-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 22 شهریور 91

 

سلام،

چهارشنبه 22 شهریور 91، 12 سپتامبر 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه روزنامه ایران ارگان دولت در یک اقدام بی سابقه دست به افشاگری در مورد آقای پورمحمدی رئیس سابق کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور زده. روزنامه ایران نوشته که آقای پورمحمدی در زمان تصدی پست وزارت کشور 10.5 میلیون تومان برای واردات اتومبیل های ساخت چین به یک اخراجی وزارتخانه حساس که منظور وزارت اطلاعات است به صورت غیر قانونی و بدون ضمانتنامه داده که بعداً نه اتوبوسی وارد کشور شده و نه پول برگشت داده شده. همینطور گفته که نام یک مشاور آقای پورمحمدی در دادگاه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی ذکر شد ولی 2 روز بعد هم فوت کرد. و پرونده دیگر مربوط به ماشین آلات راهسازی است از دوبی که بازهم داده بودند به همان فردی که قرار بود اتوبوس وارد کند که بازهم نکرده و پرونده دیگری هم هست که 10 هزار میلیارد تومان به تعاونی مسکن وزارت کشور داده خارج از هر ضابطه ای که زمین بسیار پر ابهامی را بخرند که احتمالاً باز یک پرونده فساد دیگر است. به این ترتیب داستانی که بین آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد و آقای پورمحمدی در گرفته دارد به افشاگریهای بزرگ می رسد. البته راجع به آقای پورمحمدی مهمترین نکته این است که در دوره ای که ایشان در وزارت اطلاعات بوده از عوامل اصلی و مستقیم کشتار سال 1367 است و نماینده وزارت اطلاعات بوده در آن دادگاه هایی که بیش از 4440 نفر را در فاصله بسیار کوتاه اعدام کردند. حسین شریعتمداری هم در یک سخنرانی مطرح کرده که از 12 سال پیش می دانستم که مهندس موسوی به خارج وصل است و بعد از این حرف هم البته از آرشیو سالیان قبل روزنامه کیهان که خیلی تعاریف از آقای مهندس موسوی در آن بوده خیلی از مطالب را حذف کردند و از روی سایت برداشتند. جالب است که به قول سایت بازتاب امروز خطاب به آقای شریعتمدار نوشته که تو خودت اعضای خانواده ات خارج از کشورهستند و به لحاظ مالی هم آلوده هستی. به هر حال امثال آقای شریعتمداری و خیلی از مقامات دیگر از اینگونه پولهای کلانی را خوردند و خیلی از آنها هم به کانادا یا سایر کشورهای غربی منتقل کردند و خانواده های آنها هم آنجا هستند، جالب است که در داخل کشور اینطور برای مردم و برای دیگران شاخ و شانه می کشند و دروغ جعل می کنند. به هر حال وزیر مهاجرت کانادا هم به همین دلیل هم هست که اعلام کرده که از این پس هر کس که با حکومت ایران رابطه دارد و یا عضوی از این حکومت است نمی تواند وارد کانادا شود و در واقع ممنوع شده و بنابراین با دقت بیشتری تقاضاهای ویزا را بررسی خواهند کرد. احتمالاً این اقدام کانادا از سوی دیگر کشورهای غربی هم دنبال خواهد شد.

نکته دوم اینکه نماینده دولت و سازمان برنامه بودجه که البته معاونت بودجه آقای احمدی نژاد است دیروز در مجلس خبر از این داد که از سقف بودجه 144 هزار میلیارد تومانی دولت بیشتر از 90 هزار میلیارد تومان آن قابل تحقق نیست. یعنی تا اینجای کار 54 هزار میلیارد تومان، بیش از 33 الی 34 درصد، دولت کسری بودجه دارد. او بازهم مطرح کرده که تا همینجا هم تا حالا 40 هزار میلیارد تومان آن را هم خرج کردیم از درآمد قابل تحقق و دولت تنها می تواند 25 درصد بودجه های عمرانی را تحقق ببخشد و بپردازد. به این ترتیب می شود حدس زد که رکود بزرگی از همین محل کشور را فرا می گیرد برای اینکه بودجه عمرانی دولت یکی از مهمترین منابع چرخش کارها است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران هم خبر داده از اینکه واردات لپ تاپ و قطعات کامپیوتری به دلیل نرخ ارز که نوسان دارد و بسیار هم بالا رفته متوقف شده چون دیگر صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین یک سری مشاغل وابسته به آنها و صدها مغازه و تعمیرکار و کارهایی که به خدمات کامپیوتری وصل است دچار بحران خواهند شد.

نکته سوم اینکه دیروز قیمت ارز با تزریقی که بانک مرکزی انجام داد کمی پایین آمد تا 2430 تومان و البته امروز و فردا و پس فردا هم که مملکت تعطیل است و باید دید که از روز شنبه چه نوسانی می کند. ولی مجلس جلسه غیر علنی داشت، آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اصلاً به مجلس نرفت، آقای حسینی وزیر دارایی هم به قول یکی از نماینده ها فقط توجیه کرد و پاسخ درستی نداد و بیشتر هم مسوولیت را متوجه بانک مرکزی کرد و به هر حال این سقوط ارزش ریال، پول رایج کشور، به قول اقتصاد دانها یکی از شاخص های بسیار بسیار سریع و دم دستی است برای اندازه گیری تورم. وقتی که بیش از 100 درصد سقوط می کند نشان میدهد که تورمی نزدیک به 100 درصد در کشور هست و توجیهات مختلف هم درواقع بی حاصل است. آنچه هم که اتفاق می افتد در واقع تولید ناخالص داخلی کشور سقوط کرده و حجم نقدینگی کشور بالا رفته و باضافه بسیاری پارامترهای دیگر که دخیل هستند نرخ پول کشور را به این ترتیب تعیین می کند.

نکته چهارم اینکه خانم زهرا منصوری خواهر محمدعلی منصوری زندانی سیاسی که به دلیل ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به 17 سال زندان محکوم شده، علیرغم بیش از 60 سال سن و بیماریهای مختلفی که مبتلا هست، به 2 حبس تعزیری و 5 سال حبس تعلیقی محکوم شده. جرم او این است که فیلم محسن دگمه چی را از زندان رجایی شهر بیرون برده. محسن دگمه چی زندانی بود که به دلیل سرطان و عدم رسیدگی در زندان فوت کرد. همسر محسن دگمه چی خانم زهرا النگی هم به سه سال زندان آنهم در تبعید محکوم شده، جرم او هم این است که در مورد مرگ شوهر خود مصاحبه کرده و افشاگری کرده.

نکته پنجم خبر مهم سیاسی است که دیروز اتفاق افتاد و آن اظهارات آقای نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بود که در واقع حمله تندی به آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا کرد و گفت که کسانیکه برای ایران خط قرمز نمی گذارند حق ندارند برای اسراییل خط قرمز بگذارند. این نشان میدهد که مذاکرات اسراییل و آمریکا برای تعیین خط قرمز برای ایران به جایی نرسیده. متقابلاً دفتر کاخ سفید اعلام کرده که آقای اوباما در نیویورک با آقای نتانیاهو دیدار نخواهد کرد و وقت برای ملاقات ندارد. این تنش در روابط بین اسراییل و آقای اوباما گفته می شود که منجر به تلفنی شده که آقای اوباما با نتانیاهو صحبت کرده ولی ظاهراً به نتیجه ای نرسیده و باید دید که وزنه فشار یهودیان آمریکا در آستانه انتخابات آمریکا چقدر روی آقای اوباما فشار خواهد آورد و چقدر با این مانور سیاسی آقای نتانیاهو همراهی خواهد کرد.

نکته ششم اینکه وزارت خارجه انگلیس به اظهارات معاون وزارت خارجه ایران جواب منفی داد که درخواست کرده بود که خدمات کنسولی در لندن بدهند و یکی دو دیپلمات از ایران بروند آنجا که البته انگلیس اعلام کرده که دیپلمات دایمی را قبول نمی کند، شاید با آدمهای موقت موافقت بکنند و علت آنهم این است که اعلام کرده که باید متقابلاً دیپلماتهای انگلیسی به ایران بروند اما در ایران دیپلماتهای انگلیسی امنیت ندارند و این حرف بسیار بسیار بدی است که راجع به یک حکومت زده می شود که عرضه حفط امنیت دیپلماتهای خارجی را ندارد. نشست چهارجانبه در مورد سوریه هم در سطح معاونین وزیر خارجه در قاهره بین ایران و ترکیه و عربستان و مصر برگزار شد. اما آقای هاوارد برمن که قبلاً 3 سال رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان کانادا هم بوده در نامه ای به خانم کلینتون وزیرامور خارجه آمریکا خواستار این شده که آمریکا قطعنامه ای را به شورای امنیت ببرد که آقای خامنه ای و احمدی نژاد و سایر مقامات ایرانی را به جرم تحریک برای نسل کشی یهودیان محکوم بکند و پرونده حقوق بشری آنها را و جنایتهای حقوق بشری آنها را به دادگاه عالی جنایی در لاهه بفرستد. البته چنین قطعنامه ای مطمئناً با وتو روسیه چین مواجه خواهد شد ولی این آن مسیری است که با تصویب شورای امنیت امکان ارجاع پرونده جنایات سران رژیم ایران در دادگاه کیفری جنایی هموار می شود.

و نکته آخر اینکه خبر گزاری فارس یک رهبر جعلی برای بحرین ساخته و از قول آنها نقل کرده که مردم بحرین از مردم ایران وآقای خامنه ای اطاعت می کنند اما به قول سایت پارسینه هرچه گشته اصلاً چنین آدمی وجود خارجی ندارد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته