-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 08/26/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: "به آقای هاشمی گفتم بهزاد نبوی دو بار در زندان مرتد شده، باید زیر سوال برود ولی آقای هاشمی در پاسخ به من گفت، این مملکت را بهزاد نبوی و میرحسین موسوی می‌توانند نگه دارند."

شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز همزمان با هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو ضمن تشریح ابعاد ناگفته ای از عملیات ترورشهدای هشتم شهریور، از حمایت های برخی چهره های سیاسی کشور در جهت پیشبرد اهداف تروریستی دهه ۶۰ سخن گفت. بخشی از این گفت و گو به شرح زیر است:

نفوذی‌هایی که توانستند در ابتدای پیروزی انقلاب وارد بدنه نظام شوند چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشتند که توانستند با انقلاب همراه شوند و خودشان را یک انقلابی جا بزنند به طوری که حتی بعدها مشخص شد که کسانی در جریان این اقدامات تروریستی رسیدگی قضایی به این پرونده ها را از دستور کار خارج کردند، حتی به بسیاری از مبانی انقلاب هم اعتقادی ندارند.

یکی از دوستان می گفت در خیابان پاستور، کشمیری را در حالی دیدند که در زمستان و خیابان پوشیده از برف وقتی موذن اذان می‌گفت، کشمیری بلافاصله در همان شرایط اورکت خود را از تنش در می‌آورد، روی برف می‌انداخت و همان جا نماز می‌خواند؛ ما تا به امروز نشنیدیم که هیچ پیغمبری روی برف نماز خوانده باشد اما این آدم متظاهر اینگونه خودش را در این سیستم جا کرده بود.

یک سرهنگ بازنشسته در همین نظام جمهوری اسلامی به یک سربازی گفته بود اگر می‌خواهی راننده این حاج آقا باشی، نیم‌ساعت به اذان ظهر مانده آستین لباست را بالا بزن و حالت وضو گرفتن به خودت بگیر اگر این حاج آقا دو مرتبه تو را با این وضعیت ببیند حتماً می‌گوید بیا و راننده من باش، این درس تقلب و ریا و تزویر یاد دادن به افراد است.

البته کشمیری می‌خواست این بمب را در جماران منفجر کند، رجایی، باهنر و کشمیری با هم نزد امام رفته بودند اما پاسداران آنجا، اجازه ندادند کشمیری وارد شود و گفته بودند یا باید کیف دستی که همراهت است را همین بیرون بگذاری و خودت داخل بروی یا اجازه نمی‌دهیم که داخل بروی.

او هم با حالت ناراحتی گفته بود که من همراه این آقایان هستم، به او گفته بودند به هر حال نمی‌توانی کیف را با خودت داخل ببری، کشمیری هم گفته بود پس من بر می‌گردم اما ای‌کاش کیف او را همان جا بازرسی می کردند.

عوامل پشت پرده این ترورها چه کسانی بودند، به هر حال کلاهی و کشمیری با عواملی در ارتباط بودند و به واسطه آن‌ها وارد سیستم شدند، کسانی که علیه آن‌ها اسنادی وجود داشت، اما این افراد هیچ گاه به طور جدی محاکمه نشدند تا جایی که حتی بعد از فتنه ۸۸ برخی از این افراد به خاطر ورود به ماجرای فتنه دستگیر شدند، اما هرگز به خاطر این موضوع محاکمه نشدند؛ چرا هیچ گاه این افراد را محاکمه نکردند.

چرایی که شما می‌گویی من هم می‌گویم. در دوره اول مجلس، نماینده مجلس بودم، من فرمایشات شهید لاجوردی را به طور صد درصد قبول داشتم.

آن زمان بهزاد نبوی می‌خواست به عنوان وزیر صنایع رای اعتماد بگیرد، چنان جوی علیه بهزاد نبوی درست شده بود که من تصور می‌کردم که بیشتر از سه رای نیاورد، همه ما علیه بهزاد نبوی حرف زدیم.

موقع رای گیری آقای هاشمی از بهزاد نبوی چنان دفاعی کرد که همه ما مبهوت ماندیم، چنان مغز نمایندگان را تسخیر کرد که بهزاد نبوی که من خیال می‌کردم سه رای هم نمی‌آورد، ۱۸۳ رای آورد. آقای هاشمی می گفت مملکت را بهزاد نبوی و میرحسین می توانند نگه دارند!

بعد که آقای هاشمی از آن بالا پایین آمد، رفتم پیش او و گفتم این طور که می‌گویند بهزاد نبوی دو بار در زندان مرتد شده، یک‌ بار مسعود رجوی مسلمانش کرده و یک بار شهید رجایی. بیچاره شهید لاجوردی از بابت این ماجراها دارد نابود می‌شود، کشمیری را این آقا معرفی کرد، این آقا باید زیر سوال و پرسش برود.

آقای هاشمی در پاسخ به من گفت، این مملکت را بهزاد نبوی و میرحسین موسوی می‌توانند نگه دارند نه عسگراولادی و بازاری‌ها. به موتلفه گفتم که آقای هاشمی به شما هیچ اعتقادی ندارد

من به موتلفه‌ای‌ها هم گفتم که آقای هاشمی هنوز هم به شما هیچ عقیده‌ای ندارند آن زمان عقیده‌اش این‌گونه بود؛ حالا که دیگر هیچ!


 


امروز: غلامحسین کرباسچی در پاسخ به محمد رضا باهنر نوشته است: فراموش نکنیم که شما خودتان گفته اید رای به آقای موسوی آن روز بر اساس وظیفه شرعی بوده است.

به گزارش ندای سبز آزادی وی در پاسخ به اظهارات باهنر که گفته بود کرباسچی به کروبی رای نداده است می نویسد: راستی شما در نقد جناب آقای کروبی اینقدر دستتان خالی است؟ من هر عیبی در زندگی شخصی وسیاسی خویش داشته باشم در این سال‌های پرفراز و نشیب زندگی خود ثابت کرده‌ام که همیشه از نامردی ودورویی پرهیز داشته‌ام وپای آنچه فکر می‌کرده‌ام ومعتقد بوده‌ام، ایستاده‌ام وهزینه آن را هم پرداخته‌ام.

کرباسچی خطاب به باهنر با توجه به اینکه گفته بود باید احمدی نژاد را یک سال دیگر تحمل کرد، می گوید: خیلی روشن است درحالیکه اعتراف به ضرورت تحمل یک سال دیگر آقای احمدی نژاد در همین مصاحبه می‌کنید چه روزهای سختی را می‌گذرانید و در برابر این شرایط داخلی وخارجی واقتصادی وفرهنگی بر شما و یاران به اصطلاح اصولگرایتان چه می‌گذرد که باید برای توجیه چنین وضعیتی به آسمان و ریسمان چنگ بزنید؟ در حالی که تا صد سال دیگر هم نمی‌توانید از زیر بار وضع موجود شانه خالی کنید. دوستانه می‌گویم که برای اینکه پس از چند صباحی که آن برادر بزرگوار شهیدتان را که این همه در این سی سال از خان آبرو و برکت إیشان ارتزاق کرده‌اید ملاقات می‌کنید بیش از این شرمنده نباشید به افترا ودروغ وتوهین به کسانی‌که قدرت پاسخگوئیندارند متوسل نشوید.

متن کامل جوابیه کرباسچی به اظهارات باهنر به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب آقای حضرتی

مدیر مسئول محترم روزنامه اعتماد لطفا جوابیه زیر را در پاسخ به مصاحبه آقای باهنر منتشر شده در روزنامه اعتماد در چهارشنبه یکم شهریور ماه مطابق قانون مطبوعات در همان صفحه منتشر کنید :

غلامحسین کرباسچی

جناب آقای باهنر!

در ارتباط بامصاحبه روز چهارشنبه شما با روزنامه اعتمادکه در آن نسبت دروغ و افترابه اینجانب داده بودید موارد ذیل یاد آوری می‌کنم:

١- اگر از کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم لازم نیست در تنگنای قافیه به دروغ متوسل شویم و بر مبنای سخنان مجعول استنادمان را بنا کنیم. راستی شما در نقد جناب آقای کروبی اینقدر دستتان خالی است؟

٢- من هر عیبی در زندگی شخصی وسیاسی خویش داشته باشم در این سال‌های پرفراز و نشیب زندگی خود ثابت کرده‌ام که همیشه از نامردی ودورویی پرهیز داشته‌ام وپای آنچه فکر می‌کرده‌ام ومعتقد بوده‌ام، ایستاده‌ام وهزینه آن را هم پرداخته‌ام.

درانتخابات هم بارها دروغ بودن این اتهام از جانب من اعلام شده است. آیا فکر کرده‌اید که چرا چنین دروغ آشکاری جعل شده، در حالی که رای من مخفی بوده است؟ اگر به همین نکته توجه می‌کردید از بسیاری مطالب ناگفته مطلع می‌شدید. به علاوه این چه معنایی دارد که یک فرد تمام وقت به نفع یک نامزد باشد اما سر صندوق یک رای خود را به نام دیگری بیندازد؟ این برداشت فقط از جانب کسانی منطقی و ممکن می نماید که خود چنین کرده‌اند. البته اگر شما به فردی غیر از نامزد گروه خود رای داده‌اید اشکالی ندارد شاید در آینده نه چندان دور صریح‌تر از گذشته به این مطلب اقرار کنید بلکه از بار سنگین مسئولیت خود کم نمایید. فراموش نکنیم که شما خودتان گفته اید رای به آقای موسوی آن روز بر اساس وظیفه شرعی بوده است.( http://www.ghatreh.com/news/nn8930654)

٣- رای در انتخابات بر اساس قانون مخفی است وشما که خود را عضو ارشد مجلس قانون گذاری می‌دانید قانونا حق کنجکاوی(آن هم درامر غیر ممکن) و بدتر از آن نسبت دروغ دادن و به دنبال آن استدلال موهوم بر اساس آن را ندارید.اینکه گفته‌اید همه هم می‌دانند. من که خود رای داده ام لااقل می‌دانم که دروغ می‌گوئید مگر آنکه خدای نکرده آن رای را شما تغییر داده باشید!

راستی خود شما به چه کسی رای داده‌اید؟ اینکه برخی همکاران و هم خط های سابق خود را درمجلس با عصبانیت تهدید به افشاگری کرده‌اید چه دلیلی دارد؟

۴- خیلی روشن است درحالیکه اعتراف به ضرورت تحمل یک سال دیگر آقای احمدی نژاد در همین مصاحبه می‌کنید چه روزهای سختی را می‌گذرانید و در برابر این شرایط داخلی وخارجی واقتصادی وفرهنگی بر شما و یاران به اصطلاح اصولگرایتان چه می‌گذرد که باید برای توجیه چنین وضعیتی به آسمان و ریسمان چنگ بزنید؟ در حالی که تا صد سال دیگر هم نمی‌توانید از زیر بار وضع موجود شانه خالی کنید. دوستانه می‌گویم که برای اینکه پس از چند صباحی که آن برادر بزرگوار شهیدتان را که این همه در این سی سال از خان آبرو و برکت إیشان ارتزاق کرده‌اید ملاقات می‌کنید بیش از این شرمنده نباشید به افترا ودروغ وتوهین به کسانی‌که قدرت پاسخگوئیندارند متوسل نشوید.

۵- مگرتشخیص رجل سیاسی بودن به عهده شورای نگهبان نیست؟ آیا شما در این مصاحبه مملو از ضدونقیض، نظر شورا را زیر سؤال نبرده اید؟ ادعای تقلب درانتخابات برای همه انتخابات خلاف است یا بعضی از آنها؟ شما چطور درهمین مصاحبه آن هم فقط برای کمی عقب رفتن ردیفتان به راحتی صحت انتخابات را رد کرده‌اید؟ اگر رای نمی‌آوردید آن‌وقت چه می‌کردید؟

۶- آقای باهنرشما قبل از رسیدن به یوم الحساب الهی یک بار مروری بر مواضع و اظهارات متفاوتان در باره شخصیت‌های مختلف کرده‌اید؟ درباره آقایان هاشمی، ناطق نوری و خاتمی وامروز راجع به آقای احمدی نژاد ؟ولی یک جمله از مقتل معروف حضرت اباالفضل را برایتان یاد آوری می‌کنم فقط به أشاره ای که در موقع مصاحبه وحرف زدن علیه افراد غائب از صحنه مفهوم مروت و مردانگی در آن را در یابید:

نقل شده که مادر آن حضرت پس از شنیدن شهادت اباالفضل می گفت: واى بر من! به من گفته اند که بر شیر بچه تو عمود آهنین فرود آوردند. عباس جانم، پسرجانم! من خودم میدانم که اگر تو دست در بدن میداشتى، احدى جرات نزدیک شدن به تو را نداشت.


 


امروز: نماینده کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس گفت: در راستای خروج زندان ها از کرج در حال حاضر انتقال زندانی ها را در دستور کار داشته و با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش مهر، محمدجواد کولیوند در خصوص انتقال زندان های کرج گفت: وجود چهار زندان در کلانشهر کرج بی شک تاثیر مستقیمی در افزایش آسیب های اجتماعی و میزان جرم و جنایت در استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: انتقال زندان های کرج مدتی است به جد مورد پیگیری مسئولان و نمایندگان استان قرار گرفته و در این راستا فعلا خروج و انتقال زندانیها از زندان های کرج را دستور کار داریم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۹ هزار زندانی از زندان های کرج به ورامین منتقل خواهند شد.

کولیوند گفت: تا کنون بالغ بر پنج هزار زندانی از زندانهای کرج منتقل شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

نماینده کرج در مجلس تصریح کرد: خواست و مطالبه اصلی ما این است که زندان های کرج تنها مختص مجرمان و محکومان استان البرز بوده و این زندانها پذیرای مجرمان سایر استان ها نباشد.

وی گفت: برخی زندانهای کرج مانند زندان رجائی شهر جزو زندان های تخصصی کشور بوده و به ناچار پذیرای مجرمان سایر استان ها نیز خواهد بود اما تلاش می شود که سایر زندان ها از جمله قزلحصار تنها به زندانیهای خود استان اختصاص یابد.


 


امروز: سخنان اخیر محمدرضا باهنر، واکنش های بسیاری را برانگیخت. ادعاهای دروغین او درباره رای کروبی و برخی مسئولان ستاد او، در کنار اعتراف وی به تقلب و دستکاری آرا در انتخابات مجلس، از جمله نکات بااهمیتی بود که در فضای سیاسی کشور بازتاب داشت.

اکنون اسماعیل گرامی مقدم در مصاحبه با کلمه، به این اظهارات واکنش نشان داده و ضمن بیان ناگفته های بسیاری از تقلب های انتخاباتی سالیان گذشته، وزارت کشور دولت احمدی نژاد را به مهندسی چند انتخابات اخیر و دست بردن در آرای مردم متهم کرده است.

این نماینده سابق مجلس برای این ادعای خود نیز شواهد متعددی را ذکر کرده و از جمله در خصوص انتخابات گذشته مجلس، به ارائه مستندات آماری آشکاری پرداخته است که نشان می دهد عدد مشارکت در انتخابات واقعی نیست و روی نمودار برده شده و مسئولان دولتی حتی این کار را هم با ناشی گری انجام داده اند و درصدهایی که اعلام کرده اند به تنهایی نشان از دستکاری شدن اعداد و ارقام دارد.

وی همچنین خاطره های خواندنی متعددی را درباره انتخابات دوره های مختلف بیان کرده و برنامه جریان مدعی اصول برای تغییر قانون انتخابات را نیز نشانه ای دیگر حاجی از اعتراف به تقلب دولت در چند انتخابات اخیر دانسته است. او همچنین از باهنر پرسیده است وقتی خود او دولت هم جناح خود را به تقلب متهم می داند، چطور انتظار دارد اصلاح طلبان و منتقدان بپذیرند در حالی که نمایندگان نامزدهایشان از شعب رای گیری اخراج شدند و تمامی سیستم ارتباطی پیامک ها قطع شده است، و مسئول اجرای انتخابات هم که آنها را نه تنها منتقد بلکه دشمن می خواند، به همان نسبت دستکاری آرای مورد اعتراف باهنر به دستکاری آرای نامزدهای اصلاح طلب اقدام نکرده باشد؟!

مشروح گفت و گوی کلمه با اسماعیل گرامی مقدم، مشاور مهدی کروبی و نماینده مجلس هفتم، پیش روی شماست:

در روزهای گذشته آقای سید مصطفی تاج زاده در نامه ای که به همسرشان نوشته بودند، به دستکاری آراء انتخابات و جا به جایی آرای آقای علیرضا رجایی با حداد عادل اشاره کرده بودند. ظاهرا جناب عالی در زمان برگزاری انتخابات مجلس ششم، عضو کمیته مرکزی بازرسی انتخابات کشور بودید. آیا در جریان این جابه جایی هستید؟

ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی و همکارانتان در مسئولیت سنگین رسانه ای، باید عرض کنم همزمان با پذیرفتن بازشماری آراء یک سوم صندوق های تهران توسط شورای نگهبان و وزارت کشور، اینجانب با حکم آقای موسوی لاری وزیر کشور وقت به عنوان بازرس ویژه در بازشماری آرای تهران در سایت شمال تهران منصوب و مستقر شدم و با دیگر همکارانم ناظر بر روند بازشماری آراء توسط نمایندگان هیئت های اجرائی و هیئت های نظارت بودیم. در آن یک هفته که شبانه روز در سایت فرمانداری شمیرانات مستقر بودیم، آنقدر دقت عمل اعضای ناظرین ومجریان از حساسیت بالایی برخوردار بود که برخی از صندوق های پرحجم را گاهی تا سه مرحله شمارش مجدد می کردند و این روند در سایت جنوب که در شهر ری مستقر بود نیز با همین کم و کیف ادامه داشت.

روند بازشماری آرا همچنان ادامه داشت و خاطرم هست درحالی که یک چهارم صندوق های تهران بازشماری شده بود و به سمت اتمام یک سوم صندوق ها پیش می رفت، نتایج بازشماری ضمن اینکه دلالت بر صحت شمارش آراء درمرحله اول را داشت، آراء آقای علیرضا رجایی افزایش یافته بود و این گزارش ها به طور مرتب توسط نمایندگان شورای نگهبان به آقای احمد جنتی گزارش می شد؛ تا اینکه همانگونه که آقای مصطفی تاج زاده در نامه اخیرشان به درستی اعلام کردند، دبیر شورای نگهبان به طور یکطرفه دستور توقف بازشماری آراء را دارند و سپس با ابطال ۷۰۰ هزار رای مردم تهران، جابه جایی های نفرات آخر لیست به دلخواه شورای نگهبان تغییر کرد.

در تمامی جلساتی که تا ماهها به صورت مشترک میان هیئت های اجرائی و شورای نگهبان وجود داشت و ما هم به عنوان بازرسان انتخابات شرکت داشتیم و حتی کار به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کشید، همواره مسئولین سایت شورای نگهبان بر صحت انتخابات در شمارش اولیه تاکید می کردند و هرگز بازشماری آراء را نیز مورد کوچک ترین تردید قرار نمی دادند. در حقیقت آقای تاج زاده قربانی مسئولیت پذیری و حفظ امانت داری دردفاع از رای ملت شد و از خدمات دولتی تعلیقش کردند.

آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درمصاحبه خود مدعی شده اند که دولت و وزارت کشور مجری انتخابات نیست. نظر شما در این خصوص چیست؟

راستش من خیلی تعجب کردم که چرا آقای کدخدایی این اظهار نظر را کرده است و کمی هم به اصل خبر شک کردم و به همین دلیل اصل مصاحبه ایشان را مجددا مطالعه کردم، اگر واقعا ایشان نمی دانند هیئت های اجرائی به پیشنهاد فرمانداران و استانداران برای اجرای انتخابات به هیئت های نظارت معرفی و سپس با حکم فرمانداران و استانداران به این سمت منصوب می شوند، وای به حال شورای نگهبانی که سخنگوی آن فاقد حداقل اطلاعات درباره فرایند انتصاب مجریان انتخابات است و یا در جهت کتمان سازی حقایق اظهار نظر می کند!

روشن است که وزارت کشور نه تنها به عنوان مجری انتخابات مسئولیت لجستیک انتخابات را دارد، بلکه به عنوان مجری مسئول برگزاری انتخابات علاوه بر تعیین هیئت های اجرائی، نمایندگان فرمانداران به عنوان رئیس هرشعبه اخذ رای توسط فرمانداران انتخاب می شود.

تحلیل شما از اینکه برخی در جریان مدعی اصول گرایی قصد تغییر قانون انتخابات را دارند، به نحوی که دیگر وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات نباشد، چیست؟

خوب مسلم است که آفتاب آمد دلیل آفتاب، قریب به اتفاق مسئولین حکومتی چه در مجلس و چه در شورای نگهبان به دلیل اشراف بر روند تخلفات گسترده انتخاباتی در سه انتخابات گذشته که توسط دولت احمدی نژاد به اجرا در آمده، هیچ اعتمادی به این مجری ندارند.

خود من به خاطر دارم پس از انتخابات شورای سوم و مجلس هشتم به آقای مهندس باهنر عرض کردم این شتری است که روزی بر در خانه شما اصولگرایان نیز خواهد نشست. اما چرا می گویم آفتاب آمد دلیل آفتاب؟ به این دلیل که سماجت و پیگری جدی مسئولین حکومتی برای تغییر مجری انتخابات، یک دلیل قطعی بر درستی اعتراض معترضان انتخابات سال ۸۸ به وقوع تقلب در انتخابات گذشته بوده است. در واقع امروز شعار رای من کو با ادبیات سیاسیون جناح اصول گرا به شعار تغییر مجری انتخابات تغییر شکل یافته است.

این اعتراف بخش هایی از حاکمیت به تقلب در انتخابات پیشین که در تغییر طرح مجری انتخابات کاملا مستتر است، جنبه سهوی یا اختیاری ندارد بلکه کاملا جنبه اجباری و انتخابی دارد؛ به این معنی که اگر این هزینه را، یعنی اعتراف به تقلب در انتخابات توسط بخش هایی از حاکمیت را در قالب تغییر مجری انتخابات، امروز پرداخت نکنند فردای روز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باید شکست از نامزد مورد علاقه و مورد حمایت آقای احمدی نژاد را بپذیرند و یا در خیابان ها فریاد بزنند رای من کو؟!

شما به عنوان سخنگوی جناب آقای کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به طور طبیعی با رئیس ستاد انتخابات یعنی غلامحسین کرباسچی به طور مدام در تماس و ارتباط بوده اید. سخنانی که اخیرا به نقل از محمدرضا باهنر منتشر شده، در خصوص ربط رئیس ستاد انتخابات آقای کروبی به رجال سیاسی بودن یا نبودن آقای کروبی را چگونه ارزیابی می کنید؟

چند نکته را باید عرض کنم. نکته اول؛ اینکه آقای کرباسچی به آقای کروبی رای نداده یک دروغ بزرگ است و دلیل این دروغ هم خیلی روشن است. عاملین تقلب در انتخابات سال ۸۸ به دلیل باوراندن رای ساختگی آقای کروبی ناگزیر بودند پروژه توطئه ای را علیه آقای کرباسچی پی ریزی کنند، به همین دلیل درست بعد از انداختن رای آقای کرباسچی که به شهادت بسیاری از دوستان که همراه ایشان بودند کاملا مخفی بود، سایت های منتسب به جریان دولت این دروغ شاخ دار را در رسانه های خود انعکاس دادند.

نکته دوم؛ اینجانب به عنوان سخنگو و مشاور آقای کروبی که از اوایل اسفند ماه سال ۸۷ کارم را با آقای کرباسچی به طور دائم به مدت ۴ الی ۵ ماه یعنی تا شهریور ماه سال ۸۸ آغاز کردم، شاهد بودم که آقای کرباسچی در مقام رئیس ستاد انتخابات شبانه روز سر از پا نمی شناخت و تعداد پرشمار سفرهای ایشان به مناطق مختلف کشور برای سخنرانی به حمایت از آقای کروبی که به طور مدام هم متن آنها روی سایت ها قرار می گرفت، تعداد مصاحبه های آقای کرباسچی با مطبوعات و رسانه ها، تعداد جلسات ایشان با گروه ها و تشکل های سیاسی، صنفی و اقوام همه و همه نشان می دهد ایشان با تمام وجود مردانه به نفع آقای کروبی وارد عرصه انتخابات شد. مگر می شود باور کرد دبیرکل حزبی، علی رغم پرداخت هزینه های سنگین وارد حمایت از نامزدی در انتخابات بشود و این همه ناروا و ناسزا بشنود و آن وقت به نامزد مورد حمایتش رای ندهد؟!

نکته سوم؛ اگر حتی به مانند ذهن مسموم آقای باهنر، سیاسی هم به مسئله نگاه کنیم، بدان معنی که آقای کرباسچی تمایل داشته است آقای موسوی رای بیاورد و با کابینه ایشان همکاری کند! خوب مسلما عقل سیاسی دراین شرایط هم ایجاب می کند رئیس ستاد انتخابات به نامزدی آقای کروبی رای دهد تا قدرت چانه زنی نامزد مورد حمایتش افزایش یابد.

چهارم؛ میزان کسب آراء واقعی هر نامزد، مدیریت رئیس ستاد انتخابات را نشان می دهد. چگونه ممکن است فردی به مانند آقای کرباسچی از این مهم غافل شده باشد و چگونه می شود باور کرد که ایشان اقدامی علیه آبروی مدیریتی خود و سوابق خود کرده باشد؟

پنجم؛ رجال سیاسی بودن آقای کروبی هزار و یک دلیل دارد که من ناگزیرم به همان دلیلی که آقای باهنر می گوید آقای کروبی با انتصاب آقای کرباسچی رجال سیاسی بودن آقای کروبی زیر سوال است اشاره کنم. باید عرض کنم آقای مهندس باهنر! همین که آقای کروبی مدیری را به عنوان رئیس ستاد انتخابات خود منصوب کرد که مدیریت عالی او در شهرداری تهران تاکنون تجربه نشده است و به تعبیر بسیاری از متخصصین امور شهرداری بایستی مجسمه او را به طلا گرفت، حقیقتا آقای کروبی با این انتصاب مهر دیگری برپرونده رجال سیاسی خود زده است.

ششم؛ خوب است همکار محترم بنده در مجلس هفتم وقتی مصاحبه می کنند قبل از ارائه آمار حداقل به اینترنت مراجعه کنند و اعداد و ارقام را به درستی استخراج کنند تا کمتر پرت و پلا بگویند! جهت اطلاع آقای باهنر عرض می کنم آقای کروبی در انتخابات نهم ۵ میلیون و صدهزار رای و آقای احمدی نژاد ۵ میلیون و ششصد هزار رای آورده بودند.

کلام آخرم به ایشان این است که قدری به سخنان و سفارش های پیشوایان دینی نظیر امام حسین (ع) توجه داشته باشند که در میدان کارزار فرموده اند: اگر دین ندارید حداقل آزادمرد باشید.

آقای باهنر! این چه انصاف و مردانگی است که شما به خرج می دهید و این چه هنری است در حالی که آقای کروبی ۲۰ ماه است در حصر خانگی است و قادر به دفاع از خود نیست، علیه او اظهار نظر می کنید؟

آقای باهنر در همین مصاحبه مدعی است خود او نفر پنجم انتخابات دوره نهم بوده است و به واسطه دستکاری به رتبه ۲۵ تنزل یافته است. چرا اینک ایشان مدعی این تقلب در این انتخابات شده است؟

من از آقای باهنر این سوال را دارم؛ شما که همه اصولگرا هستید و صرفا به دلیل نقدهای کوچکی که به آقای احمدی نژاد داشته اید، معتقدید دستگاه اجرایی او در انتخابات رای شما را به طور فاحش جابه جا کرده است، آن هم در حضور اعضای شعب اخذ رای که اکثریت آن از حامیان شما هستند! پس چگونه ما باور کنیم با همین استدلال شما و در حالی که نمایندگان نامزدهای ما از شعب رای گیری اخراج شدند و تمامی سیستم ارتباطی پیامک ها قطع شده است، و مسئول اجرای انتخابات هم که ما را نه تنها منتقد بلکه دشمن می خواند، به همان نسبت دستکاری آرای شما به دستکاری آرای نامزدهای اصلاح طلب اقدام نکرده باشد؟!

بله، سخن آقای باهنر درخصوص جابه جایی رایش کاملا درست است، و هر تحلیلگر انتخاباتی در یک محاسبه ساده به سطح معنی دار رای آقای باهنر با تقریب کمتر از یک هزارم دست می یابد که پنج نفر اول دو لیست در صدر لیست قرار گرفته اند اما فقط یک نفر یعنی آقای باهنر به رتبه ۲۵ کوچ کرده است که همه می دانند آقای باهنر جایگاه مجلسی اش حتی از آقای حداد عادل هم برتر است.

اما من به آقای باهنر عرض می کنم برادر محترم! نه تنها آراء شما در مجلس نهم جابه جا شده بلکه آراء لیست آقای مطهری نیز جابه جا شده است، مگر می شود در غیاب اصلاح طلبان حامیان اصولگرایان از میان سه لیست اصلی، از هر دو لیست تقریبا" ۱۵ نفر انتخاب کنند و از لیست سوم صرفا سرلیست را انتخاب کنند!

خیر، برادر عزیز! از آقای علی مطهری ترسیدند و رای او را اعلام کردند، ولی از یاران علی مطهری که جملگی منتقدان آقای احمدی نژاد بودند نگرانی وجود نداشت به همین دلیل در خصوص افرادی نظیر حمیدرضا کاتوزیان که از منتقدان جدی دولت بود، به همین میزانی که در رای شما دستکاری شد در رای ایشان نیز دستکاری شده است و خوب است بیش از این جرات به خرج دهید و به جای اینکه به موضوعات بی اساس و دروغ پراکنی ها بپردازید، از حقوق ضایع شده ی دیگر همکارانتان دفاع کنید.

درباب انتخابات مجلس نهم هم خوب است یک نکته را به آقای باهنر و همفکران ایشان یادآوری کنم و آن این است که دستکاری در انتخابات نهم محدود به موردی که آقای باهنر و یا مواردی از این دست نمی شود، بلکه دستکاری در افزایش کل آراء تا ۶۴% نیز مشهود است.

آقای باهنر! رشته تحصیلی شما مهندسی است و خوب به خاطر دارید در دروس پایه و تخصصی، هنگامی که دانشجویان نمراتشان از ۵۰% به پایین کاهش می یابد، اساتید مربوطه به ناچار نمره هر دانشجو را با یک ضریب ثابت مثلا ۳۰% روی نمودار و منحنی می برند. در انتخابات مجلس نهم با عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات، آراء ماخوذه به مانند نمرات دانشجویان به زیر ۵۰% کاهش یافت و در اینجا وزارت کشور در جای استاد نشست! و کل آراء هر حوزه انتخابیه را با ضریب ۳۰% روی نمودار برد، بی آنکه توجه کند استاد وقتی نمرات را روی نمودار می برد برایش مهم نیست که چند درصد به کل نمرات اضافه شده است، و درست این اشتباه را وزارت کشور در انتخابات نهم انجام داده است و به همین دلیل وقتی که آراء ۳۱ استان را بر اساس اعلام سایت وزارت کشور با هم جمع می کنیم و متوسط مشارکت را محاسبه می کنیم، میزان مشارکت ۷۹% به دست می آید نه ۶۴% زیرا وزارت کشور مجریان و ناظرین این خطای بزرگ را انجام داده اند و تصور کرده اند اگر مشارکت ۳۴% را با ضریب ۳۰% روی نمودار ببرند ۶۴% مجموع آراء می شود، درحالی که توجه نکردند توزیع این ۳۰% منجر به افزایش درصد آراء در کل استانها می شود و بدین ترتیب نسبت درصد کل استانها ۷۹% می شود.

البته از اعداد و ارقام که خارج شویم، سوالات دیگری هم مطرح می شود؛ از جمله این که نظامی که ادعا می کند ۶۴% مردم را پس از انتخابات پر مسئله ی سال ۸۸ به پای صندوق رای آورده است! چه نیازی دارد و چه هراسی دارد که باید این همه زندانی سیاسی داشته باشد، رهبران جنبش سبز در حصر خانگی باشند، آب بازی جوانان در پارک ها تحمل نشود، اعتراض مردم استان های آذربایجان در حمایت از محیط زیست به خشونت کشانیده شود، حمایت خودجوش مردم از زلزله زدگان به یک مسئله امنیتی تبدیل شود، مراسم های دعای کمیل که برگزار کنندگان آن از منتقدین هستند به تعطیلی کشانیده شود و ... در یک کلام چه نیازی به این همه فشار محدودیت بگیر و ببند است؟

استنباط شما از اظهارات برخی از اصولگرایان درخصوص تغییر مجری انتخابات چیست؟ و آیا در آینده نیز احتمال می دهید افراد دیگری از جناح اصولگرا زبان به اعتراف درخصوص دستکاری انتخابات بگشایند؟ و خود شما در این باره اطلاعاتی دارید که به افزایش آگاهی های عمومی کمک کند؟

بله، من باور دارم چه دیر و چه زود، چه امروز و چه فردا، چه در پیشگاه ملت و چه در پیشگاه الهی، روزی آنهایی که شاهد روند تخلفات و تقلب ها در انتخابات برگزار شده توسط دولت های نهم و دهم سکوت اختیار کردند روزی زبان به اعتراف های سنگین خواهند گشود؛ از جمله آقای محمدباقر قالیباف (فارغ از اینکه ایشان را مدیری لایق و شایسته می دانم) روزی ناگفته های انتخابات نهم و دستکاری در نتایج انتخابات شوراهای سوم را خواهد گفت. همین آقای باهنر نیز روزی آنچه بر انتخابات شورای سوم، مجلس هشتم در تهران و آنچه در انتخابات دهم ریاست جمهوری گذشت را با تمامی جزئیات می داند و خواهد گفت، آقای مصطفی پورمحمدی (وزیر سابق کشور) بهتر از هر کسی در جریان روند مهندسی آراء توسط مدیران زیرمجموعه خود قرار دارد و او روزی بایستی از رمز و رازهای مهندسی انتخابات پرده ها بردارد و سخن ها بگوید. من در اینجا گوشه ای از آنچه را که خودم شاهد بودم و مربوط به انتخابات شوراهای سوم می شود، برایتان بازگو می کنم.

پس از اعلام پایان مهلت رای گیری در حوزه انتخابیه تهران، در زمانی که انتخابات شوراهای سوم و انتخابات مجلس خبرگان همزمان برگزار می شد، اینجانب و تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب پس از مشاهده ی جابه جایی غیر قانونی صندوق های رای به سایت های پنجاه گانه که از قبل تعیین شده بود، به عنوان اعتراض به وزارت کشور مراجعه کردیم و با آقای ثمره هاشمی معاون سیاسی وقت و رئیس ستاد انتخابات و آقای موسی پور معاون پارلمانی وقت وزارت کشور ملاقات کردیم. پس از اعتراض ما به روند شمارش آراء که کاملا" خلاف قانون بود و بایستی طبق قانون شمارش آراء در شعب اخذ رای انجام می شد، آقای ثمره هاشمی هیچ پاسخی برای ما نداشت و تنها گفت ما مجری انتخابات هستیم و سلیقه ما این است که صندوق ها را در خارج از شعب اخذ رای شمارش کنیم!

با پافشاری ما، آقای مصطفی پورمحمدی به ما نمایندگان مجوز بازدید از سایت های شمارش آراء را دادند و ما در مدت سه روزه ی بازدید از این سایت های شمارش آراء چیزی جز پیشتازی لیست مشترک اصلاح طلبان به طور قاطع ندیدیم. اما در روز چهارم، وقتی وزارت کشور بخشی از آراء را اعلام کرد، دیدیم یکسره در جهت خلاف روند شمارش آراء در سایت های پنجاه گانه است. به همین دلیل ما نمایندگان معترض، به پیشنهاد آقاییان هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی، مجددا برای اعتراض به وزارت کشور مراجعه کردیم و چون نتیجه ای از ملاقاتمان با مسئولین رده اول انتخابات نگرفتیم، وزارت کشور را با دلخوری ترک کردیم.

ساعت ۸ همان شب خود من مذاکره تلفنی با آقای موسی پور داشتم و ایشان به من گفتند شما و نمایندگان معترض به فرمانداری تهران مراجعه کنید و آقای وزیر کشور هماهنگ کرده اند که شما از سایت فرمانداری تهران بازدید کنید و در جریان شمارش آراء و اعلام نتایج قرار بگیرید. پس از آن بی درنگ با نمایندگان معترض تماس گرفتم و از آنها خواستم راس ساعت ۱۱ شب در فرمانداری تهران حاضر شوند وقتی که من به اتفاق آقای سید رضا نوروززاده به فرمانداری تهران رسیدیم، آقایان شیخ قدرت الله علیخانی، نورالدین پیرموذن، محمدرضا تابش، اسماعیل جبارزاده و محمد علیخانی هم در آنجا حضور داشتند. ضمنا آقای جهانبخش خانجانی نیز به نمایندگی از نامزدهای معترض در فرمانداری تهران حضور داشتند و جمع ما هرچه تلاش کردیم فرماندار تهران را قانع کنیم که بایستی از سایت بازدید کنیم، موفق نشدیم.

ساعت یک بامداد دوباره با آقای موسی پور تلفنی صحبت کردم و ایشان را در جریان مقاومت فرمانداری تهران از ورود ما به سایت قرار دادم، ایشان دوباره تاکید کردند وزیر کشور گفته است من با آقای دانشجو استاندار وقت هماهنگ کرده ام تا شما حتما از سایت بازدید کنید. اما تلاش ما تا ساعت ۳ بامداد بی نتیجه ماند و آقای فرماندار وقتی جدیت ما را دید، جلوی درب سایت مانع از ورود ما به سایت شمارش آراء شد و در جواب ما که به او گفتیم ما با هماهنگی وزیر کشور می خواهیم از سایت بازدید کنیم، او پاسخ داد رئیس من آقای دانشجو است (استاندار وقت تهران)، و بدون اجازه آقای دانشجو اجازه ورود نمی دهم. (یادآوری می کنم رتبه برادر آقای دانشجو نیز در تمامی سایت هایی که ما بازدید کردیم، هرگز از چهلم بالاتر نیامده بود.) ساعت ۸ صبح آقای سیدرضا نوروززاده در نطق قبل از دستور به روند تخلفات غیرقانونی و مهندسی انتخابات توسط مجریان پرداخت و آقای محمدرضا باهنر نیز به رد اعتراضات ما پرداخت و پیروزی اصولگرایان را در انتخابات تبریک گفت. حالا امروز پس از ۶ سال، این شتر مهندسی انتخابات به اعتراف آقای باهنر جلوی درب خانه ایشان نیز نشسته است.

اما پیگیری ما نمایندگان اصلاح طلب در مجلس هفتم به همین جا ختم نمی شود. روز بعد به اتفاق نامزدهای معترض اصلاح طلب با آقای حسین فدایی به عنوان رئیس کمیته نظارت بر انتخابات ملاقات کردیم و ما صرفا از او اعلام آراء صندوق به صندوق تهران را تقاضا کردیم. او گفت ما ناظرین وظیفه نداریم آراء انتخابات را به نامزدهای انتخابات نشان دهیم.

سپس همین جمع با آقای حداد عادل به عنوان رئیس مجلس در دفتر ایشان ملاقات کردیم و آقای محمدعلی نجفی که به استناد شمارش آراء در هر پنجاه سایت شمارش آراء نفر اول تهران بود، در جمع بندی سخنانش خطاب به آقای حداد عادل گفت: اگر نتایج انتخابات صندوق به صندوق به طور جداگانه اعلام نشود، با این روند غیر قانونی شمارش آراء در تهران، این انتخابات تیره ترین انتخابات پس از انقلاب است که آقای حداد عادل بسیار برافروخت. ایشان اعلام نتایج انتخابات را وظیفه وزارت کشور خواند و مجلس را تنها ناظر بر انتخابات دانست.

همین جمع نمایندگان مجلس سوال مشترکی را در ۵ بند از آقای مصطفی پورمحمدی تقدیم مجلس کردیم و در جلسه کمیسیون امنیت ملی آقای پورمحمدی قول دادند فردا صبح لیست آراء انتخابات تهران را به تفکیک شعب اخذ رای بر روی سایت وزارت کشور قرار دهند. اما تا شش ماه بعد ما به طور مداوم از وزارت کشور پیگیری کردیم و هرگز این آراء بر روی سایت وزارت کشور قرار نگرفت. بعد از آن هم به مدت یک سال و نیم از هیئت رئیسه مجلس و شخص آقای باهنر که مسئول در دستور قرار دادن سوالات نمایندگان مجلس بود پیگیری کردیم، اما با مقاومت ایشان هرگز سوال ما در دستور علنی مجلس قرار نگرفت.
منبع: کلمه


 


امروز: در آستانه اجلاس سران عدم تعهد در تهران، رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا که گشت ارشاد زیرمجموعه آن است برکنار و سرهنگ زاهدی به جای وی منصوب شد.
به گزارش بازتاب به نقل از نسیم سرهنگ مسعود زاهدیان به عنوان رئیس جدید پلیس امنیت اخلاقی ناجا جایگزین سردار احمد روزبهانی شد/ سرهنگ زاهدیان پیش از این به عنوان مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری مشغول فعالیت بود


 


امروز: ۴۱۹ نفر از فعالان سیاسی - مدنی ، اساتید دانشگاه ، روشنفکران و مدافعان حقوق بشر ایرانی طی نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواسته اند در سفر ش به ایران وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران را ارزیابی کند. هم چنین از وی خواسته شده که با میرحسین موسوی ، مهدی کروبی و زهرا رهنورد دیدار کند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است :

جناب آقای بانکی مون
دبیر کل سازمان ملل متحد
با سلام و احترام،
سفر قریب الوقوع شما به تهران برای شرکت در اجلاس سران کشور های عضو سازمان غیر متعهد فرصتی نیکو برای ارزیابی مستقیم از وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران است. بی تردید مشاهده و بررسی همه مشکلات حاد نقض حقوق بشر در ایران در فرصت کوتاه سفر شما میسر نیست. اما بررسی اجمالی موارد مهم و اضطراری شدنی و ضروری است.
گفتگو و نظارت شما می تواند نقشی مهم در جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع و بهبود نسبی وضع موجود داشته باشد. در این میان دیدار با مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر سابق ایران،کاندیدای معترض انتخابات مخدوش ریاست جمهوری دهم و رهبر نمادین جنبش سبز که اخیرا دچار عارضه قلبی شد و پس از عمل جراحی از بیمارستان مجددا به زندان خانگی منتقل شده است، اهمیت زیادی دارد. جمعیت زیادی از ایرانیان داخل و خارج نگران وضعیت وی هستند. اینک قریب به ۱۸ ماه است که او در شرایطی نامعلوم در حبس خانگی به سر برده و انواع و اقسام تضییقات و محدودیت ها از سوی جمهوری اسلامی ایران بر وی اعمال شده است. دیدار و گفتگوی شما با او می تواند تهدیدات موجود بر علیه او را خنثی سازد.
این اقدام انسان دوستانه و منطبق بر اهداف سازمان ملل در کنار ملاقات با حجت الاسلام مهدی کروبی رئیس پیشین مجلس و دیگر کاندیدای معترض انتخابات سال ۱۳۸۸ که همزمان با مهندس موسوی از اسفند ۱۳۸۹ در حبس خانگی است و همچنین بازدید شما از زندان اوین و گفتگوی مستقیم با زندانیان عقیدتی، تاثیری مثبت بر روند رعایت موازین حقوق بشری و کرامت انسانی در ایران خواهد داشت.
عالی جناب،
از آنجا که سازمان ملل، در اصل سازمان ملل متحد است و تلاش شما و دیگر مسئولین سازمان ملل تا کنون چنین بوده که این سازمان به پناهگاه و مرجع دادخواهی ملل دنیا تبدیل شود، لذا دولت ها باید مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون های الحاقی و قوانین بین المللی را مقدم بر قوانین داخلی شان رعایت کنند و نسبت به هر گونه تضییع حقوق شهروندان پاسخگو باشند.
مردم ایران که دهه هاست از نقض سیستماتیک، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر، آزادی های اساسی و پایمال شدن کرامت انسانی قبل و بعد از انقلاب در رنج هستند، از شما انتظار دارند بنا به جایگاهی که دارید و بر اساس منشور ملل متحد پشتیبان مطالبات آنها باشید. پیگیریهای شما می تواند مسیر به بن بست خورده ماموریت دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر در ایران را تحرکی مجدد بخشد.
ما امضا کنندگان به نام انسانیت و آرمان های بلند منشور ملل متحد بار دیگر از شما می خواهیم پیگیری پیرامون نقض حقوق بشر و تقاضا برای پایان دادن به خشونت و تبعیض دولتی در ایران، اعطای مرخصی فوری به زندانیان سیاسی که از بیماری های حاد رنج می برند و آزادی تمامی زندانیان عقیدتی، سیاسی و بی گناه را سرلوحه مذاکرات خود با مقامات حکومت قرار دهید وبا اهتمامی جدی ملاقات با مهندس میر حسین موسوی، سرکار خانم زهرا رهنورد و حجت الاسلام مهدی کروبی در فضایی آزاد و به دور از ارعاب نیرو های امنیتی را خواستار شوید.
فهرست اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا
الف(۵۹-۱). حامد ابراهیمی نژاد ، بابک اجلالی، مهرداد احسانی پور،مهرداد احمد زاده
بهزاد احمد نیا،عبدالرضا احمدی، احمد احمدیان، امین احمدیان، وحید ارباب ،محمد ارسی، اردوان ارشاد، جمشید اسدی، آزاده اسدی ،میر اردوان اسدی
زینت اسماعیل زاده، عسل اسماعیل زاده ،جواد اسماعیلی ،سید کوهزاد اسماعیلی، کامران اشتری، فرید اشکان، علیرضا اشکیانی، اردوان اصحابی
مرتضی اصلاحچی ،امیر اعتدالی، امیر حسین اعتمادی ،سهیل اعرابی، علی افشاری ،رضا افشاری، گودرز اقتداری ،مریم اقلیدی ،مریم اکبری ،محمد جواد اکبرین ،مریم امام اللهی درچه ،نصیر امامی ،بهرام امامی، کامران امیری ،منوچهر امیری ،مهدی امینی، آسیه امینی ،احسان امینی، مرضیه امینی ،مهدی امینی زاده، شاهین انزلی، وهاب انصاری، مریم انصاری، مریم اهری، نیکروز اولاد اعظمی ،محمد اولیائی فرد ،سولماز ایکدر، آرش آباد پور، شبنم آذر، مسعود آذری، فرشید آذرینوش، آینده آزاد ،احمد آزاد، روشنک آسترکی، ارسلان آشور،داریوش آشوری، سعید آگنجی
ب(۸۳-۶۰). جمشید بابایی، هادی بابایی، فاریا بارلاس، عبدالعلی بازرگان،احمد باطبی، ایرج باقرزاده، حسین باقرزاده، هومن باقری، نگین بانک، ماهرخ بانیانی، آرزو باهر، مهران براتی، سارا برخورداری، محمد برقعی، عارف بسطامی، خسرو بندری، علی بنی جمالی، شهلا بهار دوست، کامیار بهرنگ، سیاووش بهمن، محمد بهمنی، بهروز بیات، عباس بیدار ،امیر بیگلری
پ (۹۷-۸۴).داریوش پارسا، میثاق پارسا، مهناز پراکند ،علی پرسان ،سهیل پرهیزی ،کتایون پزشکی ،محمد پناهی، سعید پور حیدر، لیلی پور زند ،امید پور محمد علی، احمد پورمندی، بیژن پیرزاده، عسل پیرزاده، سعید پیوندی
ت(۱۰۸-۹۸).عارفه سادات تاجزاده ،علی تارخ ،حبیب تبریزیان ،خسرو تجربه کار، محمد ترابی، حسین ترکاشوند ،مجید تمجیدی، شهرام تهرانی ،نیره توحیدی، مجید تولائی، فرشاد توماج
ث (۱۰۹).ستاره ثابتی
ج(۱۲۴-۱۱۰).مهدی جامی، راحیل جاودانی، جهانشاه جاوید، علی محمد جدلی، حسن جعفری، عاطفه جعفری، رضا جعفریان، محمد جلالی چیمه، علی جمشیدی، آرش جنتی عطایی، پویا جهاندار، گیسو جهانگیری، فرزاد جواهری، رضا جوشنی، بهیه جیلانی
چ(۱۲۷-۱۲۵). نسیم چالاکی، رضا چرندابی، علی چکاو، مسعود چناسی
ح(۱۴۱-۱۲۹).سعید حبیبی، آرام حسامی، ناهید حسینی، سید رضا حسینی، علی حسینی،مهرداد حریری، امید حقیقت جو، بیژن حکمت، علی حکمت، عباس حکیم زاده، نسرین حمیدی، حمید حمیدی، محسن حیدریان
خ(۱۴۷-۱۴۲).مهدی خان بابا تهرانی، اسماعیل ختائی ،امین خجسته فر ،علی اصغر خرسند ،مصطفی خسروی، بهروز خلیق
د(۱۵۵-۱۴۹).کمال داوودی، فریبا داوودی مهاجر، محمد جواد دردکشان ،مهرداد درویش پور، اکرم دعائی زاده، فاطمه دلاوریان، آزاده دواچی، هوتن دولتی
ر(۱۷۵-۱۵۶). سوده راد، نیما راشدان، احمد رافت، حسن راهی، محمد رجبی، کمال رحمانیان، مجتبی رحیمی، آناهیتا رستم پور، امیر رشیدی، آرمان رضا خانی ،سحر رضا زاده ،شیده رضایی ،آزیتا رضوان، علی اصغر رمضان پور، اکبر روحانی، فرهاد روحی ،میثم رودکی، مریم روزبهانی، امین ریاحی، علی رضا رئیسی
ز (۱۸۳-۱۷۶). فتحیه زرکش یزدی، عیسی زرگریان، اسماعیل زرگریان، سامان زمان زاده ،محسن زمانی ،مهین زندی ،حمید زنگنه ،حسن زهتاب
س( ۲۰۶-۱۸۴).شیدا سالاری، حمید سالک، مهدی ساوالان پور، حسین سبحان اللهی ،بهروز ستوده ،بهزاد ستوده، لاله ستوده ،غلامرضا سجودی ،نسیم سرابندی، امیر حسین سراجی، حسن سربخشیان، امین سرخابی، مهدی سعید پور، مهرزاد سلامت فرمد، میثاق سلامت فرمد، مهشاد سلامت فرمد، مهبد سلامت فرمد، حمید رضا سلیمانی، صدرا سمنانی رهبر، سعیده سهرابی، محمد سهیمی ،رضا سیاووشی، سلمان سیما
ش(۲۲۶-۲۰۷). علی شاکری، رحیم شامبیاتی، کریم شامبیاتی، سجاد شاهمرادی، غلامرضا شاهمرادی ،شهناز شاهینی، مسعود شب افروز، داراب شباهنگ، صادق شجاعی، منصوره شجاعی، فرزانه شروین، محمد جواد شریفی نوید، پروین شطیف روحی شفیعی، اردلان شکرابی، سید احمد شمس، فاطمه شمس، عباس شیرازی، حمید شیرازی، آرمان شیرازی
ص(۲۴۳-۲۲۷).محمد صادقی،امین صادقی، آرش صالح،کوروش صحتی، بالی صداقت، کارن صدر ،محمود صدری، زهره صفاریان، امیر صفاریان، مریم صفایی، بیژن صفسری، سیاوش صفوی، رامین صفی زاده، علی صمد، فرخ صنیعی فر، رضا صنیعی فر، فرهاد صوفی
ض (۲۴۴). معصومه ضیاء
ط(۲۴۸-۲۴۵). اشکبوس طالبی، علی طباطبایی ، رویا طلوعی، مریم طهماسبی
ظ(۲۴۹). حمید رضا ظریفی نیا
ع(۲۷۳-۲۵۰).آرش عابدی، ضیاء عابدی، بهروز عادل، پیمان عارف، شهره عاصمی، محبوبه عباسقلی زاده، غلام عباسی، محمد صابر عباسیان، مزدک عبدی پور، مهدی عربشاهی، نازی عظیما، سید هادی عظیمی، فرزانه عظیمی، خسرو علاف اکبری، کاظم علمداری ،حسین علوی، شاهد علوی، طیبه علی رضائی، آریا علیزاده فر، محسن عمادی، مناف عماری ،حمید عمرانی ،شهاب عمو پور، آیدا عمیدی
غ-(۲۷۵-۲۷۴).آبتین غفاری، صنم غیابی
ف(۲۹۲-۲۷۶). فرشید فاریابی، شیرین فامیلی، مهدی فتاپور، مسعود فتحی، علی فتوتی، امیر حسین فتوحی، علی فراهانی ،فرهاد فرجاد، غفور فرخیان، محمود رضا فرخیان، حسن فرشتیان، کیوان فروزان، علی فروزنده، سیامک فرید، شروین فکری، فیروزه فولادی، شهاب فیضی
ق(۳۰۲-۲۹۳). حسین قاسمی، کبری قاسمی، رضا قاضی نوری، هادی قائمی، محسن قائمی نیک، آیدا قجر، جعفر قدیم خانی، مریم قربانی فر ،مهدی قلی زاده اقدم، محمد قلیخانی
ک(۳۲۷-۳۰۳). مهرانگیز کار، مرتضی کاظمیان، هادی کحال زاده، مجید کربلا بهشتی ،امیر کربلا بهشتی ،کاظم کردوانی ،سعیده کردی نژاد ،عزیز کرملو ،بابی کرمی ،بهزاد کریمی، رضا کریمی، محمود کریمی حکاک، واییک کشیش زاده ،نعیمه کفشدوز ،حسن کلانتری ،علی کلائی ،امیر کلهر، علیرضا کنعان رو، پروین کهزادی ،ارسلان کهنمائی پور ،حمید کوثری، امید کوهی ،آزاده کیان، علی رضا کیانی، تقی کیمیائی اسدی
گ(۳۳۱-۳۲۸). کتایون گلرخ، فرداد گلشنی، امیر حسین گنج بخش ،رضا گوهر زاد
ل(۳۳۲). مسعود لواسانی
م(۳۷۲-۳۳۳). حمید مافی، سارا ماهروئیان، رضا مبین، پرستو متین زاده، داریوش مجلسی، مازیار محبوبی، مجید محمدی، ملیحه محمدی، فرحناز محمدی، امین محمدی راد، پویان محمودیان، حمید مختاری، احمد مدادی، حنیف مزروعی، میثم مشایخ، نریمان مصطفوی، مهدی مظفری، میثم معتمد نیا ،مهدی معتمدی مهر، منصور معدل، عبدالحمید معصومی تهرانی، امیر معماریان، سمیرا مقامی، حسین مقدم، منوچهر مقصود نیا،
حسن مکارمی، پیمان ملاز، مرتضی ملک محمدی، احمد منتظری، نوشین منوچهری، علی مهتدی، اکبر مهدی، بهزاد مهرانی، مجید موحد، سید علی اکبر موسوی خوئینی، رضا موصولی، زیبا میر حسینی، انور میر ستاری ،مهران میر فخرائی، یاسر میردامادی
ن(۴۰۲-۳۷۳). حجت نارنجی، رویا ناصری، حسن نایب هاشم، ابراهیم نبوی، یوحنا نجدی، روجا نجفی، راضیه (پری) نشاط، محمد رضا نصرتی ،مزدک نصیری ،بورگان نظامی نرج آباد، علی نظری، فریدون نقیبی، شروین نکوئی ،مرتضی نگاهی، فرخ نگهدار، شاون نو اختر، محمد نواب، داوود نوائیان، شیوا نوجو، مهدی نوذر، امیر نور افکن، مهدی نوربخش، شاهین نوربخش، منوچهر نوروزیان، فرهاد نوری،محمد نوری زاد،سجاد نیک آئین،محمد رضا نیکفر،مجید نیکنام،حسین نیکنام امینی
ه(۴۱۰-۴۰۳). سورنا هاشمی،نادر هاشمی،عماد هاشمی، واهک هاکوپیان، محمد هدایتی،ناهید همتی، رحیم همتی، رضا هیوا
و(۴۱۴-۴۱۱). داریوش وثوقی، فرزین وحدت، علیرضا وکیلی، سجاد ویس مرادی
ی(۴۱۹-۴۱۵).مهدی یار محمدی، حمیده یزدانی، اشکان یزدچی، سعیده یوسف زاده، هادی یوسفی


 


امروز: گزارش ها از سطح شهر تهران حاکی از حضور پرتعداد و بی‌سابقه ماموران پلیس و نیروهای نظامی و شبه نظامی در نقاط مختلف کلانشهر تهران و حومه است؛ به طوری که حتی محله‌های به مراتب دور از محل برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نیز از مزاحمت نیروهای امنیتی و نظامی بی‌نصیب نمانده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگاران کلمه از سطح شهر تهران، در سه روز اخیر صدها ایست بازرسی در محله‌های مختلف توسط بسیج، نیروی انتظامی و حتی در مواردی مستقیما توسط نیروهای سپاه برقرار شده که در ساعات مختلف شبانه‌روز به ویژه عصرها و شب‌ها، اقدام به ایجاد ترافیک و مزاحمت برای شهروندان می‌کنند.

تجسس سختگیرانه و در مواردی توقیف خودروها، بستن خیابان‌ها و اتوبان‌ها و ایجاد مسیرهای انحرافی یا در مواردی ایجاد مانع و مسدود کردن بخشی از معابر شهری و بین شهری، از دیگر مواردی است که به کرات در سطح شهر مشاهده شده است.

همچنین گزارش‌هایی از برقراری مقررات منع آمد و شد در مناطقی از شهر و همچنین ممانعت از عبور و مرور در برخی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها از جمله چمران، مدرس، نواب، صدر و یادگار امام نیز وجود دارد که چهره‌ی یکسره نظامی شهر را در این روزها تکمیل می‌کند.

به گزارش کلمه، تقریبا در همه موارد ایست‌های بازرسی، درجه‌داران و حتی سربازان وظیفه با سلاح گرم حضور داشته‌اند؛ چیزی که حتی در جریان سرکوب اعتراضات مردمی سال ۸۸ نیز به ندرت مشاهده شده بود. همچنین برخی شهروندان از برخورد توهین‌آمیز نظامیان با خود به شدت گله‌مند بوده و در مواردی رفتار ماموران را وحشیانه توصیف کرده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته و همچنین امروز شنبه، تمام معابر ورودی و خروجی به تهران، به علت استقرار ایست‌های بازرسی و ماموران مسلح با ترافیک شدید و چند کیلومتری مواجه بوده و در آزادراه‌های کرج (در محدوده کارخانه مینو و پل فردیس)، قم (بلافاصله بعد از عوارضی تهران) و جاده‌های شمال شرق تهران، در یک یا چند نقطه نیمی از عرض جاده توسط نیروهای نظامی و انتظامی با موانع فلزی و پلاستیکی مسدود شده است.

همین وضعیت از جاده کرج- چالوس نیز گزارش شده که تمام مسیر با حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و در برخی نقاط ایست بازرسی، تجسس خودروها و ایجاد مزاحمت و اختلال در عبور و مرور همراه بوده است.

برخی از بزرگراه‌های داخل شهر تهران نیز مانند بسیاری از خیابان‌ها و میادین اصلی و پرتردد، در روزهای اخیر با حضور ایست‌های بازرسی و خودروها و ماموران انتظامی و شبه نظامی رو به رو بوده است.

گزارش شده که اتوبان چمران و تونل توحید چند بار برای چند ساعت به طور کامل مسدود شده و این اتوبان در تمام محدوده پارک‌وی تا میدان توحید، و همچنین تمام طول اتوبان نواب در روزهای اخیر شاهد حضور پرتعداد ماموران شهرداری بوده که به رنگ زدن جداول کنار بزرگراه و بازسازی خط کشی کف آسفالت‌ها، تمیز کردن شبانه‌روزی دیوارها و پله‌های عابر و ساختمان‌های حاشیه اتوبان‌ها و خیابان‌های اطراف می‌پردازند.

در کنار حضور پرتعداد نیروهای مسلح در خیابان‌ها، به بسیاری از اماکن و نهادهای اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی نیز دستور داده شده که در ایام برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، فعالیت خود را تعطیل کنند.

به مراکز هنری از جمله سالن‌های نمایش دستور داده شده که از هفتم تا یازدهم شهریور ماه اجازه فعالیت ندارند. به برخی نهادهای فرهنگی غیردولتی نیز دستورات مشابهی رسیده است.

کتابفروشی‌ها نیز وضعیتی مشابه دارند و وزارت ارشاد به اتحادیه ناشران و کتابفروشان اعلام کرده که تعطیلی از ۷ تا ۱۱ شهریور، مصوبه دولت است و باید اجرا شود. حال آنکه بر اساس قانون، هیات دولت رأسا حق تعطیلی واحدهای صنفی را ندارد.

مصوبه‌ی دولت علاوه بر بانک‌ها و ادارات، شامل تعطیلی دفاتر اسناد رسمی در پنج روز مذکور هم می‌شود و گفته شده که بازار تهران هم تنها به دلیل احتمال قصد میهمانان خارجی برای مراجعه خرید باز خواهد بود.

به بسیاری از شرکت‌های خصوصی و فروشگاه‌های بزرگ نیز اعلام شده که در روزهای هفتم ات یازدهم شهریور باید کار خود را تعطیل کنند؛ البته جز در مواردی که ممکن است هیات‌های کشورهای حاضر در اجلاس قصد مراجعه به آنها را داشته باشند.

پروازهای فرودگاه مهرآباد نیز به طور کامل تعطیل شده و تنها سران برخی کشورها که با هواپیمای اختصاصی وارد تهران می‌شوند، ازاین فرودگاه استفاده خواهند کرد.

مسئولیت امنیت در روزهای قبل و بعد از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران، به سپاه پاسداران سپرده شده و بسیج، نیروهای انتظامی و همه نهادهای دیگر، اقدامات خود در این زمینه را با سپاه هماهنگ می‌کنند. بر اساس گزارش‌های رسمی، چهار حلقه‌ی امنیتی و نظامی در تهران و حومه ایجاد شده و مجموعه تمهیدات گسترده‌ی امنیتی، ترافیکی و تشریفاتی در این چارچوب انجام می‌شود.

نیروی انتظامی در این دوره آشکارا زیر نظر سپاه عمل می‌کند، از گشت هوایی در مرزها، کویر و آسمان تهران خبر داده و همچنین از آماده باش بیش از صد هزار نیرو و گشت‌زنی چند هزار خودرو و موتور سیکلت در شهر خبر داده است.

تاکنون آماری از تعداد نیروهای بسیج و سپاه که در این روزها ماموریت دارند، اعلام نشده است. با این حال در سپاه، بخش های بسیج از جمله پایگاه های مقاومت شهری و محلات، و نیز در وزارت اطلاعات و بخش هایی از وزارت دفاع آماده‌باش کامل اعلام شده است.

مسئولان برگزاری اجلاس ادعا کرده‌اند که ۵۰ کشور در سطح سران در تهران حضور خواهند یافت. اما هنوز فهرست این کشورها اعلام نشده است. شرکت نکردن ترکیه در اجلاس عدم تعهد در تهران و حضور عربستان در سطح معاون وزیر امور خارجه، از جمله خبرهای ناامیدکننده امروز بوده است.

بسیاری معتقدند هزینه‌های صدها میلیاردی این اجلاس، با فایده‌های ناچیز و احتمالا ضررهای بسیاری که برای کشور و مردم خواهد داشت، نمی‌خواند. برخی تحلیلگران نیز تنها هدف حاکمیت از این‌همه هزینه را نمایش غیرواقعی اقتدار و روابط گسترده‌ی نظام با دیگر کشورهای جهان ارزیابی می‌کنند.

در همین حال بی‌توجهی حاکمیت به وضعیت دشوار منتقدان، به ویژه نگهداری گسترده‌ی زندانیان سیاسی در زندان‌ها و همچنین حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، باعث شده که بسیاری از مخالفان وضع موجود، خود را برای اعتراض به شکل‌های مختلف در این روزها آماده کنند؛ شیوه‌هایی که شبکه‌های اجتماعی مجازی، مهمترین مرکز هماهنگی آنها در این روزها هستند.

در همین حال شورای هماهنگی راه سبز امید نیز امروز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مهندس میرحسین موسوی و هراس ماموران امنیتی از وی و همچنین اعلام جزئیات بازگرداندن عجولانه میرحسین موسوی به زندان خانگی پس از عمل آنژیو در بیمارستان قلب، از هموطنان درخواست کرد «با استفاده از تمامی ابزارها و امکان‌های مشروع و قانونی و مسالمت آمیز که در اختیار دارند، صدای اعتراض خود را نسبت به ادامه‌ یافتن حبس غیرقانونی و ضدانسانی رهبران و فعالان جنبش سبز بلند کنند؛ و در هنگامه‌ی برگزاری اجلاس نمایشی و پرهزینه‌ی سران عدم تعهد در تهران، از اطلاع‌رسانی در مورد وضع زندانیان آزاده‌ی جنبش سبز، و تعقیب خواسته‌های مشروع خود به شیوه‌های مسالمت‌آمیز ممکن دریغ نکنند.»

استقرار بی‌سابقه نیروهای نظامی در سطح شهر، به بهانه اجلاس غیرمتعهدها


 


امروز: حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی در متنی که در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرده است، به اظهارات محمدرضا باهنر، پاسخ داده است.
به گزارش سحام، محمدرضا باهنر در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد، اظهاراتی را در خصوص مهدی کروبی، میرحسین موسوی و کرباسچی (رئیس ستاد مهدی کروبی در انتخابات ۸۸) مطرح کرده بود. بخشی از اظهارات وی در خصوص کرباسچی، با واکنش این شهردار سابق تهران روبرو گردید.
محمدرضا باهنر در گفت و گو با اعتماد طی اظهاراتی ادعا کرده بود «همه عالم می دانستند کرباسچی به عنوان رییس ستاد کروبی به میرحسین رای داده»!
غلامحسین کرباسچی در بخشی از این بیانیه چند بندی خطاب به باهنر گفته بود: "اگر از کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم لازم نیست در تنگنای قافیه به دروغ متوسل شویم و بر مبنای سخنان مجعول استنادمان را بنا کنیم. راستی شما در نقد جناب آقای کروبی اینقدر دست‌تان خالی است؟"
باهنر در بخش دیگری از اظهارات خود در ادعایی گفته بود: "سال ۸۴ کروبی پنج میلیون رای نیاورد. احمدی‌نژاد که نفر دوم بود چهار میلیون رای داشت. کروبی چطور پنج میلیون رای داشت؟ "
این اظهارات در حالیست که بنا به اعلام شورای نگهبان، آقای کروبی در سال ۸۴ بیش از ۵میلیون رای داشت.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد اظهار داشته بود: "کسی که می‌گوید من نیم ساعت خوابیدم رایم عوض شد. کسی که رییس ستادش را کرباسچی می‌گذارد که همه عالم می‌دانستند به موسوی رای می‌دهد جز خود کروبی، چنین فردی از نظر شما یک رجل سیاسی است؟ "
باهنر در اظهار نظر دیگری در خصوص میرحسین موسوی گفته بود: "من خودم رفتم به مهندس موسوی گفتم ۲۰ سال خانه نشستی هیچ کاری نکردی، حالا۱۳ میلیون رای گیرت آمده قدر این ۱۳ میلیون را بدان، مدیریت شان کن، حتما در قدرت آینده می مانی اما نمک نشناسی و زیاده خواهی، او را به این روز کشاند."
محمد حسین کروبی در پاسخ خود خطاب به باهنر از دیدار این نماینده مجلس با مهندس موسوی در پیش از انتخابات پرده برداشته و گفته است که وی در دیدار با میرحسین از ایشان درخواست کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.
فرزند ارشد مهدی کروبی در بخش دیگری از متن خود، خطاب به باهنر گفته است: " زمانی که حرف شما را شنیدم یاد آن نماینده تبریز در مجلس هفتم افتادم که به شما صفتی داد و اکنون می فهمم! آقای باهنر؛ حالا این دفعه چی مصرف کرده اید که به این هذیان گویی ودری وری افتادید و رای آقای کروبی را ۴ میلیون متصور می شوید!؟"
متن کامل نامه حسین کروبی بدین شرح است:
آقای باهنر در مصاحبه با روزنامه اعتماد اظهارات و ادعاهایی را مطرح کرده که من لازم دیدم به وی پاسخی درخور ایشان بدهم:
ابتدا در مورد اینکه شما مدعی شدی در سال ۸۴ آقای کروبی ۴ میلیون رای بیشتر نداشت؛ این نکته را باید بگویم که من زمانی که اظهار نظر شما را شنیدم یاد نماینده تبریز در مجلس هفتم افتادم که به شما صفتی داد و اکنون می فهمم! آقای باهنر؛ حالا این دفعه چی مصرف کرده اید که به این هذیان گویی ودری وری افتادید و رای آقای کروبی را ۴ میلیون متصور می شوید!؟
در انتخابات سال ۸۴ پدرم بیش از ۵ میلیون رای آوردند و آقای احمدی نژاد با اختلاف نزدیک به ۶۰۰ هزار رای موفق به رفتن به مرحله دوم شد که البته دو نیم میلیون از آرای آقای احمدی نژاد متعلق به ۳استان بود!! البته بر همگان در آن زمان واضح بود که وزارت کشور دولت اصلاحات می خواست رقیب ضعیفی را مقابل آقای هاشمی به دور دوم برساند، و چشمش را به این تقلب بزرگ بست که بتواند در نهایت آقای هاشمی را رئیس جمهور کند.
آقای باهنر! در مورد عدم رجل سیاسی بودن پدرم سخن به میان رانده بودید. باید بگویم که آن زمانی که شما دوران طفولیت را سپری می کردید، آقای کروبی در زندان های قزل قلعه و قصر و ... در حال مبارزات سیاسی بود و بلافاصله بعد از انقلاب هم نماینده امام و موسس کمیته امداد و بنیاد شهید و نیز نماینده مجلس شد. اما جنابعالی به رانت شهادت برادرتان، که خدا میداند روح آن مرحوم عزیز؛ چه عذابی ازشما می کشد؛ به نمایندگی مجلس رسیدید و پله های ترقی را طی کردید.
از دیدگاه من کسانی که به این رهبران جنبش توهین می کنند به دلیل خلاف های مالی و اخلاقی سنگینی است که دارند و افرادی امثال شما برای سرپوش گذاشتن به این مسائل و ایجاد حاشیه امنیتی دست به این فحاشی ها می زند.
آقای باهنر!
شما از نمک نشناسی مهندس موسوی سخن گفته اید!
لیکن بنده شما را مانند آفتابپرستی می دانم که به هر طرف که گرما و قدرت میرود شما نیز به همان طرف میروی و رنگ عوض میکنی. امیدوارم یادتان نرفته باشد که شما قبل از انتخابات سال ۸۸ به حضور جناب آقای مهندس موسوی عزیز رسیدی و از ایشان خواهش کردی که وارد انتخابات شوند و کشور را از دست احمدی نژاد نجات دهند!؟
در خصوص اظهار نظرتان درباره آقای کرباسچی، توصیه می کنم که اگر دین نداری لااقل آزاده باش! که اینچنین تهمتی را به آقای کرباسچی میزنی.
متن کامل مصاحبه باهنر با اعتماد را اینجا ببینید


 


امروز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از تعطیلی و رکود صنعت نساجی در داخل کشور، گفت: نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده و تعداد کارگران آن از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خانه ملت، نادر قاضی‌پور با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بازدید از صنایع مازندران امروز (۵ شهریور ماه) وارد این استان شدند، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب ۵ گروه از مناطق مختلف صنعتی و معدن‌های استان مازندران در حال بازدید هستند.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است، افزود: دستگاه‌های موجود در این کارخانه باز شده و در حال فروش است؛ ضمن اینکه تعداد کارگرهای این کارخانه از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: قرار بود با واگذاری این کارخانه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شریک خارجی وارد گود شود و با آوردن سرمایه بهره‌وری در این کارخانه را افزایش دهد ولی با آمدن بخش خصوصی ترکیه‌ای این کارخانه رو به تعطیلی رفته است.

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ میلیون جمعیت زنان ایران نیاز به چادر و مانتویی دارند که صنعت نساجی باید آن را تولید کند، گفت: اگر سالانه هر فرد مصرفی حدود ۵ متر هم داشته باشد، ما در سال نیاز به ۱۰۰ میلیون متر پارچه داریم، حال مسئولان باید توضیح دهند برای اینکه صنعت نساجی این نیاز را تأمین کند چه کرده‌اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی نیاز ایران از طریق واردات تأمین می‌شود که مسئله بسیار نگران کننده است.


 


امروز: وزیر سابق امورخارجه گفت: در هیچ جایی از نامه ارسالی به رهبر انقلاب از احمدی نژاد و یا خلع ید وی سخنی به میان نیامده و تفسیرهایی مانند ستاد فرا قوه‌ای که از سر بی‌اطلاعی بیان شده است واقعیت ندارد.


به گزارش فارس، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در جمع ائمه جماعت و روحانیون شهرری، در پاسخ به سوالی پیرامون نامه جمعی از وزراء و اعضای سابق هیئت دولت به رهبری گفت: طی یکسال و نیم گذشته جمعی از اعضای سابق دولت‌های نهم و دهم با برپایی جلساتی به بررسی مسائل مختلف و کلان کشور می‌پردازند.
وی ادامه داد: این جلسات هیچگونه نماد سیاسی نداشته و حتی در کوران انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیرامون نامزدهای جریان‌های مختلف سیاسی موضع‌گیری نداشته است.
متکی با بیان اینکه در این جلسات مباحث کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: همچنین مسائل حوزه اقتصادی، تحلیل و ریشه‌یابی برخی جریانات از جمله تورم، نوسانات نرخ ارز، انرژی، نظام پولی و بانکی و فضای کسب‌ و کار و تعاملات بین‌المللی در چارچوب بیانات و رهنمودهای رهبری مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: حاصل جلسات فوق براساس یک تصمیم جمعی تحت عنوان یک نامه توسط تیمی 5 نفره از وزرای سابق به همراه راهکارهای پیشنهادی نگارش و تدوین شد و با امضای حدود 15 نفر از اعضای این جلسه برای مقام معظم رهبری ارسال شد.
این عضو کابینه دولت‌های نهم و دهم، تصریح کرد: در هیچ جای نامه از رئیس جمهور و یا خلع ید وی سخنی به میان نیامده و ادعاها یا تفسیرهای گوناگون مانند ستاد فرا قوه‌ای، عمدتا برآمده از بی‌اطلاعی اظهار نظرکنندگان است.
متکی گفت: اعتقاد جدی جمع این است که همگان از جمله نمایندگان محترم مجلس و قوه قضاییه به همراه دلسوزان نظام باید در کنار و همراه دولت برای عبور از شرایطی که دشمن در صدد القاء اهداف خود است، همه ظرفیت‌های خویش را به کار گیرند.
متکی در حاشیه این جلسه نیز با مزاح و کنایه اظهار داشت: گاهی وجود مدعیان دوستی مانند افراد انگشت‌شماری در روزنامه ایران، انسان را از داشتن دشمن بی‌نیاز می‌کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته