان نیز که به دلیل همین مشکل در اتاق انتظار پذیرش بیمارستان نشسته بود، با انتقاد از این وضعیت گفت: به نگهبان می‌گویم اگر بیمارمن به دلیل سرگیجه یا ضعف، زمین بخورد و آسیب ببیند شما پاسگو هستید اما آن‌ها در جواب می‌گویند این قانونی است که مسوولان هر بخش از بیمارستان گذاشته‌اند و کسی اجازه شکستن آنرا ندارد.

ممکن است استانداردهای بیمارستان مشکل داشته باشد

نارضایتی و تجمع ناخوشایند همراهان که گاهی هم منجر به بحث و دعوا بین نگهبانان و مردم می‌شد، ما را بر آن داشت با مدیر درمان تامین اجتماعی تماس بگیریم و از او درباره این وضعیت سوال کنیم، دکتر عطایی ممنوعیت حضور حتی یک همراه بر بالین بیماران در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان را تشخیص پزشکان معالج و گروه جراحی دانست و افزود: اگر همراهان از این وضعیت گلایه‌ای دارند به دفتر بهبود بیمارستان مراجعه و شکایت خود را مکتوب کنند تا پس از بررسی و پی گیری موضوع، در صورت نیاز، قانون مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر فراهم بودن امکان بازنگری در قوانین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت: حتی اگر این قاعده استاندارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی باشد قابل تغییر است چون استاندارد‌ها هم وحی منزل نیستند و ممکن است مشکل داشته باشد.

شکاف در نظام درمانی که صد در صد رایگان است

یکی از کارکنان بیمارستان شریعتی اصفهان نیز اجرای قوانین دست و پاگیر و برخی محدودیت‌ها در روند رسیدگی و درمان بیماران در بخش‌های مختلف را شکاف ایجاد شده در یک نظام درمانی صد در صد رایگان دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده، قیمت آن‌ها به شدت افزایش یافته و بخش زیادی از درآمد سازمان‌های بیمه گر نیز به خرید و تهیه این تجهیزات اختصاص می‌یابد.

با وجود همه دلایلی که مسوولان بخش درمان تامین اجتماعی اصفهان برای وجود مشکل در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی ذکر کردند، انتظار غیر قابل تحمل بیماران برای درمان و همراهان برای اطلاع از وضع بیمارشان همچنان به قوت خود باقی است و هر روز چندین صحنه درگیری آن‌ها با نگهبانان یا پرستاران بخش را ایجاد می‌کند.

منبع: ایلنا


 


امروز: قاسمی در باره گسترش قاچاق سوخت در کشور به ایلنا گفت: به دلیل اختلاف بسیار زیاد نرخ فرآورده در داخل کشور نسبت به کشورهای همسایه پدیده قاچاق سوخت که تقریبا به صفر رسیده بود دوباره رونق گرفته است.

وی افزود: مصرف بنزین و گازوییل کشور به صورت کاذب در چند ماه گذشته بسیار زیاد شده است که با توجه به تحریم در حال برنامه ریزی برای جلوگیری از قاچاق سوخت هستیم.


 


امروز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعید می‌دانم که طرح سوال از رئیس دولت در نشست غیر علنی مطرح شود.

به گزارش ایلنا، محمد جواد نظری مهر در رابطه با صحبت‌های احمدی‌نژاد درجمعی از نمایندگان مجلس گفت: با احترامی که برای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت ایران قائل هستم ولی هیچ یک از صحبت‌های ایشان را در زمینه اقتصادی قبول ندارم.

وی در ادامه افزود: رئیس دولت بسیاری از مصوبات مجلس را که در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور به تصویب رسانده‌اند را اجرا نکرده و با این مصوبات سلیقه‌ای رفتار کرده است.

نماینده درگز درخانه ملت گفت: احمدی‌نژاد می‌بایست از درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد به بخش کشاورز و ۳۰ درصد را به بخش صنعت پرداخت می‌کرد اما هیچ یک از این موارد را اجرا نکرده است.

وی به مشکلات رکود صنعت کشور اشاره و تصریح کرد: احمدی‌نژاد با عدم واریز هزینه‌های درآمد هدفمندی یارانه کاری کرد که امروز صنایع کشور یا ورشکست شده‌اند و یا درآستانه ورشکستگی قرار دارند و اگر در این زمینه فکر و تدبیری نشود قطعا این چند واحد صنعتی باقی‌مانده نیز به زودی اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئیس دولت می‌بایست از سال۸۹،۳۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها را درراستای حمایت از صنعت به این بخش واریز کند اما تا کنون این کار صورت نگرفته و با بالا رفتن حامل‌های انرژی و مواد اولیه، صنایع برای تامین هزینه این موارد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹ میلیون بیکار و جویای کار در کشور داریم تصریح کرد: دولت با عدم پرداخت هزینه‌های بخش صنعت و کشاورزی کاری کرده است که همچنان به تعداد بیکاران در کشور افزوده می‌شود.

نظری مهر در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عدم دغدغه مردم برای تامین هزینه‌های درمان اشاره کرد و گفت: امروز در کشور شاهد هستیم که نه تنها مردم برای هزینه‌های درمان خود دغدغه دارند بلکه برای تهیه دارو نیز با مشکلاتی در کشور مواجه هستند.

وی یادآور شد: زمانی که نمایندگان درباره کمبود دارو به دولت و مسئولان دولتی هشدار داده بودند و رئیس دولت و بانک مرکزی که می‌بایست ارز مورد نیاز تهیه مواد اولیه دارو را به وزارت بهداشت واریز می‌کرد این اقدام از سوی مسئولان صورت نگرفت و با عدم تامین مواد اولیه دارو و واردات، در حال حاضر بیماران با مشکلات عدیده‌ای در راستای تهیه دارو مواجه هستند.

نماینده درگز در خانه ملت خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم درسراسر کشور در زمینه تعرفه‌های پزشکی به یک جمع بندی واحد برسیم و این در حالی است که در کشورهای همسایه و کشورهایی که شاید ما آن‌ها را اصلا به عنوان یک کشور نپذیریم، تعرفه‌های پزشکیشان یکسان و با هزینه کم تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: دولت با بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف هنوز نتواسته تا بیمه‌های درمانی را تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان در بیاورد تا پزشکان و مسوولان و مدیران بیمه بتوانند در راستای حمایت از بیمه گذار باید چه خدماتی را به آنان ارائه دهند.

نظری مهر در ادامه به واردات بی‌رویه گندم و محصولات کشاورزی به کشور اشاره کرد و گفت: دولت برای وارد کردن گندم از خارج حاضر است که کیلویی ۸۰۰ تومان را بپردازد ولی نمی‌خواهد در جهت حمایت از تولید کننده و کشاورز داخلی گندم را به قیمت مناسبی از آنها خریداری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با طرح سوال از رئیس دولت در صحن علنی، تصریح کرد: بعید می‌دانم که طرح سوال از رئیس دولت درصحن غیر علنی مطرح شود.

نماینده درگز در خانه ملت گفت: رئیس دولت باید در صحن علنی حضور یابد و به وکلای ملت در راستای عدم واریز ارز به بازار و مدیریت ضعیف بانک مرکزی و مشکلات اقتصادی پاسخگو باشد.


 


امروز: نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال از تعطیلی و تغییر کاربری چندین کارخانه تولید چای در شمال کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، پرویز شعبانی در این باره گفت: بازار چای به چنان وضعی دچار شده است كه تعداد زیادی از کارخانه‌های چای یا تغییر کاربری داده و یا دستگاه‌های خود را فروخته‌اند و دیگر کار نمی‌کنند.

این فعال صنفی به ذكر نام برخی از این واحدهای تولیدی از جمله کارخانه نشاط، مجمع صنایع، چای سازی برهان و چای دلشاد پرداخت و اظهار كرد: این مسئله خود باعث شده تا بسیاری از کارگرانی که در این کارخانه‌ها مشغول به کار بوده‌اند بیکار شوند.

شعبانی ادامه داد: بدلیل آنكه بخشی از مبلغ پرداختی برای خرید چای از کشاورزان را کارخانه‌ها پرداخت می‌کنند، متاسفانه به دلیل كمبود نقدینگی این بخش نیز فلج شده است.

این فعال صنفی با اشاره به شرایط دشواری که چایکاران با آن رو به رو هستند، اظهار داشت: ما زمانی ۷۶ هزار تن تولید چای خشک داشتیم که در سال جاری این رقم به ۲۴ هزار تن رسیده است. بیش از ۴۰ درصد از باغات چای خشک به حال خود‌‌ رها شده و این در حالی است که وضعیت آب و هوای امسال بسیار خوب بود. این شرایط ناشی از عدم توجه مسئولان به کشاورزان برگ چای سبز کار است.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال دلیل بسیاری از مشکلات چایکاران را انحلال سازمان چای خواند و گفت: ما پیش از این یک سازمان چای داشتیم که وجود آن به خودی خود بسیاری از مشکلات و معضلات چایکاران را رفع می‌کرد. اما متاسفانه اعتبار این سازمان در سال ۸۲ باطل شد و بعد‌ها هم که دوباره احیاء شد به دلیل آنکه بودجه و اعتبارات کافی در اختیارش قرار نگرفت، نتوانست کاراریی سابق را برای چایکاران داشته باشد.

او با انتقاد از واردات بی‌رویه چای به کشور بیان کرد: ناگزیرم که بگویم با یک سری مافیای صنعت چای رو به رو شده‌ایم که درصدد آنند تا با واردات بی‌رویه چای هندی به کشور، تولید چای ملی را نابود کند. من پیش بینی می‌کنم که در صورت تداوم وضع موجود، تولید چای در ایران در سال آتی به ۱۰ هزار تن کاهش یابد و این روند نزولی ادامه پیدا کند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال در پایان اعلام کرد: دولت‌های قبلی این همه زحمت کشیدند تا این محصول را از دستان انگلیسی‌ها خارج کنند و هم اکنون در شرایطی قرار داریم که می‌رود تا همهٔ آن دستاورد‌ها بر باد رود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته