-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 3 آبان ماه 91

 

سلام،

چهارشنبه سوم آبان 91، 24 اکتبر 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه جلسه فعالان صنعت سیمان برگزار شد و در آن این فعالین و مدیران ارشد اعلام کردند که روند فعلی صنعت سیمان منجر به ورشکستگی کارخانجات بزرگ سیمان کشور خواهد شد. 22 درصد افزایش قیمتی که اخیراً داده شد کافی نیست و بانک مرکزی هم فشار می آورد تا بدهی ارزی خود را به نرخ ارز آزاد بپردازند که صنعت سیمان امکان چنین چیزی را ندارد. چند صد هزار نفر اشتغال در صنعت سیمان در معرض خطر است. فعالان صنعت نساجی و پوشاک کشور هم بیانیه ای منتشر کردند و گفتند که صنعتی که 10 درصد اشتغال صنعتی کشور را شامل می شود و تولیدات آن هم 10 درصد هزینه سبد خانوار است به دلیل مشکل مواد اولیه و سایر مشکلاتی که بقیه صنایع هم دارند در معرض ورشکستگی است. چندصد هزار اشتغال هم در این صنعت در معرض نابودی کامل قرار گرفته. این بیانیه تاکید کرده که دولت لااقل با مبادله نفت با کشورهای هند و چین مواد اولیه صنعت نساجی را از این کشورها تامین کند. لوازم یدکی هم شروع به کمیاب شدن و گاهی هم نایاب شدن کرده. مشکل اصلی این است که هم واردات لوازم یدکی انجام نمی شود و مهمتراینکه قطعه سازها دارند مشکل پیدا می کنند و قطعه سازی خودرو در حال رکود است و به همین دلیل قطعات پیدا نمی شود. کارخانه نورد و پروفیل ساوه هم 5 ماه کارگران آن حقوق نگرفتند و دفترچه بیمه آنها هم تمدید نشده. بانک جهانی هم اعلام کرده که در بین 185 کشور جهان ایران رتبه 145 را دارد برای مناسب بودن فضای کسب و کار.

نکته دوم اینکه وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده که قیمت گاز صادراتی که ایران اعلام کرده برای ترکیه پذیرفتنی نیست. درحالیکه اخیراً ایران بازهم قیمت را کاهش داده اما ظاهراً ترکیه به دنبال اردک لنگ می گردد. روسیه اولین صادر کننده گاز و نفت به ترکیه است و اخیراً هم مقداری جای صادرات نفت ایران را بعد از انفجار خط لوله گرفت. خبرگزاری رویترز هم گزارش داده که ده ها تن طلا از ترکیه از طریق دوبی و با لنچ به ایران انتقال پیدا می کند. برای مشکل بانکداری بین المللی که اجازه نقل و انتقال پولی را نمی دهد ظاهراً جمهوری اسلامی مقداری از درآمد صادرات نفت خود به ترکیه را به شکل طلا می گیرد و برای اینکه ردی پیدا نشود از طریق دوبی نقل و انتقال می دهد. همینطور بلومبرگ هم خبر داده از اینکه 14 کشتی شرکت ملی نفتکش با پرچم تانزانیا تردد می کنند درحالیکه تانزانیا اعلام کرده که چنین اجازه ای را نداده. آقای رستم قاسمی وزیر نفت هم در این شرایط اعلام کرده که اگر تحریم ها شدت بگیرد شیر نفت را می بندیم. از آن حرفهای خنده دار. 900 هزار صادرات فعلی نفت ایران هیچ تاثیری روی بازار دنیا نمی گذارد و تهدید بیخودی است. ایشان گفته که 4 میلیون تولید نفت داریم درحالیکه اوپک می گوید بیشتر از 2.7 میلیون بشکه نیست. صادرات زعفران هم با نوسانات ارزی با مشکل مواجه شده  و افغانستان که با حمایت سازمان ملل و هلند شروع به تولید زعفران کرده آرام آرام به صورت یک رقیب جدی برای بازار صادرات ایران درآمده. رئیس سازمان هلال احمر هم خبر داده ازاینکه گزارشی را به آقای احمدی نژاد داده از کم کاری نهادهای مختلف دولت و حکومت در مورد زلزله آذربایجان. به هر حال فصل سرما از راه رسیده و زلزله زدگان کماکان در چادر هستند. سومین آتش سوزی هم در چادرها دیروز گزارش شد.

نکته سوم اینکه رسیدگی به فاجعه بروجن که منجر به کشته شدن 26 نفر دانش آموز و معلم و راننده اتوبوس شد، دیروز در مجلس انجام شده اما یک مشت دروغ تحویل داده شد. سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه راهیان نور اعلام کرد که اعزام دانش آموزان به محل جبهه های جنگ داوطلبانه است و هیچ اجباری در کار نیست کار هم قانونی بوده به دلیل تفاهم نامه ای که بین بسیج و آموزش و پرورش امضاء شده. وزیر آموزش و پرورش هم گفته که هیچ بحث نمره و اینها در میان نیست و کاملاً اختیاری بوده. درحالیکه هم خانواده ها می گویند و هم خانواده برادر ناظم دبیرستان که در همین تصادف کشته شده اعلام کردند که 10 نمره درس دفاعی وابسته به این سفرها است و مسایل دیگری هم مثل مشکل فنی اتوبوس و غیره و هم در این ماجرا بوده.

نکته چهارم اینکه خبری را که در مورد به زندان رفتن لیلا توسلی دختر مهندس توسلی مطرح کردیم، خانواده آقای توسلی تصیح کردند و گفتند که لیلا که به 2 سال حبس محکوم شده بود یک سال آنرا تحمل کرد و یک سال هم کم وبیش در مرخصی بود ودو روز پیش موفق شد که برگه آزادی خود را بگیرد. وزیر خارجه کانادا در اجلاس بین المجالس به شدت به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرد. و رئیس هیئت نمایندگی ایران هم اعلام کرد که این کار کانادا دخالت در امور داخلی ایران است. آقای احمد شهید فرستاده ویژه سازمان ملل در امور ایران هم اعلام کرده که دستکم 300 مورد اعدام از ابتدای سال جاری مسیحی در ایران انجام شده. آمار رسمی این عدد است ولی به احتمال زیاد آمار غیر رسمی بیش از این عددها است. سال گذشته هم ایشان گفته که 670 فقره اعدام در ایران انجام شده که کماکان نسبت به جمعیت رتبه یک دنیاست. در این حال معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرده که 3 اعدام دیگر دیروز در قزوین انجام شده و ایشان این را اعلام کرده به عنوان سند قاطعیت حکومت که در سال 90 و 91 به تنهایی به اندازه دو دهه 70 و 80 در ایران از قاچاقچیان مواد مخدر اعدام صورت گرفته.

نکته پنجم اینکه محمد جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر آقای احمدی نژاد جواب آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه را داده و به شدت هم حمله کرده و گفته که احمدی نژاد صد برابر بیشتر از ایشان هم اصولگرا است و آقای سعیدی جمهوریت نظام را نفی میکند. خود آقای احمدی نژاد هم در صحبتی به شدت انتقاد کرده با کنایه آشکار از روحانیت و گفته در چند صد سال اخیرگروهی به نام پیامبر ولی ضد پیامبر، با لباس پیامبر ولی ضد پیامبر، به اسم دین ولی ضد دین، به اسم عدالت ولی ضد عدالت عمل می کنند و به شدت هم از فردوسی دوباره تمجید و تایید کرده و گفته که من هم پیشنهاد داده بودم که پرواز مستقیم بین تهران نیویورک برقرار شود ولی کسانی در داخل با این کارها مخالفند و برای مردم ارزشی قایل نیستند. این قداره از رو بستنها کاملاً کشمکش را در داخل نشان می دهد. در سوی دیگر در مجلس کمیسیون شوراها و امور داخلی اعلام کرده که قانون انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دادند که اگر در صحن علنی مجلس هم رای بیاورد یک تغییر بزرگ است. به موجب این تغییر کسی می تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود که لااقل 25 نماینده مجلس خبرگان و 100 نماینده مجلس برای او امضاء بکنند و ضمناً اختیار برگزاری انتخابات هم از وزارت کشور به هیئت 11 نفری منتقل خواهد  شد، یک شورای اجرایی. درواقع اختیار برگزاری انتخابات را از دولت خواهند گرفت. در مورد سوال از آقای احمدی نژاد هم کماکان ابهام باقی مانده. درحالیکه دیروز اعلام شد که امضاها پس گرفته شده و به زیر حد نصاب 74 امضاء رسیده، امروز یک عضو هیئت رئیسه گفته که نماینده ها در کمیسیون قانع نشدند و در این مرحله کسی نمی تواند امضای خود را پس بگیرد و بنابراین سوال در صحن علنی از آقای احمدی نژاد پرسیده خواهد شد.

نکته ششم اینکه آقای غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس خبر داده از اینکه درآمد 8 هزار امامزاده در کشور شفاف نیست. ایشان گفته که 20 درصد را سازمان اوقاف بر می دارد و بقیه قرار است که خرج امامزاده ها شود ولی معلوم نیست که این درست باشد و اصلاً سوال درستی هم مطرح کرده و گفته که چرا اینقدر تعداد امامزاده ها رشد داشته.

و نکته آخر اینکه آقای حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطلبی را مطرح کرده و گفته که گاوها علف می خورند نه دلار پس چرا هر روز ماست گران می شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته