-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

Latest News from Norooz for 08/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب، وضعیت اعضای زندانی این تشکل حامی جنبش سبز را تشریح کرده و همزمان هشدار داده است که وضعیت بهزاد نبوی وخیم بوده و "هرگونه اتفاق ناگواری برای ایشان در زندان بیافتد مستقیما رهبری و مقامات بالای نظام مسئول آن هستند."

به گزارش تارنمای «امروز»، ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در پی اخبار نا گواری که راجع به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی عضو این سازمان منتشر شده، علی مزروعی سخنگوی این تشکل اصلاح طلب در خارج از کشور، به سوالات مطروحه در این زمینه پاسخ گفت.


متن این پرسش و پاسخ که در سایت امروز منتشر شده، به شرح زیر است:


آخرین وضعیت اعضای زندانی سازمان چیست؟
همانگونه که می دانید چهار نفر از اعضای ارشد سازمان آقایان بهزاد نبوی، ابوالفضل قدیانی، مصطفی تاج زاده و فیض اله عرب سرخی در زندان اوین بسر می برند. بهزاد نبوی در بند دوالف و تاج زاده در بند قرنطینه زندان اوین زیر نظر سپاه زندانی هستند و قدیانی و عرب سرخی هم در بند 350 بادیگر زندانیان سیاسی هستند ، و متاسفانه وضعیت سلامتی همگی آنها چندان تعریفی ندارد، و این درحالی است که هراز گاهی یک پرونده جدید برایشان باز می کنند و بر خلاف رویه های معمول و اصول مقبول قضایی و حقوق بشری برای بار چندم آنها را به بازپرسی و دادگاه و محکومیت تازه می کشانند. بطور نمونه می توان به وضعیت اقای قدیانی اشاره کرد که دوران حبسش تمام شده بود اما با ساختن یک پرونده تازه برای ایشان حکم یکسال زندان دیگر بریدند تا ایشانرا با این سن بالا در زندان نگه دارند یا وضعیت اقای تاج زاده با بیماریهایی که دارد و در اخبار کم و بیش آمده است.


در مورد آقای نبوی اخبارچندانی نیست، وضعیت ایشان چگونه است؟
"واقعا باید تاسف خورد از نحوه رفتاری که با نبوی می شود. ایشان و خانواده شان هم بدلائلی علاقه به بیان این رفتارهای تاسف بار ندارند. می دانیم که نبوی 70 سال دارد و مسن ترین زندانی سیاسی شناخته شده است که سالهای جوانی خود را نیز وقف مبارزه با رژیم استبدادی و ظالم پهلوی کرده و در زندان ستم گذارنده است. نبوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سالها وزیر و وکیل و خدمتگزار مردم و نظام بوده است، و هم اکنون بیش از سه سال است که با اتهاماتی کاملا واهی و بی اساس ایشان را به بند و زندان کشیده اند. طبیعی است که آدمی با این سن و سال حتی در شرایط عادی زندان چه اثرات مخربی برایش دارد چه رسد به اینکه تحت فشارهای روانی و پرونده سازی های پی در پی قرار گیرد و کلکسیونی از بیماری ها را نیز با خود حمل نماید.

از آنجا که نبوی به هیچ وجه حاضر نیست به ظلم تمکین نماید و حتی از درخواست برای مرخصی استعلاجی نیز امتناع دارد وضعیت سلامتی اش بشدت رو به وخامت نهاده است، بااین حال مسئولان زندان هیچ اقدامی برای درمان او یا مرخصی استعلاجی نکرده اند، ضمن اینکه ایشان مدت‌هاست از حق مرخصی، جز در یک مورد استثنائی، محروم شده و حتی برای ایام عید نوروز نیز به ایشان مرخصی ندادند. و این درحالی است که طبق نظر پزشکی‌ قانونی‌ آقای نبوی به خاطر وضعیت جسمی شان باید در محیط خارج از زندان به سر برند و حبس ایشان خلاف نظر پزشکی‌ قانونی‌ می‌باشد."


چرا مسئولان زندان اقدام نکرده اند؟
"بنظر می رسد تصمیم گیری راجع به زندانیان سیاسی سازمان و به ویژه آقای نبوی در اختیار مسئولان زندان و حتی دستگاههای قضایی و امنیتی نیست و باید رهبری در مورد آنها تصمیم گیری کند، و از اینروست که در برخورد با اینها به رغم سوابق درخشانی که دارند، اینگونه ستمگرانه و ناسازگار با موازین قانونی و آیین نامه اداره زندانها برخورد می شود و به شیوه هایی در صدد آزار و اذیت آنها برمی آیند."


اینگونه که شما بیان می دارید وضعیت سلامتی آقای نبوی وخیم است و نیاز به درمان دارد.
"بله. برپایه خبرهایی که به من رسیده وضعیت جسمی ایشان بسیاروخیم است و نیاز به درمان و استراحت در محیط آرام و مناسب دارد، و هشدار می دهم هرگونه اتفاق ناگواری برای ایشان در زندان بیافتد مستقیما رهبری و مقامات بالای نظام مسئول آن هستند و باید پاسخگوی آن باشند. بهزاد نبوی یک سرمایه ملی است که متاسفانه به جای بهره برداری از تجارب وی در عرصه سیاسی و اداره کشور، امروز در زندان استبداد سلامتی اش درخطر جدی قرار دارد. قطعا زندانی کردن امثال نبوی تا همین جاهم کارنامه سیاهی را برای حاکمیت اقتدارگرا رقم زده است و از این رو است که عقلانیت و تدبیر سیاسی حکم می کند بیش از این وی و دیگر زندانیان سیاسی را در زندان نگه ندارند و با آزادی آنها اسباب ترمیم زخمها و اعتمادملی را در کشور فراهم آورند."


 


عصر دیروز زلزله بخشی از کشورمان را لرزاند و عده ای از هموطنانمان را به سوگ عزیزانشان نشاند و بی خانمان ساخت. جبهه مشارکت درهمدردی با این عزیزان اطلاعیه ای بشرح زیر صادر کرد :

انالله و اناالیه راجعون
وقوع زلزله دیروز در آذربایجان شرقی شمار زیادی از هم‌میهنان ما را آسیب‌دیده و سوگوار ساخت و بمصداق چو عضوی بدرد آورد روزگار- دگرعضوها را نماند قرار، تمامی ایرانیان را اندوهگین و ماتم‌زده کرد.
ویرانی بیش از صد روستا و جان باختن ده‌ها تن از هم‌وطنان عزیز آذری، و مصدوم شدن صدها نفر از آنان بر اثر زلزله‌ی دیروز (شنبه، ۲۱ امردادماه) موضوعی قابل تامل در شیوه اداره کشورماست چرا که در کشورهای توسعه یافته وقوع زلزله هایی با همین شدت کمترین آسیب مادی و انسانی را ببار می آورد.
جبهه مشارکت ایران اسلامی همدردی خود را با خانواده قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز داشته، و عرض تسلیت به هم‌وطنان صبور و غیور آذری، و تمامی مردم عزیز ایران‌زمین، از همه هم میهنان داخل و خارج از کشور خواهانیم به قدر وسع و توان خویش به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و دراین مصیبت ملی یاری رسان آنها باشیم.
جبهه مشارکت ایران اسلامی

22/5/1391


 


مصطفی تاج زاده عمق فعالیت های سیاسی اش یه دوران مبارزه با رژیم ظالم و استبدادی پهلوی در قالب گروه توحیدی صف می رسد، و درهمه سالهای پس از انقلاب ،چه درهنگامی که مسئولیتی در دولت داشته و چه هنگامی که در عرصه جامعه مدنی فعال بوده، یک لحظه آرام نداشته و در عرصه سیاست حضور فعال و موثر داشته است. او عضو موسس و ارشد دو تشکل اصلاح طلب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده و در ساماندهی به فعالیت های سیاسی ایندو تشکل و جمع اصلاح طلبان نقشی فعال داشته است. او که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم و در حمایت از مهندس موسوی نامزد اصلاح طلبان از هیچ کوششی فرو گذار نکرد دراولین شب پس از کودتای انتخاباتی و بدون آنکه کوچکترین واکنشی نسبت به این کودتا نشان داده باشد بازداشت و به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد تا زمانی که اورا به همراه تعدادی زیادی از افراد بازداشت شده و ازجمله همفکرانش در دو تشکل سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت به دادگاه فله ای انقلاب آوردند و متهم به انجام انقلاب مخملی از طریق انتخابات کردند! اما آبروریزی آن دادگاه بدلیل فقدان دلیل و وجاهت برای محکومیت افراد بازداشتی هرچند جلوگیر تکرار آن دادگاه فله ای شد اما باعث رهایی افرادی که بناحق و غیرقانونی گرفتار دستگاه قضای جمهوری اسلامی شده بودند، نشد و افرادی چون تاج زاده به جرم فعالیت سیاسی قانونی به جبس های 6و5 سال و محرومیت از فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی و مطبوعاتی محکوم شدند!

در یک چنین شرایطی انتشاز نوار صوتی سخنرانی سرداری بنام مشفق که گواهی برانجام کودتای انتخاباتی توسط سپاه می داد 7 مظلوم محکوم بیدادگاه انقلاب را واداشت تا به طرح شکایتی در این زمینه بپردازد و خواهان رسیدگی به محتوای سخنان این سردار و احقاق حق شوند اما دستگاه قضا بجای اینکه به این شکایت رسیدگی کند به سخت گیری بر شاکیان روی آورد و آنانرا که در مرخصی از زندان بسر می بردند به زندان برگرداند و برای هریک شیوه برخورد خاصی را در پیش گرفت، و ازجمله برای سید مصطفی تاج زاده به عنوان زندانی خاص برنامه نگهداری اورا جدای از دیگر زندانیان سیاسی و در بند قرنظیه زندان اوین به اجرا گذاشت، و تاج زاده از ماه رمضان دوسال پیش تا کنون در اعتراض به این برخورد غیرقانونی روزه داری پیشه کرده و همه ماه های سال را رمضان و ماه عبادت و بندگی خدا ساخته است تا به زندانبانش پیام فرستد که او از بندگی بندگان خدا با هر نام و عنوانی خود را آزاد ساخته است.

تاج زاده بیش از سه سال است که بجرم انجام فعالیت های سیاسی در زندان بسر می برد اما او در زندان هم به فعالیتش ادامه و بصورت پیگیر به اعلام نظرات و دیدگاه هایش در مورد مهمترین مسائل کشور پرداخته است تا اثبات کند اگرچه استبدادیان و ظالمان می توانند جسم انسانها را به بند و زنجیر کشند اما قادر به بند و زنجیر کشیدن فکر و روح آنان نیستند، و فکر آزادی و عدالت دیوار هر بند و زندانی را می شکافد و تا اعماق جامعه نفوذ می کند و زود یا دیر پایه های استبداد و ظلم را می سوزاند، و درآن صبحدم آزادی و عدالت این ظالمان و مستبدان هستند که روسیاه و درمانده اند.

تاج زاده اسوه و نمادی از سیاست ورزی اصلاح طلبانه است و ازاینرو جبهه مشارکت بمناسبت سه سال پایداری و دوسال روزه داری وی با صدور بیانیه ای به تجلیل و تقدیر از این زندانی سیاسی پرداخته است.

متن این بیانیه بشرح زیر است :

بنام خدا
ماه مبارک رمضان در حال سپری شدن است، لیالی پر فیض قدر در حال گذر هستند و ایام سوگواری پیشوای عدالت و آزادگی بسر می آید در حالی که میهمانان این ضیافت الهی و مشتاقان رحمت و مغفرت و پیروان آن امام تقوی و
فضیلت در ایران همچنان در رنج اسارت و مظلومیت بهترین فرزندان خود روزگار می گذرانند و هیچ ملجاء و پناهی جز صاحب این ماه ندارند. زنان و مردان دل شکسته در تعقیب نماز های خود و در دعای مخصوص این ماه عبارت" اللهم فک کل اسیر" را با یاد همسران، فرزندان، پدران و مادران خود با صدای بلند تکرار می کنند ودر ادامه عبارت" اللهم اصلح کل فاسد من امور مسلمین" را نجوا و عبارت " اللهم غیر سوء حالنا به حسن حالک " را زمزمه می کنند. شبها در دعای افتتاح با خواندن عبارات" الحمدلله الذی یومن الخائفین، وینجی الصالحین، و یرفع المستضعفین، و یضع المستکبرین، و یهلک ملوکاً و یستخلف آخرین. والحمد لله القاصم الجبارین، مبیر الظالمین، مدرک الهاربین، نکال
الظالمین، صریخ المستصرخین، موضع حاجات الطالبین، معتمدالمومنین" امید گرفته و بر نا امیدی غلبه می کنند چرا که به این صفات الهی باور دارند.
خدایی که بیمناکان را ایمنی می بخشد. صالحان را رستگار می کند. ستمدیدگان را بر می کشد و ستمگران را فرو می افکند . پادشاهان ظلم پیشه را نابود و جایشان را به دیگرانی می سپارد که چنین نباشند.خدایی که در هم کوبندۀ ستمگران، نابود سازنده ظالمان، در یابنده گریختگان از ظلم و کیفر دهندۀ بیدادگران، فریاد رس مدد خواهان و بر آورندۀ حاجات نیازمندان و محل اعتماد کسانیست که به او ایمان دارند. چنین خدایی بی گمان وعده اش را
محقق خواهد ساخت. وعدۀ نزدیک بودن صبح عدالت و آزادی.
گرفتاران در بند حصر و زندان این روزها و شب ها بیش از هر زمان مشمول دعای مومنان و صالحان هستند و بی تردید حتی در کنج زندان و حصر تنها نیستند. آنها بیش از هر کس از فیض و برکات این ماه عظیم الشأن بهره می برند و در این میان بیش از همه برادر آزاده سید مصطفی تاج زاده است که ماههای رمضان دو سال گذشته را با روزۀ سیاسی مستمر در اعتراض به زندان غیر قانونی خود به رمضان سال جاری پیوند زده است. او را بر خلاف قانون محاکمه و محکوم کرده اند و اکنون نیز برخلاف قانون خارج از زندان عمومی و منفرداً در محلی جدای از سایر زندانیان به بند کشیده اند.
او تاوان حق طلبی و پرهیز از سکوت در برابر بی عدالتی و ظلم را می پردازد. او را به نمایندگی از ملت به بند کشیده اند. ملتی که خواهان استیفای رأی خویش بود و جز داغ و درفش پاسخی نگرفت. تاجزاده خود را وقف پاسداری از حق رأی و رأی مردم کرده است. او یکبار در سال 79 و در انتخابات دورۀ ششم مجلس در برابر بی عدالتی شورای نگهبان و ابطال 700هزار رأی مردم تهران که موجب شد علیرضا رجائی از فهرست منتخبان بیرون کشیده شده و بجای او حداد عادل بنشیند، ایستاد و از آقای جنتی، دبیر شورای نگهبان که بانی این عمل نا عادلانه بود شکایت کرد. شکایتی که هرگز به آن رسیدگی نشد ولی در عوض تاجزاده به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
تاجزاده یک قهرمان ملی بود که با ناداوری دستگاه قضا نه تنها مدال را از او دریغ داشتند بلکه او را از خدمت در دولت محروم کرده ونهایتاً به آن هم بسنده نکرده و اکنون سه سال است او را به کنج زندان افکنده اند.
او سکوت نکرده است و سکوت نمی کند. با همت والای او صدایش از کنج زندان رساتر از بسیار کسانی که به ظاهر آزاد هستند بگوش می رسد.
بر او درود می فرستیم و ایستادگی اش را می ستائیم
جبهۀ مشارکت ایران اسلامی
21/5/1391


 


درحالیکه موضوع پرونده هسته ای بدلیل سیاست خارجی تهاجمی اقتدارگرایان حاکم به مهمترین چالش میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها تبدیل شده است، افراد و رسانه های وابسته به حناح حاکم با متهم کردن اصلاح طلبان به کوتاه آمدن در بحث ها و مذاکرات مرتبط با پرونده هسته ای تلاش دارند تا تندروی های خود را دراین باره توجیه نمایند، و از اینروست هراز گاهی به تکرار دروغی می پردازند که هیچ بهره ای از حقیقت ندارد و ساخته ذهن بیمار سیاسیونی است که با حمایت از سیاست خارجی تهاجمی و مدیریت پرونده هسته ای کار کشور را به اینجا رسانده اند که هم اکنون مورد شدیدترین تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی، سیاسی و انزوای بین المللی قرار گرفته است، و این در حالی که با حاکمیت سانسور متهمان هیچگونه امکان بحث و دفاعی از خود دزاین باره ندارند. تکرار این ذورغ در روزهای اخیر باعث شده است که آقای مجمد رضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم در واکنش به آن به ارائه توضیح مختصر زیر در فضای مجازی پردازد.

متن توضیح دکتر خاتمی دبیرکل پیشین جبهه مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم بشرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحيم
اخيرا افراد مختلف و در تازه ترين مورد آقاي حسين شيخ الاسلام مدعي شده اند در مجلس ششم لايحه اي سه فوريتي براي پذيرش پروتكل الحاقي تقديم مجلس شده است در حالي كه قبلا عده اي گفته بودند اين طرح سه فوريتي براي جلوگيري از لغو تعليق بوده است. اينجانب به عنوان نايب رييس مجلس ششم با علم و اطلاع كامل اعلام مي دارم كه اینگونه ادعاها که مکرر از زبان افراد مختلف و رسانه های متعلق به جناح حاکم در این سالها بیان شده، تمام اين اظهارات دروغ است و در مجلس ششم اصولا هيچ طرح و لایحه ای در موضوع هسته اي تقديم مجلس نشده است. سوابق این موضوع در اداره كل قوانين مجلس هم كه اينك در اختيار کامل حضرات است شاهد صادقي است كه آقايان دروغ مي گويند.
بسيار مايه تاسف است كه موضوع مهمي مانند مسئله هسته اي كه اينك حيات و ممات كشور به آن بسته است دستمايه تسويه حسابهاي سياسي گروهي و شخصي قرار گرفته است . وشيرين تر اينكه متهمان اجازه هيچ دفاعي هم دراین باره ندارند. اي كاش اجازه داده مي شد تا سياستهاي جاري توسط كارشناسان و خبرگان و مطلعان و دست اندر كاران ادوار مختلف در بوته نقد گذاشته مي شد تا حقيقت بر ملت ايران روشن شود.
 


 


دکتر علی شکوری راد، پزشک متخصص درباره وضعیت پزشکی میرحسین موسوی که به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده بود می گوید: آقای مهندس روز گذشته آنژیوگرافی شدند و در یکی از رگ های قلب که تنگ شده بوده استنت گذاشتند و آن را بالن زده و باز کردند و تا امروز که من از طریق پزشکان معالج در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفتم همچنان تحت نظر بودند.

دکتر شکوری راد در گفتگو با کلمه می گوید: ظاهرا آقای مهندس در دو سه ماه اخیر مشکلاتی پیدا کرده بودند و نیاز به اقدامات درمانی داشتند که دیروز انجام شده و شاید می شد زودتر هم انجام شود و اگر هم زودتر انجام می شد حتما با پروتکل پزشکی ایشان سازگار تر بوده است.

وی که درجریان اقدامات صورت گرفته برای میرحسین موسوی قرار دارد در ادامه با اشاره به اینکه میرحسین موسوی ممنوع الملاقات بود و فقط خانواده پزشکان معالج می توانستند به دیدار او بروند خاطرنشان می کند: پزشکان گفته اند عمل موفقیت آمیز بوده و وضعیت ایشان در حال حاضر پایدار و مناسب است.

دکتر شکوری راد همچنین تاکید می کند: اقدامات مراقبتی قلبی اقداماتی فوری هستند که اگر به موقع صورت نگیرد هر لحظه امکان خطر وجود دارد و مسامحه در این کار قابل قبول نیست و باید ایشان تحت نظر پزشک مورد اعتماد خانواده ی خودشان باشند. اینکه یک نفر را جایی ببرند که از نظر خودش مورد تایید نیست یا به آنجا اعتماد ندارد صحیح نیست. باید توجه داشته باشیم که اولین چیزی که وجود دارد اعتماد بیمار به پزشک خودش است. زیرا پزشکی که برای بیمار ناشناس باشد پزشک مناسبی نیست و طبیعتا درمان مناسبی هم صورت نمی گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین اولین نکته این است که پزشکی که خود بیمار و یا خانواده ش معرفی می کنند، بیمار را درمان کند و دوم اینکه بدون نظر پزشکی هیچ گونه اقدام دیگری در مورد ایشان صورت نگیرد و اجازه دهند که پزشکان مورد اعتماد هر اقدامی را که لازم می دانند انجام داده و تا زمانی که صلاح می دانند بیمار را تحت نظر خود قرار دهند.


 


 

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی به مناسبت عید فطر و برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش نوروز در بخشی از این بیانیه آمده است:"ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی نیز که عزیزانمان در حصر و بند و حبس و تبعید ماندند تا جامعه جهانی یادش بماند ادعای نداشتن زندانی سیاسی در ایران توسط مقامات حکومتی، دروغ و یاوه ای بیش نیست، و ما حتی در اعیاد مذهبی و این عید عابدان ازمرخصی و ملاقات  حضوری عزیزانمان و شنیدن صدایشان محروم ماندیم، با شادی خانواده هایی که در شب عید، آزادگانشان را دربر گرفتند و بر سراپایشان بوسه زدند، شادمانی ها کردیم."

 

خانواده های زندانیان سیاسی همچنین با اشاره به خط و نشان کشیدن ها و نگرانی های بازجوها در خصوص نحوه برخورد این خانواده ها با اجلاس سران جنبش عدم تعهد، آورده اند:"آنان خود از داغ و درد ما نیک آگاهند لازم نیست هیچ تابلویی بالا برده شود. لازم نیست هیچ قرار ملاقاتی خواسته شود. لازم نیست هیچ خواسته ای مطرح شود. اما درب خانه های ما نیز مانند همه ایرانیان میهمان نواز و وطن پرست به روی میهمانانی که بخواهند احوالی از فرزندانمان بپرسند باز است. "

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است:" خوشبختیم که امروز دنیا، ایران را با جنبش اعتراضی مردم و با نام رقبای درحصر رئیس دولت کنونی می شناسد و با نام جوانان نخبه دانشگاهی مان و مردان سیاست علوی نه معاویه ای مان و با نام هایی که در تاریخ جاودانه خواهند ماند به پاس پایداری و استواری شان."

 

متن کامل بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی که در اختیار نوروز قرار گرفته است در پی می آید:

 

بسم الله الرحمین الرحیم

«اللهم انّا نسئلک خیرَ ما سئلک عبادک الصالحون و نعوذ بک ممااستعاذ منه عبادک الصالحون»

در آستانه عید فطر  براساس آنچه دادستان تهران عفو رهبری خواندهبود؛ ۴۰فعال مدنی، ۷محکوم به جاسوسی، ۵زندانی توهین به مقدسات دینی، ۶روزنامه نگار و ۵تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق مورد عفو قرار گرفته وآزاد شدند، و در کنار اینها ۹زندانی بند ۳۵۰زندان اوین نیز مشمولتخفیف مجازات قرار گرفتند.این بخشی از گزارش واقعی از خبر خوشی بود که از مدت ها قبل جامعه تهی از نشاط ما انتظارش را می کشید تا شاید با روشنی و گرمای آن فعالیت های سیاسی- اجتماعی – فرهنگی راکد مانده در جامعه بیمارمان جانی دوباره بگیرد.

 

اما طبق گزارش های مورد وثوق در این میان ۲۱تن از کسانی که آزاد شدندتقریبا تمام دوران محکومیت خود را جز چند ماه و یا حتی چند هفته ی پایانیگذرانده بودند، یعنی لااقل بخشی از این آزادی ها اگر همتحت عنوان عفو اتفاق نمی افتاد، حداکثر تا پایان سال به صورت طبیعی انجاممی گرفت. بررسی های صورت گرفته در خصوص زندانیان سیاسیباقی مانده در زندان هم نشان می دهد که تنها در بند ۳۵۰اوین حدود ۲۰فعالحزبی و ستادی، ۸روزنامه نگار و فعال رسانه ای، ۱۵فعال کارگری و دانشجویی،۷فعال حقوق بشر، ۱۰فعال فرهنگی و اجتماعی، ۱۷محکوم به ارتباط و هواداریسازمان مجاهدین خلق و ۱۰شهروند معترض نگهداری می شوند که برخی از آنان دراین سه سال حتی یک بار نیز به مرخصی نیامده اند و یا با وجود مشکلات نگرانکننده جسمی، روند درمان برایشان متوقف شده و یا با سختی های زیاد در حالاجراست.

 

ناگفته نماند که درسایر بندهای عمومی، بند زنان، بندهای امنیتی ۲۰۹و ۲۴۰و دو الف، زندانرجایی شهر و همچنین زندان های شهرستان ها( علاوه بر تبعیدی ها) نیز تعداد زیادی زندانی سیاسینگهداری می شوند که آمار دقیقی از آنها و اخبار دقیقی از وضعیتشان در دست نیست!

 

با این همه شادی شادی است. هرچند می تواند عمق و وسعت آن کم یازیاد باشد. ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی نیز که عزیزانمان در حصر و بند و حبس و تبعید ماندند تا جامعه جهانی یادش بماند ادعای نداشتن زندانی سیاسی در ایران توسط مقامات حکومتی، دروغ و یاوه ای بیش نیست، و ما حتی در اعیاد مذهبی و این عید عابدان ازمرخصی و ملاقات  حضوری عزیزانمان و شنیدن صدایشان محروم ماندیم، با شادی خانواده هایی که در شب عید، آزادگانشان را دربر گرفتند و بر سراپایشان بوسه زدند، شادمانی ها کردیم و شکرگزاری ها خود نیز با توکل به خداوند منّان و خداوند رمضان و ربّ صابران هم چنان صبوری پیشه می کنیم تا اراده لایزال الهی بر رهایی همه سرفرازان آزاده از بند ستم تعلق گیرد.

 

اما این روزها در پایتخت خبرهایی است. گوئیا میهمانانی درراهند و ایرانی جماعت به میهمان نوازی شهره است! چنان که حتی اگر سفره اش برای اهل و عیال از نان خالی باشد، برای میهمان گوسفند و شتر و مرغ، قربان می کند. آری ایرانی ها میهمان نوازند و وطن پرست! چنان که برای حفظ آبروی ملی صورتشان را با سیلی سرخ نگاه می دارند و ظلمی را که در خانه برآنان می رود به روی میهمان نمی آورند. بر آثار خشونت ها سرپوش می گذارند تا میزبانان خوبی باشند. معترضان انتخاباتی و منتقدین سیاسی همراه با دیگر شهروندان با بنزین اهدایی رئیس جمهور در روزهای میهمانی به سفر می روند، تا شرط میزبانی بهتر ادا شود و اهالی محل برگزاری اجلاس صدای دورباش کورباش از کالسکه ها و ارابه های سلطنتی را به گوش گرفته اگر هم از امکانات اهدایی برای سفر بهره نبرده اند، خانه نشین می شوند. آرام و بی هیاهو! هیچ ملالی نیست.

 

به برادرهای بازجو که نگران روزهای پیش رویند و دائم برای فرزندان با شعور و آگاه و وقت شناس میهن خط و نشان می کشند و به سپاهیان که قرار است هم زمان با زندان بانی خدمتگزاران میهن در زندان هایشان، حفاظت میهمانان را با لبخندی ملیح بر لب برعهده داشته باشند، اطمینان می دهیم: هیچ ملالی نیست. قرار نیست هیچ پرچمی جز پرچم سه رنگمان برافراشته شود. قرار نیست جز سرود ملی سرودی به گوش برسد. قرار نیست جز گزارش های رسمی و دیدارهای رسمی و قرارهای رسمی و وعده های رسمی مسموع و مقرر شود. همه چیز امن و امان است نگران نباشید! ایرانی ها همیشه میهمان نواز بوده اند و هرگز نمی گذارند این چند روز میهمانی باشکوه خدشه دار شود تا فردا روز، در سفرنامه های اجانب ما را به تمسخر گیرند که رسم میهمان نوازی بلد نبودیم! همه چیز آرام است و آرام خواهد ماند تا پرواز آخرین هیأت چند صدنفره میهمانان به کشورهایشان. ما آدم های خوشبختی هستیم که روزی چند وعده برای این همه خوشبختی خویش نماز شکر به جای می آوریم. آری بی شک ما خوشبختیم اما برای این که نسرین ستوده ها و بهاره هدایت ها و مهسا امرآبادی ها را در دامان خویش پرورش داده ایم و بقیه زنانی که فردای اجلاس پشت دراوین صف خواهند کشید برای حضوری سبز در بند زنان!  خوشبختیم که امروز دنیا، ایران را با جنبش اعتراضی مردم و با نام رقبای درحصر رئیس دولت کنونی می شناسد و با نام جوانان نخبه دانشگاهی مان و مردان سیاست علوی نه معاویه ای مان و با نام هایی که در تاریخ جاودانه خواهند ماند به پاس پایداری و استواری شان.

 

آری جای هیچ نگرانی نیست. ملت ایران میهمان نوازی را در ذات خود دارند و از میهمان هیچ انتظاری ندارند. جناب بان کی مون و سایر میهمانان که به ادعای مقامات حکومتی در حد پادشاه و رئیس جمهور و نخست وزیر کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها هستند مگر می شود تصویر ندا و سهراب را ندیده باشند یا نام نسرین ستوده و ابوالفضل قدیانی ودیگر بزرگان دربند و دانشجویان در تبعید را نشنیده باشند؟! آنان خود از داغ و درد ما نیک آگاهند لازم نیست هیچ تابلویی بالا برده شود. لازم نیست هیچ قرار ملاقاتی خواسته شود. لازم نیست هیچ خواسته ای مطرح شود. اما درب خانه های ما نیز مانند همه ایرانیان میهمان نواز و وطن پرست به روی میهمانانی که بخواهند احوالی از فرزندانمان بپرسند باز است.  

 

اما شایسته تر آن که ما در روزهای پیش رو در خانه هایمان میزبان عزیزانمان باشیم و یا این که با بنزین اهدایی رئیس جمهور به سفری کوتاه برویم تا میهمانان و میزبانان دولتی هم بی دغدغه به کارشان برسند و بعد از تعطیلات اجباری ما، نتایج سودمند اجلاس را در تریبون های رسمی گزارش کنند تا بشود مایه افتخار ایرانیان میهمان نواز!

 

حکایت ما از اعیاد و فطر و اجلاس و این حرف ها گذشته است. حکایت، حکایت مهربانی در خانه خودمان و هم دلی و تعامل در وطن است که دلمان سخت برایش تنگ شده است!

 

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

دوم شهریورماه هزار و سیصد و نود و یک 


 


سید مصطفی تاجزاده در پیامی از زندان اوین نسبت به هتک حرمت حرم رضوی به بهانه ارعاب منتقدین اصولگرا واکنش نشان داده است.

به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی در پیام خود با اعتراض به وقایع رخ داده در سخنرانی علی اکبر ناطق نوری در حرم امام رضا، بر هم زنندگان این برنامه را مانند خوارج صدراسلام دانسته که به طرد و تکفیر مخالفین می پردازند.

عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتقاد از سکوت تایید آمیز رهبر جمهوری اسلامی در قبال این مساله، عدم پیگیری نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی را برای برخورد با متخلفان ناشی از همین سکوت رهبری دانسته و نوشته اشت: "آن چه در شب قدر در حرم امام معصوم رخ داد، تازه اقدامی اولیه و محدود بوده است و هنوز عنان این جریان خوارجی – تکفیری پاره نشده است وگرنه لابد سعید عسگرها دوباره فعال خواهند شد تا دیگر هیچ صدایی جز صدای رهبر و آقای مصباح و مریدانشان در جامعه منعکس نشود!" 

متن کامل پیام مصطفی تاجزاده که در اختیار نوروز قرار گرفته است در پی می آید:

تلاش انصار انحصار و خشونت و سرکوب برای برهم زدن مراسم احیاء در حرم امام رضا، یک بار دیگر ثابت کرد که پیروان اسلام سلفی – تکفیری – خوارجی، چه در اهل سنت و چه بین شیعیان و مریدان آقای مصباح یزدی برای حذف رقبای خود هیچ حرمتی نه برای مکان های مقدس قائلند و نه برای زمان های مقدس! ایشان نیز مانند خوارج صدراسلام هر کس را که با آنان اختلاف نظر دارد، طرد و تکفیر می کنند و می کوشند وی را بی آبرو سازند و خانه نشین کنند.

آن چه در تعرض اخیر قابل توجه است این که گروه خوارجی انصار حزب الله چنان از مصونیت بهره مند شده است که یکی از سرکردگانش علناً مسئولیت این حرمت شکنی را به عهده می گیرد و مهم تر آن که آقای ناطق نوری و دیگر منتقدان مدیریت کنونی کشور را تهدید کرده است که اگر بار دیگر به بیان دیدگاه هایشان بپردازند «حزب الله رسماً عنان پاره می کند و به سراغ شان می رود.» یعنی آن چه در شب قدر در حرم امام معصوم رخ داد، تازه اقدامی اولیه و محدود بوده است و هنوز عنان این جریان خوارجی – تکفیری پاره نشده است وگرنه لابد سعید عسگرها دوباره فعال خواهند شد تا دیگر هیچ صدایی جز صدای رهبر و آقای مصباح و مریدانشان در جامعه منعکس نشود!

نکته بسیار مهم دیگر سکوت تأیید آمیز رهبری در این زمینه است که نتیجه آن عدم پیگیری مسئله توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه های قضایی است. ظاهراً معنای جذب حداکثری به دست آوردن دل آقای مصباح یزدی و مریدانش به هر قیمت است و حذف حداقلی یعنی از میدان به در کردن همه کسانی که حاضر به تأیید صد درصد روندهای جاری مدیریتی نیستند! حتی اگر این منتقدین، اصول گراهای باسابقه ای باشند که هم اکنون به دلایلی با حکم رهبری مسئولیت هایی به عهده دارند! 

به باور من چنان چه رهبر فقید انقلاب زنده بود، خواستار رسیدگی فوری و قاطع نهادهای مسئول به این امر می شد تا دیگر کسی جرأت نکند هم سو با عناصر افراطی وهابی و نیز طرفداران القاعده، حرمت اماکن مقدس را در ایران بشکند. مراکزی که در زمان های نه چندان دور ملجأ و پناه گاه مظلومان بودند و حتی شاهان مستبد قاجار نیز حرمت آن را نگاه می داشتند. سکوت جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت تهران نیز افزون بر آن که مایه تأسف است، نشان می دهد که استراتژی «النصر بالرعب» چگونه اعضای هردو تشکل را مرعوب کرده است که حتی جرأت محکوم کردن هتک حرمت حرم رضوی را ندارند. حرم امامی که خود او را «ضامن آهو» می خوانند!


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته