-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

Latest News from 30Mail for 10/27/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/8/5




خبرگزاری مهر گزارش داد در سال ۱۳۹۰ علاوه بر اختلاس‌های بزرگ صورت گرفته، ۲۱۸ خرده اختلاس نیز در ایران رخ داده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۸۰ درصد این اختلاس‌ها در شبکه بانکی ایران و بقیه در ادارات دولتی صورت گرفته است.

روش‌هایی چون برداشت غیرقانونی از حساب مشتریان با جعل امضا و واریز نکردن وجوه نقدی و چک‌های دریافتی به حساب مشتریان از مهم‌ترین روش‌های اختلاس در بانک‌ها بوده اما بیشتر اختلاس‌ها در ادارات به روش‌هایی چون برداشت وجه به نفع خود توسط مسئول فروش اداره یا سازمان پس از فروش صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده که تنها یک پنجم اختلاس‌ها به صورت گروهی بوده و چهار پنجم دیگر به صورت انفرادی انجام گرفته است.

بزگترین اختلاس گروهی صورت گرفته در سال ۹۰، که در زمره این آمار قرار نگرفته است، اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بود که ۳۲ متهم طی جلسات برگزاری دادگاه این پرونده در دادگاه حاضر شده بودند.

مجموع مبالغ تمامی خرده اختلاس‌ها در سال ۹۰ البته حدود یک میلیارد تومان عنوان شده که حاکی از افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۸۹ است.

در گزارش خبرگزاری مهر همچنین آمده که استان هرمزگان با ۱۴ پرونده اختلاس دارای بیشتری پرونده از این نوع بوده است و استان‌های البرز و گیلان با ۱۳ پرونده پس از این استان جای گرفته‌اند.

کمترین اختلاس صورت گرفته در میان استان‌های ایران نیز متعلق به استان‌های سمنان و خراسان با تنها یک پرونده بوده است.

منبع: مهر

مرتبط:

احمد توکلی: از این همه فساد شرممان می‌شود

"اختلاس بزرگ سبب توقف احداث بزرگ‌ترین پروژه صنعت گاز ایران شد"




 
 

1391/8/5




حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای رقابت‌های باشگاهی و ملی والیبال مردان به دستور حراست وزارت ورزش و جوانان «تا اطلاع ثانوی» ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این موضوع در هفته دوم لیگ بر‌تر والیبال ایران از سوی مسئولان برگزاری رقابتها اعلام شد که با واکنش منفی بانوان حاضر در سالن مسابقات همراه بود.

پیش از این بانوان می‌توانستند بدون مشکل از مسابقات والیبال مردان کنند اما حدود یکماه پیش در دومین دیدار تیم ملی ایران برابر ژاپن از سری رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی از حضور بانوان در سالن رقابت‌ها جلوگیری شده بود.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده که حضور بانوان در مسابقات والیبال نوجوانان آسیا که هم اکنون به میزبانی تهران جریان دارد نیز ممنوع است.

منبع: فارس




 
 

1391/8/5




مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید که «با همت برخی مدیران بانک مرکزی» حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار ارز دارویی این کشور تامین شده و شرکت های خصوصی توانسته اند با استفاده از این ارز برخی از مواد مورد نیاز خود را از گمرک ترخیص کنند.

وی افزوده است: «ارز در اختیار شرکت‌ها نبوده و نتوانستند دارو‌ها را ترخیص کنند. امیدواریم بانک مرکزی همت خود را تسریع کرده تا هر چه سریع‌تر دارو‌ها و ملزومات مورد نیاز از گمرک ترخیص شوند چرا که بخش‌های جراحی چشم و قلب، چشم به راه ترخیص این ملزومات هستند.»

به گفته وزیر بهداشت ایران، این کشور به دو و نیم میلیارد دلار ارز برای دارو و ۶۵۰ میلیون دلار ارز برای تجهیزات پزشکی نیاز دارد.

حدود دو هفته پیش وزیر بهداشت ایران از عدم تخصیص ارز دارویی به شرکت های خصوصی انتقاد کرده و گفته بود که طی نیمه نخست امسال ارز دارویی این شرکت ها تامین نشده است.

پس از اعمال تحریم بانک مرکزی ایران توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا، دسترسی دولت این کشور به ارز کالاهای صادراتی با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه بوده است.

تحریم دیگر بانک‌های ایرانی نیز سبب شده که این کشور نتواند پول مورد نیاز داروهای وارداتی خود را پرداخت کند و واردات دارو به این کشور با مشکلات شدیدی همراه شود.

وزیر بهداشت ایران ادامه داده که این کشور تا کنون از ذخایر دارویی موجود خود استفاده می کرد و اکنون باید تخصیص ارز‌ها صورت گیرد تا جبران ذخایر دارویی ایران صورت گیرد.

منبع: ایسنا و مهر




 
 

1391/8/5




خبرگزاری فارس گزارش داد که صبح روز جمعه (۵ آبان ماه) دو سرباز نیروی انتظامی در شهرستان سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

بر اساس این گزارش، مهاجمان در این حادثه تیراندازی، چهار نفر بودند که سوار بر دو موتورسیکلت از محل گریختند.

دو روز پیش نیز یک «معلم بسیجی» در شهرستان سرباز به ضرب گلوله مهاجمان کشته شده بود.

نیروهای شبه نظامی سنی مخالف حکومت ایران در استان سیستان و بلوچستان برای نشان دادن نارضایتی خود از حکومت معمولآ دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

یک هفته پیش نیز در یک حمله انتحاری ناموفق در شهر چابهار این استان، دو نفر از ماموران نیروی انتظامی کشته و پنج نفر دیگر زحمی شده بودند.

منبع: فارس




 
 

1391/8/5




مدیرکل امور قرآن و عترت آموزش و پرورش می‌گوید از مهر امسال ۱۳۱۱ مدرسه قرآنی ویژه در نوبت صبح مدارس ابتدایی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و قرار است که تعداد این مدارس ویژه قرآنی تا دو سال آینده به پنج هزار مدرسه برسد.

محمد بنیادی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزوده که این مدارس نوبت صبح، علاوه بر ۱۰هزار مدرسه قرآنی ست که در نوبت عصر فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داده که سال آینده علاوه بر مقطع ابتدایی، مدارس ویژه قرآن برای پایه اول و دوم متوسطه نیز راه اندازی خواهد شد.

به گفته آقای بنیادی، شرایط پذیرش در مدارس قرآنی داشتن تسلط به خواندن و حفظ قرآن بوده و هدف از راه اندازی این مدارس، تربیت افرادی ست که در کنار تخصص‌های مورد علاقه خود به حفظ، قرائت و تفسیر قرآن تلسط داشته باشند و «متخصصان قرآنی باشند.»

منبع: ایسنا

مرتبط:

پخش مداحی دانش‌آموزان از بلندگوهای مدارس در سال جدید تحصیلی




 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته