-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 08/30/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آیا اسراییل واقعا به ایران حمله می کند؟ این پرسشی چند ساله است که با بحث بر سر برنامه هسته ایران، این اواخر با اضطرار بیشتری پرسیده می شد؛ به ویژه که هر روز بیش از پیش همگان در می یابند که تحریم های غرب برای تغییر خط مشی جمهوری اسلامی با شکست روبرو شده است.

با این همه هیچ کس هنوز پاسخ این پرسش را به درستی نمی داند، حتا خود اسراییل. در واقع این مسئله هنوز به قوت خود باقی است و بحث بر سر آن در میان طیف های سیاسی مختلف اسراییل همچنان ادامه دارد.

در یک سو رهبران ملی، و در صدر آن ها نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو بر این باورند که برنامه هسته ای ایران باید به هر قیمتی متوقف شود و در صورت لزوم از گزینه زور نیز روگردان نبود. از سوی دیگر مجموعه ای از دولتمردان، از روسای بازنشسته اطلاعات مانند افرایم هاله وی گرفته تا هم ائتلافی پیشین نتانیاهو (و وزیر سابق دفاع) شائول موفاز درباره عواقب بالقوه وخیم اقدام نظامی اسرائیل هشدار و اندرز می دهند که اسراییل باید یاد بگیرد که چگونه با ایران هسته ای به سر برد.

اما در حالی که نخبگان سیاسی اسرائیل هنوز برای اقدام نظامی تردید دارند، اقتصاد این کشور برای درگیری آماده می شود.

بر همین اساس، گلوبز روزنامه بازرگانی اسراییل، گزارش می دهد که تولید کنندگان اسراییلی در داد و ستدهای خود با مشتریان خارجی شان به طور فزاینده ای بند مربوط به «تعهدات طرفین در صورت احتمال جنگ با ایران» را در قراردادهای خود می گنجانند تا ترس مشتریان خارجی خود را در این باب بر طرف کنند و خود را با شرایط وفق دهند.

در پاسخ به نگرانی مشتری ها، ترید پیپر (بازرگانی) می نویسد که شرکت هایی مانند شرکت فناوری نازاریت آر اچ، برای بهبود زیرساخت های خارجی و افزودن به زنجیره عرضه خود، هزینه های قابل توجهی را متقبل شده اند. هدف از این سرمایه گذاری پرهزینه، جبران اختلال احتمالی است که در صورت درگیری بین دولت یهودی و جمهوری اسلامی ممکن است پیش آید.

شرکت BDI بزرگترین گروه (پردازش آمار و) اطلاعات اسرائیل ارزیابی تازه ای درباره تاثیر بالقوه جنگ با ایران بر اقتصاد (اسراییل) داشته است. بر اساس داده های شرکت BDI، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم حمله به تاسیسات هسته ای ایران بر اقتصاد اسرائیل حدود 167 میلیارد شه کِل- واحد پول اسراییل- (برابر 41.75 میلیارد دلار) یعنی نزدیک به یک پنجم از کل تولید ناخالص ملی آن خواهد بود. در این گزراش آمده است که از چنین رقمی 47 میلیارد شه کل، (11.75 میلیارد دلار) آسیب مستقیم ناشی از حمله و اقدامات تلافی جویانه ایران و همچنین سالانه 24 میلیارد شه کل (6 میلیارد دلار) تا یک دهه و نیم دیگر پس از آن زیان انحراف مالی ناشی از خروج از خط از برنامه های از پیش تعیین شده اقتصاد اسراییل برآورد شده است.

رهبران اسرائیل که بهتر از هر کسی می دانند که اقدام نظامی علیه ایران از دید انسانی و مالی یک امر بسیار پرهزینه خواهد بود، با چنین شاخص های اقتصادی بیش از هر کس آشنایی دارند. این که سران اسراییل با وجود این هزینه ها همچنان به طور جدی در پی بررسی امکانات مختلف استفاده از گزینه زور برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران هستند، از خطر سنگینی حکایت دارد که از سوی ایران احساس می کنند و نشان می دهد برای توقف برنامه هسته ایران حاضرند چه چیزهایی را فدا کنند.

از: ایلان برمن // در: فوربز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته