-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 31 تیرماه 91

 

سلام،
شنبه 31 تیرماه 91، 21 جولای 2012 میلادی
در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.


شعار "یا حسین، میرحسین" در مراسم شهدای کهریزک
در سومین سالگرد شهادت محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر، سه شهید کشتارگاه کهریزک، قرار بود پنج شنبه شب مراسمی در مسجد نور واقع میدان دکتر فاطمی تهران برگزار شود که این مراسم بر خلاف دو سال قبل با شعارهای اعتراضی شرکت کنندگان همراه شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که سخنران مراسم از جنبش سبز با عنوان فتنه یاد کرد و ابتدا خانم ها با شعار الله اکبر و یاحسین، میرحسین اعتراض خود را به این گفته ها نشان دادند و سپس مردان هم شروع به همراهی کردند و کار به جایی رسید که سخنران مجبور شد کار خود را نیمه کاره رها کند. شعارها به بیرون مسجد هم کشیده شد و نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن مردم داشتند. این اتفاق باردیگر نشان داد که جنبش در همه ی زمان ها و مکان همچون آتشی زیر خاکستر وجود دارد و هرگاه که فرصت پیدا کند خودش را نشان می دهد. در بیرون مسجد هم پلاکاردهایی از سوی خانواده های قربانیان نصب شده بود مبنی بر اینکه تا 
محاکمه ی آمرین و عاملین این جنایت دست از کار نخواهند کشید. 



سوریه همچنان در بحران
در سوریه اعلام شد که ژنرال هشام بختیار، رئیس سازمان اطلاعات سوریه که جزو زخمی شدگان انفجار در شورای امنیت سوریه بود، کشته شده است. سایت های اسرائیلی نوشتند که ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، در این جلسه حضور داشته و جزو کشته شدگان است. برخی منابع هم گفته اند که سردار سلیمانی در این جلسه نبوده اما یک سردار سپاه در آن جمع حضور داشته است. احتمالا در روزهای آینده اخبار بیشتری از کسانی که در جلسه بودند درز خواهد کرد.
سفیر روسیه در فرانسه هم گفت که بشار اسد آماده ی استعفاست، به شرطی که به شکل آبرومندانه ای کنار رود. البته دمشق بلافاصله این موضوع را تکذیب کرد. دیروز در سوریه تظاهرات با عنوان رمضان در سوریه با پیروزی رقم می خورد نه تنها در دمشق که در بسیاری از شهرها هم برگزار شد و تا به این جای کار گزارش شده است که شش نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
ارتش سوریه هم با استفاده از سلاح های سنگین چند محله در دمشق که به اشغال مخالفان درآمده بود را پس گرفت. شورای امنیت سازمان ملل هم در آخرین ساعات ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را برای یکماه دیگر تمدید کرد.

نماینده ی عراقی: این ایران است که باید به عراق غرامت جنگی بپردازد!
خانم عالیه نصیف، نماینده مجلس عراق، اعلام کرد که ایران باید بابت جنگ صدام حسین علیه ایران خسارت بدهد آنهم به این دلیل که در سال 1982 صدام حسین خواستار صلح شده بود. این خانم ظاهرا فراموش کرده که جنگ را صدام حسین شروع کرده و به خاک ایران حمله کرد. این نشان می دهد که مسئله ی 36 میلیارد دلار که ایران به عنوان خسارت جنگ مطالبه کرده است (هر چند که رقم خسارت بیش از اینهاست) با واکنش عراقی ها مواجه شده است. آنگاه در همین حال اعلام شد که در وزارت نیروی جمهوری اسلامی می خواهد به طور مجانی در عراق نیروگاه سیکل ترکیبی می سازد. آنهم وزارت نیرویی که خودش پنج هزار میلیارد تومان به پیمانکاران صنعت برق بدهکار است.


وعده های دولت در اوضاع بد اقتصادی
اولین محموله ی گندم در برابر نفت از طرف هند به ایران وارد شد. در همین حال وزارت کشور هند با گشایش شعبه های بانک پاسارگاد، اقتصاد نوین و پارسیان مخالفت کرد چرا که بیم پولشویی و حمایت از تروریسم می رود.
آقای احمدی نژاد در جمع کارکنان سازمان تامین اجتماعی وقتی با اعتراض کارکنان مبنی بر مشکلات معیشتی مواجه شد دوباره از آن وعده های عجیب داده و گفت که ما باید حداقل دستمزد را پنجاه درصد افزایش دهیم و با اینکار با دعای خانواده های کارکنان مشکلات رفع خواهد شد. ظاهرا این مرد دست از این عوام فریبی ها و شعار دادن ها برنمی دارد.
سه سناتور آمریکایی هم در نامه ی به آقای اوباما خواهان این شده اند که 65 نفر از مقامات ایرانی که در فهرست اروپا برای تحریم هستند به فهرست آمریکا هم اضافه شوند. آمریکا تا کنون 12 نفر را در فهرست تحریمی ها قرار داده است.
جامعه ی معلولان هم اعلام کرد که قرار بود در ماه رمضان به آنها یک بسته ی ارزاق داده شود که از آنها دریغ شده است. قرار بوده که سوخت ارزان هم به معلولان تعلق گیرد که از آن هم خبری نیست.
روزنامه ی وال استریت ژورنال هم خبر داد که ایران از طریق حمله به کشتی ها، مین گذاری و ... در صدد اخلال در بازار نفت است تا بهای نفت بالا رفته و به این ترتیب کمبود صادرات نفت را که به دلیل تحریم ها ایجاد شده را جبران کند.


مصلحی: مبلغان کاری کنند که رهبری مقصر گرانی ها قلمداد نشود
با آغاز ماه رمضان 6000 مبلغ به شهرستان ها گسیل شدند و ماموریت دارند که مردم را نسبت به گرانی ها و تحریم ها توجیه کنند و توضیح دهند که خط قرمز نظام مذاکره با آمریکاست و همچنین گرانی ها را به گردن تحریم ها بیندازند. آقای مصلحی، وزیر اطلاعات، سفارش کرده که این مبلغان کاری کنند که مردم رهبری را مسئول گرانی ها ندانند. آقای کاظمینی، فرمانده ی سپاه محمد رسول الله تهران هم اعلام کرده است که طرح بزرگ لبیک یا خامنه ای را برای مقابله با جنگ نرم در تهران. ایشان همچنین گفته اند که تهران 10 هزار مسجد کم دارد.


صدیقی: رهبر مثل قبله است! دنیا به رهبر ما حسادت می کند!
آقای صدیقی، امام جمعه ی موقت تهران، در نماز جمعه مطرح کرد که دنیا به رهبر ما حسادت می کند. ایشان همچنین گفته اند که رهبر مثل قبله است و کسی که قبله را قبول نداشته باشد حاکمیت خدا را قبول ندارد. در واقع ایشان می خواهد آقای خامنه ای که مقصر اصلی وضعیت کشور است را در جایی قرار دهد که دور از دسترس هر نوع انتقادی باشد.


صف ها را به اعتراض تبدیل کنیم
برخی دوستان سوالی همراه با سرزنش مطرح کرده اند که چرا وقتی مرغ ارزان داده می شود مردم اینگونه صف می بندند. باید گفت که این رفتار مردم، آن هم مردمی که در تنگنای اقتصادی قرار دارند، کاملا طبیعی و منطقی است. اتفاقا به جای سرزنش مردم باید توجه داشت که این صف ها که از این به بعد بیشتر شاهدشان خواهیم بود فرصت خوبی است برای سازماندهی اعتراضات. در این خصوص باز هم در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته