-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 08/29/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

فتا:
1391/6/7

 

 
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) می‌گوید که فضای مجازی ایران از مدت‌ها پیش از برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با دقت و حساسیت در کنترل این نهاد بوده تا در زمان برگزاری این اجلاس «مسائل و خطرات» سایبری كمتری ایران را تهدید کند.
 
كمال هادیانفر روز سه‌شنبه، هفتم شهریور همزمان با آغاز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت که پلیس فتا در حال حاضر بر فضای مجازی اشراف کامل دارد و پیش از برگزاری این اجلاس برخورد لازم را با «مجرمان سایبری» انجام داده است.
 
رییس پلیس فتا دلیل برخورد با «مجرمان سایبری» را کم کردن خطرات سایبری و تامین امنیت فضای مجازی در طول زمان برگزاری این اجلاس اعلام کرد.
 
به گفته این مقام پلیس، در حال حاضر امنیت فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی تامین شده است.
 
پیش از این هم محسن میربهرسی، معاون اجتماعی پلیس فتا، از اشراف کامل بر شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ویژه فیس‌بوک خبر داده و گفته بود که «پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات» به «مطالعه عمیق و رصد بحث‌های فرهنگی و اجتماعی» این شبکه اجتماعی می‌پردازد.
 
از بهمن ماه سال ۸۹ با دستور اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با نام مختصر «فتا» تشکیل شد تا فضای اینترنت را کنترل کند. فتا یکی از واحدهای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.
 
مقامات امنیتی و اطلاعاتی ایران از اینترنت به عنوان یکی از «عوامل تهدید» و «ابزار جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی نام می‌برند.
 
منبع: مهر و مردمک

 
 

1391/6/7

 

 
روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز سه‌شنبه، هفتم شهریورماه، در گزارشی از اعزام «چند فرمانده سپاه پاسداران ایران»، فرماندهان سپاه قدس که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران است و همین طور «صدها سرباز ساده» به سوریه خبر داد.
 
در گزارش این روزنامه به نقل از دو عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که «آشنا به اعزام این نیروها» توصیف شده‌اند آمده است که ایران در حال اعزام «صدها نیروی سپاهی و بسیجی» ایران به دمشق است.
 
وال استریت جورنال در این گزارش به نام منابع خود در سپاه و در داخل کشور اشاره نکرده است.
 
از همان ماه‌های آغازین ناآرامی و درگیری در سوریه، کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا جمهوری اسلامی را متهم کردند که در سرکوب اعتراضات مردمی این کشور به بشار اسد کمک کرده و برای این منظور نیروهایی از سپاه را به سوریه اعزام کرده است.
 
با این حال تاکنون تنها یک مقام عالی‌رتبه نظامی در جمهوری اسلامی این اقدام حکومت ایران برای حمایت از حکومت بشار اسد را تایید کرده است.
 
جانشين فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران در خردادماه سال جاری در گفت‌وگو با يک خبرگزاری ايرانی تاييد کرد که نيروهای نظامی جمهوری اسلامی در حوادث سوريه دخالت کرده‌اند، ولی گفت که اين دخالت برای «جلوگيری از کشتار مردم» بوده است.
 
روزنامه وال استریت جورنال همچنین به نقل از منابع خود که عضو سپاه معرفی شده‌اند می‌گوید که فرماندهان سپاه برای کمک به نیروهای سوری در زمینه استراتژی نبرد و اطلاعات نظامی به این کشور اعزام می‌شوند.
 
در همین هفته خبرگزاری دانشجو نیز به نقل از سالار آبنوش، فرمانده سپاه قزوین، گزارش داد که جمهوری اسلامی «در بعد نظامی» در سوریه در حال جنگ است.
 
به این گفته این فرمانده سپاه پاسداران، «ما امروز همه‌جانبه در حال جنگ هستیم، در بعد نظامی در سوریه و در بعد فرهنگی هم در حال مبارزه‌ایم».
 

 
 

1391/6/7

 

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران روز دوشنبه، ششم شهریور، دلیل اختصاص وام میلیاردی به دو شرکت خودروسازی کشور را «جلوگیری از بیکاری» صدها هزار کارگر عنوان کرد. 
 
نادر قاضی‌پور،‌ عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس،‌ در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «اختصاص دو وام ۵۰۰ ميليارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا برای جلوگيری از بيکاری کارگران شرکت‌های قطعه‌سازی صورت گرفته است.»
 
یک نماینده دیگر مجلس تعداد این کارگران را که در معرض بیکاری قرار دارند «حدود دو میلیون تن» اعلام کرده است.
 
به گفته آقای قاضی‌پور، «اگر کارخانجات قطعه‌سازی بخوابد، کارخانجات خودروسازی هم در کشور می‌خوابد».
 
پيش از اين، به گزارش خبرگزاری‌ها و سايت‌های کارگری،‌ صدها کارگر از شرکت‌های خودروسازی در نقاط مختلف ايران اخراج شده‌اند.
 
انجمن خودروسازان ايران ماه گذشته اعلام کرده بود که توليد خودرو در ايران طی سه ماهه اول سال جاری ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش يافته است.
 
مشکل کاهش توليد در ایران فقط متوجه ايران‌خودرو نبوده و کارخانه‌های ديگری مانند سايپا،‌ شهاب‌خودرو و زاگرس‌خودرو را نيز در بر گرفته و منجر به اخراج صدها کارگر اين واحدهای صنعتی شده است.
 

 
 

1391/6/7

برخی از رسانه‌های جنبش سبز با انتشار بیانیه‌ای از هواداران این جنبش خواستند تا همزمان با حضور روسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، شب‌های چهارشنبه و پنج شنبه بر پشت بام‌ها ندای اللله اکبر سردهند.

در این بیانیه، که در روز شنبه هفتم خردادماه منتشر شده، آمده است: «باید دوباره اعتراض کنیم، خدا را فریاد کنیم، به بزرگی، به یگانگی. باید به مردم دنیا و سران مختلف کشور‌ها نشان دهیم که ایرانیان تسلیم دیکتاتوری نشده‌اند و کماکان بر سر عهد خود ایستاده‌اند.»

در این بیانیه گفته شده که این فریاد‌ها در اعتراض به ادامه حبس زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز سر داده می‌شوند.

شعار الله اکبر از جمله شعارهایی بود که هواداران جنبش سبز در شب درگیریهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بر پشت بام‌ها سر می‌دادند.

وبسایت‌هایی همچون کلمه، جرس، سحام نیوز، ادوار نیوز و نوروز از جمله وبسایت‌های جنبش سبز هستند که نامشان در امضای این بیاینه به چشم می‌خورد.

این بیانیه تازه‌ترین بیانیه درخواست از هواداران جنبش سبز برای سردادن فریادهای اعتراضی در ساعت ۲۲ شب‌های چهارشنبه و پنج شنبه به شمار می‌رود.

روز گذشته شاخه‌های جوانان احزاب اصلاح طلب نیز با انتشار بیانیه‌ای درخواستی مشابه را از هواداران جنبش سبز بیان کرده بودند.

منبع: کلمه


 
 

1391/6/7

رئیس سازمان بهزیستی ایران از افزایش ۱۰ درصدی شهریه مهدکودک‌ها از مهرماه خبر داد.

همایون هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفته است که شهریه جدید مهدکودک‌ها با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط تعیین شده و به استان‌ها نیز ابلاغ گردیده است.

به گفته آقای هاشمی، شهریه جدید مهدکودک‌ها برای نخستین بار در استان‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است و بر اساس شرایط محیطی و اقلیمی در نظر گرفته شده است.

آقای هاشمی افزایش شهریه متفاوت در شهرها را اقدامی «در مسیر برقراری عدالت» توصیف کرد.

منابع: مهر و ایسنا

مرتبط:

«ما نیازی به مهدکودک نداریم»

ارائه تسهیلات خاص به مساجد و هیئت‌های مذهبی برای تاسیس مهدکودک


 
 

1391/6/7

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختصاص یک وام جداگانه ۵۰۰ میلیون تومانی به هر یک از کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو برای «رونق» این کارخانه‌ها خبر داد.

عزیز اکبریان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت: «با توجه به اینکه صد‌ها شرکت قطعه ساز بیش از ۸ ماه است که نتوانسته‌اند مطالبات خود را از دو شرکت بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو بگیرند چنین مصوبه‌ای در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.»

به گفته آقای اکبریان، این دو کارخانه همچنین دچار رکود شده و اقدام به تعدیل نیروهای خود کرده بودند.

وی این وام را «گامی در جهت فعال سازی و رونق این شرکت‌ها» توصیف کرد.

این مقام مسئول افزوده که در صورت ادامه رکود این دو شرکت، در حدود دو میلیون به بیکاران جامعه اضافه می‌شد.

منبع: مهر

مرتبط:

مهاجرت ۳۰۰ نیروی خلاق ایران خودرو به خارج
 


 
 

1391/6/7

خبرگزاری نیمه رسمی میراث فرهنگی به نقل از روابط عمومی شبکه دوم سیمای دولتی ایران گزارش داد که پخش تصویر شخصیت عروسکی جیگر در مجموعه کلاه قرمزی در سیمای ایران ممنوع شده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام بنابر صلاحدید مدیران نظارتی تلویزیون و به دلیل بدآموزی رفتاری این شخصیت انجام شده است.

شخصیت عروسکی جیگر، یک الاغ عروسکی بود که در مجموعه سال ۱۳۹۱ کلاه قرمزی به مجموعه شخصیت‌های این مجموعه تلویزیون افزوده شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی همچنین گزارش داده است که تصویر جیگر در بازپخش مجموعه تلویزیونی سال ۹۱ کلاه قرمزی در شبکه‌های جام جم و نمایش، سانسور شده بود.

مجموعه کلاه قرمزی هر ساله در نوروز از شبکه دوم سیمای دولتی ایران پخش می شود.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته