-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۱, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 08/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: با گذشت سه سال و اندی از حبس عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت، وی همچنان از ملاقات حضوری و مرخصی محروم است. تمام فشارها و کینه ها از آن روزی شدت گرفت که این مدافع حقوق بشر حاضر نشد تن به خواسته های غیرقانونی حاکمان دهد. وی در اسفند 89 بعد از نه ماه زندان به مرخصی آمد و در طول مدت مرخصی بارها توسط بازجویانش احضار می شد. بازجوها از او می خواستند که علیه رهبران جنبش سبز ودفتر تحکیم وحدت وجنبش دانشجویی در رسانه ها و دانشگاهها مصاحبه وسخنرانی کند، اما مومنی از پذیرش درخواست بازجوها سر باز زد و به زندان بازگشت.
به گزارش جرس، فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی می گوید: "آقای مومنی همچنان از مرخصی و ملاقات حضوری محروم است. همان سال اول یک مرخصی به او دادند اما یکسری خواسته هایی از او داشتند که آقای مومنی به آن خواسته ها جواب نداد و بخاطر همان او را به زندان برگردانند و از همه حقوقش محروم شد."
عبدالله مومنی فعالیتهای سیاسی خود را همراه با حرکتهای آزادی خواه دانشجویی آغاز کرد و یکی از اعضای ثابت اعتراضات دانشجویی بود. او در این مسیر از فعالیت های حقوق بشری نیز کم نگذاشت و نسبت به سرکوب دانشجویان اعتراض کرد و صدای اعتراض جنبش دانشجوی شد. او بارها تهدید و بازداشت گردید اما زمانی که از بند اسارت رها می شد، نمی توانست نسبت به سرکوب اهالی دانشگاه و منتقدان ساکت بماند. او با دغدغه هایی که برای آزادی داشت به یک فعال سیاسی و حقوق بشر تبدیل شد.

این فعال حقوق بشر تاکید داشت که صحبت از حقوق بشر کافی نیست. باید دید چه ‏کسانی عملا در صحنه ی پیکار با نقض حقوق بشر حضور دارند و اگر لازم باشد حاضرند در این راه هزینه ‏بدهند.
تداوم فعالیت های حقوق بشری و سیاسی مومنی باعث شد که وی پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران برای چندمین بار بازداشت شود. او که ریاست ستاد شهروند آزاد (حامیان کروبی) را بر عهده داشت تنها به جرم اینکه معتقد بود رای به کروبی رای به دموکراسی و حقوق بشر است دادگاهی و به تحمل چهار سال و یازده ماه حبس محکوم شد.

اما این حکم ناعادلانه کافی نبود و بارها در زندان او را تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دادند. وی از درون زندان نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی خامنه‌ای نوشت و آنچه که در زندان بر سر او آوردند را فاش ساخت. وی در قسمتی از این نامه نوشته است: "بازجویان اصرار به اعتراف به داشتن رابطهٔ نامشروع با دیگران، داشتند، قسم خوردم که به زنم پایبند بوده‌ام و نوشتم «من هیچ رفتار و عمل غیراخلاقی نداشته‌ام.»پس از خواندن کاغذ بازجویی، با مشت و لگد و سیلی به جان من افتادند و پس از کتک کاری مفصل و تحقیر و توهین گفتند «به تو اثبات می کنیم که حرامزاده و ولدزنا هستی.» نتیجه آن فرو کردن سر من در چاه توالت بود، آن چنان که کثافت‌های درون توالت به دهان و حلق من وارد و به مرحله خفگی رسیدم. می‌گفتند که «باید کاملا توضیح دهی که با چه کسی در چه زمانی و در کجا و چگونه ارتباط داشته‌ای» و حتی از من می‌خواستند که در برگه بازجویی ام بنویسم که «در دوران کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ام». بارها به تجاوز و استعمال بطری و شیشه نوشابه و چوب تهدید می شدم تا جایی که فی‌المثل بازجوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بیان می‌کرد که چوبی را در ... استعمال می‌کنیم که صدتا نجار نتواند آن را در بیاورد..."

آدینه وند با بیان اینکه آقای مومنی باید آنها را عفو کند، تصریح می کند: "آخرین ملاقات حضوری ما عید فطر پارسال بود اما امسال نه تنها از آزادی ایشان خبری نبود بلکه ملاقات حضوری هم شامل حالمان نشد. من اصلا هیچ انتظاری هم ندارم که به آقای مومنی عفو بدهند زیرا ایشان کاری خلاف قانون انجام نداده اند که کسی بخواهد او را ببخشد و به او عفو بدهد، بلکه این آقای مومنی است که باید آنها را ببخشد. آقای مومنی نبوده که دستش را بر روی کسی بلند کند و کسی را بزند بلکه این آقای مومنی است که کتک خورده و در دوران بازجویی تحت انواع فشارهای روحی و جسمی قرار گرفته است و بیشتر از سه سال هم است که بی گناه در زندان بسر می برد."
آدینه وند در پایان خاطرنشان می کند: "اگرچه زندان تمامش مشکل است اما الان همسرم وضعیت روحی بهتری دارد. دندانهایش خیلی مشکل داشت که چندبار اجازه درمان دادند اما الان که در مراحل پایانی درمان دندانهایش است دو بار که نامه برده ام اما باز اجازه نمی دهند که کارهای درمانی دندانهایش را پی بگیرد..."


 


امروز: لحظه خداحافظی لحظه ی تلخی است. چه آن زمان که زینب ده ساله جلوی در خانه و بیرون از ماشین، از گردن پدر آویزان شده و دستانش را باز نمی کند، چه آن زمان که به در کابوسی رنگ زندان میرسی و باید خداحافظی کنان بدرقه کنی، اشک نریزی و روحیه ات را حفظ کنی.

لحظه ی خداحافظی لحظه ی تلخی است چه زمانی که برای مرخصی با همبندی هایت وداع می کنی و چشمانت رنگ آزادی گرفته، چه لحظه ای که برای رسیدن به همراهان دربندت پر می کشی و قرار است با دوستان و خانواده ات خداحافظی کنی و بوی اسارت سرشار از آزادگی می دهی.

همراهی و همزبانی و همدلی با مهدی محمودیان، روزنامه نگار و راوی جنایات کهریزک در مسیر خانه تا زندان، گرچه تلخ اما امیدبخش است. روحیه ی خوبی دارد و به آرامی می گوید: "واقعیتش خیلی برایم سخت نیست و هیچ احساس بدی از رفتن به زندان ندارم."

این زندانی سیاسی که با پایان مرخصی اش عازم زندان رجایی شهر است، تشریح می کند: "سخت ترین قسمت خداحافظی این بود که زینب می گفت "بابا نمی شود کاری کنی که بمانی؟ فقط برای یک روز دیگر!" و حتی حاضر شده بود چند ساعت بیشتر پیشش بمانم که با توجه به اینکه گفته بودند باید برگردم امکان ماندنم نبود. دوست داشت با من تا زندان بیاید که آن هم به خاطر اینکه امکان داشت دم در زندان گریه کند و یا حالش بد شود نگذاشتم و در خانه با او خداحافظی کردم."

نگرانی در صدایش حس می شود، می گوید: "با توجه به اینکه دفعه پیش مرخصی ام فقط ۳ روز بود و دخترم تهران نبود و نتوانسته بودم خوب ببینمش، این بار فرصت خوبی بود که بتوانم مدت طولانی در کنارش باشم."

دختر دیگر بزرگ شده و حتی ملاقات به ملاقات می توان تغییراتش را رصد کرد، مهدی محمودیان جدی و پدرانه شده، ادامه می دهد: "این بار خانه ای تهیه کردم و توانستیم مدتی با هم زندگی کنیم. فرصت خیلی خوبی بود برای زندگی مجدد. بعد از چند سال توانستم برای چند روز زندگی عادی را تجربه کنم."

مهدی محمودیان که ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و در داخل زندان نیز نامه ای درباره وضعیت اسفناک زندان رجایی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در این زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشت، در توضیح آنچه زندگی عادی می نامد، می گوید: "در این ایام بعد از نزدیک به سه سال چون اولین بار بود که می توانستم فضای اجتماعی را ببینم و ساعت های زیادی را با مردم عادی باشم برایم خیلی لذت بخش بود. مردم در فضای آزاد بدون دغدغه های سیاسی یا بدون گرایش خاصی داشتند زندگی عادیشان را می کردند که گفتگو با آن ها برایم جذاب بود و تازگی داشت."

مهدی محمودیان عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی در ادامه با اشاره به جو حاکم بر فضای سیاسی تاکید می کند: "خیلی شیرین بود دیدن این که حرف هایی را که سال هاست بزرگترهای ما می زنند و ما هم قبول داشتیم، الان مردم عادی می گویند. یعنی همان آرزوی ما که به نوعی دغدغه شدن بعضی مسایل بود. من بعد از نزدیک به سه سال وقتی میان مردم راه میرفتم دیدم که دغدغه های ما عمومی و مردمی شدند و حالا مردم هم با زبان و با ادبیات خودشان بسیاری آن حرف ها را می زدند."

مسیر خانه ی مهدی محمودیان تا زندان رجایی شهر گوهردشت مانند همین روزهای تابستانی بلند است و از هر دری سخن می گوییم. می گوید: "متاسفانه ما در زندان مشکل خواندن روزنامه های روز را داریم و در این فرصت که من به اطلاعات آزاد هم دسترسی داشتم دیدم همان حرف هایی که ۴ سال و ۶ سال و ۸ سال پیش آقای موسوی، آقای کروبی، آقای دکتر معین و یا آقای خاتمی می زدند و به خاطر آن حرف ها ما اتهام ضد انقلاب و ضد دین می خوردیم، الان خود آقایان جناح راست به یکدیگر می زنند. البته با این فرق که ما اگر آن موقع گفتیم بر اساس مصالح اجتماعی و جامعه می گفتیم و آقایان الان بر اساس مصالح قدرت این حرف ها را می زنند. هر روز هم دعواهای آنچنانی می کنند و حرف هایی به هم می زنند که هیچ وقت اصلاح طلبان از نظر اخلاقی اجازه زدن این حرف ها را به دشمان خودشان هم ندادند. و همان پیش بینی ما که اینها نه اخلاق دارند و نه عرضه اداره کشور را، الان که همه چیز را حتی ۳ تا قوه را در اختیار گرفتند به وضوح قابل رویت است."

این زندانی سیاسی که بهمن ماه سال گذشته برای چند روز در بیمارستان رجایی بستری بود در پاسخ به دوستانی که از اون درخواست کرده بودند مدتی ننویسد به وضعیت اسفبار زندان ها و جامعه اشاره ایی نکند تا شاید از زندان خلاصی یابد و بتواند در کنار خانواده اش بماند، نوشته بود: آیا ارزشش را داشت بخاطر اینکه به زندان نیفتم حرفی از کهریزک نمی زدم شاید تا هفته ها و یا حتی ماه های دیگر صدها برادر دیگرمان آنجا شکنجه و هتک حرمت می شدند؟ آیا ارزشش را داشت به خاطر ترس از دوری خانواده حرفی از قبرهای مخفیانه قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا نمی زدم و به مانند هزاران مادری که ۲۳ سال است هنوز محل دفن فرزندان اعدام شده یشان را نمی دانند، صدها مادر و فرزند دیگر نیز تا سالها حتی نتوانند بر قبر عزیزانشان گریه کنند؟

امروز نیز مهدی محمودیان در پاسخ به سوال من که می پرسم هنوز هم پشیمان نیستید؟ می گوید: "تمام این مدت حتی یک لحظه پشیمانی که هیچ، حتی فکر اینکه که ای کاش نمی کردم در من به وجود نیامد. قاطع می گویم کاری که کردم بسیار بسیار درست بوده و کماکان اگر آن شرایط بوجود بیاید انجامش می دهم."

او ادامه می دهد: "خوشحالم از اینکه توانستیم با مقاومت مان به همراه دوستان بیرون از زندان و با کمک دوستانی که به خاطر شرایط به وجود آمده مجبور به ترک کشور شدند حاکمیت را مجبور کنیم که بچه ها و دوستانمان را با هر روشی و با هر تعدادی و کیفیتی از زندان آزاد کنند."

مهدی محمودیان، تیر ماه امسال در نامه ای با شرح بخشی از آنچه در این هزار روز بازداشت بر او گذشته نوشته بود: وقتی از مظالمی که بر خودم رفته است می نویسم شرمسار کسانی هستم که صدها برابر این فشارها بر دوششان سنگینی می کند و حتی امکان فریاد زدن را هم ندارند.

این روزنامه نگار زندانی در نامه ی خود تصریح کرده بود: شرمسار کسانی هستم که هنوز سیاه پوش گل های پرپرشان هستند و شرمسار رهبران دربندمان که از حداقل امکانات زندان همچون ملاقات با عزیزانشان نیز بی بهره اند و امروز بعد از هزار روز زندان با اطمینان و ایمان بیشتر نسبت به روزهای اول و گام هایی استوار تر در کنار دوستان و همرزمانم برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر در ایران گام بر می دارم.

تلفن همراه مرتب زنگ می زند، تماس ها کوتاه است، کسی چیزی برای گفتن ندارند فقط شنیده اند که مرخصی تمدید نشده و مهدی محمودیان در راه بازگشت به زندان است. تماس می گیرند و خداحافظی هایی کوتاه... می گوید: "در این مدت با برخی از این دوستانی که بنا بر دلایلی ناچار به ترک وطن شدند صحبت کردم. دوستانی که برای احوال پرسی زنگ می زدند در صدایشان و حرف هایشان پر بود از دلتنگی. مطمئنم این دلتنگی ها اگر بیشتر از زندان نباشد به طور قطع کمتر از زندان نیست. من می دانم بعد از یک هفته، ده روز، دوماه، یک ماه خانواده هایمان را می بینم، یا اینکه ۶ ماه یک بار دو سال یکبار یک مرخصی داشته باشیم ولی اونها که رفتند می دانم که بسیار بسیار به شان سخت گذشته و می گذرد. من فکر کنم همه مان، چه آنهایی که در زندانند، چه آنهایی که در خارج از کشورند و چه آنهایی که در شرایط سخت اجتماعی و در این همه فشار ها و تماس های هر روزه وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی ایستاده اند و دارند کار می کنند و به خانواده ها سر می زنند و باعث روحیه دادن به خانواده ها می شوند و کار ها را پیگیری می کنند واقعا همه به یک اندازه زحمت می کشند. انشا الله که این زحمات یک روزی به نتیجه برسد و همه دوباره دور هم جمع شویم."

دیگر ساختمان ها و علامت های سبز بزرگراه و آفتاب بی حال که در شرف غروب است هشدار می دهد وقت خداحافظی تو هم رسیده است. آنان که بسته شدن در را پشت سر زندانی خود دیده اند، آنان که نگاهشان با نگاه سرباز جلوی در که آمده زندانی را ببرد گره خورده است، آنان که بغض جلوی در زندان امان خداحافظی را ازشان برده است، خوب می فهمند تیر کشیدن سر و سوختن چشم و احساس خفگی جلوی زندان لحظه ی خداحافظی را. به جای خداحافظی می گوید: "چیزی که در روزهای مرخصی خیلی اذیتم کرد این بود که احساس می کردم بچه ها و مردم کمتر حواسشان رهبران در بندمان است. فکر می کنم ما باید هر آنچه که نیرو داریم برای فشار برای آزادی رهبرانمان موسوی و کروبی و خانم رهنورد بگذاریم و همه تلاشمان را بکنیم تا انشا الله زودتر آزاد شوند چون واقعا شرایط آن ها از زندان هم بدتر و سخت تر است."
منبع: کلمه


 


امروز: برخلاف اخبار منتشر شده بهزاد نبوی وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی، کماکان در بند دو الف زندانی است و دوران محکومیت خود را می گذراند.

به گزارش کلمه، در حالیکه در طی یک سال گذشته مرخصی های بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مبارز و زندانی دوران ستمشاهی بسیار معدود بوده و حتی در دوران عید نوروز نیز بر خلاف وعده های داده شده به مرخصی نیامده است، هفته گذشته خبری در برخی سایت ها منتشر شد مبنی بر اینکه این زندانی سیاسی مدتی است در خارج از زندان بسر می برد.

این خبر درحالی منتشر شده که روند درمانی نایب رییس مجلس ششم در طی یک سال اخیر کند و شرایط زندان برای او سخت تر شده است.

بر اساس این گزارش، بهزاد نبوی هم اکنون با یک متهم کهنسال و همچنین یکی از متهمان پرونده به اصطلاح رمالی منسوب به احمدی نژاد و رحیم مشایی همبند شده است. این زندانی ها دچار بیماری و خصوصا مشکلات حرکتی هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند، و این در حالی است که خود او به دلیل بیماری و کهولت سن بیشتر از هرکس دیگری نیاز به پرستاری و مراقبت دارد.

این زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در خارج از بند عمومی و در بند غیر قانونی دو الف که متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه است می گذراند.

بهزاد نبوی دچار بیماری‌های قلبی، کلیوی و ستون فقرات بوده و در طی مدت سه سال چند بار در سی سی یو بستری و تحت عمل جراحی قلب گرفته است. پیش از این نیز پزشکان به او توصیه کرده بودند که برای کنترل مشکل بیماری ستون فقرات خود فیزیوتراپی و هیدروتراپی داشته باشد که متاسفانه فقط در چند نوبت آن هم در زمستان سال گذشته این کار انجام شد و پس از آن جلسات درمانی این زندانی سیاسی متوقف ماند.

بهزاد نبوی معاون نخست وزیر در امور اجرایی در دولت محمدعلی رجایی، رییس سازمان بسیج اقتصادی در دوران جنگ ایران و عراق از فعالان سیاسی قبل و بعد از انقلاب است که از او در عرصه سیاست ایران به "چریک پیر" یاد می‌شود.

نبوی از خرداد ۱۳۵۱ به دلیل تحت تعقیب بودن توسط رژیم شاه به طور مخفیانه زندگی می کرد. او قبل از انقلاب بارها توسط ماموران ساواک دستگیر شده بود. ولی هیچ گاه مأموران حکومت پهلوی موفق به گرفتن اعترافات از او نشدند و ناکامانه او را آزاد کردند.

بهزاد نبوی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت و یکی از موارد اتهامی او اخلال در ترافیک تهران ذکر شد. او در دادگاه های نمایشی سال ۸۸ نیز شرکت داده شد که جمله معروف "من به میر حسین موسوی خیانت نمی کنم" را بیان کرد. بهزاد نبوی در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۸۸ به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.


 


امروز: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین تكلیف وضعیت قیمت تخم مرغ و شیر خام در دو جلسه جداگانه امروز چهارشنبه یكم شهریور ماه با حضور متولیان تولید، بخش خصوصی و سایر دستگاه های ذیربط خبر داد.

'حسن رادمرد' عصر سه شنبه به ایرنا گفت: در باره وضعیت قیمت تخم مرغ وزارت جهاد كشاوزری معتقد است كه برای جلوگیری از كشتار مرغ تخم گذار و گله های مولد لازم است نرخ تخم مرغ افزایش یابد.

وی با بیان این كه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به دنبال كنترل بر روی بازار تخم مرغ است، افزود: در كار گروه تخم مرغ كه با حضور اعضای وزارت جهاد كشاورزی، انجمن تولیدكنندگان مرغ تخم گذار(میهن) و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان برگزار می شود، در باره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد در این جلسه موضوعاتی چون افزایش قیمت، برنامه های آینده در حمایت از تولید تخم مرغ و درخواست تولیدكنندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، هم اكنون هر شانه تخم مرغ حدود 6500 تا هفت هزار تومان به فروش می رسد.

تولیدكنندگان تخم مرغ معتقدند نرخ های كنونی به ضرر آنها است و اگر این وضعیت ادامه پیدا كند ناچار خواهند شد تا مرغ های مولد خود را معدوم كنند.

** خرید تخم مرغ توسط دولت

مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز مطرح كرد كه در جلسه فردا قرار است در باره این موضوع كه بخشی از تولیدات تخم مرغ با تخصیص یارانه توسط دولت خریداری شود، تصمیم گیری شود تا با ذخیره تخم مرغ توسط دولت از ضرر تولیدكنندگان جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای تخم مرغ قیمت مصوب تعیین می شود، گفت: نرخ تخم مرغ بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می شود و ما به دنبال تعیین قیمت كف و سقف برای تخم مرغ هستیم.

وی با تصریح بر این موضوع كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال تعزیراتی كردن موضوع تخم مرغ نیست و تمام تلاش خود را برای حمایت از تولید می كند، ابراز امیدواری كرد تا نشست فردا به نتیجه ای مورد توافق همه منجر شود.

** تصمیم جدید در باره قیمت شیر خام

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره قیمت شیر نیز گفت: شیر خام نیز یكی از مباحث چالشی است كه فردا در باره آن تصمیمات مورد نیاز گرفته می شود.

وی با یادآوری این كه برخی تولیدكنندگان از تفاهم خود با وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره نرخ تعیین شده شیر خام عدول كرده اند، گفت: آنها معتقدند كه تولید شیر خام پایین است و به نسبت نرخ دستمزدها و هزینه های تمام شده بالا است.

وی با استناد به اظهارات تولیدكنندگان صنایع لبنی مبنی بر این كه قیمت كنونی برای آنان به صرفه نیست، افزود: در زمان حاضر برخی كارخانجات، شیر خام را به مصارفی چون تولید انواع بستنی كه قیمت های بالایی نیز دارد، اختصاص می دهند.

رامرد گفت كه در جلسه بعد از ظهر چهارشنبه قرار است در باره شیر خام و قیمت آن نیز تصمیم گیری شود.

وی در باره اظهارات مطرح شده از سوی برخی تولیدكنندگان صنایع لبنی و دامداران مبنی بر این كه دولت در تامین علوفه دام به تعهدات خود عمل نكرده است و به همین دلیل دامداران شیر خام را گران می فروشند، گفت: این موضوع واقعیت ندارد و نباید با این بهانه قیمت ها را بالا برد.

در ماه های اخیر بر اساس تفاهم حاصله میان دولت و بخش خصوصی مقرر شد نرخ هر كیلوگرم شیر خام 750 تومان معامله شود، اما هم اكنون این نرخ رعایت نمی شود و كارخانجات صنایع لبنی شیر خام را با هر قیمت ارایه شده از سوی دامدار خریداری می كنند كه این رویكرد تاثیر خود را بر روی محصولات پر چرب لبنی كه نرخ گذاری آن بر مبنای عرضه و تقاضا است، می گذارد.


 


امروز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه برخی نهادهای مسئول چشم خود را درقبال توهین‌ها و اقدامات نابخردانه جریانات خودسر بسته‌اند و آنها با استفاده از این فرصت یکه تازی کرده و به تخریب بزرگان نظام مشغولند.

به گزارش ایلنا، مجید انصاری با اشاره به توهین‌های برخی گروه‌های خودسر به مسئولان نظام و چهره‌های انقلاب مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مسئله توهین به شخصیت‌های انقلابی نظام جریان خوارج گونه‌ای است که چند سال است در کشور شکل گرفته و هر روز هم ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: در زمان ایجاد این گونه مسائل در کشور قرار بود که با این افراد خوارج مسلک از سوی نهادهای مسئول بدون اغماض ووابستگی به جریانات سیاسی برخورد شود اما متاسفانه به دلیل خصومت‌های شخصی برخی جریانات با چهره‌های انقلابی، نهادهای مسئول چشم به پدیده زشت توهین در کشور بسته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهادهای مسئول و متولی برخورد با این جریانات، با سکوت خود مهر تاییدی براین جریانات خطرناک زده‌اند و این سکوت مسئولان دلیل رشد آن‌ها در جامعه شده است.

انصاری در ادامه به تاریخ اسلام و نحوه مقابله با خوارج اشاره کرد و گفت: این نهادهای مسئول، مطمئن باشند بزودی فتنه‌های این گروه‌های خودسر دامن خود آن‌ها را نیز خواهد گرفت چراکه تاریخ اسلام نشان داده اندیشه‌های جریان خوارج دامن نهاد‌ها و افراد قدرت طلب را گرفته است و با قدرت یافتن این جریانات کنترل آن‌ها از دست نهادهای مسئول خارج شده و هزینه‌های گزافی را برای جامعه و نظام به بار آورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمان معاصر نیز شاهد تشکیل چنین جریاناتی از سوی قدرتهای غربی بوده‌ایم که آن‌ها برای مقابله با اسلام ناب جریان اسلام بدلی طالبان را ایجاد کردند اما با قدرت یافتن طالبان هزینه‌های گزافی در راستای سرکوبی این جریان برای آمریکا و متحدانش ایجاد شد.
انصاری با بیان اینکه جریانات خودسر آفت نظام است،تاکید کرد: برای اینکه جریان خوارج گونه ایجاد شده در نظام هزینه گزافی را به بار نیاورد لازم است نهادهای مسئول با این جریانات به صورت جدی برخورد کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: جریان ایجاد شده برای توهین به چهره‌های شاخص انقلابی قبلا نیز به شخصیت‌هایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی،سید محمد خاتمی،سید حسن خمینی، موسوی خوینی‌ها و سایر نیروهای اصیل انقلابی توهین کرده بودند و گرچه به ظاهر، این جریانات خود سر به نظر می‌رسند اما از آنجایی که یاران امام (ره) و استوانه‌های انقلاب را هدف قرار داده‌اند بی‌ارتباط با ضد انقلاب و سرویس‌های جاسوسی غرب نیستند.


 


امروز: در ادامه کمک های هنرمندان برای زلزله زدگان، سید حسام الدین سراج، خواننده موسیقی ایرانی در یادداشتی ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان آذربایجان اعلام آمادگی کرده است تا به نفع آسیب دیدگان این حادثه به اجرای کنسرت بپردازد.

این خواننده موسیقی سنتی کشورمان آورده است: «اگر بخت یاری کند و سعادت همراه باشد جهت اظهار همدردی با همطنان عزیز آسیب دیده در آذربایجان اینجانب و عزیزان گروه بیدل مشتاقانه آماده برگزاری کنسرت به سود هموطنان زلزله زده هستیم.»

پیش از این نیز، محسن چاوشی ـ خواننده پاپ ـ «ماهی سیاه ‌‌کوچولو» را به هموطنان آذری زبانش تقدیم کرده است.

چاوشی که در این قطعه فضای موسیقی آذری را تجربه کرده با ایمان قیاسی، حسین صفا و سینا حجازی نیز همکاری کرده است.

در همین حال، همچنین، بابک جهانبخش در روز ۱۵ شهریور سال جاری در حمایت از زلزله زدگان آذربایجان در ۶ سانس به روی صحنه می‌رود. سرپرستی این کنسرت را رضا تاجبخش عهده‌دار خواهد بود و یاشار و ایلیار خسروی نیز به جمع نوازندگان اضافه شده و هنرنمایی خواهند کرد.

متن این یادداشت سید حسام الدین سراج به شرح زیر است:

«پیام امید و هشدار، برای آذربایجان و ایران
چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان
تو همچو باد بهاری گره گشا می‌باش

دیگر گوش‌هایمان به لرزیدن زمین زیر پای‌مان عادت کرده است، به لرزیدن دل‌های‌مان در پس‌لرزه‌ها و لرزیدن اشک روی گونه‌های‌مان بعد از خوابیدن حادثه، وقت خالی کردن دل زمین از تن‌های بی جان عزیزان‌مان. اما چه می‌شود که چنین حادثه هولناکی را بعد از مدتی فراموش‌ می‌کنیم و همه‌ آن شور و احساس را که با سوگواران حادثه تقسیم کرده بودیم را بعد از لرزیدن زمین و دل‌ها و اشک‌ها به باد زمهریر زمان می‌سپاریم؟ ما را چه می‌شود که خاطره‌ی فرو رفته در زیر خروارها خاک، نیست و نابود می‌شود تا سال‌ها بعد، به لرزشی دیگر و مرگی دیگر بمیریم؟

همین است که اگر بخت یاری کند و سعادت همراه باشد جهت اظهار همدردی با همطنان عزیز آسیب دیده در آذربایجان اینجانب و عزیزان گروه بیدل مشتاقانه آماده برگزاری کنسرت به سود هموطنان زلزله زده هستیم تا عواید آن پیشکش کوچکی باشد به پیشگاه مردم رنج دیده از زمین لرزه آذربایجان.»


 


امروز: یک مقام ارشد وزارت علوم، از بازنگری در ۱۷۰ رشته علوم انسانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید قدیمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌ آموزش عالی وزارت علوم با بیان اینکه بازنگری ۲۷۰ رشته دانشگاهی در دستور کار کمیته‌های برنامه‌ریزی شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم قرار دارد که بیشترین آنها مربوط به گروه علوم انسانی است، گفت: بازنگری ۳۰ رشته دانشگاهی توسط کمیته‌های مربوطه تایید شده‌ است و تا پایان مهر ماه امسال در دستور کار شورا قرار می‌گیرد و در صورت تصویب نهایی به دانشگاهها ابلاغ می‌شود.

سعید قدیمی افزود: نیمی از ۳۰ رشته‌ تایید شده در کمیته‌های برنامه‌ریزی، مربوط به علوم انسانی و مابقی مربوط به سایر رشته‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۷۰ رشته از ۲۷۰ رشته دانشگاهی در دست بازنگری مربوط به گروه علوم انسانی است و مابقی رشته‌ها به گروه‌هایی همچون علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و فناوری‌های نوین اختصاص دارد.

این مقام وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ کمیته برنامه‌ریزی درسی در وزارت علوم فعال است که نزدیک به ۲۰ کمیته آن در حوزه‌های علوم انسانی فعال هستند، تصریح کرد: این کمیته‌ها طی ارتباط با شورای تحول علوم انسانی، ماموریت‌های ابلاغی را دنبال می‌کنند.

طی چند سال اخیر، و بعد از چراغ سبز رهبر جمهوری اسلامی برای حمله به دروس علوم انسانی، دولت و برخی نهادهای فراقانونی دروس و رشته های علوم انسانی دانشگاهها را مورد فشار و کنترل و حذف و تجدیدنظر قرار دادند.


 


امروز: مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی غیرانتفاعی از آخرین وضعیت راه اندازی دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در کشور خبر داد و اعلام کرد که ۱۸ دانشگاه تک جنسیتی جدید در حال راه اندازی هستند.

به گزارش مهر، غلامعلی نادری، اضافه کرد: موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صدرا که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران مستقر بود تفکیک و به دو دانشگاه دختران و پسران تقسیم شد.

وی گفت: با این تفکیک، دانشگاه دختران صدرا به "آل طاها" تغییر نام پیدا کرد و دانشگاه پسران با همان نام صدرا باقی ماند.

به گفته مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد غیردولتی غیرانتفاعی، همچنین موسسه "شکوه شرق" در زاهدان ویژه پسران راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد که ۶ موسسه دیگر تک جنسیتی از جمله یک موسسه خواهران در تبریز، یک موسسه پسران در کرج، یک موسسه دختران در قم و سه موسسه خواهران در شهرهای مشهد، ارومیه و زنجان راه اندازی خواهند شد.

نادری همچنین به ۱۱ موسسه تک جنسیتی دیگر اشاره کرد که درخواستشان برای راه اندازی در حال بررسی است.


 


امروز: محمود احمدی نژاد از آنچه شش دستاورد جديد صنايع دفاعی جمهوری اسلامی خوانده شده - از جمله نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ پرده برداری کرد.

به گزارش مهر، اين شش محصول را نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰، موتور دريايی بنيان ۴، آزمايشگاه پرنده آرميتا، خودرو تاکتيکی ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت ياب و شنود شاهد، عنوان شده است.

برد نسل چهارم موشک زمين به زمين فاتح ۱۱۰، بيش از ۳۰۰ کيلومتر اعلام شده است.

دو هفته پیش نیز وزیر دفاع جمهوری اسلامی از آزمایش موفقیت ،میز نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ با قابلیت نقطه‌زنی با برد بیش از سیصد کیلومتر، توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع خبر داده بود.
پاسدار وحیدی با بیان اینکه در سه نسل قبلی سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخریب بالا و دقت در هدف‌گیری متعارف حاصل شده بود تاکید کرد: امروز اضافه بر قابلیت‌های قبلی، نیروهای مسلح کشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰، اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات ،رادراها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار داده و منهدم کنند.



 


امروز: در حالی که بیش از بیست ماه از حبس غیرقانونی میرحسین موسوی می گذرد، نماینده ولی فقیه در سپاه بدون اشاره به این حبس غیرقانونی با قلب واقعیت به نقل از این همراه جنبش سبز می گوید: میر حسین موسوی در ملاقاتی که با وزیر اطلاعات در آن زمان داشت، در پاسخ به این سؤال که در صورت ابطال انتخابات چنانچه دوباره رای نیاورید چه نظری دارید، گفته بود که آن انتخابات هم دوباره باید باطل شود.

به گزارش کلمه، اشاره این نماینده ولی فقیه به دیدار محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات وقت دولت احمدی نژاد با میرحسین موسوی است. این دیدار بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری ۸۸ انجام شد.

محسنی اژه ای در خصوص این دیدار، بدون اشاره به حجم گسترده تقلب انتخاباتی و پیشنهادات کاربردی میرحسین موسوی، در برنامه بیست و سی تلویزیون گفته بود: به آقای موسوی گفتم که بر فرض محال اگر انتخابات ابطال شد و شما دوباره رأی نیاوردید، می‌خواهید چه کار کنید. اگر بر فرض دوباره رأی نیاوردید باز هم این وضع تکرار می‌شود. شما دو روز قبل به شورای نگهبان نامه نوشتید، حالا اگر شورای نگهبان رسیدگی کرد و به نتیجه نرسید و انتخابات را ابطال نکرد شما می‌پذیرید یا خیر؟ گفت: نه.

میرحسین موسوی بعد از انتخابات مهندسی شده در نامه ای به شورای نگهبان، تأکید کرده بود که بازشماری آرا راه چاره نیست و تنها راه جلب اعتماد عمومی ابطال انتخابات است.

وی با اشاره به حجم بالای تخلفات انجام شده خطاب به شورای نگهبان تصریح کرده بود که هیات ویژه پیشنهادی این شورا برای بازشماری ده درصد از آرا قابل پذیرش نیست و نمی تواند افکار عمومی را اقناع کند.

میرحسین موسوی که از این رایزنی هدفی جز آرامش جامعه و بازگشت مشروعیت نداشت، پیشنهاد کرده بود "برای اینکه راهی جهت رسیدگی از طریق یک هیأت حکمیت ملی گشوده بماند.

وی پیشنهاد کرده بود که موضوع به حکمتی شرعی و قانونی و مستقل که مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید که حل و فصل موضوع را پیگیری نموده اند باشد، ارجاع داده شود.

از نظر میرحسین موسوی استفاده وسیع از امکانات دولتی و منابع عمومی و همچنین دخالت اعضای دولت به نفع "نامزد حاکم"، ."خرید رأی از طریق توزیع سود سهام عدالت و پرداخت های نقدی به خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی"، "پرداخت پول به اعضای شوراهای اسلامی و افراد ذی نفوذ"، "عدم اخذ رأی از بخش قابل توجهی از واجدان شرایط با محدود کردن زمان انتخابات و تخلفات متعدد"، "چاپ حدود ۲.۵ میلیون تعرفه جدید بدون شماره سریال و با مجوز یکی از اعضای شورای نگهبان"، "توصیه به رأی دادن به نامزد مشخص توسط اعضای شعبه و ناظران"، "ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان در هفته منتهی به روز اخذ رأی"، "حمله به ستادها و هواداران و تجمعات قانونی تبلیغاتی"، "ایجاد محدودیت های متعدد برای نمایندگان ناظر ستادها" و "قطع سرویس پیام کوتاه در روز رأی گیری به عنوان ابزار پیش بینی شده برای نظارت" را از جمله موارد تخلف بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با ادعای اینکه جریان اصلاحات نتوانست آرای لازم مردم برای پیروزی در انتخابات ۸۸ را بدست آورد، ادامه داد: پس از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات، آنها حاضر به قبول واقعیت نشده و با عنوان کردن بحث تقلب در انتخابات و عدول از قانون اساسی، زمینه تشویش در کشور و سوءاستفاده بیگانگان را فراهم کردند.
او اشاره نکرد که اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات با خشونت تمام سرکوب شد و به احزاب و گروه ها و شخصیت های سیاسی اجازه داده نشد که در جهت حل این معضل ملی اقدامی انجام دهند.

شروط نماینده ولی فقیه برای اصلاح طلبان
در حالی که طی ماه های اخیر تلاش هایی برای آشتی ملی و ایجاد وحدت در جامعه انجام شده است،
علی سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با ادعای اینکه جریان اصلاح‌طلب تا امروز مسیر درستی را طی نکرده است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از امتیازات و حس اعتمادی که برخی از مردم و نهادهای نظارتی برای ورود به عرصه انتخابات به آنها داشتند، سوءاستفاده کردند.

در حالی که افکار عمومی و جهانی بر دستاوردهای مثبت زمان اصلاحات تصریح دارند، وی مدعی شد: آنها می‌توانستند در دوران حاکمیت خود در چارچوب نظام و تکیه بر اصل ولایت فقیه اقدامات مفیدی انجام دهند، اما به‌‌ واسطه غرورشان، اقدام به هنجارشکنی‌ و عبور از خط قرمزها کرده و ارزش‌ها و باورهای دیرینه مردم را زیر سوال بردند!
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز عقیده برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه "اندیشه‌های امام(ره) به تاریخ پیوسته" و مجموعه اشتباهات آنها در توهین به مقدسات اسلام را نشانگر عدم اعتقادشان به حکومت دینی دانست و گفت: پس از اینکه مردم اصلاح‌طلبان را شناختند، با چرخشی بسیار هدفمند از سال ۱۳۸۰ زمام امور را دست اصولگرایان سپردند!
وی تبدیل رقابت قانونی انتخابات به فتنه‌ای عمیق را ناشی از قانون‌گریزی اصلاح‌طلبان دانست و افزود: راه‌هایی برای بازگشت به نظام برای افرادی که در جریان فتنه سکوت کرده یا به طور غیر مستقیم در مقاطعی از آن حمایت کردند وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: این افراد با توبه، اقرار آشکار به اشتباهات خود و تعهد به پذیرش اصول و مبانی نظام می‌توانند راه خود را برای ورود به عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در کشور باز کنند.

سعیدی ادعا کرد: با توجه به روحیات خاتمی، در برزخ قرار داشتن وی در فتنه ۸۸ مشهود بود، البته ملاقات با جورج سورس و سپردن امور کشور به دست نااهلان در دوران حکومتش از نقاط ضعف و انحراف وی به شمار می‌رود که با عذرخواهی از ملت ایران و خودداری از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود.

ادعای نماینده ولی فقیه در مورد سیدمحمد خاتمی تاکنون ثابت نشده و هیچ سندی برای آن موجود نیست. این نماینده ولی فقیه صرفا به بیان مطالبی می پردازد که پیش از این در رسانه های افراطیون منتشر شده بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته