-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 11/19/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: میرحسین موسوی امروز برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.

به گزارش کلمه، نیروهای امنیتی صبح امروز میرحسین موسوی را که دو ماه پیش به علت عارضه قلبی آنژیوگرافی کرده بود، برای انجام آزمایشات و تست قلبی به بیمارستان اعزام کرده و ساعتی بعد وی را به زندان خانگی منتقل کردند.

میرحسین موسوی در دو هفته گذشته مجددا دچار درد و ناراحتی در قلب شده و همچنین با نوسان شدید فشار خون رو به رو بوده است.

بر اساس این گزارش، قرار بوده در بیمارستان تست ورزش نیز بر روی میرحسین انجام گیرد اما به دلیل اینکه پزشکان احتمال داده اند این تست فشار زیادی بر بدن وی بیاورد، انجام آن را به زمان دیگری موکول کرده اند.

تست ورزش برای بررسی بیماری رگ‌ های کرونری قلب انجام می شود و بدن باید حدی از سلامت را داشته باشد تا اتفاق خطرناکی در حین تست برایش رخ ندهد.

منابع بیمارستانی بارها اعلام کرده اند که پروتکل های استاندارد پزشکی درباره بیماری میرحسین موسوی رعایت نمی‌شود. این در حالی است که بیماری وی پیش از زندان خانگی سابقه نداشته است.

روز گذشته کلمه گزارش داده بود که به رغم همه ی نگرانی هایی که در افکار عمومی وجود دارد، ماموران امنیتی از ارسال هرگونه خبری در خصوص سلامت این همراه دربند جنبش سبز خودداری می کنند؛ تا آنجا که هر بار با کوچک ترین اطلاع رسانی در مورد وضعیت او، سیل تهدیدها و فشارها بر خانواده افزایش می یابد.

شهریور ماه سال جاری دکتر علی شکوری راد، پزشک متخصص، درباره وضعیت پزشکی میرحسین موسوی که به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، به خبرنگار کلمه گفته بود: در یکی از رگ های قلب آقای موسوی که تنگ شده بوده، استنت گذاشته اند.

شکوری راد در آن زمان گفته بود: میرحسین موسوی در چند ماه اخیر مشکلاتی پیدا کرده بوده و نیاز به اقدامات درمانی داشتند که اگر زودتر انجام می شد حتما با پروتکل پزشکی سازگارتر بوده است.

سال گذشته نیز انجمن اسلامی جامعه پزشکی از مسئولان خواسته بود که به وضعیت سلامتی رهبران جنبش سبز، تحت نظارت پزشکان مورد تایید ایشان رسیدگی شود تا خانواده ها از نگرانی بیرون آیند.

با توجه به شرایط جسمی زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، خانواده ی این دو همراه جنبش سبز خواستار انتشار بولتن سلامت این دو همراه زندانی و معاینه مستمر توسط پزشک شناخته شده و قابل اطمینان خانواده و همچنین امکان تماس مستمر و ارتباط منظم و همچنین رفع هرگونه سخنان تهدیدآمیز از جانب ماموران شده اند.

سال گذشته نیز شورای هماهنگی راه سبز امید برای رفع نگرانی افکار عمومی خواستار آن شده بود که پزشک مورد اعتماد میرحسین موسوی، وی را معاینه و بولتن رسمی وضعیت سلامت آقای موسوی را به طور رسمی و منظم منتشر کند و در اختیار همگان قرار دهد.

با آنکه نزدیک به ششصد و پنجاه روز از حبس خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی می گذرد، هنوز به هیچ یک از خواسته های خانواده آنها و افکار عمومی مبنی بر ارائه اخبار در مورد سلامت رهبران جنبش سبز پاسخی داده نشده و عملکرد و اظهارات ماموران نیز همواره بر نگرانی ها افزوده است


 


امروز: بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در آستانه عاشورای حسینی و تجلیل از پیام استبداد ستیزانه ای که با یاد امام حسین(ع) و با الهام از قیام کربلا در ماه محرم پراکنده می شود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ساده ترین پیام قیام حسینی برای بشریت حق اعتراض در برابر حکومت است و در آیین حسینی اعتراض در برابر حکومت حقی انکار ناشدنی است. پیروان این آیین چگونه می توانند مرگ جوانی را در زندان پذیرا باشند که به اتهام اعتراض در فضای مجازی دستگیر شده است؟ در اسلام پاسداشت حقوق آدمیان از اهم وظایف حاکمان است و مرگ متهمان در زندان بزرگترین نقض حقوق انسانی است. ستار بهشتی که با مرگ خود پرده از این مسئله برداشت، البته نخستین کسی نیست که برای اعتراض خود چنین بهای سنگینی پرداخت می کند. دستگاه قضایی تا کنون چه اقدامی برای پیشگیری از چنین اقداماتی انجام داده است ؟
متن کامل بیانیه مجمع مدرسین و محققین بدین شرح است:
بسمه تعالی
قال الحسین (ع)اللهم انک تعلم انه لم یکن الذی کان منا منافسه فی سلطان ولاالتماس شیء من فضول الحطام ولکن لنردالمعالم من دینک ونظهرالاصلاح فی بلادک فیامن المظلومون من عبادک و تقام المعطله من حدودک
ماه محرم یاد آوریکی ازبزرگترین تراژدیهای تاریخ بشری است . ماهی که یاد آور اعتلای عزت و شرافت و آزادگی و رسوایی استبداد و تزویر و ریا و دروغ و انحطاط اخلاقی و فکری در حاکمیت اموی است .
رویارویی اسلام عدالت طلب و آزادی خواه و حق جوی علوی با اسلام اشرافی و قدرت طلب اموی که با نبرد بر ضد علی (ع)آغاز شد، در عاشورای سال 61 در مصاف کربلاییِ حسین (ع)و یزید به اوج رسید. این رویارویی و ستیز در تاریخ اسلام همچنان باقی ماند و امروز، نیز اسلام عقلانیت و رحمانیت و حریت در برابر اسلام جهالت و خشونت و اسارت قرار گرفته است و در فراسوی این نبرد فجایع و مصایب و کشتارهای بی رحمانه ای را شاهدیم که بنام دین صورت می گیرد.
بر این باوریم که تعظیم شعایر ماه محرم ویادآوری رخداد جانسوز کربلا برای تفکیک و جدا سازی اسلام اموی از اسلام علوی است . واین رسالتی است که بردوش مبلغان دین نهاده اند تا با بازخوانی درست تاریخ ،مردم را به این دو اسلام آشنا سازند.شاید یکی از عللی که موجب پیدایش این رویداد تلخ تاریخی شد ، جهالت مردمان آن روز نسبت به آموزه های حقیقی اسلام بود.حاکمان مستبد اموی ودرپی آن عباسیان ودیگر کسانی که به نام دین ستم کردند، با استفاده از جهل مردم پایه های قدرت خود را قوت بخشیدند.کمتر کسی رویکرد اسلام رادر باره عدل وظلم می دانست و حدیث های دروغین در خدمت حاکمیت برای وارونه کردن اسلام حقیقی بود.
جنبش استبداد ستیزانه ای که با یاد حسین و الهام از قیام کربلا حکومت ستم بنیاد امویان را زیر و رو کرد، عباسیان را بر آن داشت تا با تحریف ماجرای عاشورا تاریخی را به نگارش در آورند که برپایه های قدرت شان آسیبی وارد نسازد، و با داستانهای دروغین و افسانه ای و غلوآمیز بر حقیقت این تاریخ عبرت آموز سایه افکنند. تشیع صفوی نیز همپوی با عباسیان راه را بر تحریف حقیقت عاشورا و پوشاندن رازحماسه حسینی هموارکرد و جهل و غفلت از آرمان او را تا به امروز تداوم بخشید.
آنان که نگران از بین رفتن معنویت اند و دغدغه احیای ارزشهای دینی در جامعه را دارند تنها با آسیب شناسی ماجرای عاشورا و بازشناسی حقیقت حماسه حسینی می توانند به روح بخشی آن چشم دوزند. امروز شاهدیم که با وجود هزینه های بسیاری که هر ساله از سوی مردم و نهادهای دولتی در بزرگداشت عاشورا صرف می شود، اما ثمره وبازدهی چندانی در نمایان ساختن اسلام حقیقی در جهان امروز ندارد. واقعه کربلا اگر درست نمایانده شود، سرمایه ای جاوید برای رهایی و آزادی انسان است که به همه بشریت تعلق دارد . چه کسی از عدالت، آزدگی و آزادی و تسلیم نگشتن در برابر استبداد در قامت دین، رویگردان است ؟ انسان امروز خسته خشونت¬ها، بی عدالتی ها، سرکوب ها ، دروغ ها وعهد شکنی های حاکمان و مدعیان دین است. آفتاب عدالت ، اخلاق و معنویت آن جا غروب می کند که مردم شاهد دروغ و بی عدالتی وعهدشکنی در پوشش اسلام باشند.
کارکرد اصلی تعظیم شعایر و تعالیم دین نجات آدمیان از دشواری های بی اخلاقی و بی عدالتی و فقر و کاستن از رنج و درد انسان است. پس چگونه می توان ادعای تعظیم شعانر را در جامعه و حکومتی که در چنین دشواری های غوطه ور است جدی دانست؟ تشیع و کانونی ترین آیین آن یعنی عاشورای حسینی نه تنها آموزه و ابزاری برای بقای بر کرسی ریاست نیست، بلکه هدف اصلی آن تحقق آرمانهای الهی و در راس آن اخلاق و معنویت وعدالت اجتماعی ،نه در حرف ،که در عمل می باشد. در حکومتی که به حق بزرگداشت عاشورا را وظیفه خودمی داند، چگونه می توان شاهد وقایعی بود که درتقابل با فرهنگ امام حسین است؟
ساده ترین پیام قیام حسینی برای بشریت حق اعتراض در برابر حکومت است و در آیین حسینی اعتراض در برابر حکومت حقی انکار ناشدنی است. پیروان این آیین چگونه می توانند مرگ جوانی را در زندان پذیرا باشند که به اتهام اعتراض در فضای مجازی دستگیر شده است؟ در اسلام پاسداشت حقوق آدمیان از اهم وظایف حاکمان است و مرگ متهمان در زندان بزرگترین نقض حقوق انسانی است. ستار بهشتی که با مرگ خود پرده از این مسئله برداشت، البته نخستین کسی نیست که برای اعتراض خود چنین بهای سنگینی پرداخت می کند. دستگاه قضایی تا کنون چه اقدامی برای پیشگیری از چنین اقداماتی انجام داده است ؟ آیا اگر پرونده کهریزک عادلانه پی گرفته می شد و مجرمان مجازات می شدند ، امروز بار دیگر شاهد چنین وقایع تلخی بودیم؟
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان و یارانش و دعوت همگان به پاسداشت این ایام و بزرگداشت شعایر حسینی بر اساس وظیفه دینی و اخلاقی و در چارچوب حقوق مصرح در قانون اساسی از مسئولان و مجریان کشور می خواهد، پرونده مرگ ناگوار ستار بهشتی را به جد پیگیری کنند و مسئولیت خود را در دفاع از حقوق ملت به انجام برسانند وبدانند این مسئولیت ها بفرموده امام علی (ع) امانتی است که مردم به آنان سپردند و اگر در این امانت خیانت شود ، مکافات دنیوی و اخروی آن قابل گذشت نخواهد بود.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
28/8/1391


 


امروز: رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته است: انتظار داریم قوه قضاییه برای حفاظت از حیثیت کشور با مساله فوت ستار بهشتی با جدیت برخورد کند و ضروری است تا به همه افرادی که مسئولیت بازجویی را در قوه قضاییه و نیروی انتظامی بر‌عهده دارند در این رابطه تذکرات جدی داده شود.

به گزارش ایلنا، نجفقلی حبیبی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه یادآور شده است: اگرچه قرار بود این جلسه هفته آینده برگزار شود اما به دلیل مصادف شدن با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شب گذشته و پیش از موعد جلسه را برگزاریم کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ابراز تاسف از فوت ستار بهشتی بر این نکته تاکید شد که بروز چنین مسائلی نه تنها زیبنده جمهوری اسلامی نخواهد بود بلکه از نظر اخلاقی و حقوقی نیز قانون اساسی که سند میثاق ملی کشور است صریحا این مساله را نهی کرده است به گونه‌ای که در اصل ۳۸ قانون اساسی آمده است «هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا هرگونه سوگند مجاز نیست و چنین شهادت اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است و متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.»

حبیبی با بیان اینکه شورا معتقد است که قوه قضاییه برای حفاظت از حیثیت کشور باید با این مسائل با جدیت برخورد کند تاکید کرد: البته گلایه دیگری که مطرح می‌شود این است که اگر در خصوص مساله کهریزک با جدیت برخورد می‌شد هم اکنون شاهد چنین وقایعی نبودیم. بنابراین معتقدیم ضروری است تا به همه افرادی که مسئولیت بازجویی را در قوه قضاییه و نیروی انتظامی بر عهده دارند در این رابطه تذکرات جدی داده شود.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نیز تاکید کرد: این مساله دل همه مردم دنیا را به درد آورده است و ما انتظار داریم که کشورهای اسلامی حمایت جدی تری را از مردم مظلوم غزه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه با اشاره به بحث برگزاری مجمع بزرگ اصلاح طلبان در ۲۷ و۲۸ دی ماه یادآور شد: در این جلسه در خصوص بحث‌های اجرایی و تهیه راهکار‌هایی برای برگزاری این مجمع بحث و تبادل نظر شد و در ‌‌نهایت اختیار آماده سازی برگزاری این مجمع در خصوص تهیه پیش نویس راهبرد و جنبه‌های اجرایی این کنگره به کمیته سیاسی واگذار شد که پس از تصویب شورا به گروه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مقرر شده تا در این کنگره همه جریان‌های مجموعه اصلاحات حضور داشته باشند که البته پیگیری این مساله نیز بر عهده کمیته سیاسی است.


 


امروز: سرانجام تلاش های احمدی نژاد به نتیجه رسید و وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از تبرئه سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در پرونده شکایت نیروی انتظامی نسبت به مطالب منتشره در ویژه‌نامه خاتون خبر داد.

به گزارش ایسنا، قهرمان شجاعی با بیان این که آقای جوانفکر نسبت به اتهامات مطروحه درباره ویژه نامه «خاتون» که منجربه محکومیت وی شده بود، تبرئه شده است، گفت: نیروی انتظامی مجددا در رابطه با این ویژه‌نامه از موکلم شکایت کرده بود و به دلیل این که در دفعات قبل به صورت مفصل به این اتهامات رسیدگی شده بود، لذا رسیدگی مجدد معنایی نداشت و نهایتا مطلب این ویژه‌نامه توهین تلقی نشد و وی از اتهامات مطروحه در شکایت نیروی انتظامی مبرا شد.

وی هم‌چنین درباره‌ اتهامات وارده به علی اکبر جوانفکر در موضوع مصاحبه با روزنامه اعتماد نیز خاطرنشان کرد: در پرونده اتهامی برای مصاحبه انجام شده با روزنامه اعتماد که درباره «جن‌گیری» و «رمالی» بوده است نیز آقای جوانفکر تبرئه شد.

وکیل مدافع جوانفکر درباره اتهامات کاریکاتوریست‌های سابق روزنامه ایران نیز به ایسنا گفت: این کاریکاتوریست ها هم از اتهامات وارده تبرئه شدند.

علی‌اکبر جوانفکر، مدیر موسسه ایران و مشاور احمدی نژاد در امور رسانه در زمانی که رییس هیات دولت در نیویورک به سر می برد به اوین منتقل شد. احمدی نژاد طی ماه های اخیر رایزنی های زیادی برای این عضو تیم خود کرده است. وی پیش از این گفته بود که کابینه خط قرمز وی است.


 


امروز: آیت الله دستغیب با بیان اثرات ظلم اظهار داشت: وقتى ظلم زیاد مى‌شود، ناگهان فوران مى‌کند و آتش جهنّم دامن شخص را مى‌گیرد. آرزوها و حبّ دنیا بین انسان و خداوند حجاب مى‌شود و او را وامى‌دارند تا گناه کند و گناهانش انباشته شود و تا آنجا پیش مى‌رود که حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود فدا کند. بدتر از این، حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود از دین برى کند.

به گزارش حدیث سرو، این مرجع تقلید که بمناسبت ایام محرم سخنرانی می کرد، گفته است: آرزوها و حبّ دنیا بین انسان و خداوند حجاب مى‌شود و او را وامى‌دارند تا گناه کند و گناهانش انباشته شود و تا آنجا پیش مى‌رود که حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود فدا کند. بدتر از این، حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود از دین برى کند.

وی در ادامه افزود: این چیزهایى نیست که یکباره اتّفاق بیفتد، به تدریج انسان این گونه مى‌شود؛ قدم به قدم در کثافات پیش مى‌رود و مى‌فهمد که بوى گند گرفته، امّا اعتنا نمى‌کند و هر روز جلوتر و پایین‌تر مى‌رود، تا آنجا که چشمش کور و گوشش کر مى‌شود و دیگر هیچ نمى‌فهمد. امّا خداى تعالى تا آخرین لحظه رهایش نمى‌کند و باز هم مهلتش مى‌دهد. البتّه برخى را مهلت مى‌دهد تا شاید باز گردند و اصلاح شوند و برخى دیگر را مهلت مى‌دهد تا در آلودگى‌ها و تیرگى‌ها فروتر روند و دورتر شوند.

متن کامل سخنان آیت الله دستغیب به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

«اِلَهِی مَا ألْطَفَکَ بِی مَعَ عَظِیمِ جَهْلِی»

«اى خدا چقدر تو با من لطف و محبّت دارى، با آن که جهل و ناسپاسى‌ام بسیار است.»

به راستى کلام امام حسین علیه السلام مصداق «کلام ملوک، ملوک کلام» (سخن پادشاهان، شاه سخنان) است.

حقیقت این است که همه‌ى ما نسبت به معارف و معنویات و حتّى نفس خود اطّلاع اندکى داریم و آنچه را که درباره خداى تعالى و ائمه اطهار علیهم السلام مى‌دانیم، نسبت به آنچه نمى‌دانیم مثل قطره است در مقابل دریا. در بُعد خودشناسى، شناخت کاملى نسبت به روح و قلب و نفس و وجود خود نداریم. اگر کسى هم حکمت و فلسفه خوانده باشد، فقط اطلاعاتى کسب کرده، فهم واقعیات، چیز دیگرى است.

همه‌ى ما به عالم برزخ و قیامت و میزان و صراط و بهشت و جهنّم اعتقاد داریم، امّا نمى‌توانیم آنها را حس کنیم، چه خواسته به درک عوالم ملکوت و جبروت و لاهوت برسیم! همچنین نادانى ما نسبت به امامان خود بسیار زیاد است.

با این همه، خداى تعالى الطاف بى‌حد و حصرى به بندگان خود دارد؛ از لحاظ ظاهرى، رحمت او همه را فرا گرفته و هر آنچه لازمه‌ى زندگى آرام و سعادتمندانه‌ى دنیوى بوده، در اختیار بندگانش قرار داده است. اگر نقصى هم در کسى وجود دارد، مطابق حکمت او است و به علاوه از جهات مختلف ظاهرى و باطنى تلافى کرده است.

از لحاظ معنوى نیز الطاف بى‌پایانى به بندگان مؤمنش عنایت فرموده است؛ قلب آنها را از شبهات حفظ فرموده، نور امید در دلشان تابانده است. نه تنها آنها را به خاطر نادانى و غفلت‌هایشان عذاب نمى‌کند، بلکه بشارت‌هاى پى در پى، از جمله به واسطه‌ى حضرت سید الشهدا، به آنها داده است.

این نسبت به ما. امّا این فقرات دعا نسبت به ائمه نیز صحیح است، از آن جهت که ایشان خود را در مقابل خداى تعالى هیچ مى‌بینند و غیر از آنچه خدا عنایت فرموده، از خود چیزى نمى‌بینند. مى‌دانند که اگر عنایات او نباشد، هیچند. ما اگر اندکى به صفات بد خود فکر کنیم، از خودمان بدمان مى‌آید، امّا آنها چیزى از خود نمى‌بینند که بدشان بیاید؛ هر چه هست، از خداى تعالى است؛ لذا وقتى حسین بن على علیهما السلام در ساعات آخر عمر مى‌فرماید :

«رِضاً بِقَضائِکَ وَ تَسْلیماً لأمْرِکَ، لا مَعْبودَ سِواکَ، یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ»

«به حکم تو راضى و به پذیرش فرمانت تسلیم محضم و جز تو معبودى نیست. اى فریادرس فریاد خواهان!»

به خاطر آن است که از خود چیزى نمى‌بیند و خود را در مقابل او جاهل صرف مى‌بیند.

«وَ مَا أرْحَمَکَ بِی مَعَ قَبِیحِ فِعْلِی»

«و چقدر در حقّ من مهربانى، با آن که کردارم زشت است.»

زشتى‌هاى ما، غفلت‌هاى ما نسبت به خداوند است. او پیوسته حاضر و ناظر بر بندگان خویش است، امّا به راستى ما تا چه اندازه متوجّه حضور اوییم و او را ناظرتر از دیدگان دیگران مى‌دانیم؟ در طول بیست و چهار ساعت، چند دقیقه حضور او را آشکارتر از حضور همه مى‌بینیم؟ مگر او اول و آخر و ظاهر و باطن نیست؟

(هُوَ الأوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلیمٌ) (حدید، ۳)

کسى که هنوز در مادّیات دست و پا مى‌زند و نمازهایش ـ اگر خوانده باشد ـ او را به فلاح نکشانده و از بند مادّیات نرهانده است، تمام فکر و ذکرش پول و ریاست و شهوت و شکم و دیگر مظاهر دنیا است. آیا از این قبیح‌تر براى بنده نسبت به پروردگار عالم وجود دارد؟ او که آدم را آفرید تا به «مقعد صدق» راهش دهد و «عند ملیک مقتدر» بنشاندش!

زشت‌تر آن که بنده نادان، گناه هم مى‌کند و به واجباتش وقعى نمى‌نهد. با همه‌ى این زشتى‌ها، لطف و مرحمت او به بندگانش بى‌پایان است. با آن که آنها هر لحظه سزاوار عذاب و عقوبتند، عدابشان نمى‌کند و حتّى از درگاه رحمت خود ناامیدشان نمى‌سازد و پیوسته به توبه دعوتشان مى‌کند و به پذیرش آن بشارتشان مى‌دهد؛ در سختى‌ها به فریادشان مى‌رسد و در وقت افتادن، دستشان را مى‌گیرد.

این نسبت به ما امّا نسبت به معصومین، وقتى در دعاهاى مختلف، به زشتى‌هاى خود اقرار مى‌کنند، به خاطر آن است که مى‌دانند منهاى خداى تعالى چیزى ندارند، جز زشتى. چون رحم او شامل حالشان شده، همه زیبایى و آراستگى‌اند.

«اِلَهِی مَا أقْرَبَکَ مِنِّی وَ أبْعَدَنِی عَنْکَ»

«اى خدا! تو چه اندازه به من نزدیکى و من تا چه حد از تو دورم!»

به راستى چقدر خداى تعالى به انسان نزدیک است و چقدر انسان از خداى خود دور! او از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است؛ (نَحْنُ أقْرَبُ اِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ)(ق، ۱۶) هر کس هر کجا باشد، او با او است؛ (هُوَ مَعَکُمْ أیْنَ ما کُنْتُمْ) (حدید، ۴).

با این حال وقتى به جستجوى خدا بر مى‌آید، مى‌گوید: «کجایى اى خداى آسمان‌ها!» انگار که او خداى آسمان یا زمین است! خداى تعالى به حضرت موسى فرمود: «لازم نیست این همه فریاد برکشى، ما با تو هستیم و از همه به تو نزدیک‌تریم.»

(ألَمْ تَرَ أنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الأرْضِ مَا یَکُونُ مِنْ نَجْوَى ثَلاثَةٍ اِلّا هُوَ رَابِعُهُمْ وَلا خَمْسَةٍ الّا هُوَ سَادِسُهُمْ وَ لا أدْنَى مِنْ ذَلِکَ وَلا أکْثَرَ الّا هُوَ مَعَهُمْ أیْنَ مَا کَانُوا ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا یَوْمَ الْقِیَامَةِ إنَّ اللَّهَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ)(مجادله، ۷)

«آیا ندانسته‌اى که خداوند آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است را مى‌داند؟ هیچ نجوایى میان سه نفر نیست، جز آن که او چهارمین آنها است و میان پنج نفر نیست، جز آن که او ششمین آنها است و نه کمتر و نه بیشتر، جز آن که هر کجا باشند او با آنها است، سپس روز قیامت آنها را از اعمالشان آگاه مى‌گرداند. بى‌گمان خداوند به همه چیز دانا است.»

نشانه دورى ما از خدا این است که چون مجالى مى‌یابیم و به خلوتى مى‌رویم، مرتکب گناه و مکروه مى‌شویم؛ انسان‌ها را حاضرتر از خدا مى‌بینیم و در مقابل آنها بیشتر از خدا شرم مى‌کنیم.

حسین بن على علیهما السلام نیز از خود، جز دورى چیزى نمى‌بیند و خدا را از خود منعزل مى‌بیند. درست است که یک لحظه هم از خداى تعالى غافل نیست و در هر حال خدا را نزدیک‌تر از هر کس مى‌بیند، امّا هر چه باشد او هم مخلوق است و بى‌عنایت پروردگار هیچ ندارد.

ما فقط مى‌توانیم واجباتى انجام دهیم و از محرّمات پرهیز کنیم، امّا فرو افتادن پرده و پاره شدن حجاب‌ها، دست ما نیست، باید عنایت خداى تعالى باشد.

برخى افراد مدّتى به خود ریاضت مى‌دهند و در را به روى خود مى‌بندند و وقتى دوره‌ى ریاضتشان به پایان رسید، چیزهایى مى‌بینند و مى‌فهمند و شروع مى‌کنند به «من من» کردن. به جاى آن که این من از بین برود، بزرگ‌تر مى‌شود. به تدریج مدّعى کرامات مى‌شود و گمان مى‌کند اولیاء الله شده، تازه اگر ادعاى خدایى نداشته باشد!

همه‌ى توجّه حضرات معصومین به خداى تعالى است و آنان با آن مقام ارجمند، ذرّه‌اى خود را نمى‌دیدند.

«وَ مَا أرْأفَکَ بِی فَمَا الَّذِی یَحْجُبُنِی عَنْکَ»

«و چقدر تو با من رأفت دارى و باز آن چیست که مرا از تو محجوب داشته است»

به قول امام سجاد علیه السلام :

«اِنَّکَ لا تَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِکَ اِلّا أنْ تَحْجُبَهُمُ الآمَالُ دُونَکَ»

«تو از بندگان خود در حجاب نیستى بلکه آرزوهاى آنها، آنها را از تو محجوب ساخته است.»

وقتى ظلم زیاد مى‌شود، ناگهان فوران مى‌کند و آتش جهنّم دامن شخص را مى‌گیرد.

آرزوها و حبّ دنیا بین انسان و خداوند حجاب مى‌شود و او را وامى‌دارند تا گناه کند و گناهانش انباشته شود و تا آنجا پیش مى‌رود که حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود فدا کند. بدتر از این، حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود از دین برى کند.

گویند نوح نهصد وپنجاه سال مردم را به خدا دعوت کرد و آخر کار بیشتر از هشتاد و سه نفر به او ایمان نیاوردند. وقتى نفرین کرد و همه‌ى کافران را به دریا غرق نمود و خود به ساحل سلامت رسید، خداى تعالى به او فرمان داد چند کوزه بسازد. وقتى ساخت، فرمود: آنها را بشکن. نوح اندکى تأمل کرد. ندا آمد سبب درنگت چیست؟ عرض کرد : شکستن کوزه‌هایى که به امیدى ساخته بودمشان در نظرم گران آمد. خداى تعالى فرمود: پس چگونه بندگان ما را، که ما آنها را دوست مى‌داشتیم، به نفرینى غرق کردى؟

البتّه آنها مستحق عذاب بودند، لکن بناى خداى تعالى این نیست که مخلوقات خود را گرفتار عذاب کند. این فعل خود ما است که ما را گرفتار مى‌کند؛ صورت واقعى گناه، پلیدى و زشتى و بوى گند است؛ حقیقت غیبت، خوردن گوشت میّت است.

شخصى مى‌گفت: من نسبت به آیت الله العظمى نجابت رحمت الله علیه سوء ظنّى در دل داشتم. روزى با همین حال سر قبر ایشان رفتم و درباره سوء ظنّ خود مردّد بودم. در خواب دیدم بوى گندى، مانند بوى مردار، از دهانم بیرون مى‌آید.

این بوى گند، اثر همان سوء ظنّ بود. اثر وضعى ظلم، آتش است و این آتش همین امروز وجود دارد، چه کسى آن را ببیند و چه نبیند. وقتى ظلم زیاد مى‌شود، ناگهان فوران مى‌کند و آتش جهنّم دامن شخص را مى‌گیرد.

آرزوها و حبّ دنیا بین انسان و خداوند حجاب مى‌شود و او را وامى‌دارند تا گناه کند و گناهانش انباشته شود و تا آنجا پیش مى‌رود که حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود فدا کند. بدتر از این، حاضر مى‌شود عدّه‌ى زیادى را به خاطر خود از دین برى کند. این چیزهایى نیست که یکباره اتّفاق بیفتد، به تدریج انسان این گونه مى‌شود؛ قدم به قدم در کثافات پیش مى‌رود و مى‌فهمد که بوى گند گرفته، امّا اعتنا نمى‌کند و هر روز جلوتر و پایین‌تر مى‌رود، تا آنجا که چشمش کور و گوشش کر مى‌شود و دیگر هیچ نمى‌فهمد. امّا خداى تعالى تا آخرین لحظه رهایش نمى‌کند و باز هم مهلتش مى‌دهد. البتّه برخى را مهلت مى‌دهد تا شاید باز گردند و اصلاح شوند و برخى دیگر را مهلت مى‌دهد تا در آلودگى‌ها و تیرگى‌ها فروتر روند و دورتر شوند؛

(وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أنَّما نُمْلی لَهُمْ خَیْرٌ لأنْفُسِهِمْ اِنَّما نُمْلی لَهُمْ لِیَزْدادُوا اِثْمآ وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ)(آل عمران، ۱۷۸)

«آنها که کافر شدند گمان نکنند که اگر به آنها مهلت دادیم به سود آنهاست. آنها را مهلت مى‌دهیم تا بر گناهانشان بیفزایند و عذابى خوار کننده در انتظارشان است.»

براى کس چون یزید ـ که حضرت زینب سلام الله علیها این آیه را برایش خواند ـ مهلت پروردگار براى انباشتن بار گناهانش بود.

به راستى چه گل‌هایى تحت تربیت حضرات معصومین قرار گرفتند و بالا رفتند. کم بودند، امّا با وجود کمى، بر همه‌ى دنیا برترى داشتند؛ همچون ابراهیم که امّتى بود به تنهایى. آنها هدف خلقت بودند. همه مى‌توانند چنین باشند امّا چه مى‌شود کرد وقتى کسى نمى‌آید و طالب این مقام نمى‌شود. کَرَم خدا کاستى و نقصى ندارد، امّا بناى او بر زور و اجبار نیست، همچنان که به زور کسى را شقى و جهنّمى نمى‌کند. این خلفتى است که خداوند خلق فرموده است.

حبیب بن مظاهر

حبیب از اصحاب خاصّ امیرالمؤمنین علیه السلام بود و در جنگ‌هاى سه گانه‌ى ایشان شرکت داشت. حافظ قرآن بود و هر شب یک ختم قرآن مى‌کرد.

با آن زهد و عبادتش، وقتى به حسین علیه السلام ملحق شد و به او گفتند زینب سلام الله علیها به تو سلام مى‌رساند، مشتى خاک برداشت و بر سر ریخت و گفت: من که باشم که دختر على مرتضى به من سلام دهد! آفرین بر او که این همه خاضع بود و عباداتش را نمى‌دید!

شما هم عرض کنید که یا حسین بن على! اگر ما در کربلا بودیم، از برکت محبّت شما، شما را تنها نمى‌گذاشتیم. علامت راستى این سخن این است که هر گاه با آنچه خلاف رضاى شما است روبرو مى‌شویم، به یاد شما و به یاد محبوب شما، از آن روى مى‌گردانیم و دور مى‌شویم. با حسین علیه السلام عهد مى‌بندیم که تا آخر عمر، دین خدا و احکام دین و آنچه را او براى آنها شهید شد، پاس بداریم.


 


امروز: هفت زندانی سیاسی زن در بیانیه ای که درباره مرگ ستار بهشتی و نیز ابراز نگرانی نسبت به سلامت نسرین ستوده نوشتند خاطرنشان کرده اند: بدیهی است در کشوری که عاملان و آمران جنایت کهریزک بی‌آنکه مورد محاکمه قرار گیرند به مقام و منصبی جدید می‌رسند تکرار چنین فجایعی چندان دور از ذهن نیست.

به گزارش کلمه، این بانوان محبوس در بند زنان زندان اوین در بخشی از بیانیه خود تصریح کرده اند: برخورد‌ها با زندانیان بند ۳۵۰ نشان دهنده فقدان تفکر، عزم و برنامه نظاممند و ریشه‌ای برای مقابله با عوامل وقوع این جنایت است و ما را درباره وضعیت سایر زندانیان و از جمله هم بندیمان نسرین ستوده نگران می‌کند. نسرین ستوده بیش از دوهفته است که به بند ۲۰۹ منتقل شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

متن کامل این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که اوایل آبان ماه بازداشت شده بود پس از چهار روز بازداشت در اثر شکنجه در بازداشتگاه نیروی انتظامی درگذشت، این خبر چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته و بار دیگر افکار عمومی را متوجه شرایط سخت و غیر انسانی حاکم بر برخی از بازداشتگاه‌های کشور کرده است. گویی هر بار باید فاجعه‌ای رخ دهد تا نگاه مسوولان کشور چند صباحی به نقض قانون و حقوق اولیه انسان‌ها در بازداشتگاه‌ها جلب شود.

ستار بهشتی اولین مورد مرگ اینچنینی نبوده و صد افسوس که احتمالا آخرین آن نیز نخواهد بود. زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب، محسن روح الامینی، امیر جوادی فر، محمد کامرانی، اکبر محمدی، هدی صابر و... نمونه‌هایی از افرادی هستند که بر اثر عوامل متعددی چون سومدیریت و اعمال فراقانونی مسوولان جان خود را ازدست داده‌اند.

بدیهی است در کشوری که عاملان و آمران جنایت کهریزک بی‌آنکه مورد محاکمه قرار گیرند به مقام و منصبی جدید می‌رسند تکرار چنین فجایعی چندان دور از ذهن نیست.

درباره مرگ اخیر یعنی، در گذشت ستار بهشتی نیز مسوولان به جای تحقیق درباره علل وقوع این فاجعه دست به اعمال تهدید و فشار در بند ۳۵۰ زندان اوین زده‌اند و در این میان ابوالفضل عابدینی را چند روزی به زندان اهواز تبعید کردند و سایر زندانیان را تنها به دلیل شهادت به مرگ فجیع ستار تحت فشار قرار داده‌اند.

این برخورد‌ها با زندانیان بند ۳۵۰ نشان دهنده فقدان تفکر، عزم و برنامه نظاممند و ریشه‌ای برای مقابله با عوامل وقوع این جنایت است و ما را درباره وضعیت سایر زندانیان و از جمله هم بندیمان نسرین ستوده نگران می‌کند. نسرین ستوده بیش از دوهفته است که به بند ۲۰۹ منتقل شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانوادهٔ ستار بهشتی پیش از هر چیز مصرانه خواهان تصویب قوانینی سخت گیرانه و اجرای بدون تنازل قوانینی هستیم که اعمال هر گونه خشونت و شکنجهٔ جسمانی و روانی را منع کند.

ما همچنین خواهان رسیدگی جدی و قانونی به موضوع مرگ ستار بهشتی و مجازات و معرفی عوامل اصلی این حادثه تلخ هستیم. بدون شک اطلاع رسانی صادقانه جهت آگاهی افکار عمومی از روند این پرونده و نتایج آن می‌تواند ضمانت اجرایی کوچکی برای عدم تکرار چنین جنایاتی باشد.

امضا کنندگان:

فائزه هاشمی، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی، شیوا نظر آهاری و بهاره هدایت

انتقاد از برخورد با شاهدان شکنجه ستار بهشتی؛ نگرانی از وضعیت نسرین ستوده


 


امروز: محدودیت ها و فشارهای شدید و ملاحظات و تهدیدهای امنیتی فراوانی باعث شده است که دریافت اطلاعات و یا نشر آن درباره وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با مشکلات، محدودیت ها و دشواری های فراوان همراه باشد.

همچنین هر بار با کوچکترین اطلاع رسانی در مورد میرحسین، سیل تهدیدها و فشارهای حتی جانی و شغلی بر خانواده افزایش می یابد.

به گزارش کلمه آنها تهدید شده اند که هرگونه خبر رسانی درباره پدر و مادرشان را با قطع ارتباط کامل اعم از دیدار حضوری یا تماس تلفنی پاسخ خواهند داد. با این وصف و علیرغم این مشکلات با توجه به خواست مردم و نیز با عنایت به نگرانی های جدی ای که درباره سلامت میرحسین و رهنورد به وجود آمده است، کلمه مجموعه اخبار دریافتی موثق درباره میرحسین و رهنورد را که از منابع مختلف کسب شده است و مربوط به دوران پس از مرخص شدن موسوی از بیمارستان است را به اطلاع مخاطبان می رساند و تلاش می کند اطلاع رسانی به مردم را به عنوان حقی بدیهی برای زندانیانی که به صورت غیر قانونی در حبس قرار گرفته اند مطالبه نماید.

مجموعه اطلاعات رسیده به کلمه درباره وضعیت سلامت جسمی و روحی میرحسین و رهنورد و نیز وضعیت ملاقات ها و ... پس از ترخیص میرحسین از زندان به شرح زیر است:

*** میرحسین موسوی که دو ماه و نیم پیش، پس از ۲۴ ساعت عمل آنژیوگرافی در بیمارستان به منزل خود، زندان اختر، منتقل شده کماکان در وضعیت بیماری است و طبق پروتکل های پزشکی باید تحت درمان باشد. با این همه دسترسی به پرونده ی پزشکی این همراه سبز وجود ندارد.

در حالی که در مدت حبس خانگی همراهان جنبش سبز زمان هایی بوده است که خانواده آنها تا نزدیک به ۴ ماه نیز در بی خبری مطلق (اعم از ملاقات، تلفن و یا حتی پاسخگویی ماموران در مورد محل نگهداری آنها یا سلامتشان) بوده اند پس از بازگشت میرحسین از بیمارستان به خانواده امکان هفته ای یک ملاقات چند ساعته داده شده است.

ماموران و زندانبانان قبلی این ملاقات را در راستای آیین نامه سازمان زندان ها دانسته اند و عملا اعتراف کرده اند که خانه ی نخست وزیر هشت سال جنگ تحمیلی تبدیل به زندان خانگی شده است. همچنین اخیرا هر بار آنها رفتارها و تصمیمات خود را مطابق آیین نامه و نظرات مسوولان ذیربط می دانند اما با توجه به خواست مکرر میرحسین هنوز آیین نامه ای در مورد شرح وضعیت نگهداری آنها و قوانین مربوطه به رویت میرحسین و رهنورد نرسیده است.

این در حالی است که این دو همراه جنبش سبز تا به حال نه تنها محاکمه ای نداشته اند بلکه مسئولان قضایی و حکومتی بارها با فرار از پاسخگویی درباره ی رهبران زندانی جنبش سبز مدعی شده اند که آنها تنها تحت مراقبت بیشتر هستند و وجود زندان را تکذیب کرده اند.

***دختران میرحسین و رهنورد جمعه گذشته نیز به ملاقات پدر و مادر خود در زندان خانگی رفتند. البته پس از درج خبری از میرحسین که به مردم ایران سلام رسانده بود امکان این ملاقات در منزل مجددا از ایشان سلب شده است و آنها در ساختمان مجاور منزل که اکنون در دست وزارت اطلاعات است به مدت ۳ساعت با پدر و مادر خود دیدار کردند.

این دیدارها بلا استثنا همراه با تفتیش کامل و گاه آزار دهنده بدنی و وسایل خانواده است.

***دست و صورت خانم رهنورد اخیرا دچار لرزش شده است، مساله ای که پیش از دستگیری، به هیچ وجه در وی سابقه نداشته است. همچنین میرحسین موسوی در دو هفته گذشته مجددا دچار درد و ناراحتی در قلب و همچنین با نوسان شدید فشار خون روبرو بوده است. در عین حال خانواده از روحیه بسیار بالا و پر امید این دو همراه سبز خبر می دهند.

***پس از دیدار تعدادی از اقوام میرحسین و رهنورد با آنها که اکثرا از زمان حصر موفق به دیدار نشده بودند و انتشار این خبر و رساندن سلام وی به ملت ایران، در دیدارهای خانواده محدودیت های بیشتری اعمال شده و همچنین برخی از اعضای خانواده تهدید شده اند که ممنوع الملاقات می شوند. ماموران امنیتی به شدت از رسیدن پیام و خبری از میرحسین به مردم ناراحت بوده و اعلام کرده اند که کوچکترین خبری نباید از همین دیدارهای محدود منتشر شود و رساندن سلام را معادل شکستن مختصات حصر دانسته اند. این فشارها واکنش شدید نخست وزیر دوران جنگ را در پی داشته است. آنها همچنین از فرزندان خواسته اند که مصاحبه بسیار مختصر عمه خود، مادر شهید علی موسوی از شهیدان روزعاشورا در مورد برادرش را تکذیب نمایند.

***پس از هشدار جدی میرحسین نسبت به بی حرمتی های ماموران به خانواده ی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس و تهدیدهای شدید آنها علیه اقوام و نیز اعلام اینکه در صورت تداوم برخی رفتارهای مشکوک مربوط به حصر، وی واکنش شدید نشان خواهد داد، میرحسین و همراه دربندش، زهرا رهنورد هفته ی گذشته توانستند در منزل یکی از دختران خود با آن ها دیدار داشته باشند. این دیدار در حدود سه ساعت و در حضور ماموران امنیتی برگزار شد.

***ماموران امنیتی با سلب مسئولیتی نگران کننده و با هدفی نا معلوم و درست مخالف رفتار دوسال گذشته، حدود سه هفته پیش به میرحسین و رهنورد گفته اند که از این پس مسئولیت تهیه ی غذا را برعهده نخواهند داشت، میرحسین و رهنورد با اعتراض شدید تاکید کردند که این روش به منزله تهدید جانی بوده و مسئولیت سلامت آنها به عهده ی زندان کنندگان است. پس از آن این نگرانی به وجود آمده است که دلیل اعلام چنین مساله ای چه می تواند باشد؟ این موضوع همچنین نگرانی های جدی را درباره غذای آنها در خانواده به وجود آورده است.

***میرمحمود موسوی برادر کوچکتر میرحسین از روزی که گفته هایی از وی درمورد وضعیت جسمی برادرش منتشر شد به صورت رسمی امکان ملاقات با برادر خود را از دست داده و ماموران گفته اند که به علت عدم همکاری، او دیگر حق دیدن برادرش را نخواهد داشت.

او در پاسخ به اصرار خبرنگار کلمه که از سلامت میرحسین موسوی پرسیده بود تنها گفته بود: به حق دانستن مردم احترام می گذارد در عین حال تاکید کرده بود که مصلحت نیست که این دانستن از طریق ما و خانواده باشد و انشالله از طرق مناسبتری که عوارضی نداشته باشد، مردم در جریان قرار بگیرند.

***خانواده ی موسوی خواستار انتشار بولتن سلامت این دو همراه زندانی و معاینه مستمر توسط پزشک شناخته شده و قابل اطمینان خانواده و همچنین امکان تماس مستمر و ارتباط منظم و همچنین رفع هرگونه سخنان تهدیدآمیز از جانب ماموران شده اند.

***علیرغم برداشت عمومی مبنی بر تداوم و استمرار ملاقات در فضایی عادی (که شاید به دلیل ضعف در اطلاع رسانی مستمر باشد) ملاقات هایی که اخیرا هفتگی شده است در فضایی پر تنش و پر از تهدید و ارعاب صورت می گیرد. تماس تلفنی به صورت بسیار به ندرت و محدود بوده و در طول هفته موجب بی خبری از آنها می‌شود.

***میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنان به جز تلویزیون دسترسی به منابع خبری دیگر ندارند، اگر چه میرحسین به زندانبانان گفته است که از لابلای اخبار منتشر شده در صدا و سیما به خوبی واقعیت های جاری جامعه و سیاست را در می یابد. گفتنی است یکی از شروط ملاقات ها که به خانواده ابلاغ شده، عدم مبادله هیچ حرف سیاسی و یا خبر رسانی به مهندس موسوی و بالعکس عنوان شده است.


 


امروز: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، نقدینگی و سرمایه درگردش را بزرگ‌ترین مشکل و معضل پیش روی کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور ارزیابی کرد.


به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی‌پور محمدی در این زمینه اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای صیانت از صنعت و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد اما متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی از نظر نقدینگی درگیر هستند که در این راستا بانک ها باید به وظایف خود عمل کنند.


وی افزود: از دولت انتظار می‌رود نسبت به مشکلات واحدهای تولیدی و دغدغه‌های معیشتی کارگران توجه لازم را داشته باشد چرا که این دوبخش در حال حاضر با مخاطرات جدی مواجه هستند.


وزیر سابق کشور در ادامه گفت‌و‌گوی خود با اشاره به برخی اختلاف‌نظر‌ها در تعامل سازمان بازرسی و دولت گفت: ما تعامل خوبی با دولت داریم اما انتظار از دولت این است که آن‌ها هم برای توسعه روابط تلاش کنند.


وی همچنین درپاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ تصمیمی نگرفتم.


 


امروز: مصطفی محمودی دبیر اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران از برگزاری جلسه فوق‌العاده این اتحادیه خبر داد و گفت: از تمام اعضای هیات مدیره اتحادیه درخواست شده تا در جلسه فوق العاده عصرروز دوشنبه که به منظور بررسی مشکلاتی که در چند روز گذشته در شبکه سینمای خانگی به وجود آمده حضور بهم رسانند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران، به گفته دبیر اتحادیه اعضای هیات مدیره در این نشست فوق العاده با توجه به درخواستهای مکرر موسسات عضو اتحادیه از هیات مدیره برای پاسخگویی به بلاتکلیفی موسسات ناشی از بی‌توجهی مدیریتی سازمان سینمایی به شبکه سینمای خانگی در زمینه مسائل مرتبط با امنیت شغلی، تعدیل مکرر نیروهای شاغل در موسسات در بخش‌های تولید، اداری، توزیع، پخش و بازرگانی که از ابتدای سالجاری تاکنون روند صعودی به خود گرفته است همچنین وضعیت عدم حمایت و صیانت لازم از محصولات فرهنگی مجاز در مقابله با شبکه تکثیر غیرقانونی و محصولات غیر مجاز و همچنین نحوه صدور مجوز محصولات شبکه توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد،، تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که نتیجه آن به اطلاع موسسات عضو اتحادیه و عموم خواهد رسید.


 


امروز: رئیس داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نبود واکسن هپاتیت و آنفولانزا در داروخانه ۱۳آبان خبرداد.

به گزارش ایلنا، خیرالله غلامی با اعلام این مطلب گفت: ‌ واکسن هپاتیت و آنفولانزا مدتی است که به ما داده نشده و دلیل آن را نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: ‌برخی مواقع واکسن هپاتیت و آنفولانزا را به ما می دهند و برخی مواقع نمی‌دهند.

رئیس داروخانه ۱۳آبان افزود: از اول فصل پاییز این واکسن‌ها به ویژه آنفولانزا باید برای استفاده مردم موجود باشد درحالی که اینطور نیست.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت نیز پیش از این ضمن تایید مشکلاتی که در زمینه تامین داروهای کمیاب وجود دارد، گفته است که این داروها هم اکنون در گمرک کشور قرار دارد و پیش بینی می کنیم ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده این داروها به دست بیماران برسد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته