-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 07/31/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/5/9
  • سیدرضا شکراللهی
    خوابگرد

    بغض امشب پسرم را فراموش نخواهم کرد. بارها و بارها از من در باره‌ی آن‌ که خدا را ‌آفریده است و نیز جنس و جای خدا می‌پرسد. هر بار سعی کرده‌ام ذهنش را به پرسش‌های دیگری سوق بدهم و این بار که پشت میز کارم نشسته بودم و سرم روی کار، دستش را زیر چانه‌ام آورد و صورتم را به طرفِ خودش برگرداند و زل زد به چشم‌هام و گفت: «این مسئله به نظر من خیلی پیچیده است، فکر می‌کنم برای شما هم پیچیده است، نه بابا؟»  و وقتی با کله و زبان جواب دادم که "بله، خیلی پیچیده است" ناگهان چشمانش خیس شد و با صدایی که می‌لرزید، گفت: «من می‌دونم، ما اصلاً وجود نداریم، ما همه نقاشی هستیم، این هیولاهان که وجود دارن، ما فقط نقاشی هستیم، اونا ما رو کشیده‌ان، اونا وجود دارن، ما نه، و این خیلی بده که ما اصلاً وجود نداریم... و من الانه که دیگه گریه کنم...» و دستانش را دور گردنم حلقه کرد و سرش را روی شانه‌ام گذاشت و من، نه فقط پدرانه که، هم‌دلانه او را تنگ فشردم و سنگینی بار هستی را زیر صدای نفس‌های هم‌‌دیگر قورت دادیم.

    در کارتون «هورتون»، که امیدوارم دیده باشید، آن‌هایی که داخل یک گل قاصدک زندگی می‌کنند، خیال می‌کنند همه‌ی دنیا فقط همان‌ جا ست. بعد از این که هورتون (که یک فیل است) قاصدک و دنیای آن‌ها را جابه‌جا می‌کند و زندگی‌شان به هم می‌ریزد، یکی می‌گوید: «اگه دنیای خودِ هورتون هم روی یه قاصدک دیگه باشه چی؟» فرزندان ما نسل مخاطبانِ اصلی کارتون‌هایی بسیار از این دست‌ اند. باید خودم را برای روزهایی سخت‌تر آماده کنم. سخت نه برای آن که جواب پرسش‌هاش را بدهم، از آن جهت که یاری‌اش کنم تا از پرسش‌گری برنگردد. ما در کودکی اگر در باره‌ی خدا و هستی پرسشی داشتیم، یا به زبان نمی‌آوردیم یا اگر جرئت می‌کردیم و می‌گفتیم، یک جواب تشرگونه‌ی بزرگ‌ترمان کافی بود تا دیگر به پرسش‌مان نیندیشیم و خاک‌بازی‌مان را بچسبیم. نه فرزندان ما هم‌سان دوران فرزندی‌ خودمان اند، نه ما پدران‌مان ایم و نه خاک و تُرتُره اسباب سرگرمی تابستان اینان است. این یادداشت را به نام سیدپارسا شکراللهی می‌نویسم تا بعدها اگر خواند، یادش بیفتد که در هشت سالگی از اعتقاد خودیافته‌ی یکی‌دوساله‌‌اش به تناسخ، که در باب زندگی و مرگ به او آرامش می‌بخشید، به عالم مُثُل رسید و به جدال با هیولاها برخاست! اما هیچ‌گاه بازنده نبود، چون همواره فکر می‌کرد و پیوسته می‌پرسید.


     
     

    1391/5/9
  •  

    کیوان
    سی‌وپنج درجه

    دختر خنزر فروش پشت رستوران فرودگاه امام،‌ همان جایی که می‌شود هواپیماها را تماشا کرد و من این عادت را از اولین باری که پایم را در یک فرودگاه گذاشته‌ام تا به‌حال با لذت ادامه می‌دهم، آن‌چنان لبخند ملیح و روی خوشی داشت که ناخودآگاه مدتی طولانی، همان‌طور که چای‌ و کیکم را می‌خوردم تماشایش کردم و لذت بردم. حتا زمانی که مشتری در غرفه‌اش نبود با همان لبخند به کارهای شخصی‌اش می‌پرداخت.

    از آن‌ موجوداتی بود که ناخودآگاه به واسطه‌ی خوش‌رویی زیبا هم به نظر می‌رسند. راه افتادم سمت گیت پرواز، مکث کردم، برگشتم، کمی فکر کردم، دیدم نمی‌توانم بدون این‌که کاری بکنم رد شوم. کار نسبتن سختی بود، ولی شجاعتم را جمع کردم و رفتم سراغ دخترک، فکر کرد مشتری‌ام، با همان خنده آمد جلو، سلام کردم، گفتم خانم این خنده‌ی روی صورت شما خیلی جذاب و دل‌نشین است. صورتش بازتر شد، بیش‌تر خندید، گفت ممنون. گفتم نمی‌شد بدون گفتنش بروم، خداحافظ. گفت خداحافظ.

    قضیه مال چند سال پیش بود. دیروز فرناز روی فیسبوک نوشته بود که در تاکسی‌ای (در آلمان) موزیکی را شنیده بوده و با راننده در مورد آن حرف زده. به راننده گفته که موزیک را دوست دارد و برایش خاطره‌انگیز است. فردای آن روز راننده یک سی-دی از آن موزیک گذاشته پشت در خانه‌ی فرناز، با یک یادداشت مهربان.

    وضع این‌روزها و این سال‌های فرهنگ ما طوری شده که انگار آدم‌ها از هم می‌گریزند،‌ وحشت دارند. من به عنوان یک مرد اگر در خیابان چشمم توی چشم زنی بیفتد و لبخند بزنم ناخودآگاه با ابروهای گره کرده مواجه می‌شوم. زن حق دارد، سطح عطش جنسی آن‌قدر بالاست که لبخندِ فردِ گذری را با لبخند جواب دادن، با شانس خوبی ممکن است عواقب ناخوش‌آیند داشته باشد.

    می‌خواهم بگویم که نمی‌دانید چقدر،‌ چقدر جای بده بستان‌های معنوی و ساده‌ی اجتماعی در زندگی‌مان خالی‌ست. چقدر می‌تواند یک لب‌خند گذری،‌ یک جمله‌ی چه کراوات قشنگی، چه لباس خوش‌رنگی،‌ که بدون هیچ ملاحظه یا درخواست بعدی‌ای گفته می‌شود روز آدم را بسازد، رفع افسردگی و یک‌نواختی کند،‌ سطح دنیا را، کیفیت زندگی را بالا ببرد اصلن.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/5/9

     

     
    غلامحسين محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاييه جمهوری اسلامی ايران، می گويد که برای چهار تن از متهمان پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی حکم اعدام صادر شده و دو نفر ديگر به حبس ابد محکوم شده اند.
     
    آقای اژه ای روز دوشنبه، هشتم مردادماه، در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت که «قاضی رسيدگی ‌کننده به پرونده فساد بزرگ مالی در يک بخش از پرونده که دارای ۳۹ متهم بود، برای چهار متهم حکم اعدام صادر کرده است.»
     
    سخنگوی قوه قضاييه افزود که دو نفر از متهمان به حبس ابد و «بقيه متهمان به حبس‌های ۲۵، ۲۰ و ۱۰ سال به پايين و رد اصل مال و جريمه‌ نقدی معادل همان مبلغ محکوم شده ‌اند.»
     
    به گفته وی، حکم اين افراد در «مرحله تايپ» است و بعد از آن به متهمان به صورت رسمی ابلاغ می شود.
     
    سخنگوی قوه قضاييه می گويد که برای صدور اين حکم به «قانون تشديد مجازات مرتکبين اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری» و «قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی» استناد شده است و افزود: «در خصوص پولشويی هم مجازات پولشويی تعيين شده و بسياری از متهمان به پرداخت يک‌ چهارم از مبالغ پولشويی محکوم شده ‌اند.» 
     
    به گفته آقای اژه‌ای «افرادی که کارمند دولت و در سمت معاون وزير يا مديرکل بوده‌اند، علاوه بر حبس، شلاق و جزای نقدی، به انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده ‌اند.»
     
    محسنی اژه ای در پاسخ به پرسشی كه «آيا فروش اموال متهمان پرونده فساد بزرگ مالي برای بازگرداندن پول بيت‌ المال آغاز شده است؟» گفت: «اموال متهمان اين پرونده از روز اول شناسايی، توقيف و كارشناسی شده است... ولی هنوز چيزی به صورت مشخص فروش نرفته است اما خود نمايندگان شركت‌ها و متهمان و طلبكارها اگر بخواهند تهاتر كنند يا احيانا بخواهند مشتری ديگری معرفی شود تا اموال را بفروشند، با نظارت دادگستری اين امر امكان‌پذير است.»
     

     
     

    1391/5/9

     

     
    بر اساس اعلام رئیس دیوان عدالت اداری ایران، هیات عمومی این دیوان، انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی را خلاف قانون تشخیص داده است.
     
    خبرگزاری مهر در گفت‌وگویی با محمد جعفر منتظری که روز دوشنبه، نهم مرداد منتشر شده، نوشته است که «حکم انتصاب آقای مرتضوی باطل شده است.»
     
    این حکم پس از آن صادر شد که هفت نماینده استیضاح‌کننده وزیر کار حکم انتصاب او را «غیر قانونی» دانسته و شکایتی علیه او به دیوان عدالت اداری فرستاده بودند.
     
    هم‌زمان یک عضو هیئت رئیسه مجلس با تائید این خبر، گفته است که مصوبه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی درباره این انتصاب باطل شده است.
     
    محمد دهقان تصریح کرده است که رای دیوان عدالت ادرای، «قطعی» است، قابلیت برگشت ندارد و اکنون سعید مرتضوی هیچ سمتی در سازمان تامین اجتماعی ندارد.
     
    این رای در حالی صادر شده که هفته گذشته، معاون اول رئیس‎جمهوری تاکید کرده بود که دولت به طور جدی از رئیس تامین اجتماعی حمایت می‌کند تا این سازمان «به جایگاه اصلی و بی‌نظیر» خود برسد.
     
    سعید مرتضوی در زمان انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ دادستان تهران بود، اما در پی عملکرد خبرساز خود در جریان اعتراضات انتخاباتی، از این سمت برکنار شد و از قوه قضائیه به دولت رفت.
     
    او از سوی دولت آقای احمدی‌نژاد ابتدا به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بعد به ریاست صندوق تامین اجتماعی منصوب شد.
     
    سعید مرتضوی در حوادث بعد از انتخابات، از سوی کمیسیون ویژه مجلس به عنوان صادر کننده دستور انتقال بازداشت‌شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شد.
     
    او اتهاماتی را که در این زمینه علیه‌اش مطرح شده‌است، رد می‌کند.
     

     
     

    1391/5/9

     

     
    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح لغو قانون تنظیم خانواده با قید دو فوریت به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و گفت صد نماینده امضا کننده این طرح امیدوارند با تصویب آن یکی از موانع افزایش فرزند در خانواده‌ها از میان برداشته شود.
     
    عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه، نهم مردادماه به خبرگزاری مهر گفت که نمایندگان در صدد هستند تا قانون تنظیم خانواده را حذف کنند و درباره راهکارهای افزایش جمعیت در روزهای آینده بین نمایندگان مرکز آمار ایران و کار‌شناسان کمیسیون اجتماعی مجلس جلساتی برگزار می‌شود.
     
    قانون تنظیم خانواده و کنترل جمعیت در سال ۷۲ به دنبال افزایش جمعیت در مجلس به تصویب رسید که براساس آن برای فرزند چهارم و فرزندان بعدی محدودیت‌هایی از نظر بیمه و پرداخت حق عائله‌مندی در نظر گرفته شد.
     
    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت حرف‌های رهبر ایران «بسیار کار‌شناسانه و درست» است. چون جمعیت ایران رو به کهنسالی می‌رود که این موضوع در سال‌های آینده برای ایران ایجاد مشکل می‌کند.
     
    آقای عزیزی در عین حال گفت که وقتی جوانان ترغیب می‌شوند بچه‌دار شوند که از آینده خود در زمینه معیشت، مسکن، آموزش، مشکلات درمان و تحصیل نگرانی نداشته باشند.
     
    به گفته این نماینده مجلس به همین دلیل دولت و مجلس باید به فکر رفع مشکلات اشتغال و مالی جوانان باشند. به زعم او اگر ایران بدون مدیریت و برنامه ریزی صحیح به سمت سیاست‌های افزایش جمعیت برود به ضرر جامعه و خانواده‌ تمام می‌شود.
     
    او تاکید کرد که در کنار اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت باید در زمینه رفع مشکلات درمان، تحصیل، معیشت، آموزش، مسکن و... خانواده‌ها اقدام شود.
     
    آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین دیدار خود با مقامات دولتی، خواستار توقف کنترل جمعیت در ایران شد و گفت که مخالف این طرح است و ایران گنجایش داشتن جمعیت تا ۱۵۰ میلیون نفر است.
     
    بدنبال این سخنان و در پی بررسی مجدد لایحه تنظیم جمعیت و خانواده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خبر از جمع‌آوری ۱۰۰ امضا جهت حذف این لایحه و محدودیت زاد و ولد در خانواده‌ها داده است.
     
    از سوی دیگر گزارش شده، مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که اعتبار مربوط به کنترل جمعیت در بودجه سال جاری حذف شده است.
     
    پیش از این نیز محمود احمدی نژاد ضمن مخالفت با سیاست‌های کنترل جمعیت گفته بود که اجرای شعار «دو بچه کافی است» به این معنا است که «۴۰ سال دیگر نامی از ملت ایران باقی نماند.»
     
    منبع: مهر و مردمک

     
     

    1391/5/9

     

     
    علیرضا دائمی، سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نيرو می‌گوید ۶ دستگاه سامانه يونيزاسيون برای باروری ابر‌ها در بخش غربی درياچه اروميه نصب شده است.
     
    آقای دائمی این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده و افزوده که بودجه‌ سه هزار و ۲۰۰ ميليارد ريالی برای مقابله با خشکسالی و باروری ابر‌ها در بخش آب تصویب شده است.
     
    همچنین گفته است: «شورای پژوهشی معاونت آب در موسسه تحقيقات آب نيز ايجاد خواهد شد که هدف از تشکيل آن، انجام کارهای تحقيقاتی متمرکز است و اين شورا می‌تواند ابزاری برای حل مشکلات عديده بخش آب کشور شود.»
     
    وی در مورد دستگاه های باران‌زا برای دریاچه ارومیه گفته است: «اين دستگاه‌‌ها به صورت آزمايشی توسط سازمان محيط زيست نصب شده به تازگی فعال شده است.»
     
    اين گزارش می‌گوید دستگاه‌های باران‌زا، از طريق جمع‌آوری رطوبت هوا ايجاد بارش می‌کنند که به صورت آزمايشی و پايلوت در چند نقطه نصب شده‌اند و در صورتی که جواب دهند عملياتی می‌شوند.
     
    سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نيرو، گفته است: «سازمان محيط زيست قصد دارد در صورت مطلوب بودن نتيجه اين فناوری، تعداد ۶۰۰ دستگاه از آنها را در نقاط مختلف راه اندازی کند.»
     

     
     

    یک نماینده مجلس خبر داد:
    1391/5/9

     

     
    موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید که در شرایط فعلی عده‌ای از چند نرخی بودن ارز  و تحریم‌ها سو‌ءاستفاده می‌کنند. او بدون اینکه نامی از کسی ببرد گفت که اخیرا فردی ۱۵ تن طلاخریداری کرده است.
     
    آقای ثروتی این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری فارس مطرح کرده و افزوده که  این کار «به عقل جن هم نمی‌رسد؛ اما دست‌هایی در کار هستند که نظام اقتصادی کشور دچار مشکل شود.»
     
    ثروتی تاکید کرد: «عده‌ای به امید گران شدن طلا و ارز اقدام به خرید کردن آن می‌کنند اما خرید طلا و ارز به معنای تولید کالا نیست، بلکه وسیله‌ای است که افراد با خرید و فروش آن به کسب سرمایه می‌پردازند و کار واسطه‌گری و دلالی به جای تولید واقعی رونق می‌گیرد.»
     
    با توجه به قیمت جهانی طلا بر اساس گزارش روز یکشنبه پورتال «گولد پرایس» که برای هر کیلو طلا، ۵۲۱۹۶ دلار و ۷۴ سنت است، فرد مورد اشاره‌ی این عضو مجلس، هم‌اکنون به ارزش ۷۸۳ میلیون دلار طلا در اختیار دارد.
     
    از سوی دیگر این میزان طلا برابر یک چهارم کل واردات طلای ایران از ترکیه طی نیمه اول سال جاری میلادی است که بر اساس گزارش گمرک ترکیه، ایران ۶۰ تن طلا از این کشور در این مدت وارد کرده است.
     
    امید به جذب سرمایه‌ها در بخش تولیدی ایران در حالی است که طی چند سال اخیر و خصوصا سال جاری میلادی بخش تولید و صنعت ایران زیر سایه انواع مشکلات از جمله تحریم‌ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.
     
    بحران نقدینگی که آقای ثروتی نیز انتظار دارد از طریق جذب سرمایه‌های مردمی به بخش تولید مرتفع شود، مدتهاست که بخش صنعت و تولید ایران را دچار مشکل کرده است. از اواسط سال گذشته میلادی خبرگزاری‌های ایران از هجوم سرمایه‌ها به بازار طلا و ارز خبر دادند، موضوعی که با توجه به افت ارزش پول ملی ایران تا ۴۰ درصد و رکود در بازار مسکن و بخش تولید، چندان دور از انتظار نبود.
     
    بر اساس گزارش روز یکشنبه، ۸ مرداد خبرگزاری مهر از بازار ارز و سکه، امروز قیمت سکه طرح قدیم ۷۲۷ هزار تومان، طرح جدید ۷۲۵ هزار تومان و هر دلار آزاد ۱۹۴۹ تومان اعلام شد. 
     
    این در حالیست که در اوایل سال ۹۰ معاملات سکه طرح قدیم در بازار با نرخ ۴۳۰‌ هزار تومان، طرح جدید با نرخ ۳۹۰‌ هزار تومان انجام شده بود. نرخ دلار نیز در فروردین سال گذشته خورشیدی ۱۰۴۶ تومان بود که هم اکنون به مرز ۲۰۰۰ تومان رسیده است.
     

     
     

    1391/5/9

    علی اکبر محزون در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته است: «پیش بینی می‌کنیم در سال ۱۴۱۰ تا ۱۴۲۰ اگر آهنگ رشد جمعیت از این مقدار کمتر نشود، جمعیت کشور در ‌‌‌نهایت به صد میلیون نفر افزایش می‌یابد و سپس متوقف خواهد شد و به رشد جمعیتی صفر خواهد رسید. در واقع برای سال ۱۴۲۵ با شرایط موجود رشد جمعیتی صفر پیش بینی می‌کنیم.»

    به گفته آقای محزون، کار‌شناسان پیش بینی می‌کردند که در سال‌های کنونی بر اساس انفجار اول جمعیتی در دهه ۶۰، شاهد انفجار دوم جمعیتی باشیم که این پیش بینی‌ها درست از آب در نیامد.

    این مقام مسئول افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق در ایران را از دلایل مهم رخ ندادن انفجار جمعیتی دوم در سال‌های کنونی عنوان کرد.

    آقای محزون افزود: «در دهه ۶۰ میزان باوری کل کشور ۶/۳ فرزند بود که در بخش شهری این میزان ۵/۴ و در بخش روستایی ۷/۱ فرزند بود این روند در حال حاضر در کل کشور به کمتر از ۱/۸ فرزند است که این میزان در روستا‌ها به ۲ فرزند کاهش یافته است.»

    روز یکشنبه (هشتم مردادماه) علیرضا مصداقی‌نیا، یکی از معاونان وزیر بهداشت ایران، گفته بود که فرهنگ بومی ما با داشتن ۵ تا ۶ فرزند «سازگار‌تر» است و برنامه سلامت خانواده جایگزین برنامه تنظیم خانواده خواهد شد.

    دولت‌های پیشین ایران سال‌ها بر کافی بودن دو بچه برای خانواده‌های ایرانی تاکید داشتند اما دولت کنونی ایران در تلاش است تا با لغو لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده از کاهش رشد جمعیت ایران جلوگیری نماید.

    منبع: ایلنا

    مرتبط:

    وزیر بهداشت: نرخ رشد جمعیت در ایران «با شیب تند» رو به کاهش است
     


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته