-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 17 آبان 91،

 

سلام،

چهارشنبه 17 آبان 91، 7 نوامبر 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه احتمالاً همانطور که در اخبار شنیدید و همانطور که خیلی از ناظران سیاسی پیش بینی می کردند آقای اوباما مجدداً به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد. بودن آقای اوباما در کاخ سفید ادامه سیاستهای قبلی است که می شود انتظار داشت تحریم ها علیه جمهوری اسلامی بیشتر و بزرگتر شود بخصوص که بخش بزرگی از آنها در کنگره آمریکا تصویب می شود و اتحادیه اروپا هم با آقای اوباما هماهنگی بیشتری داشت نسبت به رئیس جمهورهای قبلی و بنابراین روند فعلی ادامه پیدا خواهد کرد. و البته در جریان مبارزات انتخاباتی هم هر دو کاندیدا نسبت به ایران و اینکه نباید جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند بسیار سختگیر بودند.

نکته دوم اینکه آقای ستار بهشتی کارگر 35 ساله ای که از محله رباط کریم تهران با خشونت تمام دستگیر شده بود و خبری از او نبود متاسفانه روز گذشته مامورین امنیتی به خانواده او خبر دادند که امروز بیایید و در کهریزک جنازه ستار را تحویل بگیرید. بچه های بند 350 اوین گفتند که یک شب او را دیدند که به شدت شکنجه شده بوده و هیچ جای سالمی در بدن وی نبوده. هنوز نمی شود قضاوت کرد که چه بلایی بر سر ستار بهشتی آوردند ولی به نظر می رسد که وحشی های حکومت او را زیر شکنجه کشتند. او که از سلامت کامل برخوردار بود و یک فعال سیاسی و اجتماعی بود، مامورین امنیتی اعلام کردند که ناراحتی قلبی پیدا کرده. اما از سوی دیگر در زندان اوین بند زنان توانستند با پیروزی خواسته خودشان را بعد از چند روز اعتصاب غذا به کرسی بنشانند. مسوولین زندان تعهد دادند که با خاطیان برخورد می کنند، پیگیری می کنند و دیگر این قبیل برخوردها با زنان تکرار نخواهد شد. این نشان می دهد که اتحاد زندانیان سیاسی و آکسیونی مثل اعتصاب غذا حکومت را در موضع ضعف قرار می دهد و اصولاً حکومت در جایی است که سعی می کند از این قبیل فشارها اجتناب کند و ناچار به عقب نشینی می شود. حسین رونقی هم که از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده بود و دلیلش هم این بود که به دلیل مشکل کلیه که دارد او را به بیمارستان ببرند، دیروز موفق شد، در اعتصاب غذای خود پیروز شد و خواسته خود را گرفت و به بیمارستان منتقل شد. آقای مهندس امیرعباس انتظام یکی از با سابقه ترین زندانیان سیاسی ایران که به حبس ابد محکوم شده و به دلیل کهولت سن و دهها بیماری که در زندان به آن دچار شده و بیرون از زندان تحت نظر است، برنده جایزه بین المللی مرکز حقوق بشر کانادا اعلام شده.

نکته سوم اینکه قیمت بلیطهای پروازای داخلی کشور 65 درصد افزایش پیدا کرد. عضو انجمن فولاد هم اعلام کرده که بخشنامه جدیدی به صنعت فولاد اعلام شده که تسهیلات ارزی که قبلاً با ارز 780 تومانی گرفتند باید با ارز 2500 تومانی تسویه کنند و به گفته این عضو انجمن فولاد برای صنایع فولاد غیرممکن است که این کار را بکنند بخصوص که جلوی صادرات را هم بستند و امکان تامین ارزی بدهی های ارزی خود را ندارند. محمدرضا رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد هم گفته که نفت ایران را نمی خرند، اگر هم مشتری باشد کشتی ها نمی برند، کشتی ها بخواهند ببرند بیمه نمی کنند و بعد هم تازه اگر همه اینها را دور بزنیم پول را نمی توانند بدهند و به موقع پول نفت تحویل داده نمی شود. و خلاصه این حضرات که ایشان و رئیسشان یک روزی می گفتند که قطعنامه ها ورق پاره ای بیش نیست حالا دنبال این هستند که دایماً بگویند که همه گرفتاریهای کشور مربوط به تحریم ها است، تحریم ها خیلی شدید است و هیچ کاری نمی شود کرد. روزنامه های حکومتی هم این روزها دایماً سعی می کنند که بگویند که سقوط آزاد ارز ادامه دارد، ارز ارزان شده و حتی دلار شده 2500 تومان، سکه ارزان شده، اما واقعیت این است که صرافها اکثراً تابلویی نصب کردند که ارز برای فروش ندارند و کماکان قیمت 3 هزار و خورده ای ارز در پرده ای از ابهام است.

نکته چهارم اینکه آقای مظفری شمس فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرده که از 40 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی دولت 3 هزار و 200 میلیارد تومان آنرا قرارگاه خاتم الانبیاء دارد. ایشان فکر کرده که این عدد کمی است. 8 درصد بودجه عمرانی کشور را یک قرارگاه دارد، ضمن اینکه دهها شرکت و سازمان دیگر سپاه هم دهها پروژه دیگر کشور را از دولت گرفتند و ایشان اعلام هم کرده که طلب هایی هم که ازدولت دارند قرار است که اموال دولت را سپاه بگیرد ضمن اینکه پاره ای از اموال دولت را هم قبلاً تصاحب کرده. آقای نوری زاد هم که به نمایشگاه مطبوعات رفته بود و آنجا درگیر شده بود، در درگیریهایی که داشته از وی پرسیدند که تو سند داری بابت حرفهایی که زدی و وی دوباره تاکید کرده بود بر اینکه 800 میلیون تومان آقای شهرام جزایری به مجتبی خامنه ای پول داده و گفته که سند آنرا هم دارد. نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی هم گفته که برای زلزله زده ها هلال احمر لباسهای کهنه و دست دوم فرستاده. مرکز پژوهشهای رئیس جمهوری هم اعلام کرده که کمیته امداد باید مالیات بدهد. درواقع سعی کرده که یک لگد به این پایگاه هیئتهای موتلفه بزند و یک وجه دیگری از جنگ و رقابتهای سیاسی را نشان بدهد.

نکته پنجم اینکه آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی که بابت سوال از آقای احمدی نژاد مطرح شده بوده صراحتاً گفته که من از رهبری پرسیدم و او در مورد سوال از آقای احمدی نژاد نظری ندارد. اگر چه فراکسیون اصولگراها گفتند که برپایه استنباط از رهنمودهای رهبری طرح این سوال را جایز نمی دانند. به هر حال کاملاً بازهم بی شخصیتی مجلس شورای اسلامی دیده می شود که برای یک سوال ساده از رئیس دولت دایماً باید اثبات کنند که رهبر آیا اراده فرموده یا نه؟

نکته ششم اینکه ایران اعلام کرده که در کنفرانس خلع سلاح اتمی در هلسینکی شرکت می کند و یک خبری را یک سایت اسراییلی داده که آقای سلطانیه با مدیرکل وزرات خارجه اسراییل در بروکسل ملاقات کرده که بنظر خبر خیلی عجیبی می رسد که تقریباً میشود گفت که به شایعه بیشتر شبیه است. ولی به هر حال موضع اصلی حکومت ایران این شده که کمپینی بکند که در منطقه باید همه خلع سلاح شوند که البته حرف درستی هم هست اما از جمهوری اسلامی کسی نمی تواند بپذیرد برای اینکه خودش زیر پرده ابهام قرار گرفته و فعالیتهای هسته ای آن.

نکته هفتم اینکه دولت ترکیه اعلام کرد که 7 ژنرال ارتش سوریه از مرز رد شدند، از رژیم اسد جدا شده و در ترکیه تقاضای پناهندگی کردند. سازمان فلسطینی حماس از کشتار مردم سوریه انتقاد کرد و به همین دلیل هم مقامات امنیت سوریه هم بلافاصله همه دفاتر حماس را پلمپ کردند و به این ترتیب پایان ارتباطات حماس و سوریه رقم خورد.

و اما نکته آخر اینکه وزرات اطلاعات نابغه کشور که زحمت کشیده و دیروز تحلیل سیاسی را منتشر کرده و در این تحلیل سیاسی گفته که اگر آقای اوباما انتخاب شود کار برای ایران سخت تر می شود. از آن حرفهایی که حیف بودجه هایی که حضرات مصرف می کنند تا این فرمایشات را بفرمایند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته