-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 26 مهرماه 91

 

سلام،

چهارشنبه 26 مهر 91، 17 اکتبر 2012 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 5 کارخانه بزرگ لبنیات کشور طی نامه ای تهدید کردند که ادامه وضع فعلی منجر به ورشکستگی آنها خواهد شد و اعلام ورشکستگی خواهند کرد. قصه از این قرار است که دولت به آنها فشار می آورد که محصولات خود را به قیمتهای تثبیتی بفروشند در حالیکه مواد اولیه و سایر هزینه ها بالا رفته و برای کارخانجات صرف نمی کند. کار به مجلس کشیده و سوال از وزیر صنعت و معدن و تجارت. از سوی دیگر در بخش کشاورزی در سالی که دولت انتظار داشت 14 میلیون تن گندم در کشور خریداری شود تنها 2 میلیون تن توانسته گندم بخرد برای اینکه قیمت تثبیتی هر کیلو 420 تومان برای کشاورزان صرف نمی کند و خیلی مواقع بخش خصوصی گندم را از کشاورزان خریده برای اینکه به مصرف مرغداریها و خوراک دام برسد. آنوقت از سوی دیگر دولت در حال وارد کردن 10 میلیون تن گندم آلوده از هند است. در استان یزد دو کارخانه نساجی، یکی به نام تابان کلاً تعطیل شده، و دیگری به نام باسان 50 کارگر را قطع کار کرده و کنار گذاشته. مشکلات عمومی کارخانجات نساجی به جای خود اما این تغییرات نرخ ارز هم تیر خلاص را به کارخانجات نساجی بخصوص استان یزد زده. 80 هزار کارگر بازنشسته کارخانجات شرکت ملی فولاد هم با خانواده های خود جمعیت حدود 400 هزار نفررا تشکیل می دهند که در بلاتکلیفی بسر می برند چرا که تعهداتی را ذوب آهن و فولاد مبارکه داشتند که به عنوان کارفرما باید انجام می دادند در قرارداد روز اول کارگران که نکردند و بعد که به بخش خصوصی منتقل شده این تعهدات به بخش خصوصی منتقل نشده و کارگران در سن بازنشستگی بلاتکلیف ماندند بین شرکت فولاد و سازمان تامین اجتماعی. قیمت دلار از مرز 3700 تومان هم عبور کرد در حالیکه کماکان بگیر وببند حکومت ادامه دارد. سایتهایی را که نرخ اعلام می کردند به کلی تهدید کردند که هیچ نرخی نباید اعلام بکنند و آن پلیسی بازی و دستگیری و غیره همانطور که پیش بینی می شده تاثیری نداشته و اقتصاد راه خودش را می رود.

نکته دوم اینکه در این شرایط آقای خامنه ای در استان خراسان شمالی دوباره برای چندمین و چندمین بار تاکید کرده که این تحریم ها هیچ اثری ندارد و بر سیاست جنون آمیز هسته ای که ایشان شخصاً مسوول آن است و دنبال می کند دوباره پافشاری کرده و ضمناً گفته که غرب کوچکتر از آن است که بتواند ما را به زانو در بیاورد. جزییات تحریم های جدید اتحادیه اروپا اعلام شد. آقای مجید نامجو وزیر نیرو و خود وزارت نیرو در لیست تحریم های جدید اتحادیه اروپا قرار دارند. غیر از آن شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران در لیست تحریم های جدید اتحادیه اروپا قرار دارند. خانم فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص خبر داده از اینکه 6 میلیون بیمار خاص در کشور داریم، بیمارانی که مبتلا به امراضی مثل سرطان، تالاسمی، ام اس، بیماریهای کلیوی و غیره هستند و این بیماران به دلیل گران شدن داروها و در پاره ای از موارد کمیاب و نایاب شدن داروها و وسایل جنبی که در دستگاه های دیالیز استفاده می شود وغیره، با مشکلات جدی مواجه شدند. آنوقت در این حال نیروی انتظامی اعلام کرده که از این پس مغازه ای اگر بخواهد تعطیل بکند خارج از تعطیلی های مرسوم کشور باید برود و گواهی مرخصی از اتحادیه خود بگیرد و به این ترتیب فکر می کنند که بتوانند جلوی اعتصاب و بستن مغازه ها را بگیرند. غافل از اینکه اگر می توانند جلوی تعطیلی کارخانجات را بگیرند که یکی بعداز دیگری ورشکست می شوند، آنوقت موفق خواهند شد جلو تعطیلی مغازه ها را هم بگیرند. وقتی که برای کاسب صرف نکند و نتواند که کاسبی بکند طبیعی است که تعطیل خواهد کرد و اتحادیه و صنف و پلیس و سپاهی و پاسداری هم نخواهد توانست آنرا باز بکند. در این حال خبر می رسد که یک ویروس جدید وارد سیستم ایران شده به نام مینی فلیم که خیلی دقیق تر است از بد افزار قبلی فلیم که بد افزار جاسوسی بود و در ایران و لبنان و چند کشور دیگر دیده شده که اطلاعات خاصی را جاسوسی می کند. ایران بویژه هدف اصلی این عملیات است و تبدیل شده به آزمایشگاه سلاح های سایبری جدید.

نکته سوم اینکه با این اوضاع و این سیاستهای ویرانگر آقای خامنه ای و وضعیت اقتصادی کشور، آنوقت مسوولین در چه فکری هستند. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که مشموق های جدیدی برای افزایش زاد و ولد ایجاد شود. مثل معافیت مالیاتی، بازنشستگی زودهنگام زنانی که بیش از 3 بچه به دنیا بیاورند، خدمات درمانی رایگان، وام مسکن و غیره و غیره. مجلس هم به این نتیجه رسیده که جمعیت کشور باید به 115 میلیون نفر برسد و تشویق بکنند از 1.6 خانوار فعلی برسد به 2.5 نفر. یعنی هر خانواده بین 2 تا 3 بچه داشته باشد. یعنی ظاهراً آقای خامنه ای که گفته اشتباه کرده در تایید کنترل جمعیت و ایشان یادش افتاده که لابد آدم درست کند برای جنگهایی که می خواهد به راه بیاندازد و مردم را به کشتن بدهد، دنبال روشهایی است که بلکه فرهنگ کنترل جمعیتی را که تازه در ایران راه افتاده بتوانند دوباره عوض بکنند. یکی دیگر از مسوولین، آقای جواد لاریجانی، که معاون قوه قضاییه است اعلام کرده که ایران از حقوق مردم بومی کانادا دفاع خواهد کرد. از سوی دیگر یک عده از مامورین امنیتی راهی لبنان شدند تا حسابرسی بکنند برای پولهایی را که به حزب ا... لبنان دادند حیف و میل شده و دزدیدند و بردند و خوردند و ظاهراً تایید شد که مسوول مالی حزب ا... لبنان با 5 میلیون دلار و کلی اسناد مدارک سری حزب ا... به اسراییل رفته. البته مطبوعات لبنان می گویند که مقدار دزدیها و سوء استفاده ها به مراتب بیش از اینها است. آقای حسین شر یعتمداری در کیهان و ماشین تبلیغاتی آقای خامنه ای و ولایت فقیه هم شروع کردند به کوبیدن آقای حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی و آن طیف برای اینکه صحبت از دولت فراجناحی برای نجات کشور کردند. آقای مصباح یزدی هم اعلام کرده که لفظ امام فقط باید برای 12 امام معصوم بکار برود و به این ترتیب هم آقای خمینی را از امامت عزل کرده و راه آقای خامنه ای را بسته که طرفداران ولایت نگویند امام خامنه ای چرا که آقای مصباح هم کاملاً معلوم است که قبای رهبری به تن خودش میدوزد.

نکته چهارم اینکه احمد قابل پژوهشگر، نویسنده و مبارز باسابقه که به دلیل تعلل زندانبانان در مشکلات مغزی که داشت و باعث شد تومور مغزی وی بزرگ شود و دیر به بیمارستان برسد و عمل جراحی برای او بی فایده باشد به کمای کامل فرو رفته و دچار مرگ مغزی شده. خانواده او از همه درخواست کردند که برای احمد قابل این مرد بزرگ دعا بکنند.

نکته آخر اینکه انسان طراز نوین آقای خامنه ای هم معلوم شده که چه کسی است و به نظر می رسد که مدل ایده آل آقای خامنه ای پیدا شده. آقای مرتضی حسینی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی است که در مصاحبه با خبرگزاری فارس وقتی که خبرنگار از او پرسیده که به نظر شما کدام شخصیت فرهنگی را می پسندید گفته که مقام معظم رهبری و از او پرسیده که نویسنده محبوب شما کیست که گفته مقام معظم رهبری. کدام شاعر را بیشتر از همه در جبهه انقلاب می پسندید که گفته البته در این موضوع بنده علاقه ای ندارم ولی هر کسی را که مقام معظم رهبری بپسندد من هم تایید می کنم. در ادبیات چه کسی؟ گفته که مقام معظم رهبری و گفته در سینما چه کسی را می پسندید؟ که گفته مقام معظم رهبری. خبرگزاری فارس خودش چند ساعت بعد این مصاحبه را از روی سایت خودش برداشت.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته