-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۱, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 28 امرداد 91

 

سلام،
شنبه 28 امرداد 91، 18 آگوست 2012 میلادی
امروز در مورد شش موضوع می کنیم.




زمین لرزه، حکومت ناکارآمد و مقاومت مدنی
دیشب در ائل گلی تبریز مراسمی با عنوان شمعی برای جانباختگان زلزله تدارک شده بود اما نیروهای انتظامی و امنیتی به آن محل حمله کرده و چهار نفر را هم دستگیر کردند و به این ترتیب مراسم برگزار نشد. حکومت از هر نوع تجمعی وحشت دارد و از سایه ی خودش هم می ترسد.
آقای دکتر یوسف بیدار دل، استاد زبان ترکی در ارومیه و روزنامه نگار به دلیل جمع آوری کمک برای زلزله زدگان بازداشت شد.
سینماگران مجموعا 167 میلیون تومان برای کمک به زلزله زدگان جمع آوری کردند.

 یکی از دوستان از من پرسیده است که دنبال کردن اخبار زلزله، چه ربطی به مبارزات بی خشونت دارد، که از اهداف این گفتارهای روزانه است؟ در توضیح باید عرض کنم که ما غیر از اینکه خلاصه ای از اخبار را هر روز دنبال می کنیم، به موضوع مبارزات بی خشونت هم می پردازیم و اتفاقا این موضوع زلزله مرتبط است با بحث مبارزات بی خشونت و مقاوت مدنی به طوری که نشان می دهد وقتی حکومت ناکارآمد می شود مردم خود با تشکیل نهادهای موازی، کارکردهای حکومت را خود انجام می دهند و به زبان آقای جین شارپ این روش یکی از مدل های مقاومت مدنی برای سرنگون کردن حکومت هاست.
در همین زلزله دیده شد که حکومت فاقد مشروعیت است و ساده ترین حرفش را هم مردم باور نمی کند. همچنین ثابت شد که حکومت بحران ناکارآمدی دارد و از انجام ساده ترین کارها هم عاجز است و مردم هم برای مقابله با آن نهادهای موازی تشکیل دادند. به همین دلیل هم است که سپاه وارد میدان شده و فضا را امنیتی کرده اند و حتی از برگزاری مراسم زلزله زده ها هم می ترسد و نمی خواهد مردم بیشتر نهادسازی کنند. این روش الزاما در مورد سیل و زلزله کاربرد ندارد، بلکه هر جا که حکومت ناکارآمد باشد مردم می توانند با ایجاد نهادهای مدنی پایه های حکومت را لرزانده و بیشتر آن را به سمت سقوط سوق دهند.



اعتصاب غذای پناهجویان ایرانی در ترکیه
کشیش یوسف ندرخانی که پیشتر به اتهام ارتداد محکوم شده بود و حکمش در دادگاه عالی نقض شده بود، اینبار برای اینکه در زندان نگهداشته شود قرار است به اتهام راه زنی و اخاذی در ششم شهریورماه محاکمه شود!
چهار نفر از پناهجویان کرد ایرانی در ترکیه هم که پرونده شان در سازمان ملل تکمیل شده اما هنوز به کشورهای امنی منتقل نشده اند، به دلیل طولانی شدن این انتقال دست به اعتصاب غذای نا محدود زده اند.

روز قدسی بی رمق
دیروز یک روز قدس بی رمقی در سراسر ایران برگزار شد. در تهران آقای احمد خاتمی، برای سومین سال پیاپی به جای هاشمی رفسنجانی نماز جمعه ی روز قدس را اقامه کرد. آقای احمدی نژاد هم سخنران پیش از خطبه ها بود و به دلیل شکست سنگین دیپلماتیکی که در عربستان خورده بود باز هم حرف های تند و تکراری نظیر این که دنیا یک هیات مدیره ی صهیونیست دارد و به زودی شاهد بهار غربی هم خواهم بود و مردم بر علیه حکومت های غربی قیام خواهند کرد و ... ایراد کرد. با توجه به شکست های خارجی و انزوای داخلی احمدی نژاد در چند ماه آینده باید شاهد فیل هوا کردن ها سخنرانی های اینچنینی از احمدی نژاد باشیم. آقای رفسنجانی هم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد اما به گفته ی خبرگزای فارس وی با شعارهای "خواص مردود! بصیرت، بصیرت" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" از سوی برخی شرکت کنندگان مواجه شد. بیانیه ی پایانی دیروز هم که معمولا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تهیه می شود تناقض آشکاری دارد. این بیانیه حرکت مردم بحرین را به عنوان یک انقلاب مردمی معرفی کرده اما حرکت مردم سوریه که تا کنون بیش از 21 هزار کشته بر جای گذاشته را اقدامی تروریستی خوانده است.


مدیحه سرایی حسن نصرالله؛ سقوط روز افزون ریال
سید حسن نصرالله به مناسبت روز قدس عنوان کرد که ایران پشتیبان جنبش های مقاومت است و از آنها پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کند. وی افزود که جمهوری اسلامی حق مطلق است و باید در کنارش ایستاد. لابد پولی که ایشان می گیرد را به هر کس دیگر هم بدهند اینطور مدیحه سرایی خواهد کرد. آقای نصرالله در پاسخ برخی مقامات اسرائیلی که گفته بودند در صورت بروز جنگ با ایران 500 شهروند اسرائیلی ممکن است کشته شوند، گفت حزب الله موشک هایی دارد که می تواند دهها هزار اسرائیلی را از بین ببرد. به نظر می رسد که این همان تهدیدی است که از سوی کره شمالی بر علیه کره جنوبی صورت می گیرد و کره شمالی سالهاست تهدید می کند که در صورتی که مورد حمله قرار بگیرد، سئول را با آتش توپخانه مورد هدف قرار خواهد داد.
ترکیه هم از اتباع خود خواسته است که لبنان را ترک کنند. روزنامه ی نیویورک تایمز درشماره ی امروز خودش نوشت که افغانستان تبدیل به بهشت ارزی ایران شده، چرا که ریال ایران در حال سقوط است اما در افغانستان صرافی ها در ازای ریال پول افغانستان یعنی افغانی می دهند و چون آن پول در برابر دلار ثابت تر است، این تغییر می تواند برای ایران سودده باشد. در واقع سوء سیاست های دولت آقای خامنه ای باعث سقوط روزانه ی پول ایران شده است. پاره ای از کشورها همچون عراق و سایر کشورهای منطقه ریال را اصلا قبول نمی کنند و کار مردم به جایی کشیده است که دست به دامن افغانستان شوند.


قمار خطرناک ایران
العربیه گزارشی را منتشر کرده است که خبر از اختلاف میان سران جمهوری اسلامی بر سر بشار اسد می دهد. عده ای بر این باورند که وی رفتنی است و باید زمینه ی یک انتخابات آزاد را فراهم کرد ولی گروه دیگر معتقدند به هر قیمت باید از اسد پشتیبانی کرد.
یک سایت اسرائیلی خبر داد از اینکه آقای سعید جلیلی در لبنان گفته است که اگر ترکیه موشک های استینگر به مخالفان اسد بدهد، ایران هم موشک های زمین به هوای روسی به کردهای پ.ک.ک خواهد داد که در واقع این خود نوعی اعلان جنگ است. به هر حال ترکیه موشک های استینگر را به مخالفان داده و باید دید که آیا جمهوری اسلامی وارد چنین قمار خطرناکی می شود یا خیر.


اخبار سوریه
در حومه ی دمشق، پایتخت سوریه، بیش از 60 جسد پیدا شده که دستان تمامی آنها از پشت بسته بود و همگی سوزانده شده بودند. همینطور در شهرک اعزاز در نزدیکی حلب هم بمباران ارتش منجر به تخریب خانه ها و کشته شدن بیش از صد نفر شده که بسیاری از آنها کودک هستند. آقای اخضر ابراهیمی، رسما به عنوان جانشین کوفی عنان معرفی شد و روسیه هم در کوشش دیپلماتیک خود برای تشکیل جلسه ی کشورهای ذی نفوذ همچون ایران و عربستان جلسه ای در نیویورک داشته باشند با شکست مواجه شد. به خصوص اینکه کشورهای غربی، همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس با این جلسه مخالفت کرده و آن را بی حاصل خواندند و احتمالا یکی از دلایل مخالفت شان هم حضور ایران در جلسه بود.
مخالفان سوری اعلام کردند که در انفجار مرکز فرماندهی ارتش سوریه هم که چند روز پیش رخ داد 57 نظامی کشته شدند که 26 نفر از آنها افسران بودند. خبرگزاری رویترز هم تایید که آقای ماهر اسد، برادر بشار، در انفجاری که در آن پاره ای مقامات بعثی کشته شده بودند، هر دو پای خود را از دست داده است. این خبر پیشتر از سوی یک معاون وزارت خارجه ی روسیه مطرح شده بود.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته