-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 10/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: صبح روز سه ‌شنبه سه محکوم که اقدام به قاچاق و نگهداری مواد مخدر کرده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محسن کرمی در نشست خبری دراین‌باره ادامه داد: موضوع مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است چراکه در همسایگی ما کشورهای افغانستان و پاکستان قرار دارند که دسترسی به مواد مخدر را آسان کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع بحث تهاجم فرهنگی دشمن و توطئه همه جانبه دشمن موجب شده تا موارد مخدر را در جامعه رواج دهند که سیاست دستگاه قضایی در بحث مواد مخدر برخورد و پیشگیری است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در استان قزوین 60 درصد زندانیان را افرادی تشکیل می دهند که با مواد مخدر مرتبط هستند؛ این آمار زنگ خطری است و تبعات چنین وضعیتی برای همسر، فرزندان، پدر و مادر و غیره این افراد در زمینه های مختلف بروز می کند و حتی گاهش شاهد بروز مفاسد اخلاقی هستیم که منشاء آن همین مواد خانمان سوز است.

وی عنوان کرد: با این طیف گسترده که هجوم دشمن آغاز شده، دستگاه قضا نیز سیاست جدی خود را بر برخورد قاطع و جدی با سوداگران مرگ گذاشته است و در این میان پرونده های مواد مخدر از سوی شخص دادستان پیگیری می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال گذشته 9 مورد اعدام محکومان مواد مخدر را داشتیم که طی شش ماهه نخست سال جاری نیز 9 نفر از این محکومان اعدام شدند و امروز نیز سه نفر دیگر از این محکومان اعدام شدند که بدین ترتیب شمار محکومان مواد مخدر اعدام شده از ابتدای سال جاری تاکنون به 12 نفر رسید.

وی تصریح کرد: تعداد محکومان به دار مجازات آویخته شده از سال 90 تاکنون معادل محکومان اعدامی مواد مخدر دو دهه 70 و 80 است که نشان از عزم راسخ و جدی محموعه دستگاه قضا و پلیس برای برخورد با سوداگران مرگ دارد.
وی اضافه کرد: دشمن با توان بسیار در حال حمایت و تجهیز قاچاقچیان است و ما در دستگاه قضا در عزم خود راسخ هستیم و با این سوداگران با جدیت مبارزه می‌کنیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: امروز در قاچاق مواد مخدر از ابزار به روز استفاده می‌شود به طوری که بسته بندی های مواد مخدر جدید شده تا در موارد لازم بتوانند بدون آسیب دیدگی مواد آن را در تانکرهای سوخت و غیره حمل کنند و حتی برخی بسته بندی ها طوری انجام شده تا در جاسازی ها توسط سگ های مواد یاب قابل یافت نباشد.

وی یادآور شد: سال گذشته 100 مورد از متهمان مواد مخدر به اعدام محکوم شدند که حکم برخی از آنها نقض شده است، چراکه رسیدگی به پرونده متهمان با دقت لازم صورت می گیرد چراکه حکم فرد بعد از بررسی برای تأیید از چهار فیلتر عبور می کند.


 


امروز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس قوه مقننه فردا در صحن علنی سوال نمایندگان از رئیس دولت را قرائت خواهد کرد.

عبد الرضا مصری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با طرح سوال از رئیس دولت گفت: به دلیل اینکه در نشست روز گذشته نمایندگان مجلس با نمایندگان دولت نتیجه‌ای حاصل نشد امروز کمیسیون برنامه و بودجه طرح سوال از رئیس دولت را برای قرائت در صحن علنی به هیئت رئیسه ارجاع داد.


وی افزود: رئیس قوه مقننه فردا در صحن علنی سوال نمایندگان از رئیس دولت را قرائت خواهد کرد و ظرف ۴۸ ساعت بر اساس آیین نامه داخلی سوالات تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از قرائت سوال نمایندگان در صحن علنی و تکثیر سوالات طرح سوال به رئیس دولت ارجاع داده خواهد شد و رئیس دولت موظف است ظرف یک ماه آینده برای پاسخگویی به سوالات در صحن علنی حضور یابد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق آیین نامه داخلی پس از تحویل طرح سوال به هیئت رئیسه هیچ یک از امضا کنندگان نمی‌توانند امضای خود را از طرح سوال از رئیس دولت پس بگیرند.


 


امروز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان به سابقه آشنایی خود با مردم خونگرم و مهمان‌نواز گرگان و آق‌قلا قبل از انقلاب اسلامی اشاره و با تأکید به استعداد و توانمندی‌های بالای استان گلستان به لحاظ جغرافیایی، طبیعی و انسانی تصریح کرد: پس از انقلاب مردم استان گلستان با تلاش و مجاهدت خود در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و حضور خیل عظیم رزمندگان و ایثارگران این خطه شهیدپرور به همراه آیت‌الله نورمفیدی در جبهه‌های حق علیه باطل سند افتخار استان زرخیز گلستان است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مهم و بزرگی که می‌بایست در این استان سرسبز و پرآب اجرا می‌شد، اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها، انتقال آب توسط کانال سراسری از آستارا تا استان گلستان و سایر مناطق این استان بود که با کار کارشناسی دقیق قرار بود ۳ میلیارد مترمکعب بعد از برداشت نیاز سراسر شمال، دشت‌های کشاورزی گرگان و ترکمن‌صحرا را آبیاری کند و مازاد آن به جنوب البرز منتقل شود که اگر این طرح عملی می‌شد دیگر نیازی به طرح‌های عجیبی چون شیرین کردن آب خزر با هزینه‌های گزاف و انتقال آن به جنوب نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش اسلام را اساس و عامل وحدت مردم سراسر کشور اعم از شیعه و سنی خواند و با اشاره به لزوم ارائه الگوی صحیح و رحمانی از اسلام و تفسیری کارآمد از مکتب اهل بیت(ع) تأکید کرد: اگر خدای ناکرده اسلام و مکتب اهل بیت به دلیل عملکرد بد، بی تدبیرها و ناکارآمدی‌ها صدمه ببیند، وحدت ارضی کشور نیز صدمه خواهد دید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هموطنان اهل سنت کشور را همراه و دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و گفت: اقلیت‌ها و اقوام کشور همواره وحدت ارضی و سیاسی را مدنظر داشته و در کنار همه مردم، ایرانی یکپارچه و متحد را خواستارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امام خمینی(ره) را یکی از نوادر و نوابغ تاریخ معاصر جهان و اسلام خواند و با اشاره به کار بزرگ ایشان در ایجاد نهضت، سرنگونی استبداد و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) تصریح کرد: در مقطعی از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدریس فلسفه در حوزه‌های علمیه مورد اهانت قرار می‌گرفتند که متأسفانه امروز هم عقبه همان تفکر و اندیشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه می‌گذارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی سرمایه بزرگ تشیّع و جهان اسلام است که پس از ۱۴۰۰ سال بر مبنای ارزش‌های مکتب اهل بیت شکل گرفته و خداوند با ایجاد این نظام در ایران اسلامی با امکانات فراوان اقتصادی، مادی و فرهنگی و نیز مردمی صبور، وفادار و دلسوز حجت را بر همه ما برای ایجاد الگویی متعالی، اسلامی و الهی تمام کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: سه ضلع اسلام، امام(ره) و مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و حذف یا تضعیف هر یک از این اضلاع، خیانت به اسلام، مردم و مکتب اهل بیت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکید همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصمیمات سرنوشت‌ساز کشور اشاره کرد و گفت: جنایت بزرگی مرتکب می‌شوند کسانی که می‌خواهند افکار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های مکرر حاضران برای حضور بیشتر و مؤثر ایشان در عرصه سیاسی کشور و حل مشکلات تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مدیون خون مجاهدانی است که همه هستی و وجود خود را صرف اعتلای آن کرده‌اند و من و امثال من سربازان کوچکی از خیل سربازان بی‌شمار انقلاب بوده و خواهیم بود و من از هرگونه کمکی در صورت وجود گوش شنوا، برای رفع مشکلات دریغ نکرده و نخواهم کرد.


 


امروز: محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: کسی که لباس روحانیت بر تن دارد ، چنانچه به نام دفاع از دین ، مردم و جمهوریت را تحقیر و تضعیف کند ، نه تنها هیچ کمکی به دین و نظام ولایی نکرده ، بلکه قطعا با ایجاد و القای تقابل میان مردم و نظام ، مرتکب خطای جبران ناپذیر شده است . این طرز تفکر دقیقا همان چیزی است که اندیشکده های آمریکایی و اروپایی در صدد تبلیغ و اثبات آن هستند تا حکومت های دینی را مخالف مردم سالاری و خودکامه معرفی کنند .

به گزارش شبکه ایران، بهداد افزود: متاسفانه پدیده جمهوریت ستیزی برای بعضی مدعیان دین و ارزش ها به امری مقدس و رایج تبدیل شده است ؛ غافل از این که با این ادبیات و آهنگ ، همه دستاوردهای انقلاب اسلامی فنا می شود .

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: البته اگر از این ها سوال کنند بدون حضور و موافقت مردم ، چطور می توانید بهترین آرمان ها را حتی در یک روستای کوچک عملیاتی کنید ، پاسخی ندارند . بعضی ها به اشتباه فکرمی کنند نظام اسلامی را با حذف مردم و تحقیر و تمسخر جمهوریت می توان اداره و یا حفظ کرد که چنانچه به این طرز فکر انحرافی عمل شود ، نتیجه ای جز شلیک مستقیم به نظام نخواهد داشت .

بهداد با اشاره به این که احمدی نژاد مدعی معصومیت نیست ، افزود: اما مقایسه رییس دولت مکتبی ، پرتلاش و استکبار ستیز با بنی صدر ، ظلم بزرگی به کشور ، مردم و نظام است . از یک طرف با هدف تقویت جنبه مشروعیت نظام می گویند رای 25 میلیون نفر به رییس دولت بدون تنفیذ و نصب رهبری ارزش ندارد و از طرف دیگر به نقل از امام راحل درباره بنی صدر اظهار می دارند مگر من او را نصب کردم که عزلش کنم . این شیوه بحث ، بدترین روش دفاع از ولی فقیه و رهبری است . اگرآقایان مقبولیت را شرط کافی می دانند، پس به چه علت آن را نادیده می گیرند و حتی انتصابی بودن را برتر از انتخابی بودن قلمداد می کنند .

معاون سیاسی دفتر رییس دولت گفت: عده ای که خود را موافق احمدی نژاد 84 و مخالف احمدی نژاد 91 می دانند ، واضح بگویند که از چه چیزی ناراحتند. آیا رییس دولت تغییری کرده اند؟

وی افزود: بنده تردیدی ندارم که دکتر احمدی نژاد صدها برابر اصولگراتر از امثال آقای سعیدی و دلسوزتر از ایشان نسبت به اسلام و انقلاب و رهبری است . داشتن عنوان نماینده ولی فقیه مجوزی نمی شود که امثال آقای سعیدی اعلام کند احمدی نژاد در قالب استانداردها و تحت شرایط مقبول نظام حرکت نمی کند . مگرآقای سعیدی همه اظهاراتی که طی سال های گذشته داشته اند مورد تایید رهبری بوده است؟ معنای این حرف که " من سند و دلیل ندارم اما یک تغییراتی را در رئیس دولت می بینم "، این است که آن ها برای قضاوت درباره رئیس دولت و صدور حکم درباره ایشان هیچ ضرورتی به ارائه سند و دلیل نمی بینند و لابد مردم هم باید به همین صورت حرف ها و نتیجه گیری های آن ها را بپذیرد ! خدا را شکر که 95 درصد مردم ایران برای خواندن و نوشتن این حرف ها و تحلیل ها وقت نمی گذارند و آنهایی هم که مطالعه می کنند ، تاثیر نمی پذیرند و گرنه معلوم نبود این نوع جانبداری از نظام چه بر سر ارزش ها می آورد.

بهداد ادامه داد: آقایان به جای این که رییس دولت پرکار، متدین و مردمی را به تلاش برای حفظ قدرت متهم کنند، بهتر است درباره عملکرد و برنامه های خود گزارش بدهند تا مردم بدانند که آن ها در حال چه خدمتگزاری به کشور و نظام هستند که این گونه از عالم وآدم طلبکار هستند.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران فقط یک جمله از دکتر احمدی نژاد را بیاورد که ازآن بتوان تمایل برای آویخته شدن مدال ایجاد رابطه با آمریکا را استنباط کرد. اگر جملات رییس دولت در این خصوص را نخوانده اند ، حق ندارند این گونه بی محابا به پر طرفدارترین رییس دولت بعد از انقلاب بتازند ، اگر هم سخنان ایشان را خوانده اند آن جمله را برای مردم بخوانند و بگویند فرق آنچه رییس دولت گفتند با آنچه امام در این باره فرمودند ، چیست ؟ باید مراقب باشیم در دام طراحی های لندن نیفتیم.

معاون سیاسی دفتر رییس دولت، همچنین گفت: دیروز می گفتند احمدی نژاد متدین و انقلابی و ولایی است ، امروز می گویند احمدی نژاد انقلابی و ولایی نیست ، بلکه منحرف است ، آیا ارائه این نوع تحلیل ها ، انگیزه و رمقی برای مردم باقی می گذارد تا در انتخابات آینده نقش آفرینی کنند؟

بهداد در پایان تصریح کرد: از نظر حرفه ای ، به روزنامه های اصلاح طلب تبریک می گویم که توانستند با نشاندن برخی چهره های مدعی بصیرت به پای میز مصاحبه خود و گرفتن مواضع منفی آن ها علیه رییس دولت ، راهبرد جریان متبوع خود را تا حدود زیادی تحقق ببخشند!


 


امروز: سیاست خارجه آمریکا در قبال ایران از بحث‌های اصلی‌ سومین و آخرین مناظره انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا بود که دوشنبه اول آبان برگزار شد.

به گزارش مردمک، در این مناظره که ۹۰ دقیقه به طول انجامید، باراک اوباما و میت رامنی بار دیگر بر لزوم جلوگیری ایران از دسترسی‌ به بمب هسته‌ای تاکید کردند اما یادآور شدند که حمله نظامی باید به عنوان گزینه آخر در نظر گرفته شود.

در حالی‌ که میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا طی‌ کمپین انتخاباتی خود با لحن تند‌تری از تهدید ایران سخن گفته بود، در این مناظره در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت که مأموریت آمریکا حل مناقشه هسته‌ای ایران از طریق یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز است.

همچنین، در حالی‌ که باراک اوباما در پاسخ به سوال مجری مناظره مبنی بر اینکه «بزرگترین چالش سیاست خارجه آمریکا را چه می‌دانید»، تهدید از جانب تروریسم را بر شمرد، نامزد جمهوری خواه «ایران هسته‌ای» را بزرگترین چالش آمریکا معرفی کرد.

کشور‌های غربی ایران را متهم می‌کنند که تحت پوشش برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است، اما ایران همواره این اتهامات را رد کرده و تأکید می‌کند که برنامه هسته‌ای این کشور به منظور تامین سوخت است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی‌ آمریکا در ادامه از آقای رامنی انتقاد کرد که در طول کمپین انتخاباتی خود گاهی‌ طوری صحبت کرده که گویا طرفدار اقدام نظامی علیه ایران است. اوباما در این زمینه افزود که او هر گونه اقدام نظامی علیه ایران را گزینه آخر می‌داند.

در پاسخ به این انتقاد، میت رامنی تاکید کرد که او نیز اقدام نظامی را گزینه آخر می‌داند، و تنها در صورتی‌ که تمامی گزینه‌های دیگر پاسخگو نباشند، گزینه نظامی را در نظر می‌گیرد.

آقای رامنی همچنین تحریم‌های «فلج کننده» اقتصادی علیه ایران را تأثیر‌گذار و راهکار مناسب برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران دانست، اما گفت او زودتر از دولت اوباما دست به چنین اقدامی می‌زد.

در بخش دیگری از این مناظره، مجری از هر دو کاندایدا پرسید «اگر نخست‌وزیر اسرائیل به شما تلفن کند و بگوید هواپیماهای ما برای حمله به ایران به پرواز درآمده‌اند چه واکنشی نشان خواهید داد؟» که باراک اوباما و میت رامنی از پاسخ صریح به این سوال خودداری کردند.

موضع‌گیری دو کاندیدا درباره اسرائیل

هر دو کاندیدا همچنین در مورد لزوم دفاع از اسرائیل در صورت حمله به این کشور هم‌‌عقیده بودند. آقای رامنی در این زمینه گفت: اگر به اسرائیل حمله شود، ما از آن پشتیبانی خواهیم کرد، نه صرفا پشتیبانی دیپلماتیک و فرهنگی‌، بلکه پشتیبانی نظامی.

باراک اوباما نیز تأکید کرد که اسرائیل بزرگترین متحد آمریکاست و اگر اسرائیل هدف حمله قرار گیرد آمریکا در کنارش خواهد ایستاد.

اما آقای رامنی، رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که در طول ریاست جمهوری خود به اندازه کافی‌ از اسرائیل حمایت نکرده است.

در چند ماه اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از آمریکا خواسته بود در قبال برنامه هسته‌ای ایران خط قرمز تعیین کند، که در صورت تخطی ایران از آن اسرائیل اختیار حمله نظامی به ایران را داشته باشد. باراک اوباما اما این درخواست را نپذیرفت.

میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست در ادامه صحبت‌هایش در این رابطه، از باراک اوباما انتقاد کرد که در طول ریاست جمهوری خود هرگز به اسرائیل سفر نکرد.

در پاسخ به این اتهام آقای اوباما گفت که بر‌خلاف رقیبش که برای جذب کمک مالی‌ به اسرائیل سفر کرده بود، او در زمان کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری، به شهر سدروت که مدام مورد هدف موشک‌های حماس قرار می‌گیرد، سفر کرد و به اسرائیل کمک کرد سپر دفاعی «آیرون دوم» را بسازد.

رامنی: اوباما از جنبش سبز حمایت نکرد

میت رامنی همچنین از اوباما انتقاد کرد که سیاست گفت‌و‌گو با ایران که وی در اوائل ریاست جمهوری خود پیگیری می‌‌کرد، اشتباه بوده است. او همچنین رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که هنگام وقوع «جنبش سبز» در ایران، به اندازه کافی از آن حمایت نکرد.

اشاره آقای رامنی به تظاهرات اعتراضی موسوم به «جنبش سبز» بود که به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران رخ داد و ده‌ها کشته برجای گذاشت و شمار زیادی از معترضان، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شدند.

آقای اوباما همچنین خبر هفته پیش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر توافق جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در مورد برگزاری مذاکرت رو در رو را تکذیب کرد.

روز شنبه کاخ سفید وجود توافق میان دو کشور برای مذاکرات را تکذیب کرد، اما وقوع چنین تماسی را رد نکرد. علی‌ اکبر صالحی ، وزیر خارجه ایران نیز روز یکشنبه گزارش نیویورک تایمز را تکذیب کرد.

مناظره دیروز سومین و آخرین مناظره قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که که روز ۱۶ آبان برگزار خواهد شد.

ناظرین عموما میت رامنی را برنده مناظره اول و اوباما را در مناظره دوم پیروز دانستند. دو نامزد در حالی‌ دیروز در مناظره انتخاباتی رو در روی هم قرار گرفتند که طبق نظرسنجی شبکه ان.بی‌.سی روز یکشنبه هر دو از حمایت ۴۷ درصد رای دهندگان برخوردار بودند.


 


امروز: در آستانه برگزاری یکصد و بیست و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس، جمعی از نمایندگان ادوار مجلس ایران، طی نامه‌ای به نمایندگان ملت‌های مختلف دنیا، از آنان خواستند تا در برابر روند غیر قانونی حاکم بر پارلمان ایران و همچنین حصر و حبس و بازداشت نمایندگان سابق مجلس احساس مسوولیت کرده، و اعضای ایرانی اتحادیه را به پاسخگویی و رفع محدودیت ها دعوت نمایند.

متن نامۀ این نمایندگان به اعضای پارلمان های سراسر جهان به شرح زیر است:

نمایندگان محترم حاضر در یکصد و بیست و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس

اکنون که در اجلاسی چند روزه درکبک سیتی کانادا حضور دارید، ما به عنوان جمعی از نمایندگان ادوار گذشته پارلمان ایران این نامه را در شرایطی برای شما می نگاریم که تعدادی از همکاران سابق مان اسیر بازداشت و زندان در ایران شده اند.

افرادی که سالها به واسطه پشتوانه رای ملت، در جایگاه رفیع قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون قرار گرفتند و در سخت ترین شرایط ممکن برای نهادینه کردن حکومت قانون در کشورشان تلاش کردند. و متاسفانه بواسطه همین تلاش و پایبندی به حقوق و آزادی های مردم مندرج در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از آنها توسط سیستم نظارتی معیوب موجود در کشور با تیغ تیز و برنده ای تحت عنوان نظارت استصوابی از کاندیداتوری برای حضور در انتخابات های دوره های بعدی محروم گشتند و یا درانتخابات ریاست جمهوری با موضوع عدم سلامت انتخابات مواجه شدند.

اما این محرومیت تنها برخورد غیر قانونی صورت گرفته با نمایندگان منتخب مردم در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ایران نبود، بلکه سیستم قضایی ایران، در سه سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز سال ۲۰۰۹، یک بار دیگر تیغ سرکوب را بر تن و جان نمایندگان سابق مجلس نشانه گرفت و هر کدام را به دلایلی واهی و دور از حقیقت محصور، بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم نمود، به نحوی که کماکان آقایان بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم، محسن میردامادی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، میر طاهر موسوی نمایندگان مجلس ششم و فائزه هاشمی نماینده مجلس پنجم در زندان و در شرایط غیر قانونی نگه داری می شوند.

این در حالی است که آقای مهدی کروبی ریاست مجلس شورای اسلامی ایران در دوره های سوم و ششم همزمان با میرحسین موسوی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری و خانم زهرا رهنورد، هم اکنون نزدیک به ۶۲۰روز است که بدون ارائه هیچ حکم قضایی در اتاقی همچون سلول انفرادی خارج از منزل مسکونی خود به سر برده و محصور و بازداشت است.

علاوه بر آن تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس مانند آقایان ابراهیم یزدی (نماینده دوره اول)، محسن صفایی فراهانی، محسن آرمین و علی شکوری راد نمایندگان مجلس ششم به طرق مختلف پس از بازداشت همچنان در معرض خطر زندان هستند.

در اینجا لازم به تصریح است هرچند ایشان بعد از دوران نمایندگی و بنا به اتهامات سیاسی بازداشت شده اند ولی مطابق سند موجود از کیفرخواست عمومی دادگاه (که علنی منتشر شده و پیوست می باشد) و نیز در بسیاری از بازجویی ها ودوران بازداشت به انحای مختلف فعالیت های دوران نمایندگی آنان در مجلس مورد اتهام رسمی و دروغین قرارگرفته است. در مورد آقای ابراهیم یزدی نماینده دور اول مجلس علاوه بر سایر اتهامات مشابه و تکراری طرح ضرورت نظارت بین المللی با استانداردهای اتحادیه بین المجالس برای انتخابات آزاد و منصفانه نیز به عنوان اتهامی دیگر مطرح شده است!

در چنین شرایطی انتظار می رود، شما نمایندگان ملت های مختلف دنیا، در برابر این روند غیر قانونی حاکم بر پارلمان ایران و همچنین حصر و حبس و بازداشت نمایندگان سابق مجلس احساس مسئولیت کرده، و مقامات ایرانی عضو اتحادیه بین المجالس را به پاسخگویی و رفع محدودیت ها دعوت نمایید.

باسپاس وامتنان

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خارج کشور

احمد سلامتیان نماینده دوره اول، حسن یوسفی اشکوری نماینده دوره اول، علی مزروعی نماینده دوره ششم، اسماعیل گرامی مقدم نماینده دوره هفتم، فاطمه حقیقت جو نماینده دوره ششم و علی اکبر موسوی (خوئینی) نماینده دوره ششم


 


امروز: محمود علیزاده طباطبائی گفت: امروز یک ماه بازداشت مهدی هاشمی تمام می‌شود و متهم بر اساس بند «ح» ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب حق اعتراض به قرار صادر شده را دارد اما به من اجازه اعتراض داده نشد و ما اعتراض را از طریق پست پیشتاز به سرپرست دادگاه خواهیم فرستاد.

وکیل مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص احتمال تغییر قرار بازداشت مهدی هاشمی به قرار وثیقه، اظهار داشت: متهم می‌تواند بر اساس بند «ح» ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه عمومی انقلاب بعد از یک ماه به قرار صادر شده اعتراض کند اما امروز به من اجازه ورود به دادسرا داده نشد و این اقدام خلاف صریح بند ۳ماده واحده قانون حفظ حقوق شهروندی است که دادستان را موظف می‌کند چه در دادگاه و چه در دادسرا امکان حضور وکیل را فراهم کند.

علیزاده طباطبائی با بیان اینکه تاکنون ملاقاتی با مهدی هاشمی نداشته، خاطر نشان کرد: من اصلا در جریان پرونده مهدی نیستم و این حق از من گرفته شده است تا بتوانم در جزئیات پرونده وی قرار بگیرم. آنچه تاکنون از پرونده مهدی از سوی من مطرح شده تنها محدود به مواردی است که مهدی در ملاقات اخیر خود با مادرش اظهار کرده است.

وکیل مهدی هاشمی گفت: با گذشت یک ماه از بازجویی‌ها‌ی مهدی، سه شنبه این هفته وضعیت وی مشخص می‌شود و تاکنون همگی اتهامات تفهیم شده مالی بودند.

سید محمود علیزاده طباطبایی تصریح کرد: روز سه شنبه بازداشت یک ماهه مهدی هاشمی به پایان می‌رسد و تاکنون عناوین اتهامی که به وی تفهیم شده همگی مالی است و هیچ یک از اتهامات را نپذیرفته است.

وی افزود: مهدی هاشمی به اتهام مالی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و همچنین هزینه در انتخابات سال ۸۴ در بازداشت و تحقیق مقدماتی به سر می‌برد.

وکیل مهدی هاشمی در ادامه از صدور کیفرخواست علیه یک شرکت نفتی که مهدی هاشمی در سال ۸۳ از آن شکایت کرده بود خبرداد و اظهار داشت: در اوایل دهه ۸۰ شایعه دریافت رشوه ۵۰۰ هزار دلار از پنج میلیون دلاری که به شرکت هورتن پرداخت شده بود مهدی هاشمی را برای فعالیت در فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی متهم می‌کرد.

علیزاده طباطبائی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در این خصوص گفت: وزارت اطلاعات و هیات تحقیق و تفحص از وزارت نفت در سال۸۲ اذعان داشت که مهدی هاشمی هیچگونه رشوه‌ای دریافت نکرده است، از همین رو مهدی هاشمی در تاریخ ۱/۶/۱۳۸۳ از اولاف فییل مدیر اجرایی شرکت استات اویل که موکلم را متهم به دریافت رشوه کرده بود، به اتهام افترا شکایت کرد.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۹ سال، کیفرخواست این شخص صادر شده واز طریق وزارت امور خارجه برای فییل احضاریه ارسال شده است.

وکیل مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: دادگاه شرکت استات اویل نروژ، دوازدهم دی ماه امسال در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار خواهد شد.


 


امروز: زهرا ربانی املشی، عروس آیت الله منتظری، در یادداشتی خطاب به نسرین ستوده، از او خواست جانش را به خطر نیندازد و به اعتصاب غذای خود پایان دهد؛ "چرا که بسیار دیده ایم گوش شنوایی برای شنیدن حرفهای امثال شما نیست."

وی همچنین خطاب به نسرین ستوده نوشت: "جرم شما نوع دفاع از موکلینی است که به زعم بعضی ناخوشایند است. اگرکار وکیل، که دفاع است، محدود شود، خود ضایعه‌ای بزرگ خواهد بود. وکیلی که احساس امنیت نکند، طبیعی است که نمی‌تواند با طیب خاطر خاطر و آرامش از موکل خود دفاع کند."

نسرین ستوده از هفته گذشته در اعتراض به رعایت نشدن قانون برای خود و کودکانش، دست به اعتصاب غذا زد. جزئیات ماجرا را در گفت و گوی کلمه با رضا خندان همسر خانم ستوده بخوانید.

متن یادداشت زهرا ربانی املشی به نقل از جرس بدین شرح است:

سرکار خانم نسرین ستوده

با سلام و آرزوی سلامتی و رهایی برای شما و همه دربندان عزیز

خبر اعتصاب غذای شما حاکی از فشار روحی و ظلم روزافزون حاکمانی است که نمی خواهند به منطق و قانون تمکین کنند و گوئیا بی خبر از روز حساب، فشار بر روی زندانی را حتی به کودکان معصوم آنها تسری داده اند .

انسان در جایگاه اشرف مخلوقات، دارای احترام و کرامت والایی است و در قانون اساسی هم به این امر اشاره شده است. فردی که در جامعه دستگیر می شود، همانند بقیه انسانها دارای احترام وحقوقی است.همان چیزی که آیت الله منتظری آن را "حقوق اجتماعی زندانی" می نامند و می گویند: "مقصود از حقوق اجتماعی تمام حقوقی است که هر اجتماع بر حسب زمان های مختلف به افراد جامعه خود می‎دهد; همچون حق ملاقات با خانواده و دوستان، ادامه کسب و کار و تنظیم امور مربوط به آن، تعلیم و تعلم، گرفتن وکیل برای هر امری و از جمله دفاع از خود، حفظ بهداشت و سلامت جسم و جان خود، و نظایر اینها. بر امام مسلمین واجب است که نیازمندیهای زندانیان در زمینه های مادی و معیشتی مانند خوراک، دارو، هوای صاف و ناآلوده، پوشاکهای تابستانی و زمستانی و دیگر نیازمندیها و تسهیلات لازم را فراهم آورد. ونیزاستفاده از امکانات ورزشی و رادیو و تلویزیون و نشریه ها و انجام امور مذهبی، استفاده از مرخصی و ملاقات با بستگان از دیگرحقوق زندانی در ایام حبس است".
سرکار خانم ستوده جرم شما نوع دفاع از موکلینی است که به زعم بعضی ناخوشایند است. اگرکار وکیل، که دفاع است، محدود شود، خود ضایعه‌ای بزرگ خواهد بود. وکیلی که احساس امنیت نکند، طبیعی است که نمی‌تواند با طیب خاطر خاطر و آرامش از موکل خود دفاع کند. شخص شما علاوه بر اینکه، طبق اصل ۳۹ قانون اساسی از حرمت یک زندانی برخوردارید که می گوید: "هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد، ممنوع و مستوجب مجازات است" در جایگاه یک وکیل ازحرمت ویژه ای برخوردارید و این حرمتگذاری قبل از اینکه اسلامی باشد انسانی است و در همه کشورهای مدعی رعایت حقوق بشراعمال می شود. توقعی نیست که مثلاً طبق قوانین کشور استرالیا، خانواده های زندانیان به خصوص کودکان آنها تحت حمایت های خدمات دپارتمان های دولتی، امور مالی دولتی و آژانس های غیردولتی، مراکز خدماتی بهداشتی و سلامتی مانند سلامت جسم و روان چه دولتی و چه خصوصی قرار گیرند.

و یا همچون امریکا موسسه ای بسیار گسترده و وسیع برای حمایت و کمک به زندانیان وجود داشته باشد که خدمات مختلفی را به خانواده به خصوص کودکان زندانیان مثل فراهم کردن مدرسه برای تحصیل، مراقبت های پزشکی و رفع نیازهای اساسی و اولیه و یا برپایی جشن های روز مادر و پدر در زندان، تا خانواده ها در کنار زندانیان باشند و کودکان آنها بتوانند والدین خود را ببینند و یا تهیه هدیه برای فرزندان خانواده های زندانیان و ایجاد شرایطی که در ایام عید، در کنار زندانی باشند را انجام دهد.

و یا مانند انگلستان، که خانواده زندانیان می توانند با بیان شرایط خود از کمک های دولتی بهره مند شوند و مراکزی به نام مراکز ملاقاتی ها وجود دارد تا در شرایطی که بستگان زندانی با مشکلاتی روبرو هستند مستقیما با مسوولان مربوطه در میان بگذارند.

بلکه توقع خانواده های زندانی ما حداقلی است که از آن نیز محرومند.

خواهر محترم؛ شما حتماً حال و روز چشم به راه مسافر بودن را درک و احساس کرده اید و حتماً حال پرستار بیماری را که او را در وضع خوبی نمی بینید ولی کاری هم از دستتان بر نمی آید تجربه کرده اید، اکنون حال مهراوه ونیما کوچولوی شما چنین است. به خاطر این دو کودک نگران و چشم به راه مثل همیشه مادرانه ایثار کنید و اعتصابتان را بشکنید و دوستان نگران خود را خوشحال نمایید و سلامتی خود را به خطر نیندازید، چرا که بسیار دیده ایم گوش شنوایی برای شنیدن حرفهای امثال شما نیست: لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا (دلهایی دارند که با آن دریافت نمی کنند و چشمانی دارند که با آنها نمی بینند و گوشهایی دارند که با آنها نمی شنوند). (سوره اعراف آیه ۱۷۹).

به امید سلامت و آزادی شما و همه دربندان سیاسی کشورمان.
زهرا ربانی املشی-۲/۶/۱۳۹۱


 


امروز: احمد شهيد" گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ايران می گويد جمهوری اسلامی هر ساله صدها تن را اعدام می کند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، احمد شهيد روز دوشنبه در نيويورک گفت:" در هشت ماه نخست سال ۳۹۱ ۱، بيش از۳۰۰ اعدام در ايران ثبت شده است، اما احتمال دارد که تعداد اعدام شدگان بيش از اين باشد."

احمد شهيد همچنين گفت :"در سال گذشته ميلادی ۶۷۰ تن در ايران اعدام شده اند که نسبت به جمعيت کشور، بالاترين ميزان اعدام در جهان به شمار می رود."

احمد شهيد همچنين اعلام کرد: "هر سال شرايط برای اقليت های دينی و قومی، زنان و همجنس گراها در ايران بدتر می شود و اعضای اقليت بهايی مورد بيشترين اذيت و آزارقرار می گيرند."

گزارش سالانه احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر در ايران قرار است اين هفته منتشر شود.


 


امروز: سرانجام پس از چندین هفته گمانه‌زنی نسبت به توقف عرضه برخی خودروهای پرتیراژ داخلی، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن تایید خبر توقف عرضه برخی خودروهای پرتیراژ داخلی، از تفاوت قیمت خودروها در نمایندگی‌های مختلف با درصدی نوسان و تفاوت خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد نعمت‌بخش با تایید این موضوع دلیل آن‌را عقب افتادن تعهدات پیش فروش خودروسازان و همچنین نبود خودرو برای عرضه عنوان کرد.

اکنون شرایط رشد قیمت خودرو در بازار آزاد به‌گونه‌ای که در حال حاضر قیمت خودروی سایپا ۱۳۱ SL به حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب ۱۳۱ SL معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است.

همچنین در حالیکه نرخ رسمی سایپا ۱۳۲ SL معادل ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ۱۳۲ SX نیز ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان است، قیمت ۱۳۲ SL در بازار به حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۳۲ SX نیز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

خودروی تیبا نیز در حالی به قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

تندر ۹۰ مدل E۲پارس خودرو نیز در حالی به قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

قیمت مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک نیز در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود ۶۰ میلیون تومان رسیده است در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌های فروش به قیمت حدود ۸۱ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی آن ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما در گروه محصولات ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ همچنان افزایش یافته و به حدود ۲۹ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V۹آن به حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸نیز در حالی به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E۱به قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان و مدل E۲ نیز ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E۲نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون تومان است البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود ۲۸ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۳ میلیون تومان است.

سمند نیز در حالی در مدل EF۷آن به قیمت به حدود ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۱ میلیون تومان است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته