-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 29 مهرماه 91

 

سلام،
شنبه 29 مهر 91، 20 اکتبر 2012 میلادی
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم.


پیامد های تحریم
سردار عبدالرضا جلالی، فرمانده پدافند غیرعامل اعلام کرد که این تحریم های غرب همه جانبه است و تلویحا از شورش های مردمی ابراز نگرانی کرده است. او گفت که مدیران باید غذا و نیازهای مردم را هر طور که شده تامین کنند.
آقای اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و برادر حبیب الله عسگراولادی یکی از بزرگترین سلاطین صادرات، گفت که ایران زمانی درآمد 100 میلیارد دلاری نفت داشته و اکنون این درآمد به 30 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده و اگر نتوانیم این درآمد را به 50 میلیارد دلار برسانیم باید کالاهای مورد نیاز مردم را جیره بندی کنیم. عسگراولادی این اظهارات در گفتگو با نشریه ی "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد که نشان می دهد موتلفه آن را بررسی کرده و این اظهارات کم و بیش نظر این حزب است.
سران اتحادیه ی اروپا ایران را تهدید  کردند که اگر روند فعلی را ادامه داده و حاضر نباشد که با جامعه ی جهانی همکاری کند، تحریم های جدیدی در راه خواهد بود. آقای دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا، هم در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ گفت که آمریکا فشار تحریم ها بر ایران را تشدید خواهد کرد و افزود که غرب صادرات نفت ایران را هدف قرارداده است.
سردار نقدی، فرمانده بسیج سازمان مستضعفین هم اعلام کرد که دوست داریم با آمریکا زودتر به فینال برسیم. ایشان همچنین گفت که اسرائیل باید منتظر صدها پرنده ی دیگر در 25 مدل مختلف باشد.

دیدار خصوصی رفسنجانی-خامنه ای؛ سفر هیات اروپایی به ایران
پاره ای سایت ها، از جمله سایت ملی-مذهبی خبردادند از اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار خصوصی با آقای خامنه ای به او تاکید کرده است که اوضاع کشور خراب است و اطرافیان شما به شما دروغ می گویند. بنا به این گزارش آقای رفسنجانی در پاسخ چاره جویی آقای خامنه ای گفته است که اول باید بپذیریم که وضع خراب است. اما پاسخ آقای خامنه ای این بوده است که اگر ما دو سال مقاومت کنیم غرب دچار بحران شده و ناچار خواهد بود که با ما کنار بیاید. به این ترتیب مشخص می شود که خبرهایی هم که پیش شنیده می شد درست است و آقای خامنه ای با وجود هشدارهای کارگزاران حکومتش، با مسوولیت خود کشور را به پرتگاه برده و مردم را گرفتار تنگناهای مالی و اقتصادی می کند.
آقای علم الهدی، امام جمعه ی منصوب آقای خامنه ای، گفت که آبروی امام حسین، امام زمان و اهل بیت به این نظام وابسته است.
آقای ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم گفت مکان نشستی قرار بود در ماه نوامبر میان آقای جلیلی و خانم کاترین اشتون در مسکو برگزار شود و مشخص هم نیست که آیا در جای دیگر منعقد می شود یا خیر.
یک هیات 9 نفره ی پارلمانی اروپا هم قرار است از 27 اکتبر به مدت یک هفته به ایران سفر کند. از محتوای مذاکرات و دستور کارآنها خبری نیست اما دو سناتور آمریکایی به سفر آنها اعتراض کرده و گفتند که این سفر ممکن است پیام نادرستی به تهران بدهد.

عملیات انتحاری در چابهار؛ انفجار دوباره ی خط لوله ی گاز ایران-ترکیه
در مسجد امام حسین در چابهار یک عملیات انتحاری صورت گرفت که طی آن دو بسیجی کشته و پنج نفر مجروح شدند. معاون امنیتی وزارت کشور این خبر را تایید کرد و دادستانی چابهار هم گفت که در میان مجروحان دو کودک و یک مامور نیروی انتظامی هم هستند. هر چند هویت فرد بمبگذار انتحاری مشخص نشده اما انگشت اتهام به سمت گروه جندالله نشانه رفته است.
خط لوله ی گاز ایران به ترکیه برای چندمین بار منفجر شده و صادرات گاز ایران به ترکیه قطع شده است. همچنین 28 سرباز ترکیه ای هم در این انفجار زخمی شدند. روسیه اعلام آمادگی کرد که حاضر است جای ایران در زمانی کسری صادارت گاز به ترکیه بگیرد. در ترکیه هم 11 نفر از جمله 2 ایرانی به جاسوسی متهم و هر کدام به 20 سال زندان محکوم شدند. اتهام این افراد فروش اطلاعات نهادهای نظامی و امنیتی ترکیه به جمهوری اسلامی ایران بوده است. روابط تهران و آنکارا در زمینه های متعددی رو به تیرگی نهاده است.


ضرغامی: پول نداریم، فیلم تکراری پخش کنید
در صدا و سیما هم بحران اقتصادی خود را نشان داده و آقای ضرغامی دستور داده که ساخت سریال های پرخرج متوقف شده و فیلم جدید هم خریداری نشود. بسیاری از تهیه کنندگان مبالغ هنگفتی از صدا و سیما طلبکارند که این سازمان نمی تواند بپردازد. همچنین آقای ضرغامی در طرح خود دستور داده که فیلم های تکراری پخش شود. این در حالی است که مدیر شبکه ی 3، پربیننده ترین شبکه ی صدا و سیما، آقای اصغر پور محمدی، به دستور معاون آقای ضرغامی، آقای علی دارابی، از کار برکنار شده و او هم در مراسم تودیعش به شدت آقای ضرغامی و معاونش حمله کرده و گفت مسوول حراست یک فروشگاه در شاه عبدالعظیم را در جای معاون سازمان گذاشته اند تا به همه دستور بدهد.


آب پاکی رهبران اسلامی بر روی دست خامنه ای
آقای مرسی، رئیس جمهوری مصر، نامه ای را به شیمون پرز نوشته و در آن به تحکیم روابط میان مصر و اسرائیل پافشاری کرده و اعلام کرده است که سفیر جدید مصر در اسرائیل به زودی معرفی می شود. روزنامه ی کیهان امروز در صفحه ی اول خود به شدت به مصر حمله کرده و در واقع آن تب بیداری اسلامی که خیلی روی طبلش می کوبیدند خیلی زود عرق کرده است. هم آقای مرسی آب پاکی را روی دستشان ریخته و هم آقای راشد الغنوشی در تونس و هم حزب عدالت و توسعه در ترکیه به رهبری آقای اردوغان.


محرومیت سه پزشک زن سنی در کردستان
در کردستان سه دکتر خانم سروه حیدری (سال آخر رشته ی زنان)، لیلا برنا ( در دوره ی رزیدنتی جراحی زنان و زایمان) و سمیه هوشیاری (دوره ی رزیدنتی کودکان) به دلیل سنی بودن و سمپاتی داشتن به محافل اهل سنت از ادامه ی تحصیل بازداشته شدند و وزارت بهداشت هم به آنان اعلام کرده است که وزارت اطلاعات به شدت مخالف ادامه ی تحصیل شماست. محمد نظری که به دلیل ارتباط با حزب دموکرات کردستان 19 سال است در زندان به سر می برد و از هفتم شهریور با دوختن لبهای خود دست به اعتصاب غذا زده بود با قول مقامات زندان که در عید غدیر یا عید قربان آزاد خواهد شد به اعتصاب غذای خود پایان داد. سید ضیاء نبوی، دانشجوی زندانی هم که به 17 سال زندان در تبعید محکوم شده تقاضای اعاده ی دادرسی داشت اما با اعمال نفوذ وزارت اطلاعات، دیوان عالی کشور تقاضای وی را رد کرد.


سپاهیان انقلاب اسلامی از اسد محافظت می کنند
سایت العربیه از قول دیپلمات های غربی خبرداد که سردار حسین همدانی مسوول سپاه در سوریه به آقای بشار اسد توصیه کرده است که محافظان خود را از میان سپاهی ها انتخاب کند و اکنون حلقه ی اصلی محافظان اسد سپاهیان ایرانی هستند، چرا که پاره ای از گروههای علوی ناراضی شده اند و با اسد اختلاف پیدا کرده اند.


انفجار سنگین در بیروت، سوریه متهم اصلی
در بیروت هم دیروز انفجار بمبی باعث کشته شدن هشت کشته و پنجاه هشت زخمی برجای گذاشت که رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیت ملی لبنان هم در میان کشته شدگان بود. همه از جمله دولت سوریه این انفجار را محکوم کرده اند اما انگشت اتهام اکنون به سمت دولت سوریه است که می خواهد لبنان را هم دچار آشفتگی کند.


دلیل برتری علوم اسلامی به علوم غربی کشف شد
جناب حجت الاسلام محسن اراکی فرمودند که تولید فکری علمای اسلام بعد از 60 سالگی شروع می شود در حالیکه غربی ها در این سن متوقف می شوند و این یکی از دلایل برتری علوم اسلامی بر علوم غربی است.



اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته