-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 08/23/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/6/1

 

 
عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان از دو برابر شدن شمار ازدواج کودکان زیر ۱۰ سال در ایران در یک دوره زمانی سه ساله خبر داده و گفت که در سال ۸۹ «بیش از ۷۰۰ کودک زیر ۱۰ سال» در ایران ازدواج کرده‌اند.
 
فرشید یزدانی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر که روز سه‌شنبه، ۳۱ مردادماه، منتشر شد، اعلام کرد: «در سال ۸۹ تعداد ازدواج‌های کودکان زیر ۱۰ سال ۷۱۶ مورد بوده که نسبت به سه سال قبل آن حدود دو برابر، آمار این ازدواج‌ها در کشور افزایش یافته است.»
 
وی در عین حال افزود که آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۸۹ نشان می‌دهد که «۳۴۲ هزار کودک زیر ۱۸ سال» در ایران ازدواج کرده‌اند که در این میان «۴۲ هزار» کودک در زمان ازدواج «۱۰ تا ۱۴ سال» داشتند.
 
به گفته این فعال حقوق کودکان، آنچه باعث افزایش این ازدواج‌ها در بین کودکان ایرانی شده، فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها است.
 
آقای یزدانی اسفندماه گذشته هم از رشد آمار ازدواج کودکان در ایران علی رغم ممنوعیت قانونی این ازدواج‌ها خبر داده بود.
 
در همین راستا، ۱۱ مرداد مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت که در سه ماه اول امسال ۱۸۰۵ ازدواج قانونی کودکان زیر ۱۵ سال با اجازه دادگاه ثبت شده است.
 
دادگاه‌های ایران در سال گذشته هم اجازه ازدواج را برای ۷۴۴۰ کودک صادر کرده بودند.
 
هر چند در ایران ازدواج کودکان قانونی نیست اما به دلیل فتوای برخی از مراجع تقلید شیعه،  دختران در سن ۹ سالگی و پسران در سن ۱۴ سالگی به بلوغ می‌رسند و می‌توانند ازدواج کنند. اما‌ پیمان‌نامه بین‌المللی حقوق کودک سن زیر ۱۸ سال را «سن کودکی» تعریف کرده است که در آن بستن هرگونه قرارداد با کودک، از جمله ازدواج ممنوع است.
 
به گفته محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، فقهای شیعه به این دلیل درباره این موضوع تصمیم دیگری نمی‌گیرند که شاید اگر این سن دست کاری شود فرد به وظایف شرعی خود عمل نکند.
 
بر اساس آنچه محمد بنیازاده، فعال حقوق کودکان تیرماه دو سال قبل گفته بود بیش از ۹۵۰ هزار کودک متاهل در ایران وجود دارد که ۸۵ درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.
 

 
 

1391/6/1

وکیل خانواده فرهاد مهراد، خواننده سر‌شناس ایرانی، از دستور موقت دادگاه پیرامون ممنوعیت پخش آثار این خواننده ایرانی از «کلیه کانال‌های رادیو و تلویزیون صدای و سیمای جمهوری اسلامی» خبر داد.

محمدصالح نیکبخت در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته است که این دستور موقت ۱۰ روز پیش به صدا و سیما ابلاغ شده و همانند همه احکام دیگر لازم الاجراست.

آقای مهراد در سال ۱۳۸۱ در فرانسه درگذشت و همسرش، پوران گلفام، به عنوان صاحب امتیاز آثار وی، پیشتر گفته بود که این خواننده هیچ‌گاه امتیاز پخش خود را به رسانه‌های دولتی واگذار نکرده است.

وی افزوده بود که صدا و سیما باید برای پخش آثار آقای مهراد از این خانواده اجازه بگیرد.

خانواده آقای مهراد در ارتباط با پخش آثار این خواننده از صدا و سیما در سال ۱۳۸۷ با این سازمان مذاکره کرد اما پس از به نتیجه نرسیدن این مذاکره، خانواده آقای مهراد از طریق قانونی به گرفتن حقوق خوش اقدام نمود.

آقای نیکبخت افزوده که «خانواده مهراد نظر به مساله مادی ندارند ولی قبل از هر چیز آنچه که از همه بیشتر اهمیت دارد احترام به قانون و حفظ حقوق دیگران است.»

منبع: ایسنا

مرتبط:

آثار فرهاد بدون اجازه پخش می‌شود


 
 

1391/6/1

معاون خدمات شهری شهرداری تهران می‌گوید آلودگی در برخی تولیدات کشاورزی عرضه شده در میادین میوه و تره بار وجود دارد اما وضعیت این محصولات آنقدر نابهنجار نیست که «نیازمند اطلاع رسانی باشد.»

مجتبی عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزوده که آلودگی‌های محصولات ارائه شده در میادین میوه و تره بار تهران ناشی از استفاده بیش از حد سموم کشاورزی در برخی محصولات است.

این مقام مسئول البته به نام این محصولات کشاورزی اشاره ای نکرد.

وی ادامه داد: «ملاحظاتی وجود دارد که نمی‌توان همه موضوعات مربوط به آلودگی برخی محصولات کشاورزی را به مردم اطلاع‌رسانی کرد، چرا که این موضوع ممکن است نگرانی‌هایی برای شهروندان به وجود آورد.»

صحبت‌های آقای عبداللهی در حالی مطرح شده است که پیش از این معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، نیز از آلودگی خاک مزارع کشاورزی در تهران سخن گفته بود.

خانم ابتکار افزوده بود که به دلیل آلوده بودن خاک برخی از مناطق جنوب تهران از نظر بهداشتی، محصولات کشاورزی سالم در این مناطق حاصل نمی‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ادعاهای متناقض درمورد پیازهای آلوده به سرب در تهران


 
 

1391/6/1

شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد مشترکان دو اپراتور همراه اول و ایرانسل طی دو روز شنبه و یکشنبه (۲۸ و ۲۹ مردادماه) در مجموع حدود یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون پیامک تبرک عید فطر ارسال کردند.

به گزارش ایسنا، مشترکان اپراتور ایرانسل در فاصله زمانی ۳۶ ساعته از ساعت ۱۲ روز شنبه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه حدود ۹۱۳ میلیون پیامک تبریک فرستادند که نزدیک به ۱۱۰ میلیون پیامک بیش از  ۸۰۳ میلیون پیامک ارسالی مشترکان همراه اول بوده است.

پیشتر هنگام عید نوروز سال ۱۳۹۱، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار اعلام کرده بود که مشترکان همراه اول طی دو روز ۲۹ اسفند و یکم فروردین ماه حدود یک میلیارد پیامک تبریک فرستاده بودند.

منبع: ایسنا


 
 

1391/6/1

وزارت دارایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت ۴۵ روز معلق می‌کند تا انجمن‌های خیریه بتوانند کمک‌های مالی خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی برسانند.

بر اساس این بیانیه، هر سازمان خیریه‌ای که مجوز فعالیت دارد می‌تواند تا حداکثر ۳۰۰هزار دلار برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی ارسال کند.

تا پیش از انتشار بیانیه وزارت دارایی آمریکا، نهادهای خیریه و انجمن‌های غیردولتی این کشور تنها می‌توانستند دارو و مواد غذایی برای زلزله زدگان ایرانی ارسال کنند.

پس از وقوع زمین لرزه در آذربایجان شرقی، دولت آمریکا نیز برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق زلزله زده ایران ابراز آمادگی کرده بود اما دولت ایران تاکنون از پذیرش این کمک‌ها خودداری کرده است.

زلزله شش ریشتری ۲۱ مردادماه در شهرستان‌های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی شدید‌ترین زلزله طی ۲۰۰ سال گذشته در این مناطق گزارش شده است.

در این زلزله به گفته مقام‌های حکومتی حدود ۳۰۰ نفر کشته و حدود ۵۰۰۰ نفر زخمی شدند اما مقام‌های غیر حکومتی می‌گویند که آمار کشته شدگان و مجروحان این زلزله فرا‌تر از این آمار است.

منابع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته