-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 29 شهریور 91

 

سلام،

چهارشنبه 29 شهریور 91، 19 سپتامبر 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه مجلس شورای اسلامی جلسه ای با وزرای اقتصاد و اطلاعات و نفت و رئیس کل بانک مرکزی در مورد بحران ارزی داشتند که به گزارش خبرگزاری مهر ظاهراً تصمیمی که در این جلسه نهایی شده این است که فقط برای غذا و دارو از این پس ارز دولتی داده شود و برای سایر کالاها ارز تنها 2 درصد زیر نرخ آزاد ارایه شود. 3 روز هم به دولت مهلت داده شده تا این طرح را به اجرا در بیاورد. البته جالب است که در مورد این بحران ارزی حرفهایی که زده می شود در نهایت گردن دو تا صراف در دوبی افتاده که گویی آنها این توانایی را دارند که ارز کشور را اینطور به تلاطم بیاندازند. به هر صورت اگر این تصمیم به اجرا در بیاید، یک موج جدیدی از گرانی کشور را فرا می گیرد و یک جهش بزرگ بازهم روی نرخ ارز اتفاق خواهد افتاد. اگرچه برای دولت می تواند یک راهی باشد که کمبود ریالی را که دارد با مختصر ارزی که در صندوق دارد به قیمت گران بفروشد که بتواند حقوق کارکنان خود را بدهد. به هر حال ارزی دولتی برای شرکتهای هواپیمایی محرز است که قطع شده چون رئیس انجمن شرکتهای هوایی اعلام کرده که ما شوکه شدیم و با توجه به قطع ارز دولتی قیمت بلیط هواپیما ناچاراً دو برابر خواهد شد. شرکتهای بی ام آی وابسته به بریتیش ایرویز و شرکت هواپیمایی اتریش هم طی نامه ای اعلام کردند که از ماه اکتبر به ایران پرواز نخواهند کرد زیرا که با توجه به سقوط ریال و قیمت سوختی که به آنها ارایه می شود برای آنها پرواز صرف نمی کند. در بازار ایران قیمت انواع میلگرد 50 درصد و سایر مقاطع فولادی ساختمانی هم 15 تا 25 درصد افزایش داشته و به این ترتیب سازندگان مسکن سرگردان شدند چون این افزایش قیمت روی مصالح ساختمانی بخصوص پیمانکاران و کسانیکه را که تعهدات با قیمتهای قبلی دارند را به سرگیجه می اندازد. قیمتهای نایلون، نایلکس و امثال اینها هم دو برابر شده بنابراین کسانیکه از پاکتهای اینطوری استفاده می کنند مثل میوه فروشها، مغازه ها و فروشگاه ها هم همه اعلام کردند که ناچاراند که قیمتها را افزایش دهند. قیمت لوازم التحریر هم همانطور که قبلاً اعلام کردیم در آستانه سال تحصیلی جدید به طرز وحشتناکی در حال افزایش است و پاره ای از انجمنهای کارگری اعلام کردند که حداقل تعاونی های کارگری کارخانجات لوازم التحریر توزیع بکنند و پول آنرا هم از کارگران قسطی بگیرند تا بتوانند که بچه های خود را در سال نو به لوازم التحریر تجهیز بکنند.

نکته دوم اینکه خبری را که دیروز راجع به آن صحبت کردیم و اعتراض کارگران بازنشسته ذوب آهن بازهم ادامه دارد. بیش از 30 هزار کارگر بازنشسته ذوب آهن گرفتارعدم دریافت و کمبود حقوق خود هستند. همینطوری هم این صندوق بیش از 20 میلیارد تومان کسری دارد. آقای فخرالدین مولایی معاون وزارت صنعت معدن و تجارت روز دوشنبه اعلام کرده که 75 درصد واحدهای تولیدی کشور با مشکل نقدینگی مواجه هستند. البته اصلی ترین دلیل مشکل نقدینگی کارخانجات این است که فروش آنها پایین آمده و در واقع شروع به زیانده بودن کردند. محصولاتشان فروش نمی رود به دلیل افزایش قیمت و عدم قدرت خرید مردم، همینطور هم بانکها با توجه به اینکه جیب بانکها را خالی کردند آقای احمدی نژاد و سپاه و بیت رهبری و اعوان و انصار آنها، توانایی اینکه به یاری صنعت بشتابند را ندارند. داستان لوله قاچاق مواد سوختی هم جالب است برای اینکه دیروز فرماندار بندر عباس اعلام کرده بود 10 کیلومتر لوله قاچاق پیدا شده، روز بعد معاون مرزبانی نیروی انتظامی اعلام کرده که 32 کیلومتر طول لوله قاچاقی است که کشف شده و 5 شناور قاچاق سوخت هم توقیف شدند. البته پشت پرده قاچاق کالا چه واردات و چه صادرات بیش از همه سپاه قرار دارد. حالا باید دید که این داستان سوخت سر از کجا در می آورد. نکته سوم اینکه آقای مهندس محمد توسلی دبیر سیاسی نهضت آزادی ایران که به دادگاه انقلاب فراخوانده شده بود با اعتراض به اینکه دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به جرایم سیاسی را بدون حضور هیئت منصفه ندارد در دادگاه حاضر نشد. حرف درستی هم آقای مهندس توسلی زده و اعلام کرده که این پرونده من را امنیتی ها درست کردند و نتیجه آن را هم آنها تعیین می کنند و بنابراین اصلاً دادگاه هیچ محلی از اعراب ندارد و هیچ ارزشی ندارد، احکام را از قبل دیکته می کنند. حبیب موسوی و نیما صفار دو شاعر اهل گرگان هم در شب شعر انجمن شعر شهر دستگیر شدند و بعد هم نیروهای امنیتی به منزل آنها ریختند و اموال آنها را گشتند و بردند. سروش ثابت از فعالان دانشجویی طیف چپ هم که از دانشجویان نخبه ای است که قبلاً هم زندان بود و نهایتاً به دو سال حبس تعزیری محکوم شده راهی زندان اوین شد. دیاکو خیاط دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانشگاه تهران که اهل کردستان و مهاباد است به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده. دو شهروند بهایی به نام نورا نبیل زاده و سونیا احمدی در مشهد هم به 5 سال حبس تعزیری محکوم شدند و برای تحمل حبس راهی زندان وکیل آباد شدند.

نکته چهارم اینکه رضا تقی پور وزیر ارتباطات اعلام کرده که در 29 استان کشور اینترنت ملی برقرار شده و 42 هزار دستگاه دولتی قرار است که به اینترنت ملی وصل شوند و اعلام کرده که از 31 استان تا آخر هفته آینده 2 استان دیگر هم متصل خواهند شد و به این ترتیب فاز اول اینترنت ملی شکل می گیرد. کاری که قبل از حضرات چینی ها سالها قبل انجام دادند، تکنولوژی و نرم افزارها و خیلی از اطلاعات را آقایان از چینی ها گرفتند. همین داستان پلیس اینترنت و امثالهم هم همه تکنولوژی است که از چینی ها به آقایان صادر شده. به هر حال تجربه نشان داده که فایده ای ندارد برای اینکه بچه ها دهها راه پیدا خواهند کرد که این اینترنت ملی را می توانند دور بزنند و مستقیم به شبکه اینترنت جهانی وصل شوند. روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم خبر داده از اینکه 3 ویروس جدید کامپیوتری وارد سیستم اینترنت ایران شده که این ویروسها به گفته شرکتهای سازنده آنتی ویروس از جنسی است که نشان می دهد همانجایی ساخته شده که بد افزارهای قبلی فلیم و استاکس نت ساخته شده بودند. به هر حال گفته شده در همین گزارش کریستین ساینس مانیتور که بیش از 5 هزار کامپیوتر ایران آلوده به این بدافزار شدند و اخبار و اطلاعات آنها به 2 مرکز در اروپا از طریق این بدافزار منتقل می شود.

نکته پنجم اینکه در جنوب خلیج فارس 12 کشور به سرکردگی آمریکا مانور بزرگی را دارند انجام می دهند که هدف آن تمرین مین روبی از خلیج فارس هست، در شمال ایران هم در دریای خزر آقای خامنه ای مانوری را دارد برگزار میکند نیروی دریایی ایران در حضور وی که تمرین مین ریزی در دریاست. جالب است در شمال مین میریزند و در جنوب جمع می کنند. آقای سعید جلیلی هم که برای مذاکرات غیررسمی عازم ترکیه شده بود برای مذاکره با خانم اشتون، با آقای اردوغان هم ملاقات کرده. اما جالب است که خبرگزاریها اعلام کردند که حتی جلوی در نخست وزیری ترکیه هم هیچ کس به استقبال آقای جلیلی نیامد. خبرگزاری آریا هم خبر داده از اختلاف بین قم و تهران در جبهه پایداری و گفته که این اختلاف شدت گرفته و آقای الهام هم از لیست به اصطلاح هیئت موسس حذف شده.

نکته ششم اینکه در سوریه بمب بشکه ای که یک نوع بمب ناپالم است و آتش زا را با هلیکوپتر بر سر مردم در شهر دیروالزور می ریزند، و ارتش سوریه هم با سلاح سنگین در شهرهای خمس، حلب و ادلب به جان مردم افتاده، وهمینطور در جنوب دمشق. آقای قاسم سلیمانی هم مصاحبه ای با العربیه داشته که در آن سعی کرده حضور نیروی قدس در لبنان و سوریه را توجیه بکند و گفته که ما خبر داریم که اسراییل قرار است از طریق لبنان به سوریه حمله بکند. خیلی هم اصرار کرده آقای سلیمانی که ما دعوای شیعه و سنی را وارد نمی شویم و امثالهم  و مطالبی که نیروی قدس به آنها آغشته است. مذاکرات مصر هم با شکست مواجه شد. عربستان شرکت نکرد و سه کشور سوریه، ترکیه ایران به همراه مصر اعلام کردند که راه درازی برای توافق بر سر سوریه است.

و نکته آخر اینکه آقای محمد تقی رهبر امام جمعه اصفهان فرمودند که مردم دوست دارند که گرانی بیشتر باشد ولی بدحجابی کمتر باشد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته