-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 10/16/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: رییس دیوان عدالت اداری از ورود مجلس به موضوع بررسی قانونی بودن ریاست سعید مرتضوی ،متهم جنایت کهریزک بر سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری تصریح کرد: قطعا قانون در این مساله دور زده شده است و مجلس هم در خصوص تطبیق مصوبات دولت با قانون ورود پیدا کرده است.

وی افزود: ما منتظریم ببینیم که هیات تطبیق مجلس و رییس آن چه تصمیمی می‌گیرند. آنطور که من اطلاع پیدا کردم مجلس ورود پیدا کرده و ما منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.

رییس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: اگر مجلس در این رابطه تصمیمی نگرفت به این دلیل که ما مصوبه را خلاف قانون می‌دانیم آن را به هیات عمومی دیوان عدالت اداری می‌بریم و در آنجا در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: ورود هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این موضوع به شکایت شخصی نیاز ندارد.

چندی پیش حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی که براساس آن «سعید مرتضوی» به ریاست این صندوق برگزیده شده بود اجرا شد اما به دلیل تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی، «مرتضوی» همچنان بر سمت خود باقی خواهد بود.

منتظری همچنین با تایید خبر ابطال مصوبه دولت در خصوص "الزام خبرگزاری‌ها به درج منابع" از توضیح در مورد استدلال هیات عمومی دیوان برای ابطال این مصوبه خودداری کرد.


 


امروز: در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما "به زودی" خبر داده است، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس هم گفت: مجلس موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما است.

مهرداد لاهوتی با تاکید بر اینکه دولت باید مشکلات ارزی ایرلاین ها را برطرف کند، گفت: نباید شرکت های هواپیمایی در اولولیت پنجم باشند، زیرا موضوع فعالیت آنها هم بسیار مهم است، ضمن آنکه قطعات صنعت حمل و نقل وارداتی است و نیاز زیادی به ارز دارند.

لاهوتی گفته است: ایرلاین ها یا باید از سوی دولت ارز مرجع دریافت کنند و یا اینکه افزایش قیمت داشته باشند، زیرا این هزینه ها باید از یک منبعی تامین شود، بنابراین مجلس موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با ایرلاینها در خصوص نرخ ارز، بیان کرد: در این جلسه ها هم حق را به ایرلاینها دادیم، زیرا آنها هزینه های زیادی دارند که باید از یک منبعی تامین شود.

به گزارش مهر، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت بلیت هواپیما ممکن است منجر به کاهش تعداد مسافران شود، اظهار داشت: تعداد متقاضیان حمل و نقل هوایی دو برابر تعداد فعلی است و ما همیشه تقاضا بیش از ظرفیت داشته ایم؛ بنابراین در این خصوص جای نگرانی نیست.


 


امروز: یک استاد اقتصاد دانشگاه علامه ضمن اعلام سقوط ۸۰ درصدی ارزش پول ملی ایران در برابر دلار طی ماههای اخیر، از افزایش نرخ تورم واقعی بالاتر از نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی خبر داد و براوردهای موجود از نرخ واقعی تورم را از ۵۰ درصد تا ۱۹۶ درصد اعلام کرد.‌

به گزارش ایلنا، مهدی تقوی با اشاره به افت شاخص‌های مربوط به اقتصاد کلان ایرانا گفت: در طی ماههای گذشته سقوط واقعی ارزش پول ملی در برابر ریال باعث شده است تا رکود تورمی تشدید شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش نرخ تورم بالاتر از آنچه که بانک مرکزی و نهادهای رسمی اعلام کرده اند، بیان کرد: اگر برپایه سبد مرکب از ۲۵۹ قلم و کالا و خدمات را در نظر بگیریم شاید آمار به دست آمده از سوی بانک مرکزی واقعی به نظر برسد اما بر اساس شواهد عینی و بررسی سبد خانوار دهک های مختلف جامعه نرخ واقعی تورم بالاتر از آنچه که اعلام شده است خواهد بود‌.‌

تقوی تصریح کرد‌: در حال حاضر نرخ واقعی تورم براساس اطلاعات بدست آمده بیشتر از ۵۰ درصد است اما شواهد عینی حتی این نرخ را فراتر اعلام کردند و نهادهای غیر رسمی آن را در حدود ۱۹۶ درصد محاسبه کردند‌.‌

تقوی، از افت نرخ رشد اقتصادی ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خبرداد وگفت‌: متاسفانه نرخ رشد منطقه به طور میانگین ۵ درصد افزایش داشته است و در این حالی است که رشد نرخ اقتصادی در ایران منفی بوده است‌.‌

به گفته وی شاید بتوان گفت‌: ایران رکوردار نرخ تورم و کاهش رشد اقتصادی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا باشد‌.‌


 


امروز: در حالی که این روزها با تشدید تحریم ها سیاست نفت در برابر غذا هم شدت گرفته که فروش نفت در ازای برخی از کالاها از جمله گندم به قیمت نابودی تولید داخل تمام شده است.

به گزارش کلمه، نمونه بارز این نابودی را می توان در محصول گندم کشاورزان داخلی به نظاره نشست که به گفته یک نماینده مجلس از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده تنها دو میلیون تن به دولت فروخته شده و بیش از ۱۲ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده و به جای مصرف انسانی به سمت مرغداری‌ها سوق پیدا کرده است. نکته فاجعه آمیز آنکه گندم های وارداتی نه محصولی مرغوب بلکه آلوده و غیراستاندارد است.

هند از ایران خواسته است در عوض نفتی که می خرد، گندم بیشتری به ایران صادر کند که توازن تجاری برقرار شود؛ توازنی که از سویی قرار است بر مبنای پرداخت روپیه انجام گیرد و از سوی دیگر از طریق گندم هایی که پیش از این آلودگی آنها فاش شد، صورت گیرد.

هند که بیش از ۴۷ میلیون تن گندم در انبارهای خود ذخیره دارد، به طرف ایرانی گفته است که این کار هم باعث خالی شدن انبارهای هند می شود و هم ذخیره شدن ارز ایران! و با همین توجیه، پیشنهاد داده که ایران ۱۰ میلیون تن دیگر از محصول گندم این کشور را نیز خریداری کند. غافل از اینکه در واقع ارزی در ازای نفت صادراتی به دست ایران نمی رسد که بخواهد ذخیره شود.

منصور حقیقت‌پور با انتقاد از واردات گندم گندیده از هند آن را در شأن مردم ایران ندانست و با شرح وضعیت فعلی بازار گندم داخل گفت: بلایی که امسال در بحث خرید گندم گرفتار آن شدیم نامناسب بودن قیمت تضمینی محصولات بود به طوریکه قیمت پیشنهادی ۴۶۵ تومان وزیر جهاد کشاورزی به ۴۲۰ تومان تقلیل یافت و با مصوب شدن این قیمت تضمینی نازل هیچ کشاورزی حاضر نبود محصول خود را به دولت بفروشد.

پیش از این کلمه در گزارشی به این مساله پرداخته بود که دولت احمدی نژاد با در پیش گرفتن سیاست فروش نفت به هر قیمت و به صورت عجولانه به معدود خریداران باقی مانده از جمله چین و هند و پاکستان، در عوض پول نفت به شکلی به واردات محصولاتی همچون گندم و برنج از این کشورها بپردازد که استانداردهای سلامتی برای آنها تایید نشده است و احتمال آلودگی آنها می رود.

اکنون این نماینده مجلس هم خواستار آن شده که در تأمین گندم مورد نیاز با سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در زمان خرید فکری اساسی صورت بگیرد.

نگرانی های این نماینده از وضعیت نابسامان بازار گندم تولید داخل در حالی است که پیشتر هم رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفته بود: تنها در شش ماه نخست سال ۹۱ میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور بیش از ۱۰ میلیون تن بوده که سه میلیون تن آن به گندم اختصاص داشته است. این در حالی است که بر اساس برنامه، قرار بوده تولید داخلی گندم به ۱۴ میلیون برسد، اما دولت گندم کشاورزان را به قیمت تضمینی مناسبی نمی خرد و همزمان به واردات گسترده نیز می پردازد تا بتواند نفت را لااقل به این نحو صادر کند.

این مسوول اتاق بازرگانی امروز با اعلام این خبر که طی ۶ ماه نخست سال جاری نیز بیش از ۳ میلیون تن محصول گندم به کشور ایران وارد شده است، این آمار را نگران کننده خوانده است.

به گفته کریمی پور این حجم از واردات در حالی است که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بر این بوده میزان تولید گندم در کشور به ۱۴ میلیون تن برسد و حتی کشور ایران در این زمینه صادارت نیز داشته یاشد.

حقیقت‌پور نیز مسئول این بی‌تدبیری‌ها و اقدامات غلط در حوزه تولید و ذخیره‌سازی را دولت و وزارت جهاد و صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و ادامه داد: ما به رغم از دست دادن فرصت خرید با قیمت مناسب در زمان برداشت محصول گندم امروز ناعلاج هستیم تا با قیمت هزار تومان گندم گندیده از هند وارد کنیم که اصلاً نمی‌توان با آن نان تولید کرد.

احتمال آلوده بودن گندم های وارداتی را عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس هم مطرح کرده و در تذکری خواستار آن شده که پیش از اقدام برای واردات این محصول دولت از مراجع ذی صلاح در مورد آن استعلام کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه ماجرای برنج‌های آلوده نباید دوباره درباره گندم‌های آلوده تکرار شود، خواستار آن شد که مسئولان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از انجام هرگونه وارداتی از جمله واردات گندم به کشور حتما تائیدیه مراجع ذیصلاح را اخذ و سپس نسبت به واردات آن اقدام کنند.

فارس به نقل از حقیقت پور تاکید کرد: امروز گندم ما با قیمتی معادل کاه در داخل خریداری می‌شد که به نظر می‌رسد چنین سیاست غلط در سیب‌زمینی نیز تکرار شود که سعی شد برای از بین بردن این مشکل اقدامات پیشگیرانه انجام شود.


 


امروز: آیت الله هاشمی رفسنجانی طی هفته گذشته دو بار به مساله ولایتیون و کسانی که از سال های قبل از انقلاب با اندیشه برپایی حکومت اسلامی مخالف بودند، اشاره کرده است.

مساله ای که پیش از این نیز بارها از سوی سیدهادی خامنه ای، علی اکبر محتشمی پور و سیدمصطفی تاجزاده به صراحت بیان شده بود.

هاشمی در سخنانی که دو روز پیش منتشر شد، بیان می کند که مخالفان حکومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی که مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان «ولایتیون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشکیل حکومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

وی با تبیین اعتقادات این گروه می گوید: «ولایتیون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حکومت اسلامی به خصوص با نام اهل بیت(ع) نباید برافراشته شود که همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه، نظر منفی بنیانگذار جمهوری اسلامی با این طیف تا پایان عمر ادامه داشت، تصریح می کند: متأسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت توانستند تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملکردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد آورند.

بحث ولایتیون یا کسانی که با برپایی حکومت اسلامی در زمان امام خمینی مخالف بودند، یکی از مباحث جدی طی دو دهه گذشته پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

حضور افرادی در باندهای قدرت که در دهه اول انقلاب و حضور امام خمینی هیچ نقشی حتی در پایین ترین رده های تصمیم گیری نداشتند، از ابتدا این نگرانی را در میان بانیان و دلسوزان انقلاب ایجاد کرده بود که حضور آنان در ساختارهای جدید قدرت با چه نیتی صورت گرفته است.

نگرانی که تحت عنوان نفوذ حجتیه ها، مصباحیون، مهدیون و ... در سخنان افرادی چون علی اکبر محتشمی، سیدمصطفی تاج زاده و اینک آیت الله هاشمی رفسنجانی به وضوح دیده می شود.

حضور روحانیون و شخصیت هایی که حتی اثری از آنان در طول هشت سال دفاع مقدس در هیچ یک از جبهه های جنگ نبود و امروز با ادعاهای مدیریت جهانی بر همه مسنده های قدرت سوار شده اند. حضوری که حتی تلاش نیروهای اصیل اصولگرایی چون مهدوی کنی برای رقابت و محدود کردن قدرتشان حتی در انتخابات نهم مجلس تا حدودی بی تنیجه ماند.

فرقه مصباحیه

مصباح یزدی از جمله روحانیونی است که نقشی در تاریخ انقلاب اسلامی نداشت و از همان ابتدا هم شرکت در جلسات بحث و درس را به مباحث سیاسی ترجیح می داد و نامش در پای کمتر بیانیه ای آمده است. با برقراری جمهوری اسلامی، مباحث اسلامی را به میزگردها و مناظرات تلویزیونی کشاند و در برابر گروه های مارکسیست از مبانی نظری حکومت اسلامی دفاع می کرد. اما موفق نشد در مناصب حکومتی جایی باز کند.

باز هم در زمانی که خیلی ها برای ادای تکلیف شرعی و ملی عازم جبهه های جنگ بودند، شرکت در جلسات بحث و درس را بالاترین تکلیف خود می دانست، درس و بحث را با درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی تا حدودی به کنار گذاشت.

هر چند بعد از رحلت امام خمینی، برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ مصباح یزدی بعنوان نماینده خبرگان از خوزستان وارد مجلس خبرگان شد، ولی در زمان ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمدخاتمی کمتر کسی از جانب این روحانی محافظه کار نگرانی داشت.

در سال ۱۳۸۵ وقتی اولین بار علی اکبر محتشمی پور از جریانی به نام "مصباحیه" نام برد و بر تلاش آنان برای حضور در مجلس خبرگان خبر داد، محمد علی ابطحی که ریاست دفتر سیدمحمد خاتمی را در زمان اصلاحات بر عهده داشت، در وبلاگ شخصی خود این نام گذاری را واقع بینانه و پرمحتوا و واقعیت سیاست فعلی کشور دانست و به ارتباط این گروه با دولت احمدی نژاد پرداخت.

وی در آن زمان از قتل و نابودی فیزیکی به عنوان ویژگی این گروه نام برد و به ماجرای غرق کردن دختر و پسر کرمانی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

محتشمی پور گفته بود "جریانی در چارچوب یک فرقه سازمان یافته پا به عرصه گذاشته تا مجلس خبرگان را در قبضه خود نگه دارد... این جریان، جریان آقای مصباح یزدی است که ممکن است کسانی گمان کنند که چون این فرقه پایگاه مردمی ندارد نمی تواند خطری برای نظام باشد، اما نظر من غیر از این است، جریانی که اندیشه انجمن حجتیه داشته باشد همواره خطری برای مردم و نظام است."

در آن سال بود که روزنامه جمهوری اسلامی که از بانیان آن شهید بهشتی و آیت الله خامنه ای می توان نام برد از رد صلاحیت فرزند مصباح یزدی و برخی از شاگردان او در انتخابات خبرگان نام برد و به نقش آیت الله خامنه ای در این رد صلاحیت ها پرداخت.

این روزنامه به اهداف مصباح یزدی برای ورود به مجلس خبرگان اشاره ای نکرد اما از آنان به عنوان یک جریان "نوظهور" و "پر اشتها" نام برد که برای تسخیر مجلس خبرگان خیز برداشته اند.

روزنامه جمهوری اسلامی این گروه را " تهدیدی" برای آیت الله خامنه ای دانست.

پس از آن بود که در سال ۱۳۸۷ بار دیگر محتشمی پور به نقش مصباحیه در سیاست کشور پرداخت و گفت: متأسفانه امروز افرادی که مسائل اولیه اسلام را درک نکرده‌اند، ایدئولوگ یک جریان تندرو شده‌اند و هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد و افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم، ملت ایران و جوانانی که به عنوان یک رکن از ارکان انقلاب برای امام مطرح بودند قائل نیستند، از افکار امام پیروی نمی‌کنند.

محتشمی‌پور با انتقاد شدید از این گروه می گوید: آیا این مظلومیت انقلاب و امام نیست که تمام کسانی که همراه امام بودند کنار روند و مجموعه‌ای که یک روز هم با انقلاب و امام نبودند بیایند و داعیه‌دار و مفسر انقلاب اسلامی شوند و به نام امام در قم مؤسسه ایجاد کنند و افرادی که امروز در میان پایگاه‌های نظامی حضور می‌یابند و افکار خود را به نام افکار امام به جوانان القا می‌کنند یک ذره به تفکر امام ایمان نداشته و ندارند و نخواهند داشت.

فرقه ای که به دنبال ریشه‌کن کردن افکار امام است

وی با اشاره به بعضی افکار که امروز به نام افکار امام خمینی در جامعه منتشر می‌شود، گفته است: فردی مطرح می‌کند که این جمهوریت که امام از آن دم می‌زند بر اساس مقتضیات قبل از انقلاب مطرح شده است و گرنه رأی مردم ملاک نیست و در اسلام جمهوری نداریم، یعنی این آقا که در رأس فرقه مصباحیه قرار گرفته است، به دنبال ریشه کن کردن افکار امام است.

همان خطری که امروز آیت الله هاشمی رفسنجانی از آن یاد می کند و بر این باور است که این گروه در صدد نابود کردن همه دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

پیش از آن نیز، هادی خامنه ای، برادر رهبری در مورد این گروه گفته بود که یکی از آفت‌ها و خطراتی که انقلاب و خط امام را تهدید می‌کند، حضور کسانی است که در گذشته و پیش از انقلاب دور از امام و در صف مخالفین ایشان بودند. به شهادت همه یاران امام و انقلاب، این عناصر که هیچ نزدیکی با خط امام نداشتند، امروز به‌عنوان افرادی در جامعه ظاهر شده‌اند که به خود حق می‌دهند درباره افکار امام نظر بدهند و مفسر خط ایشان باشند و امروز می‌توان از آنها به‌عنوان آفت انقلاب یاد کرد، البته به راحتی نمی‌توان در باره‌ شیوه کار آنها نظر داد چرا که بسیار پیچیده عمل می کنند.

او معتقد است که انجمن حجتیه یکی از شاخه های این گروه است، سیدهادی خامنه ای در باره این افراد می گوید" این گروه محور جریان ضد امام است که در چهره موافق و پیرو خط امام (ره) ظاهر شده و نسل امروز آنها را نمی‌شناسد و احتمال اینکه فریب آنها را بخورد وجود دارد. متاسفانه بسیاری از رسانه‌های کشور در اختیار این گروه و نوع تفکر آنان قرار گرفته و توانسته با یک جنگ نرم خود را وارد حلقه انقلاب کند تا شناخته نشوند که این مساله بسیار خطرناک است زیرا خاصیت جنگ نرم این است که هیچ کس آن را احساس نمی‌کند و نمی‌تواند آن را به راحتی درک کند.

مصباح یزدی در قامت یک تئوریسین یا لیدر

حضور رسانه ای و گسترده مصباح یزدی مصادف شد با انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری. مصباح یزدی که توانسته بود در سن بیست و هفت سالگی به درجه اجتهاد برسد برایش گران بود، به قول خودش "طلبه ای که نمی تواند یک صفحه از رسائل را بدون اعراب بخواند یک شبه به رهبری کشوری برسد که شرط اولیه کسب این کرسی، اجتهاد است."

اما او که کلاس درس و بحث و گسترش موسسه در راه حق را به درگیری در عرصه سیاست و مبارزه ترجیح می داد، به یکباره به یکی از صحنه گردانان عرصه سیاست ایران تبدیل شد تا جایی که حتی برخی فتواهای قتلهای زنجیره ای، ترور حجاریان و مجوز شکنجه برای اعتراف و ... را به این مجتهد یزدی نسبت دادند.

با گذشت زمان کوتاهی، مصباح یزدی که دیگر رهبری را ولی امر مسلمین خوانده بود و در قیاس با معصومین، عشق به او را عمل به دین دانسته بود. در استقبال از "مولایش" آن چنان از خود بی خود شده بود که بی محابا به پابوسی "آقا" رفته و بر خاک افتاده بود.

و "آقا" هم علاوه بر بودجه میلیاردی موسسه فرهنگی امام خمینی و بازگذاشتن دست این روحانی محافظه کار در عرصه سیاست تمام قد به دفاع از او پرداخته و "حرفش را رسا و منطقی" خوانده بود و با شهید مطهری و علامه طباطبایی قیاسش کرده بود و بزم دوستانه در بیتش برپا کرده بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در خدمتگزاری به "رهبری" تا آنجا پیش رفت که بعد از همه صفات خاصی که به ایشان داد، حتی "استبداد و تک روی" را شایسته وی دانست و ادعا کرد: به هر حال چنین مواردی پیش می آید که انسان باید ببیند یا مسأله تفویت می شود و خودش اقدام کند یا اینکه منتظر بماند که دیگران توافق کنند تا جایی که کار به عقب بیفتد و گاهی هم کلا ترک شود.

وی در توجیه این استبداد نیز گفت: اگر جایی هم کاری می کنیم، دل‌مان می‌خواهد که وحدت نظر داشته باشیم اما گاهی اوقات به جایی می رسیم که اگر انسان بخواهد منتظر باشد تا نظرات دیگران را جلب کند، مسأله تفویت می شود و وقتش می گذرد، لذا انسان ناچار است خطر کند و هرچه اتهام هست به جان بخرد و ناسزا را هم بشنود تا بعد از چند سال معلوم شود که خیلی اشتباه نمی گفته است.

و این همان ولایتی که این روزها تکیه کلام مصباح و شاگردانش است. ولی فقیه ای "مستبد" و "تک رو" که اطاعت از او، پیش نیاز اطاعت از "خداست". باوری که علی اکبر محتشمی آن را تظاهر می داند و قبول نمی کند و اینها را آنقدر خطرناک می داند که وقتی به اهدافشان برسند، ریشه رهبری را هم می زنند.

در هر حال، مصباح یزدی که پیشتر از او بعنوان تئوریسین حکومت اسلامی یاد می شد، در زمان انتخابات نهم ریاست جمهوری تغییر رویه داد و با حمایت از دولت امام زمانی به عرصه سیاست عملی روی آورد. با پیروزی دولت محمود احمدی نژاد که مصباح یزدی نقش پررنگی در حمایت از وی داشت، نگرانی ها از نقش مصباح یزدی و شاگردانش ابعاد گسترده تری یافته است.

مصباح یزدی پس از شکست در انتخابات خبرگان برای فرستادن شاگردان و همفکرانش به مجلس تعیین رهبری، در انتخابات ریاست جمهوری با حمایت بی سابقه از احمدی نژاد و امام زمانی خواندن دولتش، او را به خیابان پاستور فرستاد.

هر چند بعدها به بهانه قهر یازده روزه احمدی نژاد و ارادتش به اسفندیار رحیم مشایی، تا حدی راه خود را از مردان احمدی نژاد جدا کردند، اما آگاهان سیاسی بر این باورند که مصباحیون و حامیان امروز احمدی نژاد در خفا پیمان برادری بستند که برای بیرون کردن سایر گروه های اصولگرا از مدار قدرت از پای ننشینند، همین خطری که اخیرا هم در سخنان هاشمی رفسنجانی به آن اشاره شده است؛ نفوذ ولایتتون در باندهای قدرت.

اینک دو دهه پس از درگذشت نخستین رهبر جمهوری اسلامی، مصباح یزدی و حامیانش که پیش از این در فاز وحدت تاکتیکی برای حذف رقیبان بودند، دیگر حتی نیازی به همراهی با جریان و کسی نمی بینند. آنان ظاهرا آنقدر احساس قدرت می کنند که در انتخابات مجلس نهم، رییس مجلس خبرگان و اصولگرایانی را نشانه رفتند که سالهاست سابقه خدمت در جمهوری اسلامی دارند و اینک برای انتخابات ریاست جمهوری خیز برداشته اند.

حکومت اسلامی که مصباح یزدی در نظر دارد، همان حکومتی است که از رای مردم مشروعیت نمی گیرد و قافیه اش آنقدر تنگ است که حتی همراهان دیروزش را هم نمی تواند در آن جای دهد و سیاست حذف تدریجی همه حامیان انقلاب و جمهوری اسلامی مرحله به مرحله به انجام رسیده و اینک که نوبت به آخرین خاکریزها رسیده است، این چیزی است که هاشمی رفسنجانی نسبت به آن اعلام خطر می کند.

اعلام خطری که اگر جدی گرفته نشود، معلوم نیست بعد از ریاست جمهوری یازدهم، سرنوشت جایگاه رهبری چگونه خواهد بود. جایگاهی که احمدی نژاد طی دوران ریاست جمهوری اش بارها به چالش کشیده است.

منبع: کلمه - سیدحامد آرین

مخاطب سخنان هاشمی رفسنجانی چه کسانی بودند


 


امروز: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات 10 میلیون تن محصول كشاورزی به ایران طی ماه نگران كننده است

به گزارش ایلنا، محمد حسین کریمی پور شامگاه دوشنبه در نشست مشتركی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت:متاسفانه طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 10 میلیون تن محصولات کشاورزی به کشور داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور خبر خوبی محسوب نمی شود، عنوان کرد: این روند واردات محصولات کشاورزی نگران کننده است.

واردات سه میلیون تن گندم طی 6 ماه اول سال

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران به روند واردات محصول گندم به کشور اشاره کرد و گفت: طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 3 میلیون تن محصول گندم به کشور ایران وارد شده است.

کریمی پور تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بر این بوده میزان تولید گندم در کشور به 14 میلیون تن برسد و حتی کشور ایران در این زمینه صادارت نیز داشته یاشد.

از رئیس دولت خواسته ایم قیمت تضمینی گندم بزودی اعلام شود

وی با بیان اینکه در این راستا در هفته گذشته نامه ای به رئیس دولت برای اعلام قیمت تضمینی گندم در کشور ارسال کرده ایم، افزود: در این نامه از رئیس دولت و دولت خواسته ایم که قیمت تضمینی گندم در سالجاری به موقع اعلام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در زمینه اعلام قیمت تضمینی گندم نباید مانند سال گذشته دیر هنگام اقدام شود، بیان داشت: متاسفانه اعلام دیرهنگام قیمت تضمینی گندم در سال گذشته موجب ایجاد تنش های فراوانی در کشور در این زمینه شد.

قیمت پیشنهادی قیمت تضمینی گندم 6 هزار و 500 ریال است

کریمی پور با اشاره به محاسبات صورت گرفته توسط اتاق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در زمینه قیمت تضمینی گندم در سالجاری یادآور شد: در نامه ای که برای رئیس دولت ارسال شده قیمت تضمینی گندم در سالجاری را 6 هزار و 500 ریال را پیشنهاد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تضمینی گندم باید ظرف روزهای آینده اعلام شود ادامه داد: در حال حاضر کار کاشت گندم در مناطق سردسیر کشور شروع شده که اعلام نرخ مناسب خرید پیام خوبی برای حمایت دولت از گندم کاران کشور خواهد بود.


 


امروز: دبیر اتحادیه بارفروشان تهران ضمن اعلام کاهش قیمت انواع میوه داخلی در بازار گفت: ورود میوه های خارجی به صورت قاچاق عامل اصلی افت قیمت میوه های داخلی شده است.

به گزارش ایلنا، علی جاج فتحعلی قاچاق میوه به کشور در یک سو و فراوانی میوه داخلی و عرضه آن به بازار از سوی دیگر باعث کاهش قیمت برخی از اقلام میوه شده است.

به گفته وی واردات میوه از خرداد ماه سال جاری تاکنون صورت نگرفته و ثبت سفارش برای ورود میوه به داخل انجام نگرفته است البته در عین حال وی از ثبت سفارش ورود موز به داخل کشور در 6 ماهه اول امسال خبرداد.

این فعال بازاری، در پاسخ به این پرسش مبنی بر تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار میوه بیان داشت: خوشبختانه نوسانات اخیر قیمت ارز تاثیر بر بازار میوه نداشته است و قیمت میوه براساس عرضه و تقاضا بوده است.


 


امروز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار کین‌ایجی کومانو - سفیر ژاپن - در جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم افزایش روابط دوستانه دو کشور ایران و ژاپن و پرهیز از تحت‌الشعاع قرار گرفتن این رابطه با افزایش تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روابط تهران - توکیو را دیرینه و راهبردی خواند و با اشاره به قرابت فرهنگی و اجتماعی دو کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران تأکید ویژه‌ای بر گسترش روابط با کشورهای شرقی نظیر ژاپن و چین داشت و همین امر سبب شد که روابط ایران و ژاپن گسترش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

وی زمینه‌های همکاری تهران - توکیو را بسیار گسترده خواند و با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: انتظار تهران از توکیو این است که در روابط دوجانبه تحت تأثیر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های زورگو قرار نگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به مساله «اقتصاد مقاومتی» تاکید کرد: روش اقتصاد مقاومتی مانع توسعه روابط ایران با سایر کشور‌ها نیست.

در ابتدای این دیدار نیز سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران به سابقه آشنایی خود با اندیشه‌ها و افکار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سه دهه گذشته یعنی زمانی که دانشجوی زبان فارسی و سپس مترجم وزارت خارجه ژاپن بود، اشاره کرد و خطاب به وی گفت: در زمان ریاست مجلس و ریاست جمهوری شما، روابط تهران - توکیو گسترش قابل ملاحظه‌ای را شاهد بود و پایه روابط عمیق کنونی ایران و ژاپن به این دوران بازمی‌گردد.

کین‌ایجی کومانو، مشترکات فرهنگی، اجتماعی و همچنین نیازمندی‌های متقابل اقتصادی، تجاری و تکنولوژیکی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن را گسترده خواند و افزود: ژاپن تاکنون توانسته است با وجود فشارهای برخی کشور‌ها برای محدود کردن روابط اقتصادی و تجاری با ایران، در مقابل خواست آن‌ها مقاومت کند و این تنها به خاطر دوستی با جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه ژاپن نیازمند نفت، تجارت و اقتصاد ایران است.


 


امروز: تفکر سکولاریسم در نگرش معلمان تمام سطوح تحصیلی، کتابهای درسی و برنامه‌های موجود آموزشی وپرورشی حذف شده است.

به گزارش ایلنا، محمد بنیادی ضمن بیان این مطلب گفت‌: براساس طرح تحول بنیادین آموزش وپرورش کتابهای درسی جدا از قرآن، نماز و اهل بیت نیست ‌بلکه با نگاه به آفرینش و رابطه بین خود و خدا تبیین شده است ‌. ‌

وی با تاکید بر حذف تفکر سکولاریسم از کتابهای درسی، افزود‌: مادی گرایی در کتاب‌های درسی نیست بلکه بر مبنای تحول بنیادین و آموزش و پرورش تربیت قرآنی باید ملاک عمل قرارگیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درامور قرآنی تصریح کرد‌: در طرح تحول بنیادین آموزش وپرورش هدف این است که تفکر طبیعت تبدیل به تفکر مخلوق شده و ازهمین رو دیگر جایی برای تفکر سکولاریسم نمی‌ماند.

به گفته مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در تمام اجزای طرح تحول بنیادین بحث خود وخدا و مخلوق به خوبی تبیین شده است تا تربیت دینی حاصل شود‌. ‌

بنیادی با تاکید بر حذف سکولاریسم در نگرش معلمان در تمام سطوح تحصیلی گفت‌: البته بدون استثنا تفکر تمام معلمان الهی است همینطور منابع و محتوای تالیف شده نیز خالی از این موضوع نیست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درامور قرآنی تصریح کرد‌: معلمان از طریق سند تحول بنیادین و آموزش ضمن خدمت و بهره‌مندی از آموزه‌ها می‌توانندخلا‌ها را پر کنند.

بنیادی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها و راهکار‌ها در سنوات گذشته شاید با این نگاه مدیریت نمی‌شد، افزود‌: در حال حاضر با تمام قوا این موضوع درحال تبیین شدن هستند و تمام زوایای آن مد نظر قرار گرفته است‌. ‌


 


امروز: در پی نامه 5 شرکت بزرگ لبنیاتی کشور و اعلام ورشکستگی قریب الوقوع آنها در نتیجه سیاستهای دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس احضار شد.


به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در نتیجه سیاست های اقتصادی دولت در دو سال گذشته و عدم پرداخت یارانه تولید، 5 شرکت بزرگ لبنیاتی کشور در نامه ای به مسئولان نظام اعلام کرده اند، در صورت تداوم وضعیت موجود، در ماه آینده اعلام ورشکستگی خواهند کرد.
این 5 شرکت، افزایش شدید هزینه های تولید و مواد اولیه و همچنین عدم پرداخت یارانه تولید را در کنار ممنوع کردن افزایش قیمت، علت بروز بحران مالی و خطر ورشکستگی خود اعلام کرده اند.

نمایندگان مجلس بر اساس نظر کارشناسان، پرداخت یارانه تولید به صنایع لبنیاتی کشور را تنها راه جلوگیری از ورشکستگی و توقف تولید لبنیات عنوان کرده اند تا با حفظ قیمتهای موجود و عدم گرانتر شدن محصولات لبنی، افزایش هزینه های تولید از طریق پرداخت یارانه تولید جبران شود.


گفته می شود وزیر صنایع پس از حضور در مجلس، ضمن تایید مشکل صنایع لبنی، پرداخت یارانه تولید به این کارخانجات را به دلیل عدم تامین منابع مالی آن از سوی دولت، غیرممکن خوانده است.

بنابر آخرین اطلاعات، نتایج جلسه مشترک کمیسیون امینت ملی مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت و تجارت طی صورتجلسه ای به دیگر نهادهای تصمیم گیرنده نظام ارسال شده است.

این در حالی است که مشکلاتی مشابه برای شرکت های تولیدی اساسی مصرفی در حوزه خانوار دیگر نیز همچون شرکت های تولید مواد شوینده به شکل حاد وجود دارد که در حال حاضر برخی کالاهایشان را با 25 تا 40 درصد زیر قیمت تمام شده در حال ارائه به بازار هستند و بدون ارائه راهکارهایی همچون ارائه دلار دولتی، نه اجازه کاهش حجم تولید به ایشان داده می شود و نه اجازه افزایش قیمت به میزانی که حداقل از ضرردهی این تولیدات بکاهد و این شرایط نگرانی های جدی را به همراه داشته است.


حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این موضوع ابعاد امنیتی پیدا کرده بود، به خبرنگار «بازتاب» گفت: کمیسیون امنیت ملی با دعوت از وزیر صنعت به موضوع ورود پیدا کرد.
به گفته وی تولیدکنندگان و حتی مردم سوال هایی را از کمیسیون مطرح کرده بودند و وزیر صنعت به کمیسیون امنیت ملی دعوت شد تا در مورد دغدغه های این بخش صحبت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد، وزیر صنعت در این جلسه بیشتر به دغدغه های کلی پرداخت و این موضع مطرح شد که اگر قیمت گذاری روی گندم، شیر و لبنیات به صورت واقعی صورت نگیرد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گفته وی، در این جلسه این موضوع مطرح شد که دولت متناسب با هزینه تمام شده تولید، محصول را از تولیدکننده خریداری کند و اگر می خواهد قیمت تمام شده برای مردم را کاهش دهد، از بسته های حمایتی استفاده کند.

وی افزود: وزارت صنعت باید به کمک تولیدکننده بیاید تا محصولات با قیمت متعادل تر به دست مصرف کننده برسد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته