-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 6 آبان ماه 91

 

 

سلام،
شنبه 6 آبان 91، 27 اکتبر 2012 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم.


جایزه ساخاروف برای پناهی و ستوده؛ قانون عدد در برابر تهدیدهای حکومت
جایزه ی معتبر آندره ساخاروف امسال از سوی اتحادیه ی اروپا به جعفر پناهی فیلمساز ایرانی و نسرین ستوده وکیل مدافع زندانی تعلق گرفت. این جایزه پیشتر به بزرگانی همچون ماندلا، آنگ سان سوچی اهدا شده و نخستین بار است که این جایزه به دو نفر از ایران تعلق می گیرد. رضا خندان، همسر نسرین ستوده اعلام کرد که بعید است با این جایزه در رفتار حکومت ایران تغییری حاصل شود. نسرین ستوده در اعتراض به نداشتن حق ملاقات و همچنین ممنوع الخروج بودن دختر خردسالش دست به اعتصاب غذا زده است. هیات پارلمانی اروپا که امروز عازم تهران است که خواستار دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی است تا مراتب تبریک اتحادیه ی اروپا را به این دو اعلام کند. این هیات گفته است که اگر مقامات ایرانی اجازه ی ملاقات با ستوده و پناهی را ندهد بلافاصله تهران را ترک خواهند کرد.
دادستان سیرجان اعلام کرد که چهارنفر را به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولان در صفحات فیس بوک دستگیر کرده و تهدید کرد که از این پس هم انتشار عکس های بدون حجاب در فضای مجازی را جرم تلقی خواهد کرد. البته اینگونه خط و نشان کردن ها و گاهی چند نفر را دستگیر کردن ها از روش های نظام های استبدادی است تا ایجاد وحشت کنند و مردم خودشان یک سری کارها را انجام ندهد. یک قانونی در مبارزات به نام قانون عدد وجود دارد که می گوید وقتی که تعداد از حدی بزرگتر می شود همه ی اینگونه خط و نشان کشیدن ها نقش برآب می شود. مثال خیلی خوب آن همین آنتن های ماهواره است که بارها و بارها حکومت به منازل حمله کرده و تهدید و جریمه می کند اما به دلیل قانون عدد هرگز نتوانسته است با آن مقابله کند. در مورد فیس بوک و شبکه های مجازی هم وقتی تعداد زیاد باشد حکومت کاری نمی توااند بکند.
ملاله زی یوسف، دختر شجاع پاکستانی که به دست طالبان ترور شده بود و دنیا را به گریه واداشت و نقطه ی عطفی شد در تاریخ مردم پاکستان بر علیه خشک مغزها خوشبختانه حال مساعدتری پیدا کرده و توانسته است با خانواده اش هم صحبت کند.


جو ملتهب در سوادکوه و سیستان وبلوچستان
در ناحیه ی زیرآب سوادکوه گروهی از رزمی کاران به سرپرستی شخصی به نام آقای یکتا که در آن منطقه تمرین می کنند با حمله ی نیروی انتظامی روبرو شدند. خبر می رسد که تا کنون چهار نفر کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است.
آقای مولوی عبدالحمید هم دیروز درنماز عید قربان در زاهدان اعلام کرد که عصر حکومت های استبدادی به پایان رسیده و ملت ها برای برانداختن دیکتاتوری ها به پا خواستند. در سیستان و بلوچستان کماکان جو ملتهب است و دیروز در شهر سرباز دو سرباز نیروی انتظامی کشته شدند.


3000 جایگاه سوخت در آستانه ی ورشکستگی
سه هزار جایگاه سوخت در کشور سه ماه است که کارمزد خود از دولت را دریافت نکرده اند و حالا اعلام کرده اند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نزدیک به نقطه ی ورشکستگی و تعطیلی هستند. مجمع تشخیص مصلحت هم اعلام کرد که درآمد نفت در هفت ساله ی دولت احمدی نژاد برابر با کل درآمد نفت از زمان کشف آن در ایران تا کنون بوده است که به گفته ی سایت های مختلف دستکم 215 میلیارد دلار آن گم شده و باقی آنها بسیار بد هزینه شده و کشور با این گرفتاری ها مواجه شده است.
شرکت رویال دات شل هلندی هم اعلام کرده است که بدهی 1.2 میلیارد دلاری خود به ایران را با خرید غلات از آمریکا و انتقالش به ایران می خواهد بپردازد. البته این شرکت برای این کار به مجوز آمریکا، اتحادیه ی اروپا و هلند نیاز دارد. سایت های حکومتی خیلی ابراز خوشحالی کرده و اعلام کردند که رویال دات شل می خواهد تحریم ها را دور بزند که این صحت ندارد.
شرکت چینی هواوی که دومین شرکت بزرگ مخابراتی دنیاست می خواسته تحریم ها را دور زده و آنتن های مخابراتی را از آمریکا خریده و به شرکت ایرانسل در ایران بفرستد. کنگره ی آمریکا به این شرکت انتقاد کرده و مدتی است که این شرکت چینی زیر ضرب نظارت و بازرسی قرار گرفته است.


سایت خامنه ای: رهبر معصوم نیست اما حق انتقاد هم ندارید!
سایت آقای خامنه ای در مطلبی نوشت که از رهبری نباید زیاد تعریف کرد و او معصوم نیست ولی در جالب است که در همین مقاله گفته می شود که کسی حق ندارد بگوید که دستور رهبری اشتباه است و از آن تخطی کند. آقای خامنه ای امسال در پیام حج خود نیز از سوریه بسیار تمجید کرده و گفته است که سالهاست این کشور در خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل قرار دارد و در واقع یکبار دیگر پشتیبانی خود را از قصاب دمشق اعلام کرده است.
یک گروه هم با عنوان جنبش مقابله با عریان گری در سینمای ایران، که معلوم نیست به کدام عریان گری در سینمای ایران اشاره دارد، اعلام وجود کرده و علیه برخی بازیگران زن و از جمله خانم نیکی کریمی که به جشنواره ی ابوظبی رفته بود بیانیه صادر کرده است. معلوم نیست این گروه دیگر سر از کجا در خواهد آورد.

فساد گسترده در دولت چین
روزنامه ی نیویورک تایمز در گزارشی درباره ی ثروت اندوزی نزدیکان و خانواده ی نخست وزیر دولت چین، فاش ساخته است که نزدیکان وی در این سالها با سوء استفاده از روابطشان، 2.7 میلیارد دلار ثروت اندوخته اند. این گزارش پرده از فسادی برداشته است که رده های بالای چین را در برگرفته است. اما جالب است که چینی ها مثل همیشه چنین مطالبی را تحمل نکرده و سایت نیویورک تایمز را در چین فیلتر کرده اند.
در سوریه هم آتش بسی که قرار بود از دیروز برقرار شود همان دیروز شکسته شد و در دمشق، درعا و چندین نقطه ی دیگر این کشور انفجار و درگیری رخ داد.


گرانی را بپذیرید
رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام کردند که مردم گرانی ها را بپذیرند. چشم!


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته