-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 30 شهریور 91

 

سلام پنج شنبه 30 شهریور 91 ،20 سپتامبر 2012

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 موضوع اول اینکه دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین خبر داده است که در یک ماه گذشته 300 کارگر از کارخانه قطعه سازی با سوابق بین 10 تا 18 سال در این استان اخراج شده اند. او اعلام کرده که بحران در کارخانه جات قطعه سازی که قبلا هم مطرح شده بود بیکار کردن کارگران شدت گرفته است. معلمان پیش دبستانی از استانهای اصفهان و فارس و چندین استان دیگر هم برای چندمین بار جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع داشته اند و خواستار استخدام رسمی خودشان شدند.

 یکی از آنها در مصاحبه گفته که گروهی از ما را اخراج کردن وهیچ تامین شغلی هم نداریم. دبیر انجمن داروسازان هم خبر داده از اینکه داروخانه ها بیش از 40 ملیارد تومان از شرکت های بیمه طللب دارن که پرداخت نمی کنند و بسیاری از داروخانه ها در بحران مالی به سر می برند. در این حال امام جمعه اصفهان خبر داده از اینکه 20 حوزه علمیه در کشورهای دیگر مثل پاکستان و کشورهای عربی و افریقایی را بودجه اش را مقام رهبری تعیین می کند. نکته دوم اینکه در جلسه دیروز شورای اسلامی که در مورد بودجه وزرای نفت ، اقتصاد و معاون برنامه ریزی آقای احمدی نژاد حضور داشتند مطرح شد که در 6 ماهه اول سال 91 تنها 25 درصد از درآمدهای بودجه محقق شده است. این گزارش وضیعت مالی دولت را خراب تر از گزارشات قبلی نشان می دهد که در کمیسیون مجلس ارایه شده بود نشان می دهد. بانک مرکزی هم بخشنامه کرده از اینکه از این پس غذا و دارو با ارز 1226 تومان دلار اختصاص داده خواهد شد ولی هشت اولویت دسته بندی شده مثل صنایع، خدمات ، فرهنگی و غیره ... با نرخ 2 درصد زیر نرخ بازار ارز داده خواهد شد بنابر این کشور رسما صاحب 3 نرخ ارزی می شود. چون یک نرخ آزاد است که در بازار بین مردم معامله می شود. اگر این بخشنامه به اجرا در اید باید منتظر موج جدیدی از تورم باشیم و یک افزایش شدید قیمت باشیم به خصوص اینکه همین نرخ به ارز آزاد هم دولت ندارد به بخش های زیادی از نیاز های کشور نمی تواند اختصاص بدهد.

 خبر سوم اینکه خبرگزاری رویترز از قول سازمان ملل خبر داده که جمهوری اسلامی با هواپیما های مسافرتی نفرات نظامی و سلاح به سوریه می فرستد. اداره خزانه داری امریکا اعلام کرده است که 117 هواپیمای متعلق به ایران ایر ، ماهان ایر و یاس ایر را تحریم کرده است. قبلا خود این شرکت های هوایی را خزانه داری امریکا مشمول تحریم قرار داده بود. از مشخصات این 117 هواپیما بیش از هر چیز فشار روی عراق بیارد برای اینکه جمهوری اسلامی از فضای عراق برای انتقال نیرو و تجهیزات به سوریه استفاده می کند. کشورهای اتحادیه عربی و بحرین هم محموله الیاف کربن را که کاربرد دوگانه دارد و می تواند درساخت نوعی سانتریفوژ ها به کار رود را توقیف کرده و گزارش آن را به سازمان ملل ارایه دادند. در چارچوب تحریم های سازمان ملل کشورها موظف هستند که از حرکت و بار گیری کشتی ها و محموله هایی که کالاهای ممنوع برای ایران حمل می کند را جلوگیری بکنند.

نکته چهارم اینکه خانم بشرا اسد خواهر بشار اسد به قول روزنامه های لبنانی طراف دار بشار اسد نقل شده است که با خانواده خود از سوریه فرار کرده است. او که شوهرش آصف شوکت اندکی پیش شوهرش در انفجار کشته شد بسیار بد نام است به آلودگی های مالی هم خودش و خانواده و دست داشتن در بسیاری از مفاسد اقتصادی در سوریه. فرار نزدیک ترین افراد به بشار اسد نشان دهنده وضیعت متزلزل او است. در حالی که آقای صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی وارد دمشق شد در همان حال درگیری در دمشق شدت داشت و همین طور در حلب. نیروهای ارتش سوریه مناطقی را که به دست نیروهای ارتش آزاد سوریه افتاده با سلاح های سنگین مورد حمله قرار می دهند  و خانه های مردم را در هم می کوبند. رییس مخازن سلاح های شیمیایی سوریه هم که به مخالفین پیوسته در مصاحبه ای اعلام کرد که بشار اسد در صورت احساس خطر جدی برای سرنگونیش برنامه ریزی دارد برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم و جمهوری اسلامی هم با این کار موافق است. این فرد خبر داده از اینکه پاره ای از سلاح های شیمیایی را سوریه به حزب الله لبنان منتقل می کند تا کلاهک های شیمیایی را روی موشک هایی نصب بکنند که برای حمله به اسرائیل. این در حالی است که اقای رمضان شریف مسئول روابط عمومی و فرهنگی سپاه هم دوباره تاکید کرده به اینکه حضور سپاه در لبنان وسوریه حضور نظامی نیست. اما اسرائیل هم ناگهان مانور یک روزه نظامی در ارتفاعات جولان ترتیب داده است که و خبر تایید نشده ای هم منتشر شد که اسرائیل نیروهای ذخیره خودش را احضار کرده است. اگر این خبر 

درست باشد احتمالا در ساعات و روزهای آینده به صدر خبر خواهد امد کاملان درگیری و جنگ در خاورمیانه به مشام می رسد.

نکته پنجم اینکه آقای خامنه ای در شمال ایران هست در جمع نیروهای مسلح عصبانیت خودش را ازآقای مرسی ریس جمهورمصر  عنوان کرده، او گفتهبرخی از کشورهای انقلاب کرده در منطقه به خاطر فشار امریکا مجبور به بعضی موضعه گیریی ها می شوند ولی ما تنها کشوری در منطقه هستیم که 33 سال است که در مقابل ابر قدرت ها خم نمی شویم. به هر حال نکته مهم از این صحبت های ایشان خلاف تبلیغات قبلی که اقای خامنه ای و حکومت حرکت بهار عربی را از جنس انقلاب اسلامی سعی می کردن عنوان بکنند با این صحبت ها فاصله گرفته در واقع پذیرفته که این نظام هایی که بعد از بهار عربی سر کار امده اند دخلی به انقلاب اسلامی ندارند و از جنس دیگری هستند حداقل اینکه با رابطه با دنیا و کشور های غربی اهمیت می دهند. و نکته اخر اینکه این ماجرای 164 امضا یی که پای نامه ای که از مجلس منتشر شد که مسله استقرار اقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را تایید کرده بود و تشویق کرده بود از سوی دولت بالا گرفته چرا که بسیاری از نمایندگان مطرح کرده بودن که ما نامه را در ان امضاء کردیم که در ان فقط تعقیر اساسنامه صندوق تامین اچتماعی تایید شده بود ولی اسمی از اسم آقای مرتضوی و تعید بر سر کار ماندن او بدن به نامه اضافه شده.به هر حال این تقلوب ها ظاهرا در مجلس بالا گرفته وکشمکش بین نمایندگان رسیده است.

 اندکی صبر صحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی         


--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته