-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

Latest News from 30Mail for 08/31/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/6/9

 

 
مدیر شبکه آموزش می‌گوید که برنامه دستان (برنامه‌ای که از همین شبکه پخش می‌شود) اگر از خانواده‌ فرهاد مهراد،‌ مرکز موسیقی و سرود صداوسیما و یا شبکه آموزش مجوز پخش نداشته باشد، آن را پخش نمی‌‌کند.
 
اسرافیل علمداری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه برنامه «دستان» نمی‌تواند موسیقی غیرقانونی پخش کند، افزود:‌ اگر مرکز موسیقی صداوسیما مجوز ندهد، موسیقی هر کسی باشد، نمی‌توانیم آن را پخش کنیم.
 
هفته گذشته وکیل خانواده فرهاد مهراد، خواننده سر‌شناس ایرانی، از دستور موقت دادگاه پیرامون ممنوعیت پخش آثار این خواننده ایرانی از «کلیه کانال‌های رادیو و تلویزیون صدای و سیمای جمهوری اسلامی» خبر داد.
 
آقای مهراد در سال ۱۳۸۱ در فرانسه درگذشت و همسرش، پوران گلفام، به عنوان صاحب امتیاز آثار وی، پیشتر گفته بود که این خواننده هیچ‌گاه امتیاز پخش خود را به رسانه‌های دولتی واگذار نکرده است. وی افزوده بود که صدا و سیما باید برای پخش آثار آقای مهراد از این خانواده اجازه بگیرد.
 
خانواده آقای مهراد در ارتباط با پخش آثار این خواننده از صدا و سیما در سال ۱۳۸۷ با این سازمان مذاکره کرد اما پس از به نتیجه نرسیدن این مذاکره، خانواده آقای مهراد از طریق قانونی به گرفتن حقوق خوش اقدام نمود.
 
دستان، نام یک مجله موسیقی هفتگی است که از شبکه آموزش تلویزیون ایران پخش می شود.
 

 
 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
1391/6/9

 

 
آژانس بين المللی انرژی اتمی در تازه ترين گزارش خود درباره برنامه هسته ای ایران گفته است که جمهوری اسلامی  فعاليت های  «گسترده ای» برای پاکسازی منطقه نظامی پارچين انجام داده است و اين اقدامات مانعی برای تحقيق بازرسان از اين منطقه در آينده خواهد بود.
 
آژانس بين المللی انرژی اتمی همچنين در اين گزارش که امروز پنجشنبه، نهم شهریورماه منتشر کرده، تصريح کرده است که ايران تعداد سانتريفيوژها  را  تاسيسات فردو در نزديکی قم دو برابر کرده است.
 
طبق گزارش فصلی آژانس، ايران در تاسيسات فردو، که در زير زمين قرار دارد تعداد سانتريفيوژها را از يک  هزار و ۶۴ سانتريفيوژ در ماه مه به  دو هزار  و ۱۴۰ سانتريفيوژ افزايش داده است. اما اين سانتريفيوژها در حال فعاليت نيستند و فقط نصب شده اند.
 
اين گزارش همچنين تصريح کرده است که ايران از سال ۲۰۱۰  تاکنون، ۱۹۰ کيلوگرم  اورانيوم غنی شده با عيار بالا تاکنون توليد کرده است. اين ميزان در ماه مه سال جاری میلادی، حدود سه ماه پیش، ۱۴۵ کيلوگرم بوده است.
 
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خرداد ماه امسال اعلام کرد که این آژانس گزارش‌ها و تصاویری ماهواره‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهد در پارچین فعالیت‌هایی از جمله شستشوی ساختمان‌ها، خاکبرداری و تخریب ساختمان‌ها در جریان بوده است.
 
ایران با رد ادعاهای مربوط به انجام آزمایش‌های مرتبط با تسلیحات هسته‌ای در سایت پارچین اعلام کرده است که بازدید از این منطقه در چارچوب توافق‌های دوجانبه با آژانس نیست و این کشور تحت شرایطی خاص می‌تواند به بازرسان اجازه بازدید از پارچین بدهد.
 

 
 

1391/6/9

گزارش‌ها حاکی از آن است که سخنان محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر در اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران درباره سوریه، با سانسور بیشتر رسانه‌های داخل ایران مواجه شده است.

آقای مرسی که صبح روز پنج شنبه در نشست افتتاحیه اجلاس سران غبرمتعهد‌ها در تهران سخنرانی می‌کرد درباره وضعیت سوریه گفت: «همه ما باید حمایت کامل، و نه نسبی خود را از مبارزه طالبان آزادی و عدالت در سوریه اعلام کنیم.»

وی ادامه داد: «همدلی ما باید به رویکردی سیاسی تبدیل شود که حامی گذار مسالمت آمیز به یک نظام حکومتی دموکراتیک و منعکس کننده مطالبات مردم سوریه در زمینه دستیابی به آزادی، عدالت و برابری است.»

رئیس جمهوری مصر، حکومت بشار اسد را «رژیمی سرکوبگر» توصیف کرد که «مشروعیت خود را از دست داده» است.

سخنان آقای مرسی اما در رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی با تحریف و سانسور مواجه شد.

بیشترین تحریف سخنرانی آقای مرسی در رادیو دولتی ایران گزارش شده است.

رادیو دولتی ایران، سخنان آقای مرسی را اینگونه برای شنوندگان خود ترجمه کرد: «باید امیدوار باشیم که در سوریه، نظامی که مردمی است، باقی بماند و باید تمامی تلاش خود را برای اصلاحات به کار ببریم، باید اقدامات به صورت مسالمت آمیز صورت گیرد.»

برخی از وبسایت‌های خبری و خبرگزاری‌های ایران از جمله خبرگزاری دولت ایران (ایرنا) و خبرگزاری فارس نیز سخنان آقای مرسی را با تحریف و سانسور منتشر کردند.

البته سخنان آقای مرسی در دو شبکه ماهواره‌ای عرب زبان العالم و انگلیسی زبان پرس تی وی بدون سانسور و تحریف پخش شد.

ایران یکی از متحدان استراتژیک حکومت سوریه به شمار می‌رود و در درگیریهای خونین ماه‌های گذشته میان حکومت و مردم سوریه، از حکومت این کشور حمایت کرده است.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

گزارشگران بدون مرز:
1391/6/9

 

 
در پی سفر دبیر کل سازمان ملل متحد به ایران، سازمان گزارشگران بدون مرز از این مقام بین المللی خواست تا "به نام جامعه جهانی"، مقامات جمهوری اسلامی را وادار به آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی این کشور کند.
 
در این بیانیه آمده است: «رژیم تهران درحالی نشست کشورهای غیر متعهد را برگزار می‌کند، که سرکوب علیه فعالان اطلاع رسانی تشدید شده است. بسیاری از روزنامه‌نگاران از شرکت و پوشش این نشست محروم شده‌اند.»
 
این بیانیه خطاب به دبیر کل سازمان ملل می‌افزاید: «شما در اسفند ماه ١٣٨٩ و آبانماه ١٣٩٠ نگرانی خود را از " دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش آزار و اذیت، بازداشت و زندانی کردن خودسرانه و احتمال شکنجه و بدرفتاری با مدافعان حقوق بشر، وکلا و روزنامه‌نگاران در ایران" ابراز کردید. این موضع گیری باعث خرسندی سازمان شد. احضار و بازداشت‌های خودسرانه‌ی روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران از سوی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و بدرفتاری با زندانیان در زندان‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد.»
 
گزارشگران بدون مرز می‌افزاید: «ما نگران جان بسیاری از این زندانیان هستیم که بیمار و از نظر جسمی و روحی به شدت ضعیف شده‌اند. آنها به شکل دائم در خطر قرار دارند، در این باره نامه‌های متعدد خانواده‌های‌ زندانیان به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران نشان‌گر این نگرانی افزاینده است. رهبران جمهوری اسلامی، مخالفت خود را با ورود گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل به کشور به شکل رسمی اعلام کرده‌اند.»
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «بر خلاف قوانین ملی و بین‌المللی در ایران هیچ ناظر مستقل داخلی یا خارجی امکان بازدید از زندان‌های ایران و گزارش نقض فاحش حقوق بنیادین زندانیان ندارد. ما از شما می خواهیم به نام جامعه جهانی مقامات جمهوری اسلامی ایران را وادار به همکاری بدون قید وشرط با سازمان ملل متحد کنید، از آنها بخواهید تا تعهدات جهانی خود را به ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی آن است، رعایت کنند.»
 
در پایان این بیانیه آمده است: «این از وظایف شماست که به نام جامعه‌ی جهانی خواهان آزادی بدون قید و شرط همه‌ی زندانیان عقیدتی در ایران شوید.»
 
 

 
 

1391/6/9

گزارش‌ها حاکی از آن است که صادرات چای هند به ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته میلادی ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، قرار است صادرات چای هند به ایران در سال جاری میلادی به ۱۵ هزار تن برسد.

افزایش صادرات چای هند به ایران در حالی صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان چای ایران در وضعیت مناسب مالی به سر نمی‌برند.

چندی پیش نایب رئیس اتحادیه چایکاران ایران درباره وضعیت چایکاری در ایران گفته بود که بیش از نیمی از کارگران باغ‌های چای، کار در باغ‌ها را‌‌ رها کرده و به کارگران روزمزد ساختمانی بدل شده‌اند.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برخی از کشور‌ها از جمله هند به برنامه نفت در برابر غذا روی آورده‌اند و با خرید نفت ایران، به این کشور مواد غذایی صادر می‌کنند.

ایران در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۱ هزار تن چای از هند وارد کرده بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

«بیش از نیمی از چای موجود در کشور قاچاق است»


 
 

1391/6/9

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در دیدار با محمود احمدی‌نژاد و رهبر ایران، وضعیت حقوق بشر در ایران را نگران کننده دانسته و از اظهارات ضد اسرائیلی رهبر ایران انتقاد کرده است.

آقای‌بان که برای حضور در اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران به سر می‌برد، پس از پایان دیدار با سران ایرانی در نشستی به خبرنگراران گفت که نگرانی‌های جدی خود درباره نقض حقوق بشر در ایران را با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته است.

کشورهای غربی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر همواره ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما ایران این اتهام‌ها را نمی‌پذیرد.

در تازه‌ترین مورد مطرح شده درباره نقض حقوق بشر در ایران، روز گذشته سازمان بین المللی دیده‌بان حقوق بشر از نسخه تازه قانون مجازات اسلامی انتقاد کرده و گفته بود که این قانون سرکوب را قانونی می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، آقای‌بان کی مون همچنین از سران ایران خواسته تا برای گسترش آزادی در این کشور با سازمان ملل همکاری کنند.

علاوه بر موضوع حقوق بشر در ایران، آقای‌بان درباره موضوعاتی چون «برنامه هسته‌ای ایران»، «بحران سوریه» و «مواضع ضداسرائیلی دولتمردان ایران» نیز با سران حکومتی ایران گفت گو کرد.

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌و‌گو با رهبر ایران، صحبت‌های وی درباره اسرائیل را «توهین امیز و تحریک کننده» خواند.

آقای خامنه‌ای پیش‌تر گفته بود که اسرائیل یک «غده سرطانی» و «رژیم جعلی» است.

آقای‌بان همچنین از اظهارات مقام‌های ایرانی درباره انکار هولوکاست انتقاد کرد و گفت که «چنین اظهاراتی باید از طرف همه محکوم شود».

با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، وی نخستین فردی بود که به انکار نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم پرداخت و پس از وی نیز سران دیگر حکومتی ادعاهایی مشابه را تکرار کردند.

منابع: رادیو فردا، مردمک، بی‌بی‌سی


 
 

1391/6/9

گزارش‌ها حاکی از ان است که دادگاهی در جمهوری آذربایجان، روز سه شنبه (هفتم شهریورماه) محاکمه ۲۲ شهروند این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران را آغاز کرده است.

به گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، این افراد همچنین به طراحی حملات علیه سفارت خانه‌های امریکا و اسرائیل در باکو نیز متهم هستند.

وزارت امنیت ملی آذربایجان، حدود پنج ماه پیش با انتشار اعلامیه‌ای از بازداشت این ۲۲ نفر خبر داده بود.

در اعلامیه وزارت امنیت ملی آذربایجان آمده بود که این افراد از سوی سپاه پاسداران ایران برای جاسوسی استخدام شده و از سال ۱۹۹۱ جاسوسی در خاک این کشور را آغاز کرده بودند.

این فراد طبق قانون کیفری آذربایجان به «خیانت» و «داشتن غیرقانونی سلاح گرم و انتقال سلاح» متهم شده‌اند.

براساس قانون کیفری جمهوری آذربایجان مجازات افرادی که به ارتکاب خیانت متهم شده‌اند، ۱۰ سال زندان و حداکثر حبس ابد است.

روابط ایران و آذربایجان در ماه‌های اخیر در بد‌ترین وضعیت خود طی سال‌های گذشته قرار گرفته است.

ایران و اذربایجان در ماه‌های اخیر بارها همدیگر را به جاسوسی و اقدام خرابکارانه علیه یکدیگر متهم کرده‌اند.

منبع: مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته