-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 10/30/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: گروهی از فعالان سیاسی، دانشجویی و مدنی آذربایجان شرقی (تبریز) با حضور در منزل عبدالله نوری ضمن دیدار و گفت‌وگو با وی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل و مشکلات جاری جامعه و افق‌های پیش روی آن پرداختند. در این نشست عده ‏ای از فعالان سیاسی و مدنی اصلاح طلب و جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‏های آزاد، دانشگاه سهند، دانشگاه تبریز و دانشجویان آذربایجانی دانشگاه تهران حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار برخی از حاضران مطالب و پرسش هایی را طرح کردند که به گوشه ای از آنها اشاره می گردد:

"با توجه به فضای حاکم در کشور و لزوم چاره اندیشی در این شرایط، اکنون ما نیاز به طرح دیدگاه‏های مختلف برای برون رفت از این وضعیت داریم، چرا که کشور با مشکلات جدی مواجه است."

"پیشنهاد تشکیل اتاق فکر اصلاحات با هدف پرهیز از سیاست ورزی و برنامه ریزی فرد محور، نیازمند بحث و تبادل نظر است. باید کوشش کرد که اتاق فکر اصلاحات تنها معطوف به انتخابات نباشد و گسترهای وسیع‏تر را شامل شود. اصلاح طلبان نباید فقط قبل از انتخابات به فکر سازماندهی خود بیافتند، بلکه باید در این باره بیاندیشند که برنامه اصلاحات چیست و آیا اصلا برنامه خاصی وجود دارد یا خیر؟"

"آیا ما باید در فکر بازگشت به قدرت در کوتاه مدت باشیم یا اینکه به برنامه های درازمدت‏تر بیاندیشیم؟ اشکالی ندارد که اصلاح طلبان به واسطه سازوکاری مشخص وارد تعامل با قدرت شوند، اما این تعامل باید با حرف و موضع مشخص انجام بگیرد که بتواند برای مردم قانع کننده و برای اصلاحات کار ساز باشد."

"به نظر می‏رسد همزمان با چنین بحث‏هایی باید ما قسمتی از نگاه خود را معطوف به حوزه فرهنگ کنیم و برای درازمدت به زیر ساخت‏های فرهنگی و مدنی توجه بیشتری داشته باشیم، باید کانال‏های ارتباطی نخبگان را با مردم پیدا کنیم چرا که شدیدا ارتباط گروه‏های مختلف اجتماعی در ایران به هم ریخته و حتی دیگر، بین شهرها هم ارتباط سازنده ای وجود ندارد."

"باید چارچوب اصلاحات مشخص شود و تعیین شود که نگاه اصلاحات صرفا معطوف به قدرت است یا خیر؟ موضوع اجرای بدون تنازل قانون اساسی نیاز به توضیح دارد. یکی از مشکلات اصلاح طلبان این است که خط قرمزی برای خود ندارند و نمی دانند که باید بر مواضع خود ایستادگی کنند. گویا اهمیت موضوع حصر رهبران جنبش سبز را از یاد برده‏ایم و در این شرایط بحث در مورد شرکت در انتخابات دور از غیرت به نظر میرسد زیرا با این کار اعتماد عمومی به اصلاح طلبان از بین می‏رود، همان گونه که تا کنون تاحدی آسیب دیده است."

"فاصله نخبگان و بدنه فعالان سیاسی زیاد است و با این شرایط نمی‏توان امیدوار به تعامل بود. نیروهای اصلی اصلاحات داخل زندان هستند و به نظر می‏رسد بیرونی‏ها هم منفعل شده‏اند. در شهرستان‏ها نیز فعالان سیاسی مشکلات زیادی برای فعالیت دارند. در صورت شرکت در انتخابات و حتی پیروزی در آن، در غیاب احزاب و سازمان‏های قوی چگونه می‏توان به ادامه اصلاحات امیدوار بود؟"

"ما فکر می‏کنیم که صندوق رای در این کشور به سختی به دست آمده است و نباید به راحتی آن را از دست دهیم. ما فکر می‏کنیم اوضاع اقتصادی کشور خیلی بحرانی است و یک برنامه اقتصادی خوب می‏تواند مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کند."

-------------------------------------

نمی‏توان این شرایط بغرنج و پیچیده ای که امروز ایران در آن گرفتار شده را با بی عملی طی کرد.

هر ایرانی حق دارد سرنوشت خود و کشورش را پیگیر باشد و صاحب نظران و جریان های مختلف باید برای نجات کشور تلاش کنند.

در ادامه این جلسه عبدالله نوری ضمن ابراز خشنودي از حضور در اين جمع صمیمی، در خصوص اهداف و چگونگي فعاليت اصلاح طلبان گفت: "این فعالیت ها ناشی از خوش بینی به وضعیت کشور و یا امید به ایجاد چشم اندازی روشن که حاکمیت در آینده ای نزدیک برای اصلاح طلبان فراهم ‏کند، نیست. نکته مهم این است که نمی‏توان این شرایط بغرنج و پیچیده ای که امروز ایران در آن گرفتار شده را با بی عملی طی کرد، حالا چه حرکت اصلاح طلبان ناظر به در دست گرفتن قدرت باشد و چه معطوف به اقداماتی باشد که بهبود اوضاع کشور را به همراه آورد. در شرایطی که سوء مدیریت و تصمیمات غیر اصولی منافع ملی را با مخاطرات جدی روبرو کرده و مشکلات و بحران های گوناگون در زمینه های مختلف وضعیت نگران کننده ای را برای کشور پدید آورده است مگر می توان نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت بود؟ هر ایرانی حق دارد سرنوشت خود و کشورش را پیگیر باشد و نخبگان و صاحب نظران گروه ها و جریان های مختلف باید برای نجات کشور تلاش کنند."

اصلی ترین نگرانی و اشتغال ذهنی جریان اصلاحات سرنوشت کشور و مردم است.

فعالان سیاسی و دانشگاهی اصلاح طلب در کنار همدردی با محرومین ریشه ی مشکلات اقتصادی و محرومیت ها و عقب افتادگی ها را متذکر شوند.

عبدالله نوري اظهار داشت: "امروز برای ایجاد ارتباط پویا و موثر میان اصلاح طلبان با عموم مردم خصوصا طبقات محروم باید مسائل و گرفتاریهای گوناگون آنها مقدم بر دغدغه های خاص فعالان سیاسی باشد و دست کم اولویتی همسان با این دغدغه ها داشته باشد چرا که اصلی ترین نگرانی و اشتغال ذهنی جریان اصلاحات سرنوشت کشور و مردم است. فعالان سیاسی و دانشگاهی اصلاح طلب در سطح کشور با ایجاد نوعی همدلی و همراهی با مردم می توانند در کنار همدردی با محرومین ریشه ی مشکلات اقتصادی و محرومیت ها و عقب افتادگی ها را متذکر شوند. باید به روشنی علل گرفتاری های اقتصادی و معیشتی مردم برای جامعه تبیین شود. تاکید زیاد از حد بر نگرانی هایی که ممکن است در اولویت های ابتدایی عموم مردم نباشد، ما را از مشکلات اصلی مردم و جامعه غافل می‏کند، در صورتی که مسایل ما در حقیقت تنها جزیی از گرفتاریهای کل جامعه است و شاید عمق مسائل و بحرانهای اقتصادی را به خوبی درک نکنیم، زیرا کمتر در جایگاه جامعه و افرادی که با این مسایل درگیر هستند قرار گرفته‏ایم. البته منظور این نیست که باید دغدغه های خود را کمرنگ کنیم، بلکه مراد این است که مسایل عمومی جامعه را در اولویت قرار دهیم."

آغاز و استمرار حركتي منسجم و با تدبير و به دور از افراط و تفريط لازمه ي جريان اصلاحات و جنبش سبز است.

عبدالله نوري با اشاره به رخوت موجود در جریان اصلاحات و پذیرش تاثیر فشارهای موجود در تولید این رخوت توضیح داد: "اگر احساس می‏کنیم که جریان اصلاحات و جنبش سبز بلاتکلیف است باید این سوال را مطرح کنیم که در نهایت چه کسی باید این حالت را دگرگون کند؟ به نظر من کسی جز خودمان نمی‏تواند این کار را بکند و نباید منتظر وقوع معجزه برای تغییر فضا باشیم. البته این مساله همراه با سختیها و دشواریهای فراوانی است و موانع زیادی بر سر راه دارد ولی مهم این است در این مسیر، حرکتی منسجم و با تدبیر و به دور از افراط و تفریط آغاز شود و استمرار یابد و چه بسا بی عملی و انفعال اصلاح طلبان در خصوص مشکلات و گرفتاری های کشور و جامعه براي دوستان و عزيزان دربند و در حصرمان هم قابل توجيه نباشد. در صورتی که شرایط واقعی را در نظر بگیریم و به دنبال نتیجه سریع هم نباشیم در نهایت به فضل الهی کوشش ها به نتیجه خواهد رسید."

تمام کسانی که راه حل اساسی را در بازگشت به اصلاحات می دانند بدون احساسات و با تکیه بر منطق بگونه ای شفاف و علنی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

عبدالله نوري در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: "این مساله اولویت اصلی جریان اصلاحات نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید. برای کمک به انتخاب درست و منطقی و حفظ و صیانت از منافع ملی و خواست مردم لازم است فعالان، نخبگان، کارشناسان و تمام کسانی که راه حل اساسی را در بازگشت به اصلاحات همه جانبه می دانند در خصوص معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی، داخلی و خارجی بدون احساسات و با تکیه بر منطق بگونه ای شفاف و علنی به بحث و تبادل نظر بپردازند. در این حرکت، همه به شکل فعال مشارکت داشته باشند و این مشارکت هم باید در سطح ملی مد نظر باشد، یعنی همه استان‏ها و شهرستان‏ها را دربر گیرد و تنها مجموعه ي فعالان تهران مد نظر نباشند. برآیند این مشارکت و گفتگوی گسترده می تواند به اتخاذ یک جمع بندی و نظر نهایی منتهی شود. شاید برای انتخابات ریاست جمهوری نیز شیوه و مسیر درست و منطقی همین باشد."

باید علاقمندان و مدافعان اصلاحات و جنبش سبز برای با یکدیگر کار کردن، تمرین و تلاش کنند.

اعتقاد و احترام به خرد و عقل جمعي و داشتن روحيه ي ازخودگذشتگی به معنای اهمیت دادن به منافع عمومی و مصلحت همگانی است.

دموکراسی از راه محدود سازی و توزیع قدرت و گردش آزاد آن تحقق می یابد نه تمرکز قدرت.

ترويج و بسطِ فرهنگ و اخلاقِ مدارا، گذشت، سعه صدر و ازخودگذشتگی از گام هاي موثر براي ايجاد دموكراسي است.

عبدالله نوري افزود: "مسلم است که جمع شدن تمام ایده‏ها و نظرات در یک سازوکار امری دور از دسترس و شاید آرمانی باشد، اما باید علاقمندان و مدافعان اصلاحات و جنبش سبز برای با یکدیگر کار کردن تمرین و تلاش کنند. جبهه اصلاحات اگر نتوانند با هم بر سر مسایل اصلی و محوری خودشان به یک توافق و وحدت نظر نسبی برسند، شرایط سخت تر از این می شود. پیشنهادهایی که مطرح شده و یا می شود قطعا در ابتدای کار چندان جامع نیست، اما آغازی برای یک همکاری و یک نیاز اساسی جریان اصلاحات و جنبش سبز می باشد. اصلاح طلبان و جنبش سبز برای اینکه به وضعیت بهتری برسند نیاز به از خود گذشتگی دارند. شاید بتوان یکی از دلائل عدم تشکیل چنین سازوکاری را خودمحوري و نداشتن از خود گذشتگی دانست و این مشکلی است که جناح حاکم نیز با آن درگیر است. اعتقاد و احترام به خرد و عقل جمعي و داشتن روحيه ي ازخودگذشتگی که فضیلت های مدنی بر آن استوار است البته به معنای از یاد بردن منافع فردی و يا منافع حزبي نیست، بلکه به معنای اهمیت دادن به منافع عمومی و مصلحت همگانی است. امروز بیش از هر زمانی برای نجات کشور به دموکراسی نیازمنديم و دموکراسی نیز از راه محدود سازی و توزیع قدرت و گردش آزاد آن تحقق می یابد نه تمرکز قدرت، زیر بنای آن هم، ازخودگذشتگی است و این مساله بايد از درون جريان اصلاحات، جنبش سبز و هواداران شان آغاز گردد. در تاریخ معاصر جنبش ها و جریان هایی که توانسته اند گام های موثری در راستای دموکراسی بردارند، نخست، فرهنگ و اخلاقِ مدارا، گذشت، سعه صدر و ازخودگذشتگی را در بین خود ترويج و بسط داده اند."

نباید تصميم و نظر خود و یا حزب و گروه مورد علاقه مان را محور، شاقول و يا فصل الخطاب جريان اصلاح طلبی و یا جنبش سبز بدانیم.

باید با عقلانیت مسیر واقعی اصلاحات همه جانبه و تغییرات سازنده را پیگیری کرد.

عبدالله نوري در ادامه سخنانش خود سانسوری و عدم اعتماد به یکدیگر را یکی از آفات برشمرد و توضیح داد: "برای رسیدن به نتیجه باید به یکدیگر اعتماد کنیم، نباید افراد را به دلیل اعتقاداتی که دارند و ممکن است با نظرات شخصی یا حزبی ما متفاوت باشد به اتهام هایی همچون سازشکاری و یا قدرت طلبی متهم کنیم و مخالفان خود را به هر بهانه‏ای به حاشیه برانیم. به جای این باید به نقد کردن یکدیگر بپردازیم ولی باید دقت کرد هزینه ی نقد و آسیب شناسی منصفانه عملکرد جبهه اصلاحات خصوصا برای فعالان و حامیان آن به حداقل برسد. چرا که اگر قرار باشد برخورد و قضاوت ما نسبت به دوستان و همفکران مان در جریان اصلاحات و جنبش سبز از جنس اتهام زنی باشد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‏شود و پرورش نوع دیگری از استبداد است. نباید تصميم، نظر و رأي خودمان و یا حزب، گروه و انجمن مورد علاقه خود را محور، شاقول و يا فصل الخطاب جريان اصلاح طلبی و یا جنبش سبز بدانیم و بر اساس زاویه دیگران با آن، نسبت به عملکرد و گفتمان دوستان و همفکران خود قضاوت کنیم. جریان اصلاحات و جنبش سبز در حال حاضر، هم از طرف حاکمیت سانسور می‏شود و هم از سوی افراد و گروه‏های تندرویی که نمی‏گذارند در مسیر تغییرات نظرات گوناگون بیان شود. به هر حال اکنون در یک فضای افراط و تفریط به سر می‏بریم و نباید در این فضا هضم شویم. باید با عقلانیت مسیر واقعی اصلاحات همه جانبه و تغییرات سازنده را پیگیری کرد."

رعايت و احترام به حقوق ملت از اصول ارزشی و محوری قانون اساسی می باشد و با هیچ گونه تفسیر و تعبییری نمی شود برای آن محدودیتی ایجاد کرد.

چنانچه فارغ از مفاهيم ارزشي، تشکیلات و نهادهای مندرج در قانون اصل و اساس قانون شناخته شوند مسیر اجرای قانون منحرف شده است.

اگر به بهانه حفظ مجلس و دستگاه قضا آزادی‏ها و حقوق ملت و عدالت پایمال شود این به معنای از بین بردن اصل قانون است.

عبدالله نوري همچنین پیرامون مساله اجرای بدون تنازل قانون اساسی گفت: "در مورد خواسته اجرای بدون تنازل قانون اساسی لازم است به این نکته توجه شود که اساس هر قانون، ارزش ها و آرمان های بنیادینی است که قوانین برای تحقق آن ها تدوین می شود و برای عملی شدن آن ها، سازمان و تشکیلاتی متناسب در نظر گرفته میشود. قوانین نوشته می‏شوند تا مفاهیم ارزشی نهفته در دل آنها توسط تشکیلات پیش بینی شده در قانون پیاده شوند. در مورد شریعت، که قانون الهی است نیز اصولی به عنوان مقاصد شریعت وجود دارد که احکام شرعی به دنبال تحقق آن هستند. در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز این دو بخش وجود دارد، از این رو تفسیر و اجرای آن باید به گونه ای باشد که این ارزش ها و مقاصد تامین شوند. بخشی از مفاهیم ارزشی مندرج در قانون اساسی که جریان اصلاحات، اجرای بدون تنازل آن را، از تشکیلاتی که در قانون اساسی مسئول اجرای آن شناخته مي شود، خواستار است عبارتند از: اول، "حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچ‌کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد." دوم، "مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش." سوم، "آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی، به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‏ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند." چهارم، "تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون." پنجم، "احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادیهای مشروع و محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی." از عبارات مذكور و عباراتی شبیه آنها که در قانون اساسی فراوان بیان شده است چنین استنباط می شود که رعايت و احترام به حقوق ملت و تاکید بر حق حاکمیت مردم و تامین و گسترش عدالت از اصول ارزشی و محوری قانون اساسی می باشد و با هیچ گونه تفسیر و تعبییری نمی شود برای آن محدودیتی ایجاد کرد و فلسفه وجودی همه ی نهادهای مندرج در قانون اساسی ، از نهاد رهبری تا قوای سه گانه و سایر دستگاهها برای تحقق بخشیدن به مفاهیم ارزشی مندرج در قانون اساسی و برطرف کردن موانع تحقق همه این حقوق می باشد. حال چنانچه پس از مدتی نسبت به مفاهیم ارزشی مندرج در قانون بی اعتنایی گردد و تشکیلات و نهاد های مندرج در قانون اصل و اساس قانون شناخته شوند مسیر اجرای قانون منحرف شده است. قوانین نوشته می‏شوند تا مفاهیم ارزشی نهفته در دل آنها پیاده شوند. مثلا مجلس برای این در قانون اساسي آمده است تا بتواند با وضع قوانین حافظ آزادی‏ها و حقوق ملت باشد، و یا دستگاه قضا برای اجرای عدالت ایجاد شده حال اگر به بهانه حفظ مجلس و دستگاه قضا آزادی‏ها و حقوق ملت و عدالت پایمال شود این به معنای از بین بردن اصل قانون است. این مثل آن است که بزرگترین شخصیت یک دین خلاف رهنمودهای آن دین عمل کند. در قرآن خداوند به پيامبر مي‌گويد: "يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ - سوره مباركه مائده / 67 - اى پيامبر ابلاغ كن آنچه از جانب پروردگارت به تو نازل شده، و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏ اى"، حتي ارزش مقام رفیع پيغمبر هم بدلیل اجراي صحیح و کامل رسالت و تبیین مفاهيم ارزشي دین مبين اسلام است و با توجه به اینکه پیامبر آن مفاهيم آسمانی را اجرا مي‌كند، گفته مي‌شود: "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ - سوره مباركه نساء / 59 - اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، اطاعت كنيد خدا را و پيامبر و اولی الامر را." اجرای بدون تنازل قانون اساسی هم به همین معناست که از نهادهای مسئول در قانون اساسی خواسته می شود که مفاهیم ارزشی مندرج در قانون را بدون تنازل تحقق ببخشند. پس وقتي گفته مي‌شود ما خواهان اجراي بي‌تنازل قانون اساسي هستيم، يعني نهادهاي مسوول، بايد قانون را اجرا كنند. اين معنايش اين نيست كه يك نهاد فی حد ذاته محترم است، اين نهاد زمانی محترم است كه مفاهيم ارزشي قانون را اجرا كند و چنانچه تمام توان خود را برای اجرای صحيح قانون به کار برد تمامی شهروندان نیز موظف اند آن نهاد را در پیشبرد اهدافش که همان هدف قانونگذار است یاری کنند."

عبدالله نوری در دیدار با فعالان آذربایجان شرقی:


 


امروز: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای، در گذشت مرحوم احمد رضوی را به بهزاد نبوی و خانواده همسر وی تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

برادر گرانقدر بهزاد نبوی
خاندان محترم رضوی

مطمئنا در روزهایی که آلام و مصائب بی شمار خانواده شما را مورد هجمه قرار می دهد، در اندوه عزیزی به سوگ نشستن بیش از پیش بر آلام می افزاید.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، درگذشت بزرگ خاندان رضوی، مرحوم مغفور احمد رضوی را به محضر برادر عزیز بهزاد نبوی و خاندان محترم رضوی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر و پایداری مسئلت دارد. امید آن است که گشایش در امور، از حجم این سختی ها بر خانواده شما بکاهد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
(شاخه خارج کشور)
8 آبان 1391


 


امروز: مادر سعید زینالی، دانشجویی که ۵ روز بعد از ۱۸ تیر ۷۸ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست، اعلام کرد که مسئولان دادستانی در تماسی تلفنی به او گفته‌اند سعید آزاد شده اما در مراجعه به دادستانی پاسخ داده‌اند اشتباهی صورت گرفته است.

اکرم نقابی گفت که ۱۴ سال از روزی که سعید را بازداشت کردند و بردند می‌گذرد و هیچ جواب درستی به من نمی‌دهند در ‌‌نهایت می‌گویند خودت را بگذار جای مادرانی که بچه‌شان در جبهه شهید شده و جنازه‌اش نیامده. آخر بچه من که در جبهه شهید نشد خودشان از توی خانه خودم آمدند و بردند چطور خودم را بگذارم جای آن مادران؟

سعید زینالی، ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۸ در مقابل چشم‌های مادرش بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیو‌تر دانشگاه تهران در دست نیست.

خانواده آقای زینالی از ۱۴ سال پیش تاکنون برای گرفتن خبری از فرزندشان به همه مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کرده اند اما هیچ پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی به روز می گوید: "هیچ جواب قطعی نمیدهند یک ماه پیش از دادستانی به من زنگ زدند گفتند که سعید زینالی آزاد شده. نمیدانید چقدر خوشحال شدم چه حالی پیدا کردم. اما بعد انکار کردند. گفتند ما پرونده را دیدیم اشتباه شده. بعد گفتند نگران نباشید و ما پی گیر هستیم و خبرتان میکنیم."

او می افزاید: "رفتیم دادستانی گفتند نماینده سپاه را خواسته ایم اینجا و با او جلسه می گذاریم و قضیه را روشن میکنیم. قرار بود ظرف ده روز جلسه را بگذارند اما اکنون ۲۵ روز گذشته و هیچ خبری نیست".

می پرسم چه کسی تماس گرفت و خبر از آزادی سعید داد؟ می گوید: "آقای خدابخشیان، دادیار ناظر زندان اوین بود که به پدر سعید گفته هر موقع میخواهیم جای سعید را پیدا کنیم و به شما اطلاعات بدهیم جایش را عوض می کنند. اما توضیح نداده که چه کسی جای سعید را عوض میکند اصلا سعید دست چه کسی است؟ اصلا زنده است؟"

او می افزاید: "در نهایت هم گفتند پرونده سعید، دست حاجی یعنی آقای دولت آبادی است ایشان باید به شما جواب بدهند و وقت میدهیم با حاجی ملاقات کنید اما تا الان وقت نداده اند که بپرسیم چه بلایی سر بچه من آمده؟ اگر کشته شده بگویند زنده است بگویند ملاقات بدهند اصلا بگذارند فقط یک تلفن بکند. من یک مادرم، ۱۴ سال گذشت ۱۴ سال تمام مرا بازی داده اند انگار که بچه گیر آورده اند. هر روز می گویند بیا اینجا بنشین فردا فلان می کنیم پس فردا بهمان میکنیم و...همین طور سر می دوانند."

خانم نقابی می گوید: "من هم که نمی روم خودشان زنگ میزنند می گویند فلان روز بیا فلان جا درباره سعید صحبت کنیم. می رویم باز ما را بازی میدهند. میگویند درخواست ملاقات بنویس. می نویسیم می گویند خبر میدهیم و دیگر باز خبری نمی شود. دیگر بریده ام، نمیدانم چه باید بکنم، به کدام عدالت و کدام قانون شکایت ببرم. خودشان زنگ میزنند می روم میگویند یک ماه صبر کن. دو ماه صبر کن ما خبر میدهیم و مساله امنیتی است و... آن روز در دادستانی دیگر داد و بیداد کردم، گفتم آقا ۱۴ سال صبر کردم باز هم باید صبر کنم؟ به من گفتند حال و روزت را بنویس و درخواست ملاقات بنویس. من بعد از آزادی از زندان به دلیل پارگی رگ های عصبی جراحی کردم و با عصا رفته بودم. نوشتم همه را و گفتند به حاجی میدهیم و خبر میدهیم. باز هم هیچ خبری نشد."

مادر سعید زینالی که به شدت متاثر است و توان صحبت کردن ندارد می گوید:" من نمیدانم اگر رهبر صدای مرا می شنود دولت صدای مرا می شنود، هر کسی که می شنود، من یک مادرم خسته شده ام از این زندگی و این دربه دری. خسته شده ام از التماس کردن از این اداره واز این ارگان به آن ارگان رفتن و سئوال کردن و التماس کردن برای گرفتن یک خبر. به من میگویند خودت را بگذار جای مادرانی که بچه هایشان در جبهه ها شهید شده و جنازه هایشان نیامده. اما آخر بچه من که جبهه نرفت، شهید نشد، خود همین آقایان آمدند از خانه من بچه مرا بردند.یک روز نیست که من عکس و لباس سعید را بغل نکنم و زار نزنم. آخر خدا را خوش می آید؟ چرا با ما اینطور بازی میکنند. بگویند کشته شده من دیگر انتظار نکشم."


 


امروز: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، با ارسال پیامی در گذشت استاد احمد قابل را به همسر صبور و فداکار ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش کلمه، خانواده های زندانیان سیاسی در این پیام نوشته اند: " این روزها درد دین داشتن بدترین دردهاست. چرا که عده ای بر مردمان این روزگار سرزمین اهورائیان مستولی شده اند که نان دین می خورند و نام دین را پوششی برای نام آوری های خود کرده اند. و دین پژوهان مستقل و روشنفکر چگونه می توانند دردهای جامعه خویش را با مرهم دین درمان کنند وقتی که نامردمی ها پرده های ضخیمی بر گوش و دل و جان مردم سرزمینمان افکنده تا فقط آن را ببینند که حاکمان نظامی می خواهند و آن را بخواهند که آنان اراده می کنند؟!"

در بخشی از این پیام همچنین خانواده های زندانیان سیاسی ضمن عرض تسلیت به خانواده استاد احمد قابل که خود از سابقون خانواده های زندانیان سیاسی ایران هستند تاکید کرده اند: " باری احمد قابل از میان ما رخت برکشید و رفت تا رنج هایش را در عالم بالا به فراموشی بسپارد اما مگر می شود روح پاک او و همه رفتگان ارجمند ما نگران امروز و روزهای پسین ما نباشد در دیار حکفرمایان جابر و بی تدبیر که سلاح را بر عقل و دین رجحان داده اند تا اندیشه های خوارجی خود را استیلا بخشند.اینک ما دیگر نگران سلامت قابل ها و صابرها و سحابی ها نیستیم اما آیا می توان بی دغدغه روز و شب گذراند در حالی که این چرخه ستم که هنوز به دستان بی خردان تاریک اندیش هم چنان می چرخد فردا قرار است گلی دیگر از بوستان خانوادۀ بزرگ و مظلوم زندانیان سیاسی را بچیند؟!"

متن این پیام که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدواالله علیه فمن هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا

سرکار خانم مرضیه پاسدار

جناب حجة الاسلام هادی قابل

خانواده محترم و معزّز و رنج کشیده قابل

سلام علیکم

درگذشت جانسوز مجتهد آزاداندیش معاصر، روانشاد حاج احمد قابل، ضایعه بزرگی است که بر نواندیشان مسلمان و دین پژوهان آزاده رفته است. اما چه کسی است که نداند سوزی که از این فقدان و دردناک تر از آن از ناسپاسی حاکمان دوران و کج اندیشی ها و بیراهه روی ها و زشت کرداری های زمامداران وقت بر جان شما خانواده کریم این عزیز نشسته است، تا چه میزان غیرقابل وصف است؟!

این روزها درد دین داشتن بدترین دردهاست. چرا که عده ای بر مردمان این روزگار سرزمین اهورائیان مستولی شده اند که نان دین می خورند و نام دین را پوششی برای نام آوری های خود کرده اند. و دین پژوهان مستقل و روشنفکر چگونه می توانند دردهای جامعه خویش را با مرهم دین درمان کنند وقتی که نامردمی ها پرده های ضخیمی بر گوش و دل و جان مردم سرزمینمان افکنده تا فقط آن را ببینند که حاکمان نظامی می خواهند و آن را بخواهند که آنان اراده می کنند؟!

باری احمد قابل از میان ما رخت برکشید و رفت تا رنج هایش را در عالم بالا به فراموشی بسپارد اما مگر می شود روح پاک او و همه رفتگان ارجمند ما نگران امروز و روزهای پسین ما نباشد در دیار حکفرمایان جابر و بی تدبیر که سلاح را بر عقل و دین رجحان داده اند تا اندیشه های خوارجی خود را استیلا بخشند.

اینک ما دیگر نگران سلامت قابل ها و صابرها و سحابی ها نیستیم اما آیا می توان بی دغدغه روز و شب گذراند در حالی که این چرخه ستم که هنوز به دستان بی خردان تاریک اندیش هم چنان می چرخد فردا قرار است گلی دیگر از بوستان خانوادۀ بزرگ و مظلوم زندانیان سیاسی را بچیند؟!

ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده عزیز زنده یاد استاد احمد قابل که خود از سابقون خانواده های زندانیان سیاسی ایران هستند، اعلام می داریم که این مصیبت بزرگ که دل های شما را داغدار کرده مصیبت ما و مصیبتی برای ایران بزرگ است. شریک غم های شما هستیم و می دانیم که شما نیز تا رهایی تک تک عزیزانمان از بند ستم شریک رنج های هزاربارۀ ما خواهید ماند.

در این ایام فرخنده مناسک ابراهیمی و اعیاد مسلمانی با هم دست به آسمان می بریم و برای سلامت همه آزادگان دربندمان به ویژه بزرگان محصور جنبش سبز، میرحسین موسوی و جناب کروبی و بانو رهنورد، و دیگر عزیزان آسیب دیده در زندان های ایرانی که قرار بود جمهوری و اسلامی باشد، و اینک در آن نه اسلامی مانده و نه نشانی از جمهوریت، دعا می کنیم و در عین حال مراتب سپاس خود را از انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که دغدغه های انسانی خود را نسبت به وضعیت فجیع زندان های ایران عزیز در بیانیه اخیرشان بیان داشته اند، اعلام می داریم.

صبر و اجر ارزانی وجود نازنینتان

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی


 


امروز: مرکز آمار ایران با انتشار جدیدترین گزارش فصلی طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال اعلام کرد: ۳۸٫۲ درصد جمعیت در سن کار طی تابستان امسال از نظر اقتصادی فعال بوده است؛ به این معنی که در گروه شاغلان یا بیکاران قرار داشته‌اند.

براساس این گزارش، همچنین نتایج این طرح نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از افزایش ۱٫۲ درصدی این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل(تابستان ۱۳۹۰) بوده ، این شاخص نسبت به فصل گذشته تغییری نداشته است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت ده ساله و بیشتر نشان می دهد که ۱۲٫۴ درصد از جمعیت فعال در تابستان امسال بیکار بودند. براساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل(تابستان ۱۳۹۰) ۱٫۳ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته ۰٫۵ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان می دهد که ۱۲٫۴ درصد از جمعیت فعال کشور در تابستان امسال بیکار بودند و نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

سهم اشتغال ناقص نشان می دهد که ۸٫۲ درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می دهد که خدمات با ۴۶٫۹ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش های صنعت با ۳۲٫۷ و کشاورزی با ۲۰٫۳ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله حاکی از آن است که ۲۷ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بودند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است، روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان ۲۴-۱۵ ساله نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۲٫۳ درصد افزایش، نسبت به فصل قبل ۱٫۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین نرخ بیکاری جوانان ۲۹-۱۵ ساله نیز حاکی از آن است که ۲۴٫۸ درصد از جمعیت فعال این دوره سنی بیکار بودند و این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

به گزارش مهر، بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری در این گروه سنی نشان می دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۲٫۳ درصد افزایش و نسبت به فصل قبل یک درصد کاهش پیدا کرده است.

بررسی سهم شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر با ساعت کار معمول ۴۹ ساعت و بیشتر نشان می‌دهد ۴۱٫۷ درصد شاغلین به طور معمول بیش از ۴۹ ساعت در هفته کار می کنند این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می دهد در کشور سهم زیادی از شاغلین بیشتر از استاندارد کار می کنند.


 


امروز: مرکز مشاوره تجارت خارجی در گزارشی جدید اعلام کرد که ایران ریسک پذیر ترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری در سال 2012 است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس"مرکز مشاوره تجارت جهانی -BDO" که مقر آن در نیویورک است در تازه ترین گزارش خود از وضعیت ریسک سرمایه گذاری در کشورهای مختلف جهان در سال 2012 ایران را ریسک پذیر ترین کشور جهان رده بندی کرد.

بر اساس این گزارش که از مطالعه و تحقیق بیش از هزار شرکت سرمایه گذار عمده در جهان تهیه شده است ، «ایران» ، «عراق» و «یونان» پر ریسک ترین کشور از نظر سرمایه گذاری خارجی هستند و پس از این سه کشور ، «سوریه» به دلیل جنگ داخلی در رده چهارم قرار گرفته است.

کشور اسپانیا نیز که چهارمین اقتصاد قدرتمند اتحادیه اروپا است به دلیل بحران حوزه یورو و بدهی های دولت در رده هفتمین کشور ریسک پذیر جهان برای سرمایه گذاری معرفی شده است.

"مارتین وان روکل" مدیر اجرایی شرکت BDO اعلام کرد که سرمایه گذاران جهانی از سرمایه گذاری در دو منطقه "جنوب اروپا" به دلیل بحران اقتصادی حوزه یورو و نیز منطقه خاورمیانه به دلیل بی ثباتی سیاسی و ناآرامی های داخلی به عنوان دو نقطه ریسک پذیر برای سرمایه گذاری پرهیز دارند.

وی می افزاید:" مایه تعجب است که برغم اینکه ژاپن دو برابر تولید ناخالص داخلی خود و آمریکا بیش از رقم تولید ناخالص داخلی اش بدهی خارجی دارند ، اما سرمایه گذاران عمده جهانی از سرمایه گذاری در این دو کشور کمتر از سرمایه گذاری در کشورهای درگیر بحران یورو در اروپا نگرانی دارند."

در این لیست از کشور چین به عنوان جذاب ترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری خارجی نام برده شده و پس از چین آمریکا ،برزیل،روسیه، هند، آلمان،بریتانیا و استرالیا در رده بعدی جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاری طبقه بندی شده اند.

با این حال در گزارش مرکز BDO همچنین آمده که سرمایه گذاران خارجی محتاط تر شده و در مقایسه با گذشته سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دنیا راسخت تر می دانند.


 


امروز: رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید: سال آینده سال پر مشکلی است و باید روش‌هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم از طریق آنها پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی صبح دوشنبه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری و افتتاح تقاطع غیرهمسطح جانبازان شهر کرج با بیان اینکه ما سال گذشته 2 میلیارد دلار برای قطار شهری در نظر گرفتیم گفت: در حال حاضر با خشکسالی مالی مواجهیم و شرایط کنونی کشور مانند سالهای قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم.

لاریجانی ادامه داد: در سال 91 ما حدود 43 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفتیم که بعید می‌دانم بتوانیم 15 میلیارد آن را هم محقق کنیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: سال آینده سال پر مشکلی است و باید روش‌هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم از طریق آنها پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم.

وی ادامه داد: اگر منتظر این هستیم که همه پروژه‌ها از طریق روش‌های دولتی به سرانجام برسد باید بگویم که این کارها امکان‌پذیر نیست. بر این اساس باید از روش‌هایی مثل اوراق مشارکت بهره بگیریم.

به گزارش فارس،رئیس قوه مقننه استفاده از بخش خصوصی را یکی دیگر از راهکارهای پیشبرد پروژه‌های عمرانی در کشور دانست و اضافه کرد: در کشورهای غربی بسیاری از پروژه‌ها به وسیله بخش خصوصی به سرانجام می‌رسد و در کشور ما هم باید به سمتی پیش رویم تا بخش خصوصی توانمند‌تر شود.

لاریجانی گفت: قدرت مانور ما برای اجرای پروژه‌های عمرانی کمتر شده و باید برای این منظور چاره‌اندیشی کنیم.


 


امروز: با گذشت سه هفته از سقوط هواپیمای بدون سرنشین در اسرائیل، یک مقام امنیتی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پهپاد «ایوب» که ۱۵ مهرماه به حریم هوایی اسرائیل رخنه کرده‌بود، پیش از انهدام، تصاویری از "پایگاه‌های حساس" نظامی اسرائیل مخابره کرده و "تصاویر مربوطه هم‌اینک در اختیار جمهوری اسلامی است."

پاسدار اسماعیل کوثری، رییس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عاملیت حزب الله لبنان در پرواز پهباد ایرانی به آسمان اسرائیل، هشدار داد: "عملیات حزب الله می تواند باز هم تکرار شود ؛ مانند جنگ 33 روزه که اسرائیل باور نمی کرد حزب الله بتواند ناوچه این رژیم را منهدم کند."

به گزارش مهر، کوثری طی گفتگویی با تلویزیون العالم، شبکه عربی صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: "این پهبادها به صورت آنلاین تصاویر خود را ارسال می‌کنند، و هم‌اکنون تصاویر مناطق ممنوعه در اختیار ما است."

کوثری در پاسخ به این پرسش که "آیا حزب‌الله هواپیماهایی پیشرفته‌تر از ایوب را دارد"، اظهار داشت: "حتما چنین چیزی وجود دارد؛ اما تا زمانی که حزب‌الله تشخیص نداده آن را اعلام نمی‌کند. علتش هم این است که این توانایی فراتر از اینها است و به همین دلیل می گوییم اگر اسرائیل بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه ما انجام دهد، ما در محدوده سرزمینی به این رژیم پاسخ خواهیم داد."

رییس کمیته دفاعی مجلس اظهار داشت که "ما حتی توان ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح را داریم" و افزود که "ما همه فناوری‌هایی را که به دست آورده‌ایم هنوز اعلام نکرده‌ایم؛ و به موقع حتما از آنها استفاده خواهیم کرد و دشمنان خواهند دید که این توان بسیار بالاست."

گفتنی است، پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین کنترل از راه دور) از نوع «ایوب»، ۱۵ مهرماه امسال پس از آن‌که از فراز دریای مدیترانه از جنوب اسرائیل، به آسمان این کشور رخنه کرد، توسط جنگنده‌های اسرائیلی سرنگون شد. به دنبال این واقعه حزب‌الله لبنان اعلام کرد که قطعات این پهپاد ساخت ایران بوده و در لبنان مونتاژ شده‌است.

همان زمان احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفته بود که "ما هواپیماهای پیشرفته‌تری از پهپاد به پرواز در آمده بر فراز اسرائیل در اختیار داریم."


 


امروز: سردار سعید قاسمی عصر امروز در نشست «انزوای سیاسی و انقلاب جریان ساز» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در آمفی تئاتر شهید بهرامی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) گفت: آبان ماه به واسطه حرکت عظیمی که آقا روح الله نام آن را انقلاب دوم نامید، همان چیزی است که شما دانشجویان آن را خلق کردید و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه خاصی پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با اشاره به برخی از شهدای این حادثه و دانشجویان شهید ادامه داد: این واقعه خاطره شهیدانی چون شهید ورزدار، راوینی و شهید صابری که از شهدای همین دانشگاه بود را برای همه ما زنده می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه 13 آبان ماه منشا تحول عمیق در دانشگاه اسلامی آن زمان بود، اضافه کرد: این حادثه موتور حرکت دیگری برای انقلاب شد و به آن جان تازه‌ای بخشید و در آن شرایط احساس می‌شد دولتمردان ما پای میز مذاکره با آمریکا می‌روند.

قاسمی به برخی از حوادث آن دوران اشاره کرد و گفت: ابراهیم یزدی که به مدل فکری تکنوکرات‌ها و اشخاصی مانند مهندس بازرگان تمایل و نزدیکی داشت، اعتقادی مانند اعتقادی که آقا روح الله و شما در مقابله با آمریکا دارید، نداشتند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همین حادثه باعث شد مهندس بازرگان به عنوان مسئول دولت وقت نزد آقا روح الله رود و از او بخواهد بین شما دانشجویان و وی و دولت وی یکی را انتخاب کند که امام (ره) شما و نسل شما را به دولت قانونی ترجیح داد و با استعفای آن مخالفت کرد.

این سردار دوران هشت سال دفاع مقدس به دوران اسارت عوامل سفارت آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: طی آن 440 روزی که آنها به اسارت در آمدند، داستان‌های زیادی در این مقطع به وقوع پیوست و واسطه‌های فراوانی برای آزادی آنها به ایران آمدند و حتی ایران تهدید به حمله نظامی نیز شد.

قاسمی در ادامه افزود: این نگاه و این مبنای تفکر ضد شرقی و ضد غربی تا هم کنون مبنای مجادله فکری ما در سطح جامعه، کوچه و بازار و خارج از کشور شده است.

وی به فراز و نشیب این نوع تفکر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور قبل که تفکری هم سو با این نوع تفکر نداشت، وقتی به آمریکا رفت و از او در رابطه با حادثه تسخیر سفارت آمریکا سوال کردند، پاسخ داد که شرمنده شدم این روزی که این اتفاق رخ داد.

این سردار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه ما به اشخاص، کاری نداریم و توجه ما به تفکرهای مختلفی است که آمده‌اند و رفته‌اند، گفت: برخی، از همان روز اول با آقا روح الله همراه نبودند و همان سال‌های اول خسته شدند، بعضی تا فتنه آمدند و بعضی نیز هم اکنون و در این شرایط خسته شده اند.

قاسمی یادآور شد: ما نسبت به مدل و الگویی که براساس آن انقلاب کردیم باید شناخت دقیق داشته باشیم تا در کوران حوادث و بادهای تندی که می‌آیند محکم بایستیم و این ایستادگی در جایی موثر است که مبنای فکری که براساس آن جنگ اتفاق افتاده است، پیش می‌رود.

وی در همین زمینه افزود: اگر بر مبنای فکری خود دچار تزلزل بشویم و به درستی تشخیص ندهیم، در تندباد مرغ و دلار و برنج هر روز به هر طرف کشیده می‌شویم و در نهایت تسلیم می شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: داستان ما در مقوله استکبارستیزی از جایی شروع شد که بنا داشتیم از نوکری غرب و استکبار خارج شویم و دیگر اربابمان آمریکا نباشد و نفت را مستقیم به اسرائیل صادر نکنیم.

قاسمی با طرح این سوال که چرا باید با آمریکا سرشاخ شد و چرا نباید مانند دو دولت قبل هاشمی و خاتمی به دنبال تعامل با آمریکا رفت، افزود: در حالی که دولت‌های قبل به مذاکره با آمریکا فکر می‌کردند، تفکری انتخاب شد که استکبارستیز بود و این نشان داد که شما برای رای‌دادن به قد، قیافه و یا هیکل نگاه نمی‌کنید و تفکری که با تفکر آقا روح الله نزدیک‌تر بود را انتخاب کردید.

وی با اشاره به فشارهایی که در حال حاضر بر کشور از سوی کشورهای غربی تحمیل می‌شود، ادامه داد: فشارهایی که شما الان و در این شرایط آن را تحمل می‌کنید، کمترین تاوان پایبندی به تفکر استکبارستیزی است.

این رزمنده و سردار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه البته ما در برخی جاه ها به بیراهه رفتیم، گفت: اگر هم در این مسیر دچار مشکلاتی شدیم و هستیم یکی از مهمترین دلایل آن گوش نکردن به حرف‌ها و توصیه‌های آقا روح الله است و آنجایی که او گفت از نفت دست بکشید و به سمت کشاورزی و تولید بروید.

قاسمی در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه حج خونین و برائت از مشرکین ادامه داد: متاسفم در مسائل سیاسی و نامه‌نگاری قوای به همدیگر، برای آن 500 انسان آزاده‌ای که در کنار حرم امن الهی شهید شدند و خونشان بر زمین بیت الله‌الحرام ریخته شد، نتوانستیم براثر فراموشی، خاطره و برنامه باشکوهی برای آنها برگزار کنیم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی (ره) و مانیفیست فکری او ادامه داد: در آن شرایط جنگ همان‌ جایی که نخست‌وزیر وقت بدون اینکه فرمانده کل قوا از استعفای او خبر داشته باشد، از طریق رسانه‌ها استعفای خود را اعلام کرد و مسئولان سیاسی کشور نیز به امام(ره) گفتند که دیگر شرایط ادامه جنگ وجود ندارد، این قطعنامه لعنتی را پذیرفتیم و پذیرفتیم که دیگر از سرزمینمان دفاع مشروع نکنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این افرادی که چند ماه پیش نزد آقا سید علی رفتند و گفتند که ما در شعب ابی‌طالب هستیم و نگاهی باید به رابطه مذاکره با آمریکا داشته باشیم، از همان نوع تفکر هستند.

قاسمی در همین زمینه افزود: درست در همین جا بود که قند در دل استکبار و غرب آب شد که دیگر تفکر انقلابی و تفکر آقا روح الله در این کشور از بین رفتنی است.

وی با بیان اینکه اگر استکبار احساس کند اراده ایستادگی در شما نیست و تمایل به مذاکره دارید شب را به صبح نمی‌اندازند، ادامه داد: برخی مذاکره با آمریکا را در شرایطی طرح می‌کنند که ایران به طور قطع نسبت به سال‌های گذشته قوی‌تر است.

این رزمنده و سردار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شرایط آمریکا گفت: قطعاً آمریکا با بدهی تریلیونی خود و بحران‌هایی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است و همچنین انقلاب‌های منطقه و خیزش‌های مردمی که با آمریکا سرجنگ دارد، از آمریکای سال 68 خیلی ضعیف‌تر است و مطمئناً ایران نیز از ایران سال 68 قویتر است.

قاسمی ضمن انتقاد از طرح مذاکره با آمریکا در فضای سیاسی کشور ادامه داد: اگر می‌خواستیم مذاکره با آمریکا و رابطه با این کشور را بپذیریم، چرا در این شرایط که در پیچ تاریخی جهان قرار داریم، باید این کار را انجام دهیم؟ در طول 200 و 300 سال گذشته هر جا از ارزش‌ها و آرمان‌ها کوتاه آمدیم بعد از آن به شکست رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار و برکات ریش خود گفت: ما پس از آنکه ریش خود را برای آن دخترک گرو گذاشتیم به آثار و برکات آن پی بردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: قصد دارم آن را برای خاوری هم گرو بگذارم؛ چرا که به برکات آن پی برده‌ام.

قاسمی با اشاره به شرایط کشور و در نقطه عطف قرار گرفتن آن افزود: ما امروز در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته ایم و مطمئن هستیم اگر به آرمان‌ها پایبند باشیم به سلامت از آن عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به اذن الله از این مرحله نیز عبور می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ولی به طور قطع این بار نیز ریزش‌هایی خواهیم داشت.

این سردار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: ما باید کسی را انتخاب کنیم که خطوط قرمز را بداند و بداند که برخی از خطوط با نظر و نگاه و دیدگاه او تغییر نخواهد کرد.

قاسمی با اشاره به سخنان یکی از مسلمانان مصری در خصوص ایرانیان گفت: یکی از مسلمانان مصری در مراسمی به من گفت که می‌دانید که شما ایرانیان چرا برای ما اینقدر عزیز هستید، چون شما در مقابل کسی رکوع نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از چیزهایی که در عالم سیاست بین روسای جمهور اتفاق می‌افتد بازی سیاسی است، گفت: همه می‌دانند که وقتی رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور بلندقامت قطر دست می‌دهد این فقط یک بازی سیاسی است و گرنه تفکر و مبنای‌ که پشت اوست چندان نزدیکی‌ای به آن ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان امام خمینی و مانیفست فکری ایشان خاطرنشان کرد: ما باید به دنیا ثابت کنیم که ما مانیفست و راهبرد داریم و در این مسیر گیج، کلافه و بلاتکلیف نیستیم و انشاءالله پیروزی و نهضت ما در جهان نزدیک است.


 


امروز: سردار ممتحن عصر دیروز در هفتمین همایش اعضای ستادهای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان‌ها اظهار كرد: بیش از 61 هزار و 598 حلقه صالحین در سطح بسیج دانش‌آموزی تشكیل شده است كه ارتقای كیفیت آنها در دستور كار است و در سطح بسیج فرهنگیان نیز 4 هزار و 51 حلقه صالحین تشكیل شده است.

به گزارش خبرگزاری پانا، وی با اعلام اینكه 136 هزار و 893 هادی بصیر طی دو سال گذشته با آموزش‌های ضمن خدمت تربیت شده‌اند، افزود: یكهزارو سه حلقه مربیان در سطح بسیج دانش‌آموزی و 623 حلقه مربیان و استادیاران در سطح بسیج فرهنگیان تشكیل شده است.

سردار ممتحن با اعلام اینكه 45 هزار و 23 فرهنگی خواهر دوره‌های آموزشی طرح مشكوه را در راستای آموزش فرهنگ حجاب و عفاف فراگرفته‌اند، ادامه داد: 73 برنامه در سطح بسیج دانش‌آموزی و 40 برنامه در سطح بسیج فرهنگیان طی دو سال گذشته عملیاتی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی كشور اضافه كرد: ارتقای علمی دانش‌آموزان، تكریم فرهنگیان، برگزاری مسابقات قرآن و عترت، برگزاری مسابقات سرود، اجرای برنامه‌های بصرت‌افزایی و... از جمله دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان طی دو سال گذشته است.

وی با اشاره به روند بازرسی و ارزیابی عملكرد از ستادهای هماهنگی و پشتیبانی استان‌ها خاطرنشان كرد: بر اساس بازرسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته و مستندات موجود سه استان خراسان رضوی، مركزی و ایلام به عنوان استان‌های برتر در زمینه بسیج دانش‌آموزی برگزیده شده‌اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته