-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 09/19/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نکتۀ غافلگیر کننده دست بالا اذعان رسمی به این نکته است که مشاوران نظامی ایران همپای حکومت اسد در جنگ داخلی سوریه شرکت دارند. واقعیت این ماجرا را مدتهاست که صدها شاهد باورپذیر ساخته اند. به همین شکل هم محرز است که نیروهای ایرانی مستقیم در نبردها شرکت داشته و دارند – گرچه تهران هنوز تکذیب می کند.

از دید هر دو حکومت این مشارکت ایران فقط می تواند منطقی باشد. این کشور نمی تواند نزدیک ترین متحدش را در جهان عرب بعد از حزب الله تنها بگذارد. حکومت شیعۀ ایران در مبارزۀ قدرت منطقه ای به هریاوری وابسته است.

حکومت عراق که آن هم بیشتر در دست شیعیان است نیز به عنوان متحد مطرح است اما هنوز آنچنان با ثبات نیست که جای سوریه را بگیرد. و از این گذشته نمی تواند بدون توجه به منافع آمریکا کاری انجام دهد.

تهران با بیانیۀ فعلی اعلام می کند در رویارویی رو به گسترش بین شیعیان و سنی ها می خواهد سیاستی تهاجمی را تعقیب کند. به همین دلیل ایران می خواهد به دیگر حکومت های شیعه (به معنای عام آن) که به شدت در تنگنا افتاده اند هرگونه کمکی را بکند. و به این ترتیب به جهان سنت آشکارا نشان دهد که آماده و قادر است به رویارویی با عربستان سعودی به عنوان حامی بزرگ مالی و نظریه پرداز و مصر به عنوان قدرت منطقه ای بپردازد.

یک محاسبه هم برای تهران نقش مهمی دارد. جنگ فرسایشی داخلی برای حکومت آیت الله ها در تهران به هر شکل بهتر از سقوطِ دار- و- دستۀ اسد در دمشق است. زیرا چنین سقوطی تهران را بیشتر منزوی می کند و سلطه اش را در منطقه از نو زیرسؤال می برد.

* از: گئورگ بالتیسِن / در: دی تاگس تسایتونگ

در نظر سنجی سال ۲۰۱۲ ایران در جهان هم شرکت کنید.

http://www.survs.com/survey/W0RL9WU5D1


 


قاسم سلیمانی، مغز متفکر یگان قدس، را فردی می دانند پرحرارت و میهن دوست و قهرمان جنگ. ظاهراٌ افرادش در سوریه نباید چیزی کمتر از پیروزی برای ملت ایران به دست بیاورند.

هرگاه که رئیس سیا دیوید پترائوس به زمانی می اندیشد که ژنرال چهار ستاره در عراق بود قاسم سلیمانی همواره حاضر است. پترائوس به رسانه ها گفت در اوج جنگ با جدایی خواهان مقتدی صدر در سال ۲۰۰۸ پیامی از سلیمانی دریافت کرد. سلیمانی این پیام را با اسم ام اس به یک افسربلندپایۀ عراقی فرستاده بود که در کنار ژنرال آمریکایی فعالیت می کرد.

فرماندۀ واحد قدس، نیروی مخصوص سپاه پاسداران، نوشت: «ژنرال پترائوس، شما باید بدانید که من قاسم سلیمانی مسئول سیاست ایران در عراق و لبنان و غزه و افغانستان هستم. سفیر ایران در بغداد عضو نیروی قدس است و جانشینش هم عضو نیروی قدس خواهد بود.» این پیام مشخصۀ مردی است که بی هیچ مجامله، چه با دشمن و چه با دوست، حرفش را می زند. به گزارش هاآرتص دات کام، وی ظاهراٌ چند روز پیش از رئیس جمهور سوریه بشار اسد که واحد قدس به او کمک می کند در یک وبسایت ایرانی انتقاد کرده است: «ما به او (اسد) می گوییم وی باید نیروهای پلیس را به خیابان ها بفرستد، اما وی هیچ سربازی نمی فرستد.»

عملیات پرخطر پشت خطوط دشمن

قاسم سلیمانی از سی و دو سال پیش در خدمت سپاه پاسداران است. سرلشکرِ موی خاکستری با لبخند دوستانه از قرار در یازده مارس ۱۹۵۷ در روستای رابور در استان کرمان به دنیا آمده است. در باشگاه های ورزشی محلی که سلیمانی به آنها می رفته به حماسه های جنگی ارزش زیادی می دادند، سلیمانی متأثر از این فضا به سپاه پاسداران پیوست. وقتی صدام حسین در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ دستور حمله به ایران داد وی در سپاه درجۀ ستوانی داشت. سلیمانی به سرعت به علت عملیات بی باکانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسید. گزارش می شود وی جان خود را برای حفظ جان افرادش به خطر می انداخته است. وقتی ناچار بود فرد دیگری را بفرستد نفراتش را با اشک در آغوش می گرفت و از کسانی که جان باخته بودند حتی سالها بعد از جنگ به عنوان شهید یاد می کرد. این مطالب را مؤسسۀ انتر پرایز آمریکا در تحلیلی نوشته که به گزارش هایی از ایران استناد می کند.

قاسم سلیمانی از سی و دو سال پیش در خدمت سپاه پاسداران است. سرلشکرِ موی خاکستری با لبخند دوستانه از قرار در یازده مارس ۱۹۵۷ در روستای رابور در استان کرمان به دنیا آمده است. در باشگاه های ورزشی محلی که سلیمانی به آنها می رفته به حماسه های جنگی ارزش زیادی می دادند، سلیمانی متأثر از این فضا به سپاه پاسداران پیوست. وقتی صدام حسین در ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ دستور حمله به ایران داد وی در سپاه درجۀ ستوانی داشت. سلیمانی به سرعت به علت عملیات بی باکانه اش در پشت خطوط دشمن به شهرت رسید.

طبق این گزارش ها سلیمانی در جنگ ایران و عراق به عنوان قهرمان جنگ و میهن دوست و نیز آدمی بی کله شهرت یافت. نقل می کنند که وی در جبهه در روز روشن چندین بولدوزور و کامیون را فرستاد تا جاده ای بکشند که نیروهایش سریعتر بتوانند وارد عراق شوند. اینکه سپاه قصد داشته حمله ای غافلگیرکننده انجام دهد خیلی مزاحم او نشده است. با وجود انتقاد شدید مافوق هایش این ماجرا و نیز نامه ای که وی همراه با ۲۳ سپاهی دیگر در سال ۱۹۹۹ و بعد از سرکوب ناآرامی های دانشجویی به رئیس جمهور وقت محمد خاتمی نوشت پیشرفت شغلی او را مانع نشدند. در این نامه سلیمانی از اینکه نیروهای نظامی به سرکوب آزادی بیان کمک کرده بود ابراز نگرانی کرده بود. (در متن همینگونه است. اما می دانیم که محتوای نامه در انتقاد از رئیس جمهور وقت و متهم کردن ایشان به عدم برخورد با، به تعبیر این نامه، ضد انقلاب و مخالفان ولایت فقیه بوده است. – م)

خبر مرگ در سوریه

از سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۲، بر اساس منابع مختلف، سرلشکر قاسم سلیمانی فرماندۀ واحد مخصوص سپاه برای عملیات برون مرزی است، در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین، و نیز در اروپا و جاهای دیگر. به گزارش منابع مختلف این یگان بین ۵ تا ۱۵هزار نیرو دارد که وظیفه دارند از دوستان ایران حمایت کنند، حزب الله و حماس و نیز رئیس جمهور سوریه بشار اسد. اکنون در ایران رسماٌ تأیید شده که، آنچه مدتها معلوم بود، نیروهای یگان قدس در سوریه فعالند.

سلیمانی مایۀ اسطوره شدن را دارد. در آمریکا در فهرست تروریست ها قرار دارد، اندیشگاه های محافظه کار حتی او را «بزرگترین تروریست بعد از بن لادن» می دانند. هاآرتص دات کام می نویسد سلیمانی در حمله به مرکز یهودی ها در بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ که طی آن ۸۵ نفر کشته شده اند دست داشته است. سلیمانی اما مردی هم هست که نخست وزیر عراق نوری المالکی وقتی او را می بیند جلویش تعظیم می کند.

مغز متفکر عملیات قاسم سلیمانی است. رسانه ها گزارش می دهند بعد از حمله به مقر شورای امنیت در دمشق در ژوئیه که طی آن وزیر دفاع سوریه و شوهر خواهر اسد جان باختند تصمیم گرفته شد از اسد حمایت کنند. افسران نیروی قدس در یک هواپیمای ایرانی که اجازه یافت از فضای عراق عبور کند به سوریه پرواز کردند. از منابع مختلف از سلیمانی نقل می شود: «ما باید در مصر و عراق و لبنان و سوریه پیروز شویم. این ثمرۀ انقلاب اسلامی است.» رسانه ها شایعه کرده بودند که وی در حمله در سوریه کشته شده است. این شایعه ها را سپاه پاسداران بلافاصله تکذیب کرد.

از او ترس دارند و او را می ستایند

سلیمانی مایۀ اسطوره شدن را دارد. در آمریکا در فهرست تروریست ها قرار دارد، اندیشگاه های محافظه کار حتی او را «بزرگترین تروریست بعد از بن لادن» می دانند. هاآرتص دات کام می نویسد سلیمانی در حمله به مرکز یهودی ها در بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ که طی آن ۸۵ نفر کشته شده اند دست داشته است. سلیمانی اما مردی هم هست که نخست وزیر عراق نوری المالکی وقتی او را می بیند جلویش تعظیم می کند.

این پرسش را که چه زمانی قاسم سلیمانی برای آخرین بار در منطقۀ سبز در بغداد، پرحفاظت ترین منطقه در قلب شهر، دیده شده هیچ عراقی با علاقه نمی شنود. وزیر سابق امنیت کشور شروان الولی در گفتگو با گاردینآنلاین می پرسد: «منظور شما سید قاسم سلیمانی است» ، لقبی برای مردان بسیار محترم. این وزیرسابق مایل نیست بیشتر بگوید؛ به گزارش گاردین آنلاین کمتر نامی چنین بی اطمینانی و ترس ایجاد می کند. طبق گزارش ها سلیمانی در سال ۲۰۰۶ هم بدون مأموران حفاظتی در قلب بغداد تردد کرده است. با لبخندی در چهره. گزارش می شود آمریکایی ها تازه وقتی فهمیده اند که وی مدتها بوده که به ایران برگشته بوده است.

* از: مونیکا فامی / در: تاگس آنتسایگر


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته