-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

Latest News from Kaleme for 08/30/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کلمه – گروه اقتصادی: در حالی که وضعیت بحرانی اقتصاد کشور به جایی رسیده که حتی رهبری هم شعار تولید ملی را به اقتصاد مقاومتی تغییر داده است، هزینه های گزاف برای اجلاس غیرمتعهدها این سوال را ایجاد کرده که آیا این اجلاس فایده ای هم به حال ملت خواهد داشت یا خیر.

به گزارش کلمه، برخلاف ادعای مسئولان که بودجه اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرده اند، رقم واقعی تخصیص یافته به این منظور، چندین برابر رقمی است که اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بودجه در اختیار سعیدلو مسئول اجرایی این اجلاس قرار گرفته است. به این رقم باید ۶۰ میلیون دلاری که به خرید خودروهای بنز تشریفات اختصاص یافته (و دیروز خبر رونمایی از شماره مخصوص آنها توسط راهنمایی و رانندگی ناجا منتشر شد)، مبلغ ۴۰ میلیارد تومانی که به عنوان پیش پرداخت به شرکت تهیه غذای قریشی بابت تامین غذای میهمانان اجلاس پرداخت شده و … را هم افزود، و همچنین هزینه تعطیلی پنج روزه شهر تهران را که سه میلیارد دلار اعلام شده و به آن باید هزینه تعطیلی استان البرز، فرودگاه ها، ۷۰۰ میلیارد تومان هدیه بنزینی دولت برای خالی کردن شهر و … را هم افزود.

این در حالی است که مسئولان به جای توضیح صریح و شفاف به مردم در این باره، به شدت تلاش می کنند که اعداد و ارقام بودجه و جزئیات مخارج اجلاس عدم تعهد پنهان بماند و گاهی هم در رسانه های رسمی گزارش های دروغین و اظهارات نادرستی در این باره منتشر می شود؛ گویی در کسادی بازار تولیدات ملی، تنها محصولات کارخانه های تبلیغاتی امپراتوری دروغ از رونق برخوردار است.

از جمله توجیه های ارائه شده، می توان به منبع مالی برگزاری کنفرانس تهران اشاره کرد که اعلام شده از جیب مردم ایران نیست، بلکه از محل درآمدهای مربوط به توریست های خارجی هزینه شده است! مسئولان اما توضیح نداده اند که چگونه درآمد توریسم را غیر متعلق به مردم دانسته و از این بابت هرگونه نگرانی برای شهروندان جمهوری اسلامی را رد کرده اند.

اکنون مردم پرسش های زیادی درباره هزینه های گزاف اجلاس غیرمتعهدها دارند و برخی حتی این تدارکات گسترده برای اجلاسی که فایده اش مشخص نیست را با ریخت و پاش های رژیم پهلوی برای جشن های ۲۵۰۰ ساله مقایسه می کنند، حال آنکه سران آن رژیم هم ادعا می کردند آن برنامه ها در خدمت منافع ملی بوده، اما حتی دانش آموزان هم امروزه در کتاب های درسی می خوانند که همان هزینه های گزاف بی حاصل، از جمله عوامل زمینه ساز سقوط حکومت پهلوی بود.

این نکته به ویژه وقتی بااهمیت تر می شود که توجه کنیم مخارج گسترده اجلاس غیرمتعهدها در شرایطی بر ملت ایران تحمیل می شود که کشور در وضعیت اقتصادی به شدت بحرانی است، تا جایی که حتی رهبری نظام در دومین فصل از سالی که با شعار تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی آغاز شد، سیاست کلی نظام را به اقتصاد مقاومتی تغییر داد و مدیریت کشور به سمت بودجه انقباضی و کسری بودجه های پنهان در کنار ورشکستگی گسترده صنایع و بحران در بخش تولید سوق یافت.

با این حال هفته نامه صبح صادق، متعلق به سپاه، در شماره اخیر خود از هزینه‌های برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد دفاع کرد و با طبیعی دانستن این هزینه های گزاف، انتقاد از آن را به ضد انقلاب نسبت داد و نوشت: کسب وجاهت بین‌المللی نیازمند صرف هزینه‌هایی است که از آن گریزی نیست. به ادعای ارگان سپاه، این اجلاس دستاوردهای سیاسی، دیپلماتیک٬ امنیتی، فرهنگی و اقتصادی فراوانی به همراه خواهد داشت که ابعاد آن، بعد از برگزاری اجلاس مشخص خواهد شد.

اما در مقابل، یک سایت وابسته به مصباح یزدی جنبش عدم تعهد را بی تاثیر خواند. بی باک نیوز در یادداشت امروز خود، همچنین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را نیز دست نشانده و وابسته توصیف کرد، و این در حالی است که حاکمیت تاکنون هزینه های گزافی را برای دعوت از این کشورها و همراه نشان دادن آنها با ایران متحمل شده است.


 


در پی سفر دبیر کل سازمان ملل متحد به ایران، سازمان گزارشگران بدون مرز از این مقام بین المللی خواست تا “به نام جامعه جهانی”، مقامات جمهوری اسلامی را وادار به همکاری بدون قید وشرط با سازمان ملل متحد کرده و از آنها بخواهد تا تعهدات جهانی خود را به ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ آن است، رعایت کنند.

به گزارش تارنمای سازمان گزارشگران بدون مرز، در نامه این نهاد مدافع آزادی بیان به بان کی مون دبیر اول سازمان ملل متحد، همچنین تلاش وی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران خواسته شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون دبیر اول سازمان ملل متحد،

در پی سفر شما به ایران، برای شرکت در نشست کشورهای غیر متعهد، که در تاریخ ٩ و ١٠ شهریور در تهران برگزار می‌شود، گزارش‌گران بدون مرز، خواهان جلب توجه شما به وضعیت غیر قابل تحمل آزادی اطلاع‌ رسانی و پیشبرد سرکوبی است که در این کشور روزنامه‌نگاران، شهروند وب‌نگاران و همه‌ی جامعه مدنی، قربانی کرده است. از فردای انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مورد مناقشه خرداد ١٣٨٨، مشاهدات ما به عنوان انجمن جهانی دفاع از آزادی اطلاع ‌رسانی، نشام می‌دهد که وب‌نگاران و رسانه‌ها جدید نیز همچون روزنامه‌نگاران به لیست “دشمنان نظام” اضافه شده و آنها نیز قربانی سانسور نظام یافته و پیگرد قضایی شده‌اند.

رژیم تهران درحالی نشست کشورهای غیر متعهد را برگزار می‌کند، که سرکوب علیه فعالان اطلاع رسانی تشدید شده است. بسیاری از روزنامه‌نگاران از شرکت و پوشش این نشست محروم شده‌اند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال دستور عملی رسمی رسانه‌ها را به سانسور فراخوانده است. از جمله از انها خواسته‌ است ” اهمیت برگزاری اجلاس در تهران و سخنان ایت‌الله خامنه‌ای را برجسته کنند، از انتشار اخبار تلخ و رویکردهای توام با تخریب و سیاه نمایی اجتناب کنند. ….” و خبرنگارانی نیز که اجازه شرکت و تهیه گزارش از این نسشت را یافته‌اند، از سوی مقامات تهدید شده‌اند که از پرسش‌های ” بیم برانگیز برای رژیم ” اجتناب کنند.

شما در اسفند ماه ١٣٨٩ و آبانماه ١٣٩٠ نگرانی خود را از ” دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش آزار و اذیت، بازداشت و زندانی کردن خودسرانه و احتمال شکنجه و بدرفتاری با مدافعان حقوق بشر، وکلا و روزنامه‌نگاران در ایران” ابراز کردید. این موضع گیری باعث خرسندی سازمان شد. احضار و بازداشت‌های خودسرانه‌ی روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران از سوی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و بدرفتاری با زندانیان در زندان‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد.

امروز، ایران، کشوری که شما از آن دیدار می‌کنید، با ٢۶ روزنامه‌نگار و ١٨ وب‌نگار زندانی، پس از چین، دومین زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران است.
ما نگران جان بسیاری از این زندانیان هستیم که بیمار و از نظر جسمی و روحی به شدت ضعیف شده‌اند. آنها به شکل دائم در خطر قرار دارند، در این باره نامه‌های متعدد خانواده‌های‌ زندانیان به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران نشان‌گر این نگرانی افزاینده است. رهبران جمهوری اسلامی، مخالفت خود را با ورود گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل به کشور به شکل رسمی اعلام کرده‌اند.

سخنگوی شما آقای مارتین نسیرکی در باره دیدار شما از ایران، اعلام کرده است که :” دبیر اول سازمان ملل متحد در ایران نگرانی جامعه جهانی را به شکلی روشن با مقامات جمهوری اسلامی در میان خواهد نهاد.” شکی نیست که در این نشست نیز جمهوری اسلامی ایران چون سال‌های اخیر، سعی خواهد کرد، از وضعیت پرتنش منطقه و مذاکرات پیرامون برنامه‌های اتمی خود، بهره گیرد تا توجه افکار عمومی جهانی را از وضعیت وخامت‌بار حقوق بشر در ایران دور کند.

برگزاری این نشست و حضور شما در این کشور فرصتی است، تا با مقامات جمهوری اسلامی، در کنار مذاکرات پیرامون بحران اتمی ایران، در باره‌ی رعایت حقوق بنیادین مردم ایران و آزادی همه‌ی روزنامه‌نگاران و وب‌‌نگاران نیز گفت و گو کنید.

در این نامه همچنان می‌خواهیم نگرانی عمیق خود را در باره دو موضوع زیر با شما درمیان بگذاریم:

١ – ادامه‌ی صدور احکام زندان و زندانی کردن زنان روزنامه‌نگار و وب‌نگار
جمهوری اسلامی ایران امروز رکوردار محکوم و زندانی کردن زنان روزنامه‌نگار و وب‌نگار در جهان است. بنا بر اطلاعات گرد‌آوری شده از سوی گزارشگران بدون مرز از فردای انتخابات مورد مناقشه خرداد ١٣٨٨، بیش از ۵٧ زن روزنامه‌نگار و وب‌نگار بازداشت و از سوی دادگاه‌های انقلاب اسلامی به حبس‌های زندان از شش ماه تا ٧ سال محکوم شده‌اند.

در روزهای اخیر سه روزنامه‌نگار، ژیلا بنی یعقوب، محکوم به یک سال زندان و ٣٠ سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی، شیوا نظرآهاری، محکوم به چهارسال زندان و ٧۵ ضربه شلاق و ریحانه طباطبایی، محکوم به شش ماه زندان، از سوی مقامات قضایی برای تحمل مدت محکومیت‌شان به زندان فرا خوانده شده‌اند. هم اکنون در ایران، هانیه صانع فرشی و لادن مستوفی مآب محکوم به پنج و هفت سال زندان و مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار محکوم به دو سال زندان، در زندان اوین زندانی هستند. مسعود باستانی همسر مهسا امرآبادی همچون بهمن احمدی امویی همسر ژیلا بنی یعقوب هر دو از روزنامه‌نگاران زندانی هستند که از سال ١٣٨٨ در زندان بسر می‌برند. شهروند وب‌نگار منصوره بهکیش نیز در تیرماه سال جاری به شش ماه زندان قطعی و سه سال و نیم زندان تعلیقی ( به مدت پنج سال) برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام ” و” تبلیغ علیه نظام” محکوم شده است، که هرآن ممکن است برای اجرای حکم زندانی شود.

٢– بازداشت‌های خودسرانه و نگاهداری زندانیان در زندان‌های مخفی که از سوی جمهوری اسلامی به شکل نظام‌مند علیه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران به کار گرفته می‌شود.

در تاریخ اول شهریور سال جاری، میرحسین موسوی، ٧٢ ساله، نخست وزیر سابق جمهوری اسلامی، کاندیدای انتخابات مخدوش ریاست جمهوری در سال ١٣٨٨ و صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده کلمه سبز، در پی یک عارضه‌ی قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شد. فردای ان‌روز وی را دوباره به محل بازداشت خانگی‌اش ،منتقل کردند. از تاریخ ۵ اسفند ١٣٨٩، وی به همراه همسرش زهرا رهنورد روشنفکر و نویسنده و مهدی کروبی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی، صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی، در محلی نامعلوم در بازداشت خانگی بسر می‌برند و از همه حقوق خود محروم شده‌اند. فاطمه کروبی سردبیر مجله‌ی توقیف شده ایران‌دخت، و همسر مهدی کروبی که با وی بازداشت شده بود، در مهرماه ١٣٩٠ آزاد شد. مهدی کروبی نیز از بیماری‌های متعدد تشدید شده بر اثر شرایط بازداشت، رنج می‌برد.

بر خلاف قوانین ملی و بین‌المللی در ایران هیچ ناظر مستقل داخلی یا خارجی امکان بازدید از زندان‌های ایران و گزارش نقض فاحش حقوق بنیادین زندانیان ندارد. ما از شما می خواهیم به نام جامعه جهانی مقامات جمهوری اسلامی ایران را وادار به همکاری بدون قید وشرط با سازمان ملل متحد کنید، از آنها بخواهید تا تعهدات جهانی خود را به ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی آن است، رعایت کنند.
این از وظایف شماست که به نام جامعه‌ی جهانی خواهان آزادی بدون قید و شرط همه‌ی زندانیان عقیدتی در ایران شوید.

از توجه به نکات طرح شده و درخواست‌های ما در این نامه سپاسگذاریم، باشد تا آزادی اطلاع رسانی در ایران به واقعیت بدل شود.

جناب دبیر اول سازمان ملل متحد، بهترین آرزوها مرا پذیرا باشید.

کریستف دولوار
مدیرکل گزارش‌گران بدون مرز
٢٩ اگوست ٢٠١٢ پاریس


 


داستان افزایش قیمت شیر و فرآورده های لبنی گویا تمامی ندارد؛ با تحقق نیافتن وعده های دولت در زمینه تامین نهاده های ارزان قیمت برای دامداران، روند صعودی افزایش قیمت شیر خام و فرآورده های لبنی شدت گرفت. به طوری که از ابتدای امسال تاکنون ۴نوبت قیمت شیر و فرآورده های لبنی افزایش یافته و طی۲روز گذشته هم حدود۸ تا ۴۰درصد به قیمت فرآورده های لبنی افزوده شده است.

کاهش تولید، اختصاص بیش از نیمی از شیر خام به تولید شیر خشک و به تعطیلی کشیده شدن ۳۰کارخانه تولید فرآورده های لبنی در استان و باز نشدن بسته حمایتی دولت از بخش دامداری از دلایل مهم افزایش قیمت شیر خام بوده است. از سوی دیگر نرخ محصولات لبنی تولید شده در خارج از استان، از قیمت تولید داخلی استان بالاتر است و سازمان نظارت و بازرسی و اصناف هم چون دسترسی به شرکت های تولیدکننده خارج استان ندارند در زمینه نظارت قیمت این محصولات چندان موفق عمل نمی کند. پیش بینی های مسئولان و کارشناسان حکایت از آن دارد که قیمت شیر و فرآورده های لبنی در ماه های آینده به ویژه در زمستان افزایش خواهد یافت.

تعدادی از متصدیان فروشگاه های فرآورده های لبنی هم در گفت وگو با روزنامه خراسان از نوسان قیمت ها ابراز گلایه کردند. یک عرضه کننده محصولات لبنی می گوید: وقتی محصولی مانند ماست یک روزه هزار تومان افزایش قیمت پیدا می کند ما از مشتریان خود خجالت می کشیم.

گرانی را مهار کنید
شهروندان هم از نوسان قیمت فرآورده های لبنی گلایه شدیدی دارند. یک شهروند در این باره گفت: قبلا یک عدد نان را ۲۵۰تومان و یک قالب پنیر را هم هزارو۲۰۰ تومان می خریدیم و ۳نفره صبحانه می خوردیم ولی الان هزینه صرف صبحانه ۳نفر در روز ۳برابر شده است. این در حالی است که روند صعودی افزایش نرخ فرآورده های لبنی همچنان پیش می رود.شهروند دیگری نیز با اشاره به این که مسئولان باید گرانی را مهار کنند گفت: خیلی از مردم توان خرید یک سطل ماست، یک پاکت شیر و یک قالب پنیر را که هر روز نوسان قیمت دارد، ندارند.وی در ادامه تاکید کرد: افزایش قیمت و برخی نابسامانی ها در بازار باعث شده است به کیفیت کالاها توجهی نشود.

افزایش قیمت خودسرانه

متصدی یک فروشگاه ضمن انتقاد از وضعیت نابه سامان و آشفته بازار فرآورده های لبنی گفت: به دلیل روند صعودی و مکرر قیمت فرآورده های لبنی، همیشه نرخ محصولات را با شرمندگی به مصرف کنندگان اعلام می کنیم.فرزانه افزود: برخی از کارخانه ها به عنوان نمونه به وزن یک قالب پنیر ۵۰گرم اضافه می کنند و قیمت را از ۲هزارو۴۰۰تومان به ۳هزارو۵۰۰ تومان افزایش می دهند.

وی با بیان این که برخی از متصدیان فروش کارخانه ها، قیمت ها را خودسرانه افزایش می دهند، عنوان کرد: وقتی قیمت روی کالا را با فاکتور فروش مقایسه می کنیم،متوجه اختلاف قیمت ها می شویم و وقتی موضوع را پیگیری می کنیم آقایان عنوان می کنند به قیمت روی کالا توجه نکنید و برابر فاکتور، فرآورده ها را به مصرف کنندگان عرضه کنید.

وی گفت: ماست پرچرب کارخانه… طی ۲روز ۱۰۰۰تومان افزایش نرخ داشته است.همچنین شیر پاکتی از هزارو۹۰۰ تومان به ۲هزارو۲۰۰ تومان، شیر معمولی از هزارو۵۰۰تومان به هزارو۷۰۰تومان، ماست چکیده از هزارو۱۰۰تومان به هزارو۳۰۰تومان و پنیر از ۳هزارتومان به ۳هزارو۵۰۰تومان افزایش قیمت داشته است.

وی تاکید کرد: برخی کارخانه ها تولیدات خود را کاهش داده اند و وقتی سفارش خرید به آن ها می دهیم، سفارش های ما را در قبال ده ها قلم محصول دیگر به ما می دهند که این کار عادلانه نیست و به دور از انصاف است.وی تصریح کرد: مسئولان باید راهکارهایی را برای برطرف کردن این وضعیت نابسامان بازار لبنیات اجرایی کنند.

وعده های عملی نشده دولت

رئیس اتحادیه کارخانه های لبنی استان با بیان این که قیمت فرآورده های لبنی با قیمت شیر خام ارتباط مستقیم دارد، به خراسان رضوی گفت: وقتی شیر خام افزایش قیمت پیدا می کند، طبیعی است که نرخ فرآورده های لبنی به ویژه ماست، پنیر، خامه و… هم افزایش یابد.حمیدرضا فرزانه به وعده های عملی نشده دولت اشاره کرد و متذکر شد: مقرر شده بود نهاده های دامی یارانه ای به دامدار داده شود تا دامدار شیر خام را ارزان تر به کارخانه های فرآورده های لبنی عرضه کند که این وعده عملی نشد.وی تصریح کرد: قیمت شیر خام در مرداد ماه سال گذشته ۴۵۰ تومان بود که در سال جاری این رقم بیش از ۲ برابر افزایش یافته ولی نرخ فرآورده های لبنی بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر قیمت فرآورده های لبنی تولیدی خارج از استان نظارتی نمی شود

وی اذعان داشت: متاسفانه برخی از محصولات لبنی تولید شده در خارج از استان، افزایش قیمت بیشتری داشته است و کسی هم نمی تواند بر قیمت این محصولات نظارت داشته باشد.

وی گفت: کارخانه های لبنی دیگر استان ها، هر یک از محصولات لبنی خود را بین ۵۰۰ تا هزار تومان بیشتر در خراسان رضوی عرضه می کنند و کسی هم نمی تواند بر قیمت این محصولات نظارت کند. وی افزود: ماست خامه ای چوپان تا ۵ روز قبل ۳هزار تومان بود که متوجه شدیم نرخ آن روز گذشته به ۴هزار تومان رسیده است، چون کنترل و نظارتی بر محصولات استان های دیگر انجام نمی شود.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشنامه کرده است که کارخانه های فرآورده های لبنی حق ندارند قیمت محصولات خود را براساس نرخ شیر خام افزایش دهند و این امر باعث شده است از ۹۰ کارخانه فرآورده های لبنی ۳۶ کارخانه در استان تعطیل شود.

وی متذکر شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به کارخانه ها اعلام کرده است که نرخ شیر خام را افزایش ندهند و ضرر و زیان خود را در فروش دیگر محصولات جبران کنند؛ اما این امر شدنی نیست چون تولیدات و محصولات لبنی کارخانه ها متنوع نیست و با فروش شیر، پنیر و ماست نمی توان ضرر و زیان را جبران کرد.

کشتار ۳۵ درصد دام های شیرده استان

وی با بیان این که قیمت شیر خام به صورت فزاینده و بی سروصدا رو به افزایش است، گفت: من هم اعلام می کنم در تولید شیر حق با دامدار است و نباید قشر زحمتکش دامدار متضرر شود.وی از کاهش تولید شیر خام در استان خبر داد و گفت: ۲۵تا ۳۰ درصد دام شیرده استان روانه کشتارگاه ها شده و از عرصه تولید حذف شده است.وی گفت: برخی کارخانه ها شیر خام را برای تولید شیر خشک اختصاص می دهند چون قیمت شیر خشک محدودیتی ندارد. سال گذشته در این ایام شیر خشک ۳هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شد که در حال حاضر به ۱۱هزار تومان افزایش یافته است.

کاهش تنوع تولید فرآورده های لبنی

وی گفت: یکی از کارخانه های فرآورده های لبنی۵۰ درصد شیر خام را به تولید شیر خشک اختصاص می دهد چون تولید فرآورده های لبنی برای آن کارخانه توجیه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به این که افزایش قیمت شیر خام باعث شده است، تنوع تولیدات فرآورده های لبنی کاهش پیدا کند، گفت: قبلا فروشگاه ها، محصولات لبنی متنوعی عرضه می کردند که در حال حاضر میزان، تولیدات کاهش یافته است.وی در پاسخ به این سوال خراسان که پیش بینی شما از وضعیت بازار محصولات لبنی در چند ماه آینده چیست، افزود: با توجه به برنامه های آموزش و پرورش و استانداری برای اجرای طرح شیر مدرسه پیش بینی می کنم تا مهر ماه قیمت شیر باز هم افزایش یابد.

وی گفت: اگر وعده های دولت عملی نشود و به دامداران مساعدت نکند، روند صعودی قیمت محصولات لبنی ادامه خواهد داشت.


 


رضا کیانیان در گفت و گویی با سایت وابسته به صداو سیما، با انتقاد ضمنی از اقدام دولت در انحلال خانه سینما، تصریح کرد که بسته بودن خانه سینما باعث شده هنرمندان مجبور شوند در خیابان برای زلزله‌زدگان کمک جمع کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص ستاد کمک رسانی سینماگران به مردم زلزله‌زده آذربایجان گفت: سینماگر عضوی از جامعه است و هم اکنون بخشی از خانواده سینماگران دچار سانحه شده است.

وی در این باره تصریح کرد: ما هنرمندان باید به کمک خانواده خود بیاییم و هیچ منتی هم وجود ندارد بلکه آن ها بر ما منت دارند که سینما را زنده نگه داشته‌اند.

کیانیان اظهار داشت: اگر خانه سینما باز بود به طور حتم ما کمک‌‌های گسترده تر و سازمان یافته‌تری انجام می‌دادیم، ولی با توجه به مشکلات موجود در خانه سینما مجبوریم در خیابان و کنار سینما به این مردم زلزله‌زده کمک کنیم.


 


کلمه: به گفته سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، او در دیدار با رهبران جمهوری اسلامی ایران از نقض حقوق بشر در ایران، سیاست های جمهوری اسلامی درباره سوریه و ارسال سلاح به این کشور، همکاری نکردن حکومت ایران در مساله هسته ای و همچنین انکار هولوکاست از سوی مقام های ارشد ایران و درخواست محو اسرائیل به شدت انتقاد کرده است. با این حال رسانه های رسمی و حکومتی به انتشار گزارش های کلیشه ای و یکسره مثبت از برنامه های بان کی مون به خصوص دیدار وی با رهبری بسنده کردند.

به گزارش کلمه، بالاخره پس از اما و اگر های بسیار بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد صبح روز چهارشنبه وارد تهران شد تا در اجلاس غیر متعهد ها شرکت کند. او در حالی وارد کشور شد که از یک طرف در آستانه ورود رهبران کشورهای مختلف تدابیر امنیتی بیشتر شده و شهر به شکل یک پادگان نظامی در آمده است که در بیشتر نقاط آن پست های ایست بازرسی حضور دارند و از طرفی دیگر بیش از ده هزار شهروند ایرانی نامه ای را خطاب به دبیر کل سازمان ملل امضا کردند و از او درخواست کردند تا با رهبران جنبش سبز میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی و زهرا رهنورد دیدار داشته باشد و وضعیت حقوق بشر در ایران را پی گیری کند.

در واقع سفر بان کی مون به ایران نه تنها برای کشورهای عضو غیر متعهد ها که برای جمهوری اسلامی نیز بسیار مهم تلقی می شود. هنگامی که ایران زیر شدیدترین فشارها و تحریم ها به سر می برد از یک طرف حضور دبیر کل سازمان ملل در کشور می تواند این امیدواری را به مسوولان بدهد که هنوز می توان امیدوار به گفت و گو و پیدا کردن راه حل برای حل مناقشات ایران با جامعه بین الملل خصوصا در باره مساله هسته ای بود. از سویی دیگر بحران سوریه روز به روز جدی تر می شود و نگرانی های بسیاری را خصوصا برای حامیان اسد به همراه می آورد.

از این رو حضور دبیر کل سازمان ملل برای تهران بسیار مهم است و البته نباید از نظر دور داشت که این حضور می تواند به نوعی تهدید کننده باشد، نامه های ارسالی برای دبیر کل بیش از حد انتظار شده است و گفته می شود این نامه ها به دست خود او نیز می رسد و ممکن است او را به سمت این دیدارهای مهم بکشاند، کما اینکه ترس از همین دیدارها نیز هست که سبب شده تا تدابیر امنیتی حاکم بر اتاقی که محسن امین زاده معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات در آن بستری است تغییر کرده و به جای نیروهای سازمان زندان ها، نیروهای امنیتی لباس شخصی در کنار او مستقر شده اند و فشارها بر وی بیشتر شده است. خصوصا آنکه معاون سیاسی وزارت خارجه دولت اصلاحات با دبیرکل سازمان ملل دوستی قدیمی دارد که می تواند منجر به عیادت او از امین زاده در کنار تمامی دیدارهای رسمی شود.

و بالاخره در حالی که بسیاری از شهروندان سبز ایرانی از دبیر کل سازمان ملل خواسته بودند که وقتی به دیدن رهبری می رود سری هم به کوچه اختر بزند؛ او فقط به دیدار با رهبر جمهوری اسلامی بسنده کرد و البته در این دیدار به طرزی غیر قابل انتظار از سیاست های ایران انتقاد کرد.

در حالی که رسانه های رسمی گزارش هایی کلیشه ای و یکسره مثبت از دیدار بان کی مون با رهبری منتشر کردند، خبرگزاری ها و رسانه های خارجی خبرهای مربوط به ملاقات بان کی مون و رهبری را با تیترهای انتقادی مبنی بر نگرانی از وضعیت حقوق بشر رفتند و این در حالی بود که خبرگزاری های داخلی از شروط رهبری برای برقراری صلح در سوریه خبر می دادند.

در این دیدار علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبری، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس دولت، محمد خزایی سفیر ایران در سازمان ملل و نیز معاونان بان‌کی مون حضور داشتند.

در همین رابطه، سخنگوی سازمان ملل متحد در گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد که بان کی مون مساله اتمی را در دیدار با آیت الله خامنه ای مطرح ساخته و در مورد سوریه، در دیدارهای جداگانه با احمدی نژاد و رهبری، بان کی مون آنها را ترغیب کرده که از نفوذ ایران در جهت زیر فشار گذاشتن رهبری سوریه برای پایان دادن به خشونت و ایجاد شرایطی برای گفت و شنود معتبر و یک روند سیاسی که اراده مردم سوریه را منعکس سازد استفاده کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد همچنین گفت که بان کی مون در دیدار با آیت الله خامنه ای اظهارات مقامات ایرانی در ارتباط با انکار هالوکاست و موجودیت اسراییل را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد این گونه اظهارات موهن و تحریک کننده قابل قبول نیست و همه باید آنها را محکوم کنند.

مارتین نسیرکی، سخنگوی آقای بان کی مون، هم در خصوص این دیدار خبر داده که بان کی مون در دیدارهای خود درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در خصوص برنامه های هسته ای ایران صحبت کرده و ناراحتی خود را از پیشرفت کم این مذاکرات ابراز کرده و از از مقام های ایرانی خواسته است که با اقدامات متناسب نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را برطرف کند.

در مقابل آیت الله خامنه ای نیز به دبیر کل سازمان ملل پاسخ داده که ایران بر “خاورمیانه عاری از سلاح اتمی” اصرار دارد و سازمان ملل متحد باید درخصوص رفع نگرانی های موجود در زمینه سلاح اتمی، تلاش جدی انجام دهد.

وی همچنین در این دیدار نسبت به ساختار سازمان ملل انتقاد کرده و ترکیب سازمان ملل متحد را معیوب خوانه که زورگوترین قدرتهای دنیا، که دارای سلاح اتمی و سابقه استفاده از آن نیز هستند بر شورای امنیت مسلط شده اند. او همچین گفته است: “آژانس براساس مقررات خود، موظف است از لحاظ علمی و فنی به جمهوری اسلامی ایران کمک کند، اما آژانس بین المللی انرژی اتمی، نه تنها این کار را نکرده، بلکه دائماً کارشکنی می کند.” آیت الله خامنه ای با اشاره به ویروس استاکس نت که تاسیسات اتمی ایران را هدف قرار داده بود از عدم موضعگیری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل در این باره انتقاد کرد و گفت: “توقع این بود که سازمان ملل سریعاً با این تهدید مقابله کند.”

بر اساس گزارش خبرگزاری های مختلف، رهبری جمهوری اسلامی و بان کی مون در این دیدار در ارتباط با بحران سوریه نیز گفت و گو کرده اند. دبیر کل سازمان ملل از ایران خواسته تا از نفوذ خود در سوریه استفاده و رهبری سوریه را قانع کند که خشونت ها را متوقف سازد تا شرایط برای گفت و گو میان دو طرف مهیا شود. آیت الله خامنه ای نیز در مقابل گفته است: “جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات و آموزه های دینی خود، آماده هرگونه تلاش برای حل بحران سوریه است. اما حل بحران سوریه یک شرط طبیعی دارد که عبارت است از جلوگیری از ارسال سلاح به گروه های بی مسئولیت داخل سوریه.” بان کی مون نیز در این باره پاسخ داده که باید ارسال سلاح به دولت سوریه و گروههای مخالف آن، به طور همزمان متوقف شود.

آقای بان کی مون در دیدار با رهبری گفته است که او به این دلیل به تهران آمده است که به “قدرت گفت و گو” اعتقاد دارد. او همچنین گفته است: “اجلاس جنبش غیرمتعهدها علاوه بر اینکه ایران را در مرکز توجه قرار می دهد، برای این کشور مسئولیت نیز ایجاد می کند.”

البته دبیر کل سازمان ملل فقط با مقام رهبری دیدار نکرد، او پس از ورودش به ایران با رییس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی نیز دیدار کرد. بان‌کی‌مون بعد از دیدار و گفت‌وگوی حدود ۳۰ دقیقه‌ای با لاریجانی در محل ساختمان مشروطه اظهار کرد: “در ایران حضور پیدا کردم تا در مورد مسائل مختلفی با مقامات ایرانی صحبت کنم و به آنها بگویم که ایران می‌تواند نقش مهمی را در حل و فصل بحران سوریه به صورت مسالمت‌آمیز ایفا کند. مردم سوریه رنج زیادی را در طول این مدت متحمل شده‌اند، به طوری که در ۱۸ ماهه گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در کشور سوریه جان خود را از دست داده‌اند و به دنبال مطالبات خود هستند. ایران می‌تواند نقش مهمی را در حل بحران سوریه ایفا کند.”

دبیر کل سازمان ملل همچنین اظهار داشت که در دیدار با علی لاریجانی در مورد مسائل مختلفی همچون وضعیت حقوق بشر در ایران صحبت کرده است. بان‌کی‌مون همچنین تاکید کرد که ایران می‌تواند در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان، عراق، یمن و بحرین نقش ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل پس از ملاقات با رییس مجلس شورای اسلامی از این نیز با سعید جلیلی و محمود احمدی‌نژاد ملاقات کرده که البته جزییات چندانی از دیدار او با رییس دولت در دست نیست.

در همین رابطه یک سخنگوی سازمان ملل متحد که اظهار داشت دبیرکل افزون بر بحث درباره برنامه اتمی در ملاقات با احمدی نژاد، گفت او مذاکرات ایران با گروه پنج به علاوه یک را از نزدیک دنبال کرده است. بر اساس این خبر، بان کی مون از این که تاکنون پیشرفت عمده ای در مذاکرات صورت نگرفته است، ابراز تاسف کرد و گفت ” ایران نیاز دارد گام هایی قاطع برای پرداختن به نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی بردارد و به جهان ثابت کند که برنامه اتمی آن برای مقاصد صلح جویانه اجرا می شود.

سخنگوی سازمان ملل متحد در مقر سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران در خصوص این دیدارها گفته است که دبیر کل نگرانی ها و انتظارات جامعه بین المللی از ایران را در مسائلی که همکاری در آنها برای ثبات منطقه ای و رفاه مردم ایران فوری است مطرح ساخته است. بان کی مون همچنین در در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت اجلاس “فرصتی بسیار مهم برای ایران است که با پرداختن به تمام چالش ها نقشی مهم به عنوان یک رهبر معتدل و سازنده ایفا کند.” بان کی مون افزود نقش ایران در منطقه ، بویژه در ارتباط با وضعیت سوریه “بسیار مهم” است.


 


کلمه – گروه اقتصادی: در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش سرعت اینترنت در برخی شهرها و از سوی برخی سرویس‌دهنده‌ها است، گزارش‌های خبرنگاران حاضر در اجلس غیرمتعهدها نشان می‌دهد اینترنتی که در اختیار شرکت‌کنندگان در این اجلاس قرار گرفته، سرعتی بی‌سابقه در ایران دارد و همچنین هیچ فیلترینگی بر روی آن اعمال نشده است.

به گزارش کلمه، از برخی شهرستان‌ها و همچنین نقاطی از تهران خبر می‌رسد که سرعت اینترنت در چند روز اخیر و به ویژه از دیشب با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده و در همین حال به گفته رئیس پلیس فتا، کنترل شدید اینترنت از مدتی قبل از آغاز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، شروع شده است.

با این حال خبرنگاران حاضر در محل اجلاس گزارش می‌دهند که اینترنت در آن مکان با سرعتی باورنکردنی در اختیار حاضران قرار گرفته و هیچ سایتی هم برای غیرمتعهدهای حاضر در اجلاس، فیلتر نیست.

نویسنده وبلاگ فرصت گفتن که خود از جمله خبرنگاران حاضر در این اجلاس است، سرعت اینترنت در سالن نشست‌های خبری اجلاس را «فراپرسرعت» توصیف کرده و نوشته است: واقعا سرعتی که اینجا تجربه کردم، در بهترین سالن های دارای اینترنت وایرلس هم تجربه نکردم. برای اینکه درک کنید از چه سرعتی صحبت می کنم باید بگم که فایلی با حجم ۱ گیگ و ۲۰۰ مگابایت رو در کمتر از ۱۵ دقیقه دانلود کردم و این سرعت برای من که از اینترنت استفاده های زیادی میکنم بسیار بالا بود. نکته دیگر در خصوص اینترنت سالن، عدم اعمال فیلترینگ است. خب این مساله دسترسی سریعتر به سایت های خبری و همچنین فیسبوک رو برای خبرنگاران مهیا کرد که جای تشکر ویژه از مسئولین دارد!

این در حالی است که پایین بودن سرعت اینترنت و بی‌نظمی حاکم بر عرضه خدمات اینترنتی به مردم، تاکنون اعتراضات بی‌نتیجه بسیاری را برانگیخته است.

اما وزیر ارتباطات در هفته جاری به مناسبت هفته دولت در مصاحبه‌ای با ایسنا، به رد این انتقادات پرداخته و وضع اینترنت کشور را مناسب توصیف کرده و درباره سرعت اینترنت گفته بود: پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین الملل هم ۶۳٫۷ مگابایت است!

این اظهارات، واکنش یک فعال این حوزه را به دنبال داشت که به وزیر تذکر داد هر عددی در این باره اعلام می‌کند، لااقل واحدها را درست بر زبان بیاورد!

علیرضا خراسانی در خبرآنلاین نوشت: بحث بنده در مورد سرعت پهنای باند و روشهای اندازه گیری آن مطابق استانداردهای بین المللی است. برای اندازه گیری مقدار اطلاعات از کیلو بایت، مگابایت،گیگابایت،ترابایت و غیره استفاده می شود اما برای اندازه گیری سرعت پهنای باند از ضریب های بیت بر ثانیه استفاده می شود. مثلا می گوییم سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است، ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است، یک مگابیت بر ثانیه است و … دوباره جمله وزیر را بخوانیم: پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین الملل هم ۶۳٫۷ مگابایت است. وی در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۰ نیز به ایسنا درباره ظرفیت پهنای باند کشور گفته بود : پهنای باند اینترنت ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه شده است. این جمله نیز مشکل فنی داشت که در مقاله ای این مشکلات گفته شد. از دید فنی ها بالاخره بین بیت (سرعت) و بایت (حجم) یک فرقی وجود دارد و این نکته ای است که در اظهار نظرهای رسمی باید رعایت شود.

وی پیش از این هم در یادداشتی از اینکه وزیر ارتباطات آمار غلط به مردم می‌دهد، انتقاد کرده و گفته بود: طبق محاسبه آقای وزیر، بنده با داشتن یک مترکابل فیبر نوری بین لپ تاپ و دسکتاپ در خانه ام  بدون اینکه به جایی وصل باشم! سرعتی معادل یک گیگ دارم که البته بلا استفاده مانده است و خواهشمند است هر کسی این مقاله را می خواند و نیاز به پهنای باند دارد، از شبکه خانگی من استفاده کند و اینترنتش را تا یک گیگ بالا ببرد!


 


عیسی فریدی، جهادگر و رزمنده دوران دفاع مقدس برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عیسی فریدی، جهادگر و فعال سیاسی و از نزدیکان آیت الله هاشمی برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.

او که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده ابلاغیه ی بازگشت به زندان را چهارم مردادماه دریافت کرد اما به دلیل بیماری قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست به زندان بازگردد.

بر اساس این گزارش علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و تاکید پزشکی قانونی مبنی بر اینکه عیسی فریدی باید ۱ الی ۳ ماه تحت نظر باشد، قاضی صلواتی در پیامی به وی تاکید کرده که اجرای احکام نقشی ندارد و وی باید هر چه زودتر خود را به زندان اوین معرفی کند.

عیسی فریدی، مدیر دوران جنگ، سازندگی و اصلاحات، اوایل تیرماه سال ۸۸ و در جریان دستگیری ها و سرکوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دفتر کارش بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل شد.

وی در طول بازداشتش در بند دوالف نیز یک بار دچار حمله قلبی شد که خارج از زندان بستری و استنت گذاری شده بود.

عیسی فریدی پس از تحمل ۱۱۰ روز زندان انفرادی و سلول های معروف بند دوالف در مجاورت بهزاد نبوی، میردامادی، صفایی فراهانی، عرب سرخی و.. پس از گذشت ۶ ماه اواخر سال ۸۸، با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

عیسی فریدی از همراهان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال های پس از انقلاب در نهاد های گوناگونی همچون جهاد سازندگی، وزارت نفت و .. منشا خدمات مثمرثمری برای مردم کشورمان بوده است.


 


کلمه: به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند که در لحظه انتشار آخرین ویرایش این خبر (ساعت ۸:۴۰ شامگاه روز چهارشنبه) و در حالی که تنها ۲۹ ساعت از زمان آغاز جمع آوری امضا برای نامه مردمی به بان‌کی‌مون می‌گذرد، تعداد امضاهای نامه از مرز ۱۰ هزار گذشت و پیگیری‌ها برای ارسال نامه و امضاهای آن به دفتر سازمان ملل متحد آغاز شده است. در عین حال جمع آوری در تمام مدت سه روزه حضور بان‌کی‌مون در تهران ادامه خواهد یافت و فهرست نهایی امضاها نیز بار دیگر به سازمان ملل ارسال خواهد شد.

در حالی که طبق اعلام قبلی بنا بود در عرض سه روز ۱۰ هزار امضا برای نامه به دبیرکل سازمان ملل جمع آوری شود، بر اساس اعلام تیم اجرایی این طرح، در ۲۴ ساعت اول پس از زمان آغاز جمع آوری امضاها، بیش از هفت هزار نفر نامه به بان‌کی‌مون را امضا کرده‌اند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تعداد امضاها در ساعت ۸:۴۰ امشب (چهارشنبه) و با گذشت تنها ۲۹ ساعت از زمان آغاز جمع آوری امضاها، به ده هزار عدد رسید.

این در حالی است که پس از آغاز جمع آوری امضا برای این نامه، حملات سایبری شدیدی علیه سایت کلمه و سروری که به جمع آوری امن امضاها اختصاص یافته بود، آغاز شد که کار جمع آوری امضا را برای حدود دو ساعت با اختلال روبه‌رو کرد. با این حال تلاش تیم فنی و تغییر سرور، اجازه نداد کار متوقف شود و بدین ترتیب با وجود ادامه حملات، جمع آوری امضا به شیوه‌ای کاملا امن و قابل اطمینان ادامه دارد.

این موفقیت بزرگ که بدون اعلام قبلی طرح و تنها در عرض یک شبانه‌روز به دست آمده، مدیون همراهی و همکاری همه دوستان سبزاندیش است که در محافل و ارتباطات دوستی و خانوادگی و شبکه‌های مجازی به تبلیغ این ایده پرداختند؛ و البته ادامه آن نیز نیازمند ادامه این همراهی است، تا عدد امضاها هرچه بیشتر شود. این تجربه، بی‌شک امیدبخش و درس‌آموز است و باشد که با همفکری همراهان سبزاندیش، ایده‌های ابتکاری و قابل اجرای مشابه نیز با مشارکت عمومی، عملی شود.

کلمه طبق وعده قبلی با توجه به رسیدن تعداد امضاها به ۱۰۰۰۰ عدد، نامه را به همراه فهرست امضاهای آن پرینت می‌کند تا به شکلی امن و قابل اعتماد برای دفاتر سازمان ملل در نیویورک و تهران ارسال شود. در عین حال جمع آوری امضاها در تمام مدت سه روزه حضور بان‌کی‌مون در تهران ادامه خواهد یافت و فهرست نهایی امضاها نیز بار دیگر به سازمان ملل ارسال خواهد شد.

برای امضای نامه به بان‌کی‌مون، به اینجا مراجعه کنید. گزارش کلمه از بازتاب گسترده طرح جمع آوری امضا برای نامه به دبیرکل سازمان ملل در فضای مجازی را هم در اینجا ببینید.


 


رئیس شورای اسلامی کار کارخانه فرنخ و مه نخ گفت: لازم است در پایان هفته دولت مصوبات هیئت وزیران در خصوص کارگران کارخانه فرنخ، نازنخ، و مه نخ اجرایی شود.

سعید نعمت نیا با بیان این مطلب به ایلنا گفت: با گذشت بیش از بیست ماه از مصوبات هیات دولت که در سفر رئیس [دولت] و هیئت همراه به استان قزوین تصویب شده است، متاسفانه وعده‌های دولت در خصوص مشکلات کارگران هنوز عملی نشده است.

او با تاکید بر رفع مشکلات کارخانه‌های فرنخ، ناز نخ و مه نخ در هفته دولت افزود: شخص رییس [دولت] با دستور اکید به مشاوران عالی خود دستور پی گیری مشکلات کارگران این کارخانه‌ها را صادر کرده است که متاسفانه دستور او توسط مسئولان ذیربط به بهانه عدم تامین بار مالی آن اجرا نمی‌شود.

به گفته وی حمایت و همکاری مدیران داخلی کارخانه و اعضای شورای کارگری و کارگران، و انعقاد قراردادهایی با عرضه کنندگان پنبه جهت خرید مواد اولیه باعث فعالیت مجدد بخشی از کارخانه شده است و در حال حاضر حدود ۲۵۰ کارگر با مدیریت کارگران و اعضای شورای کارگری فعالیت می‌کنند.

این فعال کارگری گفت: با گذشت ۹ ماه از دیدار کارگران با احمدی نژاد در تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال گذشته، مشکلات ما همچنان لاینحل باقی مانده است.

نعمت نیا با اشاره به اینکه احیاء کارخانه فرنخ، مه نخ ناز نخ واجرای مصوبات آن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را فراهم می‌سازد خواستار شد: ما از دولت عاجزانه می‌خواهیم در پایان هفته دولت نسبت به حل مشکلات این کارگران و پرداخت مطالبات معوق این کارگران پی گیر بوده چرا که تاکنون از جانب دولت برای حل مشکلات این کارگران اقدامی صورت نگرفته است و این کارگران خود به تنهایی توانسته‌اند بخشی از کارخانه فرنخ و مه نخ را راه اندازی کنند.


 


رعایت نشدن اصول ایمنی در حین کار، موجب بروز دو حادثهٔ خطرناک طی دو روز گذشته در بردخون از شهرهای استان بوشهر شد.

به گزارش ایلنا، در حادثه اول جوانی ۲۰ ساله در حین انجام عملیات جوشکاری بر روی داربستی به ارتفاع ۷ متر دچار برق گرفتگی شد و سقوط کرد.

بنا بر این گزارش، فرد مذکور که بر اثر عدم رعایت ایمنی و اتصال برق به داربست دچار حادثه شده بود از ناحیه پا دچار شکستگی شد و ضرباتی نیز به کتف و کمر وی وارد شد.

این گزارش می‌افزاید: کارگر دیگری نیز در حین انجام کار دچار برق گرفتگی شد که دست چپ وی دچار سوختگی شدیدی شد.

هر دو کارگر پس از اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ بردخون، جهت مداوای بهتر به بیمارستان امام خمینی بوشهر اعزام شدند.


 


رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به دلایل اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی گفت: مرکز آمار نرخ تورم را تهیه و به صورت محرمانه برای مقامات می‌فرستد.

عادل آذر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تهیه نرخ تورم در سه محور با سبد کالا، سال پایه و تورم شهر و روستا با بانک مرکزی اختلاف نظر داشتیم و با توجه به اینکه از گذشته نرخ تورم بر اساس سری زمانی بانک مرکزی محاسبه می‌شد، بنا شد تا پایان ۹۱ نرخ تورم را بانک مرکزی اعلام کند.

وی با بیان اینکه اکنون نیز نرخ تورم را تهیه می‌کنیم و به صورت محرمانه برای همه مقامات فرستیم، گفت: از پایان امسال نرخ تورم را مرکز آمار اعلام می‌کند.

رییس مرکز آمار ایران در پاسخ به این‌که آیا آمار جدیدی از طبقات مختلف جامعه در مورد هدفمندی دارید؟ گفت: از نیمه دوم سال ۹۰ مسوولیت مسائل مربوط به یارانه‌ها از مرکز آمار جدا و به سازمان هدفمندسازی منتقل شد و متولی اصلی این سازمان خواهد بود.


 


همزمان با برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، هواداران جنبش سبز اقدام به شعارنویسی و توزیع اعلامیه در تهران کرده اند.

بر اساس این گزارش، سازماندهی اقدامات اعتراضی در تهران توسط شبکه های اجتماعی و گروه های فعال در فضای آنلاین صورت گرفته است.

این در حالی است که گروه های فعال جنبش سبز، جوانان اصلاح طلب، و سایت های سبز نیز با اعلام فراخوانی از مردم خواسته اند تا در اعتراض به ادامه حبس زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز چهارشنبه و پنجشنبه با فریاد الله اکبر، آزادی خواهی مردم ایران را به گوش مهمانان اجلاس برسانند.

منبع: گروه ۱۰ اسفند و شهروند سبز در فیس بوک


 


کلمه – گروه اجتماعی: خبر کوتاه بود اما مثل صاعقه فرود آمد، میر حسین موسوی در بیمارستان بستری شد؛ علت: عارضه قلبی…صفحه های فیس بوک پر شد از دعا، پر شد از عکس های میر مردم، پر شد از خبر…

خبرهای این سال های ما به همین کوتاهی بود، کوتاه بودند اما دردآور، سهراب رفت، ندا پر کشید، کیانوش به خانه برنگشت، محسن در کهریزک ماند، علی بازداشت شد، مصطفی را گرفتند، بهاره دستگیر شد و… خبرها یک اسم بود و یک فعل. همین. اما برای ما هزار هزار جمله بود…

تمامی این سال های سبزمان در مقابل تمامی این خبرها اعتراض کردیم، به خیابان رفتیم، نامه نوشتیم، نصحیت کردیم، فریاد زدیم، سکوت کردیم، مشت گره کردیم و شب ها خدا را فریاد زدیم، اما در تمامی این سال ها دست کمک به غیر دراز نکردیم، از هیچ کشور خارجی کمک نخواستیم، به سراغ هیچ بیگانه ایی نرفتیم؛ کما اینکه امروز نیز حاضر نیستیم عزت و استقلالمان را به هیچ بیگانه ایی بفروشیم که جنبش سبز ملت ایران مستقل و مردمی است اما در عین حال ارتباط خود را با نهادهای حقوق بشری و آزادی خواه نیز حفظ کرده و حتی از حرکت های مردمی منطقه نیز دفاع کردیم، ۲۵ بهمن که برای حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان آمدیم و از آن روز یک خبر کوتاه دیگر نیز به خبرهایمان اضافه شد: میر حسین موسوی در حصر شد؛ مهدی کروبی در حصر شد، زهرا رهنورد در حصر شد…

از این رو اکنون که کشورمان میزبان روسای بسیاری از کشورها خصوصا میزبان رییس سازمان ملل متحد است این جنبش تصمیم گرفته تا صدای خود را به گوش جهانیان برای بار دیگر برساند. اکنون که شهر پر شده از ماموران امنیتی و داروغه ها در شهر فریاد می زنند کور باشید، کر باشید؛ شهر در امن و امان است، همراهان سبز جنش مردم ایران از راه های مختلف تلاش دارند تا صدایشان را به گوش دنیا و خصوصا دبیر کل سازمان ملل برسانند…

این روزها صفحه فیس بوک سازمان ملل و آقای بان کی مون پر شده از نامه ها و فیلم های مردم ایران که در خواست داشتند تا دبیر کل سازمان ملل با میر حسین موسوی و مهدی کروبی دیدار کند، حالی از زندانیان سیاسی شان بپرسد و مقامات ایرانی را زیر سوال ببرد که چه شد حقوق بشر در ایران؟ نامه ها است که این روزها توسط شهروندان ایرانی امضا می شود تا هم مظلومیت و هم پایداری و صبر خود را به گوش جهانیان برسانند.

یکی از شهروندان در صفحه فیس بوک خود نوشته بود؛ لازم نیست پای بیمارستان و طپش های قلب هایمان در بین باشد تا نفسهایمان در سینه هایمان قفل شود، باید هر روز به یاد زندانیامان باشیم، اما امروز فرصتی شده تا صدایمان را رسا تر از همیشه به گوش جهانیان برسانیم، بیایید نامه به بان کی مون را امضا و همه منتشر کنیم؛رسانه ماییم؛ما به اندازه حضور و وجود تک تک مان بیشماریم و اگر دست به دست هم ندهیم تنها! همه با هم امضا کنیم… این جملات ما را به یاد روزهای ۸۸ می اندازد، همان روزها که میرمان گفت هر ایرانی یک رسانه و تمامی شهر پر شد از رسانه، حال این روزها نیز هر ایرانی یک رسانه شده است؛ نامه ها است که دست به دست می شود و پیام الله اکبر است که دهن به دهن می چرخد.

از همین رو است که روزنامه نگاری در فیس بوک خود می نویسد: “نگذاریم صدای زندانیان مان در میان جنجال های حکومتی برای کنفرانس غیر متعهدها ناشنوده بماند. سحر خیزها را دریابیم که بیمار به زندان باز گردانده شده اند و می روند تا اعتصاب غذا هم بکنند. کجایی آقای بان کی مون!!!کجایی تعهد!!!” و دیگری می نویسد: “امشب و فردا شب ساعت ده…آسمان را پر از ستاره کنیم…پر از فریاد! در اعتراض به شرایط میرحسین موسوی، مهدی کروبی و دیگر عزیزان دربند …”

نامه ایی در خطاب به بان کی مون در کلمه منتشر شده که شهروندان امضا می کنند، این نامه نیز در میان هموطنان دست به دست می چرخد، انان نیز امضایش می کنند و به اشتراکش می گذارند.

یک همراه سبز در این باره نوشته: “دیروز ظهر که باز‌ش کردم فقط ۳۴۰ نفر امضا کرده بودند، دیشب که خوابیدم شده بود نزیک چهار هزار تا، الان شده حدود شش هزار تا. یک یا علی‌ دیگه تا ۱۰ هزار تا.” و همراه دیگری می گوید: قلم برداریم و از دبیر کل سازمان ملل بخواهیم تا به دیدار میرحسین موسوی برود. ”

صفحات سرزمین مجازی پر شده از امضا، نوشته اند: “لطفا نامه را امضا کنید. دوستان صفحه خودمان امضای نامه را به ۱۰۰۰۰ می رسانند. لطفا لطفا لطفا” یک شبکه اجتماعی نیز در این باره می نویسد: “خواهش داریم از همه شما که به خاطر جنبش مان به خاطر میرحسین موسوی و کروبی در حصرمان به خاطر همه زندانیان سیاسی کشورمان و از همه بالاتر برای همه خون های پاک فرزند این سرزمین که به ویژه از سال ۱۳۸۸ به بعد توسط نظام جمهوری اسلامی ریخته شده است، به لینک ضمیمه رفته و این نامه را امضا کنید.” دوستی نیز نوشت: ” نمیدونم باز هم همچین فرصتی ممکنه پیش بیاد یا نه. یادم میمونه که چند روز بیشتر از خبر بیمارستان مهندس نگذشته بود و همه در به در میگشتیم یه کمکی بکنیم. شاید این راه و کمک خوبی باشه. امضا کنیم”

همراهی جوان نوشته:” آقای دبیر کل، ندای تاریخی مردم ایران را شجاعانه پاسخ گفته و رهبران واقعی و در حبس مردم بزرگ ایران را بصورت زنده و در حضور رسانه های معتبر بین المللی، ملاقات کنید.”

صفحات دنیای مجازی این روزها به تسخیر کاربرانی در آمده است که تنها خواسته شان دیدار دبیر کل سازمان ملل با رهبر سبزشان است. در همین رابطه نیز سی ان ان در گزارشی نوشته هزاران نامه درخواست بر روی پیج رسمی سازمان ملل فرستاده شد. سایت این شبکه تلویزونی بخشی از درخواست های ایرانیان را نیز منتشر کرده از جمله نامه ایی که در حال امضا کردنش هستیم، نامه ده هزار امضایمان از قول یک شهروند ایرانی را که از بان کی مون فقط خواسته تا به دیدن موسوی و کروبی بروند.

بی شمار بودن ما این روزها بیشتر از همیشه خود را نشان داده است، برای بار دیگر ثابت کردیم که ما بیشماریم؛ انقدر بیشمار هستیم که نهایتا سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کند که بان کی مون در سفر خود به ایران خواهد خواست تا اقدامی فوری را در مورد رفع نگرانی جامعه جهانی از برنامه اتمی آن کشور و رعایت حقوق بشر انجام دهند.

امضا کنید/ دعوت شهروندان ایرانی از بان‌کی‌مون برای پیگیری وضعیت همراهان زندانی جنبش سبز


 


محمدصدیق کبودوند، زندانی عقیدتی که در تاریخ ۶ مرداد ماه به اعتصاب غذای تر خود پس از ۶۰ روز پایان داد، در ملاقات با خانواده اش گفته است اگر به درخواست های او توجهی نشود او دوباره دست به اعتصاب غذا خواهد زد و این بار اعتصابش را نخواهد شکست. این زندانی پس از آنکه مسولان به او وعده داده بودند که به شرط شکستن اعتصابش به درخواست مرخصی او برای دیدار فرزند بیمارش رسیدگی خواهند کرد در تاریخ ۶ مرداد ماه اعتصابش را شکست.

به گزارش کمیپین بین المللی حقوق بشر، پریناز باغبان حسنی، همسر این زندانی عقیدتی گفت: “محمد، دوشنبه در ملاقات گفت اگر تا نیمه شهریور ماه مسولان کشور با مرخصی او برای دیدار فرزند بیمارش موافقت نکنند دست به اعتصاب غذا خواهد زد و این بار تا لحظه مرگ ادامه خواهد داد.”

محمدصدیق کبودوند، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان و مدیر مسول نشریه "پیام مردم" در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و یک سال بعد در دادگاه انقلاب تهران به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکیل "سازمان حقوق بشر کردستان" و فعالیت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد. او در دوران محکومیت خود از حقوق عادی یک زندانی مانند مرخصِی ، ملاقات حضوری و درمان پزشکی مناسب و به هنگام محروم بوده است . او همچنین دارای پسر ۲۲ ساله ای است که مبتلا به بیماری سرطان است که از ماه های گذشته با وخیم شدن حال فرزندش درخواست مرخصی و به دنبال آن ۶۰ روز اعتصاب داشت.

پریناز باغبان حسنی در پاسخ به اینکه مسولان تا کنون چه جوابی به او داده اند، گفت: “علیرغم اینکه مسولان زندان اوین گفتند اگر محمد اعتصابش را بشکند به درخواست مرخصیش رسیدگی می شود و علیرغم اینکه به من می گفتند نگران نباشم و او به مرخصی خواهد آمد پس از شکستن اعتصابش هیچ خبری نشد و بعد باخبر شدیم که ظاهرا دادستان تهران با مرخصی او موافقت نکرده و گمانم به او دیگر مرخصی نمی دهند و آن اعتصاب هم هیچ تاثیری نداشت. ۶۰ روز اعتصاب کم نیست و تاثیرات جبران ناپذیری بر بدن و روح محمد خواهد گذاشت همین طور استرس و فشار عصبی زیادی ما هم در آن مدت داشتیم که اگر بخواهد دوباره تکرار شود دیگر کشنده است.”

همسر محمد صدیق کبودوند در خصوص وضعیت جسمی و روحی این زندانی گفت: “مشکلات جسمانی و دردهای کلیه اش همان طور باقی است و علیرغم اینکه گفته بودند پس از شکستن اعتصاب غذا او را به بیمارستان برای درمان خواهند فرستاد این اتفاق نیفتاد و او در همان بهداری زندان آمپول های مسکن می زنند.”

محمد صدیق کبودوند از جمله زندانیانی است که تا کنون درخواست عفو نداشته است، همسر او در این خصوص گفت: “محمد تا به حال درخواست عفو نکرده است چون او معتقد است که جرمی مرتکب نشده است که بخواهد به خاطرش تقاضای عفو کند. البته زندانیان زیادی هم هستند که درخواست عفو کرده اند و به درخواست شان توجهی نشده است، می خواهم بگویم صرفا درخواست عفو باعث آزادی زندانیان نمی شود. راستش ما الان اصلا عفو هم نمی خواهیم فقط می خواهیم که تمام قانون ، حقوق او به عنوان زندانی رعایت شود و از حق مرخصی برخوردار باشد، همین.”

محمد صدیق کبودوند از سال ۱۳۸۲ نشریه "پیام مردم" را به دو زبان کردی و فارسی در تهران و استان های کردنشین منتشر می کرد. و در فروردین ۱۳۸۴ "سازمان حقوق بشرکردستان" را تشکیل داد.او در مراسم سال ۲۰۰۹ "جوایز مطبوعات بریتانیا" به عنوان "روزنامه‌نگار بین‌المللی سال" برگزیده شد و در زمستان سال ۱۳۸۷ نیز جایزه "هلمن–همت" سازمان دیده‌بان حقوق بشر به او داده شد.


 


حسین زمان، هنرمند و فعال فرهنگی حامی جنبش سبز، با انتقاد از حاکمیت فضای پادگانی – امنیتی در کشور، اظهار داشت: “آیا قرار است شهر مردگان را برای سران کشورهای جهان به نمایش بگذارید ؟ همه شهر را تعطیل کرده اید تا اقتدار امنیتی را به اثبات برسانید؟”

حسین زمان در پست اخیر صفحه فیس بوک خود، با اشاره و انتقاد از برقراری جو همانند حکومت نظامی در پایتخت به بهانه ایجاد امنیت اجلاس عدم تعهد ها نوشت: “چه کسی امنیت ملی را مختل جلوه میدهد ؟ چه کسی باعث تشویش اذهان عمومی میشود؟ آیا این خود تشویش اذهان عمومی نیست ؟ آیا این مصداق اختلال در نظم و امنیت عمومی نیست ؟ مگر قرار است شهر مردگان را برای سران کشورهای جهان به نمایش بگذارید ؟ همه شهر را تعطیل کرده اید تا اقتدار امنیتی را به اثبات برسانید ؟ آیا در همه جای دنیا اینگونه امنیت برقرار میکنند ؟ با مختل کردن اقتصاد جامعه ؟ با به زحمت انداختن مردم ؟ با به خطر انداختن جان بیماران ؟ با تعطیل کردن چند روزه پایتخت یک کشور ؟”

زمان می افزاید: “… روز یکشنبه پنجم شهریور صبح زود با پروازی از تهران به کیش عزیمت کردم و برایم بسیار عجیب بود که در شرایطی که شهر بخاطر حفظ امنیت اجلاس سران در کنترل شدید نیروهای پلیس و امنیتی است در باجه کنترل تشخیص هویت فرودگاه کسی نبود و بدون کنترل همه عبور میکردند . اگر موضوع امنیت است که در این شرایط کنترل در فرودگاه ها بایستی دقیق تر صورت بگیرد ولی به نظر میرسد نگرانی چیز دیگری و در جای دیگری است . همسر من روز دوشنبه بخاطر کسالت شدید و نیاز به پزشک معالجش از مطب ایشان وقت اورژانسی خواست و به دلیل اضطرار برای فردای آن روز به او وقت داده شد اما نیم ساعت بعد از مطب دکتر تماس گرفتند و گفتند دستور همین الان آمده که بایستی مطب از فردا تعطیل باشد . مطب دکتری که بیش از هشتاد درصد بیماران او بیماران بد حال ، جراحی شده و یا در شرف جراحی میباشند . کجای دنیا اینگونه امنیت برقرار میکنند ؟ چه کسی امنیت ملی را مختل جلوه میدهد ؟ چه کسی باعث تشویش اذهان عمومی میشود؟ آیا این خود تشویش اذهان عمومی نیست ؟ آیا این مصداق اختلال در نظم و امنیت عمومی نیست ؟ مگر قرار است شهر مردگان را برای سران کشورهای جهان به نمایش بگذارید ؟ همه شهر را تعطیل کرده اید تا اقتدار امنیتی را به اثبات برسانید ؟ آیا در همه جای دنیا اینگونه امنیت برقرار میکنند ؟ با مختل کردن اقتصاد جامعه ؟ با به زحمت انداختن مردم ؟ با به خطر انداختن جان بیماران ؟ با تعطیل کردن چند روزه پایتخت یک کشور ؟ همه جای دنیا در چنین مواقعی تهدید وجود دارد ولی برای ایجاد امنیت زندگی مردم را ، جان و مال مردم را نادیده نمیگیرند .”

این هنرمند مردمی خطاب به بازیگران حاکمیت یادآور می شود: “باور کنید دنیا میفهمد ، همه مردم دنیا احمق نیستند و شاهد و ناظر حرکات ما می باشند کافی است سر ها را از برف بیرون بیاورید و چشم هایی که با تعجب به شما خیره شده را ببینید .”


 


با گذشت نزدیک به یک سال از حمله بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها به دراویش گنابادی شهرستان کوار و دستگیری‌های صورت گرفته پس از این واقعه همچنان فشار بر دراویش گنابادی استان فارس و بخصوص شهرستان کوار ادامه دارد، در ادامه‌ی این فشارها، نیروهای امنیتی جهت بازداشت یک درویش گنابادی به منزل وی رفتند

به گزارش مجذوبان نور؛ هشتم شهریورماه، ۸ مامور لباس شخصی بدون ارائه حکم قضایی و قانونی با حمله به منزل محمد‌علی دهقان با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌ی وی قصد بازداشت این درویش گنابادی را داشتند و به علت حضور نداشتن او موفق به دستگیری این درویش گنابادی نشدند.

لازم به ذکر است که با توجه به فشارها و احکام صادر شده برای دراویش شهرستان کوار توسط مراجع قضایی که با دخالت و فشار مستقیم نیروهای امنیتی صورت گرفته و با نزدیک شدن به سالگرد واقعه کوار که با حمله بسیجی‌ها و نیروهای لباس شخصی به دراویش شهرستان کوار منجر به زخمی شدن ده‌ها تن و بازداشت بیش از چند صد نفر از دراویش و کشته شدن یک تن از آنان شد، مجددا تحرکات نیروهای خودسر و متحجر در استان فارس و بخصوص شهرستان کوار آغاز شده است که تحرکات جدید معاندین عرفان و تصوف نشانگر برنامه‌ای از پیش مدون شده برای فشارهای جدیدی بر دراویش این منطقه از استان فارس است.


 


موسوی: اگر گفته می‌‌شود راه سبز را باید زندگی کرد، سخنی پیچیده و دعوت به امری ناشناخته نیست… در همصدایی‌ها و پیوندها و چشم‌پوشی‌ها و یکرنگی‌ها و هوشمندی‌ها و سرزندگی‌ها حظی وجود دارد که زندگی را سرشارتر می‌کند.


 


کلمه – سید کاظم قمی:

در پی انتشار خبر ضایعه قلبی همراه صمیمی و استوار جنبش سبز، که حالا دیگر چه خود بخواهد و چه نخواهد نام او در کنار مهدی کروبی و زهرا رهنورد به عنوان رهبران جنبش آورده می شود، شاهد بازتاب گسترده آن در میان اقشار گوناگون مردم در مناطق مختلف کشور بوده ایم.

اگر چه پیش از آن هم از همراهان جنبش سبز دعوت به عمل آمده بود که از فرصت برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای رساندن پیام حق خواهی مردم مظلوم ایران استفاده شود، اما به نظر می رسد هم عکس العمل مردم ستیزانه همراه با بی تفاوتی دولتیان در قبال حادثه دلخراش زمین لرزه آذربایجان، و هم انتقال میرحسین موسوی به بیمارستان، عزم ها را جزم تر کرده است. در فضای مجازی و نیز گفتگوهای چهره به چهره، پیشنهادهای زیادی برای نوع کنش متناسب در این مقطع زمانی پیشنهاد شده است.

به نظر می رسد با توجه به جو امنیتی حاکم بر تهران، پیشنهادهای کم هزینه ای مانند پوشیدن لباس سبز، تکثیر و ترسیم نشانه قلب سبز، و تکبیر شبانه در دو شب آخر اجلاس، مناسب ترین پیشنهادها باشد. این البته منافاتی با کنش های جمعی دیگر ندارد، اما فریاد تکبیر هم به گوش اکثریت میهمانان آشناست، هم امکان جلوگیری از آن نیست، و هم با هویت دینی- ملی اکثریت همراهان جنبش سبز سازگار است.

عظمت بی رقیب خداوند را به رخ خودکامگان می کشیم و تا یادآوری قدرت کبریائی و مهر عالم گستر او به خودمان، در همراهی همراهان استوارقدممان، استوارتر گام برداریم. صدای تکبیرمان فضای شهر را پر خواهد کرد تا به آنها که دین را بازیچه قدرت طلبی خود کرده اند با صدای بلند اعلام کنیم که ما دینمان را از شما نگرفته ایم که به خاطر دین فروشی های ریاکارانه و بی محتوایتان آن را به کناری نهیم. دین ما دین آزادگی است و این را هم از حسین(ع) آموخته ایم و هم از فرزندش میرحسین.

فراخوان رسانه‌های سبز برای الله اکبر شبانه در چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۰ شب

فراخوان جوانان اصلاح طلب برای فریاد شبانه بر پشت بام ها


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته