-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 10/15/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: (بالاخره یک اقدام عملی از سوی یوتل ست و هاتبرد در مقابل پارازیت اندازی های جمهوری اسلامی بروی برنامه های ماهواره ای تلویزیون های فارسی زبان. در زیر واکنش العالم از این اقدام را بخوانید.)

العالم (تلویزيون عربی جمهوری اسلامی): شرکت یوتل ست، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره ای هاتبرد را تحت فشار قرار داده است تا از روز دوشنبه 15 اکتبر 2012 (24 مهر) فرکانس ماهواره 12437 را قطع و از ارایه سرویس به شبکه های این پکیج ماهواره ای خودداری کند.

ممانعت از انتشار دیدگاه ها و نظرات مخالف با جریانهای صهیونیستی و غربی، پیشتر نیز همواره ادامه داشته، به صورتی که حتی قبل از آغاز انقلابهای عربی در منطقه و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم و پرس تی وی وجود داشته، و این امر همچنان ادامه دارد.

شبکه العالم که نقش مؤثر و فعالی را در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی مخاطبان عرب در رویدادهای مهم منطقه ای و فرا منطقه ای به ویژه در جریان حمله غرب به عراق، و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر به غزه و لبنان داشته، حدود دو سال قبل به درخواست شیخ نشین های عرب، به صورت کاملا غیرقانونی از روی ماهواره های عرب ست و نایل ست حذف شد.

این شبکه که طبق اذعان نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی سازمانهای بی طرف، توانست تأثیرگذار بودن خود را در جریان بیداری اسلامی در آگاه سازی افکار عمومی مخاطبان عرب ثابت کند، همچنان با ارسال پارازیت و حملات مستمر سایبری مواجه است.

شبکه پرس تی وی نیز در این بین بارها در کشورهای غربی مدعی آزادی رسانه و بیان، هدف انواع پارازیت و برخوردهای غیرقانونی و غیراخلاقی قرار گرفته و از ماهواره های برخی از این کشورها حذف شده است.

این درحالی است که همه شبکه های فرکانس یاد شده در هاتبرد، از جمله العالم، پرس تی وی، الکوثر، شبکه خبر، سحر 1 و 2 ، و جام جم 1 و 2، همواره برخلاف انحصار خبری شبکه های غربی و هم پیمانان منطقه ای غرب، تلاش کرده تا نظارت و دیدگاه های انسان‌های آزاده را به مخاطبان و افکار عمومی در جهان برسانند.

این شبکه ها حق پیگیری قانونی را برای احقاق حقوق خود و جبران خسارات مادی و معنوی حاصل از این تصمیم نسنجیده، محفوظ می دانند.


 


امروز: گزارش های تجاری ايالات متحده آمريکا نشان می دهد که ميزان صادرات اين کشور به ايران، به رغم تشديد تحريم های مالی آمريکا، بيش از ۳۲ درصد افزایش یافته است که عمده دليل آن، افزايش صادرات غله است.

به گزارش رادیوفردا به نقل از خبرگزاری رويترز روز دوشنبه در گزارشی به نقل از دفتر اطلاعات آماری ايالات متحده نوشته که صادرات آمريکا از رقم ۱۵۰ ميليون و ۸۰۰ هزار دلار در سال گذشته به ۱۹۹ و ۵۰۰ هزار دلار در هشت ماهه امسال افزايش يافته است.

اين خبرگزاری چنين افزايشی را با توجه به تلاش های غرب برای اعمال فشار بر ايران به منظور مصالحه بر سر برنامه هسته ای خود را «غير منتظره» توصيف کرده است.

افزايش صادرات غله از آمريکا به ايران در حالی صورت می گيرد که ارسال برخی کالاها از جمله تجهيزات پزشکی به ايران افت کرده است، چرا که واردکنندگان ايرانی قادر نيستند پول اين کالاها را به دليل تحريم های اخير مالی آمريکا پرداخت کنند.

اين گزارش می افزايد: با اين حال صادرات کالاهايی چون محصولات شيری و تجهيزات پزشکی که فروش آنها با مجوز صادراتی وزارت امور خزانه داری آمريکا صورت می گيرد، به رغم تحريم ها و مشکلات در زمينه پرداخت پول آنها همچنان ادامه دارد.

ايالات متحده آمريکا، متحدان اروپايی آن و ساير کشورهايی که بر ضد ايران تحريم وضع کرده اند، نگران هستند که جمهوری اسلامی در پوشش برنامه هسته ای خود به دنبال ساخت سلاح اتمی باشد و از تهران خواسته اند تا روند غنی سازی اورانيوم را به حال تعليق در آورد.

تهران می گويد که اين برنامه ماهيت صلح آميز دارد و در تازه ترين موضعگيری مقام های ايران، رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد که کشورش حاضر است بر سر غنی سازی اورانيوم ۲۰ درصدی مصالحه کند.

غرب با استفاده از اهرم تحريم ها و همچنين مذاکرات با ايران در قالب گروه پنج به علاوه يک اميدوار است به مناقشه ده ساله اخير بر سر پرونده هسته ای تهران خاتمه دهد ولی گفت و گوهای طرفين ظرف سال های اخير مثمرثمر نبوده است.

خبرگزاری رويترز در گزارش روز دوشنبه خود تصريح کرده است که بدون فروش غله، صادرات آمريکا به ايران به شدت سقوط می کرد و افزوده است: «۸۹ ميليون و ۲۰۰ هزار دلار از صادرات آمريکا به ايران تا ماه اوت سال ۲۰۱۲، گندم و ساير غلات بوده است.»

اين در حالی است که آمريکا در سال ۲۰۱۱ هيچ نوع غله ای به ايران صادر نکرده بود و تنها ۲۱ ميليون دلار ذرت به اين کشور فروخته بود.

اين گزارش حاکی است که صادرات کالاهای پزشکی و دارويی، شامل داروهای مربوط به انسان و حيوان، از رقم ۲۶ ميليون و ۷۰۰ هزار دلار به ۱۴ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار کاهش يافته است.

خمير کاغذ و کاغذ باطله که مواد اوليه برای توليد کاغذ است، از رقم ۴۰ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار به ۱۷ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار سقوط کرده است.

با اين حال صادرات برخی از اقلام افزايش يافته است. فروش محصولات شيری از جمله خامه، کره و ساير اقلام آن از هفت ميليون و ۸۰۰ هزار دلار به ۲۰ ميليون و ۳۰۰ هزار دلار افزايش یافته است.

محصولات درمانی، دندانپزشکی، جراحی و ساير تجهيزات برقی از رقم چهار ميليون و ۷۰۰ هزار دلار به هشت ميليون دلار رسيده است.

خبرگزاری رويترز می نويسد: به رغم اينکه ايران همچنان می تواند اين کالاها را وارد کند ولی شرکت های آمريکايی ماه هاست شکايت می کنند که دريافت پول فروش محصولات آنها سخت تر و سخت تر می شود.

آمريکا بسياری از بانک های عمده ايران را در فهرست سياه تحريم های خود قرار داده است چرا که بر اين باور است اين بانک ها از تروريسم حمايت کرده و يا در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی درگير هستند.


 


امروز: معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد خمینی خراسان شمالی از اجرای طرح قربانی برای سلامتی رهبر انقلاب اسلامی خبرداد .

به گزارش خبرگزاری پانا، برات سلیمی افزود: طرح قربانی متمرکز برای سلامتی ولی امر مسلیمن (!) توسط کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با همکاری خیرین ومردم ولایتمدار استان اجرا می شود .

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه که مردم استان برای حضور رهبر انقلاب قصد قربانی داشتند ولی به دلیل خیل و ازدحام جمعیت موفق به این کار نشدند دراین راستا نذورات و قربانی های مردمی به هر مقدار که باشد توسط سازمانهای مربوطه جمع آوری و پس از خرید گوسفند و کشتار در بین نیازمندان و محرومین خراسان شمالی توزیع خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه نیروهای این نهاد با حضور در ادارات ، مدارس ، مساجد و مراجعه به خیرین کمکهای نقدی وغیر نقدی مردم را جمع آوری می کنند تصریح کرد : شماره حساب 14005080040 شعبات بانک مسکن برای این طرح در نظر گرفته شده است تا خیرین و هم استانیها بتوانند کمکهای خود را به این شماره واریز نمایند .


 


امروز: محی‌الدین حائری شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری ادعا کرده مردم در انتخابات سال ۸۸ به این خاطر «۱۳ میلیون» رای به میرحسین موسوی دادند که او را «قوم و خویش» و «هم محلی» آیت الله خامنه‌ای می‌دانستند.

به گزارش دیگربان، آقای حائری شیرازی این ادعا را روز یکشنبه (۲۳ مهر) در گفتگو با سایت «رجا‌نیوز» مطرح کرده و گفته که مردم گمان می‌کردند «آهن» موسوی به «آهن‌ربای» رهبری وصل است و به همین خاطر به وی رای دادند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری نگفته که معیار و مبنای «۲۴ میلیون رایی» که ادعا شده در انتخابات به محمود احمدی‌نژاد داده شده٬ چه بوده است.

آقای حائری شیرازی در عین حال توضیح نداده است چرا مردم معترضی که بنابر ادعای وی به خاطر رهبر جمهوری اسلامی به موسوی رای داده بودند٬ با دستور مستقیم خامنه‌ای سرکوب شدند.

وی ۲۷ دی ماه سال ۸۹ نیز ادعا کرده بود: ««مردم تا زمانی که گروه فتنه همراه ولایت فقیه بودند به آن‌ها رای دادند٬ اما وقتی از ولایت فقیه فاصله گرفتند، مردم نیز از این گروه جدا شدند.»


 


امروز: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تعداد زیادی از کارخانه‌ها دچار کمبود نقدینگی شدند گفت: دولت که سهم یارانه 30 درصدی بخش تولید را نداده، از تولید ملی غفلت کرده است.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به کم‌توجهی دولت در قبال تولیدکنندگان، افزود: طبق قانون دولت موظف به اختصاص 30 درصد منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تولید کشور بود که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت با توجه به منابع و ابزارهای در اختیار خود از تولیدکنندگان حمایت جدی نکرده است، گفت: طی هفته گذشته به همراه برخی نمایندگان از برخی کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی بازدید کردیم که عموما دچار مشکلاتی از قبیل سرمایه در گردش بودند.

علیپور خاطرنشان کرد: بسیاری از این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده بودند و این اتفاق در شرایطی است که دولت هنوز قصد حمایت از این بخش کلیدی و محوری اقتصاد کشور را ندارد.


 


امروز: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اقتصاد کشور را رو به شکوفایی توصیف کرد و گفت: در مسیر حرکت به سمت قله باید سختی ها را نیز تحمل کنیم.

به گزارش مهر، سردار محمد رضا نقدی در خصوص وضعیت اقتصادی امروز کشور تاکید کرد: به دلیل اینکه به سمت قله در حال حرکت هستیم باید سختی ها را نیز تحمل کنیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد ما روبه رشد است و در این راه نیز مزاحمت ها و بی تدبیری هایی نیز باعث شده که شاهد وضعیت امروز بازار باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه باید به سمت توسعه جهاد اقتصادی حرکت کرد، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کار و تلاش در کشور نهادینه شود و از طرفی کارگری برای مردم افتخار باشد.

سردار نقدی افزود: امروز بسیج نیز وظیفه بزرگی را بر عهده دارد که همانا کمک به انجام اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآور شد: استفاده از کالاهای داخلی، اصلاح الگوی مصرف و... از مهمترین مواردی است که باید برای توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داد.

اروپا زیر بهمن گیر کرده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه کشور روند روبه رشد خود را به خوبی طی می کند، گفت: طی سال های گذشته شکوفایی و رشد کشور را شاهد هستیم.

سردار نقدی تصریح کرد: در تمامی عرصه ها توانسته ایم در سطح جهان حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکلات امروز سختی راه رسیدن به قله است نه مثل کشور های اروپایی زیر بهمن گیر کرده باشیم.


 


امروز: افزايش 100 تا 200 درصدي مصالح ساختماني از جمله پريز، شيرآلات و... موجب تعطيل شدن بسياري از پروژه هاي عمراني شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جعفر قرائتي ستوده دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان با بيان اينکه اکثر پروژه هاي عمراني در سطح کشور به حالت نيمه تعطيل درآمده اند گفت: افزايش قيمت ارز و نوسانات موجود در بازار موجب افزايش قيمت مصالح ساختماني شده است.

وي با اشاره به اينکه بسياري از مواد اوليه کارخانجات عمراني وارداتي هستند افزود: افزايش قيمت ارز موجب شده بسياري از مواد اوليه کارخانجات با مشکل مواجه شوند.

قرائتي در ادامه تصريح کرد: بسياري از کارخانجات از عرضه کالاهاي خود به دليل افزايش قيمت جلوگيري کرده و اجناس خودشان را تحويل نمي دهند.

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان در ادامه توضيح داد: بسياري از پروژه هاي عمراني در مرحله نازک کاري به حالت تعويق درآمدند.

وي در ادامه افزود: افزايش قيمت محصولاتي از جمله پريز، آسانسور و شيرآلات موجب شده بسياري از پروژه هاي عمراني در مرحله نازک کاري تعطيل شوند.

وي در ادامه تصريح کرد: افزايش 100 تا 200 درصدي محصولات از جمله پريز، شيرآلات، آسانسور، درب و پنجره بر تعطيلي پروژه ها موثر بوده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: افزايش 50 درصدي تا 100 درصدي فولاد و سيمان در چند ماه گذشته در افزايش قيمت تمام شده ساخت مسکن موثر بوده است.


 


امروز: محمود مغاری بازداشت شد

محمود مغاری، از زندانیان دهه‌ی شصت هفته‌ی گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود مغاری اواخر هفته‌ی گذشته در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت شد.

ماموران امنیتی علاوه بر بازداشت آقای مغاری اقدام به ضبط برخی از وسایل شخصی وی ائم از کامپیوترش را نمودند.

لازم به ذکر است که محمود مغاری، از بازاریان سرشناس تهرانی است که سابقه‌ی تحمل چندین سال زندان در دهه‌‌ی شصت را در کارنامه‌ی خود دارد.

بازداشت نگار حائری دختر ماشاء الله حائری در تهران

نگار حائری دختر زندانی سیاسی ماشاء الله حائری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته نگار حائری، دختر زندانی سیاسی ماشاء الله حائری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

گمان می‌رود نگار حائری که پیش‌تر در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ نیز به همراه مادر خود آریا بازداشت شده بود اینبار نیز بدلیل پیگیری وضعیت نگران کننده پدر خود در زندان رجایی شهر کرج، بازداشت شده باشد.

ماشاء الله حائری از زندانیان سیاسی که در دهه شصت نیز چندین سال در حبس بسر برده از بیماری‌های قلبی و عروقی حادی رنج می‌برد و تا کنون چندین بار بصورت اورژانس به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده، ولی بدون انجام درمان قطعی به زندان عودت شده است.

وی در اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸ و در تظاهرات ۶ دی ماه (عاشورا) به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین بازداشت شد و به ۱۵ سال زندان محکوم گردید.

حائری در بهار سال جاری جهت درمان به مرخصی اعزام شد ولی مدتی بعد به همراه همسر خود بازداشت گردید و به بند امنیتی ۲۰۹ اوین منتقل شد.
تا این لحظه از اتهام و یا اتهامات نگار حائری، دختر این زندانی سیاسی اطلاع دقیقی در دست نیست.

محکومیت شهروند ۸۵ ساله بهایی به ۳ سال حبس تعزیری

محمدحسین نخعی شهروند ۸۵ ساله بهایی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حسین نخعی شهروند ۸۵ ساله بهایی ساکن روستای خوسف بیرجند که از اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان بیرجند بازداشت می‌باشد پس از ۵ ماه بازداشت موقت به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در جامعه بهایی به حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

قابل ذکر است نامبرده در دهه شصت نیز مدت ۵ سال در شهرستان گنبد به اتهام اعتقاد به دیانت بهایی زندانی بوده است.


 


امروز: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه ۲۴ مهر) در جریان نشستی در لوگزامبورگ، اعمال تحریم های تازه ای را علیه بخش مالی و تجاری ایران به دلیل فعالیت هسته ای آن کشور تصویب کردند.
تحریم های تازه عمدتا سیستم بانکی، بخش تجاری و واردات گاز ایران را هدف قرار می دهد.
به گزارش بی بی سی، به گفته دیپلمات ها یکی از وزیران دولت ایران هم در فهرست این تحریم قرار دارد، اما نام این وزیر هنوز اعلام نشده است.
قرار است جزئیات بیشتر این تحریم ها فردا (سه شنبه ۲۵ مهر) اعلام شود.
به گفته اتحادیه اروپا در تحریم های تازه، محدودیت های قبلی علیه بانک مرکزی ایران شدیدتر می شود و کالاهای بیشتری از جمله گرافیت، فلزات، نرم افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی و نفتکش ها مشمول تحریم خواهند شد.
در بیانیه منتشر شده در مورد تحریم های تازه، ضمن ابراز نگرانی از ادامه برنامه هسته ای ایران آمده است: "اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر در بخش های مالی، تجاری، انرژی و حمل و نقل ایران موافق است."
در این بیانیه همچنین گفته شده که "دارایی های افراد و شرکت های بیشتری که به ویژه در بخش صنعت نفت و گاز فعال هستند، مسدود و ممنوعیت سفر برآنها اعمال خواهد شد."
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا موافقت خود را با ممنوعیت تمامی نقل و انتقالات بین بانک های ایران و اروپا اعلام می کند، مگر آن که این نقل و انتقالات به دلایل بشردوستانه انجام شود."
در این بیانیه با اشاره به این که "هدف از تحریم های جدید مردم ایران نیستند" گفته شده است: "هدف این تمهیدات افزایش فشار بر برنامه هسته ای و در آمدهایی است که دولت ایران برای سرمایه گذاری در بخش اتمی مورد استفاده قرار می دهد. "


 


امروز: آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (دوشنبه) در اجتماع مردم شیروان ومناطق اطراف که با وسایل نقلیه دولتی به محل آورده شده بوند، با اشاره به "نعمت "بزرگ و بسیار مفید «آرامش و ثبات سیاسی» در کشور، گفت : ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای مختلف از جمله سیاست‌های مزورانه استکبار است اما ایران عزیز به «برکت هوشمندی، آگاهی و بصیرت حقیقتا تحسین برانگیز ملت» و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از «آرامش و ثبات سیاسی مثال زدنی» برخوردار است.

به گزارش ایلنا، آیت الله خامنه ای امنیت و ثبات موجود در کشور را فرصتی برای شکوفایی استعداد‌ها و زمینه ساز حضور ملت ایران در مسابقه ملت‌ها برای پیشرفت علمی- اقتصادی و سیاسی دانستند و افزودند: با تکیه بر همین ثبات و طمأنینه است است که ملت ایران برغم تهدید‌ها، تحریم‌ها و خباثت‌های دشمنان توانسته است توانایی‌های خود را به رخ جهانیان بکشد.

ایشان در تشریح نمونه‌هایی از تلاشهای سلطه گران برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران، به ایجاد درگیری‌های قومی در اوایل انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله به دست صدام دیوانه و با همکاری گروهک‌های خائن، و نیز ناآرامی سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ اشاره کردند.

وی خاطرنشان کرد : البته با هوشیاری ملت، درگیریهای قومی به وحدت اقوام منجر شد، جنگ تحمیلی به مسابقه ملت برای جانفشانی در راه اسلام و انقلاب و ایران تبدیل شد و توطئه‌ها و فتنه‌های دیگر نیز با مکر خدای عزیز متعال، بی‌نتیجه ماند.

آیت الله خامنه ای : مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب می‌شود، بر هم بزنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته