-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

متن پیاده شده روز جمعه 31 شهریور 91

 

سلام ، جمعه ۳۱ شهریور ۹۱، ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی،

در مورد شش موضوع امروز صحبت میکنم،

موضوع اول این که  خانواده محمد رضا مقیسه، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی آقای مهندس موسوی، دست به ابتکار بسیار جالبیزدند؛ بد از این که دادستان با بهانههای مختلف از مرخصی محمد رضا مقیسه برای شرکت در جشن ازدواج فرزندش خودداری کرد، در شب عروسی، با همهٔ مهمانان از تالار عروسی راهیزندان اوین شدند و در جلوی زندان اوین تجمع کردند.مامورین سعیکردند آنها را متفرق کنند، اما تا بعد از ساعت دوازده شب هم مهمانان به همراه عروس و داماد در آن جا حضور داشتند و با شعار یا حسین، میر حسین و تجمع خودشان همراهی خودشان را با محمد رضا مقیسه و سایر زندانیان سیاسی ابراز کردند.

دادگاه انقلاب سنندج هم برای پنج نفر، مجموعأ صد و بیست سال زندان در تبعید تصویب کرده است؛ چنگیز قدم خیری، به چهل سال زندان در مسجد سلیمان، فخرالدین فرجی به سیسال در طبس، محمد حسین رضایی به سیسال زندان در میناب و ایوب اسدی به بیست سال زندان در کاشمر محکوم شده اند.

پنج نفر از اهالی یکیاز روستاهای تابع سردشت هم دستگیر و به اطلاعات ارومیه منتقل شده اند.

شاید مجموعأ بیش از سیصد نفر از اهالی روستاهای مناطق مختلف آذربایجان غربی به جرائم امنیتی دستگیر شدند.

فشار امنیتی و سرکوب در کردستان به شدت بالاست و حسب معمول عملکرد حکومت، شاید چند برابر نقاط دیگر کشور، سختگیری و سرکوب و احکام صادره برای دستگیر شدگان.

آقای احمد شهید، نمایندهی ویژهسازمان ملل در امور حقوق بشر ایران هم اعلام کرده است که دستگیری و آزار اقلیتهای مختلف ، به خصوص اقلیتهای دینی، کماکان  ادامه دارد و در دو سال گذشته در ایران فقط بیش از سیصد نفر مسیحیدستگیر شده اند.

پیمان عارف، دانشجوی فعال سیاسی که بارها و بارها طییازده سال گذشته راهیزندان شده است، که آخرین بار هم بعد از تحمل یک سال حبس و چهل ضربه شلاق، به تازگی از زندان آزاد شده، دوباره برای محاکمه ی مجدد فرا خوانده شده، و فردا، شنبه، باید در دادگاه انقلاب حاضر شود. جرم وی این بار، به دلیل مصاحبهای که با سایتها کرده است و در آنها در مورد ضربات شلّاقی که در زندان اوین به او زده اند صحبت کرده، تشویش اذهان عمومی می‌‌باشد.

 

نکتهٔ دوم این که، افزایش قیمت کاغذ، باعث شد تا روزنامهٔ جمهوری اسلامی، که یکیاز قدیمی‌‌ترین روزنامهها در جمهوری اسلامی است، و صاحب امتیاز قبلیآن هم شخص آقای خامنهای بود، به ناچار صفحات کاغذش را نصف کرد.این سرنوشت در انتظار بسیاری از روزنامههای دیگر هم هست البته اگر که ناچار به تعطیلی نشوند.

کارخانه ابر صنعتی ایران هم بیشتر از نوزده ماه است که به دلیل کمبود پول و درامد، نتوانسته است حقوق پرسنل خود را بدهد.

سوابق بیمه‌‌ای کارگرانی که دارای سوابق بالای هجده تا بیست و نه سال هستند، نیز در این مدت پرداخت نشده؛ بنابر این کتابچهٔ بیمهو بازنشستگی آنها هم به اشکال خواهد خورد.

وزیر اقتصاد و دارایی، آقای شمسالدین حسینی هم خبر داده است که در ماه آگوست، صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، که بزرگترین رقم صادرات غیر نفتیکشور هست، چهل درصد کاهش پیدا کرده است، که دلیل اصلیآن هم تحریمهای بینالمللی و به خصوص تحریمهای امریکاست.

نمایندگان غربی شورای امنیت سازمان ملل نیز به ایران هشدار داده اند که هنوز فرصت برای دیپلماسی باقیمانده است، اما این فرصت، به سرعت در حال محدود شدن است

آقای عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمیایران، بعد از ایراد نطق بسیار تند و پر تهمتی خطاب به آژانس، مطرح کرد که :" قبول داریم که ما در پارهای از مواقع، به دلیل ترس از جاسوسی آژانس، اطلاعات نادرست دادیم." البته ضمن این که ایشان اطلاعات غلط دادن را قبول کرده، وی برای چندمین بار، بازرسان آژانس را به جاسوسی متهم کرده است.

 

نکتهٔ سوم، اینکه؛

(آش آنقدر شور شد، که خان هم فهمید!)

خامنهای در جمع خانواده نیروی دریائی شمال، بعد از قرائت شعرهای بسیار چاپلوسانه (بر حسب معمول) در حق ایشان، گفته که این حرفها در مورد امام زمان است و نه در مورد بنده! باید از ایشان پرسید که چطور در موارد دیگر اظهار نظر نمی‌‌کنند!!

در چند روز اخیر، در یکیاز سایتهای طرفدار ولایت فقیه، مطلبی از قولِ  آقای علم الهدی آمده است، مبنی بر این که شبیمهمان آقای خامنهای بود است که فردی از جانب جبرییل آمده و شام را برای مهمانان ایشان آورده است؛ این روزها دائماً ، در گوشه و کنارهای مختلف، از زبانهای مختلف و از قول آدمهای نزدیک به آقای خامنهای از این قبیل بزرگ گوییها و حرفهاییکه حتی در مورد اولیا و اوتاد خدایی هم گفته نمیشود، نقل می‌‌شود.

آقای پور محمدی، رئیس سازمان بازرسی کلّ کشور که در کارنامه خودش وزارت کشور و کشتار سال ۶۷ را در زمانیکه معاون وزارت اطلاعات بوده، را دارد، اعلام کرده است که قصد کاندید شدن در ریاست جمهوری را دارد.جداً که این جمهوری اسلامی، با این کشت و کشتارها و سرکوب ها، یک رئیس جمهوری مثل آقای پور محمدی را هم احتیاج دارد.به هر حال ایشان عنوان کرده است که شرایط نظام بسیار سخت است و یک عده با تحلیلهای نادرست (که منظور آقای احمدی نژاد و دوستانش است) باعث این وضع شدند.

آقای حسینیان در مجلس، که طرفدار آقای مرتضوی هم در آمده است، اعلام کرده است که مرتضوی آدم خوبی است و سزاوار نیست که نیروهای انقلاب، به دست خودیها تخریب شوند. البته آقای حسینیان که خودش مدتها قبل گفته بود که ما هم خود،زمانیقاتل بودیم و هیچ ابایی از مطرح کردن آدم کشیخودش ندارد، در باند آقای کوچک زاده است که ایشان هم در دو روز قبل، در مورد آقای مرتضوی، جنجالهای زیادی را به پا کرده اند، و آن نامه با صد و شصت و چهار امضا، به ظاهر، دست گل این آقایان بوده است.

دیروز، صد نفر در جلوی سفارت فرانسه، در اعتراض به کاریکاتوری که در یکیاز نشریات فرانسوی چاپ شده است و آن را توهین به پیامبر اسلام دانسته اند، تظاهرات کردند؛ اما جالب به ذکر است که آقای نوری همدانی، آیت اللهی که به کاردستی آقای خامنهای معروف است و وی ایشان را به عنوان مرجع تقلید حکومت ساخته، مطرح کرده است که سفارت فرانسه را تعطیل کنید، اما ایشان خبر ندارد یا اینکه خبر دارد و مشکلیبرایش نیست که اینکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی، دیروز، فرانسه را به عنوان حافظ منافع کشور کانادا معرفیکرده تا ایرانیان مقیم کشور کانادا جهت انجام کارهای کنسولیشان یا به سفارت جمهوری اسلامی در فرانسه مراجعه کنند و یا به دفتر حفاظت منافع در واشنگتن.

 

نکتهٔ چهارم این که؛

روزنامهٔ همشهری خبر داده است که شرکت مخابرات برای مشترکان اینترنت پر سرعت خود، جی‌‌ میل را قطع و پروتکل اساسآی را نیز مسدود کرده است تا مردم نتوانند تا جی‌‌ میل خود را امن کنند (https), چون که در آن صورت مسئولین امنیتی نمی‌‌توانند تا جی‌‌ میل را باز کنند.سایتهای دیگر مانند اسکایپ و غیر هم زیر این پروتکل قرار دارند. دقیقا اینها کارهاییاست که در چین هم اتفاق افتاده و وقتینتوانستند تا گوگل را باز کنند، شروع به دعوا با شرکت گوگل کردند و کش مکشهاییکه در قبل مطرح شد.

 

نکتهٔ پنجم این که؛

مخالفین خبر می‌‌دهند از این که در سوریه، تعداد کشته شدگان به مرز بیست و نه هزار نفر رسیده است. دیروز هم هواپیماهای ارتش سوریه، در راقع، در شمال سوریه، به صف ماشینهاییکه در پمپ بنزین ایستاده بودند، حمله کردند و دست کم سینفر کشته شدند؛ همین طور در سوریه مخالفین موفق شده اند تا شهرک دوما در حومهٔ دمشق، یک هلیکوپتر ارتش را سرنگون کنند که البته بنا بر اخبار تلویزیون دولتی، این هلیکوپتر، در حال سقوط به یک هواپیمای مسافربر نیز برخورد کرده، اما هواپیمای مسافربری توانسته سالم به زمین بشیند.

به گفته سایت جرس، سردار عابدین خرم، همراه با چند سپاهی دیگر، کسانیهستند که در سوریه دستگیر شدند.

 

و نکتهٔ آخر این که؛

انتشار یک ویدئویی که ضرب و شتم و شکنجهٔ زندانیان در زندان گرجستان را نشان می‌‌دهد باعث استعفا ی وزیر کشور گرجستان شد؛ او در بیانیهای اعلام کرده است که مسئولیت اخلاقیو سیاسی شکست در ریشه کنی شکنجه در زندانها را میپذیرد. این اقدام وزیر کشور گرجستان، آدم را یاد عملکرد وزیر کشور که چه عرض کنم، دادستان و قضات و رئیس قوهٔ قضاییه و شخص آقای خامنهای، رهبر ایران می‌‌اندازد که به شکنجهها و کشت و کشتارها، گاهی افتخار هم می‌‌کنند

 

اندکیصبر     سحر نزدیک است 

تا فردا شاد، پیروز، موفق، سربلند و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته