-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 07/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




بعد از آنکه دولت اسرائیل چهارشنبه شب تقریباٌ همزمان با حملۀ انتحاری به جهانگردان اسرائیلی در بورگاسِ بلغارستان مدعی دست داشتن ایران شد، واشینگتن هم یک روز بعد خود را مجبور دید حزب الله لبنان و در نتیجه غیرمستقیم ایران را مسئول این حمله معرفی کند. گرچه هم ایران و هم حزب الله قاطعانه هرگونه مسئولیتِ در این سوءقصد را تکذیب کرده اند – اما چه ارزشی دارد، وقتی که اسرائیلی ها و آمریکایی ها عکسش را ادعا می کنند.

دولتمردان بلندپایۀ آمریکا برآنند که حمله گر عضو هستۀ بلغاری حزب الله بوده اگر چه این حمله در انتقام از قتل دانشمندان اتمی ایران انجام شده است. گرچه اسرائیل دربارۀ این ترورها علناٌ چیزی نگفته اما مسئولیت خود را هم تکذیب نکرده است. همانطور که داشتن سلاح هسته ای را نه تأیید و نه تکذیب می کند. تمام دنیا می داند اسرائیل که خود را کشور یهود می خواند بمب اتمی دارد بدون اینکه تا به حال دچار تحریم و یا تهدید به اقدام نظامی شده باشد. ایران سلاح هسته ای ندارد؛ اینکه ایران قصد ساختن چنین سلاحی دارد شایعۀ تأیید نشده ای است. اما تنها امکان فرضی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای کافی است تا بخواهند این کشور را با تحریم به زانو درآورند. و اسرائیل در دفاع از حق انحصاریش برای داشتن سلاح اتمی این حق را هم برای خود قائل است که ایران را – احتمالاٌ حتی با سلاح هسته ای – مورد حمله قرار دهد.

سقوط حکومت اسد به معنای از بین رفتن «محور مقاومت» – حزب الله و سوریه و ایران – است. در اینصورت تهران مهمترین متحد خود را از دست می دهد و احتمالاٌ قربانی بعدی تغییر حکومت خواهد بود. پیمان نامقدس خاورمیانه از امپریالیسم و صهیونیسم و ارتجاع عربی مدتهاست چنین مصمم نبوده است. پیروز موقت تغییرات در خاورمیانه عربستان سعودی، سرکردۀ ضدانقلاب عربی است.

با عجله ای که ناتانیاهو و وردستانش برای مسئول دانستن تهران در سوءقصد در ساحل دریای سیاه به خرج دادند و در پی آن دولت اوباما که البته دست کم یک روزی را برای اتهام زنی به ایران حیا کرد باید انتظار بدترین چیزها را داشت. به ویژه اینکه در روزها و هفته های آینده ممکن است تغییری مهمی در توزان قدرت در خاورمیانه به نفع امپریالیسم رخ دهد. در پی انقلابِ نصفه و نیمه عربی ضد انقلابِ تمام و کمالی رسیده است.

سقوط حکومت اسد به معنای از بین رفتن «محور مقاومت» – حزب الله و سوریه و ایران – است. در اینصورت تهران مهمترین متحد خود را از دست می دهد و احتمالاٌ قربانی بعدی تغییر حکومت خواهد بود. پیمان نامقدس خاورمیانه از امپریالیسم و صهیونیسم و ارتجاع عربی مدتهاست چنین مصمم نبوده است. پیروز موقت تغییرات در خاورمیانه عربستان سعودی، سرکردۀ ضدانقلاب عربی است.

چنین می نماید که برای حمله به ایران بهانه پیدا شده باشد و بدین ترتیب پاسخ این پرسش که چه کسانی از حملۀ بورگاس منفعت می برند روشن است. معنای این حرف این نیست که عملیات نظامی نزدیک است. ولی صرفِ تهدید در مقابلِ یک ایرانِ منزوی می تواند تأثیر داشته باشد.

* از: وِرنر پیرکِر / در: یونگِه وِلت


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته