-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۸, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 10/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران که صلاحیت فیلتر، توقیف و لغو پروانه خبرگزاری‌ها و نشریات فاقد مجوز را به هیات نظارت بر مطبوعات داده بود، ابطال کرد.
به گزارش ایلنا، در رای شماره ۴۳۸-۴۳۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است:
«نظر به اینکه مطابق تبصره ۴ قانون اصلاح ماده یک قانون مطبوعات مصوب سال ۱۳۸۸، خبرگزاری‌های داخلی از حیث حقوق، وظایف، حمایت‌های قانونی و جرایم و مجازات‌ها و مرجع و نحوه‌ دادرسی مشمول احکام مقرر در این قانون و اصلاحات آن هستند و همچنین بر اساس تبصره ۳ ماده یک‌‌ همان قانون، کلیه نشریات الکترونیکی نیز مشمول مواد این قانون به حساب می‌آیند و به موجب تبصره ۲ ماده یک قانون مذکور، نشریه‌ای که بدون اخذ پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر شود از شمول قانون خارج و تابع قوانین عمومی است، لذا اطلاق مواد ۴۴ و ۴۵ و ۴۷ آیین‌نامه اجرایی اصلاحی قانون مطبوعات از این حیث که صلاحیت پالایش (فیل‌تر)، توقیف و لغو پروانه و اختیارات مصرح در ماده ۴۵ آیین‌نامه معترض‌عنه را برای خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیکی که فاقد پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات هستند، به این هیات اعطا کرده است، مغایر قانون تشخیص داده می‌شود و به استناد بند یک ماده ۱۹ و ماده ۴۲ قانون دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود.»
هیات عمومی دیوان عدالت اداری همچنین با ابطال بخش دیگری از این مصوبه هیات وزیران اعلام کرد که خبرگزاری‌ها به درج منابع اخبار منتشره ملزم نیستند.
استدلال دیوان عدالت اداری در این زمینه این بوده است که چون در ماده ۴ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۱۳۸۸ مقرر شده است «اجبار تهیه کنندگان و اشاعه‌دهندگان اطلاعات به افشای منابع اطلاعات خود ممنوع است مگر به حکم مقام صالح قضایی و البته این امر نافی مسئولیت تهیه‌کنندگان و اشاعه‌دهندگان اطلاعات نمی‌باشد» اطلاق قسمت اخیر ماده ۳۸ اصلاحی آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۱۹۸۵/ت ۴۶۹۵۶ ه-۱۳۹۱/۱/۲۸ هیات وزیران در الزام به درج منابع اخبار منتشره در خبرگزاری در حدی که شامل درج منابع اطلاعات منتشره باشد، خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات هیات وزیران است.


 


امروز: تولید کارخانه آب معدنی داماش به دلیل كمبود و گرانی مواد اولیه تولید بطری متوقف شد و تمامی كارگران این مجموعه در بلاتكلیفی به سر می‌برند.

نماینده کارگران آب معدنی داماش با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه آب معدنی داماش، از زیر مجموعه‌های گروه امیرمنصور آریا كه اكنون تحت نظارت قوه قضائیه قرار گرفته است، به سبب کمبود و گرانی مواد اولیه تولید، فعالیت خود را متوقف كرده است و ۱۴۰ کارگر این كارخانه كه اكنون بیکار شده‌اند جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره كار معرفی شده‌اند.
این كارگر افزود: کارفرما به كارگران گفته است كه تولید این کارخانه با وجود كمبود و گرانی مواد اولیه توجیه اقتصادی ندارد، از این رو تا رفع نهایی مشکلات کارخانه تولید را موقتا متوقف می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طبق پیگیری‌هایی که از سوی کارگران به عمل آمده مدیران این کارخانه که تحت نظارت قوه قضائیه فعال هستند قول داده‌اند به محض رفع مشکلات اقتصادی، كارخانه فعالیتش را از سر گیرد.

او در خاتمه با بیان اینكه كارخانه داماش تنها محل درآمد مردم این منطقه از گیلان است، تاکید کرد: احیاء مجدد کارخانه خواسته کارگران است چرا که آنان با توجه به افزایش مشکلات معیشتی که با تعطیلی این واحد تولید و از دست رفتن شغل‌شان متحمل می‌شوند، چاره‌ای جز انتظار شروع بکار کارخانه ندارند.


 


امروز: وکیل مهدی هاشمی گفت: اعتراض به پرونده مهدی هاشمی به طور مستقیم به دفتر دادستانی تهرانی فرستاده شده است.

به گزارش ایلنا، محمود علیزاده طباطبائی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی خاطر نشان کرد: من همچنان ملاقاتی با مهدی هاشمی نداشته‌ام و اعتراض ما به قرار بازداشت آقای هاشمی فرستاده شده است.

وی در ادامه افزود: اعتراض کتبی به دفتر دادستان تهران به طور مستقیم و به دادسرای مقدس از طریق پست ارسال شده است.

به گفته طباطبائی تاکنون تغییری در پرونده مهدی هاشمی رخ نداده و ملاقاتی صورت نگرفته است.


 


امروز: بیژن زنگنه گفت:قدرت هر كشور عضو اوپك تابعی از تولید و ظرفیت مازاد آن كشور دارد.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در دولت اصلاحات در پاسخ به این سئوال كه با توجه به اینكه گفته می شود تولید نفت ایران طی ماههای گذشته پایین آمده است،آیا این موضوع می تواند شانس نماینده ایران برای دبیركلی اوپك تاثیر بگذارد؟،اظهار داشت: قدرت هر كشور عضو اوپك تابعی از میزان تولید و ظرفیت مازاد تولید آن كشور دارد،از همین رو كاهش تولید نفت تاثیر به سزایی در این انتخاب خواهد داشت.

وی افزود: كاهش تولید نفت بر مواضع ایران در مقابل لابی های قدرتمندی كه در اوپك وجود دارد،تاثیر خواهد گذاشت.


 


امروز: حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان طی یادداشتی که به گفته خود «مجبور» به انتشارش شده، به ارائه دلایل حمایت از احمدی نژاد در سالهای 84 و 88 پرداخت و نوشت: برداشت اولیه آن بود که این یادداشت نوشتنی نیست و عبور از آن بایسته تر به نظر می رسید...

گرچه او در جنجال برانگیزترین بخش این یادداشت می نویسد که «قصد مقایسه» ندارد ، اما به سادگی و تنها مطلعه یکبار این یادداشت، به این نتیجه قطعی رسید که که احمدی نژاد را با طلحه و زبیر مقایسه کرده است.

او می نویسد: بدون آن که قصد مقایسه ای در میان باشد و تنها به عنوان یک مثال و نمونه درس آموز تاریخی باید پرسید؛ آیا طلحه و زبیر، آن هنگام که در رکاب رسول خدا(ص) و برای مقابله با دشمنان اسلام شمشیر می زدند و از جان خود مایه می گذاشتند، قابل تقدیر نبودند؟ و آیا مولای بزرگوار ما حضرت امیرالمومنین علیه السلام از آنان حمایت نمی کرد؟ اما وقتی همین طلحه و زبیر که آن همه مورد حمایت و تقدیر بودند پای از صراط مستقیم بیرون نهادند و پیمان شکسته و به اصحاب شام پیوستند و در آوردگاه فریب جمل به تخاصم و کینه توزی لشگر آراستند، حضرت امیر(ع) ابتدا به اندرز و نصیحت آنان پرداخت و عهدی را که بسته و شکسته بودند یادآور شد اما هنگامی که اصرار آنها به مقابله را مشاهده فرمود، با آنان به نبرد پرداخت.

وی در این یادداشت که از موضع «حزب الله» سخن گفته، به توجیه دلایل حمایت از احمدی نژاد در سال های 84 و 88 پرداخته و در عنوان مقاله خطاب به افرادی که حامیان احمدی نژاد را به خاطر شرایط فعلی سرزنش می کنند، می پرسد که«چه کسانی باید شرمنده باشند؟»

وی چند روز پیش با ابراز ناراحتی از درخواست احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین، با لحنی تهدیدآمیز گفته بود که « احمدی نژاد نامه هایی خطاب به برخی مقامات بلندپایه نوشته / این نامه ها حاوی مطالبی است که آگاهی مردم از آن خالی از فایده نیست»

حسین شریعتمداری در فردای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که به پیروزی محمود احمدی نژاد منجر شد، طی یادداشتی با عنوان «نقطه سر خط» ، آغاز حمایتی تمام عیار از وی را در دستور کار خود قرار داد و منتقدانش را به باد انتقاد می گرفت و حتی به خاطر نوشته هایش ، موفق شد جایزه «بهترین منتقد دولت» را از احمدی نژاد بگیرد.

اما متن کامل این یادداشت با عنوان «چه کسانی باید شرمنده باشند» در پی می آید:

1- برداشت اولیه آن بود که این یادداشت نوشتنی نیست و عبور از آن بایسته تر به نظر می رسید، اما رخدادهای این روزها نکته بااهمیت دیگری را به موضوع یادداشت پیش روی اضافه کرد، نکته ای که تاب مستوری نداشت و نمی توانست ناگفته باقی بماند و آن، «رنج مشترک» و آمیخته به «خشم» دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها نظیر مدعیان اصلاحات، اصحاب فتنه 88 و حلقه انحرافی از بصیرت و هوشیاری مردم است که نگاه به امام و مقتدای خود دارند و با چرخش یا لغزش این یا آن مسئول به لغزش و چرخش نمی آیند و راه خویش را در بستری که راهبر الهی ترسیم کرده است می پیمایند. مردمی که با مسئولان بالادستی، حتی بلندپایه ترین آنها دست اخوت به شرط پیروی از رهبر الهی و مقتدای خود داده اند و با هیچکس عهدی نبسته اند که در صورت زاویه گرفتن آنها از بستر تعریف شده انقلاب نیز، دست نخورده بماند. و این برجسته ترین امتیاز حزب الله است که حق گراست و قبیله گرا نیست. همان واقعیت شیرینی که چند ماه قبل، روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» به نقل از مؤسسه آمریکن اینترپرایز، به تلخی از آن یاد کرده و آورده بود «بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک ابرحریف- SUPER OPPONENT- به نام [آیت الله] خامنه ای است که نقشه راه ما را می شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند».

2- این روزها، در پی فاصله ای که حلقه انحرافی و نفوذ کرده در دولت محترم با برخی از آموزه های شناخته شده خط امام و رهبری پدید آورده است، مجموعه مشترکی از دشمنان بیرونی، مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با استناد به حمایت گسترده و فراگیر توده های مردمی و وفادار به نظام از دکتر احمدی نژاد که به انتخاب ایشان با رأی بی نظیر 25میلیونی انجامید، زبان به ملامت حزب الله گشوده اند که مثلا، فلان فاصله دولت کنونی با فلان معیار تعریف شده و پذیرفته شده انقلابی، نتیجه و حاصل حمایت گسترده اصولگرایان- به معنی واقعی کلمه و نه فلان جبهه و فلان گروه- از رئیس جمهور محترم است و به زعم خود، طعنه می زنند که حزب الله در حمایت آن روز خود به خطا رفته است! و در همان حال به کنایه و تلویح می کوشند بر وطن فروشی و خیانت آشکار خود در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و نقشی که به عنوان ستون پنجم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس برعهده داشته اند، سرپوش بگذارند. آنچه این جماعت و مدیران بیرونی فتنه با عنوان خطای حزب الله از آن یاد می کنند- آنگونه که خواهد آمد- نه فقط خطا نبوده و نیست، بلکه یکی از افتخارآمیزترین ویژگی حزب الله است و به وضوح نشان می دهد، حزب الله فقط در بستر اسلام و انقلاب و خط امام و رهبری حرکت می کند. هرجا از حق و اصول نشانه ای دید به حمایت از آن برمی خیزد و چنانچه شخصیت و یا گروهی که مورد حمایتش بود، پای از بستر اصلی بیرون بگذارد و یا از برخی آموزه های انقلابی فاصله بگیرد، بدون کمترین ملاحظه و تردید، حمایت قبلی خود را پس می گیرد.
به بیان دیگر، حزب الله- بخوانید توده های عظیم و حماسه آفرین مردم- برخلاف برخی از جریانات سیاسی و از جمله مدعیان اصلاحات، «گروه گرا» و «قبیله گرا» نیست که وابستگی ها و منافع شخصی و حزبی خود را بر حرکت در بستر انقلاب و تامین منافع مردم ترجیح بدهد. آیا، این ویژگی حزب الله، افتخارآفرین و تحسین برانگیز نیست؟ از حضرت امیر علیه السلام است که افراد را با حق بسنجید و نه حق را با افراد. و حزب الله از مولای خود حضرت امیرالمومنین(ع) و علی زمان پیروی کرده و می کند. آنچه امروزه به «درد مشترک» دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها تبدیل شده، همین ویژگی حزب الله است که گروه گرا و قبیله گرا نیست.

3- بدون آن که قصد مقایسه ای در میان باشد و تنها به عنوان یک مثال و نمونه درس آموز تاریخی باید پرسید؛ آیا طلحه و زبیر، آن هنگام که در رکاب رسول خدا(ص) و برای مقابله با دشمنان اسلام شمشیر می زدند و از جان خود مایه می گذاشتند، قابل تقدیر نبودند؟ و آیا مولای بزرگوار ما حضرت امیرالمومنین علیه السلام از آنان حمایت نمی کرد؟ اما وقتی همین طلحه و زبیر که آن همه مورد حمایت و تقدیر بودند پای از صراط مستقیم بیرون نهادند و پیمان شکسته و به اصحاب شام پیوستند و در آوردگاه فریب جمل به تخاصم و کینه توزی لشگر آراستند، حضرت امیر(ع) ابتدا به اندرز و نصیحت آنان پرداخت و عهدی را که بسته و شکسته بودند یادآور شد اما هنگامی که اصرار آنها به مقابله را مشاهده فرمود، با آنان به نبرد پرداخت.
اکنون باید به کسانی که داعیه اسلام و تشیع و پیروی از مولای متقیان را دارند گفت؛ کدام اقدام حضرت امیر علیه السلام را- نستجیربالله- «خطا»! می دانید؟! حمایتش از طلحه و زبیر یا مقابله حضرت با آنان را؟!
حزب الله افتخار می کند و این افتخار را به حساب لطف خداوند تبارک و تعالی و پیروی از ولی امر خود که در طول پیروی از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است می نویسد که از آقای هاشمی رفسنجانی در مقابل ملی گراها، سکولارها و شماری از مدعیان اصلاح طلبی دفاع جانانه کرد. و افتخار می کند در حالی که از مواضع آقای خاتمی نگرانی های جدی داشت، از وی در مقابل هجوم افراطیونی که در پوشش اصلاح طلبی به مقابله با او آمده و امروزه آشکارا به آمریکا و اروپا و اسرائیل پناه برده اند، حمایت کرد. حزب الله افتخار می کند از آقای احمدی نژاد قبل از آن که متاسفانه حلقه انحرافی به درون کابینه نفوذ کند، در مقابل اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 دفاع کرد و با رای بی نظیر 25 میلیونی او را به ریاست دولت برگزید.

و اما، حزب الله باز هم افتخار می کند هر جا مشاهده کرده است، مواضع و عملکرد افراد و شخصیت هایی که از آنها حمایت کرده بود با خط اصیل انقلاب زاویه گرفته، به همان اندازه و متناسب با آن زاویه به انتقاد از آنان پرداخته است.

حالا باید از جریاناتی که این روزها به حزب الله طعنه می زنند پرسید؛ «قبیله گرایی» شما که ناشی از پشت پا زدن به «درک و شعور» و ترجمان دیگری از جاهلیت و ارتجاع قرون وسطایی است، شرم آور و قابل ملامت است یا «حق گرایی» و عدالت جویی حزب الله که برخاسته از درک عمیق و نگاه حق طلبانه آنهاست؟!


4- جریاناتی نظیر مدعیان اصلاحات، اصحاب فتنه و حلقه انحرافی آرزو داشتند که وقتی با بستر اصیل انقلاب -آگاهانه یا ناخودآگاه- فاصله می گیرند، حامیان قبلی خود و یا حامیان شخصیتی را که در او نفوذ کرده اند، نیز در پی خویش داشته باشند ولی این آرزو با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم هرگز برآورده نشده است. به عنوان مثال، دشمنان بیرونی درجریان فتنه 88 تمام توان خود را به کارگرفتند و علاوه بر ایجاد ائتلاف میان منافقین، بهایی ها، مارکسیست ها، نهضتی ها، سلطنت طلب ها و مدعیان اصلاحات، افرادی را که به حق یا به ناحق دارای سابقه همراهی با نظام بودند، شکار کرده و به میدان آوردند، اما، از این ترفند همه جانبه با آن حمایت مالی و سیاسی و تدارکاتی گسترده، طرفی نبستند. چرا؟! به یقین و بیش از همه و پیش از همه به این علت که نگاه مردم به رهبر و مقتدایشان بود و از این روی با لغزش خواص آلوده و یا بعداً آلوده شده نمی لغزیدند. و این، برای مدیریت بیرونی فتنه، آنگونه که «ریچارد هاس» اعتراف می کند، فاجعه ای دردناک بود.
و اما، از سوی دیگر و در داخل کشور مدعیان اصلاحات و جریانات گره خورده با آنها در حالی با استناد به مواضع برخاسته از حلقه انحرافی و نفوذ کرده در دولت، زبان به طعنه حزب الله گشوده اند که مواضع برخاسته از تلاش حلقه انحرافی در بسیاری از موارد، دقیقا و بی کم و کاست ادامه همان مواضع و عملکرد مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه است. و این رشته سر دراز دارد.


 


امروز: هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، در بيانيه ای به نسرين ستوده،‌وکيل مدافع و فعال حقوق بشر زندانی،‌و جعفر پناهی،‌ کارگردان سينما،‌ به خاطر دريافت جايزه ساخاروف پارلمان اروپا، تبريک گفت.
نسرين ستوده و جعفر پناهی روز جمعه، به عنوان برندگان جايزه حقوق بشری «ساخاروف» سال ۲۰۱۲ پارلمان اروپا معرفی شدند.
نسرين ستوده، فعال حقوق بشر که از دو سال پيش در ايران زندانی است، به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» به شش سال زندان و جعفر پناهی نيز که در حال حاضر به قيد وثيقه آزاد است، به شش سال حبس تعزيری و ۲۰ سال ممنوعيت کاری محکوم شده است.
در بيانيه وزير امور خارجه آمريکا که روز جمعه پنجم آبانماه، منتشر شده آمده است: فعاليت های نسرين ستوده و جعفر پناهی برای پيشبرد حقوق بشر و و ترويج آزادی بيان، بيانگر تمايل و خواست همه ايرانيان برای استفاده از حقوق و آزادی های اساسی خود است.
خانم کلينتون همچنين از اين که نسرين ستوده و جعفر پناهی قادر نخواهند بود در مراسم دريافت جايزه حاضر باشند ابراز تاسف کرده است.
هیلاری کلینتون در بيانيه خود تصريح کرده است:« مقامات ايرانی ستوده را به خاطر فعاليتهای حقوقی اش زندانی کرده اند و او اکنون عليرغم شرايط وخيم سلامتی اش دوران شش ساله حبسش را سپری می کند. حکومت ايران پناهی را به خاطر فيلمهايش مجازات کرده و او را به شش سال حبس و بيست سال محروميت از فيلمسازی و ممنوعيت از خروج از کشور محکوم کرده است.»
وزير امور خارجه آمريکا در ادامه اين بيانيه تصريح کرده است:«ما از حکومت ايران می خواهيم که فورا (نسرين) ستوده را آزاده کرده ،‌محدويت ها عليه (جعفر ) پناهی را لغو کند،‌و همچنين کليه زندانيان سياسی و ديگر زندانيان را که صرفا به خاطر عقايد و باورهای سياسی و مذهبی اشان در حبس به سر می برند، آزاد کند.»
اعطای جايزه ساخاروف پارلمان اروپا به نسرين ستوده و جعفر پناهی با سفر يک هيات پارلمان اروپا به ايران همزمان شده بود و مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا، پنجم آبان‌ماه گفته بود که هيئت اعزامی اين پارلمان به ايران خواهان ديدار با نسرين ستوده و جعفرپناهی است تا پيام تبريک رئيس پارلمان اروپا را به آنها تحويل دهد.
اين هيات قرار بود روز شنبه به ابران سفر کند و آقای شولتز گفته بود که هيئت نمايندگان پارلمان اروپا، پيام تبريک وی را به نسرين ستوده و جعفر پناهی ارائه خواهد کرد و در صورتی که دولت ايران مانع اين ديدار شود، اين هيئت فورا ايران را ترک خواهد کرد.
این در حالی است که رسانه های ایران روز شنبه گزارش دادند که سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران لغو شده است.
به گزارش مهر، حسين شيخ‌الاسلام، مشاور امور بين‌الملل مجلس شورای اسلامی، روز شنبه، ششم آبان‌ماه، با تأکيد بر اين که ايران هيچ پيش‌شرطی را نمی‌پذيرد، گفت: «هيئت پارلمانی اروپا قصد داشته با دو تن از زندانيان سياسی ايران ديدار و جايزه‌ای به آن‌ها بدهند که ايران با چنين شرطی موافقت نکرد.»
از سوی دیگر يک منبع پارلمان اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت اين سفر پس از مخالفت ايران با درخواست هيئت پارلمانی اروپا لغو شد.
اين منبع افزود که اعضای اين هيئت آماده سفر به تهران بودند که مقامات جمهوری اسلامی در تماسی تلفنی با تاريا کرونبرگ، رئيس اين هيئت، می گویند که اين هيئت اجازه ديدار با برندگان جايزه ساخاروف را ندارد.


 


امروز: کنشگران ملی - مذهبی خارج از کشور با صدور بیانیه ای در باره شرایط خطیر میهن به حاکمان کشور اعلام کرده اند که تنها راه باقی مانده ملی و بازی برد- برد توقف غنی سازی اورانیوم ، آزادی اسیران و برگزاری انتخابات آزاد است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما به عنوان بخشی از ملت نگران ایران، ضمن هشدار به رهبران و مسئولان کشور در ارتباط با ویرانی هائی که کشورمان را تهدید می کند، بار دیگر یادآور می شویم که عقلانی ترین و عملی ترین راه برای نجات ایران، همان راهی است که بخشی از دلسوزان کشور اخیرا در "فراخوان به خاطر صلح و آزادی" به آن پرداخته اند. کشور ما نیازمند صلح با جهان وآزادی برای مردم است.
هم چنین در قسمت دیگری از این بیانیه آمده که : ما بار دیگر هشدار می دهیم هر نوع معامله با قدرتهای برتر جامعه جهانی، به نیت سرکوب داخلی، حرکتی از پیش شکست خورده است. تنها دولت ها و حکومت هایی می توانند با اقتدار وارد گفتگو وتعامل با نظام جهانی شوند که دارای اقتدار داخلی باشند.
متن کامل این بیانیه به گزارش سایت ملی - مذهبی چنین است:
توقف غنی سازی اورانیوم، آزادی اسیران و انتخابات آزاد تنها راه باقی مانده است
بخش عظیمی از مردم ایران در شرایط بسیار دشوار و کمرشکن اقتصادی داخلی و تهدیدهای خارجی، نگران سرنوشت خود و ایران در آینده هستند؛ خطر قحطی یا خطر جنگ؟
مردم ایران حاکمیتی بر سرنوشت خویش ندارند و نمی توانند راسا برای آینده خود تصمیم بگیرند. رای آن ها در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با تخلف و تقلب دزدیده شد و پاسخ اعتراض شان داغ و درفش، حبس و شکنجه بود.
خطری که آن روز رهبران و شخصیت های سیاسی دلسوز پیش بینی می کردند امروز کاملا تحقق یافته و کشور دیرپای ما رو به ویرانی و نابودی می رود. استبداد ریشه دارتاریخی و نا کارآمدی مدیریتی دست به دست هم داده و میهن ما را به سوی چالش سیاسی - نظامی عظیمی می کشاند. رهبران و تصمیم گیرندگان اصلی، ایران را وارد یک جنگ تمام عیاراقتصادی کرده اند که می رود با گسترده شدن، علاوه بر زندگی روزمره مردم، تمامی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این کشور را نیز نابود کند.
ما به عنوان بخشی از ملت نگران ایران، ضمن هشدار به رهبران و مسئولان کشور در ارتباط با ویرانی هائی که کشورمان را تهدید می کند، بار دیگر یادآور می شویم که عقلانی ترین و عملی ترین راه برای نجات ایران، همان راهی است که بخشی از دلسوزان کشور اخیرا در "فراخوان به خاطر صلح و آزادی" به آن پرداخته اند. کشور ما نیازمند صلح با جهان وآزادی برای مردم است.
ازاین رو کنشگران ملی - مذهبی خارج از کشور، با استقبال از هر توافقی که کشور را از تحریم فلج کننده و نابودی توان ملی دور کند، به طور مشخص و مختصر، حل بحران های رسوخ یافته در ارکان کشور و لایه های مختلف زندگی مردم و راه نجات ملی در شرایط کنونی را، پرداختن به دو امر اساسی زیر می داند:
الف - پیروی از معاهدات ، قوانین و مصوبات بین المللی در باره انرژی هسته ای با توقف غنی سازی اورانیوم و اعتماد سازی در ارتباط با جامعه بین الملل وترجیح منافع ملی در نگاه کلان بر حق غنی سازی اورانیوم ( و نه البته برخورداری از انرژی هسته ای که حق مسلم همه کشورهاست وکسی هم با آن مخالف نیست).
ب- آزاد سازی رهبران مدنی جنبش سبز ( میرحسین موسوی - مهدی کروبی - زهرا رهنورد) و دیگر زندانیان عقیدتی و سیاسی، جهت بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم و آزاد.
ما بار دیگر هشدار می دهیم هر نوع معامله با قدرتهای برتر جامعه جهانی، به نیت سرکوب داخلی، حرکتی از پیش شکست خورده است. تنها دولت ها و حکومت هایی می توانند با اقتدار وارد گفتگو وتعامل با نظام جهانی شوند که دارای اقتدار داخلی باشند. شوربختانه به علت سیاست های ضد ملی و عملکرد ناکارآی حاکمان ایران در صحنه بین المللی، شرایط بازی برد - برد از بین رفته است و قدرتهای برتر جهانی نرخ مذاکرات را بالا برده اند و جز تغییر ساختاری قدرت و سیاستهای حاکم بر آن و یا تغییر تمامی نظام سیاسی به چیز دیگری رضایت نمی دهند. اینک جز این راهی باقی نمانده است که حاکمان ابتدا با مردم و نخبگان کشور خود آشتی کنند.
تا دیرنشده و فرصت از دست نرفته، تصمیم تان را بگیرید. منافع ملی کشور و منافع خودتان نیز و تنها بازی برد- برد در گروهمین حرکت است.
کنشگران ملی - مذهبی خارج از کشور
۶ آبان ۱۳۹۱


 


امروز: مراسم هفتم مرحوم احمد قابلدر تهران و نجف آباد به دستور شورای تامین استان تهران و فرمانداری نجف‌آباد لغو شد.
به گزارش جرس، افرادی که خود را از فرمانداری تهران معرفی کردند در تماس با خانواده قابل اعلام کرده‌اند که به دستور شورای تامین استان تهران مراسم هفتم مرحوم احمد قابل باید لغو شود. این افراد هیچ دلیلی برای لغو این مراسم اعلام نکردند.

طبق اطلاعیه خانواده قابل بنا بود مراسم هفتم قابل در روز سه شنبه نهم آبان از ساعت 3:30 تا 5 عصر در مسجد جامع شهرک غرب واقع در میدان صنعت برگزار شود که بدین وسیله اعلام می‌شود با ممانعت استانداری تهران، این مراسم لغو شده است.

همچنین مراسم ختمی که قرار بود در روز پنجشنبه یازدهم آبان در حسینیه اعظم شهر نجف آباد برگزار شود نیز در تماس تلفنی افرادی که خود را کارمندان فرمانداری شهر نجف آباد معرفی کردند، لغو شد.
با این حال مراسم ختمی برای وی روز چهارشنبه در حسینه شهدای شهر قم برپا خواهد شد.

در روزهای پنجشنبه چهارم و جمعه پنجم آبان نیز مراسم ختم مرحوم قابل در شهر مشهد، به رغم حضور گسترده و مشهود ماموران امنیتی داخل و اطراف مسجد و فیلمبرداری از چهره شرکت کنندگان در مراسم، با آرامش و بدون مشکل برگزار شد.‏ اما در اقدامی خلاف عرف و قانون، روزنامه خراسان از درج اطلاعیه فوت و مراسم ختم مرحوم قابل خودداری کرد.‏

در روز شنبه ششم آبان ماه نیز مراسم ختمی در شهر فریمان برگزار شد. این مراسم نیز که با استقبال مردم شهر فریمان روبرو ، بدون هیچ مشکلی با آرامش کامل برگزار شد.‏


 


امروز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده کیسه‌ای ندوختم و در فتنه 88 دنبال تجارت سیاسی نبودم، هر اسمی روی ما می‌گذارید بگذارید، عده‌ای می‌خواهند در این قضیه تند پیش روند که نمی‌توانیم جلوی آنان را بگیریم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در ادامه سفر یک روزه‌اش به اردبیل، گفت:اصولا در کشور ما بحث سیاسی قدری با سوءظن مخلوط شده است در حالی که مسلمانان باید نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشند، متاسفانه در کشور ما این شرایط وجود ندارد؛ من اصلا نسبت به سایت یا افرادی شکایت نداشتم و نخواهم داشت اما خودمان هم باید بدانیم که بین انتقاد و تخریب تفاوت وجود دارد، اینکه افراد را تخریب کنیم، چه نفعی می‌بریم؟ بارها دیده‌ام نسبت‌های دروغ به من داده‌اند، البته بنده هیچ وقت شکایتی از افراد نمی‌کنم اما دادستان برای همه، این ضابطه را دارد، چند روز گذشته لیستی دیدم که 20‌_ 30 نفر علیه نمایندگان مجلس شکایت کردند که برخی از آنان دولتی بودند و برخی سایر افراد، اما من شکایتی نداشتم.

وی با طرح این سوال که "چرا در حالی که فضای کشور نیازمند آرامش است، یکدیگر را تخریب می‌کنیم"، مدعی شد: بنده این رفتارها را مناسب نمی‌دانم؛ اینکه گفته شد جبهه متحد از من حمایت کرد، باید بگویم جبهه متحد برای بنده لیستی نداد و من به طور مستقل در قم کاندیدا شدم البته به جبهه متحد کمک کردم اما توقعی نداشتم و درباره فراکسیون رهروان هم باید بگویم که در مجلس هشتم هم یک فراکسیون اصولگرایان وجود داشت اما عده‌ای از آن جدا شدند و فراکسیون دیگری را در دل فراکسیون اصولگرایان ایجاد کردند.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اینکه اصولگرایان اختلاف نظر‌هایی در مشی سیاسی و اقتصادی داشته باشند، کار بدی نیست، اختلاف داشته باشند اما دشمن نباشند، با هم کار کنند اما اختلافاتشان سر جایش باشد، اعضای فراکسیون رهروان ولایت همه اصولگرا هستند اما برای خود مشی خاصی دارند، البته باید بدانیم این موضوعات مسائل مهم کشور نیست، مشکل مهم کشور این است که در ماجراهای اخیر، به فکر حل مشکلات گرانی‌ها، تورم و بیکاری باشیم؛ این دسته‌بندی‌ها موضوعات پراهمیتی نیست.
علی لاریجانی در ادامه سخنانش با اشاره به مطلب مطرح شده از سوی دانشجویی درباره ولایتمداری، گفت: اگر مفهوم واقعی ولایت در کشور درک شود، کار سختی نیست، شما در استانی هستید که تفکر شیعی را در کشور ما پایدار کردید، باید نسبت به مسئله ولایت معرفت داشته باشیم و موضوع ولایت لغلغه لسان نیست؛ ولایت‌پذیری یک معرفت و توانمندی نفسانی است.
وی همچنین مدعی شد: رهبر انقلاب هیچ وقت در مجلس به ما دستوری ندادند که قوه مقننه این کار را انجام دهد البته ممکن است نظرشان را درباره موضوعی بیان کرده باشند اما دستوری ندادند و بنده در مجلس هشتم ندیدم ایشان دستوری بدهند البته گاهی اظهار‌نظری را مطرح کردند و نمایندگان چون ایشان را یک راهنمای خبیر می‌دانند، نظرشان را قبول کردند. برای بنده افتخاری است که نظرات ایشان را بدانم البته ایشان کمتر عادت دارند که دستور بدهند و این یک نکته اخلاقی است؛ افراد اگر با قلبشان عمل کنند، احتیاجی به دستور‌گیری ندارند.
در ادامه این جلسه دانشجویی از لاریجانی پرسید آیا این واقعیت است که رئیس‌جمهور بعدی ایران شما هستید، که رئیس‌ مجلس پاسخ داد: استغفرالله، اشتباه کردید، سوال بعدی را بپرسید.
رئیس مجلس در پاسخ به پرسش‌ دانشجوی دیگری درباره اقتدار مجلس گفت: اینکه گفته می‌شود مجلس از اقتدارش در برخورد با متخلفین بدون ایجاد جنجال استفاده کند، باید بگویم من نمی‌دانم چطور این دو با هم ممکن است. کمیسیون مربوطه طبق ماده 233 آئین‌نامه باید موضوع را بررسی کند و گزارش کمیسیون در صحن علنی قرائت و در صورت رای‌آوری، به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه "بدون جنجال و در پستو نمی‌توانیم عمل کنیم"، اظهار کرد: جلسات علنی مجلس از رادیو پخش می‌شود،‌ البته یکی از راه‌های آن هم دیوان محاسبات است، دیوان محاسبات هم می‌تواند موضوع را بررسی کند و به مجلس بدهد و گزارش آن در صحن علنی قرائت شود، پس یک وجه آن علنی است، اگر جنجال می‌شود، ما راهی نداریم و مجلس جلسات دربسته ندارد، ما راهی برای دربسته کار کردن نداریم.
علی لاریجانی در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسش همین دانشجو که سخنان اخیر لاریجانی درباره اقتصاد رابین‌هودی را مورد پرسش قرار داده بود توضیح داد: بنده در خبرگزاری فارس حضور یافتم و خبرنگاران آن خبرگزاری از من درباره شرایط فعلی اقتصادی و اقداماتی که در این شرایط باید انجام شود، پرسیدند که من گفتم نمی‌توانیم اقتصاد رابین‌هودی داشته باشیم، من ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی را رشد نقدینگی می‌دانم، نقدینگی از 65 هزار میلیارد تومان به 400 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و اگر این نقدینگی به سمت تولید برود، خوب است اما در غیر این صورت رشد نقدینگی به سمت مسکن،‌ طلا و ارز می‌رود که خوب نیست و اگر ما می‌خواهیم گرانی‌ها در کشور حل شود، باید اول اشکالاتمان را قبول کنیم که برخی‌ قبول ندارند.
وی درباره موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد که یکی از دانشجویان گفته بود فتوای رهبری را به رأی گذاشتید توضیح داد: در مجلس اینطور نیست که رئیس مجلس هر کاری خواست انجام دهد، من می‌دانستم که رهبر انقلاب نظرشان این نیست که اموال دانشگاه آزاد می‌تواند وقف شود اما آن طرح مربوط به دانشگاه نبود. ما نمی‌توانیم اگر طرحی خلاف شرع یا قانون اساسی باشد آن را به رأی نمایندگان مجلس نگذاریم وظیفه این است که رئیس مجلس اخطار را وارد بداند و بعد به رأی مجلس بگذارد، هر کاری روالی دارد و کار ما این است.
لاریجانی درباره پرسشی که در خصوص دخالت‌های بیجای نمایندگان در عزل و نصب‌ها مطرح شد، توضیح داد: من نمی‌دانم مورد آن چیست باید دید آیا نمایندگان دنبال این موضوع هستند یا مسائل دیگری وجود دارد. ممکن است نمایندگان در شرایطی برخی مدیران را لایق بدانند که می‌توانند او را به دستگاه اجرایی پیشنهاد دهند اما مسئولان اجرایی می‌توانند بپذیرند یا نپذیرند. ما هم قبول داریم که نمی‌توانیم به آنان اجبار کنیم اما پیشنهاد دادن خوب است.
رئیس مجلس همچنین گفت: اینکه گفته شد دولت از صندوق وجوهی برداشته و مجلس کاری نکرده، باید بگویم شما از ما چه توقعی دارید، آیا توقع دارید خلاف قانون مرتکب شویم. مجلس فقط می‌تواند تخلف را به مجامع مربوطه اعلام کند. ما که خودمان محکمه نداریم، استیضاح یا سؤال را می‌توانیم انجام دهیم و این حق مجلس است. البته من نمی‌گویم از این ابزار باید زیاد استفاده کنند، اما وقتی وزیری ناکارآمد است آیا برای احقاق حقوق مردم باید او را استیضاح کنیم یا نکنیم؟ نمایندگان وظایفی دارند البته این موارد نباید در کشور نگرانی ایجاد کند هرچند هرچه سایشها در کشور کمتر باشد، حتما بهتر است.
علی لاریجانی درباره حوادث سال 88 نیز خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 88 رفتارهای ناهنجاری در کشور به وجود آمد. فتنه‌ای ایجاد شد و باید برخورد شود. البته اینگونه فتنه‌ها پس از انقلاب کم نبوده است باید فتنه را روش درست از بین برد. شاید عده‌ای می‌خواستند بی‌قانونی کنند، باید فشار بیاوریم قانون را رعایت کنند اما اگر عده‌ای رفتند کوی دانشگاه، کوی سبحان و کهریزک ، این یعنی بی‌قانونی و این یعنی شعله‌ورتر کردن آتش نه خاموش کردن آن و من استنباطم این بود که این آتش باید خاموش شود. عده‌ای فحاشی می‌کنند و عده‌ای بیانیه می‌دهند استنباطم این بود که رهبر انقلاب این نظر را دادند. مگر رهبر انقلاب نگفتند رؤسای قوا را تخریب نکنید. رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص. عکس بنده و آقای کروبی را کنار یکدیگر چاپ کردند و گفتند لاریجانی منافق است. در نماز جمعه آقای احمدی نژاد و آقای هاشمی در دو طرف بنده نشسته بودند، یک تکه از آن عکس را چاپ کردند و گفتند لاریجانی منافق است، این کار درستی نیست، بنده کیسه‌ای ندوختم و در فتنه 88 دنبال تجارت سیاسی نبودم، هر اسمی روی ما می‌گذارید بگذارید. ما وظیفه‌ای نسبت به انقلاب داریم که باید انجام دهیم. عده‌ای می‌خواهند در این قضیه تند پیش روند که نمی‌توانیم جلوی آنان را بگیریم.
رئیس مجلس درباره پرسش دانشجوی دیگری که در خصوص قانون اصلاح شده جدید انتخابات پرسید، گفت: این موضوع قانون انتخابات هم یک موجکی در جامعه ایجاد کرد. آنچه من در کمیسیون دیده‌ام این نیست که در مجامع مطرح شد. در قانون اساسی گفته‌ایم که کاندیدای ریاست جمهوری، مدیر ، مدبر و رجل سیاسی و مذهبی باشند. شرایط سواد در این قانون مشخص نشده است. هرکسی در خیابان هم باشد می‌تواند ثبت نام کند. یک مرتبه هزار نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند که شورای نگهبان 5 نفر را تأیید می‌کند و سپس گفته می‌شود شورای نگهبان 995 نفر را محروم کرد.
وی اضافه کرد: برای رئیس جمهور حداکثر سنی در قانون انتخابات در نظر گرفته نشده است. مشخص نشده چطور می‌شود رجل سیاسی بودن را کشف کرد. گفته‌اند 100 نفر از کسانی که در طول انقلاب جزو نمایندگان ادوار مختلف مجلس، وزیر یا معاون وزیر، رئیس جمهور بودند، می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری را از نظر سیاسی بودن، تأیید کنند. در این قانون از نظر ناظر بودن بر افراد ساماندهی انجام شده است. در این قانون تصویب شد 100نفر از کل نمایندگان ادوار یا وزرا یا استانداران یا سفرا که نه چپ هستند نه راست، کاندیدای ریاست جمهوری را از نظر سیاسی بودن تأیید کنند. عقل اعضای کمیسیون به اینجا رسیده که این راه معقولی است.
علی لاریجانی در پاسخ به آخرین پرسش یکی از دانشجویان که پرسید چرا مسئولان ما تجملاتی شدند تصریح کرد: اینکه مسئولان نباید تجملاتی باشند، موضوعی است که همیشه باید به آنان تذکر داده شود. نمایندگان پولی ندارند که ولخرجی کنند اگر وزرا و استانداران را خبر دارید که از بیت‌المال ولخرجی می‌کنند اطلاع دهید تا بررسی کنیم، ممکن است وزیر دو تا دو و نیم میلیون تومان حقوق دریافت کند که این به اندازه یک کارگر ساده نیست ولی به اندازه یک استاد دانشگاه است.


 


امروز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته اگر مردم در مصرف کالاهای دو اولویت ۹ و ۱۰ صرفه جویی کنند کشور می‌تواند سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشد.

با این وجود نگاهی به آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که امسال چندین میلیون دلار کالاهای عجیب و غریبی که حتی تصورش را هم نمی‌توان کرد، وارد کشور شده است.

این روزها صرفه‌جویی ارزی خواسته اصلی مسئولان دولتی از مردم است. دولت قصد دارد در کنار راضی کردن صادرکنندگان به عرضه ارزشان در مرکز مبادلات ارزی، مصرف ارز را نیز تا حدودی کنترل کند.

در همین راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام هزینه‌کرد سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای واردات کالاهای لوکس، بر لزوم جایگزینی کالاهای ساخت داخل با این قبیل اقلام وارداتی تاکید کرده است.

به گفته مهدی غضنفری در سال گذشته ۱۶ درصد واردات کشور مربوط به دو گروه کالایی ۹ و ۱۰ بود، این در حالی است که توانمندی داخلی در تولید و حتی صادرات بخش عمده این محصولات در کشور وجود دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقلامی مانند تلفن همراه، خودرو سواری، رایانه و لوازم خانگی لوکس در اولویت‌های ۹ و ۱۰ قرار گرفته‌اند. با این وجود به تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات اقلام فوق به ویژه موبایل و خودروی سواری شنیده شده است.

در همین حال تازه‌ترین آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست امسال اقلام عجیب و غریبی وارد کشور شده‌اند که برای واردات آنها چندین میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

به گزارش ایسنا،از جمله این اقلام وارداتی می‌توان به قرقره و دوک، مداد پاک‌کن، دفترچه مشق و دفاتر حسابداری، آلبوم عکس، انواع برچسب، عکس برگردان، چتر، سوزن و سنجاق، میخ و پیچ و مهره، بیل و بیلچه، تیر و تیشه، قیچی، داس و اره، شانه و زیپ اشاره کرد.

به عنوان مثال در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۵۲ هزار دلار بیل و بیلچه، بیش از ۸۰۰ هزار دلار زیپ و قطعات آن و ۳۰۰ هزار دلار اره دستی وارد کشور شد.

به نظر می‌رسد اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری گمرک ایران جلوی واردات این قبیل کالاها را که امکان تولید داخلی آنها وجود دارد بگیرد، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته