-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 10/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اگر ایرانی ها می خواهند از حکومت اسد روی برگردانند دیگر وقت زیادی ندارند؛ زیرا حکومت را نمی توان نجات داد.

هنوز خیلی زود است که به نتیجه گیری پرداخت اما قرینه هایی دردست است که نشان می دهد سیاست رسمی ایران درقبال سوریه ازنظر داخلی دست کم دیگر بدون مناقشه نیست. برای برخی اسد ها محکم روی محورمقاومت قراردارند که باید آن را تحت هرشرایطی حفظ کرد. به گفتۀ اینان: " ایرانی ها در سوریه تا آخرین علوی می جنگند." اما برای برخی دیگر نگرانی از نبردها بیشتر می شود.

حتی درسایت بازتاب به این نکته اشاره می شود که تعداد قربانیان درسوریه از تعداد فلسطینیان که به دست اسرائیلی ها کشته می شوند بیشتر است. رئیس جمهورمحمود احمدی نژاد نیز صحبت از " جنایت های غیرقابل قبول نسبت به سوری های بی گناه " می کند. و بعد از دیدار غیرمنتظره اش با نخست وزیرترکیه طیب اردوغان – دربحران سوریه درجبهۀ مقابل – خواستارآتش یس شد.

با این وجود معلوم نیست که این به معنای روی گردانی تهران از اسد باشد: احمدی نژاد که در بین طبقۀ حاکم ایران تقریباٌ همانقدر نامحبوب است که درغرب، گاهی علاقه دارد از سیاست رسمی فاصله بگیرد و می خواهد برای زمان بعد از ریاست جمهوری کسب وجهه کند.

اما در این مورد حق دارد که تهران، اگرهمچنان بی چون وچرا به سوریه وفادار بماند، با سقوط اسد چیزی بیشتر از منافع راهبدری خودر ا درشام ازدست می دهد. اگر می خواهند ازاین سیاست دست بردارند برای آنها دیگرخیلی وقت باقی نمی ماند زیرا اسد را نمی توان نجات داد.

* از: گودرون هارِر/ در: دِراشتاندارد


 


نیروهای مرزبان سعودی تعدادی شهروند ایرانی که سعی داشتند به شکلی غیر قانونی از راه ساحل شرقی، آب‌های خلیج (فارس) وارد کشور سعودی شوند را دستگیر کردند؛ رخدادی خطرناک که در سی سال اخیر بی‌سابقه است. ما می‌دانیم که نظام ایران در آن اندازه از حماقت نیست که به حاکمیت سعودی یا هرکدام از کشورهای خلیجی بر خاک کشورشان تجاوز کند؛ و اگر قصد چنین اقدامی داشته باشد، در اجرا ‌‌نهایت دقت را به خرج خواهد داد. این خود به تنهایی نشانگر این است که این رخداد، خطای فاحشی است که سپاه پاسداران ایران در آن گرفتار شد؛ خطایی که شکار فربه‌ای برای سعودی است و از این ایرانی‌ها، گنجی از اطلاعات به دست خواهد آورد.

تا کنون، آگاهی از جزئیات ماجرا برای همه گان ممکن نیست. خبرهای اولیه حاکی از آن است که ۱۲ یا ۱۴ ایرانی که سوار بر قایقی وارد آب‌های سعودی شدند و درحالی که تجهیزات جاسوسی همراه خود داشتند، در حال حرکت به سمت ساحل بودند، دستگیر شدند. برخی نیز می‌گویند که آن‌ها قصد داشتند از راه سعودی، وارد خاک کویت شوند.

سپتامبر گذشته، مقاله‌ای با عنوان «گفته‌های حامد حدید از عراق» نوشتم و در آن گفته‌های حامد حدید خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به نقل از یکی از دوستانش از عراق ذکر کردم. او از وجود برنامه‌هایی برای استفاده از فصل حج برای ورود نیروهای خرابکار به سرزمین سعودی و سپس به بحرین سخن گفته بود. چنانچه این نیرو‌ها به جای رفتن به بحرین، به کویت بروند، سناریو تغییری نمی‌کند. با دستگیری نیروهای ایرانی توسط مرزبانان سعودی و شکست ماموریت آن‌ها، به نظر می‌رسد گفته‌های حامد حدید بسیار واقعی باشد.

به نظر می‌رسد در حالی که شهروندان کشورهای خلیج (فارس) در انتظار گزارش‌های رسمی از جزئیات ماجرا هستند، مساله‌ای که به طور حتم می‌تواند ضربه‌ای سخت به نظام ایران وارد کند، سعودی و کشورهای خلیجی سعی خواهند کرد که این پرونده را بین المللی کنند. در این میان، انفجاری شدید در منطقه اشرفیه در شرق بیروت روی داد که شماری کشته، زخمی و خرابی زیادی به بار گذاشت؛ حادثه‌ای که احساس‌های مردم و دوربین‌های رسانه‌ها را به سمت لبنان هدایت کرد...!

از: محمد مبارک جمعه (اخبار الخلیج) ترجمه: ایلیا جزایری


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته