-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 1 شهریور 91

 

سلام،

چهارشنبه اول شهریور 91، 22 آگوست 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در پاسخ به یک فراخوانی که از صفحات فیس بوک آغاز شد برای جمع آوری زباله ها و پسماندهای مناطق زلزله زده، اقدام جمعی مدنی اتفاق افتاد که نه تنها بسیاری از اهالی استان آذربایجان بلکه از دیگر مناطق کشور هم راهی مناطق زلزله زده شدند و با استقبال قابل توجه ای که مردم کردند تاکنون 100 روستا را از پسماندهای زلزله پاکسازی کردند و به این طریق به یاری زلزله زده ها شتافتند. یک مشکل هم پیدا شده و آنهم اینکه خبرگزاری مهر از قول هلال احمر گفته که 16000 مراسم ترحیم برگزار کرده که اگر فرض کنیم شب سوم و شب هفتم گرفته باشند نزدیک به 7 الی 8 هزار کشته خواهد شد که این عدد خیلی فاصله دارد با عدد رسمی اعلام شده 306 نفر. به هر صورت به دلیل عدم اعتماد به حکومت و اعداد و ارقامی که بیان می کند جای هرگونه گمانه زنی باز می ماند. دولت آمریکا هم اعلام کرده که به مدت 45 روز و تا سقف 340 هزار دلار انجمن های خیریه، نهادهای غیردولتی و غیره می توانند برای کمک به زلزله زدگان در ایران پول ارسال بکنند خارج از مقررات تحریم آمریکا به شرط اینکه در وبسایتی که اعلام کردند ثبت نام شود و بخش مربوط در وزارت خزانه داری آمریکا اجازه صادر کند.

نکته دوم اینکه خبرگزاری رویترز خبر داده از اینکه واردات نفت چین از ایران در ماه جولای 28 درصد کاهش داشته. البته در سوی دیگر دو تن از مقامات اقتصادی کره جنوبی مطرح کردند که ممکن است در ماه سپتامبر 200 هزار بشکه در روز واردات از ایران را آغاز بکنند چون کره جنوبی واردات خودش را متوقف کرده. البته بعید به نظر می رسد این اتفاق بیافتد چون در آن صورت کره جنوبی گرفتار تحریم های امریکا خواهد شد. همینطور در مورد خوراکیهای کشور در بخش اقتصادی این موضوع مطرح شده که شاخص اصلی خوراکیها بر طبق آمار مرکز آمار ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل بین 38 تا 48 درصد افزایش داشته. نمایندگان مجلسی که این آمار را مطرح کردند گفتند که علت این افزایش قیمت مواد غذایی و اساساً این میزان تورم به دلیل اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها است. البته دلایل متعدد دیگری هم دارد که این هم یکی از دلایل آن است. ناشرین کشور هم صدایشان به آسمان بلند شده برای اینکه کاغذ به بندی 76000 تومان رسیده درحالیکه حتی با ارز 2000 تومانی هم حساب شود باید بندی 40000 تومان باشد. این کاملاً نشان می دهد که نبود ارز و عدم اختصاص آن برای واردات کاغذ مشکل کمبود آنرا ایجاد کرده و به این ترتیب ناشرین برای چاپ کتاب دچار مشکل شدند. ناشرین کتابهای دانشگاهی به بحران خوردند و اصولاً صنعت نشر کشور زیر فشار و تهدید تعطیلی قرار گرفته. خبرگزاری رویترز همینطور گزارش داده که در ارمنستان جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از سیستم مالی ارمنستان برای دور زدن تحریم هاست و دنبال گشایش چند بانک و نهاد مالی در این کشور.

نکته سوم اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه با سایت فردا مخابره کرده که تاثیر مخرب این پارازیتهای ماهواره ای و مخابراتی بر سلامتی جسم و روان مردم امری انکار نشدنی است و ادامه آن می تواند مشکلات ناشنوایی مزمن و التهابات پوستی و سایر بیما ریها را به دنبال داشته باشد. جالب است که وزیر ارتباطات آقای رضا تقی پور مطرح کرده که پخش پارازیتها ربطی به این وزارتخانه ندارد و ما نمی دانیم که چه کسی اینکار را می کند. جالب است که همه ملت ایران از مدتها قبل می دانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چند نقطه تهران از جمله در منطقه ای نرسیده به بومهن تاسیساتی را کار گذاشته برای پارازیت فرستادن اما آقای وزیر ارتباطات می فرماید که ایشان نمی داند. همینطور وزارت بهداشت و درمان هم گفته که نگران داروهای خاص است که در کشور کمیاب است. دلار 2130 تومانی و کمبود دلار مسئله  واردات داروهای خاص را با مشکل مواجه کرده. نکته چهارم اینکه در ارتباط با مسئله برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که از 120 کشور 100 کشور دعوت را پذیرفتند و 35 الی 36 نفر در سطح رهبران می آیند، خانم ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه امریکا در اظهار نظری دیروز در واقع از دایره ادب دیپلماتیک خارج شده و گفته که صراحتاً باید بگویم که فکر نمی کنیم جمهوری اسلامی ایران لیاقت حضور این سران سطح بالا را داشته باشد. این قبیل حرف زدن را از امثال آقای احمدی نژاد شنیده بودیم ولی جالب است به خانم نولاند هم سرایت کرده.

نکته پنجم اینکه مهندس بهزاد نبوی که مطرح شده بود به دلیل مشکلات کمر، کلیه و قلب آزاد شده، معلوم شده که در زندان بند 2 الف سپاه دراوین است و به دلیل بیماری ستون فقرات، کلیه و قلب به سختی در زندان بسر می برد و نگرانی برای حال وی افزایش پیدا کرده. نبوی از کسانی است که قبل از انقلاب هم سالها در زندان بوده.

نکته ششم اینکه تعدادی از محافظه کارهای و اصولگراها شروع کردند به نوشتن نامه به دیوان محاسبات و از آن خواستند که عملکرد فرهنگی آستان قدس را مورد برسی قرار بدهد. اصولاً از زوایای مختلف به اصطلاح شاخ را بند کردن به آقای واعظ طبسی و آستان قدس شروع شد. بنظر می رسد چون آقای واعظ طبسی به تعبیر آقای خامنه ای از خواص بی بصیرت محسوب می شود و از کسانی است که جنبش سبز آنطوری که آقای خامنه ای می خواسته سینه چاک نکرده، بعد از ماجرای رفتن آقای ناطق نوری به آنجا مغضوب واقع شده و مسئله فساد در آستان قدس و دستگاه آقای واعظ طبسی و پسرش و اطرافیان و غیره که سالهاست مطرح است و آقای خامنه ای اجازه نمی داد مطرح شود، مثل اینکه با اجازه ایشان حملات شروع شده و آزاد شده به آقای واعظ طبسی و عملکرد وی در آستان قدس. آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم مطرح کرده که وزارت کشور مجری انتخابات نیست. ایشان گفته که در قانون اساسی اسم شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات ذکر شده ولی اسمی از وزارت کشور نیست بنایراین حداکثر می تواند کمک کار شورای نگهبان باشد. به نظر می رسد زمینه سازی برای اینکه یکسره انتخابات ریاست جمهوری را از دست دولت احمدی نژاد در بیاورند آغاز شده.

و نکته هفتم اینکه آقای قدری الجمیل معاون نخست وزیر سوریه در سفری که به مسکو داشته حرف عجیبی را دیروز اعلام کرده. او گفته که دولت کشورش حاضر است که درباره کناره گیری  بشار اسد از قدرت گفتگو کند. علت این را گفته که وضع اقتصادی خراب است و به دلیل تاثیری که بحران بر اقتصاد کشور گذاشته اوضاع به طرز غیر قابل کنترلی پیش می رود. البته سوریه تحت تاثیر های شدید بین المللی هم قرار دارد. او گفته که صحبت درباره هیچ چیزی ممنوع نیست. اگر این حرف آقای قدری الجمیل تصمیم جمعی بعثی ها باشد می شود گفت که مسیر را برای پیاده کردن مدل یمن در سوریه دارد آماده می شود. به هر حال در 24 ساعت گذشته دستکم 1350 نفر دیگر در سوریه کشته شدند که جنازه 40 نفر هم که قتل عام شده بودند در حومه دمشق پیدا شده. دیروز درگیری ها در حلب و حومه دمشق ادامه داشته. در دیروالزور توپخانه ارتش سوریه کار کرده و در درعا هم پزشکانی را که به معالجه مردم در بیمارستانهای شهرها می پرداختند اعدام دسته جمعی کردند.

و نکته آخر اینکه صدا و سیما نظرسنجی گذاشته و طبق آن اعلام کرده که 99 درصد مردم از برنامه های صدا و سیما راضی هستند. درست مثل انتخابات صدام حسین که 99 درصد به وی رای داده بودند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته