-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 مهرماه 91

 

سلام،

چهارشنبه 5 مهر 91، 26 سپتامبر 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز دلار آمریکا رکورد جدیدی گذاشت و از مرز 2665 تومان رد شد. این تازه در واقع با احتساب پایین آمدن قیمت دلار است و ارزهای دیگر بیش از در مقابل ریال بالا رفتند و بنابراین سقوط ریال دوباره شتاب گرفته. سکه هم از مرز 1 میلیون و 68 هزار تومان رد شد. بانک مرکزی در اطلاعیه ای از شهروندان خواسته که ارز خود را به بانکها بفروشند. این درحالی است که نرخی که خود بانک مرکزی تعهد کرده در اتاق مبادلات ارزی اعلام بکند 90 تومان با بازار آزاد اختلاف دارد، بنابراین طبیعی است که کسی ارز را به بانک نمی برد. ضمن اینکه اساساً مردم اعتمادی به بانکهایی که مثل قارچ سبز شدند ندارند و حسابهای ارزی هم برای مردم اعتباری ندارد برای اینکه نگرانند که اگر ارز خود را در حسابهای ارزی که بانک مرکزی می گوید با بهره های 6 الی 8 درصدی می توانند بگذارند، نمی گذارند برای اینکه می ترسند وقتیکه دولت بی پول شد آنها را بردارد. سایتهای حکومتی شروع کردند به انتقاد از دولت احمدی نژاد به دلیل سیاستهای ارزی و سرگیجه بحران ارز و در واقع سقوط ریال دوباره در کشور همه گیر شده. مطرح شده که احتمالاً دور جدیدی از دستگیریها در ارتباط با مسئله ارز اتفاق خواهد افتاد و صحبت از دستگیری چند نفر از مسوولین نظارتی بانک مرکزی در میان است. حسب معمول در نظامهای اینگونه درواقع شروع می کنند به متهم کردن این و آن و قربانی کردن چند نفر بجای اینکه مشکل اصلی که بحران ایجاد شده در کشور است را حل بکنند. 130 کارگر صنایع بهداشتی یاس در شهر خرمشهر 6 ماه است که حقوق نگرفتند. بعد از طومار 10 هزار امضایی کارگران از 8 استان کشور در سایر نقاط کشور هم تکاپوی اینچنینی آغاز شده از جمله در استان فارس هم مشغول جمع آوری امضاء هستند و تقاضای کارگران برای افزایش دستمزد.

نکته دوم اینکه آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نرخ واقعی تورم 29 درصد است. درواقع اعدادی را که دولت آنهم چندگانه اعلام می کند، گاهی 15، گاهی 19، گاهی 21، گاهی 22 درصد، آقای لاریجانی رد کرده و عدد بزرگتری را می گوید. در واقع نرخ واقعی تورم از آنچه که آقای لاریجانی هم می گوید به مراتب بیشتر است. عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم ابراز نگرانی کرده از اینکه کمبود دارو دارد محسوس می شود. شرکتهای بیمه طلب داروخانه ها را نمی دهند و امکان تعطیلی آنها هست، تحت فشارند و به زودی کمبود دارو خواهیم داشت. ناظران تولیدات کشاورزی که مجموعاً 15 هزار نفر در سطح کشورهستند، تعدادی از آنها به نمایندگی از دیگران روبروی مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند و خواستار استخدام رسمی خودشان شدند. همشهری جوان هم به نقل از صندوق بین المللی پول نقل کرده که سالانه بیش از 180 هزار نخبه از کشور بیرون می روند. سخنگوی وزارت نفت هم تکذیب کرده که شرکت ملی نفت ایران به سپاه وابسته است و یا سپاه را نمایندگی می کند. این تکذیب به خاطر اعلام دیروز وزارت خزانه داری آمریکا است که شرکت ملی نفت ایران را وابسته به سازمان تروریستی سپاه نامیده. حالا با این مشکلات اقتصادی آمار جالبی منتشر شده که آقای احمدی نژاد با 120 نفر به نیویورک آمده. احتمالاً بزرگترین هیئتی است که به نیویورک آمده، عده ای که اساساً نالازم است برای یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و یک طبقه هتل را گرفتند، 110 اتاق، از قرار شبی 600 دلار که با یک حساب کتاب ساده 330 هزار دلار فقط هزینه اقامت این هیئتی است که آقای احمدی نژاد با خودش به نیویورک آورده.

نکته سوم اینکه غلامرضا خسروی که محکوم به اعدام شده از کمردرد شدید رنج می برد و کسی به وضع و حال او رسیدگی نمی کند. فیض ا... عرب سرخی زندانی سیاسی بند 150 هم از مشکل شدید ستون فقرات رنج می برد اما مقامات زندان از اعزام وی به زندان جلوگیری می کنند. عبدالناصر مهیمنی روزنامه نگار و فعال سیاسی هم دیروز عصر درمنزل پدر خود با هجوم ماموران امنیتی دستگیر شد. ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی شجاع هم نامه تحلیلی خوبی نوشته و در آن به سر آمدن دوره اصلاحات التماسی را مطرح کرده و گفته که اگر حتی قدرت خامنه ای بخواهد مشروط شود لازمه آن ساماندهی اجتماعی و ایجاد فشار برای عقب نشینی دیکتاتور است.

نکته چهارم اینکه رضا تقی پور وزیر ارتباطات برای بستن گوگل و جی میل یک دلیل جدید آورده و گفته که قوه قضاییه و دادگاه حکم داده و وقتی هم از وی پرسیدند کدام دادگاه گفت که بروید از خود قوه قضاییه بپرسید. به هر حال جالب است که خود موسسات دولتی که در مرحله اول ارتباط آنها را با گوگل و جی میل قطع کردند و اینترنت ملی را به آنها تحمیل کردند شروع کردند به استفاده از وی پی ان و فیلتر شکن. قاضی پرونده بیمه ایران هم اعلام کرده که برای چند نفر از متهمین این پرونده حکم حبس ابد صادر کرده و بزودی اعلام خواهد شد. اما متهمان دانه درشت این پرونده یعنی محمدرضا رحیمی معاون اول احمد ی نژاد، کامران دانشجو وزیر علوم و مرتضی تمدن استاندار تهران فعلاً از صف این محاکمه بیرون هستند به دلیل دخالت آقای خامنه ای و توصیه شخص آقای خامنه ای.

نکته پنجم اینکه خبر آنلاین از قول آقای تابش خواهرزاده آقای خاتمی نقل کرده که، خاتمی می گوید که من گناهی نکردم ولی اگر مشکل با عذرخواهی من حل می شود من آماده ام که از نظام عذرخواهی کنم. آقای علی لاریجانی هم تقلب در آن نامه 164 امضایی در دفاع از مرتضوی را تایید کرده و مجلس باید تصمصم بگیرد و دستگاههایی که این تقلب را کردند برخورد شود. نامه ای که ظاهراً از نماینده ها برای یک چیزی امضاء گرفتند ولی بعد از امضاء در آن دست بردند و از تثبیت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی دفاع شده بود. جمعی از سینماگران هم اعتراض کردند که یک مانع جدید در هفت خان مجوز گرفتن اضافه شده و آن این است که حتی بعد از اینکه مجور وزارت ارشاد را برای یک فیلم گرفتند، حوزه هنری سازمان تبلیغات که مالک بسیاری از سینماهاست و شبکه سینماها را در اختیار دارد به سلیقه خودش می گوید که اجازه نمایش به آنها نمی دهد.

نکته ششم اینکه دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل آقای اوباما به ایران اخطار کرد که در مناقشه هسته ای زمان برای ایران نامحدود نیست. آقای سلطانیه نماینده ایران در سازمان انرژی اتمی گفت که غیرممکن است که ما تعطیلی سایت فردو را بپذیریم ولی آقای جلیلی به خانم اشتون پیشنهاد کرده که غنی سازی 20 درصد را آماده ایم که متوقف کنیم به شرطی که تحریم ها برداشته شود، موضوعی که البته خیلی بعید به نظر می رسد. آقای احمدی نژاد هم دریک مصاحبه ای فکر کرده که خیلی زرنگی می کند و گفته که ما با آمریکا مشکلی نداریم ولی اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم و تصورش این است که می تواند خواستار سرنگونی و یا محو اسراییل از نقشه جغرافیا شود و در این ساختار سیاست آمریکا می تواند با آمریکا رابطه حسنه بگیرد.

و نکته هفتم اینکه در سوریه مخالفین اعلام کردند که یک ساختمان متعلق به سازمان امنیتی سوریه را از طریق مخازن سوخت بمب گذاری و منفجر کردند که محل تجمعی بوده از لباس شخصی ها و دستکم 200 نفر از لباس شخصی های اسد که مردم را در خیابانها می کشند و تجاوز می کنند و سر می بریدند به این ترتیب کشتند و دهها سرباز و افسر از جمله یک سرلشکر رژیم اسد را. در مرکز دمشق دیروز برای چندین ساعت درگیری بین ارتش آزاد و نیروهای دولتی در جریان بوده. در حلب دستکم 4 میلیارد دلار به خانه های مردم خسارت خورده که گفته شده حکومت اسد می خواهد بین 400 دلار تا 20 هزار دلار به مردم خسارت بدهد برای ساختن منازل خود و صحبت از این است که این پول را هم ایران دارد برای سوریه تامین می کند. به هر حال معاون وزارت خارجه ایران گفته که سوریه از بحران امنیتی عبور کرده.

و نکته آخر اینکه دوباره جناب سردار آبنوش فرمانده سپاه قزوین اظهار نظر فرمودند که مردم بخاطر زمینه سازی ظهور امام زمان تحریم ها را تحمل می کنند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته