-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 09/18/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: محمد توسلی اولین شهردار تهران پس از انقلاب و عضو نهضت آزادی که پیش از این کلمه از احضار او به دادگاه انقلاب برای پرونده ای مختومه شده خبر داده بود؛ دیروز در دادگاه حاضر شد و با اعلام غیر قانونی دانستن دادگاه و محتویات پرونده، اعلام کرد که او و وکلایش دفاعی نخواهند داشت، چرا که پرونده را اراده‌ای امنیتی تنظیم کرده و نتیجه آن نیز از پیش مشخص است.

به گزارش ندای آزادی، رسیدگی به اتهامات وارده به مهندس محمد توسلی، عضو نهضت آزادی و نخستین شهردار تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ به طور غیرعلنی و بدون حضور هیات منصفه، با حضور وکلای وی، فریده غیرت و ایمان میرزازاده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کلاسه پرونده مندرج در احضاریه، مربوط به بازداشت ۲۶ خردادماه سال ۸۸ است که این پرونده براساس اظهارنظر بازپرس آن قبلاً مختومه اعلام شده بود. شایان ذکر است که کلاسه یاد شده توسط قاضی حیدری فرد پایه‌گذاری شده که در ماه‌های اخیر به اتهام تیراندازی به سوی مردم، تخریب اموال، جرایم امنیتی و از جمله حمل سلاح گرم، قاچاق عتیقه و نگهداری مواد مخدر بازداشت شده است.

مهندس محمد توسلی به دلیل عدم توجه قاضی صلواتی به دلایل ابرازی پیرامون عدم صلاحیت ذاتی دادگاه انقلاب در رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه اعضای احزاب سیاسی و عدم رعایت شروط مقرر در اصل ۱۶۸ قانون اساسی و مقررات مندرج در قانون احزاب، ضمن تقدیم لایحه‌ اعتراضی و با تصریح و تاکید بر روند رسیدگی و بازداشت غیرقانونی خود و غلبه نگاه امنیتی بر ضوابط قضایی و عدم توجه رییس دادگاه و سایر مقامات مسوول قوه قضاییه نسبت به اعمال فشارهای جسمانی و روانی غیرقانونی که بر وی در طول مدت بازداشت روا شده و مخدوش بودن اوراق پرونده، سکوت کرد.

مهندس محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران، پیش از این طی نامه‌ای منتشر نشده خطاب به رییس قوه قضاییه، موارد نقض حقوق قانونی خود و همچنین تضییقات وارده در ایام بازداشت را اعلام کرده است. اما متاسفانه مقامات قضایی هیچ اعتنایی به این دادخواهی نداشته‌اند. از این رو، ایشان ارائه هرگونه دفاعیات را غیرضروری و بی‌فایده دانسته و با غیرقانونی تلقی کردن جلسه دادگاه، قاضی صلواتی را از تصمیم خود مبنی بر سکوت و عدم ارائه دفاعیات باخبر ساخت.

وی قصد دارد به زودی ضمن اعلام رفتار غیرقانونی ماموران امنیتی و شرح دوران بازداشت اخیر، دلایل سکوت خود را طی یک بیانیه رسمی به اطلاع ملت ایران برساند.

پیش از این نیز دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران با اعتراض به صلاحیت دادگاه انقلاب و عملکرد نهادهای قضایی و امنیتی، ضمن برانداز دانستن کسانی که در کسوت حاکمیت، قوانین رسمی کشور و اصول قانون اساسی را نقض می کنند، سکوت کرد و حاضر نشد تا با ارائه‌ دفاعیات، دادگاه را به رسمیت بشناسد.

متن کامل لایحه رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران به شرح زیر است:

بنام خداوند بخشنده مهربان

ریاست محترم دادگاه انقلاب شعبه ۱۵

نظر به این که اتهامات مطروحه در کیفر خواست پرونده کلاسه شماره ۸۸/۱۱۱۵۴/ط د مربوط به فعالیت سیاسی اینجانب در نهضت آزادی ایران است و مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی و قانون احزاب رسیدگی به جرایم سیاسی بایستی به صورت علنی، با حضور هئیت منصفه و در محاکم دادگستری صورت گیرد، لذا دادگاه حاضر صلاحیت رسیدگی به این اتهامات را ندارد و دلایل تفصیلی حقوقی آنرا در صورت مقتضی وکلای محترم اینجانب ارائه خواهند داد.

شایان ذکر است که در پرونده مذکور به جای ارائه دلایل بازداشت اینجانب در ۱۲ آبان ۱۳۹۱ که به اتهام امضای نامه ۱۴۳ نفر به آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشور انجام شده است و بر خلاف قانون حدود ۷ ماه بنده را در شرایط سلول‌های بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات بازداشت کردند، پرونده‌ای پراکنده با عنوان کلاسه بازداشت ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ به این دادگاه ارائه شده است، پرونده‌ای که بازپرس آن آقای حیدری فر در آخرین جلسه بازپرسی در سال ۱۳۸۸ با حضور وکیل اینجانب سرکار خانم غیرت گفتند که مسئله‌ای نیست و آنرا مختومه اعلام کردند.

به علاوه در این پرونده به نامه مورخ ۱۳۹۱/۴/۲۵ اینجانب به رئیس محترم قوه قضائیه در این خصوص که رونوشت آن برای تعدادی از مقامات مسئول از جمله وزیر محترم اطلاعات و دادستان محترم تهران نیز ارسال شده است و برای مزید استحضار دادگاه محترم مجدداً یک نسخه از آنرا تقدیم می کنم، نیز توجهی نشده است.

طرفه آن که پس از بازداشت سال ۸۸ و دستور مقامات وزارت اطلاعات متعاقب دو نوبت احضار اینجانب و چند تن از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، از آذر ماه سال ۸۸ فعالیت قانونی، علنی و مسالمت آمیز نهضت آزادی ایران متوقف شده است.

در شرایط حساس کنونی کشور معلوم نیست هدف از طرح مجدد اتهام عضویت در نهضت آزادی ایران چیست؟ حزبی که به استناد اصل ۲۶ قانون اساسی، قانون احزاب و نامه وزارت کشور در سال ۱۳۸۰ به دادگاه انقلاب قانونی ولی به علت عدم صدور پروانه غیر رسمی اعلام شده است.

حزبی که در سال ۱۳۴۰ توسط مرحومان سید محمود طالقانی، مهندس مهدی بازرگان و دکتر یداله سحابی و چند تن دیگر تاسیس شد و همواره به استناد آیه محکم قرآنی " وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ " همواره در راستای فریضه‌ الهی امر به معروف و نهی از منکر برای تامین آزادی و حقوق اساسی ملت ایران از جمله کرامت انسان و حقوق بشر تلاش نموده است.

مستندات بازداشت‌های اینجانب در سال‌های ۶۷، ۶۹، ۸۰، ۸۸ و ۹۰ که همواره نقش ایذائی داشته‌اند نیز به وضوح نشان می دهند که جز اظهار نظر مشفقانه برای اجرای قانون و پاسداری از اصول و آرمان‌های اصیل انقلاب و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نبوده است. اصولی که در آیات محکم قرآن، سخنان پیامبر (ص) و ائمه علیهم‌السلام و همچنین اصل ۱۰۸ قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است.

بنده با توجه به سوابق خدمات خود در سال‌های قبل و بعد از انقلاب و احساس تعهدی که نسبت به پاسداری از اصول و آرمان‌های اصیل انقلاب و منافع و مصالح ملی دارم اظهار نظر در خصوص مطالب پرونده‌ای که وجاهت قانونی و حقوقی ندارد و اراده‌ای امنیتی آنرا تنظیم کرده و نتیجه آن از پیش مشخص گردیده است را به مصلحت نمی دانم و وکلای بنده نیز دفاعی نخواهند داشت.

در چنین شرایطی بنده چون گذشته همواره به خداوند سمیع و علیم توکل خواهم داشت که " وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ"

با احترام ـ محمد توسلی

- آل عمران ـ ۱۰۴ ـ باید از میان شما جمعی (همفکر و همراه) باشند که دیگران را به نیکویی فرا خوانند و به رفتار شایسته فرمان و از ناپسند باز دارند، و آنان رستگارانند.
- الطلاق ـ ۳ ـ هر که به خداوند توکل کند خدا برایش کافی است


 


امروز: در حالی که قاضی حیدری فر، از متهمان جنایت کهریزک و تخلفات متعدد دیگر با قید وثیقه آزاد شده است، محسنی اژه ای برای آزادی ده ها فعال سیاسی، روزنامه نگار و زندانی سیاسی به دنبال بهانه می گردد!

به گزارش کلمه، آزادی زندانیان سیاسی یکی از خواسته های فعالان سیاسی، مراجع و علما و مردم است که بارها در سخنان و بیانیه های آنان مطرح شده است. تاکنون به مناسبت های مختلف تعدادی از این زندانیان آزاد شده اند. اما کماکان تعدادی از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران برای اجرای حکم راهی زندان می شوند.

نگهداری برخی از زندانیان سیاسی در حالی است که دوره حبس غیرقانونی آنان پایان یافته است و یا برخی از آنها به علت شرایط وخیم جسمی نیازمند مراقبت های ویژه پزشکی هستند. اما محسنی اژه ای که با افتخار خبر آزادی مجرم جنایت کهریزک را اعلام می کند، همان کسی که علاوه بر همه اتهامات، زورگویی و قاچاق را هم در پرونده خود دارد، برای آزادی زندانیان بی گناه سیاسی دنبال مناسبت می گردد!

روز گذشته محسنی ازه ای به عنوان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاری که پرسید " توجه به آزادی زندانیان در مناسبت‌های مختلف، آیا زندانیان در آستانه انتخابات به خاطر اعیاد مذهبی آزاد نخواهند شد، گفت: در پاسخ به شما از اعیاد مذهبی به عنوان مناسبت‌ها یاد کردید ولی انتخابات یکی از مناسبت‌ها نیست. این مناسبت‌ها در قانون ذکر شده است. ما اعیادی را پیش‌ رو داریم که ممکن است انتخابات با بعضی از این مناسبت‌ها هم‌زمان شود ولی ربطی به انتخابات ندارد.

این مقام قضایی در خصوص آزاد شدن حیدری‌فر و اینکه تحقیقات پرونده در چه مرحله‌ای است، نیز ادعا کرد: از لحاظ قانون از بیان جزئیات معذورم. هر پرونده‌ای که دارای تحقیقات است فرد می‌تواند با یک قرار آزاد شود تا تحقیقات ادامه پیدا کند. الزامی نیست که هر کس دارای اتهام است تا روز محاکمه در بازداشت باشد. همچنین در قانون پیش‌‌بینی شده در چه مواردی باید الزاما بازداشت موقت صادر شود و در چه مواردی اگر بازداشت موقت صادر شد باید تا چه مدتی به طول بکشد. ایشان با قرار مناسب وثیقه آزاد است. همچنین پرونده در حال بررسی و تکمیل است و امیدواریم خیلی طول نکشد و کیفرخواست صادر شود و به دادگاه برود.

ادعای این مقام قضایی در حالی مطرح می شود که بسیاری از زندانیان سیاسی که البته بدون هیچ جرمی در زندان به سر می برند، حتی قبل از بازداشت غیرقانونی، اتهامات آنان در رسانه های اقتدارگرایان منتشر شده بود و همه برگه های پرونده آنان در اختیار مدیرمسئول روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس بود.

حال آنکه در خصوص حیدری‌فر، گفته می شود وجود اتهامات مربوط به عتیقه جات و مواد مخدر و همچنین ارتباط او با قتل های کهریزک، ممکن است به موجب قانون او را مستحق مرگ کند. با این حال اژه ای می گوید نیازی نیست این قاضی متخلف فعلا در این مرحله در زندان باشد!

محسنی اژه ای در مورد سعید مرتضوی، متهم اصلی جنایت کهریزک و مدیر لایق کابینه احمدی نژاد می گوید: صورت مساله در مورد حکم دیوان عدالت اداری عوض شده است. در مورد پرونده کیفری نیز از ایشان تحقیق شده و لایحه دفاعیه را تقدیم کرده‌ است. کیفرخواست صادر می‌شود و وی به زودی به دادگاه می‌رود.

این در حالی است که به گفته سخنگوی قوه قضاییه قرار بود پرونده وی تیرماه سالجاری به دادگاه برود. اما نه تنها به دادگاه نرفت، بلکه حکم دیوان عدالت اداری نیز در مورد وی اجرا نشد.


 


امروز: سيد عبدالرضا موسوی، رييس انجمن شرکت‌های هواپيمايی ایران، گفت اعلام قطع ارز ۱۲۲۶ تومانی که تاکنون به شرکت‌های هواپيمايی تعلق می‌گرفت ما را شوکه کرده است.

آقای موسوی می گوید « اگر اين موضوع اجرا شود و بر انجام آن پافشاری کنند يا صنعت هوايی کشور از بين می‌رود و يا بايد برای جبران ارزی که شرکت‌های هواپيمايی استفاده می‌کنند قيمت بليت هواپيماها را صد‌درصد افزايش دهيم.»

وی در گفتگویی با ایسنا که سه شنبه، ۲۸ شهريور ماه، منتشر شد، افزود اين هفته از سوی بانک مرکزی به ما اعلام شد که از اين به بعد ارز دولتی به شرکت‌های هواپيمايی تعلق نمی‌گيرد.»

وی افزود: «با حذف ارز دولتی برای شرکت‌های هواپيمايی صنعت هوايی کشور از بين می‌رود.»

رييس انجمن شرکت‌های هواپيمايی همچنین گفت: «اين‌که اجازه ندهند نرخ بليت را افزايش دهيم و از طرفی بر سر قيمت سوخت هواپيماها نيز با شرکت نفت اختلافاتی وجود داشته باشد و به تازگی بگويند ارز دولتی به شما تعلق نمی‌گيرد همگی باعث مشکلات فراوان برای صنعت هوايی کشور است.»

تشدید تحریم ها علیه موسسات مالی ایران و صادرات نفت این کشور، بازار ارز ایران را به شدت آشفته کرده و موجب سقوط ارزش ریال شده است.

فریدون خاوند، استاد اقتصاد در پاریس و تحلیلگر اقتصادی رادیو فردا در این مورد می گوید «در فاصله يک سال و نيم گذشته، بهای هر دلار آمريکا از ۱۰۴۵ تومان به ۲۵۰۰ تومان رسيد.

با محاسبه احمد توکلی، نماينده تهران، به تازگی، تنها در فاصله هفت روز، ارزش پول ملی ايران در برابر دلار پنجاه و پنج درصد کاهش يافته است.»

احمد توکلی، نماینده مجلس، روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور گفت که عدم ارائه ارز به بازار از سوی دولت باعث این آشفتگی در بازار ارز شده و اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد «دولت تعمداً ارز توزیع نمی‌کند.»

احمد توکلی در مورد محتوای این «اطلاعات» یا علل خودداری «تعمدی» دولت از ارائه ارز به بازار توضیحی نداد.

در همين حال خبرگزاری مهر، سه شنبه، از يک «مقام آگاه» در بانک مرکزی که نخواست نامش ذکر شود، نوشت: «سياست‌های جديد ارزی بانک مرکزی که با موافقت رسمی دولت اجرايی خواهد شد، در کنار تحت تاثيرگذاشتن بر نرخ ارز، توليدکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی را نيز منتفع خواهد کرد.» وی توضیح بیشتری در مورد این «سیاست های جدید» نداد.

ايرج نديمی،‌ نماينده لاهيجان در مجلس،‌ نیز گفت: «قوه مقننه تا پايان هفته،‌ سه روز دیگر، به مسئولان بانک مرکزی فرصت داده‌است تا اوضاع بازار ارز را اصلاح کنند.»


 


امروز: رییس سازمان انرژی اتمی، آژانس بین المللی انرژی اتمی را متهم کرد که ممکن است مورد نفوذ خرابکاران و تروریست ها قرار گرفته باشد و ضمن هشدار نسبت به این موضوع، گفت: اگر ما نیز بخواهیم مانند برخی مسئولین آژانس بدبینانه نگاه کنیم، مدرک ارائه نکنیم و لجاجت به خرج دهیم، نباید گفتگوها را ادامه دهیم و گزینه های دیگری را باید امتحان نمائیم.

فریدون عباسی که در پنجاه و ششمین کنفرانس عمومی این آژانس بین المللی در وین پایتخت اتریش سخن می گفت، در سخنرانی خود برای اولین به چند نمونه از خرابکاری های انجام شده در برخی تاسیسات هسته ای کشورمان از جمله در مجموعه های فوردو و نطنز اشاره کرد و همچنین از انتشار اطلاعات حساس مراکز هسته ای ایران در گزارش های آژانس انتقاد کرد.

وی به استفاده از مواد منفجره برای قطع کردن کابل های برق در مسیر شهر قم به مجموعه فوردو (مجتمع شهید علی محمدی) با هدف آسیب رساندن به ماشین های سانتریفیوژ این مجتمع اشاره کرد و گفت: در اولین ساعات صبح روز بعد، بازرسان آژانس تقاضای بازرسی سرزده از آن مجموعه می کنند. آیا این بازدید ارتباطی با آن انفجار ندارد؟ چه کسی غیر از بازرسان آژانس می تواند در این زمان کوتاه به داخل مجموعه دسترسی داشته باشد و آمار خرابی ها را ثبت و گزارش نماید؟

متن کامل سخنان رییس سازمان انرژی اتمی در پنجاه و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر شده، به شرح زیر است:

ˈآقای رئیس؛

در ابتدا اجازه می خواهم انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس این اجلاس مهم تبریک بگویم. امیدوارم در پرتو مدیریت مدبرانه جنابعالی و همکاری ارزشمند کشورهای عضو، اجلاس امسال به نتایج سودمندی دست یابد.

آقای رئیس، نمایندگان محترم کشورها؛

جمهوری اسلامی ایران براساس تعالیم اسلام همواره با تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی مخالف بوده و هست و رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران بر حرام بودن تولید و استفاده از سلاح هسته ای تأکید دارد. ما سلاح هسته ای را اقتدار آفرین نمی دانیم و معتقدیم یک ملّت با اتکاء به استعدادها و ظرفیت بالای انسانی و طبیعی خود، توانایی شکستن اقتدار متکی به سلاح هسته ای را دارد. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برچیده شدن نظام شاهنشاهی مورد حمایت امریکا، مصداق بارز شکسته شدن این اقتدار است.

به دنبال شهادت مهندس داریوش رضایی نژاد بعد از سالگرد شهادت استاد شهید دکتر مجید شهریاری و یک روز قبل از دومین سالگرد شهادت استاد دکتر مسعود علیمحمدی، عاملان صهیونیزم دست به اقدام جنایتکارانه دیگری زدند و مهندس مصطفی احمدی روشن و کارمند ایشان آقای رضا قشقایی را با استفاده از بمبی که به خودرو در حال حرکت آنها چسباندند، به شهادت رساندند. در این فاصله، ترور افراد دیگر از جمله افراد مذاکره کننده با آژانس و تعداد دیگری از متخصصان ما در دستور کار تروریست ها قرار گرفت که با اقدام به موقع وزارت اطلاعات و حفاظت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، شناسایی و دستگیر شدند و خبر آن از طریق رسانه های جمعی به اطلاع همگان رسید.

ظهور تروریسم هسته ای و بی تفاوتی دبیرخانه آژانس نسبت به آن و بعضاً پاسخ های سطحی و کلیشه ای نسبت به این پدیده می تواند در آینده برای متخصصان سایر کشور ها نیز مخاطره آمیز باشد. شهید مهندس مصطفی احمدی روشن از افراد کلیدی در فنآوری هسته ای و غنی سازی ایران بود و بعد از شهادت ایشان صدها نفر از متخصصین دانشگاهی و صنعتی داوطلب همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران گردیده و تعدادی از آنها مشغول کار شده اند.

نمایندگان محترم کشورها؛

در ملاقاتی که سال گذشته با مدیرکل محترم آژانس داشتم، ضمن دعوت برای آشنایی نزدیک با فعالیت های هسته ای ایران و بازدید از تأسیسات هسته ای، از ایشان خواستم که برای بررسی فعالیت های هسته ای کشورم و حصول اطمینان از صحت عملکرد، زمان معقولی را پشنهاد دهند. یکسال از آن تاریخ گذشته است ولی پاسخی به آن درخواست داده نشده و بر روالی که پیش گرفته اند اصرار می شود و رویکرد به گونه ای بوده است که گفتگوها به نتیجه نرسد. می توان از ابتدا مانع بزرگی در مسیر گذاشت و بعد اظهار نمود که مذاکرات در برداشتن آن مانع به نتیجه نرسیده است. راه حل عاقلانه این است که آژانس برای آنچه که خود راستی آزمایی می نامد، صبورتر باشد و برای رعایت حقوق و امنیت یک کشور عضو، با دقت بیشتری عمل نماید.

قابل توجه است که گروه طالبان، القاعده و رژیم صدام برای بعضی کشورها و امنیت ملی آنها تا چه اندازه خطرناک بودند. کشور ما با این گروه ها و کشورها چند هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و امنیت ما بسیار مهمتر از کشورهای دوردست بخصوص فراآتلانتیک است. لازم است در بازرسی ها از ایران، شرائط خاص منطقه درک شده و اطمینان لازم برای ج.ا.ایران ایجاد شود. زمان می تواند ابهامات را بخوبی رفع نماید. فقط اعتماد متقابل لازم است.

حضار محترم؛

خبرنگاران مستقل، وجدان بیدار جهان؛ ممکن است دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی از وظائف اصلی خود، بیطرفی و عدالت به دلیل سوء مدیریت و اعمال نفوذ برخی کشورها منحرف شده باشد.

اندیشمندان جهان بدانند پروندة هسته ای ج.ا.ایران در آژانس و ابهاماتی که در خصوص آن مطرح می شود محصول از بین رفتن منافع حاکمان چند کشور در ایران و ظهور اندیشه ای آزادی بخش در زمان حاضر است. متأسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی رویه ای را در پیش گرفته است که اگر ما نیز بخواهیم مانند برخی مسئولین آژانس بدبینانه نگاه کنیم، مدرک ارائه نکنیم و لجاجت به خرج دهیم، نباید گفتگوها را ادامه دهیم و گزینه های دیگری را باید امتحان نمائیم.

ممکن است تروریست ها و خرابکاران در آژانس نفوذ کرده باشند و مخفیانه تصمیم سازی می کنند. باید مدیرکل محترم آژانس و همکاران ایشان را از این موضوع با خبر سازیم و هشدار لازم را بدهیم.

تأکید می کنم به حادثه ها و گزارش ها می توان بدبینانه نگاه کرد و نتیجه گرفت و برای ملّت هایی که می توانند در صلح زندگی کنند و باعث شکوفایی بیشتر تمدن بشری با محوریت وحدانیت خداوند متعال شوند، مشکل ایجاد کرد.ذکر چند مثال می تواند ریشه نگرانی های ما را روشن تر سازد. روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ هجری شمسی مطابق با ۱۷ آگوست ۲۰۱۲، با استفاده از مواد منفجره کابل های برق در مسیر شهر قم به مجموعة فوردو(مجتمع شهید علی محمدی) قطع می شوند. یادآوری می شود قطع برق یکی از راه های آسیب رساندن به ماشین های سانتریفیوژ است. در اولین ساعات صبح روز، بعد بازرسان آژانس تقاضای بازرسی سرزده از آن مجموعه میکنند. آیا این بازدید ارتباطی با آن انفجار ندارد؟.چه کسی غیر از بازرسان آژانس می تواند در این زمان کوتاه به داخل مجموعه دسترسی داشته باشد و آمار خرابی ها را ثبت و گزارش نماید؟

مورد دیگر قابل ذکر این است که در مسیر مجموعه نطنز (مجتمع شهید احمدی روشن) نیز اقدام مشابه ای صورت گرفته بود. ما با توجه به شفافیت فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان و نظارت آژانس براین فعالیت ها، سعی کرده ایم اقلام عمومی مورد نیاز خود را از بازار جهانی تهیه کنیم. آژانس در رابطه با حذف تحریم ها به ما کمکی نمی کند، شاید وظیفه ای ندارد. اما وقتی ویروس استاکس نت به کار برده می شود، در تجهیزات خلاء خرابکاری صنعتی می شود و یا مواد منفجره در دستگاه ها جا سازی می شوند، آمار تعداد ماشین های سانتریفیوژ، جرم دقیق اورانیوم غنی شده، مانده غنای اورانیوم در UF6 خروجی از ماشین ها و آنچه که در آن حوالی قابل رؤیت است را با امانت داری و صداقت تمام گزارش می کند. این اطلاعات به راحتی و با انتشار گزارش های آژانس در اختیار خرابکاران و تروریست ها قرار می گیرد.

این موضوع در ۲۰ می ۲۰۱۲ با نشان دادن یک تجهیز که در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود به شخص مدیرکل و دو معاون ایشان در تهران توضیح داده شد و از وی خواستیم از تکرار این گزارش ها خود داری کند. اما متأسفانه در گزارش اخیر مدیرکل محترم نیز جزئیات دقیق تری نوشته شده است.

نمونه عکس های مربوط به این خرابکاری ها در غرفه نمایشگاه ج ا ایران به نمایش گذاشته شده است.

اما براساس آموزه های اسلام، ما اصل را بر برائت می دانیم و از کارکنان محترم آژانس می خواهیم با تصحیح عملکرد گذشته، آژانس را به مسیر صحیح برگردانده و در مسیر عدالت حفظ نمایند.

افزایش پنجاه درصدی در تعداد ماشین های سانتریفیوژ در غنی سازی زیر پنج درصد و بر اساس گزارش آژانس راه اندازی و گاز دهی چهار زنجیره از ماشین های سانتریفیوژ برای افزایش تولید اورانیوم با غنای بیست درصد در فوردو و راه اندازی یک زنجیره از ماشین های سانتریفیوژ نسل جدید، اقداماتی در جهت رفع نیاز و همچنین مقابله با آسیب های احتمالی بوده است.

نمایندگان محترم کشورها؛

بزرگترین دستاورد موفقیت ها و پیشرفت های ج.ا.ایران در عرصه علم و فناوری هسته ای،ایجاد احساس عزت نفس و عزت ملی در کشور و ارائه الگویی به ملت های منطقه و جهان از توانایی یک ملت برای ایستادگی در مقابل فشارها، حفظ استقلال و شکستن انحصار علمی قدرت های استکباری است.

تولید سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران شاهد این مدعا است. توانمندی ج.ا.ایران در اکتشاف، استخراج و فرآوری اورانیوم، غنی سازی اورانیوم تا ۲۰% و تبدیل مجدد خروجی غنی سازی به U3O8 با غنای ۲۰% و استفاده از آن در تولید صفحات سوخت و مجتمع کردن آنها نشان دهندة عزم و توان متخصصان ما و هدیه فکری ما به تمام ملل انساندوست جهان و آغازی برای همکاری های صلح آمیز در جهت رفاه و سلامتی بشر می باشد. دستاوردهای جدید و روش های حفظ توانمندی ها را در آینده و به تناسب اطلاع خواهیم داد.

ما همچون گذشته به تعهدات خود در آژانس و معاهده منع گسترش (NPT) پایبند و حقوق خود را مطالبه خواهیم کرد. به آژانس توصیه میکنیم رویکرد خود را در رابطه با ایران تغییر دهد. آژانس باید از ایران برای برطرف کردن اتهاماتی که برخی کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی ایران (که از مجامع بین المللی استفاده ابزاری می کنند) مطرح می کنند کمک بخواهد و نباید به گونه ای رفتار نماید که شُبهة داشتن مأموریت در اثبات ادعاها را بوجود آورد.

در اینجا اعلام می نمایم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی و با توانمندی هسته ای که همواره آن را در جهت صلح و رفاه جامعه بشری به کار خواهد برد، خواهان تقویت آژانس، خواهان عدم اشاعه سلاح های هسته ای و خواهان خلع سلاح همه جانبه است و پیشنهاد می کنیم در خلع سلاح از کشوری شروع شود که در استفاده و اشاعه پیش قدم بوده و مرتب برای استمرار بقاء خود به دنبال دشمن فرضی می گردد.

در این راستا آژانس باید به اعضاء خود برای رشد و توسعه در بهره گیری از فناوری هسته ای کمک کند و اعضاء در ازاء انجام تکالیف قانونی از حقوق خود بهره مند شوند. انرژی هسته ای صلح آمیز حق همة اعضاء است. برخوردهای دوگانه و گزینشی برخوردکردن حق اعضاء را از بین می برد. ج.ا.ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد از حق همة اعضاء این جنبش دفاع خواهد کرد. ما خواستار برهم زدن ساختار غیر عادلانه شورای حکام آژانس هستیم. ساختار دموکراتیک برای شورای حکام منجر به تقویت بیشتر آژانس خواهد شد. کشوری که از سلاح هسته ای استفاده کرده است صلاحیت حضور در شورای حکام را ندارد. امیدواریم بزودی شاهد وقوع بهار مجامع بین المللی در راستای برقراری عدالت در جهان باشیم.

حضار محترم؛

وجود رژیم صهیونیستی و اضافه بر آن مجهز بودن این تفکر صهیونیستی به سلاح هسته ای، صلح و امنیت بین الملل را به خطر می اندازد و برای جامعه جهانی خطری جدی است. برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست نیازی به ساخت و استفاده از سلاح نامشروع هسته ای نیست. دموکراسی و مراجعه به آراء ساکنین اصلی فلسطین راه حل اصولی است و به همگان توصیه می شود.

تقابل با پیشرفت هسته ای ایران برای حفظ انحصار قدرت و ثروت و مستحکم کردن پایه های استعمار و برده داری نوین است. به تحریم های اجرا شده و یا در دست اجرا برای ایران دقت کنید. موضوع هسته ای ایران نقاب از چهره کریه استعمار و برده داری نوین برداشته است. به نظم نوین در بیمه کشتی ها و پرچم آنها، بانک، معاملات نفت و ... دقت کنید.

ما با اتکال به خداوند متعال و پشتوانه حمایت مردم، راه آزادی و استقلال را با اقتدار ادامه می دهیم و در آینده فنآوری ایرانی در روی زمین و در فضا پشتیبان آزادیخواهی و استقلال همگان خواهد بود.

از توجه شما سپاسگزارم.ˈ


 


امروز: در حالی که سرانجام طرح جدایی ری از تهران با اصرار دولت و مخالفت شهرداری تهران، تاکنون به تعیین یک فرماندار ویژه در این شهر منتهی شده، سایت بازتاب ادعا کرد که ناگفته های جالبی از این طرح وجود دارد که می تواند حتی سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را متحول کند.

این منبع خبری در گزارشی، مدعی وجود جنبه های سیاسی و انتخاباتی در برنامه جداسازی شهر ری از تهران شد و با اشاره به اینکه طرح این موضوع باعث کاهش قیمت برخی زمین های شهر ری شده، نوشت:

در محدوده شهرری عمده موافقان جدایی شهرری از تهران، افراد سنتی و کمتر تحصیلکرده و عمدتا از اقشار کسبه و بازاری و صنوف شهرری هستند و در مقابل این اقلیت قدرتمند به لحاظ اقتصادی وسیاسی، اکثریت مخالف این طرح قشر تحصیل کرده و جوان این منطقه هستند و بقیه نیز برایشان تفاوتی ندارد. البته در این بین بسیاری از روحانیون وائمه جماعات و اقشار مذهبی نیز مخالف سرسخت جدایی ری هستند.

کسبه سنتی بازاری همیشه از مالیات های شهرداری ناراضی بوده اند و تصور می کنند با جدایی ری از شر این مالیات و توصیه های مکرر شهرداری مبنی بر زیباسازی و عدم مزاحمت صنفی برای مردم رها می شوند!

به همین دلیل این گروه با هماهنگی فرمانداری ری اقدام به نصب بنرهایی در حمایت از جدایی ری در محدوده شهرری کردند بنرهایی در یک اندازه و با یک فرمت! جالب اینکه بسیاری از بنرهای این صنوف خودخواه دقیقا بر دیوار فرمانداری ری نصب گردید! اما در مقابل اقشار مختلف دیگر مردم شامل دانشجویان، پزشکان، بانوان، ورزشکاران، برخی از اقشار مذهبی، شورایاری های محلات و... با مشاهده این وضع اقدام به نصب بنرهایی در مخالفت شدید با این اقدام دولت نمودند. نکته عجیب اینکه این بنرها به دستور فرمانداری ری بلافاصله جمع آوری شد. هر چند مجدداً طی روزهای اخیر این بنرها از سوی مردم نصب شده و مجددا جمع آوری می شود!

اما شاید مهم ترین علت این طرح دقیقا از منظر سیاسی قابل ارزیابی باشد. بر اساس تقسیم بندی کشوری انتخابات، حوزه تهران شامل تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر می باشد. براساس آمار وزارت کشور در تمام دوره های انتخابات بالاترین میزان مشارکت از بین این چهار شهر مربوط به محدوده فرمانداری ری بوده.

به عبارتی در برخی دوره های انتخابات مجلس یا شورای شهر یا خبرگان تعداد آرای کل شهرری بیشتر از مجموع کل آرای شهر تهران بوده! و همین مساله البته باعث شده که برای همه نامزدهای انتخاباتی چه ریاست جمهوری چه کاندیداهای مجلس این منطقه جذابیت وی‍ژه ای داشته باشد! و به همین دلیل برای تبلیغات وحضور در این منطقه حساب خاصی باز کنند، به گونه ای که اگر هم نتوانستند به جای دیگری برای تبلیغات بروند، اولین اولویت انها حضور تبلیغاتی و جمع آوری رای در این محدوده باشد.

البته همین موضوع (آرای بالای ری به نفع حوزه تهران) و عواقب تبلیغی نامطلوب حذف این آرا، یکی از دلایل مخالفت گروهی از افراد امنیتی و سیاسی با طرح جدایی ری از تهران می باشد.

اما از چند سال پیش همگام با تحولات جامعه شناختی و دگرگونی بافت جمعیتی اتفاق غیرمنتظره ای در شهرری رخ داد که سرمنشا همه مسائل کنونی است.

در شرایطی که طبق یک برداشت سنتی اینگونه تصور می شد که اهالی شهرری به خاطر بعد سنتی و مذهبی گرایش خاصی به اصولگرایان دارند نتیجه چند دوره اخیر انتخابات دقیقا عکس این مساله را نشان داد!

در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ همزمان با شهر تهران اکثریت آرای مردم حوزه مرکزی شهرری (منطقه ۲۰) با ۶۵ درصد آرا متعلق به رقیب احمدی ن‍ژاد (موسوی) بود و در حوزه های فرعی توابع ری اکثریت با احمدی ن‍ژاد بود. این نتیجه آنقدر برای اصولگرایان عجیب بود که حتی برخی در خواست بازشماری آرا را دادند.

بعد از این ماجرا در انتخابات مجلس در مرحله اول و دوم اتفاقات عجیب دیگری افتاد: در مرحله اول انتخابات اسفند ۹۰ علی مطهری که به عنوان نماد مخالفت با دولت تلقی می شد، در حالی که در هیچ کدام از لیستهای جبهه متحد اصولگرایان و پایداری نبود، توانست در جایگاه دوم آرای مردم شهرری قرار گیرد (آمار وزارت کشور) اما نتیجه دیگر که واقعا عجیب و غیرمنتظره بود، در دور دوم انتخابات رقم خورد: حسین فدایی کاندیدای سرشناس اصولگرایان و دوست قدیمی احمدی نژاد موفق به کسب آرا نشد و از مجلس حذف شد!

این نتیجه از آن جهت عجیب بود که وی اهل شهرری و شناخته شده ترین و معروف ترین چهره نماد اصولگرایی برای اقشار مختلف مردم شهرری بود. به گونه ای که وی با اطمینان خاطر از رای مردم شهرری بیشترین تبلیغات خود را در این منطقه متمرکز کرده و حتی برخی افراد دیگر مانند علیرضا زاکانی هم به هوای رای آوری بالای حسین فدایی در شهرری، با نصب بنرهایی در این منطقه کنار حسین فدایی خود را فرزند ری نامیده بود.

این اتفاق دور از انتظار باعث شد که بخشی از دولتی ها از این بابت احساس خطر جدی کنند.

از انجا که طبق برخی تحلیلها و نظرات ریشه همه مشکلات وحوادث بعد انتخابات ۸۸ این بود که در اتفاقی کم نظیر در دنیا مردم پایتخت به شخصی غیر از رییس جمهور منتخب رای داده بودند، همین مساله باعث شد که هم قالیباف وهم جناح مقابل در مورد آرای مردم شهرری بسیار حساس شوند. با توجه به اینکه جهت و سمت وسوی این آرا برای حوزه تهران بسیار تعیین کننده است، شاه کلید این حساسیت واین طرح جدایی روشن می شود.

برخی معتقدند با توجه به حوادث ۸۸، در انتخابات آینده درصد حضور مردم حوزه شهر تهران درمناطق مرکزی وشمالی شهر کم رنگ تر خواهد بود و در این شرایط رای سایر حوزه های تهران بخصوص شهرری تعیین کننده است، به گونه ای که حتی اگر قالیباف رای کل کشور را بدست آورد ولی در تهران با مشکل روبرو شود احتمال دردسر مشابه ۸۸ برای قالیباف وجود دارد. با توجه به گرایش اهالی ری (بر مبنای نتایج انتخاباتهای اخیر) و از طرفی با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری تهران در ری احتمال رای آوری قالیباف از ری بسیار بالاست و از طرفی آنها می گویند، چنانچه آمار شهرری از تهران جدا شود قالیباف در کسب مجموع آرا در شهر تهران بدون ری به مشکل برخورد می کند و یا حتی در صورت برنده شدن، آرای بالا و ایده آلی را کسب نخواهد کرد؛ که در هر صورت موجب چالشی مهم در برابر قالیباف خواهد بود.

از همین رو جداسازی ری در انتخابات آتی، قالیباف را با چالشی جدی در این زمینه روبرو می کند. بر اساس اخبار کاملا موثق مهم ترین فردی که این روزها هیزم طرح جدایی ری از تهران را تند تر می کند، یک نماینده طرد شده از سوی اهالی ری می باشد و از طرفی شنیده شده از سوی دولت هم به وی وعده های جذابی داده شده است... .

البته اگر بخواهیم منصفانه با قضیه بر خورد کنیم باید بگوییم که مخالفت شدید قالیباف و محافل مرتبطش با این طرح نیز متقابلا چندان غیر سیاسی نمی باشد! چرا که قالیباف و دوستانش نیز بطور دقیق از عواقب سنگینی که این طرح در انتخابات آینده برایشان ایجاد خواهد کرد خبر دارند وبدیهیست تا آنجا که در توان دارند به هر قیمت ممکن اجازه اجرای آن را نخواهند داد.

* آقای حسن بیادی نایب رییس شورای شهر تهران در مخالفت با این اقدام شهرداری سخن جالبی گفته است. وی اعلام کرده سرنوشت جدایی ری از تهران همانند سرنوشت جدایی نادر از سیمین نخواهد بود که برنده اسکار شود، بلکه همانند سرنوشت مونوریل می شود!

اگر با نکته سنجی موشکافانه به این سخن دقت کنیم متوجه می شویم که منظور وی در لفافه اینست که: همانطور که مونوریل طرح احمدی نژاد بود که با مخالفت کارشناسان روبرو شد و در نهایت توسط قالیباف پایه های نصب شده آن جمع آوری شد، بر فرض هم که احمدی ن‍ژاد با زور شهرری را از تهران جدا کند، در دور بعد که قالیباف (با احتمال زیاد) ریاست جمهور شود بلافاصله این طرح را لغو و ری را به تهران بر خواهد گردانید!


 


امروز: منیژه حکمت، کارگردان سینما در روزنامه اعتماد نوشت:

این روزها که همه جا صحبت از قانون است و گردن نهادن به آن، در وزارتخانه متبوع شما حوادثی رخ می‌دهد که یا شما از آن بی‌اطلاعید یا خبرها از مسیر درست به شما نمی‌رسد. مدیران زیرمجموعه شما در سازمان سینمایی به لطف فضایی که شما سخاوتمندانه در اختیارشان گذارده‌اید، آنچنان بی‌مهار جولان می‌دهند که اعتبار سینما و وزارتخانه را یکجا به بازی گرفته‌اند و به نظر می‌رسد حساب و کتابی هم در کار نخواهد بود و خیال دوستان راحت است.

لطماتی که از این رویه‌های قانون‌گریزانه، به حیثیت سینما و به تبع آن به متولی اصلی‌اش که شما باشید وارد می‌شود بیشتر از آن است که تصورش را بکنید و آثار زیانبارش در آینده گریبانگیرمان خواهد شد [...]من تنها به ذکر نمونه‌یی کوچک از به سخره گرفتن قانون توسط مسوولان سینمایی شما بسنده می‌کنم آن هم نه به خاطر احقاق حق که امیدی به آن ندارم بلکه به این سبب این شکواییه ثبت شود در جایی برای آینده. سخنگوی محترم کانون پخش‌کنندگان اتحادیه2 شرایط صدور مجوز برای دفاتر پخش در خبرگزاری‌ها را به این شرح اعلام می‌کند:

- کسانی که پنج سال در سینما به عنوان پخش‌کننده یا تهیه‌کننده کار مفید انجام داده باشند.

- محل مناسب برای دفتر پخش داشته باشند.

- مدیر پخش فعال و مجربی معرفی کنند.

در تاریخ 21 فروردین‌ماه سال جاری با توجه به دارا بودن شرایط آیین‌نامه و اینکه 30 سال در سینما به فعالیت مشغول هستم و 15 سال به عنوان تهیه‌کننده کار کرده‌ام و یک دفتر 200 متری با ثبت قانونی و مجوز 12 ساله وزارت ارشاد در مالکیت خود دارم و «بامداد فیلم» به شهادت اهالی سینما در 11 سال اخیر یکی از خوشنام‌ترین دفاتر تولید فیلم بوده است، تقاضای صدور مجوز پخش را به اداره نظارت و ارزشیابی ارائه دادم. مدیرکل محترم نظارت و ارزشیابی فرمودند که تقاضا را به اتحادیه2 ببرم و نظر مشاوره آنها را بگیرم، بگذریم از اینکه یک اداره قانونی و دولتی چگونه می‌تواند اختیاراتش را به یک تشکیلات نیم‌بند که بیشتر از آنکه مشروعیت صنفی داشته باشد سبقه محفلی دارد واگذار کند

ولی من امر ایشان را اجرا کردم و در تاریخ 23 فروردین طبق درخواستی مدارک و مستنداتم را به کانون پخش اتحادیه2 ارائه دادم و در جلسه‌یی حضوری با ریاست آقای مرتضی شایسته، توضیحات شفاهی‌ام را نیز ضمیمه کردم ولی هیچ عکس‌العملی از دوستان اتحادیه مشاهده نشد.

بعد از مدتی مجددا در تاریخ 27 اردیبهشت ماه، نامه‌یی به کانون پخش اتحادیه2 نوشتم و درخواست جواب کتبی کردم ولی باز هم خبری نشد.

آنها پیغام شفاهی دادند که «مساله را فراموش کن، ما به تو مجوز نمی‌دهیم و تا در بر این پاشنه می‌گردد آمد و رفت تو وقت تلف کردن است».

مجددا به اداره نظارت و ارزشیابی رجوع کردم و ماجرا را بازگو نمودم، مدارکم را به آقای سجادپور ارائه دادم و تاکید کردم اگر مشکلی در مدارک هست بگویید تا بدانم که چرا واجد شرایط نیستم، ایشان این ‌بار گفتند که «سیاست ما کلا کم کردن دفاتر پخش است به همین خاطر درخواست شما با مشکل مواجه شده» و این در حالی بود که با فاصله چند روز از این پاسخ به پنج دفتر که عضو بودند و حتی شرایطی نزدیک به من هم نداشتند، مجوز پخش دادند ولی به درخواست‌های مکرر من هیچ پاسخ کتبی داده نشد.

البته از ایشان که استاد تناقض‌گویی هستند و عمر اعتبار حرف‌هایشان به یک هفته نمی‌کشد، بیش از این انتظار ندارم.

اما آقای وزیر این چه بساطی است. شما چگونه می‌توانید از نهادهای دیگری چون حوزه هنری و شهرداری توقع قانونمداری و پایبندی به قانون داشته باشید وقتی زیر گوش شما اینچنین آیین‌نامه و قانون را به هیچ می‌گیرند. اگر این آیین‌نامه بندهای دیگری دارد که ما نمی‌دانیم، خوب اعلام بفرمایید تا بدانیم چه شرایطی باید داشته باشیم؟ با چه کسانی نشست و برخاست کنیم؟ به کدام محافل رفت و آمد داشته باشیم و مجیز چه کسی را بگوییم؟

صراحتا اعلام کنید هرکس عضو اتحادیه2 نیست هیچ حقی ندارد یا شرط اول این است که از دوستان و نزدیکان ما باشید، آن‌وقت ما هم تکلیف خود را بهتر می‌دانیم و می‌توانیم به نهادی بالاتر شکایت بریم تا این‌ گونه تصور نشود که در مملکتی بی‌ قانون، قاعده و ضابطه زندگی می‌کنیم.


 


امروز: عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر قدر و نعمت حضور رهبرانقلاب را ندانیم، خداوند ما را کیفر خواهد کرد، اظهار داشت: مراجع تاج سر و افتخار ما هستند اما ویژگی هایی که خداوند به مقام رهبری عطا کرده، بی شمار است.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از قم، مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی موسسه آموشی - پژوهشی امام خمینی(ره) که بعدازظهر یکشنبه در سالن همایش های این موسسه برگزار شد، با تاکید بر اینکه از ویژگی های عصر حاضر که در آن قرار داریم این است که صدها سایت شبانه روز دائما در حال ایجاد شبهه در مسائل اعتقادی هستند، اذعان داشت: جوانان به اینترنت، استفاده از فضاهای مجازی و پیگیری مسائل از این طریق عادت کرده اند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال پس از رحلت امام خمینی (ره)، مقام رهبری را به ما عطا کرده است، گفت: مقام رهبری جانشین خلف امام (ره) می باشند و به تعبیری روح حضرت امام (ره) در ایشان حلول کرده است.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه اگر قدر و نعمت حضور رهبر را ندانیم، خداوند ما را کیفر خواهد کرد، اظهار داشت: مراجع تاج سر و افتخار ما هستند اما ویژگی هایی که خداوند به مقام معظم رهبری عطا کرده، بی شمار است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حفاظت از کشتی انقلاب توفیقی است که به مقام رهبری داده شده است، گفت: این شخصیت بزرگ الهی بدون شک این توفیقات را از توسل به امام زمان (عج) دریافت کرده اند.

رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برای کمک به حرکت در مسیر الهی کارهای بزرگی می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر هیچ کاری انجام ندهیم باید پس از نمازها برای سلامتی و توفیق در کارهای مقام رهبری دعا کنیم.

وی افزود: ارزش این نعمت ها به قدری است که یک عمر فکر کردن امثال بنده کافی نیست تا ارزش آن را بسنجیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر شخص با انصافی با کمی تفکر به بزرگی شخصیت های الهی همانند مقام رهبری می رسد، اذعان داشت: این تاثیرگذاری به خاطر این است که یک شعاعی از حضرت ولی عصر(عج) به ایشان تابیده که این چنین ارزش هایی را بیافرینند و اینچنین حراستی از ارزشهای انقلاب داشته و جامعه را حفظ کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این مطلب را متوجه نشویم، نقص از شخص ما است، بیان داشت: خدای متعال نعمت زیادی به انسانیت داده است که انوار پاکی را مثل وجود پیامبر و ائمه معصومین(ع) به ما عنایت کرده که باب هایی را به روی مردم باز کرده اند؛ یکی از آن هدایت تشریعی است و باب های بسیاری است که ما آن ها را درک نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده اعتراف می کنم پس از اینکه بیش از 60 سال مشغولیت با کتاب ها و درس ها داشته ام، چیزی را متوجه نمی شوم.


 


امروز: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد بانک مرکزی و انتقادات مطرح در این خصوص اظهار داشت: مجلس از اهرم‌های نظارتی خود برای بانک مرکزی استفاده می‌کند ولی بانک مرکزی اگر از جهت ساختار اصلاح نشود هیچ اهرم نظارتی در مورد آن جواب نمی‌دهد.

به گزارش فارس، ایرج ندیمی گفت: ما تا پایان این هفته به مسئولان بانک مرکزی فرصت داده‌ایم تا اوضاع را اصلاح کنند و اگر نتیجه اقداماتشان در بازار دیده نشود قطعا از اهرم‌های نظارتی‌ در مجلس استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص عملکرد بانک مرکزی و انتقادات مطرح در این خصوص اظهار داشت: مجلس از اهرم‌های نظارتی خود برای بانک مرکزی استفاده می‌کند ولی بانک مرکزی اگر از جهت ساختار اصلاح نشود هیچ اهرم نظارتی در مورد آن جواب نمی‌دهد.

ندیمی افزود: ما گام‌های اول را که بیشتر در حوزه مذاکره بود برداشتیم و نظرات مسئولان را شنیدیم و سخنان خودمان را در جلسات علنی و غیر علنی به آنها گفتیم؛ ولی تا الان در بازار اتفاق خاصی نیفتاده، بر همین اساس باید ساختار بانک مرکزی را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توانیم بگوییم که رئیس شورای پول و اعتبار رئیس کل بانک مرکزی نباشد، اظهار داشت: ما تا این هفته به مسئولان بانک مرکزی فرصت داده‌ایم تا اوضاع را اصلاح کنند و اگر نتیجه اقداماتشان در بازار دیده نشود ما قطعا از سایر اهرم‌هایمان برای نظارت استفاده می‌کنیم چرا که ما نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت مردم بی تفاوت باشیم.


 


امروز: جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات ضمن انتقاد از طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت: بدترین اتفاقی که درحال حاضر اتفاق افتاده، این است که عده ای از بیرون می گویند دانشگاه را بدهید دست ما تا آن را اسلامی کنیم. نهادها و سازمان هایی از بیرون وزارت علوم که درامور دانشگاه ها دخالت می کنند و برای آن تعیین تکلیف می کنند و نتیجه اش می شودهمین تفکیک جنسیتی دانشگاه ها.

توفیقی که معاون دکتر معین در وزارت علوم بود و پس از استعفای او به عنوان وزیر علوم سالهای پایانی دولت خاتمی تعیین شد، ضمن تائید این نکته که تفکیک جنسیتی طرح نهادهای امنیتی و نظامی است افزود: نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و حتی حوزه ها می گویند دانشگاه را بدهید دست ما تا آن را اسلامی کنیم.

وزیر علوم خاتمی در گفت و گو با روزنامه مغرب با اشاره به دیدگاه های موافقان تفکیک جنسیتی گفت: برخی از این افراد در بازترین فضاهای دانشگاهی و فرهنگی تحصیل کرده اند و چنین دیدگاه بسته ای به مسائل دانشگاهی و زنان دارند. این سئوال همیشه برای من وجود داشته است.

توفیقی درباره طرح تفکیک جنستی گفت: این طرحی که در حال حاضر دارد اجرا می شود جزو هیچ کدام از مصوبات مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. اما هیچ نهادی هم از مسئولان وزارت علوم پاسخ نمی خواهد و می بینیم که هر تصمیمی را که می خواهند می گیرند و هیچکس هم پاسخگو نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کسی که این تصمیم ها را می گیرد، دارد به میلیون ها دانشجو با بدبینی نگاه می کند و آن ها را در معرض فساد اخلاقی می بیند.

توفیقی افزود: تا به حال هیچ گزارشی در مورد وجود مشکل در اثر حضور دختر و پسرها در دانشگاه ها منتشر نشده و من چه زمانی که وزیرعلوم بودم و چه حالا که در دانشگاه به عنوان استاد حضور دارم، هیچ گزارشی دریافت نکردم که در یک کلاس درس، اتفاق بدی بین دختر و پسرها افتاده باشد. می خواهم بگویم اتفاقا برعکس است، یعنی کلاس های درس یکی از پاکترین مکان های جامعه اند و همه با احترام به آن نگاه می کنند.

وزیر علوم خاتمی درباره ادعای مقام های دولت درباره افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه تک جنسیتی همین الان در رتبه بندی دانشگاه های ایران هم مشاهده می کنیم که دانشگاه های برتر، دانشگاههای تک جنسیتی نیستند و این بحث منتفی است و حتی این موضوع کاملا برعکس است.


 


امروز: صدر اعظم آلمان در يک کنفرانس خبری در برلين گفت به باور او راه حل سياسی برای حل مسأله هسته ای ايران همچنان قابل دسترس است.

به گزارش رادیو اروپای آزاد به نقل از رويترز، آنگلا مرکل تاکيد کرد که ايران مجهز به سلاح اتمی نه تنها برای اسرائيل، بلکه برای جهان يک تهديد به شمار می آيد.

اين در حالی است که سخنگوی کاترين اشتون، مسؤول سياست خارجی اتحاديه اروپا، روز دوشنبه تاييد کرد خانم اشتون قرار است امروز سه شنبه با سعيد جليلی، دبير شورای امنيت ملی ايران در استانبول ملاقات کند.
ديداری که به گزارش خبرگزاری آلمان يک ديدار غير رسمی توصيف شده است.

«مارتین ایندیک»، سفیر سابق آمریکا در اسرائيل، در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» که روز دوشنبه منتشر شده، پیش بینی کرده که سال ۲۰۱۳ ، سال آینده میلادی، زمان جنگ آمریکا با ایران خواهد بود.

نماینده پیشین دولت آمریکا در اسرائيل، در این گفت و گوی رسانه ای به وضوح به سال ۲۰۱۳ به عنوان "سالی که ایالات متحده به جنگ ایران خواهد رفت،" اشاره کرده و گفته که در حال حاضر و هنوز، زمان مقابله نظامی با ایران "فرا نرسیده است."

«مارتین ایندیک» در ادامه سخنان خود با اشاره به ادامه پیگیری برنامه تولید سلاح هسته ای توسط حکومت ایران اذعان داشته که "ایران هم اکنون سلاح اتمی ندارد و با این حساب هنوز وقت هست، البته نه زیاد."

آقای ایندیک در پاسخ به پرسش دیگری درباره اختلاف نظر میان باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا،‌ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، تأکید کرده که تفاوت چندانی بین این دو در بحث "تعهد رییس جمهوری در منع ایران از دستیابی به سلاح هسته ای" وجود ندارد.

این مقام آمریکایی در همین حال درباره پافشاری اسرائيل بر سر تعیین «خط قرمز» توسط واشینگتن برای ایران، می گوید "این خواست اسرائیل غیر معقول است. فکر تعیین خط قرمز -- اقدامی که در عمل معنای اولتیماتوم دارد -- چیزی نیست که هیچ رئیس جمهوری (آمریکایی) مایل به انجامش باشد."

«مارتین ایندیک» گفته است: "اگر توجه کرده باشید،‌ میت رامنی (کاندیدای ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه آمریکا) خط قرمز معین نکرد،‌ قبل از او، سناتور مک کین هم چنین کاری نکرد، نه او، بلکه نتانیاهو هم در چارچوب اقدامات اسرائیل خط قرمز معین نمی کند."

در همین حال، «ریچارد هاس»، رئیس مرکز پژوهشی «شورای روابط خارجی آمریکا»، نیز ضمن تأیید تحلیل «مارتین ایندیک» اعلام کرده که گفت و گو ها با ایران، به توقف برنامه هسته ای ایران منجر نشده و تصریح کرده که فشار نتانیاهو بر دولت آمریکا افزایش یافته و نخست وزیر اسرائيل نمی خواهد، "این ماجرا تا ابد کش داده شود."

در همین حال «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، نیز روز دوشنبه، ۲۷ شهریور، اعلام کرد که به باور او راه حل سیاسی برای حل مسأله ایران همچنان موجود است، و در همین حال افزود که ایران مجهز به سلاح اتمی نه تنها برای اسرائيل، که برای جهان تهدید به شمار می آید.

در همین حال بنابر اعلام سخنگوی کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، قرار است وی روز سه شنبه با سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی و رئیس هیأت مذاکره کننده هسته ای ایران، ملاقات کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته