-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

Latest News from Emrooz for 09/27/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: استاندار مازندران رسیدگی به مشکلات کارگران واحدهای تولیدی و کارخانجات این استان را از مهم‌ترین خواسته‌ها و انتظارات از تأمین‌اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سید علی اکبر طاهایی، در دیدار با مدیر عامل و جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور بیان داشت: جامعه کارگری این استان با وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها همواره پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی رسیدگی به مشکلات کارگران واحدهای تولیدی و کارخانجات این استان را از مهم‌ترین خواسته‌ها و انتظارات از تأمین‌ اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت: حل مشکل کارخانه نساجی مازندران، آنتی بیوتیک ساری و مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله مهم‌ترین خواسته هاست.

طاهایی تصریح کرد: دولت با هدف احیا و بازسازی، اقدام به واگذاری نساجی مازندران به سرمایه گذار خارجی کرد اما به دلیل مشکلات گذشته و مستهلک شدن کارخانه، هنوز مشکلات باقی است.

نماینده عالی دولت در استان از مرتضوی خواست تا در گام نخست، موضوع بازنشستگی ۲۴۰ کارگر این مجموعه را در اولویت برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی قرار دهند.

وی هم چنین با اشاره به مشکل مالی و سرمایه درگردش شرکت آنتی بیوتیک ساری، تصریح کرد: در صورت رفع این مشکل و اجرای طرح توسعه این کارخانه، ۷۰ درصد نیاز مواد اولیه دارویی کشور تامین می‌شود.

طاهایی با بیان اینکه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان از تامین اجتماعی ۱۵ میلیارد تومان است، اظهار داشت: پرداخت به موقع این مطالبات که تنها مربوط به بیمارستان هاست، دیگر خواسته مهم ماست.

استاندار مازندران هم چنین با اشاره به خدمات درمانی ارزنده این سازمان به جامعه کارگری، افزود: در صورتی که سیاست پیشگیری و چکاب اجباری کارگران و خانواده‌های آنان در دستور کار تامین اجتماعی قرار گیرد، مانع از بروز بسیاری از مشکلات و هزینه‌های درمان خواهد شد.

سعید مرتضوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این جلسه به تشریح خدمات سازمان تأمین اجتماعی و قوانین مربوط به استفاده از خدمات این سازمان پرداخت و گفت: با استناد به ابلاغیه معاون اول رئیس دولت، به زودی بازنشستگی ۲۴۰ نفر از کارگران نساجی مازندران انجام خواهد شد.

وی افزود: برای رفع مشکل کارخانه‌های مازندران و توسعه آن‌ها از همه توان و امکانات بهره خواهیم گرفت.

مرتضوی پرداخت ماهیانه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان و همچنین هزینه‌های درمان بیمه شدگان را از افتخارات سازمان تأمین اجتماعی دانست و بیان داشت: تمامی پرداخت‌ها و استفاده از خدمات گسترده تأمین‌اجتماعی براساس قوانین ابلاغ شده به این سازمان انجام می‌شود.


 


امروز: به دنبال افزایش بی رویه قیمت دلار، امروز قیمت دلار آمریکا باز هم به پیش بینی ۳۰۰۰ تومانی نزدیک تر شد و متوسط قیمت از مرز ۲۷۰۰ تومان گذشت که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به گزارش کلمه، افزایش قیمت دلار در حالی صورت می گیرد که دولت احمدی نژاد، گروه خاصی را به اخلال در بازار ارز متهم می کند. از سوی دیگر منتقدان دولت معتقدند بانک مرکزی با عدم عرضه دلار به بازار ارز در صدد بهره برداری و سود از قیمت مابه التفاوت است. سیاست چند نرخی قیمت ارز نیز که از هفته گذشته اعمال شد، بی نتیجه بوده و ارز هر روز قیمت تازه ای را تجربه می کند.

صبح امروز و ساعتی پس از آغاز معاملات بازار آزاد ارز تهران، قیمت دلار برای دقایقی در تابلوی اتحادیه طلا، جواهر و صرافان تهران نرخ ۲۷۱۹ تومان را ثبت کرد. این گزارش حاکی است با عبور ساعت از ۱۲ ظهر امروز این نرخ تا ۲۶۹۵ تومان پایین آمد. اما گفته می شود که در بازار معاملات غیر رسمی، قیمت از ۲۷۲۰ تومان عبور کرده است.

در بازار طلا هم هر گرم طلای ۱۸ عیار اوج قیمتی ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ تومان را نیز رقم زد ولی سپس ۵۰۰ تومان کاهش یافت. بر این اساس تمام سکه طرح جدید تا یک میلیون و ۹۰ هزار تومان صعود کرد، ولی سپس ۳ هزارتومان کاهش یافت و به قیمت یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید.


 


امروز: در پی آغاز به کار مرکز مبادلات ارزی به منظور تامین ارز واردات کالا‌ها، نام نبردن از کاغذ تحریر در بین کالاهای اولویت بندی شده موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

به گزارش ایلنا، محمود آموزگار؛ دبیر اتحادیهٔ ناشران و کتاب‌فروشان تهران در مورد اعلام اولویت‌های تخصیص ارز برای واردات کالا گفت: طبق این اولویت بندی جدید، همچنان به اولویت‌های ۱ و ۲ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی تعلق می‌گیرد و اولویت‌های ۳ تا ۵ این جدول هم از ارزی که ۲ درصد زیر قیمت بازار است، بهره‌مند خواهند شد و ظاهرآ اولویت‌های بعدی نیز به مرور مشمول این طرح خواهند شد.

او ادامه داد: در پی اعلام این قیمت ارز برای واردات، دیروز قیمت دلار از ۲۴۰۴ تومان شروع شد و با عکس‌العملی که بلافاصله بازار به این مساله نشان داد، شاهد ۵۰ تومان افزایش قیمت بودیم. امروز این قیمت به ۲۶۳۰ تومان رسید که نسبت به دیروز نزدیک به ۱۶۰ تومان گران‌تر شده است. با این وضعیت ما به سمت ارز ۳ نرخی پیش می‌رویم.

آموزگار در توضیح ۳ نرخی بودن قیمت ارز گفت: برای اولویت‌های ۱ و ۲‌‌‌ همان ارز مرجع وجود دارد. اولویت ۳ به بالا هم از دلار مصوب شدهٔ ۲ درصد زیر قیمت بازار استفاده می‌کنند. بقیهٔ استفاده کنندگان از ارز هم باید از ارز آزاد استفاده کنند و به این ترتیب ارز ما ۳ نرخی می‌شود.

دبیر اتحادیهٔ ناشران و کتاب‌فروشان تهران به نبودن کاغذ تحریر در لیست اعلام شده برای تخصیص ارز اشاره کرد و افزود: هر چند به نظر می‌رسد مصادیق عنوان شده در اولویت بندی‌های تخصیص ارز تمثیلی بوده و حصری نیست، اما مشخص نیست که کدام کالا در کدام اولویت قرار دارد. در هیچ کجای موارد اعلامی اسمی از کاغذ تحریر نیامده است و این در حالی است که در اولویت ۹ از کاغذ سیگار و در اولویت ۱۰ هم از کاغذ دیواری و سیگار برگ اسم برده شده است. این مساله با توجه به اهمیت و حساسیت بحث کاغذ تحریر که تاکید زیادی هم بر آن صورت گرفته و در وزارت ارشاد نیز کارگروهی برای آن تشکیل شده است، عجیب به نظر می‌رسد.

او افزود: کارگروه رسیدگی به مشکل کاغذ تاکنون دو جلسهٔ مهم داشته و در پی این است که به این وضعیت نظم دهد تا بازار کاغذ سر و سامان بگیرد. من همین‌جا از اعضای این کارگروه درخواست می‌کنم تا در جلساتی که با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند، از آن‌ها بپرسند که مشخصآ کاغذ تحریر در اولویت چندم است؟ یکی از دوستان ما که به این وزارت‌خانه مراجعه کرده از یکی از قسمت‌ها شنیده که کاغذ تحریر در اولویت سوم است و در قسمت دیگری پنجم. این مساله به خصوص در مورد کاغذ و با توجه به اهمیت آن باید به صورت شفاف و روشن اعلام شود، نه به این شکل.

آموزگار در مورد تاثیر چند نرخی بودن قیمت ارز بر روی واردات کاغذ گفت: شنیده‌های ما از این مساله حکایت دارد که بعضی از بخش‌های خصوصی و دولتی از ارز مرجع برای واردات کاغذ استفاده کرده‌اند و مثلآ بخشی از واردات شرکت تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران هم با همین ارز است. این مساله در کنار واردات کاغذ با ارز آزاد باعث می‌شود که یا کاغذی که با نرخ آزاد وارد شده فروش نرود و به قول معروف روی دست وارد کننده بماند و یا کاغذ وارد شده با نرخ ارز مرجع به قیمتی بالا‌تر فروخته شود و نوعی رانت شکل بگیرد. مسلمآ تعیین اولویت کاغذ تحریر، اعلام رسمی آن و ایجاد وحدت رویه در تخصیص ارز واردات کاغذ، به تثبیت قیمت و کاهش التهاب بازار کمک خواهد رساند.


 


امروز: نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: اینکه جدایی ری از تهران استمرار داشته باشد یا نه؟! باید بگویم که بعید می‌دانم چراکه این جدایی به نفع ری و تهران نیست و آینده این را نشان خواهد داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب درباره جدایی ری از تهران با تاکید بر اینکه من از‌‌ همان ابتدا مخالف سرسخت این جدایی بودم، اظهار کرد‌: مردم ری اولین کسانی بودند که به این تصمیم واکنش نشان دادند و واکنش‌هایی که من درباره این جدایی شنیده‌ام، واکنش مثبتی نبوده است‌. ‌

وی ادامه داد‌: مردم ری دلیل خاصی برای این جدایی احساس نمی‌کنند چراکه شهروندان ری با این جدایی از شهر درجه یک به درجه ۲ تنزل می‌کنند و از پایتخت جدا می‌شوند. بایستی مسئولان دولت به ویژه رییس جمهور که در این تصمیم پیشاهنگ است تنها به ابعاد مثبت این جدایی توجه نکنند و ابعاد منفی آن را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم تهران، ری در شمیرانات با بیان اینکه بیشتر نمایندگان مجلس مخالف این جدایی هستند، تصریح کرد‌: تاکنون مجمع نمایندگان استان تهران چندین جلسه در راستای رسیدگی کار‌شناسانه به این جدایی داشتند که از گفته‌های آن‌ها این گونه برداشت می‌شود که بسیاری از نمایندگان با اطلاع یافتن از وضعیت شهر ری موافقتی با این جدایی ندارد‌. ‌

وی با بیان اینکه قانونا هیچ مانعی برای دولت وجود ندارد که عامل بازدارنده‌ای برای این جدایی باشد، تاکید کرد‌: اظهار نظر نمایندگان مجلس و مخالفت برخی از آن‌ها نسبت به این جدایی براساس نظرات شخصی وکار‌شناسی است.

محجوب ادامه داد: ‌بر اساس برداشت نمایندگان بهتر بود برای كلان شهر تهران قانون خاصی باشد اگرچه رویكرد دولت در این زمینه قانونی بوده است اما بهتر بود از مجلس نیز برای این جدایی اجازه ای گرفته می‌شد چراكه این جدایی عواقبی دارد که ممکن است بعدها کسی نتواند پاسخگوی آن باشد.

محجوب با بیان اینکه در حال حاضر این جداسازی از سوی دولت در حال انجام است، تصریح کرد‌: اینکه این جدایی استمرار داشته باشد یا نه؟! باید بگویم که بعید می‌دانم چراکه این جدایی به نفع ری و تهران نیست و آینده این را نشان خواهد داد. البته به نظر من رئیس جمهور نیز با تصور اینکه مردم ری از ایشان خواهان جداسازی هستند، این قدم را برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست مردم ری نشان دادند چنین درخواستی ندارند، گفت: ‌مردم شهر ری در مقابل این جدایی هیچ ابراز خرسندی و خوشحالی نکردند چراکه استقبالی از این موضوع دیده نشد معمولا اگر قرار باشد شهری جدا شود در صورت موافقت، مردم جشن می‌گیرند یا قربانی می‌دهند در حالی در ری کمتر این موارد را دیدیم شاید هم مقامات دولتی بیشتر از ما دیده و شنیده‌اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد‌: در صورت جدایی ری از تهران نگرانی‌هایی برای انتخابات شورا‌ها نیز مطرح می‌شود که در آن به تعداد اعضای شورای شهر در دور بعد ابهام وارد می‌شود. چرا که با جدا سازی ری و سپس شمیرانات، ضرورتی برای افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران وجود ندارد‌. ‌


 


امروز: رییس اتاق بازرگانی تهران با تأكید بر این كه تعیین نرخ ارز به صورت دستوری، غیر منطقی و اصولی است، گفت: كنترل بازار ارز توسط دولت، باعث تداوم تلاطم بازار ارز و انحصار گرایی در گروهی از كالاهای اساسی شده و به تبع آن اقتصاد كشور را فلج می‌كند.

به گزارش ایلنا، یحی آل اسحاق با اشاره به این كه بازار ارز یك مسئله چند جانبه بوده كه عرضه و تقاضا عامل ایجاد یك نرخ شناور خواهد شد، اظهار داشت: مدیریت و اعمال نرخ ارز مهمتر از عرضه و تفاضای آن است.

آل اسحاق، با بیان این كه ارز در کشور تک نرخی نیست، بیان داشت: در حال حاضر آنچه مهم است، نبود دست‌های سیاسی در بازار ارز و همچنین داشتن یك نهاد پولی تأثیر گذار در این بازار است.

به گفته وی،نرخ ارز برآیندی ازحوزه‌های مختلف مانند روابط خارجی، مصرف کننده، تولیدکننده و نیازهای بودجه‌ای دولت است و به همین دلیل تمامی مدیران این بخش‌ها باید وحدت نظر داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی تهران اضافه كرد: امروز بانك مركزی نتوانسته وظایف خود را انجام دهد و به عبارتی مدیریت بسیار ضعیفی در بازار ارز ارائه كرده است.

وی بر ضرورت داشتن یك نهاد قدرتمند در اقتصاد تأكید كرد و بیان داشت: امروز بدون شك برای كنترل شرایط متلاطم بازار ارز نیازمند یك فرماندهی مقتدر هستیم كه قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد.


 


امروز: اعضای مجاهدین خلق در آمریکا سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش ایلنا، رامین مهمان‌پرست که به همراه احمدی نژاد به نیویورک سفر کرده است، هدف ضرب و شتم اعضای مجاهدین خلق قرار گرفت.

این اقدام در حالی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت که مسئولیت حفظ امنیت و جان هیات‌ها و دیپلمات‌های کشور‌ها بر عهده دولت آمریکاست.


 


امروز: رئیس مجلس گفت: اساس یک کشور باید براساس احترام به علایق و سلایق مختلف باشد و از بنیه فکری همه تا جایی که ممکن است، استفاده کرد.

علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای عالی حزب جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: در کشور ما به خاطر برخی حوادث تاریخی و همچنین به دلیل اینکه عده ای دغدغه دارند که در نبود احزاب کارشان بهتر پیش می رود، احزاب نتوانستند تاکنون آنچنان که شایسته است در عرصه سیاسی فعالیت کنند. مهیا کردن احزاب در کشور نیاز به فرهنگ سازی و صبر و حوصله تشکیلاتی دارد که در مجلس هشتم در این خصوص اقداماتی صورت گرفت و در این دوره از این مسئله راپیگیری می کنیم که به احزاب شان درخور داده شود.
گزیده سخنان وی را به نقل از خانه ملت بخوانید:

· برخی از موضع گیری غربی ها مربوط به مسایل هسته​ای و قسمت اعظم آن مربوط به مسایل غیر هسته ای است که از طرف آنان بطور شفاف مطرح نمی شود. ایران نقش نسبتا ممتازی در منطقه دارد و در هر جایی که کاستی وجود دارد، ‌ایران با تدبیر پیش رفته و اگر در جایی هزینه ای پرداخت کرده ایم برای دستیابی به هدفی بوده که ارزش پرداخت آن هزینه را داشته است.

· {با اشاره به مسایل و مشکلات موجود در کشور} مسلما همه معضلات را یکجا نمی شود حل کرد و باید در این زمینه اولویت بندی داشته باشیم . ما نظام ارزیابی روندی از وضعیت موجود نداریم ولی به طور طبیعی نیاز به مراکزی داریم که ارزیابی مستمری از شرایط موجود داشته باشند تا مدیران کشور بتوانند براساس آن کارها را پیش ببرند.

· {با تقسیم بندی مسایل داخلی به اقتصادی،‌ امنیتی و سیاسی} ما باید بیشتر تمرکزمان را روی مباحث اقتصادی بگذاریم و نقایص را که دیگر نقطه ای نیست و جنبه روندی پیدا کرده است،‌ با تغییر روند،‌ اصلاح کنیم. برخی از مشکلات اقتصادی مانند تورم و رشد بیکاری از آنجا ناشی می شود، که فضای پرتحرک کار در کشور وجود ندارد و رشد نقدینگی بالا رفته است.

· اگر بحث هدفمندی یارانه ها آن گونه که در مجلس به تصویب رسیده بود، ‌اجرا می شد و به هر بخش، آن مقدار که در نظر گرفته شده بود، اختصاص می یافت، کشور الان دچار این تورم نمی شد و یا برخی کارهای غیرقانونی که مجلس بطور دائم متذکر می شود. یک کارخانه با ظرفیت 25 درصد نباید کار کند بلکه با سه شیفت کار هم تولیدات را می تواند افزایش دهد و هم اشتغالزایی صورت گرفته است.

· اگر با استفاده از نخبگان در حوزه های مختلف، ابتکارات در عرصه تولیدات داخلی را افزایش دهیم، مانند اتفاقی که در خودروسازی کشور رخ داده و فضای رقابت را به وجود آوردیم،‌ می توانیم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

· اگر طرفدار عدالت هستیم باید با عقلانیت رفتار کنیم وگرنه فقط دراین حوزه دچار شعارزدگی شده ایم، ولی مدیران ارشد کشور باید در هر شرایطی کشور را به سمت اعتدال و شرایط مطلوب پیش ببرند.

· نظم پذیری نهادهای مردمی از جمله اقداماتی است که باید صورت پذیرد و اینکه برخی ها می گویند ما مفتخریم که هیچ گروه سیاسی را قبول نداریم،‌ اشتباه می کنند و این افتخارآفرین نیست.

· متاسفانه سیاسی کاری رسانه ها بالا رفته است و شلوغ کاری، مشی برخی ازآنان شده است که کار اخلاقی نیست.

· احزاب به یک منطقی برسند که براساس آن منطق با یکدیگر در ارتباط باشند و تکثرها به سوی همگرایی حرکت کند و سعی کنند به دنبال تربیت کادر و برنامه ریزی که دو کار اصلی احزاب است، باشند. دکتر بهشتی در حزب جمهوری اسلامی چنین کاری را انجام دادند که آثارش هنوز باوجود گذشت چندین سال همچنان نمایان است.


 


امروز: در پی بازداشت دو تن از فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله بیات زنجانی عصر روز چهارشنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش صفحه فیس بوکی این مرجع تقلید، این تماس بعد از بازداشت فرزندان هاشمی رفسنجانی صورت پذیرفته و در آن پیرامون مسائل جاری در کشور بحث و تبادل نظر شده است.


 


امروز: در پی جنجال سازی روزنامه کیهان نسبت به بازگشت و بازداشت مهدی هاشمی، روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به سرمقاله مدیر مسئول روزنامه تحت امر رهبر جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری، نماینده رهبری در روزنامه کیهان و مدیر مسئول آن روزنامه، در پی بازداشت فرزندان هاشمی نوشته بود: آیا دستگیری فرزند حضرت آیت الله محمدی گیلانی که از قضا با دخالت خود ایشان صورت پذیرفت و اعدام وی را در پی داشت، اقدامی علیه شخصیت آن بزرگوار بود؟

روزنامه جمهوری اسلامی اما در واکنش به این مطلب شریعتمداری نوشت : با برگشت مهدی هاشمی و خلع سلاح شدن کسانی که نمی‌خواستند او برگردد تا بتوانند مدت‌ها سوژه در خارج از کشور بودن او را وسیله‌ای برای تبلیغات علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دهند، این افراد و جریانات داستان سرائی‌های عجیب و غریبی را شروع کرده‌اند که نشان می‌دهند حتی با تحریف تاریخ و قلب واقعیت‌ها می‌خواهند هر طور شده به حملات کینه توزانه خود علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دهند.
این روزنامه در ادامه افزوده است:یک نمونه از این اقدامات، به رخ کشیدن دادن دستور بازداشت و صدور حکم اعدام فرزندان آیت‌الله محمدی گیلانی توسط ایشان است که در سرمقاله یک روزنامه و گزارش یک هفته نامه با آب و تاب به چاپ رسیده تا از آن چنین بهره‌برداری شود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم باید در مورد فرزندان خود مثل ایشان عمل کند.
درادامه مطلب روزنامه آمده است:جالب اینست که یکی از سه پسر آیت‌الله محمدی گیلانی در درگیری با مأموران کشته شد و دو پسر دیگر ایشان درحال فرار به سوی مرز ترکیه در اطراف ارومیه با واژگون شدن خودرویشان و از ترس اینکه مبادا توسط مأموران دستگیر شوند با خوردن سیانور خودکشی کردند. بنابر این اصولاً پسران آیت‌الله محمدی گیلانی دستگیر و اعدام نشدند و این داستان سرائی‌ها از قبیل "خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند" می‌باشد.


 


امروز: سیستم بانکی کشور در اقدامی عجیب، برخی سپرده های ارزی در بانکهای داخلی را مسدود کرده است.
به گزارش «بازتاب»، در روزهای اخیر مراجعات فراوانی از سوی مردم به شعب بانکهای داخلی برای دریافت سود یا اصل سپرده های ارزی خود صورت گرفته است، که برخی بانک ها در پاسخ اظهار کرده اند مجاز به پرداخت سپرده های ارزی مردم نیستند.
براساس این گزارش، برخی شعب بانک های کشور که در قالب سپرده های ارزی و اوراق مشارکت ارزی برای پروژه های نفتی، مبالغ هنگفتی ارز را از مردم با درصد سود هفت و هشت درصد جذب کرده اند، اکنون در برابر مراجعه مشتریان خود برای دریافت سود یا اصل سپرده ها، اظهار می کنند ارز داخل حساب های ارزی قابل پرداخت نبوده و تنها معادل ریالی آن به قیمت 1226 تومان قابل پرداخت است.


تعیین این مبلغ در حالی از سوی بانک ها صورت می گیرد که ارزش فعلی ارز در بازار بیش از دو برابر این نرخ است و انسداد حساب های ارزی در شرایطی صورت می گیرد که مشتریان در سال گذشته ارز را با قیمتی بین 1600 تا دو هزار تومان تبدیل و در این حسابها سپرده گذاری کرده اند.
البته برخی معتقدند این تخلف شعبه هاست، اما موارد متعدد باعث شده تا شائبه عمومیت این امر به وجود آید، البته در مواردی که حساب ارزی در حد چندصد دلار یا چندهزار دلار موجودی داشته است، حساب ارزی پرداخت می گردد اما در مورد مبالغ سنگین مواد متعددی بوده است که بانکها از پرداخت ارز خودداری کرده اند.
گفته می شود برخی صادرکنندگان نیز برای دریافت ارز خود از سیستم بانکی با همین مشکل مواجه شده اند.
این گونه اقدامات در حالی به بی اعتباری سیستم بانکی کشور و خروج سرمایه مردم از بانک ها و تبدیل آن به طلا و ارز کاغذی و یا سایر اجناس و سرمایه ها می انجامد که بانک مرکزی با اجرای طرح پیش فروش سکه و تحویل ده میلیون سکه در زمان از پیش تعیین شده، توانسته بود اعتبار خوبی کسب کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته