-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 27 مهرماه 91

 

سلام پنج شنبه   27 مهر 91 ،18 اکتبر 2012


در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم

 

موضوع اول: دلار امروز به 4004 تومان در بازار ارز رسید. بانک مرکزی ولی ارز مبادله ای فقط 2545 اعلام کرده است. یعنی 1500 اختلاف با بازار آزاد. جو امنیتی در چهاره استامبول هنوز مشاهده می شود. ولی این کارهای امنیتی هیچ فایده ای به حال اقتصاد بیمار کشورندارد به خاطر افزایش نقدینگی و سقوط تولید ناخالص داخلی که نتیجه آن بی ارزش شدن پول ملی است. روزنامه نیویورک تامیز خب داده مشکلاتی که پیش بینی نمی کرد برای جمهوری اسلامی به وجود آمده مثل سه شرکت اروپایی که کمک می کردن برای چاپ اسکناس در ایران به دلیل تحریم های اروپا دیگر با ایران همکاری نخواهند کرد. از این به بعد شاهد مشکلات چاپ اسکناس در کشور خواهیم بود.

 کارخانه گیتی پسند اصفهان که یک کارخانه پتروشیمی است و مواد اولیه پلاستیک را تهیه می کند با 5000 کارگردر معرض تعطیلی قرارگرفته است. کارگران 5 ماه است که حقوق نگرفتن و ظرفیت تولیدش به 50 درصد تولید رسیده است. 150 کارگر کارخانه چرم مغان هم به دلیل تعطیلی بیکار شدن. علت این موضوع افزایش قیمت در انرژی و حمل نقل اعلام شده است و صرفه در تولید نیست. دبیر انجمن چای کاران کشور اعلام کرده بیش از نیمی از مزارع کشور نابود شده است. 51 درصد فرصت شغلی در این کار ازبین رفته است و نیمی که در صنعت هستن بیکار شدن و تولید چای مرغوب کشور از 64 هزار تن در سال به 25 هزار تن کاهش پیدا کرده است. کارکنان سازمان نمایشگاه بین المللی تهران که به نوعی وابسته به وزارت بتزرگانی است 5 هست که حقوق نگرفتن. 300 کارگر ذوب فلز ابهر در وضیعت بلا تکلیف به سر می برند.


موضوع دوم: در وضیعت بحرانی کشور وزارت اطلاعات گزارشی را منتشر کرده که نا آرامی کارگران کار مشترک فتنه یعنی جنبش سبزو ضد انقلاب یعنی مخالفان حکومت و بیگانگان است . البته جایش بود جریان انحرافی (مشایی) را به آن اضافه کند. وزارت اطلاعات گفته آمریکا دنبال تبدیل نارضایتی اقتصادی به نا امنی در بعضی نقات کشور است. با این صحبت ها آماده است که اگر کسی ابراز نا رضایتی کرد مارک ضد انقلاب و عامل بیگانه به آنها بزنند. آقای خامنه ای در حضور هئیت دولت که البته آقای احمدی نژاد نرفته بودن خراسان شمالی ، دستور فرمودند دولت در این سال پایانی پروژ های نیمه تمام را تمام کنند. اگر مجلس خبرگان واقعی بود به خاطر همین اضحار نظر احمقانه آقای خامنه ای را عزلش می کرد. این نشان می دهد رهبری هیچ اگاهی از امار کشور ندارد و خود دولت گفته که 70 درصد پروژهای کشور نیمه تمام است 

و فقط 30 در صد آنها کامل شده است. و در یک کلام اصلا دولت بودجه ندارد برای کار های عمرانی کشور.


موضوع سوم: آقای حداد عادل گفته اند من مخالف سوال از احمدی نژاد هستم و خواستار پس گرفتن استیضاح چند وزیر از مجلس هستم. در واقع این خط بیت است ، البته 2 تا از نمایندگان با اصرار آقای حداد رای خودشان را پس گرفتند ولی آقای علی مطهری گفتند جای آنها 6 نفر دیگر امضاء کردن . صدا سیما گفته بعد از قطع ارتباط با ماهواره هات برد با شرکت اینتل ست قرار داد بسته است. ریئس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم خواستار بستن تمام خبر گزاری های خارجی در ایران شد. افتضاح جدیدی در گشت ارشاد اتفاق افتاده است که معلوم شده پسر فرمانده سابق این گشت سو استفاده می کرده برای کساد کردن مرکزی خریدی که در ان جا مغازه دارد برای ان که اجار اش را نپردازد و از ان کارهایی است که سابقه دارد هر جایی را که در مراکز خرید باج می خواهند بگیرند گشت ارشاد دایر می کنند و این کار باعث خلوت شدن آنجا می شو د و بعد از کسبه باج می گیرند. آقای منصور ارباب سیرک می خواسته از طریق شبکه قاچاق ترور بکند سفیر عربستان را دیروز پذیرفت اتهام خود را با همراهی با نیروی قدس و جرمش 25 سال زندان است و حکمش تا 3 ماه دیگر اعلام خواهد شد. آقای محسن کاظمینی سردار سپاه اعلام کرده یک رزمایش بزرگ از چهرشنبه دیروز تا فردا جمعه بر گزار خواهد شد و 330 گردان بسیج در تهران و 15 هزار نفر در رزمایش الا بیت المقدس تمرین مقابله با اسرائیل می کنند. اگر اسرائیل حمله کند محتملا با نیروی هوایی حمله خواهد کرد و معلوم نیست این همه نیروی بسیجی روی زمین چی کار می کنند احتمالا دنبال سرکوب مردم خواهند بود.


موضوع چهارم: کاری که حکومت فقط بلد است سرکوب است . در 24 ساعت گذشته اخبار در مورد حقوق بشر این است که خانم نسرین ستوده اعلام اعتصاب غذای نا محدود زده است. به اعتراض به فرزندانش را نمی تواند ببیند و روز ملاقات عوض شده است. چندین حمله به شهروندان بهایی در استان گلستان شده است و چندین خانواده دستگیر ششدن. در کردستان 4 دبیر با سوابق کاری 23 سال ممنوع تدریس شدن و پدرام نصرالله ای فعال کارگری استان کردستان به یک سال هفت ماه حبس تعزیری در دادگاه تجدید نظر محکوم شد. آقای مهندس موسوی و خانم رهنورد بعد از 600 روز حصر موفق شدن با خانواده هایشان دیدار کنند. در این دیدار آقای موسوی گفته سلام من را به مردم ایران برسانید و ابراز نگرانی کرده از وضیعت معیشتی مردم و زندانیان سیاسی در بند.


موضوع پنجم: در سوریه هئیت تحقیق سازمان ملل اعلام کرده بیش از 33 هزار نفر تا الان کشته شده اند و 350 هزار نفر اواره شده اند  و بیش از 590 هزار خانه و ساختمان تخریب شده است و از 11 کشور جهان جنگ جو در حال جنگ در آن کشور است .آقای احمدی نژاد هم به نقل از نشریات ترکیه در دیدار با نخست وزیر ترکیه اعلام کرده ترکیه اقدام تلافی جویانه اش توجیه پذیر و قابل فهم است. یعنی ان کاری را که ترکیه در درگیری با سوریه انجام می دهد صحه گذاشت کاملا بر خلاف سیاست های آقای خامنه ای . اسرائیل هم اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین ساخت آلمان است و در ایران منتراژ شده و در اختیار حزب الله قرار گرفته است.


موضوغ آخر: صادق لاریجانی ریئس قوه قضاییه در مورد گزارش آقای احمد شهید گفت : تعرض به قوانین اسلامیست و درایران اساسا اعدام سیاسی نداریم.     


اندکی صبر سحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی        

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته