-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 10/23/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/جامعه:
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
از ميان مؤمنان مردانی اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسيدند و برخی از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نکردند.

احمد قابل بعد از يک دوره بيماری ، امروز درگذشت.احمد قابل از شاگردان مرحوم آيت الله منتظری پس از يک دوره طولانی درمان و عمل جراحی در تهران و مشهد و در حاليکه دوران نقاهت را ميگذراند، با وخيم شدن حالش از  شنبه هفته پيش ۱۵ مهر از منزل به بيمارستان قائم مشهد منتقل شد و در بخش داخلی اورژانس بيمارستان قائم مشهد و روز چهارشنبه اتاق آی سی يو اين بخش بستری بود. از روز چهارشنبه پزشکان احتمال بروز مرگ مغزی ميدادند . ظهر امروز دوشنبه اول آبان ماه استاد قابل در سن ۵۵ سالگی به ملکوت اعلی پيوست و خيل دوستان و مشتاقان و هواداران جنبش سبز را در ماتم فرو برد.‏

احمد قابل که همراه با ديگر اصلاح طلبان امروز از انقلابيون ديروز اواخر دهه ۵۰ و رزمنده ی جبهه های دفاع مقدس و جانباز جنگ تحميلی بود، از نيمه ی دهه ۷۰ به شکل مکرر، هدف سرکوب و برخورد امنيتی و قضايی قرار گرفت. بارها دچار حبس و بدرفتاری شد و بی عدالتی و رفتار غيرانسانی و ضدقانونی را مکرر تجربه کرد. ازجمله در سال ۱۳۸۰ و ۸۰ که ۱۲۵ روز در بند امنيتی ۲۴۰ اوين در انفرادی صبوری کرد.

بعدتر، و در جريان بازداشت پس از کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸، در دفاعيه اش در برابر قاضی دادگاه انقلاب با اشاره به عکس رهبر جمهوری اسلامی روی ديوار دادگاه، گفت: «اين آقا در خطبه های نمازجمعه و پيش چشم همه ی من و شما و در ساير سخنرانی هاشان، بارها و بارها حکومت پر از ظلم و جور خويش را با حکومت سراسر عدل امير مؤمنان علی(ع) مقايسه می کند و به اين وسيله صراحتا به مولای متقيان(ع) و پيامبر خدا(ص) و اسلام اهانت می کند!! چطور است که شما به اتهام «اهانت احتمالی به رهبری» غيرت می ورزيد و صدها نفر را ماه ها بازداشت کرده و برخی را به مدت های طولانی زندانی می کنيد، ولی من مدعی پيروی از امير مؤمنان(ع) اينقدر بی غيرت باشم که در برابر اين جسارت ها و اهانت های آشکار هيچ واکنشی نشان ندهم؟!! مگر من بی غيرت باشم که سکوت کنم. والله در برابر اين جسارت ها و اهانت ها می ايستم حتی اگر به قيمت جانم تمام شود!»

اطلاعيه مربوط به مراسم تدفين بزودی از سوی خانواده منتشر خواهد شد.

خبرنگاران سبز که اين ماهها دلتنگ و نگران سلامتی دو همکار خود که متاسفانه توسط حفاظت اطلاعات سپاه از ۲۵ بهمن سال گذشته بازداشت شده اند و بلاجبار محکوم به سکوت و قلم نزدن شده است، درگذشت احمد قابل انديشمند سبز کشور را به خانواده محترمشان و ملت سبز ايران تسليت می گويد. 



 
 


با حمایت کم نظیر و اطلاع رسانی گسترده ملت سبز ایران، نسرین ستوده در پنجمین روز اعتصاب غذای خود در زندان اوین به یکی از خواسته های خود رسید. وی که پیش از این در روزهای ملاقاتی متفاوت از سایر بند نسوان، اجازه دیدار غیرحضوری با فرزندان خود را داشت از این پس می تواند یکشنبه ها به ملاقات برود.

نسرین ستوده که از ۱۳ شهریور ۸۹ بدون حتی یکروز مرخصی در زندان به سر می‌برد بیش از یک سال است که حق ملاقات با مادر خود را نداشته و بیشتر از سه ماه است که با خانواده اش ملاقات حضوری نداشته است. نسرین ۱۷ ماه است که اجازه تماس تلفنی از زندان با خانواده را نیز از دست داده است. خانم ستوده بر آن است که علی‌رغم رسیدن به یکی از خواسته‌های خود تا رسیدن به همه‌ی خواسته هایش به اعتصاب خود ادامه دهد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همچنان صدای نسرین ستودنی باشیم

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته