-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه اول مهرماه 91

 

سلام،

شنبه اول مهر 91، 22 سپتامبر 2012 میلادی
امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.


موج شدیدتر گرانی در راه است
آقای شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی دولت احمدی نژاد اعلام کرد که از این پس نرخ ارز روزانه 2 درصد زیر بهای بازار اعلام خواهد شد. پیشتر گفته شده بود که جز برای مواد دارویی و خوراکی ارزی که برای بقیه ی کالاها فروخته می شود 2 درصد زیر نرخ بازار خواهد بود. برپایه ی این سیاست بانک مرکزی و از آنجایی که نرخ ارز بالا خواهد رفت باید دستمزد کارگران و کارمندان را هم افزایش داد تا این افزایش بهای ارز تعدیل شود، کاری که در کشورهای دیگر هم سابقه داشته اما با توجه به ناتوانی دولت بعید است که موفق به این کار شود و باید پیش بینی کرد که موج شدید گرانی فشار زیادی را بر روی حقوق بگیران ثابت وارد کند.
چین اعلام کرد که در ماه آگوست 20 درصد دیگر کاهش واردات نفت از ایران داشته که بیشترین کاهش در طول پنج ماه گذشته بوده است.
پروژه ی متروی اهواز هم بعد از مدت ها کشمکش تعطیلی اش اعلام شد و کارگران به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

جایزه ی صلح دانشجویی نروژ برای مجید توکلی
مجید توکلی، این شرف جنبش دانشجویی ایران برنده ی جایزه ی صلح دانشجویی نروژ برای سال 2013 اعلام شد. مجید که آقای خامنه ای را دیکتاتور نامیده بود به 8 سال حبس تعزیری، 5 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و 5 سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شده است. مجید اولین ایرانی است که این جایزه را در هشتمین سال اهدای آن دریافت می کند.

حمله ی ویروس ها به ایران؛ ادعای عجیب بروجردی بر علیه زیمنس
روزنامه ی گاردین در مطلب مفصلی که در شماره ی دیروز خود منتشر کرده در مورد ویروس هایی که به ایران حمله می کنند توضحیاتی داد. این روزنامه نوشت که این ویروس ها بسیار پیچیده تر از آنی است که تصور بتوان کرد و غیر از تاسیسات هسته ای و صنعتی ایران، رد پای آنها در برخی بانک های لبنانی که برای پولشویی به حزب الله لبنان کمک می کردند هم دیده شده است.
آقای بروجردی، نماینده ی مجلس شورای اسلامی هم گفت که شرکت زیمنس آلمان در دستگاههایی که به نیروگاه بوشهر فروخته است، مواد منفجره ای جاسازی کرده که قرار بوده بعدا منفجر شود و این را مقامات امنیتی کشف کردند. البته این بسیار بعید به نظر می رسد برای این که ماشینی صنعتی که خریداری می شود یک شرکت بازرسی برابر مقررات خاصی این ماشین را بازرسی می کند و امکان اینکه یک شرکت بزرگی مثل زیمنس بخواهد چنین کاری کند به صفر هم نمی رسد. ضمنا به آقای بروجردی باید گفت که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد بهترین سوژه ای بود که می توانستند برای اثبات آن خبرنگاران خارجی را برای ثبت و ضبطش دعوت کنند و علیه زیمنس نه فقط به دادگاه کیفری تجاری بلکه به دادگاه جنایی هلند هم شکایت می کردند.
خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد که هکرهای ایرانی به سه بانک جی پی مورگان، سیتی گروپ و بانک آمریکا، سه بانک بزرگ آمریکایی حمله کرده اند اما این که تا چه حد توفیق داشته اند توضیحی بیشتری ارائه نشده است.

احتمال خروج سازمان مجاهدین از فهرست سیاه آمریکا
دولت آمریکا برابر حکم دادگاه آمریکا باید تا اول ماه اکتبر باید تکلیف سازمان مجاهدین خلق را از جهت قرار داشتنش در فهرست سازمان های تروریستی مشخص کند. خبرگزاری ها از قول دو مقام آمریکایی اطلاع دادند که احتمالا دولت آمریکا تصمیم به حذف نام این سازمان از فهرست سازمان های تروریستی بگیرد.

واکنش ها در لیبی و تونس بر ضد تندروهای اسلامی
دیروز در لیبی تظاهرات بزرگی در شهر بنغازی برگزار شد که در جریان آن به دفتر یکی از گروههای تندروی اسلام گرا حمله شد و مردم در تظاهراتشان خواستار خلع سلاح گروههای مسلح و تندرو شدند  که کارهایی همچون حمله به سفارتخانه ها را انجام می دهند.
آقای راشد الغنوشی، نخست وزیر اسلامگرای تونس هم اعلام کرد که باید با گروههای تندروی سلفی برخورد شود، چرا که کارهای خارج از قاعده و قانون می کنند و امنیت را از مردم سلب کرده اند.

کشته شدن غیرنظامیان بیشتر در سوریه
در 24 ساعت گذشته در سوریه دستکم 280 نفر دیگر کشته شدند. بیشتر کشته ها قربانیان حملات هوایی ارتش سوریه به مناطق مسکونی هستند. این روزها ارتش سوریه به شکل دیوانه واری با هواپیما و سلاح های سنگین به مناطق مسکونی حمله می کند و ارتش آزاد توانسته آنها را به کنترل دربیاورد و به این ترتیب زن و بچه قربانی این جنگ داخلی می شوند. در این حالت آقای فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اعلام کرده است که جنگ سوریه جنگ ایران است. به حق هم ایشان و آقای خامنه ای و سایر حضرات شریک جنایات بشار اسد و اینطور قصابی کردن یک ملت هستند. آقای بشار اسد هم در مصاحبه ای به شدت به کشورهای عربستان، قطر و ترکیه حمله کرده و آنها را از عوامل اصلی مسلح کردن مخالفین معرفی کرده است.


نماینده ی خامنه ای: آمریکایی ها نمی فهمند!
آقای میرعمادی، نماینده ی ولایت فقیه در استان لرستان، گفته است که آمریکایی ها به اندازه ی یک بچه ی سه ساله ی ایرانی هم نمی فهمند، آنها برای سفیر ددمنششان که کشته شده حرمت قائلند ولی برای پیامبر خدا حرمت نمی گذارند.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته